Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Pénzfelhajtó földhivatal

2009. szeptember 16. - zugügyvéd

A Zugügyvéd is nap mint nap találkozik hasonló stílusú ügyintézéssel, mint amit a kolléga is nehezményez.


Szia Zugügyvéd,

Minap postán adtam fel egy adásvételi szerződést a földhivatalba. A hivatal megküldte pár nap múlva az igazgatási díjról szóló csekket , ahogy szokta, én befizettem az ügyfél nevében a 6000 Forintot, és tértivevényesen, kísérőlevéllel határidőn belül  feladtam a hivatal részére, a térti vissza is jött aláírva.

Pár hét múlva jött a határozat, hogy elutasították a kérelmet, mert az igazgatási díj nem került befizetésre. Felkerekedtem, bementem a hivatalba, ahol persze az ügyintézővel ügyvéd mivoltom ellenére sem engedtek személyesen beszélni, a front Office munkatárs szaladgált be tolmácsolni. A válasz nagyjából az volt, hogy nem tudják hová tűnt a csekk és a levelem, biztos elkeverték. Fellebbezem meg a határozatot, nem hajlandók saját hatáskörben a kijavításra.  Na mármost a fellebbezési illeték 10e Ft.
Amit persze nem háríthatok az ügyfélre. Sunyi dolog, arra játszanak,  senki nem fog  kártérítést követelni 10e Ft-ért. Lehet, hogy az államháztartási hiányt  akarják így csökkenteni?

Üdv:
Dr. Zorge

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr751386634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sertésmájkrém 2009.09.16. 17:28:37

Kezdődik a gecivé nevelésed.

1. lecke...

lionking 2009.09.16. 17:35:08

A kérdés, ha igazad van (már pedig mért ne lenne) akkor a 10e-t is vissza adják? :)

Manyizga (törölt) 2009.09.16. 17:46:32

Mindig is izgatta a fantáziámat, hogy a tértivevény hogyan is igazolja, hogy MIT küldtem el valakinek? :)

Azt, hogy KI és MIKOR vette át, azt igen.

vidéki suzukis 2009.09.16. 17:52:10

@Manyizga:
Én ráírom a tértire, hogy mi van a levélben. Pl.xyz123 sorszámú számla.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.09.16. 18:00:59

Eddig a posta szolgáltatása viszonylag jó volt, és nem nagyon lehetett hallani bajos ügyekről, de úgy látszik lassan már sehol sem lehet bizalommal az ember.

szaGértő 2009.09.16. 18:15:46

@Manyizga: Ja, ki és mikor vették át a borítékot. Azt bizonyítja, semmi többet.

cincinnatus 2009.09.16. 18:21:08

Le kellett volna fénymásolni a feladóvevényt...közvetve elismerték, hogy beért a csekk. Hivatal szempontjából nem érdemes elutasítani, mert jobb a biztos 6000 Ft, mint a bizonytalan 10000 Ft.

Jogász 2009.09.16. 18:30:06

Zorge, mióta vagy ügyvéd?

Nekem már pisis gyakornok koromban azt tanította a principálisom, hogy földhivatalba mindent (szerződést, beadványt, csekkmásolatot, stb.) személyesen bevinni, átvetetni, különben "eltűnik".

Szerinted miért dekkol a földhivatalnál az a sok jelölt? Viszik be az anyagokat...

Nincs egy jelölted vagy egy adminisztrátorod aki ezeket intézné?

De ismét a principálisomtól egy idézet:
"Aki cégbíróságra, földhivatalba postán küld be anyagokat, sikeres ügyvéd nem lehet...." :))

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.09.16. 18:31:44

Én anno az illetékhivatal határozatát támadtam meg, igazat is adtak, ennek ellenére a fellebbezési illetéket benyelték. Írtam nekik megint, azt is, hogy milyen szlaszámra kéne visszautalni, azóta is várom a pénzt.

Hasonló nagyságú összeg, ennyiért nem érdemes pereskedni. Ez van, kihasználják, mert mocsodékok (bezzeg ha egyszer én nem fizetnék be valamit...).

Netuddki. 2009.09.16. 19:33:09

Múltkor tőlem is az eredeti bizonylatokat kérte volna az egyik "hivatal". Mondják postán küldjem be. Mondom nem küldöm. Kiderült, jó lesz nekik a másolat is.

A legnagyobb szemétség, amikor az ilyenek akiket mi fizetünk az adónkból, nem végzik el a munkájukat.

dark future is azért nem kapta még vissza a pénzét, mert valamelyik ilyen ingyenélő nem emelte fel a seggét.

De majd a forradalom...

2009.09.16. 19:40:41

Ha én egyszer megengedhetném magamnak, hogy ilyenkor l'art pour l'art tehessek feljelentést sikkasztás és hűtlen kezelés miatt! Megtanulnák, hogy mások pénzével, idejével nem szórakozunk.

kispista2 2009.09.16. 19:42:17

@Jogász: De kérhet előre csekket és a beküldött anyaggal együtt beküldi a csekket is (amit lefénymásol előtte)

kispista2 2009.09.16. 19:43:24

@Ranx: Bárki tehet feljelentést. Kár hogy ez nem sikkasztás és nem hűtlen kezelés.

Aldobói Feldob 2009.09.16. 19:58:31

A magyar közigazgatás, úgy ahogy van, totálkáros, akárcsak maga az ország. Komplett roncstelep.

ciprike 2009.09.16. 20:00:41

@kispista2: Nem, ez "csak" hanyagság, amit éppúgy büntetni kellene, gondolj csak a sofőr v. a kőműves hanyagságára.

kispista2 2009.09.16. 20:06:17

A fellebezési illetéket visszafizetik ha jogos volt. Ha meg nem, ügyvéd a posztoló, perelje be őket.

kispista2 2009.09.16. 20:08:40

De nem futotta volna az ügyféltől elkért 1%-os díjból (ami pl egy átlagos 10 millás lakásnál 100 e ft) egy futárra, aki 2-3 e ft-ért beviszi a szerződést (BP-en vannak erre szakosodott cégek)? Az adásvéleti szerződés szerkesztése max fél óra, az aláírása max 1 óra, ezért elkérnek egy kisebb vagyont az ügyvédek, de lusták megfelelően eljárni az ügyfél érdekében.

kispista2 2009.09.16. 20:26:41

Az ügyvéd elkéri az 1%-os díját, ami simán lehet 100 e ft, de már lusta az ügyfél érdekeit megfelelően képviselni.

kispista2 2009.09.16. 20:27:18

@kispista2: Beperelem a blogmotort ha tovább szarakodik :)

Dready 2009.09.16. 20:44:29

Na ennek az esetnek az elkerülésére szolgál a másodpéldány.
Postán lehet kérni, 60 vagy 70 Ft.
A postásnéni a csekk feladásával egyidejűleg kitölti és te elteszed magadnak a térti meg a levél mellé.

Vidéki földhivataloknál, ha nincs utalás akkor tökéletes megoldás a biztosításra.

MVMV 2009.09.16. 20:48:42

kispista2 : Azt a pl. 1 % munakdíjat hasonlítsd össze egy ingatlanközvetítő 3-4 %-ával. Utána pedig a felelősségüket, mert az ügyvédet elővehetig évekkel később is ha vmi nem klappol.

Ha a Te ügyvéded fél óra alatt copyzik be egy adásvételt ( vagy csináltatja meg a titkárnőjével ) akkor pedig ideje lenne váltani. Az aláírás után meg a legritkább esetben van letudva a dolog, ha nem egyösszegben fizetik ki jöhet a letéti szerződés, teljesítés igazolása, tul.jog bejegyzés beadása később stb.

Értem én h fizetni senki sem szeret, de ne csináljunk már úgy mintha az az 1% akkora hányada lenne a vételárnak. Számold ki a fizetendő illetéket ehhez képest h mást ne mondjak..vagy ha már itt tartunk egy normális ügyvéd adó/illetékügyben is segít előtte/utána ezzel kapcsolatban.

Az ilyen hozzáállás miatt alakul úgy az árverseny, egy nemtörődöm ügyvéd meg 10 ezerért is összedobja majd neked csak legyen munkája, de hát a kevesebb később több lehet...

MVMV 2009.09.16. 20:51:41

Helyi ügyvédnél amúgy sztem is elvárható lenne az h kézben vigye/vitesse be a cuccot, de ha vidéki az ingatlan inkább posta. Biztos megértenék az ügyfelek ha a 100e-s munkadíj a harmadával megugrana a vidéki földhivatal miatt :-)

Dready 2009.09.16. 20:58:21

@MVMV: És az a jó, hogy Pesten is már 3 földhivatal van és lassan lesz 4. is, ami egy 20 25km es túra ha mindegyikben lenne dolga az embernek.

És igazad van MVMV. Az ügyvéd tényleg felelősséget kell, hogy vállajon a munkájáért.
De az ügyfélnek még a közjegyzői okirat is csak eg darab papír és nem érti meg, hogy azon mi kerül annyiba, így miért értené meg hogy az ügyvéd munkája miért kerül egyáltalán pénzbe :)

waterman 2009.09.16. 21:02:01

nem úgy kezdődnek a kérelmek a közigazgatásban, hogy a kérelemmel együtt fizesd meg az illetéket ! Ha ezt nem tudja az ÜGYVÉD, akkor mit tudhat az ügy érdemében ?

kispista2 2009.09.16. 22:10:05

@MVMV: Az ingatlanközvetítő díja még ireálisabb. De 10 e ft/óránál ne kérjen többet az ügyvéd. Ebből kb 30-40 e ft-os max díj jöhet ki. 30 millás ingatlannál irreális a 300 e ft-os ügyvédi díj. Főleg ha kp-s vagy azonnali fizetéses az adásvétel. Nyugodtan át lehetne térni óradíjra.
És ne az illeték nevű rabláshoz meg ingatlanosokhoz viszonyítsuk. HAnem pl egy építész 3%-os díjához, amiért nagyságrendekkel többet dolgozik.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.09.16. 23:50:33

@Dready:

"De az ügyfélnek még a közjegyzői okirat is csak eg darab papír és nem érti meg, hogy azon mi kerül annyiba"

Ha már felemlegetted, hát tényleg marhára nem értem, mi kerül rajta annyiba.

Jelzáloghitel felvételénél pl. 60 ezerbe... Egy padagógus/adminisztrátor/kezdő orvos két hétig dolgozik ennyi pénzért. Max. fél óra copy/paste + adatok beírása (semmi extra nincs benne, naponta tucatjával gyártják az ilyen egyenpapírokat), utána közjegyzőhelyettes általi hangos felolvasás (köszi, olvasni egyelőre még tudok), vállrángatás a kérdéseimre (pl.: -- Mi véd meg az ellen, hogy a bank akármekkorára emelje a kezelési költséget? -- Hmm... Izé... Hát a bank jó hírneve. -- b+...(ezt már csak gondoltam)), aztán aláírás, pecsételés, szevasz.

Elég jó óradíjjal dolgoznak a genyák, ráadásul szolgáltatásuk igénybevétele nem opcionális.

Bird 2009.09.17. 04:33:44

Nem lebecsülve az ügyvéd és a közjegyző munkáját, lenne néhány megjegyzésem.

Az adásvételi szerződésnél és a közvetítésnél a teljes ingatlan ára a kiindulási alap, a tervezésnél pedig csak az épület várható (!?) bekerülési költsége telekár nélkül.

Bementem egy OC-tag ingatlanos irodába, ahol azt mondták: ha én is akarom hirdetni az ingatlanomat és nem viszem más irodába, csak nekik adom, akkor 4,5% + áfa (!) a közvetítési összeg. (Fel kellene hívni a fogyasztóvédelem figyelmét arra, hogy fogyasztó felé nem is szabad nettó árat mondani.)

Az ügyintézés bürokratizmusára mondok egy érdekes példát. Egy elsőfokú végzés elleni fellebbezésre nem rányaltuk az illetékbélyeget - ami 900 ezer forintnál elég macerás lett volna -, hanem elutaltuk. A bíróság felszólított, hogy az APEH-nél beszerzett igazolást nyújtsuk be nekik, hogy a pénz beérkezett-e.

Az APEH telefonon elmondta, hogy be kell menni, ahol mindent elintéznek. A kellő sor kivárása után kiderült, hogy a nálam lévő banki kivonat nem elég, mert ők ugyan látják a pénz beérkezését, de kell a fellebbezés másolata is ahhoz, hogy ők határozatot hozzanak.

Tehát egy következő alkalommal újabbb sorállás után nem kevés idő alatt készült el a többoldalas okirat és a fellebbezés másolati példányára a hivatalos rávezetés, amit el lehetett küldeni a bíróságra. Azt persze nem kell mondani, hogy bizonyára egy év is el fog telni, amíg a tárgyalást kitűzik.

drP 2009.09.17. 10:22:54

Adásvételi szerződésnél meg hasonlóknál nem elsősorban az ügyvédi munkát kell megfizetni, hanem a felelősséget, ami az ellenjegyzéssel jár. Ez nem egy peres eljárás, ahol óradíj, vagy egyéb, munkában mérhető díj számítható fel. A közjegyzői okirat esetében meg azért fizetsz annyit, mert közokirat. a Baj csk az, hogy pl.hitelnél ez a bank érdeke elsősorban, hiszenm ha valami van, egyből mehet a végrehajtóhoz, nem kell fmh-val, perrel szaroznia. Az a durva, hogy az ügyfélnek kell megfizetni, hogy a bank később kényelmesen végrehajthasson, ha úgy hozza a helyzet.

drP 2009.09.17. 10:26:04

A földhivatali eljáráshoz meg csak annyit, hogy csekket csak személyesen tudsz kérni, ami helyben könnyen megoldható, oda viszont nem kell csekk, mert beviszem személyesen. Ezért van az, hogy vidéki beadás esetén elküldi az ügyvéd befizetés nélkül, és várja, hogy hiánypótlással küldjenek egy csekket. vagy átutalod a Megyei Földhivatalhoz, ez talán a legjobb megoldás, de ebből is lehet gond...

kispista2 2009.09.17. 19:06:41

@MVMV: "Biztos megértenék az ügyfelek ha a 100e-s munkadíj a harmadával megugrana a vidéki földhivatal miatt :-) "
Az ügyvéd felvehet egy asszisztenst 200 bruttóért, az napi kb 15 e ft bérköltség, ha fél napot szán az ügyintézésre akkor is csak 7,5 e ft és nem 30e.

De pont azért fizetünk annyit az ügyvédnek, hogy ilyen esetben kifizesse a fellebezési díjat (mert nem az ügyfél hibája) és majd beperelje az államot ha nem adják neki vissza.

avram iancu 2009.09.17. 19:50:33

Nyilvánvaló, hogy minden díjat és illetéket az ügyfélnek kell viselnie, ezért megbízás, ezt tudomásul kell vennie az ügyfeleknek is azzal, hogy ha valami nem tetszik az ügyvéd tevékenységében akkor bepanaszolhatják a kamaránál. Természetesen ha valamit az állam visszautal, akkor az meg az ügyfélnek jár.

drP 2009.09.18. 11:01:46

@kispista2:
Ja, az asszisztens munkabére modnjuk ennyi, de itt arról van szó, hogy azért küldi postán, mert a Földhivatal nincs helyben. Így hacsak nem Harry Pottert veszed fel aszisztensnek, afenti költség megugrik egy oda-vissza utiköltséggel, ami távolságtól függően elég nagy összegre is rúghat.

kispista2 2009.09.18. 20:06:09

@avram iancu: Jogilag igazad lehet, de egy ügyfélbarát ügyvéd ezt elintézi a saját költségére. És ha a csekk befizetését nem tudja igazolni, akkor egyértelműen az ő sara.

Dready 2009.09.19. 10:16:31

@kispista2:
Ez nem ügyfélbarátság, hanem gazdasági öngyilkosság.
A mindenfajta ügyéfél részére való előlegezésből az van, hogy általában max a 60%-a fizeti meg később, és jóval később mint amikor felmerül. A fennmaradó 40% pedig soha.

Ha meg kell mindenképp előlegezni azt csak egy pirvelegizált ügyfélkör részére lehet, akinél ismered a fizetési hajladóságot, mert gondolom te se szeretsz tízezreket elbukni...

elfmage 2009.09.19. 15:27:15

@Dready:

Na nemá!
Pont egy ügyvéd nem képes a saját ügyfelével szemben képviselni magát megfelelően? :o

kispista2 2009.09.19. 21:07:38

@Dready: Miután az ügyfél kifizette a 100 e ft-os ügyvédi díjat, nehogy már még az ügyvéd tőle kérje el a 10 e ft-os fellebezési illetéket. Amit ugyebár visszakap, ha neki volt igaza, ha meg az ügyvéd szúrt el valamit, nehogy már az ügyfél fizesse ki. Itt fel sem merülhet, hogy az ügyfélnek kéne később kifizetnie.

3006 2009.09.21. 14:17:12

Nem érte, de komolyan.
Hogy mennyi az igazgatási szolgáltatási díj, az benne van a joxabályban, tehát minden ügyvéd tudja, hogy melyik földhivatalba kell leadni az anyagot, az is nyilvános. Ugyancsak nyilvános minden megyei(fővárosi) földhivatal számlaszáma, ahova ezeknek a díjaknak be kell kerülni.
Tehát, ha nem helyben van az ügy, akkor a beküldött szerződéssel együtt megy a banki átutalás bizonylata.
A kérelem nyomtatvány utolsó sorában ( mellékletek) pedig felsorolásra kerül, hogy hány darab szerződés, hány darab 09B400 adatlap illetve a szolgáltatási díj átutalási bizonylat másolati példánya van csatolva.( meg még esetleg ami kell) de ingatlannál ezek a kötelező minimumok, amik esetenként még egyéb iratokkal is kiegészülhetnek.
Tehát már a kérelem postára adása elött elmegy a díj, hiszen másként nem tudom csatolni a kérelemhez a bizonylatot.
Ha bement a szerződés, akkor bent van a bizonylat is.
Igazán nem értem, hogy mi itt most a kérdés.

avram iancu 2009.09.22. 06:30:12

@3006: nem ilyen egyszerű, mert így ugyanazt az utalást 100 iratnál is fel lehetne használni. ezért kell, hogy már széljegyszámod legyen, amit közleményként kell feltüntetni az utalásnál. normális helyen legalábbis ez a gyakorlat.

AarhNie 2009.09.30. 19:46:48

@avram iancu: "nem ilyen egyszerű, mert így ugyanazt az utalást 100 iratnál is fel lehetne használni"

ezért van az, hogy az adott megyei földhivatal egyszer lekönyveli a befizetett tételt, aztán értesíti a körzeti földhivatalt, hogy melyik ingatlanra, milyen ügyben könyvelte el a befizetést. a körzeti fh. meg az alapján állít ki számlát és kezd neki az ügyintézésnek.
süti beállítások módosítása