A jelenlegi jogalkotási gyakorlat az alábbi kérdésnél sokkal nagyobb problémákat is generál. A jog mindenestre nem ismeri a visszamenőleges hátrányos megkülönböztetés tilalmát.
Tisztelt Zugügyvéd!
Sok szó esik mostanában a magánnyugdíj pénztári vagyonok ún. államosításáról. Ezzel kapcsolatban vetődött fel bennem egy gondolat. Hátha ezen a fórumon valaki releváns választ tud adni a következő felvetésre.Még az előző kormányzati ciklus idején, 2009 körül született egy jogszabály, miszerint bizonyos korosztály (1957 előtt születettek) adott feltételek mellett visszaléphettek a tisztán állami rendszerbe. Ezt sokan meg is tették, hiszen nem érte meg nekik maradni, mivel a járulékaik 25%-a a kamatokkal növelve sem lett volna elég a majdan nekik járó állami öregségi nyugdíjuk 100%-ra történő kiegészítésére, révén a teljes szolgálati idejükhöz képest rövid ideig fizették magánnyugdíj járulékot.
A mostani visszaléptetéssel kapcsolatban emlegetik, hogy a reálhozamokat az állam kifizeti a visszalépők részére.
A kérdés, ami bennem felmerült, hogy az akkori visszalépők miért szenvedtek hátrányos megkülönböztetést, miszerint nekik nem járt a befizetéseik reálhozama. Anélkül, hogy az akkori jogszabály szövegét ismerném, furcsának tartom a két eljárás közötti különbséget.
Üdvözlettel:
Tamás
Utolsó kommentek