Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Félreértett kockázatviselés

2013. április 09. - zugügyvéd

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy egyes biztosítás fajtáknál a kockázatviselés megszűnése nem azonos a biztosítási szerződés felbontásával. Főleg a Casco biztosításoknál szokták utólag peresíteni a nem fizetett hónapokat.

 

 

Tisztelt Zugügyvéd!

 

Kérem segítségét az ügyben, hogy egyik biztosítónál volt elmaradásom 7000 Ft.  lakásbiztosítás. Két levelet küldtek, hogy fizessem be, mert ez azzal jár, hogy megszűnik a kockázatviselés. Nem tudtam fizetni, ezért kaptam még egy levelet, amelyben közölték, hogy,mivel nem fizettem be az elmaradást, ezért 2013. feb. 2-én megszűnik a kockázatviselés.

Én ezt tudomásul vettem, ezért feb.13.-án másik biztosítóval kellett kötnöm egy másik lakásbiztosítást a lakáshitelünk miatt (olcsóbbat kötöttem.) Közben a régi biztosító a tudtom nélkül  mégis levett a számlámról 3 havi összeget. Írtam nekik és közöltem, hogy ők azt írták nekem, hogy feb.2-án megszűnik a kockázatviselés, akkor miért vettek le mégis a számlámról?

 És kértem a biztosítás megszüntetését, mivel most két biztosítást kellene fizetnem. Közölték, hogy nem szűnt meg a biztosításom (pedig én elküldtem a levelüket nekik,melyben írták, hogy   megszűnik a kockázatviselés) és csak évforduló lejártakor szűnhet meg .Megírtam nekik, hogy kötöttem másik biztosítást, mert félre tájékoztattak, de ők annak ellenére sem szüntetik meg a régi biztosítást. Most mit tegyek?

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr255213300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rodolfo63 2013.04.09. 21:07:52

pszáf, bíróság

nem tökölni, perelni

cserfes csermely 2013.04.09. 21:49:45

Írjál nekik, hogy felmondod velük a szerződést, csoportos beszedésre meg megszüntetni a felhatalmazást és többet nem tudnak leemelni a számládról.

rezsoatya (törölt) 2013.04.09. 22:16:50

Minden megszunes, valtozas, stb eseten a csoportos beszedest azonnal meg kell szuntetni, mert probalkoznak... es ugye aztan kisebb osszegeknel nem nagyon erdemes pereskedni, erre jatszanak. Amikor anno az automat eladtam, rogton megszuntettem a csb-t es meg ket honapig lattam a netbankomon, hogy "sikertelen beszedes", tehat probalkoztak - volna! (Erste leasing!)

MaCS_70 2013.04.10. 00:18:21

Ezek a biztosítások valóban csak évfordulóra mondhatóak fel -- aminek nagyon jó oka van. Szintén nem véletlen, hogy a kikényszerített trükkös megszüntetési kísérleteket is kezeli a biztosító.
A biztosító nem véletlenül nem azt írta, hogy megszűnik a biztosítás, hanem azt, hogy csak a kockázatviselés.

Nem ártott volna tájékozódni az új szerződés megkötése előtt.

Úgyhogy ebben az esetben kivételesen nem volt inkorrekt a biztosító.

MaCS

2013.04.10. 07:38:20

elég nagy butaság volt részedről, hogy nem szüntetted meg a beszedési megbízást a számládon.. legalább most tedd meg, a három hónap meg a tanulópénz

MaCS_70 2013.04.10. 09:34:19

Ne beszéljünk mág butaságokat!

Hiába szüntette volna meg a beszedési lehetőséget, arra a pénzre a bank jogosult maradt, beszedte volna egyéb, fájdalmasabb módon.

Ebben az ügyben úgy tűnik, a posztoló járt el jogellenesen.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2013.04.10. 18:40:00

@avman:

Nem kell felmondaniuk, de megtehetik.
És ha meg is teszik, akkor is követelhetnek kompenzációt.
Az egyéves ciklus ugyanis nem véletlenül létezik, a korábbi megszűnés a biztosítónak bizony kár, ha pedig ez jogellenes (pl. díjnemfizetés), akkor ezt a kárt követelheti.
Ha nem teszi, annak oka van -- pl. hogy nem éri meg neki. Ez a másik fél szerencséje, de nem kérhető számon a biztosítón.

Üdv: MaCS
süti beállítások módosítása