Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Nemleges tény bizonyítása

2011. január 31. - zugügyvéd

Régi dilemma, hogyan bizonyítsuk azt, hogy ha az autónk nem parkolt, és nem járt egy adott helyen. Nemleges tényt nagyon nehéz igazolni, főleg, ha nem vagyunk előzetesen felkészülve rá.

 


Tisztelt Zugügyvéd!

A mai napon kaptam kézhez az egyik fővárosi Rendőrkapitányság adatszolgáltatásra való felhívását.

Nincs is ezzel semmi gond...de!

A jelölt helyen és időben sem én, sem a kocsim nem volt a helyszínen. Sőt, ott soha nem is jártam. Ez egy Pláza parkolója.

Ebben az időben a város másik végén voltam, parkoltam egy épület előtt; amit igazolni csak a családommal tudok, és esetlegesen a helyi térfigyelő kamerákkal.

A szabálysértés alapja KRESZ 3§ (1) bek. c. pontja és 58.§ (3.)bek. Ezek szerint veszélyeztettem a személy- és vagyonbiztonságot, és mint balesettel érintett jármű vezetője elhajtottam a helyszínről.

De ha ott sem voltam, hogy tehettem?!
Ilyen esetben mit kell nyilatkoznom? Mit tegyek és mit tehetek az ügyben?

Kérlek segítsetek!
Adrienn
 

43 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr922628156

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lefoglalás lézerblokkoló miatt? 2011.01.31. 20:08:03

Igaz amit híradóban hallottam? Ha lézerblokkolót használok, akkor a rendőrség elkobozhatja a motoromat? Mit mond a bírói gyakorlat és mi a várható ítélet? Macidoktor és az ORFK válaszol...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2011.01.31. 17:38:04

Hát akkor igazold a családoddal vagy a helyi térfigyelő kamerákkal. :)

balcsi1 2011.01.31. 18:39:53

A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX törvény 52. §(2) bekezdés: az eljárás alá vont személy nem kötelezhető ártatlanságának bizonyítására, felelősségének bizonyítása a szabálysértési hatóságot, illetőleg a bíróságot terheli.

Magyarul: ha kétséges, hogy ott voltál -e egy adott helyen, nem neked kell bizonyítani, hogy nem voltál ott, hanem a hatóságnak, hogy igen.

Anti Anyag (törölt) 2011.01.31. 18:51:30

Elírta a rendőr a rendszámot.

1. Vagy hívd fel őket

2. Vagy hagyd a fenébe, de ekkor meg el kell menned a tárgyalásra, de legalább megnézed, hogyan bizonyítják.

akira2 2011.01.31. 18:55:11

@balcsi1:

A gond csak az, hogy ha valaki feljelent, hogy Te akkor ott voltál, és hoz két "hamis" tanut, azt rögtön készpénznek/bizonyítottnak veszi a hatóság, és valóban neked kell bizonyítanod, hogy az úgy és akkor nem volt.

Nekem pár éve volt olyan, hogy a biztosítómtól és rendőrségtől tudtam meg, valaki azt állította, hogy egy bizonyos napon egy bizonyos vidéki városi parkolóban 15.30-kor nekimentem az utánfutójának, aminek a kárát (rendszámom ismeretében és két tanuval igazolva) a mabiszon/felelosségbiztosítómon kívánták behajtani, ő pedig nyilatkoztatott, hogy így volt-e.

A vicc az, hogy valóban ott voltam aznap abban a parkolóban....

De! mivel két benzinkútnál is megálltam vásárolni onnan hazafelé, és az egyik számla időpontja a kérdéses időpont előtt, a másik az után volt, valamint a sérülésmentes autóról is készítettem fotókat, ezeket elküldtem a biztosítónak/rendőrségnek, azaz én bizonyítottam tárgyi bizonyítékokkal, hogy akkor és ott az én autóm nem találkozhatott a sérült utánfutóval.

Gondolom segíthetett az is a számomra kedvező kimenetelű döntésben, hogy az utánfutó tulajdonosa és a két tanu vezetékneve hasonlított egymáséra (lakatos vagy kolompár, már nem emlékszem :), mindenesetre testvérek voltak...

De a lényeg, hogy végülis nem volt más választásom, nekem kellett bizonyítanom, hogy NEM voltam akkor ott, amikor ők azt állították.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.01.31. 19:00:24

Fura ez.

Mifelénk még aznap eljárőröztek volna párszor a házad előtt, és ha látják, hogy ott a kocsi, akkor becsöngetnek, illetve körbefotózzák a kocsit. Akkor is, ha össze van törve, és akkor is, ha nem.

qwertzu 2011.01.31. 19:06:19

Nem tudom menyire működik, de tipp: próbáld meg elérni, hogy a rendőrség lekérje a te (és a családod) tulajdonodban lévő mobilok cellainformációit.

johevi 2011.01.31. 19:26:10

Nekem van egy mobilom az autóban. Ha ellopnák beméretem, de ilyen esetben is lekérhetném az adott időre a helymeghatározást.

Szűcslaci 2011.01.31. 19:35:18

Nem kell bizonyítanod, hogy nem voltál ott - elég, ha bizonyítod, hogy máshol voltál.

Frau Rindfleisch 2011.01.31. 19:41:50

És ők mivel igazolják, hogy valóban a Te kocsid állt ott? Nekem volt egy ugyanilyen esetem, ahol előszedettem a fényképet, amikor is kiderült, hogy az illető feljelentő elírta a rendszámot, mert egy más kocsi volt lefényképezve. Elnézést kértek, és az elnézés kérést ráirattam velük a feljelentő levélre. Máig őrzöm mint kedves emléket.

Jeff 2011.01.31. 19:43:54

@johevi: Kiváncsi vagyok, hogy ezt hogy oldod meg legálisan.

Murderface 2011.01.31. 20:03:00

Ez Magyarország. Itt állami szervtől-szervezettől mindig a legrosszabbra számíts (kivéve talán a mentősöket, és a tűzoltókat). Tök mindegy, hogy ki mekkora marhasággal vádol, neked mindenképp be kell védened a seggedet. Ha a sértett azt mondja, hogy te egy sütőtök vagy, akkor pecsétes orvosi papír kell, hogy elhiggyék, hogy nem vagy az. Szarrágók mind. Ne feledd, ők nem igazságot szolgáltatnak neked, hanem törvényt ülnek feletted :P

budai zöld 2011.01.31. 20:18:11

Ilyen velem Ausztriában történt. Egyszerűen írtam egy levelet a rendőröknek (azért biztos, ami biztos, jogász fogalmazta), hogy én akkor nem is voltam ott, ők meg gondolom, utánanéztek, hogy tényleg nem tudják bizonyítani.

Ha minden jól megy, Magyarországon is ugyanez történik.

johevi 2011.01.31. 20:30:09

@Jeff:
Én nem kereshetem meg a mobilszolgáltatót, de a Rendőrség hivatalosan kikérheti

telkoe 2011.01.31. 20:31:21

@johevi: Erdekes mobil lehet a te kocsidban aminek csak ugy le lehet kerni a helymeghatarozasat.

RaveAcE 2011.01.31. 20:34:40

Kezdetnek írd le, amit nekünk írtál. Aztán kérj egy fényképet a pláza kameráiból, amin aznam épp be/ki hajtasz.
Standard BKV-bünti eljárás...

ohlajos · http://olajhaz.hu 2011.01.31. 20:46:48

Ilyen eseteknél jól jöhet egy járműkövető szolgáltatás :).

Phrascarica 2011.01.31. 20:47:42

@johevi: miért van ismerősöd a szolgáltatónál? Ha nincs akkor baszhatod, volt egy haverom aki ugyanígy baltázott rá!

Phrascarica 2011.01.31. 20:49:10

@johevi: "Én nem kereshetem meg a mobilszolgáltatót, de a Rendőrség hivatalosan kikérheti "
Nem fogja kikérni! Szarik rád :(

OkoskaTo:rp 2011.01.31. 21:08:36

A térfigyelő kamerákkal az a gond, hogy sajnálatos módon épp az ártatlanságot bizonyítandó helyen "műszaki meghibásodás" miatt, vagy "véletlen törlés" okán nem lesz elérhető felvétel. Emlékszünk még a Zsanett-ügyre, és a Kálvin téri térfigyelő kamerákra, ugye?

@telkoe: Minden mobilkészüléknek le lehet kérni a cellainformációit. Ha jól emlékszem, 30 napig tárolják. És elég sok kocsiban van beépített mobil - a magasabb kategóriákban gyárilag, a többiekben pl. vagyonvédelmi célból, utólag.

@ohlajos: Sajnos nem. A flottakövető cég (vagy a mobilszolgáltató) legfeljebb azt tudja tanúsítani, hogy az adott készülék merre járt. De hát azt ki is lehet szedni, és átrakni egy másik autóba.

Taxomükke (UK) 2011.01.31. 21:28:41

Én két kilóért bizonyítom, hogy akkor épp nálunk voltál... :)

telkoe 2011.01.31. 21:36:58

@OkoskaTo:rp: Biztos vagy benne hogy nem kevered a cella es a LAC infot?

Iustizmord 2011.01.31. 22:52:45

igazán találhastz egy fotót ami igazolja hogy nem voltál ot... :o))

OkoskaTo:rp 2011.01.31. 23:05:12

@telkoe: Döntsd el, melyikre gondoltam, és azt is döntsd el, hogy a jogászok melyik szót értik meg. ;-)

@Iustizmord: Hiteles időbélyegzővel? Anélkül ráfogják, hogy máskor készült a kép.

Bogi és Burkó 2011.01.31. 23:20:13

nem kell ezt túlbonyolítani. megírod nekik, hogy Te az adott időben máshol voltál. Rendőri intézkedés a balesetnél nem volt, a rendszámot meg nyilván elnézte az, akinek összetörték a kocsiját. De ha elnézte akkor jó eséllyel a tipus és a szín sem stimmel, így derülhet ki az igazad. Szabálysértési ügyben túl nagy nyomozást nem fognak/nem lehet folytatni - cellainfo sem lesz - de ha tutira nem sikerül bizonyítani, hogy ki volt a baleset okozója akkor nem erőlködnek megszüntetik az eljárást.

Jeff 2011.01.31. 23:40:31

@johevi: persze, ők igen, de ez eltart egy darabig, ilyen ügyekben nem a gyorsaságukról híresek.

Jeff 2011.01.31. 23:42:12

@telkoe: nem olyan nagy durranás ám ez, a Google-nek is van olyan szolgáltatása, ahol beküldöd a cellaadatokat és visszaküldi a közelítő GPS koordinátát.

tundrazuzmo (törölt) 2011.02.01. 00:09:16

Kell papír arról, hogy az adott napon, és adott időben a kocsid el volt vontatva, mert tilosban állt, és éppen egy rendőrségi udvarban állt?

Kell?

Akkor szerezzél, öcsém!
:)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.02.01. 01:46:51

@telkoe: azt is meg lehet oldani, csak drága. Mai okostelefonokra lehet tenni programot, ami akár SMS-re SMS-ben válaszol automatikusan a GPS koordinátákkal és cellainfókkal. (konkrétat nem tudok, de semmi technikai akadálya nincs) Nyilván ha valaki más is tudja a számot meg a többi adatot, akkor az is tud mindent.

Telefont meg töltőt beépíted, és reménykedsz, hogy évekig nem fagy le az oprendszer :)

szaGértő 2011.02.01. 08:17:07

Nekem ilyenek miatt (is) van kamera az autóban. Folyamatosan rögzíti a GPS koordinátákat, a gyorsulásérzékelője beindítja a felvételt, ha gáz van, az esemény előttről 12 másodpercet rögzít, utána nyolcat, az pont elég.

Metal_Storm 2011.02.01. 08:32:30

@szaGértő: ilyet én is szeretnék, hogy gyorsulás érzékelő indítja be a felvételt az esemény előtt 12 másodperccel... Jövőbe látó kütyüd van neked. Megvenném.

különvélemény 2011.02.01. 08:45:26

@Metal_Storm:
Nem lát az a jövőbe, hanem folyamatosan rögzít és töröl, mondjuk az utolsó fél perc mindig megvan, ha gáz van, akkor nem töröl.

telkoe 2011.02.01. 08:48:34

@OkoskaTo:rp: Ha szerinted csak annyi a kulonbseg hogy a jogaszok csak az egyik szot ertik akkor erdekes meglepetesek erhetnek amikor kiderul hogy mekkora a korzethely. Rossz esetben sikeresen bizonyitod h ott volt valahol.

@flugi_: Kb ennyivel kellene tobb mint beletenni egy telefont es varni a cellainfot a szolgaltatotol (lehetoleg utolag).

akira2 2011.02.01. 08:51:52

@Metal_Storm:

Gondolom, folyamatosan veszi a kamera, de csak az esemény előtti 12 mp-től kezdődően rögzíti is. Az eseménytelen felvételeket folyamatosan törli, ill. a rövdtávú memóriából be sem rögziti a hosszútávúba.

Tehát a gyorsulásérzékelő nem a kamera szemét nyittatja ki, az folyamatosan lát, csak a rögzítést köti ehhez az időponthoz, akár visszamenőlegesen is 12 mp-cel kezdődően.

akira2 2011.02.01. 08:54:12

@flugi_:
Pl. az iPhone-nak van ilyen szolgáltatása, ingyenes és megfelelő jelszóval belépve látható, hogy épp hol van a telefon (ha ez az autóban elrejtve van, akko azt is, hogy hol az autó...). Persze csak akkor, ha van GSM-vétel, és nincs leárnyékolva. A leárnyékolás ellen túl sok mindent nem tehetnek a mai kütyük... :(

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2011.02.01. 12:09:09

@szaGértő: Ha már felvetetted, akkor egy kérdés ehhez, mert régóta szeretném megtudni a választ: van olyan készülék, amelyet a rendőrség elismer, azaz pl. a lementett adatok alapján én feljelenthetem a szabálytalankodót?

anyadmajma 2011.02.03. 18:58:33

@Pallos Levente: Van hát! Úgy hívják, hogy járőrtárs.:)

De a poszt egy elég érdekes kérdés. Minél előbb tisztázni kéne a helyzetet, mert a cserbenhagyás miatt még baj is lehet belőle.
Én ilyet nem mondtam és nem írtam soha sehol, tehát itt és most sem, de ha tuti nem te voltál ott, akkor esetleg 2-3 tanút is szerezz be magadnak, lehetőleg nem közeli hozzátartozót. Biztos, ami biztos.

@Brigi \"B. A.\" főnöke: MOndd csak, te melyik országban laksz? Nálunk meg (BP.) amikor éjjel 2kkor felvert a rendőr, hogy cserbenhagyással összetörték az autónkat, és mikor lementünk odajött 3 tök rendes srác, hogy ők hívták a zsarukat és látták az egészet, itt a rendszám, nem voltak józanok az okozók, akkor közölte rendőr, hogy majd holnap vagy hétfőn talán kimennek a kocsi tulajához, kvázi a sofőrhöz.
Mondjuk szép magyar eljárásban kapott is a kisebbségi elkövető a cserbenhagyásra 15e ft bírságot. Az indoklás második mondatánál abbahagytam a levelet. Az illetőnek FÉL éves próbajogsija volt, és beírták enyhítőnek hogy az elmúlt KÉT évben gépjárművel közlekedési balesetet nem okozott.
Ja, és dec 31.-én jogerőre emelkedett, mi meg megkaptuk május végén vagy június elején.
Azonnal kimennek a tulajhoz.... De jó is lenne.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.02.03. 19:23:05

@anyadmajma: Köszönöm kérdésed, Pécsett lakom. Nem tisztem védeni őket, de errefelé kijönnek ilyen esetben. A helyi sajtóban rendszeresen olvasni arról is, hogy tagelőket fognak, meg ilyenek. Gondolom itt éjszaka kevesebb dolguk van, talán ezért.

Nincs okom kételkedni abban, amit te állítasz, egyszerűen csak más a tapasztalatom.

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2011.02.06. 12:18:46

szabálysértési eljárásban nem a hatóság bizonyít?

mindenesetre: írasd meg szépen a rokonokkal a papírt, hogy ők úgy tudják, hogy ott volt a kocsid, ha tudod, szerezd be a helyi térfigyelő kamera felvételeit is, aztán meglátod, hogy mit lép erre a jard.

OFF:
valaki emlegette itt a cellainformáció lekérését. nos, nekem polgári ügyben nem sikerült se cellainformációt, se híváslistát beszereznem (3 évre visszamenőleg kellett volna), mondván, hogy olyat csak büntetőügyben adnak ki, ám lehetséges, hogy szolgáltatója válogatja, esetleg, hogy adott esetben kiadható.
(ha mást nem, legalább azt bizonyítja, hogy nem a levél írója vezette a kocsit.)

Stiel 2011.02.07. 18:14:06

@Metal_Storm: folyamatosan rögzít, és az aktuális időhöz képest 12 másodpercnél régebbi dolgokat felülírja. Kivéve, ha...

Stiel 2011.02.07. 18:14:41

@Stiel: eh, nem csak én vagyok okos. :) Bocs.

anyadmajma 2011.02.07. 21:40:00

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Meglepő, de jó hallani ilyenekről is.
Legalább van néha valami halványan pislákoló pozitív dolog is....
süti beállítások módosítása