Az alábbi levelet azért teszi közzé a Zugügyvéd, mert sok banki ügyfél kerül hasonló helyzetbe. Az alaptétel az, hogy mindenki legyen tisztában a saját pénzügyeivel, bár a banki egyenlegközlések is lehetnének pontosabbak.
Kedves Zugügyvéd!
A folyószámlámhoz tartozik bankkártya, ami nem hitelkártya.
Történt, hogy miután a számlámon levô összeget folyamatosan és részletekben morzsoltuk le a lakásunk megújítása okán, egy idô után elvesztettük a fonalat és számlaegyenleget kértünk a bank telebankos rendszerén keresztül.
A gép szerint a számlánkon 74.000,-Ft volt. Lekérdeztük a tranzakciókat is és meglepetésünkre egy 50.000,-Ft-os jóváírást is bediktált a gép (a kivétek mellett). Mivel az egyenleget mi nem tartottuk pontosan számon (és a jóváírást nem értettük), azonnal felhívtuk a bankot a helyzet ill. egyenlegünk tisztázása végett. A banki alkalmazott (ezúttal hús-vér ember) szerint nincsen semmi probléma, csak egy téves tranzakció történt, de már javították.
Ismét rákérdeztünk (ezúttal nála), hogy akkor most mennyi pénz van a számlánkon? a válasz: 74.000,-Ft. Ez a beszélgetés gondolom rögzítve van.
Ezek után mi kivettük majdnem a teljes összeget 70.000,-Ft-ot. Elvileg maradt rajta 4.000,-Ft.
Kb. 3 hét után egy bankkártyás vásárlásnál a tranzakciót elutasította a terminál. Gyors kártyacsekkolás az automatánál, egyenleg 3.500,-Ft, de ki nem ad egy forintot sem...
Telefon a bankba, ahol közlik, hogy 47.000,-Ft mínuszban vagyok, mert téves jóváírás volt a számlámon.Ilyenkor mi van? Tényleg tartozom a bankomnak? Ha egyszer közlik az egyenlegemet és rá is kérdezek, akkor utólag mondhatják, hogy bocs mégse, vissza a pénzt? És ha vissza kell adnom, akkor lehet részletekben, vagy behajthatják rajtam egyben? Tudom nem vagyok sikeres, de nincsen most hirtelen felesleges 50.000-em...
Üdvözlettel
Tamás
Utolsó kommentek