Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Mindenáron végrehajtás

2010. augusztus 12. - zugügyvéd

Újabb banki tartozásos ügyről szól az alábbi levél.  Hiába fizette be az összeg egy részét az adós, a végrehajtást a teljes tartozásra indították el.


Tisztelt Zugügyvéd !


Furcsa, de lehet hogy, nem egyedi esettel szeretnék Önhöz fordulni.

Volt az egyik banknál egy 10 éve rendezetlen tartozásom ( 2000 évről ).
2005 évben bank fizetési meghagyást kért az összegere, melyet a bíróság (természetesen) ki is adott.

Sajnos ekkor sem tudtam a tartozásom rendezni. Ezután a bank részéről „hosszú hallgatás következett”.
Majd 2009 év júliusában kaptam a bank követelés kezelő cégétől egy végrehajtás előtti utolsó felszólítást.
Természetesen ekkor már az összeg az eredeti követelés ötszöröse volt.
Mivel a tartozás tényét nem vitattam, egyébként soha nem is vitattam csak éppen nem állt módomban rendezni úgy döntöttem hogy, rendezem ezt a köztem és bank közt fennálló régi rossz viszonyt.
Mivel anyagi helyzetem nem engedte meg hogy, egyben teljesítsek, ezért ( 14 nap alatt ) családi, ismerősi szívességi kölcsönökből „összeszedtem” az összeg 50%-át ( cca. 260 000,-Ft-ot ).
Az 50%-os összeget befizettem a cégcsoport követeléskezelője által megadott számlára, az általuk megadott szükséges közleménnyel és egy nagyon tisztelet teljes kéréssel ( levélben, TV. Küldemény formájában ) fordultam a követelés kezelő céghez.
Kérelmemben természetesen ekkor is elismertem a tartozás tényét. Kértem őket hogy, ha lehetséges
a fennmaradó összegből tegyek egy nagyobb engedmény ( természetesen ) egyösszegű rendezés terhe mellett, vagy adjanak lehetőséget arra hogy, a fennmaradó összeget 24 hónap alatt kamatmentesen rendezhessem. A tértivevényes levelet átvették … és újra csend.
Idén július végén a bírósági végrehajtótól kaptam egy olyan fizetési felszólítást melyben forintra pontosan a teljes összeg szerepelt annak kamataival és költségeivel( tehát nem csökkent az 50 %-kal ) ráadásul ez a felszólítás egy csatolt végrehajtási záradékkal érkezett , melyből egyértelműen kitűnik hogy, a végrehajtási záradékot (lapot? ) a már nem valós összegre, a bank 6 hónappal azután kérte az illetékes bíróságtól miután már én a záradékon szereplő összeg 50%-át teljesítettem.

Nem vagyok jogász de nézetem szerint ezzel a cselekménnyel a bank követelés kezelő cége az illetékes bíróságot is félrevezette.
Természetesen személyesen mentem a végrehajtóhoz is aki az általam bemutatott iratok megtekintése után ( egy évvel ezelőtti befizetést igazoló ibizonylat, kérelem...stb.) ugyan kissé elképedve a végrehajtást azonnal felfüggesztette.


Az számomra alap és egyértelmű hogy, ügyemmel mindenképpen a PSZÁF -hez fogok fordulni.

Viszont abban kérném az Ön bölcs és megkérdőjelezhetetlen tanácsát hogy, a jelenleg hatályos törvényi szabályzók szerint a Magyar jogrend minek minősíti azt a tényt miszerint is , egy hitelező az adósával szemben egy már nem valós ( 50%-ban rendezett ) adósság érvényesítésére indít végrehajtást?
Teszi ugye mind ezt úgy, hogy, megtéveszti a Magyar Köztársaság illetékes bíróságát annak bíráját, valamint egyik Bírósági végrehajtóját.


Segítségét és szíves válaszát előre is mélységesen köszönöm.
Maradok tisztelettel:


T. Chavez
 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr462217077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.12. 18:39:23

na erre én is kíváncsi vagyok.

szabandy 2010.08.12. 23:00:54

a végrehajtók rengeteget keresnek az adósokon, még rúgnak egyet rajtuk

heliox 2010.08.13. 06:38:39

>Magyar jogrend minek minősíti azt a tényt

Tévedésnek?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.08.13. 12:13:26

"az Ön bölcs és megkérdőjelezhetetlen tanácsát" :)

pityumatyi 2010.08.13. 14:02:45

Nem vagyok sem bölcs, sem pedig megkérdőjelezhetetelen. Az eljárás felfüggesztése alatt a végrehajtási bíróság megkeresi a végrehajtást kérőt, hogy nyilatkozzon és igazolja, hogy mennyi a tényleges követelése.
Javaslom, hogy ne csak a végrehajtónak, hanem a bíróságnak is írja meg azt, hogy önként teljesített és csatolja be az igazolásokat. Kérje egyben a végrehajtás megszüntetését és csatolja be a részletfizetési kérelmét is. Ha a bíróság elutasítja a vh. megszüntetése iránti kérelmét, akkor kérje a vh. korlátozását a követelésre, kérje, hogy a bíróság kötelezze a vh. kérőt az eddig felmerült költségek viselésére, mivel indokolatlan volt a vh. eljárás megindítása és adjon be részletfizetési kérelmet. Ha más jogász is van "itt", akkor írja meg ő is a tanácsát. Ezt csinálnám én.

PostmanPat&hisB/W cat 2010.08.14. 20:54:07

Namármost én nem vagyok jogász, csak okoskodó, de tapasztalataim szerint ez úgy van, hogy anno kiállítottak (valszinű a követeléskezelő cég) egy fizetési meghagyást x összeű követelésre, mely jogerős lett valamikor (ezt meg is kellett, hogy kapja a panaszosunk). A bank felé lehet, hogy fizetett, de aztán meg csak nem fizetett többet vagy vmi zűr volt az űrben (a banknál/követeléskezelőnél) és kiállították a VH lapot, amit viszont a jogerős FMH alapján kell kiállítani, függetlenül attól, hogy az összeg csökkent. A végrehajtó bácsi pedig szintén az eredeti x összeg után számítja a "kis" jussát...
Megoldás: pityumatyi kommentjében felvázolva.
De lehet tévedek!

Füredi 2.0 (törölt) 2010.08.15. 10:20:00

A végrehajtónál valóban végig az eredeti összeg fog szerepelni, magától értetődően. A vh lapot meg csak a fizetési meghagyás alapján lehet kiállítani.

Füredi 2.0 (törölt) 2010.08.15. 10:20:50

Egyébként meg természetesen az a teendő, amit felettem kettővel leírtak.
Pszaf hülyeség lesz eggyel több papírod.

okos vagyok 2010.08.15. 21:51:59

@Füredi 2.0: Teljesen egyet értek.
A Pszaf egy gittegylet.A napokban olvastam:
A "cessna"repülő lopásos faxi ügyében telefonon könyörgött Binder "nagytekintélyűszóvivő" úr,hogy károsult ne hozza nyilvánosságra a pszaf jogászának telefonon rögzitett véleményét!
Az előzmény az volt,hogy az Allianz biztositó ellen inditott Pszaf eljárást irásban megszüntették,az erről szóló határozat postázása napján viszont telefonon pont az ellenkezőjét hozták az ügyfél tudomására!
Csakhogy rábasztak,mert felvették a beszélgetést telefonon.Erre Binder maffia módon megfenyegette az ügyfelet,nehogy nyilvánosságra kerüljön a felvétel,mert az a Pszaf bukását jelentette volna!
süti beállítások módosítása