Az online vásárlásoknál úgy is gondjai lehetnek a vevőnek, ha az eladó korrektnek akar mutatkozni. Kinek a költségén kell visszajuttatni a hibás árut?
Tisztelt Zugügyvéd!
Rendeltem egy kiságyat egy bababolt webshopjából, előre utalással 38.000 forintért.
26-án este fél nyolc körül megérkezett a csomag.
Egy kb. 150cm x 70cm x 30 cm csomagot hozott a futár gyerek. Letette a konyhában, én meg aláírtam, hogy átvettem.
Kb. fél óra múlva úgy döntöttem a párommal, hogy hát akkor csak meg kéne nézni és összerakni, hogy mégis milyen (előtte ugye csak fényképen láttuk, a webshop leírása alapján egy új, de bontott dobozos termékről van szó, ami úgy néz ki, mint a katalógus képen) elkezdem kicsomagolni és összeszerelni.
Megdöbbenve tapasztaltam, hogy a webáruház által kínált és a kiszállított termék között hatalmas a különbség! A négy oldalát összeraktam, amikor is észrevettem rajta jól látható karcolásokat, festék lepattogzódást, repedéseket. Sajnos kismillió helyen ilyen, alig mertem hozzányúlni (a négy oldalának összerakása után fel is adtam) és nem győztem utána összeszedegetni a festékdarabokat.
Elég ramaty állapotban volt.
Egy darabig búsan néztem, hogy miért ilyen rossz állapotú és ez nekem (illetve ugye a leendő tökösnek) nagyon nem lesz jó, mert hát egy ilyenbe nem raknék bele egy újszülöttet (hullik róla a festék, gyerek megeszi, nem jó.).
Erre kitaláltuk a párommal, hogy hát ugye ezt neten rendeltük, tehát ha minden igaz megillet minket az elállás joga.
27-én a írtam egy levelet, amiben leírtuk az ággyal kapcsolatos hibákat.
29-én felhívtak, és meginterjúvoltak, hogy mi is volt a probléma az ággyal kapcsolatban.
Elmondtuk ugyanazokat a dolgokat, és hogy szeretnénk visszakapni a pénzt és az ágyat köszönjük, de nem kérjük.
Egy jó darabig akadékoskodtak a telefonban, hogy csereterméket adna helyette, de megrendült a bizalmam a céggel, és nem akartam még egyszer kockáztatni.
A telefonos beszélgetés végére eljutottunk oda, hogy oké, akkor elállás, és hogy küldjem vissza a terméket, és 30 napon belül visszautalják az árat. Már épp kezdtem megörülni, hogy végre túljutunk ezen a dolgon. Hát nem így lett.
A beszélgetés után kb. egy órával kaptam egy levelet, amiben azt írják, hogy elfogadják az elállási szándékot (amit nem kell elfogadniuk, mert kötelező jellegű rájuk nézve, ha jól tudom, és nem is kell megindokolnom, hogy miért) és várják vissza a kiságyat sérülésmentesen minden kiegészítővel, eredeti nyugtával együtt a vevő (vagyis én) költségén. A csomag visszaérkezése után megbizonyosodnak arról, hogy sérülésmentes, ezután ezt jelzik felém és azt követően 30 napon belül utalják a pénzt.
Mivel a kiságy eleve tele volt sérülésekkel, amikor megkaptuk sérülésmentesen nem tudom visszaküldeni. És elvileg ezt nem is várhatják el, ha jól tudom, amíg rendeltetésszerűen használtuk. Ez le is van írva a webshop vásárlási feltételeiben.
A kérdésem a következő:
Mik a lehetőségeim, hogy visszakapjam a pénzem és elkerüljön innen az ágy?
Üdvözlettel
Utolsó kommentek