Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Egyoldalúan tiltott hangfelvétel

2011. március 17. - zugügyvéd

Jogszerűtlenül tagadja-e meg egy szolgáltató ügyintézője, hogy a hivatalos beszélgetést rögzítse az ügyfél, miközben a szolgáltató is ezt teszi? Első olvasatra abszurdnak tűnik a tilalom.


Tisztelt Zugügyvéd,

A következő rövid incidens történt:

 

"Telenor ügyfélszolgálat felhívása, mert sokadszorra sem tudnak számlát jól kitölteni, és mivel többszöri telefonálásra sem oldódott meg minden, most kitaláltam, hogy felveszem én is a beszélgetést. Mint minden nagy cégnél, a Telenornál is előre közli az automata, hogy a beszélgetést az ÉN érdekemben rögzítik. Amikor kapcsolnak egy ügyintézőt, akkor bemutatkozom, és közlöm, hogy én is felveszem a beszélgetést, mire a válasz, hogy nem járulnak hozzá, és le kell rakja a telefont...."

 

Az érdeklődés tárgya, hogyha a nagy cégek felvehetik a beszélgetést (amiről a véleményemet meg sem kérdezik, csak mint kötelező velejárója a beszélgetésnek), én miért nem vehetem fel, ill. inkább úgy kérdezem, hogy ők ilyen helyzetben visszautasíthatják e a részemről való beszélgetés-felvételt. Nincs e valami (jog)szabály arról, hogy ha az egyik fél felveheti a beszélgetést, akkor a másik is (nem utasíthatják vissza)?

 

Köszönettel,


tamás
 

129 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr852747731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sebajj Tóbiás 2011.03.17. 22:45:35

Szerintem a szolgáltató nem tagadhatja meg a rögzítést (jogilag is lehetőséged van rá). Ha mégis megtagadja és leteszi a telefont meg kell próbálni még vagy kétszer úgy, hogy már a hívás előtt bekapcsolod a rögzítést. Tájékoztatod, hogy a beszélgetést rögzíted. Ha leteszi nem baj, Neked már van bizonyítékod. A következő hívás a fogyasztóvédelem + nemzeti hírközlési felügyelet. Majd ők elrendezik a telenort ne félj. Egy ideje már minden beszélgetést rögzítek ha ügyet intézek, csodákra képes! Miután közlöm, hogy a beszélgetést rögzítem, rögtön megváltozik a hozzáállásuk. Ne hagyd magad!

Aztek68 2011.03.17. 22:57:14

Itt ragadtam, és úgy látom, hogy még nem mindenkinek esett le, hogy nem szükséges figyelmeztetni. Ezért kicsit bővebben kifejtve:
A jogtudomány mind a mai napig igen óvatosan közelít a jogosulatlan hangfelvétel témájához. Egyes tankönyvekben a joghallgatók még mindig azt olvashatják: vitatott, hogy az érintett hozzájárulása nélkül készített kép-és hangfelvételek vajon felhasználhatóak-e a polgári eljárásban bizonyítékként. Úgy tartják, helyesebb, ha az ilyen bizonyítási eszközöket kizárjuk a bizonyítás megengedett fajtái közül.
A joggyakorlat ettől sokkal bátrabb. A Bírósági Döntések Tárának 2009/11. számában közölt határozata ugyanis nem előzmény nélküli, tulajdonképpen a korábbi ítélkezés megerősítésének is tekinthető. A Legfelsőbb Bírósági egy 1985-ben született, eseti döntése értelmében „nem lehet a bírósági vagy szabálysértési eljárásban hangfelvétel felhasználását visszaélésnek tekinteni, ha ez a hangfelvétel felhasználójával szemben elkövetett jogsértéssel kapcsolatos bizonyítás érdekében történik” (BH 1985. 57). Néhány évvel ezelőtt pedig rögzítésre került, hogy más nyilatkozatát tartalmazó hangfelvétel akkor is felhasználható a polgári perben bizonyítékként, ha személyhez fűződő jogok megsértésével keletkezett, vagy jutott nyilvánosságra (BH 2001. 110).
Fenti határozat tehát csak megerősíti a korábbi bírói gyakorlatot. Eszerint a jogosulatlanul rögzített hangfelvétel perbeli bizonyítékként felhasználható az igazság kiderítése és érvényesítése érdekében.
A bíróságok feladata évszázadok óta - mint ahogyan azt a szó nyelvtani jelentése is mutatja - nem más, mint az igazságszolgáltatás. Az igazság kiderítése azonban nem is olyan egyszerű, habár a felek a bírótól az abszolút igazságot várják, valójában minden ítélet relatív. Az ítélőtábla az idézett határozatában felhívta a figyelmet arra, hogy az igazság érvényesülésének biztosítása közérdek, maga a bizonyítás is ezt a célt szolgálja.
Érdemes megjegyezni, hogy a hangfelvétel bár jogosulatlanul - a felperes tudta nélkül - készült, mégis nagyobb szolgálatot tett a perben, mint bármilyen okirat vagy akár egy tanúvallomás. Mint minden más bizonyítási eszköznél, itt is felmerülhetnek bizonytalanságok. Sokan úgy vélik, a modern technika eszközeivel ma már gyerekjáték egy hangfelvételt manipulálni. Ennek ellenére egy ilyen felvétel sokkal konkrétabban alátámasztja a perben tett nyilatkozatokat, mint mondjuk egy tanúvallomás (persze megfelelő szakértői véleménnyel alátámasztva). Az egyik tanú mondhatja: a felperes tartozik, a másik állíthatja: nem. Egy állítás és egy tagadás áll egymással szemben és bírói mérlegelésre van bízva, vajon melyiknek van igaza. Ráadásul a közismert római mondás szerint „unus testis nullus testis” (egy tanú nem tanú ).

Zsírfeka 2011.03.17. 23:04:27

@Agyalap: megcáfollak
t-home felhívott rámsózott
jöttek szereltek
mondom: és a telefonkészülék, amit megígértek?
ők semmit nem ígértek, de már több helyen kérték
írtam az ügyfélszolgálatnak, válasz: ők nem ígértek, de adjak mt azonosítót, stb
visszaírtam hogy rögzített vonalon, ekkor és ekkor ezen a számon, ígérték
egy hónap múlva jött a készülék, és egy levél: bár nem járna, de küldjük :)
szóval van készülékem

papo59 2011.03.17. 23:10:08

Nekem a másik T-nél volt 1 eset amikor az ügyintéző téves infója alapján a hűségnyilatkozat újra indult. A reklamáció alapján visszahallgatták a beszélgetést. Nekem adtak igazat, és a húségnyilatkozat meghosszabbtása megszünt.

cbc 2011.03.17. 23:13:04

"Igen, amikor az automata közli, hogy rögzítve lesz a beszélgetés, akkor közölni kell, hogy részünkről is. Ennyi."

Akkor még hiába mondod, mert az még nem veszik fel. A rögzítés onnantól indul ahogy az ügyintéző megnyomja a gombot és fogadja a hívást, vagy modernebb esetekben amikor lejátssza a rendszer hogy üdvözlöm xy miben segíthetek.

Elég egyszerűen vissza lehet ezeket a hívásokat keresgélni, kiváló megoldások és szoftverek léteznek.

Netuddki. 2011.03.17. 23:13:15

Hát én sem szoktam közölni ha felveszem.

Amúgy szerintem elég érdekes helyzet áll elő amikor a szolgáltató felveszi a beszélgetést de utasítja az ügyfélszolgálatost, hogy tegye le ha az ügyfél is fel akarja venni????
Itt valami nem éppen egyenlő esély esete forog fenn...

Amúgy meg be szokták még azt is mondani ha nem akarod, hogy felvegyék akkor fordulj (fel) a legközelebbi nyitvatartó ügyfélszolgálathoz. Bár ott meg még kamerával is felvesznek anélkül, hogy megkérdeznék. XD

Netuddki. 2011.03.17. 23:15:22

@cbc: Ezek szerint azt a rengeteg qrvaanyázást sem veszik fel amíg elkeveredek odáig, hogy bemondja az ótómata most pedig már fel lesz véve mert ügyintéző jön... ;)

Netuddki. 2011.03.17. 23:16:15

@papo59: Wow! Ez melyik országban volt? ;)

qwertzu 2011.03.17. 23:21:51

Szerintem fölösleges bemondanod, hogy rögzíted a hívást. Elvégre ők rögzítik, tehát akivel beszélsz, az tudja hogy a hívás rögzítésre kerül.

mrzigi 2011.03.17. 23:23:04

@kovi1970:
Az attól függ. 2 megoldás van. Az egyikben a trönköt (ISDN30) veszik, minden csatiját (hívás felépülésétől, vagy scriptelten), a másik megoldásban minden call centeres telefonvonal van lepárhuzamosítva a felvevőbe (utóbbinál már csak miután ügyintézőhöz kerültél kapcsolásra veszik)

qwertzu 2011.03.17. 23:24:42

@cbc: "Akkor még hiába mondod, mert az még nem veszik fel."

De te igen. :) Ha nem figyelnek az meg nem a te bajod.

Ajtony 2011.03.17. 23:45:27

ha a telefont felvevővel parasztkodtok, jusson eszetekbe:
Ma Magyarországon a legszarabb munkára is túljelentkezés van. a vonal másik felén egy valszeg rosszul fizetett, és a munkáját féltő ember van. Ugyanannyira kiszolgáltatott - vagy még jobban - mint a betelefonáló ügyfél.
Hang és videofelvétel lehetséges, a közzétételéhez a rögzített személytől engedély szükséges - kivételek a nyilvános eseményeken aktívan résztvevők , amennyiben a közzététel nem sért egyéb jogot (szerzői, tulajdon,stb). Sok esetben használnak bizonyítékul sima turisztikainak induló felvételt, képet.

szepi79 2011.03.17. 23:54:35

nekem ennél egyszerűbb módszerem van (egyébként én is dolgoztam egy évig ügyfélszolgálaton, pont a T-nél), bemutatkozás után elkérem még egyszer az ügyintéző nevét (általában csak elhadarják), valószínűleg a vonal túlsó részébe is hallatszik, ahogy a billentyűkkel kopácsolok, van egy frankó kis file-om, manuálisan rögzitem bele az ügyintéző nevét és az időpontot. ezek után mindig korrekt kiszolgálást szoktam kapni.

Aztek68 2011.03.17. 23:56:43

@Ajtony: nem kell engedély. Lsd fentebb. Nem én mondom, hanem a bírói gyakorlat. De minek is tépem itt a számat, ha senki nem figyel...

ügyfélszolgálatos 2011.03.18. 00:20:55

@Sebajj Tóbiás: Nem fogják elintézni ha az ügyintéző leteszi a telefont mert nem járul hozzá, hogy rögzíted a beszélgetést. Azon egyszerű oknál fogva, hogy a személyes jogod ügyintézőként sem beszélni olyannal aki rögzíti a beszélgetést, mivel nem tudhatod, hogy kinél és hol lesz a felvétel. A cégnél meg akár te is kérheted a beszélgetés visszahallgatását mint ügyintéző (a havi X random kiválasztott beszélgetés értékelésén felül) ha úgy érzed valami gond volt. Sőt az itt leledző sok nagyokosnak mondanám, hogy még akkor sem kell a neved kiadásához hozzájárulnod ha reklamáció van esetleg. Az ügyfél megkapja a beszélgetést de a te neved ki van sípolva. Az ügyfélnek amúgy sem veled van vitája hanem a céggel. Ha meg te hibáztál a szakmai irányítód (supervisor vagy akármi ez cégenként változik, hogy épp minek hívják) úgy is tudja, hogy te voltál a farok. Ennyi. Én soha nem beszéltem olyan ügyféllel aki bejelentette, hogy rögzíti. Nem kell az nekem hogy valami szociopata kretén lihegjen rajtam. Egyébként meg a legtöbb ott dolgozó ember próbál segíteni csak ne ordítsatok vele. Normális hangon is lehet nehezményezni valamit. Sőt elárulhatom, hogy ha valaki normális akkor a legtöbb kolléga még a hivatalos eljáráson felül is hajlamos fárasztani magát, mondjuk egy új bekötéssel (pl. beszél a bekötéssel foglakozó mérnökséggel, stb.).

ügyfélszolgálatos 2011.03.18. 00:22:24

@mrzigi: Tékompnál csak a hívás kezdetétől megy a rögzítés az tuti.

Fuckup_with_marmelade 2011.03.18. 00:24:06

@szepi79 - Harciteknős idomár: Igen, ezt én is kötelező jelleggel alkalmazom. Mindegy milyen ügyben beszélek valakivel, ha kell valami akkor kétszer is elkérem a nevét - még vissza is kérdezek. Úgy az igazi. Ott már tudja, hogy tényleg felvéstem, megjegyeztem, nem felejtem. VIP kiszolgálás garantált:)

v2peti 2011.03.18. 00:24:59

@Ajtony: Egyik filmmúzeumos dokumentumfilmben is a tájat filmező szerelmespár rögzít egy balesetet, amit az okozója tagad, de a felvétel jó bizonyítéknak.
Viszont olvastam olyant, hogy valaki rögzített valamit a háza elejére szerelt kamerával, és még ő volt a rossz ember a jogosulatlan rögzítés miatt...

pifta · http://developers.blog.hu 2011.03.18. 00:26:44

@Ajtony: Nahigen, én is ezt akartam pont mondani:)

Volt nekem is részem ügyfélszolgos munkában...:) Mondjuk mi nem vettük nagyon a lelkünkre mikor az ügyfél üvöltözve telefonált, általában megvártuk amíg megnyugodott, vagy ránkrakta a kagylót. ELMŰ-s ÉMÁSZos kikapcsolt ügyfelekkel néha nehéz volt, de a rutinos rókák elég gyorsan belénk nevelték, hogy az üvöltő ügyféltől néha meg kell kérdezni (amíg levegőt vesz) hogy "tulajdonképpen akkor miben segíthetek?" aztán egy idő után mindenkinek leesett, hogy tulajdonképpen semmi tartalmi infót nem mondott az üvöltözés közben, vagy ha ez nem is, akkor az, hogy az üvöltéssel még nem jutott előrébb.

Aztán már mikor nyugodt volt, készségesen segítettünk:) Megvan ennek a módja, csak sajna sok ügyfélszolgálatost nem tanítanak meg ezt kezelni. Az ügyfél meg nem gondol bele, hogy a másik oldalon ülőt szigorú szabályok kötik, és csak a munkáját végzi, nem pedig direkt vele baszakszik.

De érdekes egyébként maga a hozzáállás, nekünk erre vonatkozóan semmilyen irányadás nem volt, és ha meg is történt volna ez a kérdés, senki nem tiltakozott volna... Max egyel több helyen van meg a beszélgetés.

Egyébkét meg mittomén mér koptatom itt a biteket, tekintve hogy Észkombájn már betolta a helyes megfejtést ;)

ügyfélszolgálatos 2011.03.18. 00:29:21

@pifta: ja én is nagyon kevés ordító ügyféllel találkoztam aki ne nyugodott volna le a miben segíthetek kérdésre. Persze van olyan akinek nem lehet segíteni, de ezeknél én éreztem, hogy nem az én hibám.

pifta · http://developers.blog.hu 2011.03.18. 00:36:04

@ügyfélszolgálatos:
csak azért nem értek egyet a "szociopata lihegjen rajtam"-onnal, mert igazából a szociopata az nem szól, aki meg szól, az általában azért, mert a töke tele van hogy úgy érzi leszarják a problémáját, ami egyébként tapasztalatom szerint nem igaz, csak néha elkeverednek dolgok, néha igazából nincs megoldás, vagy mire lesz addigra tényleg eltelik egy csomó idő.
Sajnos a multik nehezen mozdulnak, ha nem általános esetről van szó. Az ügyfélszolis meg nem mondhat hülyeséget.
Egyébként a nem általános problémáknál szokott az lenni, hogy maga az ügyfélszolgálatos is nagyon nehezen kap infót arra vonatkozóan hogy mit mondhat és mit nem, főleg ha nem is a cég dolgozója, hanem külsős cégnél van. Volt olyan ügyünk, amikor mi magunk is vagy három órát telefonálgattunk, mire illetékest találtunk és ennél még több időbe telt, mire vissza tudtuk hívni az ügyfelet, hogy kitaláltuk hogy mit kell tennie, ahhoz amit szeretne.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.18. 00:36:54

@Ajtony:

No és ki fizet?
Az alkalmazott munkaidőben van, pénzért teszi, amit tesz.
Az ügyfél fizet, tehát az ügyfél dirigál, és nem a szolgáltató.

Értem?

pifta · http://developers.blog.hu 2011.03.18. 00:38:39

@ügyfélszolgálatos:
Nekem egyenesen a kedvencem volt aki üvöltött, hátradőltem, aztán hallgattam, csendesen mosolyogtam, és vártam hogy mikor jön rá, hogy abból hogy üvöltözik arról hogy hogy képzelte a cég hogy nála kikapcsolták az áramot, attól még a miértet én nem tudom, és segíteni meg pláne nem amíg nem látom az adatait a gépben, az ahhoz kellő számsort meg jellemzően nem üvöltötték bele előre a kagylóba:)

pifta · http://developers.blog.hu 2011.03.18. 00:45:49

@Akitlosz: Értem hogy az ügyfél fizet, attól még parasztkodni fölösleges, főleg mert az ügyintéző nem tehet róla:)

Volt aki a lelkére vette az ilyet, volt akit nem érdekelt a parasztkodás, mert nem vette fel, szimplán segített amiben tudott.

A hozzáállásodból ami hiányzik az annak a belátása, hogy a másik oldalon is ember van aki végzi a munkáját, jellemzően megoldani akarja a problémádat, mert ez a munkája, attól hogy parasztkodsz vele, attól még a szabályok nem változnak, attól még nem tud többet segíteni neked, max kedve se lesz hozzá, hogy egy kicsit jobban utánnamenjen, betartja a protokollt, aztán bekaphatod, ezt lehet elérni a parasztkodással. Ez semmi más csak empátia.

Az ilyen hozzáállású embereknek jellemzően fogalma sincs arról, hogy mennyi minden köti az ügyintéző kezét amiről ő aztán semmit nem tehet.

ave 2011.03.18. 02:03:53

Igy van, ha az automataval beszeltetnek, neki kell valaszolni.

Rogzitititek? En is, ha nem problema. Ok, ezt beleegyezesnek veszem.

Medv1234 2011.03.18. 04:28:46

Én ezt a kört már a T-Commal kapcsolatban az Adatvédelmi biztossal lefutottam.

ABI-5412-32010K rögzítés.doc
office.decoflex.hu/Zdb

Állásfoglalás a telefonos ügyfélszolgálatokról.doc
office.decoflex.hu/aeb

A kulcsmondat az, hogy az ügyfélszolgálatos ember a jogi személy képviseletében jár el, mely jogi személynek nincsenek személyiségi jogai.

Természetesen a T-Birodalom mint minden érdekeivel ellenkező törvényt, szabályt ezt sem tartja be arra hivatkozva, hogy az ügyfélszolgálatos nem csak képviselőként hanem magánszemélyként is beszélget veled.

Ez "természetesen" nem igaz mert egy bemondott néven kívül semmilyen (talán nem is az igazi neve) személyes dologról sem beszélget az ügyféllel (tilos is neki), így az ég világon semmilyen védendő személyes információ sem hangzik el az Ö részükről. A saját személyes adataid felett viszont szabadon rendelkezhetsz azaz ha akarod rögzíted.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.18. 06:47:07

@mrzigi: az nagyon régi lehetett. Amivel én kapcsolatba kerültem (úgy értem, üzemeltetési oldalról), az már tizenöt évvel ezelőtt is számítógépre rögzítette a beszélgetéseket.

VaTi 2011.03.18. 07:04:44

Üdv néktek. Amit hozzátennék: azügyfélszolgálatos már csak azért is segíteni szeretne (amennyire a lehetőségei engedik), mert az elégedett ügyfél nem jön vissza = kevesebb jövőbeni meló. A nem megoldott/rosszul megoldott ügy később ismét munkát ad. Ügyfélszolgálatosként jobban utálom a rosszul dolgozó, így ügyet generáló munkatársaimat...Jah, és kommunikáció:
1. sztori: ügyfél minden köszönésképpen beüvölt a vonalba: "az isten húzza a faszát magába" Reflexből vissza: "és Önbe is uram, miben segíthetek?" Annyira jó modora kett hirtelen :)
2. sztori: véletlenül egymás után futott be két kikapcsolásos hívás. Első: "rohaggyatok meg büdös parasztok, kikapcsoltatok, igaz van sokszázezer tartozások, de akkor is, nekem a szolgáltatás jár, azonnal kapcsoljátok vissza, feljelentek mindenkit stb, stb" Válasz: sajna csak a tartozás rendezése után...
Második: "jónapot, kikapcsoltak. Sajnos valóban van tartozás, elismerem, munkahely elveszése, gyerek születése, családtag temetése, akármi történt, szánjuk-bánjuk, elnézést, nem lehetne valami megoldás?" Hát, hivatalosancsak tartozás rendezése után, de megyek beszélek főnökkel, mit tudnánk kombinálni...
Szóval: hangnem...

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.18. 07:10:31

@tff: bank esetében minden ügyfélanyagot (így a hangfelvételt is) az ügyfélkapcsolat megszűnésétől számított 8 évig kell megőrizni.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.18. 07:15:19

@cbc: elvileg onnantól indul a felvétel, amikortól a kapcsolat létrejött, és addig megy, amíg beszélgetést érzékel. ha nagyobb szünet van benne (csend), akkor nem vesz (így lehet több részletben egy beszélgetés felvétele.
de lehet, hogy már vannak modernebb rendszerek.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.03.18. 07:21:47

Hangfelvétel? Minek? Szövegszerkesztő, egy pohár bor, este egy kis nyugalom. Szépen tényekkel alátámasztva megfogalmazod, tértivevénnyel feladod oszt jó napot!

KAR-TON-HAL 2011.03.18. 07:36:12

@Turk Hava Yollari:

Hidd el, van levél, ami el tud keveredni akkor is, ha tértisen adtad fel.
Az egészhez az a hozzáfűznivalóm, ha a téma valóban "komoly", akkor vagy nem telefonon intézzük, hanem levélben, vagy személyesen.

szürke_tag 2011.03.18. 07:44:51

A megoldás valóban az, hogy még az automata dumája közben mondom, hogy én is felveszem. Én szóltam, úgyis unalmas gépi hangot hallgatni, legalább így valami élet van benne. Persze én már ezt a részt is veszem, amikor szóltam nekik. Ne félj bár ha vita lenne, az ő felvételük nem lenne megtalálható ha rájuk terhelő, de ha a te felvételedet bemutatod azonnal az övéké is megkerülne, hátha manipuláltad a felvételt.

Egyébként célszerű is mindent felvenni önvédelem miatt.

Amikor pedig nem azonosítja magát egy bank, vagy szolgáltató felhíváskor és a száma is titkos akkor elhajtom őket, nem vagyok köteles anonim személyekkel beszélni.

OkoskaTo:rp Ügyfélszolgálatból pedig a T szolgáltató a leg gázosabb. Én még a Westel 900 as időkbe lettem vállalkozóként az ügyfelük több mint 10 éven keresztül. De már rég elhagytam őket mert ott soha semmit nem lehetett elintézni sem telefonon sem szóban. Ráadásul többször olyat mondott az ügyfélszolgálat amit később máshogy értettek. Azóta Vodafone és Telenor os is vagyok, bár a Telenor nál is van gond szerintem a számlázással, főleg a Djuice nél. Ez azért készült fiataloknak mert azok nem reklamálnak, de szerintem nem korrekt a számlázás. De a Vodafone nél még olyan is volt, hogy valamiért elnézést kértek, ajándék perceket adnak, stb. Szerintem ez még a legjobb cég. De mindig mindenkinél mindent érdemes felvenni.
Ha mondjuk az ügyintézőnek a végén szólsz, hogy te mindent felvettél és lázad akkor azt mondod, hogy de te amikor az automata szólt te is mondtad. Senki nem tiltakozott. Akkor legalább azt eléred, hogy amit ígért az ügyintéző azt tényleg megcsinálja, mert megígérte és nem akar bajba kerülni.

ga 2011.03.18. 07:48:40

Jó téma, én is gondoltam már rá hogy felveszem, de végül sosem tettem. Azt gondolom hogy úgy nincs sok értelme felvenni, ha nem mondhatom meg az ügyintézőnek, mert pusztán a felvétel tényétől nem fog megváltozni a kiszolgálás módja. Ha megmondom akkor ezek szerint leteszik.

Beszámolnék viszont arról, hogy saját tapasztalatom szerint igenis megéri levelet (vagy faxot) írni. Írásban sokkal-sokkal ügyfélbarátabbak a szolgáltatók, nem mondom hogy a lehetetlent is el lehet intézni, de több olyan példát is tudnék mondani amire hitetlenkedés lenne a válasz. Vélhetően egészen más osztály válaszolja meg a leveleket mint a telefonhívásokat. Gondolom a telefonhívások sok helyen ki is vannak szervezve, van egy ezt kérdezi-ezt kell válaszolni lista és kész. Írásban meg ha bonyolultabb a kérdés akkor igenis megkeresik a válaszolni képes munkatársat. Tény hogy tovább tart, egyes esetekben akár hónapokba is. (Pl. számlareklamáció: én nem fizetek, ők követelik. Mindig megírom miért nincs igazuk. Fél év múlva jön a levél, bocs, jóváírtuk. És mindig tudok hivatkozni rá hogy mikor mit írtam nekik!) Az ilyen lassú esetekben is azért az eredmény kárpótol...

VaTi 2011.03.18. 08:15:29

@ga: az ügyfélészolgálatok szinte minden nagyobb cégnél ki vannak szervezve, a telefon és a back office (levelezés) is. Van 2-3 nagyobb cég, ők csinálnak mindent, pl a nagyobb cégeknek uaz az alvállalkozómelózik. Végigültem néhányat. Telefonosban is, bo-n is. Egyszerűen a bo (levelezés) nyugodtabb. Nincs az ügyfelekkel közvetlen kapcsolat, nincsenek pillanatonkénti hangulatváltások, egyik ügyfél lekurvaanyáz, aztán 2 másodperc múlva ott van egy teljesen normális, nyilván nem vezeted le rajta, de azért a feszkó benned van. A levelezés ezzel szemben jobb. Nem is kell azonnal reagálnod, utánnanézhetsz egy-egy kérdésnek, míg a telefonben, ha valami ilyesmi adódik, akkor lehülyéz. Pedig csak lehet, h nem hallgatta végig az automatát, nyomkodott össze-vissza, és műszakis kérdést kérdez egy folyószámlás-könyvelőstől :)
Egyébként, ha nekem szólt az ügyfél, h rögzít, megköszöntem, h tájékoztat róla, és megkérdeztem, miben segíthete és intéztem. Mert én akkor is, és anélkül is igyekeztem a lehető legjobban és vállalhatóan melózni.

KovA 2011.03.18. 08:24:19

Alapvetően hülye és maffibaraát a törvény.

Tiltanám a lehallgatás jellegű hangfelvételt - amely mások beszélgetését veszi fel tudtukon kívül úgy hogy a beszélgetésnek részese nem vagyok.

Mindenképp megengedném olyan kétszemélyes párbeszéd hangfelvételét amelyiknek egyik résztvevője én vagyok - akár a másik tudtán kívül is.
Azon az alapon, hogy amit nekem mondanak az az enyém és jogom van ahhoz, hogy később ne tagadhassák le.

Ha rajtam kívül több résztvevő van - kérdéses a dolog, ha van olyan közlésviszonylat kettő között a csoportban, hogy egyik sem beavatott - akkor inkább nem - de kérdéses az is mikortól számít nyilvánosnak egy beszélgetés.
Mindenesetre ahol többen vannak, ott már esetleg kevéssé szükséges egy hangfelvétel mint technikai tanú.
No persze, ha párban jön valaki védelmi pénzt zsarolni egymagam ellen - megint más a helyzet.
Esetenként egyedi elbírálás szükséges.

Rendőröknek, vesztegetéssel veszélyeztetett munkakörben dolgozóknak - önmaguk védelmében is - egész szolgálati idejükre kötelezően működtetett mp3 felvevőt vezetnék be - melyen minden intézkedés minden perce ellenőrizhető.

Ne tegyen, ne mondjon az ember olyasmit amit nem vállalhat, különösen szolgálatban ne - és ne tagadhassa le semmi olyan disznóságát, ami túlmegy a személyi szabadságán.

Az nem tartozik személyi szabadságba, hogy valakivel bunkóznak, valakit zsarolnak vagy fenyegetnek - majd pléhpofával letagadják, mondván nincs tanú. A rendőrség meg vállat von - nincs bizonyíték nem tehetnek semmit.
Márpedig ilyen eset túlontúl sok van.

KovA 2011.03.18. 08:28:53

@Pilotax: A hangfelvételmanipulálásra meg megoldás lehet az ilyen célokra hitelesített és regisztrált esemény (hang+kép)felvevő - aminek egy gombja van: megnyomod indul, megnyomod megáll.
A tartalomhoz pedig arra illetékes független és ellenőrzött szervezet fér hozzá.

Fekete Szurok 2011.03.18. 08:35:27

Az egyik gázszolgáltató azt írta; a kék azaz 40-es számukat kedvezményesen lehet hívni a mobilról. Erre nem így emlékeztem, ezért felhívtam a T-Mobile ügyfélszolgálatát. A mobilomról hálózaton belül 10, a vezetékest 8, de a kék számot 42 ft-ért hívhatom!!! Na, ezután jöttek az SMS-ek, először hogy köszöni és reméli meg voltam vele elégedve, majd egy újabb, amiben osztályoznom kellett a munkáját! Próbáljátok ki, és tiltakozzatok a 40-es számok és az ilyen időrabló sms.ek ellen is!

szaGértő 2011.03.18. 08:58:10

@v2peti: Pár éve volt egy rablás az utcánkban, és a nyomozó keresett meg, hogy nincs-e meg véletlenül a biztonsági kamera felvételén.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.18. 08:59:52

@KAR-TON-HAL: "ha a téma valóban "komoly", akkor vagy nem telefonon intézzük, hanem levélben, vagy személyesen."
Hogyne. Személyesen. Mintha az ügyfélszolgálatok kétséges ivarú bérrabszolgái értenének is bármihez, a betanult szövegek automata módjára történő felmondásán és a művigyoron kívül...

GatyaPityu 2011.03.18. 09:02:14

Lehet, hogy ostobának tűnik a kérdés, de engem csak az érdekelne, hogy egy magánember a saját, privát felhasználásra gyártott vezetékes-, vagy mobiltelefon készülékével HOGYAN tudja felvenni a beszélgetést? Milyen eszközt kell csatlakoztatni a telefonhoz? Vagy ti úgy csináljátok a felvételt, hogy beszereztek egy jobb minőségű diktafont, leteszitek az asztalra, és és mellé a kihangosított telefont??

erotikus.eu 2011.03.18. 09:07:54

Csatlakoz te is a legjobb legegyszerűbb pénzkeresési oldalhoz! Marketagent ez egy olyan oldal ahol kérdőívek kitöltéséért pénzt kapsz minimum 1 euró egy kérdőív! A pénzed leutalhatod a bankszámládra! Rengeteg pénzt kereshetsz vele! Ha nem kapsz azonnal kérdőívet akkor se csüggedj mert fogsz kapni! Amint bele esel a hirdetők körébe! És utána özönleni fog a pénz gyere és csatlakoz még ma ingyenesen! www.marketagent.com/f.asp?RefUID=239303

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2011.03.18. 09:12:05

A Telenor pannon csicskat ott kell szopatni, ahol lehet. Nekem eccer kuldtek egy smst, hogy ha nem fizetek eloleget 24 oran belul a megnovekedett szamlaforgalmam miatt, akkor korlatozzak a kimeno hivasaimat. A "megnovekedett" 20e forintott jelentett. Haladektalanul elkuldtem oket a picsaba. Igy aztan megszunt a telenor csicska szamom - majd baszogatnak masokat. Ja, 10 evig voltam elofizetojuk, csont nelkul pengetve a szamlakat. Remelem - tudom nem lesz igy - a csodbe mennek a patkanyok.
Okadek banda.

erotikus.eu 2011.03.18. 09:13:16

Regisztrálj erre az oldalra! Itt nem csak egy remek közösség , hanem ingyen sms küldés, kreditekért ( napi 2 kredit ) sőt még rengeteg játék chat, szórakozás! És a legjobb kreditekért licitálhatsz mobiltelefonra, feltöltő kártyára és sok más hasznos jó cuccokra! Szórakozásra fel !

www.mobiltelo.hu/282879

Coyote82 2011.03.18. 09:17:26

@Harley: kicsit off téma, de simán elkerülhető, hogy telefonon zaklassanak marketingesek. Bármilyen hitelt vettem fel, bárhova regisztráltam, bármilyen törzsvásárlói kártyát kaptam, elolvastam a feltételeket, és SOHA nem járultam hozzá, hogy a számomat kiadják harmadik félnek, és az akciós ajánlatokról is csak olyan esetben kértem értesítést, ha valóban érdekelt a dolog. Jó ideje megvan már a telefonszámom, soha nem zaklat senki - tehát a dolog működik. Az meg ugye alap, hogy fórumokra, iwire, facebookra nem írjuk ki a telszámunkat.

2011.03.18. 09:38:02

@cbc: Te mondod jól: az automata bemondás még nincs rögzítve, ilyenkor felesleges bekiabálni, hogy én is rögzítem.

johevi 2011.03.18. 09:40:14

Azért azt paranoia feltételezni, hogy manipulálnak beszélgetést. Ha kiderül 100 millás büntetést kapnak csalásért, ami iszonyú presztizsveszteség lenne. Egyébként ha valaki vissza akarja hallgatni, azt ha bemegy, személyesen meg kell hogy mutassák neki.

2011.03.18. 09:40:56

@Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: hiába ocsmánykkodsz itt, ez nekik kötelességük. Ugyanis te utólag fizetsz és nem akarják, hogy olyan forgalmad legyen, amit utána nem akarsz/tudsz majd kifizetni... rászabadult a gyereked a szextelefonvonalra vagy akármi.
Vegyél feltöltőkártyás telefont és akkor uraskodhatsz. Amíg hitelbe telefonálsz (utólag fizetsz) addig ne nagyarcoskodj.

Tower13 2011.03.18. 09:55:05

Kifejezetten érdekes a volt és jelenlegi telefonos ügyintézőktől, a másik oldalon is ember ül.
Hozzá tenném, hogy sajna csak ritkán találkozol az emberrel. Ugyanis én nem ordítok velük, mert minek? Csak berekednék.. Elmondom mi a probléma. Mondja jó. (egy sajnálom azért beleférne, ha már ő is ember) Megkérdem el lehet-e ezt most rendezni? Ekkor indul a 3 változat:
1, Mondja igen, majd egy hónappal később kapok egy levelet miszerint mégse lehet (halálozás miatti megszüntetés lett volna) telefonon, csak h.a.kivonattal. de azért bár bondták, hogy rendben van, számláztak tovább, és mert az elhunyt lakásában vidéken senki nem él, így a kiküldött számláról nem értesültünk, még büntető kamat is van. (ekkor hívnám én az adott ügyintézőt, hogy anyád, de hát az nem tehet róla) Felhívom megint társaságot, hivatkozom dátum szerint a beszélgetésre. Válasz: tévedtünk, de fizessek be, és küldjem hak-ot. Továbbiak talán egy másik blog téma lesznek...

2. Azt mondja telefonon nem lehet, fáradjak be egy ügyfszolgra. Ott meg vagy csodálkoznak miért mondták, vagy nem, mert tényleg igaza volt, vagy személyes ügyfös nem tudja, mit lehet telefonon.

3. Közli hogy nem tudja, kapcsol valakit. Oké tegye. az se tudja, és megint kapcsol valakit. (már unom, te is?) ez már hosszan magyaráz. Itt meg tudom, hogy hiába van leírva egyféleképpen, az már máshogy van. (ugyan engem nem kérdezett senki)

De nem ordítok velük. minek. Bár ha már személyesen be kell mennem az más. akkor lehet kérem főnökét. Azt már örömmel leordítom. Az már keres annyit, hogy megérdemelje.

Tower13 2011.03.18. 09:57:00

Elfeledtem. Én is felveszem, mert az üzenetrögzítős ócska telefonom tud ilyet. Néha akkor is, ha én nem is akartam. :) (mondom: ócska) a végén meg közlöm: felvettem a beszélgetést. Így tudom az időpontot percre pontosan, hogy ők is gyorsabban megtalálják. :)
Ha keresnék :D

Tower13 2011.03.18. 10:01:57

@szürke_tag: A t- tényleg fos. De pl az Upc se volt jobb...
Telenorhoz hála ég nicns közöm, Vodával meg a szolgáltatás minőségével van gondom. Szóval egyiket se szeretem. De ez van.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.03.18. 10:10:29

Én évek óta minden ügyfélszolgálatos beszélgetés előtt (tehát amikor élő emberrel beszélgetek) azzal kezdem, hogy közlöm: a családi minőségbiztosítás érdekében rögzítem a beszélgetést.

Így teszem ezt a banki, távközlési és minden más ügyfélszolgálattal. Tehát nem engedélyt kérek, hanem közlöm, hogy rögzíteni fogom.

A legritkább esetben teszik le, és fokozottan udvariasak :-)

-cseti- 2011.03.18. 10:10:32

Nem tudom írta - e már valaki mert nincs időm az összes kommentet végignyálazni, de a lényeg:
- Kötelező felvenniük a hívásokat és meghatározott ideig tárolni, ez nem opcionális. Tudtommal törvény kötelezi rá őket.
- A hívásokat nem hamisíthatják / vághatják, mert ha kiderül akkor az bűncselekmény
- próbáld meg kikérni a hívást, szerintem kiadják, csak a csoportvezetőt kell megkeresni, mert az operátor nagy valószínűséggel elhajt. Ha a csoportvezető is elhajt, kérd el a menedzser munkahelyi elérhetőségét :)

raven_seldon 2011.03.18. 10:11:15

mint az egyik szóba került cég ex telefonos ügyintézője, megjegyezném, hogy amikor még ott dolgoztam, konkrétan utasításba volt adva, hogy NEM tehetem le a telefont, akkor sem, ha az ügyfél rögzíti, tehát így szidjátok a céget - egyszerűen az ügyintéző beparázott szerintem, és azért rakta le...
emellett pedig @ügyfélszolgálatos és @VaTi nagyjából mindent leírt, amit erről a témáról tudni kell...

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2011.03.18. 10:13:26

@Kulics: Ne ugass, mer megkotlek gyoker. 20e Ft extra magas forgalom? Te szanalmas Telenor f@szat szopo csira, mennye ra anyadra.

Ringlósztár 2011.03.18. 10:30:00

@ghck:
:))) pont erre gondoltam én is

2011.03.18. 10:45:26

@Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: Igen, magas érték. Minden ügyfélnél van egy kockázat szint, amit a jövedelem, életkörülmények... stb arányában állít be a szolgáltató.
Nálad a 20.000 Ft nagyon rizikós, mert a mindennapi koldulásból nem mindig jön össze még a napi piára valód se.

nemecsek ernő áruló 2011.03.18. 10:49:14

@zsir: A levél mindig megoldás, nem értem ezt a nagy telefonálgatós mizériát sokszor. Egy levél, amiben ha már nagyon szükségessé vált, belengeted a fogyasztóvédelmet. Ott van, írásban, azt már nem tologathatják, és tovább tudják küldeni az illetékesnek.

ügyfélszolgálatos 2011.03.18. 10:51:26

@raven_seldon: Nálunk annyi volt az irányadó hogy ha az ügyfél parasztkodik és többszöri kérdésre sem hajlandó előadni a problémáját akkor többszöri figyelmeztetés után meg lehetett szakítani a hívást. Igazából a 99% az ordító embereknek valós problémával jelentkezett és ha észlelték, hogy valóban segíteni akarnak neki azonnal visszavett. A maradék 1% meg vagy elmebeteg vagy perverz vagy csak szimplán hülye.
@pifta: Igazad van nálunk is ez ment. Viszont voltak olyan ügyfelek akik hoztak személyesen sört is nekünk, mert segítettünk.

nyekk 2011.03.18. 10:51:56

Az nem valószínű, hogy megvágják megszerkesztik, meghamisítják a felvételt.
Inkább az, hogy akkor veszik elő, ha nekik jó, ami rajta van. Ha nem, akkor mire neked kellene valami igazolására, akkor "...sajnos adatvédelmi okokból már megsemmisítették a felvételt...".
Engem egy olyan cég, amelyik nem álltávol a "nyuszó-muszó"-tól rendszeresen a legváratlanabb pillanatban hívtak mobilon, mikor vezettem. Közölték, hogy rögzítik a beszélgetést.
Mikor megkértem, hogy ne kérdezzen tőlem bizalmas, és személyes adtokat telefonon, és fontos közlendőit ne telefonon, hanem írásban küldje meg, akkor megsértődtek,és "nem együttműködőnek" minősítettek. Ami a bankoknál kb. a pedofil, és a hullagyalázó közötti fokozat.
Panaszkodtam a PFSZÁF-ak is de rá sem hederítettek.

KopaszMercis 2011.03.18. 10:53:22

Ezt fejtse meg a zugugyved:
Ha egyszer a beszelgetes soran elhangzik, hogy a beszelgetes rogzitve van, onnantol kezdve azt barmelyik fel rogzitheti, hiszen mind ket fel tudomasul vette nem?

csintapala (törölt) 2011.03.18. 11:02:19

@KopaszMercis: "Ha egyszer a beszelgetes soran elhangzik, hogy a beszelgetes rogzitve van, onnantol kezdve azt barmelyik fel rogzitheti, hiszen mind ket fel tudomasul vette nem?"

Így van.

Tibike15 2011.03.18. 11:04:56

Én voipot használok és alapból rögzíti az összes hívásomat. Aztán hetente átnézem és kitörlöm, ami nem érdekes.
Nem kell bejelenteni nekik, oszt jó napot.

nyílméregbéka 2011.03.18. 11:05:03

@Coyote82: OFF szintén: egy időben minden hónap elején ismeretelen számról valami nyelviskola felhívott, hogy ilyen-olyan szuper ajánlatuk van, és nem-e akarok-e stb. Már kurvára untam. Egyszer aztán bepöccentem és kérdeztem a nőt, ugyan honnan tudják a számomat, amikor soha senkinek nem adtam meg, mire rákezdett habogni, hogy hát ez mért fontos, meg akkor nincs értelme beszélnünk (mondja ő!).
Kikerestem a netes tudakozóból a telefonszámot, valami utolsó kaposvári vagy más vidéki nyelviskola-kezdeményé volt, és írtam nekik papírlevelet, hogy állítsák le a telefonálgató tyúkjukat, mert ha még egyetlenegyszer felhívnak, a Btk. ... szakasza alapján (zaklatás) őket fogom feljelenteni.
Azóta nem hívnak. Érdekes.

Vad.Korte (törölt) 2011.03.18. 11:07:08

Hasonló probléma: felhív egy rejtett szám, hogy ő az XY Bank, akiknél amúgy vezetem a számlámat. Először is egyeztessük az adataimat, hogy én vagyok-e én. Én meg mondom neki, hogy ezt nem adom meg. mert mi van, ha ő nem is az XY Bank, én meg nagy naívan kiadom az azonosításhoz szükséges adataimat? Köpni-nyelni nem tudott.

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2011.03.18. 11:07:36

Volt egy kínai duplakártyás telefonom, aminek az érintős menüjét simán aktiválta a fülem, miközben a telefont pl. átcseréltem a kezemben. A beszélgetés végén meg ott virított, hogy el akarom-e menteni a felvételt, ami tudtomon kívül indult el. Szóval mi van, ha azt mondom, véletlenül vettem fel? :)
Nekem amúgy az egyik bank nem adta ki a felvételt, nem olyan egyszerű ám ez, pedig elég nagy galibát csinált az ügyintéző...

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.18. 11:17:09

@Éjszakai őrség: nem szemét, disznó.
klasszikusokat csak pontosan.

Giraffa 2011.03.18. 11:39:49

Miután a telefonos ügyfélszolgálatot olyan helyzetbe hoztad, hogy olyat ígért/mondott, amivel téged igazol, AKKOR kell közölni, hogy a felvételt rögzítetted és elköszönsz. :)

szürke_tag 2011.03.18. 11:40:40

@Tower13: Igazad van de mit csináljunk ha ez a választék.

isti77 2011.03.18. 11:47:07

A hívott fél megtagadhatja a hozzájárulást a beszélgetés hívó fél általi rögzítéséhez, akár cég, akár magánszemély. Mivel őt hívták, tőle akarnak valamit, mondhatja, hogy vagy nem rögzíted, vagy itt befejezzük.
A hívó fél is megtagadhatja, csak sok értelme nincs, mert ugyebár az is a beszélgetés végét jelenti, akkor viszont sok értelme nem volt a hívásnak.
Tehát pl. fordított esetben, ha a Telenor hívna téged valami fantasztikus ajánlattal, te is közölhetnéd, hogy:
1. rögzíted a beszélgetést, ha nem járul hozzá, akkor ennyi volt
2. ha viszont ők rögzítik a beszélgetést, akkor is ennyi volt

Ez nem jogi kérdés, hanem egyszerűen logikai. Senki nem köteles hozzájárulni a beszélgetés rögzítéséhez, de mivel ez esetben vége is a hívásnak, a hívó fél részéről ennek nem sok teteje van.
Ha meg nem közlöd előre, hogy rögzíted, az megint egy másik probléma.

petru 2011.03.18. 11:47:47

"és le kell rakja a telefont" - magyarul jobban hangzana a "le kell hogy rakja..."

qwertzu 2011.03.18. 11:52:31

@isti77: "Senki nem köteles hozzájárulni a beszélgetés rögzítéséhez,"

De az ügyintéző és a cég már hozzájárult a beszélgetés rögzítéséhez, hiszen a cég rögzíti.

ex-dr. vuk 2011.03.18. 12:38:23

Nem ertem minek szoltal, hogy felveszed?...
Felveszed es kesz. Ha valamiert birosagi eljarasban reszt vesz a felvetel, mar nem szamit, hogy hozzajarult-e vagy sem.

Spikk 2011.03.18. 12:49:32

Még az automatával kell közölni, hogy rögzíted (persze már bekapcsolt ketyerével, hogy bizonyítani is tudd). Az nem a Te dolgod, hogy ezt az információt valaki hallotta-e a vonal túlsó végén, elmondtad és kész. (Ahogy az automata is elmondja, aztán vagy hallottad, vagy nem.)

mindegyhol 2011.03.18. 13:09:06

A szolgáltató rögzítheti a beszélgetést. Ha te nem járulsz hozzá, hogy rögzítse, ügyintéző kapcsolása előtt bontod a hívást és bemégy egy személyes ügyfélszolgálatra. Az ügyintézőnek is vannak személyiségi jogai, ezért nem köteles hozzájárulni a beszélgetés ügyfél oldali rögzítéséhez. Vitás esetekben a szolgáltatótól ugyanúgy kikérhető a hanganyag.

Zuzimama 2011.03.18. 13:11:46

@nyílméregbéka: engem is ezerszer megkeresztek már nyelviskolákból, hogy nem-e tanulnék náluk angolul, mert micsoda remek tanfolyamaik vannak.
Mondtam nekik, hogy jómagam is angoltanár vagyok, hanyagoljanak.
Soha többet nem kerestek. :D

pifta · http://developers.blog.hu 2011.03.18. 13:13:48

@Tower13: Tapasztalatod érdekes. Mindenesetre vannak olyan esetek amire az ügyintézők nincsenek felkészülve. A választ arra tudják amire elmondták nekik, illetve van egy kb-ra belőtt problémakör halmaz amit ide vagy oda vagy amoda kell kapcsoljanak, olyan ügyintézőkhöz akik azon a területen vannak kioktatva rendesen.

Amikor pedig mindenki passzol, vagy épp az van, hogy az adott ügyintézőhöz tartozik logikailag a dolog, de a választ neki sosem mondták el, megkérdezheti a supervisorát, ha ő se tudja a választ, akkor marad az elektronikus rögzítés és a központba küldés. Persze ilyenkor is kell az ügyfélnek valami tájékoztatás, okos ügyintéző azt ígéri hogy mindent megtesz hogy rendeződjön a dolog, és nem ígér konkrétumot. (és részéről a mindent megtesz az van hogy abban merül ki hogy felveszi a rendszerbe a problémát).

Például volt ilyen nálunk: az utcán lévő fák ágai beleérnek a villanyvezetékbe, és ez nagyobb szél esetén szakíthatja a vezetéket. Ilyenkor a fa tulajdonosa kell hogy gallyazzon, mert az elektromos művek nem mehet csak úgy oda, és nyírhatja meg más fáit (meg persze pénzbe is kerül). Ha a fa közterületen van, akkor az önkormányzat az illetékes. Ez Pesten ráadásul extra vicces. Na te ezt tudod mint ügyintéző. Tegyük fel hogy felhív a polgármester, és azt mondja, hogy
- a vezeték le fog szakadni, feszíti egy ág. vakszerencse hogy eddig nem tette.
- az önkormányzatnak sem apparátusa sem pénze nincs gallyazásra
- azért hív mert megelőzni szeretné a problémát ami valszeg többe kerül az elektormos műveknek

Erre nincs válasz, ráadásul erre supervisor sem tudja a választ ha még nem találkozott hasonlóval. 3-4 óra telefonálgatás után rá tudtuk bízni az illetékesre, hogy vegye fel a kapcsolatot a polgármesterrel. A megoldás sose jutott vissza hozzánk. És minden területen adódnak ilyen furcsa esetek.

A konkrét esetedben, meg mondjuk nem értem mi okozta a galibát... sajnos nem az összes ügyintézőnek van jó érzéke a probléma legjobb megoldásának megtalálásához, és csak betolja a sablon szöveget, ami azóta már változhatott is, csak nála még a régi beidegződés működik mondjuk. Olyan is van, mikor túlterhelés esetén, vagy hétvégén mikor nem biztos hogy minden területről van benn adott időpontban ügyintéző, és valami változás nem jutott el ahhoz akivel beszélsz, akkor elavult infót kapsz. Jellemzően ilyenkor hibázik az ügyfélszolg. Egyébként a te eseteben, egyrészt részvétem a haláleset miatt, másrészt jó megoldás lett volna elindítani a megszüntetést, és egyben átírni a levelezési címet, hogy olyan helyre menjen a levél ahol az illetékes megkapja. (csak ez valszeg nincs a sablonban, így aztán nem jutott eszébe az ügyintézőnek)

Paqka 2011.03.18. 13:29:43

A t-onlinal a hivatalos álláspont szerint az ügyéntézőnek be kelett mondania h nem járul hozzá a rögzítéshez de emiatt nem bonthat vonalat.

Bloodscalp 2011.03.18. 13:49:42

Mellesleg ha a Tré, Voda telenor vagy a többi banda hívja az embert x dolog miatt, azt a beszélgetést is rögzittik, csak sose mondják el

ex-dr. vuk 2011.03.18. 14:54:24

@Zuzimama: engem is kerestek szamitastechnika tanfolyammal de mondtam, hogy programozokent nem erzem, hogy sok ujat tudnanak mondani :)
Ezt azert sem ertem, mert a foglalkozas fel volt vezetve a telefonkonyvbe is.

mrzigi 2011.03.18. 14:59:42

@Vad.Korte:
"Én meg mondom neki, hogy ezt nem adom meg. mert mi van, ha ő nem is az XY Bank"

Nagyon helyes.
Én a következőt szoktam tenni, ezt mindenkinek javaslom.

Ha bármi bank vagy hasonló hív, "be akar azonosítani" személyes adataim alapján, akkor:

1) közlöm vele, hogy előbb nekem kell beazonosítanom, hogy ő rendelkezik-e egyáltalán adataimmal, vagy sem, tehát
2) elsőnek ő adja meg szül.dátumom, vagy anyám nevét
3) én ezt követően adom meg a másik adatot

mrzigi 2011.03.18. 15:14:20

@Atomot az indexre!:
"Amivel én kapcsolatba kerültem (úgy értem, üzemeltetési oldalról), az már tizenöt évvel ezelőtt is számítógépre rögzítette a beszélgetéseket."

Üzemeltetőként nem tudod mi az a DAT kazetta? Hááááááát .... nem mondok semmit.

A probléma, ami miatt nehéz szokott lenni a hívások visszakeresése, a CTI (computer telephone integration) hiánya

Van a számítógépes rendszer (CRM jobb helyeken), ahol ügyintéző rögzíti kivel mit intézett ...
Meg van a telefonos rendszer, ami rögzíti, hogy mely telefonon volt beszélgetés (jobbak mentik, hogy a telefonon ki volt bejelentkezve ... bénák csak vonal meg időpont)
A felvételeket sűrűn archiválják (pedig olcsó már a tárhely)
Offline archívból kikeresni, visszatölteni pedig igen időigényes ...

j311 2011.03.18. 19:12:42

@Észkombájn: thx! Ezt elég rég kerestem már. Azt tudtam, hogy lehet, csak azt nem, hogy hol írták ezt le.

Harley 2011.03.19. 00:37:16

@Coyote82: Köszönöm a jószándéku tanácsot , de elvből és alapból soha nem nem járulok semmilyen adatbázisba való felvételhez , külön gonddal elolvasom az apróbetüs részt . De mivel több banknál van folyószámlám e-bankolási lehetőséggel ,így sajnos tudják a telefonszámomat ,mivel szükséges , hogy ha sms-ben várom a tranzakciók visszaigazolásait . Sajna ezzel élnek vissza . Más , a titkositott számomat a legrégebbi mobilszolgáltató simán kiadta ( eladta ? ) egy marketing cégnek ,amely állandóan a Hilton-ba invitált, mindenféle rendezvényre , mig egy nap megfenyegettem őket , hogy feljelentem a bagázst , abbamaradt !

Aztek68 2011.03.19. 09:32:07

@j311: Nincs mit. Legalább egy ember figyelt itt, aki megértette, hogy semmit nem kell bemondani, csak fel kell venni a beszélgetést a későbbi esetleges jogvita érdekében. A többieknél ez nem feltétlen jött le. Csak folytatják tök feleslegesen a "mondd meg te is az automatának" meg a hasonló felesleges szövegeket. Na ez az a pont, amikor beigazolódik barátaim véleménye, miszerint a blogolás, fórumozás teljesen felesleges időpocsékolás, mert az egész olyan mintha magadnak írnál. A legtöbb ember legfeljebb felületesen olvassa el más bejegyzését, meggyőzni úgyse lehet senkit (főleg nem politikai kérdésekben), így a segítő szándék is eléggé süket fülekre talál.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.03.19. 10:03:38

@Észkombájn: nem csak a blogolás ilyen, általában az emberekkel történő beszélgetések, akár munka, akár privát ügyben. :)

Aztek68 2011.03.19. 10:13:38

@mcs: Van benne igazság...ám úgy 100 komment körül pl. hiába van ott a tuti válasz valahol a 60. poszt körül, hivatkozással mindennel, legjobb esetben is szépen áthaladnak rajta. Arról nem is beszélve, amikor valaki csak azért ír be, hogy "na most jól megmondja":-))

Egyébként a legsiralmasabb, legmeddőbb viták szerintem a létezik-e Isten témában alakulnak ki. Ezek siralmasak, néha óvodai színvonallal: "de van; de nincs; de van, de nincs" stb. Ezután jönnek a politikai témák, amik megint csak inkább hitkérések, és vita helyett csak a másik oldalon állóak sértegetése a fő cél. Sajnos ebben az újságírók nagy része is nagyon élen jár, mint rossz példa.

9mmPara 2011.03.21. 10:10:13

@Észkombájn: Nekem arra nyújtanak jó alkalmat ezek, hogy előszedem az emlékeimből, amire emlékezni vélek, utánanézek, hogy jól emlékszem-e, stb. Legalább magamnak tisztába jövök a dologgal. Ha más is képbe kerül, az csak plusz.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.22. 08:11:43

@VaTi:
"Amit hozzátennék: azügyfélszolgálatos már csak azért is segíteni szeretne (amennyire a lehetőségei engedik), mert az elégedett ügyfél nem jön vissza = kevesebb jövőbeni meló."

S ezt miért jó az ügyfélszolgálatosnak?
Ha kevesebb a jövőbeli meló, akkor kevesebb lesz a jövőbeli ügyfélszolgálatos munkatárs is.

A cég annyi ügyfélszolgálatost fog tartani, amennyinek a munkaideje hatékonyan kihasználható.

Több ügyfélszolgálatos akkor kell, ha sok a panaszos ügyfél. Ha az ügydelek elégedettek és nem telefonálnak ki lehet rúgni a láblógató ügyfélszolgálatosokat.

Hogy ez az ügyfélszolgálatosoknak miért jó nem tudom.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.03.22. 08:19:16

@Kulics:

Honnan ismeri egy telefon szolgáltató az ügyfelei életkörülményeit, jövedelmi helyzetüket?

egyszerüen 2011.03.22. 09:23:23

Én mindig felveszek minden beszélgetést, akármit is intézek ahol pénz van, vagy fontos.
Személyiségi jogok meg ilyesmi nem nagyon érdekel, mivel mikor becsapnak akkor öket se érdekli.
Ez van ezt kell szeretni. Nem birka vagyok, hogy A-t mondanak és B-t kapok

Volt mikor visszajátszottam a hangfelvételt adott helyen és megmondtam felteszem a netre. Azt se nagyon érdekel ha szövegelnek hogy feljelentenek, meg hogy töröljem le azonnal. Letörölhetem, de 2 helyre is kimentek mindent, ugyhogy nem hat meg.

Ha öntelt az akivel éppen ügyem van akkor én is öntelt leszek.

Ha én valahol normálisn és kulturáltan kezdem az ügyintézést akkor milyen jogon játsza az atyauristent

Volt egy bank ahol az asztalt lesöpörtem a kis nyikhaly előtt, majdnem elbuktam másfél milkát (persze mondjam magamnak hogy igy jártam?? Félretájékoztattak, de rendesen, a végén kiderült hogy amit mondtak teljesen törvénytelen

Arrol nem én tehetek hogy hülye a jog. A becsapást azt engedi , de azért megbüntetnek ha flveszem a beszélgetést ahol kiderül hogy becsapnak

majd most megyek a Lotépébe is a héten, mert kiderült hogy ha kártyával vásárolok csak van neki költsége:DD pedig direkt rákérdeztem többször
kiváncsi leszek ott is hogy mit is szövegel szegény ügyintéző. Ha valamit ajánl a francnak nem tudja hogy éppen mit ajánl
ha nem kérdezek rá azt mondom ok igy jártam, de 2x is rákérdeztem

egyszerüen 2011.03.22. 09:28:35

ja és nem szoktam szövegelni hogy felveszem. Minek?? Sporolunk az idövel

a törvénytelenségről meg annyi hogy 3 éve egy polgármesteri kis balhéba a delikvens hevesen tagadott, majd lejátszottam a felvételt. És az itélet számomre kedvező volt (nekem volt igazam)

a kutya se törödött hogy mondtam e, tájékoztattam e hogy felveszem a beszélgetést

Mondjuk egy másik felvételt a biroságon nem engedtek lejátszani:D Huzodik is már 5 éve az ügy. Pedig már 1 év után pontott tehettünk volna a végére
Ennyit erről hogy miért leterheltek a biroságok.

VaTi 2011.03.22. 10:47:14

@Akitlosz: na hülyéskedj, ezt azért nem gondolod komolyan...ezzel az erővel mindenki végezheti szarul a munkáját bármilyen munkakörben, csak hogy aztán több meló legyen...Egyébként hidd el, van így is ügy rendesen, nem el még generálni. A nyelvünk kilóg, hogy tartsuk a határidőket. Arról nem beszélve, hogy nálam ez valahogy lelkiismereti kérdés is, tudod (bármilyen giccsesen és avíttan hangzik is ez). Engem még visszapenderített a nagymamám a mosogatóhoz újra elmosogatni, ha nem alaposan csináltam meg: tanuld meg, hogy az a munkát, amit nem jól végzel el, kétszer kel megcsinálni. Jobban jártál volna, ha elsőre megcsinálod rendesen.
Ja: a főnököm imád :)

anyadmajma 2011.03.22. 22:42:02

@Észkombájn: Türelmes ember lehetsz. Vagy háromszor is leírtad nekik, hogy mi a teendő. De a kommentelő is egy türelmes fajta, mert a téma nem érdekli, csak a saját privát vélt/valós sérelme.....
Hiába, a mai rohanó világban a kommentelő legalább azt hiszi, hogy ettől jobb lesz neki, ha a széles nagy netre írja a baját, mert azt sokan olvassák, beszélni meg már nem nagyon tudnak az emberek, főleg úgy, amit esetleg emberi kommunikációnak lehet nevezni.
Sajnos.

Magonc 2012.10.03. 22:57:16

@Mediator_07: egyrészt felületesen olvassa, másrészt nem tudja, kinek higgyen. Ki az, aki mondja. nyilván més súlya lenne, ha beírnám hogy "a választ adta: ügyvéd, 10 éves praxissal" vagy "Mariska néni, aki a szomszédasszonytól hallotta"
süti beállítások módosítása