Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Xenofób ügyvéd, külföldi főbérlő

2009. november 13. - zugügyvéd

Újra a lakáskiadások szezonja következik a lakásvásárlási hajrá lecsengése után. De a jogi környezet nem igazán kedvez sem a bérbeadóknak, sem a bérlőknek. Az alábbi történet is egy ilyen esetről szól.


Tisztelt Zugügyvéd!

a következő esetet szeretném megosztani Önökkel. 2007-ben kivettem egy lakást Budapesten, határozott, egy éves futamidejű bérleti szerződéssel. Úgy alakult azonban, hogy a szerződést két hét után fel kellett mondanom. Az okokat itt nem részletezném, legyen elég annyi, hogy alapos és előre nem látható okom volt rá. Hogy ez rendkívüli oknak minősíthető-e, azt pedig majd eldönti az időközben perré alakult ügyben a bíróság.

Ami az ügyben érdekes/számomra felháborító, az valójában a főbérlő - foglalkozása: ügyvéd - maximálisan rosszindulatú magatartása, amivel úgy okoz számomra kárt (eljárással járó hercehurca, esetlegesen számomra kedvezőtlen ítélet), hogy jóhiszemű eljárás esetén őt nem érte volna kár az eredeti állapothoz képest.

Szóval, amikor megtudtam, hogy fel kell mondanom az egy évre kötött szerződést, rögtön elkezdtem bérlőket keresni magam helyett. Találtam is gyorsan a korábbi egyetememen egy külföldi diákot, aki ösztöndíjjal tanult Magyarországon (volt tehát tuti jövedelme), megnézte és közel egy évre ki is vette volna a lakást, azonnal. Mivel azt is tudtam, hogy az előző bérlő is külföldi diák volt, ezért gondoltam, a főbérlőnek nem lesz vele baja.

Hát volt. Idegesen közölte a telefonban, hogy az új bérlőt nem fogadja el, ha fel akarom mondani a szerződést, akkor hagyjak egy felmondónyilatkozatot az asztalon és dobjam be a kulcsokat a levelesládába. Én szerettem volna, ha a felmondás feltételeit (például a nála lévő 2 havi kaució sorsát) és az elszámolást előzetesen tisztázzuk, de erre még azzal is megfenyegetett, hogy a kulcsot is lecserélteti, ha nem csinálom, amit mond. Végül jóhiszeműen belementem a dologba, illetve megígértem neki, hogy próbálok számára új bérlőket találni. A kiköltözés után is hívtam még telefonon az elszámolás miatt, de kitérő választ adott, azt mondta, szerezzek előbb új bérlőt.

Ezután eltelt egy-két hét, ekkor jött a következő hidegzuhany: írt egy levelet, hogy fizessem be az első havi közös költséget. Ezt addig valóban nem fizettem be, mivel azt gondoltam, hogy majd a kaució elszámolásakor beszámítjuk (a közös költség a kéthavi kaució töredéke volt). Felhívtam, és újra megkértem, hogy számoljunk el. Erre közölte, hogy először fizessem be a közös költséget, és majd aztán tárgyalhatunk. Adtam egy utolsó esélyt a dolognak, megint megtettem, amit mondott.

Közben hirdettem a lakást online és a korábbi egyetememen, és találtam megint egy külföldi diákot, aki akár látatlanba is kivette volna. A srác később visszahívott, hogy a főbérlő anélkül utasította el őt, hogy a lakást egyáltalán megmutatta volna neki. Mások is jelentkeztek a hirdetésre nálam telefonon, akiket továbbítottam hozzá. Megint felhívtam a főbérlőt, azt mondta, hogy külföldi diák nem elfogadható számára, meg egyébként is két hónappal rövidebb időre vette volna ki a lakást mint én (közben nála volt kéthavi kaucióm). Ismét kértem, hogy számoljunk el, tegyen javaslatot, elutasította. Erre az ingatlan.com-on a hirdetésben átírtam a számom az övére, magamban eltemettem a kéthavi kaucióm, és próbáltam elfelejteni az egészet.

Majd pár hét múlva jött az újabb hidegzuhany. Újabb levél: követelte a második havi lakbért és közös költséget, azzal a címszóval, hogy a szerződés még mindig érvényben van (ezt ekkor közölte először!), mert nekem nem volt jogom felmondani. Ekkor már ugye másfél hónapja nem volt nálam a kulcs, már rég máshol is laktam. Tettem egy utolsó kísérletet, felhívtam, hogy beszéljük meg a szerződés elszámolásának feltételeit, tegyen javaslatot. Megint az volt a válasz, hogy először teljesítsem a követelését, majd aztán tárgyalunk. Ezt nyilván nem fogadhattam el, mert akkor ugyanez ment volna a futamidő teljes hátralévő részében.

Így az ügyből per lett, lényegében a teljes elmaradt éves lakbért követeli az általam nem is lakott lakásért, a csávó szemét módon minden lehetőséget megragad az időhúzásra, onnantól kezdve, hogy a fizetési meghagyást is ügyvéd létére valami formai hibával nyújtotta be (emiatt fél évvel a benyújtás után kaptam eleve kézhez). Az ügyvédem szerint az inkorrekt magatartására nem lehet jogi érvelést alapozni (ráutaló magatartásnak nincs helye, mert nem volt kifejezett és bizonyítható jogról való lemondás, kármentési kötelezettség nem játszik, mert a szerződés nem szűnt meg, stb.). Közben kiszámoltam, hogy a halmozódó késedelmi kamatokkal a faszi szép kis hozamot ért el közben, ha a bíróság végül ellenem ítél. Ha meg nem, ő lényegében akkor se bukik sokat.

Az ügy végül azon fog eldőlni, hogy a bíróság szerint a felmondási okom elég rendkívüli volt-e. Abba már beletörődtem, hogy esetleg veszítek, nem is a pénzveszteség bőszít annyira, hanem hogy a csávó milyen ravaszul becsapott, illetve hogy a jogi kereteket ilyen könnyű kihasználni rossz szándékkal a jó szándék ellenében. Persze, tudom, jogállami deficit. De ha pl. jogellenes módon egyszerűen a saját kockázatomra kiadom a lakást a külföldi diáknak a főbérlő tudta nélkül (a tudtával nem ment, ezt a megoldást explicit fel is ajánlottam neki, de elutasította), biztosan sokkal jobban járok (ő és senki más meg nem jár rosszabbul).

Kommentelők: tudom, nem kellett volna határozott időre kötni a szerződést, igen, persze, tudom, de a felmondási okom tényleg váratlan volt, és előtte normális, kompromisszumképes főbérlőkkel volt dolgom, és szerintem én maximálisan fair módon jártam el.

Üdv:
egy pórul járt bérlő

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr471522922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piraeus 2009.11.13. 18:35:05

Csodálatos ember lehet. Szívesen találkoznék vele, hátha akar egy PÉNZ feliratú lenyomatot a homlokára. Több technikával is elkészíthető.

porker 2009.11.13. 18:47:42

@Piraeus: már régen rájöttem, hogy attól még a másik oldal is lehet hunyó, hogy az ő sirámát hallgatom végig.

Ugyanakkor sajnos konstatálni kell, hogy kis hazánkban a bunkók száma lassan kezdi meghaladni a valaha mért legnagyobb mértéket és a fent nevezettek között is bőséggel fordul elő.

Én csak azt sajnálom, hogy az egész úgy jön le, hogy "megint egy ügyvéd" (ue. van az orvossal, rendőrrel, etc.) miközben a normális és csendes többségről soha senki nem ír egy szót sem.

mark renton 2009.11.13. 19:10:48

mier hivjak foberlonek a tulajt?
sosem ertettem.

indapasssucks 2009.11.13. 19:19:51

Hát, hallottam olyanról, hogy a főbérlő beszopta, mert szétbulizták a lakását.

Amennyiben azóta kiadta a lakást, vagy megtehette volna, nyilván nem az egy éves szerződési díjról beszélgetünk.

És legközelebb ha külföldre mész egy ilyen friss albi dolognál, add ki a lakást egy másik arcnak szó nélkül.
Ha a tulaj ugat, hogy nem ez volt a szerződésben, akkor neki kell bizonyítania mindent (hogy ott a szerződéssel ellentétben életvitelszerűen más lakik), neked meg lesz tanud, hogy nem igaz, amit állít, mert az arc, aki ott lakott, egy másik címen lakik, amit tanusítanak is a haverok.
Ha a tulaj a tudtod nélkül zárat cserél vagy akadályozza a bajutásodat a lakásodba (vagy hogy a haver virágot öntözzün nálad rendszeresen :) akkor megszegte a szerződést, ergo jogosan mondasz fel, és követeled rajta az albéret előre kifizetett díját és az ezzel kapcsolatos felmerült költségeidet.

normális ember nem lép a fűre, a többinek meg tilos.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.11.13. 19:25:56

@mark renton: megszokás

@porker: amíg egy ügyvéd percenkénti bére magasabb mint egy kurváé, és korántsem okoz annyi örömet, addig nem normális ;)

sunázósün 2009.11.13. 19:36:22

@indapasssucks: ha szó nélkül kiadja a lakást egy másik arcnak, akkor az első mondatod lép életbe annak minden ódiumával - nem biztos, hogy jó ötlet.

hatafal 2009.11.13. 19:36:33

Van egy lakasom, ki van adva. Ha holnap jonne a berlo (aki egyebkent a foberlo mert en a tulajdonos vagyok) hogy kikoltozik akkor en sem adnek vissza egy filler kauciot sem. Akit hoz maga helyett meg nem vagyok koteles elfogadni, mert miert lennek az? Kotottunk egy szerzodest en bertatom elvarom hogy a masik fel is tartsa be. Ez nem szemelyes ez uzlet.

Égbekiáltó 2009.11.13. 20:22:45

Hát igen, nem tudom miért kell direkt kiszúrni a másikkal. Elég terheltek már így is a bíróságok. Egy kis megértés az ügyvéd részéről és minden meg lett volna oldva.
Egyébként szerintem lehetne valami jogi érvet is felhozni ellene, de max PTK alapelveket. Például joggal való visszaélés, együttműködési kötelezettség megszegése. Ez utóbbira példa hogy nem akart veled kommunikálni a helyzet peren kívüli megoldásáról, sőt úgy általában semmilyen kérdésről. Ez a magatartása felróható neki, hisz nem úgy járt el ahogy az adott helyzetben általában elvárható. A joggal való visszaélésre pedig példa lehet, hogy nem engedélyezte egyik esetben sem az alanyváltozást a szerződésben. Erre kölcsönös megegyezés kell, nade indokolatlanul elutasítani azért szerintem joggal való visszaélés lehet. Az ügyvéd még arra sem vette a fáradtságot, hogy megnézze ki akar jönni a jelenlegi bérlő helyébe.

kispista2 2009.11.13. 21:30:13

Egy éves szerződést köt, majd két hét múlva felmondaná, és még ő akarna pénzt visszakapni?

A kétéves mobiltelefonelőfizetést sem lehet idő előtt felmondani, ha felmondod, akkor fizethetsz szinte annyi vagy akár több kötbért is, mint amennyi a havidíj lett volna!

Sok faszparaszt azt hiszi, hogy az albérletet bármikor fel lehet mondani.

Ja, és menjen a tanácsba segílyért az, aki a tulajdonost főbérlőnek hívja

kispista2 2009.11.13. 21:34:36

@hatafal: kommunista proliknak hiába magyarázod, ők azt hiszik, hogy a bérleti díj az kapitalista kizsákmányolás.

gpetersz 2009.11.13. 21:37:44

Látszik faszikáim, hogy csupa értéktelen ügyvéd jár ide. Ez van. Én mit keresek itt? Ez a nagy kérdés...

y b 2009.11.13. 21:40:48

én egyszer egy 6 haviból léptem ki kb 2 hónap után így:
közvetítőnek mondtam, hogy keressen helyettem másikat, adja ki 10%-kal olcsóbban, mint nekem, a különbözetet állom.

Lord_Cica (törölt) 2009.11.13. 22:31:05

Tényleg nem járt vissza a kaució.
A gáz az, hogy "határozott idejű" a szerződés. Szerintem rossz az érvelés. Inkább arra kellett volna ráállni, hogy a lakás nem felel meg valamilyen feltételnek, amit a bérbeadó állított. Vagy valamilyen okból nem lakható.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.14. 01:42:05

@kispista2:
csak, ha jol ertem it mar nem arrol van szo hogy kene neki a kaucio, hanem, hogy fizessen egesz evre rentet, meg kozos koltseget es semmi hajlandosag nem mutatkozik a karenyhitesben
mennyivel kellemesebb ugy beszedni 1 eves berletet, hogy senki nem amortizalja
. nem ide tartozik de nujkal a kisordog, hogy az ugyved ur vasarolt nehany lakast 1 szazalekos kamatra
megtehette? meg. de ez csak mellekvagany/
en egyszer itt melovaltozas miatt kenytelen voltam koltozni
a szezodeveb az vol, hogy korabbi felmondas esetn a hatralevo idot max 3 honapot fizetnem kell
2 hetre ra talalytak a helyemre berlot /nem en/ visszaadtak a depositot, ezt nem tudom hogy megy otthon szoval a lovet amit az ezetleges karokozasra kertek el, amugy 1 havi berlet, es kifizettem fel honapot
hat igy is lehetnajo itt annyiban mas, hogy neki erdeke volt kiadni mert az utanam jovo lehet 10 evig ott marad

a konkret ugyben azert igenis fontos miert kellett a berlonek felmondani
s az is miert nem akarta a tulaj elfogadni az "utodjat"

elfmage 2009.11.14. 03:26:28

Hely be jó kis joggal való visszaélések jutnak eszembe...

Szerződtök (írásban) azt elváltok, kiköltözik a bérlő kauciót visszaad, csak semmiről nincs papír...

3 év múlva csenget a postás fizetési meghagyással. 3 év bérleti díj tartozás...

Milyen szép is az élet.

Rejtélyes 2009.11.14. 07:13:32

"nem volt kifejezett és bizonyítható jogról való lemondás"... Ha a kulcsok visszaadása nem az, akkor mi!? :D Ügyvédke itt bukta el az egészet, a perköltség meg innentől őt terheli.

kispista2 2009.11.14. 10:30:23

@hagyma: 1%-os kamatra? Ez Magyarország, nem az USA, a legolcsóbb forinthitel is 10%-os, bérbeadásra az alacsony bérleti díjak miatt jelenleg nem is éri meg lakást venni.
A bérelt lakás nem szálloda, hogy 2 hét múlva otthagyjuk.
Határozatlan időre is lehet szerződést kötni, ha nem vagy biztos benne, hogy 1 évig is maradnál.

Magyarországon jelenleg a bérbeadó van kiszolgáltatottabb helyzetben, jogszerűen a nemfizető bérlőt alig lehet kitenni, a hátralékot behajtani meg több év is lehet (köszönhetően a tolvaj parkolási társaságoknak). A kéthavi kaució meg semmire sem elég egy rongálás vagy rezsihátralék után.

kispista2 2009.11.14. 10:32:26

@Rejtélyes: bizonyíték hogy visszaadta a kulcsot.

A címadás meg megint idióta, az ügyvéd nem xenofób, mert nemzetiségre való tekintet nélkül egy bérlőjelöltet sem fogadott el, a külföldi meg nem a főbérlő hanem a bérlőjelölt. Ez a címadás is jellemzi a fasszopó zugügyvéd igényességét, aki a diplomáját az ecserin vette.

Csanna 2009.11.14. 10:53:04

A posztoló becsapva érzi magát.. Szerintem a bérbeadó úgyszintén, ugyanis ő egy éves határozott időre adta bérbe a lakását.
Függetlenül attól, hogy ügyvéd, vagy bolti eladó...
A határozott idő lejárta előtt a rendkívüli felmondásnak csak akkor van helye, ha az egyik szerződő fél neki felróható okból kötelezettségeit - felszólítás ellenére sem teljesíti.

PioDVD 2009.11.14. 15:43:59

@kispista2:
Hát, öcsém, Te egy igazi fasz vagy.

Ez nem komenista-kapitalista ellentét, hanem neveltetésbeli probléma.

Adott egy fasz ügyvéd, aki ha belemegy a posztoló ajánlatába, elfogadja az albérletre jelentkezőt de nem adja vissza a foglalót, akkor másfél havi albérleti díjjal bentebb van. Ehelyett inkább megszopatja az albérlőt és a semmire elveszi a pénzét.

Ez egy szemét munka. Szerencsére engem anyámék úgy neveltek, hogy ha nem ér kár, akkor nem okozok másnak. Sajnálom, hogy nálad ez nem működik.

Csak remélni tudom, hogy a posztoló egy olyan bírót fog ki, aki nem kollégának tekinti az ügyvédet, mert ha nem, akkor lehetett bármilyen nyomós oka, lehet bármennyire rosszhiszemű az ügyvéd, fizethet bőven egy szar szemétládának.

kispista2 2009.11.14. 19:21:27

@PioDVD: Az a kommunista álláspont, miszerint a bérbeadó nagytőkés kizsákmányolja szegény bérlő proletárt. A hasonló írásokban megfigyelhető, hogy a bérbeadó a bunkó ha azonnal ki akar valakit tenni, de a bérlő úgy gondolja, hogy ő akár azonnal felmondhat és visszakapja a pénzt.

"a csávó szemét módon minden lehetőséget megragad az időhúzásra, onnantól kezdve, hogy a fizetési meghagyást is ügyvéd létére valami formai hibával nyújtotta be (emiatt fél évvel a benyújtás után kaptam eleve kézhez)."
Ebben tévedsz, a bíróság mindenbe beleköt a fizetési meghagyásoknál és általában fél-egy év az átfutás a hivatalos 30 nap helyett.
Tényleg, a bíróságot az ügyintézési határidő átlépése miatt hol lehet beperelni? Mert kissé gáz, hogy a legális pénzbehajtás átfutási ideje több év.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.15. 05:36:15

@kispista2:
hat eb enkejszem tudom ,hogy jol-e de volt par ev anijor jobban megerte lakast venni reszletre es jiadni
sot nem is egyet lehetett
de az is igaz itt a lakasberles nem kispalyas
eleg komoly szerzodesek szuletnek es ha nem fizetsz
hat kiraknak
es utana pereskedhetsz
de ezr haggyuk mert itt nem alberletek vannak
ez mas rendszer

kispista2 2009.11.15. 10:22:12

@hagyma: Kb 6-8 éve érte meg a lakáskiadás, akkor még voltak olcsó forinthitelek és a lakások olcsóbbak voltak. Azóta a lakásárak nőttek, a kamatok nőttek de a bérleti díjak nem.
Nálunk mindig a bűnöző és a szerződészsegő van előnyben, az áldozat jogszerűen gyakran alig tehet valamit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.16. 18:15:19

@kispista2:
hat errol beszeltem akkoriban akinek volt kis tokeje nagyon kedvezo hitelekkel vehetett lakasokat es a berleti dijbol siman fizette a reszleteket
ez igy volt
de nem ez a tema, tudom
namost ilyen tulajdonos-berlo vitajaban nagyon nehez igazsagot tenni
a tulaj is vallal rizikot, de a haszon remenyeben de neha a berlo kerul erdekes helyzetbe
en innen ugy latom otthon inkabb a berlok keresnek jo alberletet nem a a kiadok minden aron berlot, igy eleg eredekes szerzodesek szuletnek
itt a berloert harcolnak, de teny ha alairok 1 evet, elore tudom mi a kovetkezmenye ha nem toltom ki az idot
persze nem irrealisan magas, olyat nem ir ala az ember
de ha lelepek onnantol nincs kulonosebb telefonalgatas, vagy kifizetem, vag behajtasi eljaras indul ellenem es ha nem alneven nyitottam megtalaljak a bankszamlamat es levonogatjak
magyaran nekem kell bizonyitanom, hogy nem jogos a tulaj kovetelese, mert az O kezeben ott van egy alairt szerzodes
johetek vis majorral
nem irtotta ki a bogarakat
nem volt melegviz stb.
de ezt reklamalni kell kikoltozes elott

szeberenyi 2009.11.16. 20:40:28

Kedves kommentelők, én vagyok a pórul járt bérlő, néhány megjegyzés:
- a félreértések eloszlatása végett: nem az elvesztett két havi kaució fáj, hanem hogy ki akarja fizettetni a lakás teljes éves bérleti díját, úgy hogy összesen két hetet laktam ott

- nem akartam ügyvédellenes felhangot kelteni, a felperes foglalkozásának azonban szerintem van szerepe:
a)mivel van benne rutinja és a bizonyítási kényszer engem terhel, neki ez az eljárás egy semmiség, minimális idő és pénz-ráfordítással. Nem ügyvéd foglalkozású ember az adott feltételek mellett (hoztam magam helyett új bérlőt és akár felelősséget is vállaltam volna érte!) szerintem nem perelt volna
b) jogászoknál igenis szerintem van egy olyan beállítottság, hogy ha jogom van valamihez, akkor az elég indok, hogy megtegyem. Ha jogom van kibaszni valakivel, akkor attól már oké is, ha megteszem. Én pl. közgazdász vagyok, de azok inkább úgy gondolkodnak, hogy ha hasznom van valamiből, akkor teszem meg. Ha valakinek haszna van belőle, hogy eltérünk az eredeti menetrendtől, és nekem nincs ebből károm, akkor miért ne térnénk el? Persze nyilván ezek általánosítások.

- értem én, hogy a bérbeadók érdekeit is védeni kell, nyilván. De itt a bérbeadó piszkos stratégiát játszott: miután felmondtam a lakást, leadtam a kulcsot stb., 1,5 hónap telt el, mire közölte, hogy a szerződés mégiscsak él. Előtte egy szót se szólt, pedig többször kértem, hogy beszéljük meg az elszámolást. Igaz, azt sem mondta kifejezetten, hogy a szerződés megszűnt, de olyan értelemben cselekedett, mint aki belemegy a megszüntetésbe. Én ezalatt az idő alatt már megoldottam a lakhatásomat egy másik helyen, ekkor már akkor se tudtam volna visszatáncolni a szerződésbe, ha a felmondási okom már eleve nem lehetetlenítette volna el a helyzetem. Ha a faszi nem akarta hagyni a szerződés megszüntetését, miért nem mondta meg kerek perec az elején? Miért azt mondta, hogy hagyjak egy felmondási nyilatkozatot a lakásban és dobjam be a levládába a kulcsokat? Nekem ez a fő problémám a történetben.

-valahol azt is furcsának tartom, hogy egy ellenem beadott fizetési meghagyásról 5-6 hónappal később értesülök. Én közben abban a hitben voltam, hogy a csávó már továbblépett és rég talált is magának új bérlőket.

- végül: igen, nem főbérlő, hanem tulaj, mea culpa, de valahogy Pesten egy csomóan használják a főbérlő kifejezést, nem tudom mi lehet az oka, talán hogy a szocializmusban mindenki bérlő volt (tehát a bérbeadó is)?

kék madár 2009.11.16. 21:27:46

hangyma te ertelmi fogyatekos vagy, 1,5 ujjad van es nem tudsz gepelni, vagy ennyire nem erdekel, hogy olvashatatlanok a bejegyzeseid.

Valoban erdemes lenne a masik fel tortenetet is megismerni. En is probalok egy lakast kiadni es egy ev alatt 3-an vertek at, es meg az ugyvedem is azt mondja, hogy felejtsem el, behajthatatlan. Lopni, csalni ma Magyarorszagon jo uzlet, becsuletesnek lenni veszelyes es karos.

kék madár 2009.11.16. 21:29:19

na ez jo volt, en se tudok gepelni,
HAGYMA

szeberenyi 2009.11.16. 22:58:30

@kék madár: már bocs, de én nem bújok ki, és ha elveszítem a pert, akkor kőkeményen ki is kell perkálnom a zsét, nem látom, hol tudnék kibújni. Ha a bérlőidnek van igazolt jövedelme, akkor miért lenne a követelés behajthatatlan?

Egyébként meg én is úgy érzem, (ahogy írtam is), hogy ha nem vagyok jogkövető, pl. a tulaj engedélye nélkül kiadom a lakást másoknak, vagy egyszerűen letagadom, hogy a szerződést egyáltalán megkötöttem (nincs rajta pl. két tanú, sőt még egy se), akkor sokkal jobban járok. Így meg, hogy a normális jogi úton védekezem, szanaszét vagyok szopatva, ne tudd meg mi időm meg idegességem ráment már erre az egészre...

mondjuk legalább tanultam belőle, az biztos.

kék madár 2009.11.16. 23:45:15

nick213445,
En nem mondtam, hogy te kibujsz.
Csak azt tudom, hogy nagyon konnyu kibujni, szinte lehetetlen behajtani, es ami ujsagcikket, blogot errol olvastam, a lakaskiado oriasi hatranybol indul.
Nekem:
nem fizettek ki az utolso 2 honap lakbert
nem fizettek az utolso 3 havi kozmu szamlakat
szetvertek a haztartasi gepeket
elhordtak a butorokat

ezek utan most ott tartok, hogy kuldettem az ugyveddel a felszolitolevelet es az ugyved azzal biztat, hogyha most sem fizetnek, pereljunk, ami sokba fog kerulni, de kicsi az esely, hogy penzt latunk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.17. 06:18:39

@kék madár: en nem vagyok ertelmi fogyatekos de tmyleg nem tudok gepelni
sotet van Mary alszik tehat meg csendesen is kell
nem konnyu ez
de
minden nem ertelmi fogyatekos megerti mit akartam irni elutesekkel ehyutt
hat ez ilyen
@nick213445:

hat erre probaltam en is felhivni a figyelmet, hogy nem a kauciot keri hanem az egesz 1 evest

egyertelmuen hagyd a francba
bar nem tudom milyen szerzodest irtal ala es mikeppen bontottad fel
ez is fontos

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.17. 06:25:46

ja es 10 egezseges ujjam van a kezemen amibol 8-al gepelek
dehogy temanal maradjunk
minden szerzodest fel lehet bontani
szoban is irasban is
elobbi bizonyitasa nehezkesebb
namost az hiba volt hogy barmilyen indokkal nem mondtad fel irasban
megint nem tudom ez milyen szankciokkal jar az eredetei szerzodes szerint
az fmh-t a kezhezveteltol szamitva 15 napon belul meg lehet tamadni
onnantol a birosagon a sor
bar az fmh-kal sok baj van/volt/
sok esetben kezbesitettnek tekintik, amikor nem is az/
regi gond

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.17. 06:32:54

es az fmh
legalabbis az en idomben a magyar jog egyik rakfeneje volt
kikuldtek a lakcimedre
ahol mar nem is laksz, de meg nem jelentkeztel at,meg varialsz , mi legyen, de a tertivevenyt bedobjak
aztan visszamegy nem kereste cimzessel
ra 15 nappal jogeros a kovetelt osszeg es behajthato
ilyenkor persze mar a penzt kovetelo is megtalalja, hol az "ados" es megindul a vegrejhajtas
es innentol az fmh-t kibocsajto van elonyben
nem kicsiben

Csanna 2009.11.17. 13:03:00

@nick213445: azért akarja kifizettetni, mert Te azt a szerződést min.1.éves határozott időre aláírtad. Nincs relevanciája, hogy a szerződésen nem szerepel két tanú. Gondolom nem más írta alá helyetted.
A felmondási nyilatkozatot a másodpéldányon át kellett volna vetetni.
(Bár ennek sincs relevanciája, ugyanis rendkívüli felmondási okot nem ismerünk..) A bérbeadónak kára keletkezett, hiszen ő a szerződést abban a feltevésben írta alá és bocsátotta rendelkezésedre a tulajdonát, hogy min. egy évig bevétele származik belőle. Tudok normális emberek közötti megegyezésről, ez úgy született, hogy a bérlő felmondani kényszerült a határozott idő lejárta előtt a szerződést. Kaúció maradt és megállapodtak abban, hogy további négy hónapot kifizet, plusz állja az ingatlan hirdetésének a költségeit. Amennyiben nem voltál biztos benne, hogy az ingatlant min. 1 évig bérelni fogod, akkor miért írtad alá a szerződést?

kék madár 2009.11.17. 20:35:24

hagyma en nem tudom ki az a Mary, meg hogy nalad hany ora van, de valamennyire olvashatobb, tagoltabb mondatokkal megtisztelhetned a magyar olvasokozosseget.

szeberenyi 2009.11.17. 21:40:11

@Csanna: ezekben mind igazad van. Mint írtam, az okom rendkívüli, vis major jellegű volt, de nem is ez a lényeg (ezt egyébként is majd eldönti a bíróság). Hanem az, hogy a tulajdonos miért nem közölte, hogy nem hajlandó belemenni a felmondásba és közös megegyezésbe? Miért tartott tévedésben másfél hónapig? Miért csinált úgy, mintha belemenne, hogy aztán álljon elő a követelésével, amikor már esélyem sincs visszatérni a lakásba? Nekem ezek a problémáim.

Ráadásul ha elfogadja az állított bérlőket, akkor az eredeti állapothoz képest nem éri kár, csak a bérlő személye változik.

A felmondási nyilatkozat átvétele: személyesen szerettem volna neki a felmondást átadni a kulcsokkal együtt, de erre nem volt hajlandó, és azt mondta, hogy dobjam be a kulcsokat a levládába, nyilatkozatot hagyjam az asztalon. Nem tudtam elképzelni, hogy ennek később jelentősége lenne, a korábbi albérleteimnél is mindig szóban állapodtunk meg a tulajokkal a felmondásról. Azért is írtam le a sztorimat, hogy más esetleg tanuljon belőle (ha már én így belefutottam ebbe).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.18. 02:50:48

@kék madár:
Mary a felesegem
nalad mindig 6 oraval kevesebb
de igyekszem
@nick213445:

igen, ez hiba volt
rendes tertivevenyes levelben kellett volna felmondanod
megjelolve az indokokat
es megjelolve a karelharitast/ masik berlo szemelye/
de szerintem ha bizonyithatoan nem laktal ott
bizonyithatoan szereztel magad helyett berlot
nem hiszem hogy megitelik a tulajdonosnak az 1 evet

Raffinalt 2009.11.18. 04:55:07

@hagyma: hmmm...

Az senkit nem érdekel, hogy nem lakott ott attól még jár a péééz.

Igen, írásban felmondani és megpróbálni megegyezni...írásban vagy tanúk elött.

Amúgy meg igaza van a a tulajnak, ki faszt érdekel, hogy mi jött közbe....az üzlet megköttetett oszt jó napot.

Amúgy értem az álláspontodat nem fair eljárás csak semmit sem fogsz tudni bizonyítani a bíróságon. Ezek után azt is le fogja tagadni, h bedobtad a kulcsot sőt még téged fog sározni mert neki kellett "megintenie" mert nem fizettél határidőre, lakbért közös- költséget.

Ja, amúgy Én vettem ki a volt párommal lakást 1 évre igaz nem ügyvédtől hanem jogtanácsostól és másfél hónap múlva "felmondtuk" a szerződést (szakítottam a csajjal) maradt a kéthavi kaució oszt jó napot:):)

dshk 2009.11.18. 13:41:56

@Raffinalt: "Én vettem ki a volt párommal lakást 1 évre igaz nem ügyvédtől hanem jogtanácsostól és másfél hónap múlva "felmondtuk" a szerződést (szakítottam a csajjal) maradt a kéthavi kaució oszt jó napot:):)"

ez a különbség egy ember és egy tróger között.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.18. 15:47:13

@Raffinalt:
azert az nem ilyen egyszeru
mondok kapasbol 2 peldat
direkt olyat ami ritka\
holnap levagja a villamos a labamat es keptelen vagyok felmenni a masodik emeleti lakasomba ezert felmondom
vagy edesanpam stroket kap es haza kell koltoznom apolni
vagy a munkehelyem athelyez es el kell utaznom
vagy akarmi
a kaucio bukik az nem kerdes
de egy evet, foleg ha berlot is hozok nincs biro aki megiteljen

igen szamit hogy ott lakott-e, az is egy tenyezo

Raffinalt 2009.11.18. 18:15:26

@hagyma: teljesen igazad van. csak az a bibi, hogy a szó elszáll...
és így megítéli a bíró, punktum.

zollerkati 2009.11.21. 20:06:49

szörnyű,hogy ilyen mocskos dolgok történnek
az ilyen ember nem ember csak a pénzt hajtja ismerek rendes ügyvédet is igaz hogy keveset de az biztos hogy az én ügyvédem megkérne hogy adjam vissza a visszajáró pénzt és a fő jelszó hogy a jó
viszonyt fenn kell tartani az utolsó percig
Persze lehet a törvénybe kapaszkodni
Kozma atya azt mondta hogy ahol sok a törvény ott kevés a szeretet
Rentgeteg szemét ügyet ismerek ha nem leszek ilyen fáradt leirom őket

ohaset 2009.11.30. 13:44:14

Mi ebből a tanulság? Aláírás előtt kell ügyvédhez menni, nem pedig utána....
süti beállítások módosítása