Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Dacból vállalt apaság

2010. január 27. - zugügyvéd

Az alábbi  történet egy nehezen megoldható családjogi problémáról szól, amelynek persze az igazi kárvallottja az a kisgyermek, aki semmiről se tehet.

 

Üdvözlöm!

Nagykanizsáról írok,egy viszonylag érdekes ügyben,ami sajnos nekünk,akik benne élünk,maga a káosz!


A fiam 2007 szeptember 15-én  született Nagykanizsán,az édesapja magyar állampolgár. Jómagam román állampolgár  vagyok. Sajnos az előző házasságom,azaz válásom kihirdetése,és a fiam  megfogantatása között nem telt el a törvény által kötelezően előírt 300 nap,így a  fiam a volt férjem nevére lett anyakönyveztetve. Nagykanizsán élünk,és a fiam 2 és
fél évesen nem rendelkezik születési anyakönyvi kivonaton kívül semmiféle
papírral,mivel a volt férjem bár tisztába van vele,hogy a gyerek nem az övé,merő  rosszindulatból mégsem akar lemondani róla. Itt Magyarországon sajnos nem tudok  lépni,mert mivel az anyakönyvi kivonaton szereplő mindkét szülő román  állampolgár,igy csak Romániában lehet elindítani az ügyet. Legalábbis eddigi információim szerint..


Szeretnék tanácsot,segítséget,jó szót,akármit kérni!
Lassan beleőrülünk ebbe a mókuskerékbe!
Csatolok egy linket is annak,aki esetleg veszi a fáradtságot,és végigolvassa. A Zalai Hírlapból származik a cikk,és rólunk szól...
 

132 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr781706921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recommented 2010.01.27. 19:27:34

Nincs itt semmi gond. Valószínűleg hapsychotic az agresszív alkoholista volt férj, és itt a blogon szeretne bosszút állni a felesége új pasiján. Van ilyen. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 19:31:39

@sertésmájkrém:
thx
meg jo hogy nem Te leszel iteszem:)
sokkal jobban szeretem a marhamajkremet

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2010.01.27. 19:32:22

@recommented: Kizárt :) Az illető funkcionális analfabéta, aki még egy sms-t sem képes megírni. hapsychotic egy másik beteg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 19:34:01

@Kicsi.Sati:
en jartam valami fel evet jora meg felet allamigazgatasira
igaz nem tegnap
es nincs kedvem utananezni
de akkor ugy remlik az volt, aki magyarorszagon szuletik az magayra allampolgar
talan valami szuloi beleegyezes kellett
itt Us-ban aki keri, ha mar amerikai repulon szuletik az amerikai lesz
nekem igen sok idombe tellett mire lettem az:)

hapsychotic (törölt) 2010.01.27. 19:34:33

@Bukott Rockzenész: nem betegség amíg be tudod szerezni :D

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2010.01.27. 19:36:01

@hapsychotic: Kicsit érthetőbben, trollocska, ha kérhetem! Hadd nevessek én is a poénodon!

Punxsutawney Mormota 2010.01.27. 19:38:32

@Kicsi.Sati: ha van tartózkodási engedélye, amit akár 10 évre is meg lehet adni, akkor egy picit több, mint ideiglenes itt tartózkodás.

takacsgabor (törölt) 2010.01.27. 19:39:15

Mit kell ezen ennyit rugózni?... Kártérítési pert az ex nyakába, az összes gyerekgyógyszer árával, kiesett munkaidővel, és nem anyagi jellegű követeléssel együtt, aztán rögtön letörik majd a dacos kedve. Szoktam mondani, hogy ha valaki fel akarja rakni nekem, annak én meglóbálok egy háromszor akkorát vissza, aztán meglátjuk ki jár jobban... :)

Punxsutawney Mormota 2010.01.27. 19:40:46

@hagyma: Kicsi Satinál van a pont. Az USA-ban gyökeresen más a helyzet. Oda átszöknek a mexikóiak szülni is :)

Punxsutawney Mormota 2010.01.27. 19:41:43

@Bukott Rockzenész:
Felesleges felhúzni magad! Ez is csak egy szarvatlan marhája az Úrnak!

Sics68 2010.01.27. 19:42:07

Üdv!

Hagyma, elvileg értelmes a mondanivalód, de két dolgot hadd jegyezzek meg.

1.
USA államai (amennyire én tudom) elég hasonló (és egymással kompatibilis) törvénykezéssel bírnak (=tehát egy két állam polgárait érintő jogi eset rendezése viszonylag egyszerű) ez Eur-ban különösen annak keleti részén nem nagyon van meg.

2.
USA a legrégebbi létező demokrácia, a jogállamiság ehhez mért legrégebbi hagyományaival. ( Meg különböző okokból a legfejlettebb és lehet legtulburjánzottabb jogrendszerrel is...)

Sics

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.01.27. 19:44:31

@hagyma: "...ha mar amerikai repulon szuletik az amerikai lesz
nekem igen sok idombe tellett mire lettem az:)
"
Újra meg kellett születned egy amerikai repülőn? :-)

Égbekiáltó 2010.01.27. 19:47:16

@Bukott Rockzenész: Az a vicces, hogy te sokkal jobban osztod és anyázod a srácot, mint ő téged és te trollozod le őt:)

Punxsutawney Mormota 2010.01.27. 19:47:36

@Turk Hava Yollari:

Hm, ha egy szomália Boing-en születek, az minek számít? :))))))))

hapsychotic (törölt) 2010.01.27. 19:53:35

@Sics68: usa mint demokrácia a 60as évekig diszkriminált négerekkel. meg hogy régi. há há há. jó poén volt!

hapsychotic (törölt) 2010.01.27. 19:55:34

@Égbekiáltó: én nem bántom mert sajnálom. minimum 4 gyerek van otthon, ennyit etetnie kell

("miatt hagyta el agresszív alkoholista férjét és adta be a válópert, ami, mivel gyerekek is voltak a pakliban, két évig húzódott, sőt a gyermekelhelyezési per másodfokon még most is tart. Ezalatt fogant a közös ikerpárunk")

van neki elég baja. és még a nő is a szemetekre bukik. megmentőnek persze jól jött

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 19:56:57

@Punxsutawney Mormota:
na akkor most megnezem az alkotmanyt
lehet en emlekszem rosszul
mexikoiak fuvet nyirni szoknek at de a gyerekuk valoban amerikai lesz
Ok nem ettol
@Turk Hava Yollari:

hat nem, de kellett hozza 5 ev

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2010.01.27. 19:57:38

@Égbekiáltó: Olvasd el a kommentjeit az elejétől fogva, amikben ismeretlenül és névtelenül a családom és mások becsületébe tiport, és utána is cinikusan sértegetett. Én építő jelleggel szóltam hozzá a témához, ez a ... (ide mindenki helyettesítse be az általa ismert legrondább szót) pedig cinikusan személyeskedve és magát rohadt lazának gondolva hintette nekem az életbölcsességeit. Ráadásul a családom nem igazán publikus ügyeit osztottam meg annak érdekében, hogy árnyaltabban lássák ezt a témát mások.

Megfordítva: téged nem sértene, ha az édesanyádat, a párodat vagy bárki, általad szeretett és tisztelt nőt fél-, negyed- vagy ezredinformációk alapján lekurváznák?

Nekem nem esett jól.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 20:01:16

@Sics68:
hat vannak torvenyek amik
/pl az "alkotmany"/ ervenyes minden allamra
allamokon belul vannak eltero torvenyek, hogy mast ne mondjak pl. a halalbuntetes
de aki amerikaban szuletikaz alanyi jogon amerikai allampolgarra valik
nekem ugy tunik az emlkezetembol, ez magyarorszagon isigy van, de tevedhetek

persze meg ezer mas modon lehetsz amerikai es ketsegtelesn

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 20:02:43

na ezer nem

a temara visszaterve
volt valami gond annal a bumerangos gyereknel is
tehat van valami, ami miatt az apank le kell mondania, de az allampolgarsag szerintem jar

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2010.01.27. 20:16:06

@hagyma: nos, ha MO-n születsz, és hontalan vagy, tehát semmilyen állampolgárságod sincs, akkor (és csak akkor!) leszel magyar állampolgár születéssel. Ez a kiegészítő szabály. Főszabály szerint magyar állampolgár az, akinek legalább egyik szülője magyar állampolgár VAGY az állampolgárságot megszerezte (ugye később lett az).
Ugye a baba itt nem magyar állampolgár, mert a jelenleg elismert szülei egyike sem magyar állampolgár, 2 és fél évesen pedig értelemszerűen nem tehet állampolgársági vizsgát.
Tessék szépen otthon pereskedni, aztán majd utána ide lehet fáradni az anyukának is állampolgárságért, illetve a gyereknek is megigényelni, automatikusan megkapja, ha a kezükben lesz a jogerős apasági.

Az amerikai rendszerben a születés helye döntő, ha az államokban születsz, amerikai állampolgár leszel, függetlenül a szüleid állampolgárságától. Ez a "ius soli" elv, általában olyan államokban gyakori, ahol sok (volt) a bevándorló, ugye ezzel is könnyebb asszimilálni a jövevényeket. Az egész amerikai kontinensen ez az uralkodó.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2010.01.27. 20:19:21

@Kicsi.Sati: Mármint a gyerek automatikusan, az anya is könnyebben, mint ha csak az utcáról esne be, de ehhez mondjuk nem árt, ha össze is házasodnak. Az idegenrendészetes arcokat már annyiszor próbálták átb@szni mindenféle szomorú mesével, hogy érthető módon elég szőrösszívűek.

(Tényleg, Hagyma, az amerikai bevándorlásiak milyenek?)

cira 2010.01.27. 20:19:55

@hapsychotic: Drága gyönyörű és ráadásul überintelligens férfiú(esetleg b@sz@tl@n és irigy pics@)!

Én háziasszony vagyok és normális életet akartam élni egy olyan emberrel, akivel emberként élhetek és kölcsönös szeretetben nevelhetjük fel szerény pedagógusként a gyermekeinket.

Nem bukom az agresszív állatokra, ezt nyertem elsőre, és ebből menekültem.

Olyan férfiak(vagy esetleg nők), mint te csak magukból indulhatnak ki, és az ilyeneket csakis kinevetni tudom!

Én boldog vagyok, és te?
(Bukott Rockzenész párja, ha esetleg nem derülne ki)

Égbekiáltó 2010.01.27. 20:20:32

@Bukott Rockzenész: Elolvastam és szerintem túlreagáltad. De igazad van, lehet hogyha rólam lenne szó én is így reagálnék.

Az ügyedhez érdemben: Az apaság vélelmének beállta utáni egy évben mint valódi apa kérhetted volna az apaság vélelmének megdöntését. Mivel úgy olvastam, hogy a gyereked kicsi volt, biztos nem késted le a határidőt. Vagy pont ezt csináltad, csak a bíróság húzta el az időt? Akkor nincs gond, csak várni kell egy kicsit.
Ha a jogilag elismert apa te és az anya között nincs érdekellentét, és bementek a gyámhivatalba ott érvényteleníthették volna bírósági eljárás nélkül az apaság vélelmét ha jól tudom. De lehet, hogy tévedek, utána kellene néznem.
A harmadik megoldás lehetett volna az örökbefogadás. Ha elveszed a gyerek anyját, mint házastárs örökbe fogadhattad volna a gyerekedet. Ekkor a gyámhivatal sem vizsgálja olyan szigorúan az alkalmasságot. És ezt lehet használni olyankor is, ha az egy éves időtartamból kifutottál.

hapsychotic (törölt) 2010.01.27. 20:22:02

@cira: tényleg? első gyerek előtt már megvert? vagy közben? vagy a másodiknál kezdett inni és ütni?

cira 2010.01.27. 20:26:22

@hapsychotic: Van olyan az életben, hogy dementálódás...gondolom hallottál erről...ha valaki alkohollal segíti az agysejtek pusztulását, akkor az sokkal gyorsabban fog leépülni. Igen, 14 év házasság alatt voltak jó éveink is, de az alkohol az nagy úr!
És a válás nem egyszerű, remélem egyszer megéred te is, csak ennyit kívánok!

És 5 gyerekünk van, nem négy:)

cira 2010.01.27. 20:28:18

@Égbekiáltó: Te is okos vagy, ezt látom!

Ha nem tudod hogyan mennek a dolgok, akkor ne adj ki félinfókat, mert vannak, akik elhiszik neked:)

Javaslom olvass tényleg utána:)

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2010.01.27. 20:28:56

@Égbekiáltó: Köszönöm építő jellegű hozzászólásodat! Jogi ügyünk röviden: Már megnyertük az apaság vélelme megdöntésére indított pert, most már csak a jogerőre emelkedésre és az anyakönyvi procedúrára várunk. Már az ikrek születése előtt kezdeményeztük az eljárást, és szeptemberben, a gyerekek születésekor indította az illetékes gyámhivatal a pert. Illetékességi okok miatt az alperes lakhelye szerinti bíróságon landolt az ügy, és csak január végén, tehát most született ítélet. Nem kívánom senkinek sem ezt a pár hónapot, bár a kicsik ebből szerencsére nem fogtak fel semmit. Ha nagyok lesznek, azért elmesélem nekik.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2010.01.27. 20:31:07

@cira: Csillagom, ne Égbekiáltót osszad! Nem ő vitte el rossz irányba ezt a témát.

Üdv másfél szoba távolságból :)

hapsychotic (törölt) 2010.01.27. 20:32:08

@cira: gondolom harcos antialkoholistaként ismerted meg! :D

a pasid még jobban sajnálom, 5 gyerek, talán természetes szüléssel.. brrr.

fiatalkori szerelmeim jól elküldeném a faszba...

cira 2010.01.27. 20:32:49

@hapsychotic: Na itt az egész család...

Tudod, még a prepubertás lányom is érdemes lenne meghallgatni ez ügyben, mi a véleménye, hogy most van egy rendes nevelőapja, aki nem kergeti ki éjjel részegen a lakásból őt is...

Égbekiáltó 2010.01.27. 20:32:58

@cira: Abból az infóból amit irtatok csak erre futotta:) Azt hittem van valami problémátok, de látom (már) nincs.

hapsychotic (törölt) 2010.01.27. 20:36:19

@cira: vagy egyet ő mással hozott össze? így szép a duplacsonkacsalád

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2010.01.27. 20:36:59

@Égbekiáltó: Igazából csak azért osztottam meg a sztorinkat, hogy érthetőbb legyen a poszt témája. Sajnálom, hogy ilyen rosszindulatú általánosításokra és következtetésekre adunk okot egy bizonyos valakinek. Az asszonyt pedig elküldöm a gép elől, mielőtt valami nagyon gorombát írna. Vagy már késő?

Nyugodalmas jó éjszakát mindenkinek!

cira 2010.01.27. 20:37:55

@hapsychotic: Képzeld, ezt mind megbírtam szülni!!!

Ez de durva, mi, hogy magyarként is vállalok gyereket és pedagógusként inkább azokat nevelem, mint az ilyen érzelmi sivár emberek félrenevelt kölkeit!

KaPé 2010.01.27. 20:43:37

@Bukott Rockzenész: nem csak a 300 nap letelte előtt, de akár a még élő házasság alatt is tehető másik férfi által apasági nyilatkozat, természetesen csak az anya beleegyezésével és jelenlétében. Titeket keményen félretájékoztattak.

hapsychotic (törölt) 2010.01.27. 20:45:41

@cira: én csak a tágult hüvely miatt voltam elborzadva, de ez lehet hogy csak tévhit

az a baj, hogy nem a rendezett életű emberek szaoprodnak :(

cira 2010.01.27. 20:46:02

@KaPé: Nekünk ezt a gyámhivatal mondta, és a családjogi törvényben is ez áll.

Bár így lenne, sok kellemetlenségtől menekültünk volna meg.

cira 2010.01.27. 20:49:12

@hapsychotic: Ha te olyan rendezett vagy, inkább kíméld meg az emberiséget, hogy szaporodj, túl egyszerű és unalmas emberek lennének gondok nélkül az utódaid. Sokat unatkoznának is.

Tágult hüvely: beteg ember vagy és ráadásul, ahogy a kártyások mondják: Vakon vagy!
Szerinted az nem regenerálódik?
Hát orvos nem vagy, azt már látom:)

hapsychotic (törölt) 2010.01.27. 20:50:49

@cira: ennyire? kötve hiszem. persze pár öltéssel sok orvos rásegít. nem szeretném kipróbálni

cira 2010.01.27. 20:50:57

@cira: Kellemesen töltöttem veled az estét, ha folytatni kívánod a társalgást, küldj üzenetet, ott nem moderálom a szavaim:)

A ház ura inkább elcsalt a géptől, megelőzve a további értelmetlen vitát.

Iustizmord 2010.01.27. 21:24:37

1. bírósátgra beballag, keresetet jkv-ba mond, majd várja hogy érdemben elkezdik -e tárgyalni. ehhez képest halad tovább

2. személyállapot per, tehát itt a az anya-apa utolsó közös joga lesz mérvadó. ha ez aromán jog, akkor az. de ha a gyermekre kedvezőbb a hazai jog, akkora azt fogják alkalmazni. márha a személyes jogok konkurrálnak

3. a bíróág eljárhat román ápák közti perben is, ha alperes lakó/tartózkodási helye itthon van. emellett, személyállapotperben a felek EGYIKÉNEK magyaro-i tart.helye is megalapozza a joghatóságot. tehát felperesé is.

4 házassági perekre van is a 80-as évekből magyaro és románia között egy nemz.köz szerződés , én már láttam román áp. házasfeleket a PKKB-n válni.

hirtelen ennyi

fghjk12345 2010.01.27. 23:13:03

Nem értek hozzá, de nemzetközi magánjogi tvr. szerint nem magyar állampolgárok közötti, személyi állapotot érintő perben magyar bíróság eljárhat, ha a felek egyikének lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye belföldön van.

Amúgy a volt férj nem mondhat le az apaságról (legalábbis a magyar jog szerint), csak perben lehet megdönteni az apaság vélelmét. Ha viszont tényleg nem ő az apa, egy perben már nem biztos, hogy ellenkezne, mert rávarrhatják a DNS-vizsgálat költségeit, az meg nem két fillér.

Goldi79 2010.01.28. 00:27:47

@hapsychotic: Szia .Szerintem ha nem tudsz valamit,ne alkoss véleményt,vagy előtte legalább kérdezz...Nem léptem félre..3 éve külön éltünk már!!

Goldi79 2010.01.28. 00:34:45

@Punxsutawney Mormota: Igen,köszönöm a javitást.azt szerettem volna írni természetesen.Már megfenyegettem gyerektartási perrel,meg mindennel.A válasza meg csak annyi volt,hogy akkor fizet,de nekem akkor is keresztbe tesz.A DNS teszt.persze jó lenne..de a kérdésem lényege maga az lett volna,hogy itt magyarországon mit tudnék lépni,mert több ügyvéd is azt mondta,hogy sajnos itt nem tudok pert inditani,csak romániában.a fiamnak a születési anyakönyvi kivonatán kivül semmi más papirja nincsen,igy meg nem lehet kivinni az országból,és hogy őszinte legyek nem is szeretném.Ő itt született,az apja magyar állampolgár,és ugyanolyan joga van itt lenni,mint a rosszindulatu hozzászóloknak!
Hogy engem lekurváznak,lenyelem,de a fiamat ne bántsátok.Én már sokmindent lenyeltem a magyar államtól..nem fogok pont ezen a pár emberen kiakadni.Tartom magam legalább annyira magyarnak,mint a magyar állampolgárok!Ha nem többnek,mert én romániában is megtartottam a magyarságom,olyannyira,hogy magyar tanár a végzettségem..

Goldi79 2010.01.28. 00:51:07

@Kicsi.Sati: "tessék szépen otthon pereskedni.."Köszönöm a hozzászólást.Ám még mindig épitő jellegü beirásokat várok,és nem rasszistákat.Természetesen romániában kell pereskednem,ám mégis érdekes,hogy a nagy Magyarország,akit most épp tőlem védesz annyira,egy itt született gyereket,akinek az apja(apai nyilatkozattal)magyar állampolgár,egyzserüen letojik,de a roma kissebséget,meg a többit támogatja.Ha jól emlékszem,nem én,az erdélyi vagyok a bünös azért,hogy hőn szeretett hazád,hagyta elveszni a földjét..én ott születtem.

n_zoli 2010.01.28. 06:08:39

Ítélkezni mindig a legkönnyebb. Páran ezt meg is tették azonnal hirtelen és gondolkodás nélkül. Érthetetlen és felfoghatatlan rosszindulatot lehet érzeni bizonyos kommentelők soraiból amik természetesen önmagukat jellemzi és tökéletes képet ad a beíró valódi szellemi állapotáról. Sajnos a magyar állam lassan a magyar állampolgárok érdekeit sem képviseli és elkeserítő hogy ide jutottunk oda hogy ezen túlmenően egyesek megkérdőjelezik más nemzetiségét érzéseit míg önmagukat szitya magarnak tartják bár nemzeti jelképeinktől idegenkedik. Nem akarom politikai irányba húzni a kommentem ez egy apró reakció volt arra hogy ki érezheti magát magyarnak és ki nem. Az államnak mindenkit meg kellene védeni a Picit és az Anyuát egyformán ebben az esetben. Kívánom hogy gyorsan rendeződjön a helyzet hogy megnyugvást találj eg olyan ítélettel az kezedben amit nem kérdőjelezhet meg már senki. További szép napot! Üdv: n_zoli

n_zoli 2010.01.28. 06:33:48

Még annyit nehogy bennem maradjon hogy ha valaki megtisztelt bennünket azzal hogy elmeséli a történetét azt ami a leginkább foglalkoztatja ami valószínű átszövi a mindennapjait és próbál tőle szabadulni segítséget kér akkor a minimum hogy meghallgatjuk és ha egy kis emberség szorul belénk akkor tapasztalaink alapján vagy megszerzett tudásunk alapján segítünk de semmi esetre sem személyeskedünk és ítélkezünk felette. Főleg nem ismeretelnül. Szerintem valahogy így kellene még ha hiú abrándokat is kergetek ezzel kapcsolatban! Ha ez nem megy egyeseknek akkor meg jobb ha a síri csönd homályába vész az az isteni szikra ami a fejéből kipattant és nem írja le. Lehet használható infót nem tudok adni de sok erőt kitartást kívánok az Anyukának és bízzon benne hogy sikerrel jár és sok öröme lesz még a Kisemberben itthon mert Ők itt vannak otthon függetlenül hogy milyen állampolgárok!!! Üdv egy javíthatatlan...!!

ghck 2010.01.28. 08:48:55

Aztakurva. Megy ám az anyázás itt..:) Egy élmény volt..

Goldi79 2010.01.28. 10:17:46

@Bukott Rockzenész: És nektek is köszönöm:)mármint neked és a párodnak:)

DaM 2010.01.28. 12:45:30

Egy gondolat - akinek inge.. nem copyzom a hozzászólásokból, mert sok van:

Egy válás Mo-on nem rövid idő. A mellettem ülő hölgy testvére most lépett a 3. évbe. Megy a fellebbezés, elmaradt tárgyalás, időhúzás a volt férj részéről. Mindezt egy ház tulajdonhányadáért. Ki meri azt tanácsolni egy 30-as éveinek elején álló nőnek, hogy az új pasijával akkor gumizzanak, a gyerek eszükbe se jusson, végülis csak kimondják a válást - ha már 3 év letelt, talán nem lesz újabb 3 a második fok??

Nagy ész kell hozzá, hogy egy tetves jogi hercehurca miatt akár végleg lemaradj a gyerekvállalásról vagy legalábbis hatványozódjanak a gyerek betegségének esélyei, mert az exfater meg a magyar jogi rendszer miatt a mami nem 32 évesen, hanem mondjuk 38 évesen tudta megszülni Pistikét.

Úgyhogy bármi is a szitu a poszt tekintetében, sürgősen be lehetne fejezni a "tessék várni" szöveget, mert tucatnyi élő példát találhatsz a való világban, ami megmutatja, mekkora tévedés ez a jótanács.

Nem vagyok házas, nincs gyermekem, 1-es a személyiszámom eleje. Just for the record.

DaM 2010.01.28. 12:50:18

Köszi blog.hu hogy 2x is kinyírtad a hozzászólásomat. Remekbeszabott rendszer. Sajnos 3adjára már nincs időm beírni, úgyhogy inkább feladok az eredeti mondanivalóból és n_zoli mellé állok "Macskaköröm" felszólalással. Pedig jó kis hozzászólás volt.. :'-(

DaM 2010.01.28. 12:51:10

JEEE, MEGKERÜLT AZ EGYIK PRÓBÁLKOZÁS! :D

Goldi79 2010.01.28. 13:14:08

@DaM: Neked is köszönöm szépen:)Az ,amiket beírtak,és véleményem szerint nem ideillően..nos,csak és kizárólag önnön magukat jellemzik velük.Elég ha belegondolunk,hogy az az ember,aki ugy gondolja,hogy csak és kizárólag biztos társadalmi helyzettel rendelkezők vállalhatnak gyereket,az valószinüleg a saját rossz tapasztalataiból merítheti a tapasztalait.Ezáltal természetesen ugye,lejáratva önmagát,hiszen véleménye szerint minden nő,aki nem a szerinte helyes időben vállal gyereket,könnyűvérünek számit,ám ha neki tapasztalata van ebben,akkor a saját édesanyját is lejáratja ezzel.Én vállalom,hogy lehet nem a megfelelő időben maradtam terhes a fiammal,de akkor is bevállaltam őt,és még a gondolata,hogy elvetessem is teljesen idegen volt tőlem.Nem hiszem,hogy attól lettem volna jobb ember,ha akkor és ott megölöm a gyermekemet...

Goldi79 2010.01.28. 13:20:39

És még egy apró szösszenet..
Valaki nem attól ember,hogy milyen az állampolgársága!Van Magyar emberben is aljas,és románban is rendes,mindez persze vice-versa!
Egy anya nem attól jó vagy rossz,mert kellő időben,avagy sem szülte meg a gyermekét!
Egy ország,ahol a népszavazás,amiben a tőlük annó elszakított embereit szerette volna visszakapni,negativan zárul,nem biztos hogy megfelelő kézben van!És nem biztos,hogy a lakói jól gondolkodnak!
Mindenképpen megköszönöm ezúton mindenki hozzászólását,megtisztelő,hogy ennyien vettétek a fáradságot,és elolvastátok.KÖSZÖNÖM

Csanna 2010.01.28. 14:39:20

@Goldi79: Nézd, Te feltetted ide a problémád vállalva azt, hogy kapsz megfontolandó, esetleg általad már ismert megoldásokat. Arra is számítanod kellett, hogy lesz aki egészen másképpen látja a történetet. Több hsz-ről nekem is megvan a véleményem.

DE: ne haragudj, Te nem a Caucesku-diktatúra elől menekültél ide,mint anno sokan, hanem érzelmi megfontolásból jöttél. Belekerültél egy kicsit abszurd helyzetbe, amelyben mint anya a magad részéről tökéletesen helytálltál.
A politika kényes dolog. Szerintem enyhe csúsztatás ezt most idekeverni és téves következtetéseket levonni ebből. Ugyanis, ha a népszavazásra célzol, ahhoz semmi köze a politikának, mert erről a kérdésről tényleges népszavazás döntött. Egyetértek Veled abban, hogy az ország nincs megfelelő "kézben", de nem azért, mert ez a népszavazás negatívan zárult számodra. Ennek sok más oka is van.

Amikor vállaltad a gyermekedet tisztában kellett lenned azzal is, hogy jogállását
kicsit bonyolultabb lesz a valódi állapotoknak megfelelően rendezni.

Ezt azért tartom fontosnak megjegyezni, mert kicsit az az érzésem, hogy Te most az egyéni problémáidra levetítve az egész ország lakóit okolod.
Biztos vagyok benne, hogy gyermeked ebben az országban is pl. ingyenes orvosi ellátást és mindent megkap,- ha igényeled - amit a magyar állampolgárok gyermekei is. Úgyhogy ebben a kérdésben nemcsak a jognak, de az "ország lakóinak" is helyén van az "esze meg a szíve".

Goldi79 2010.01.28. 15:18:08

@Csanna: Sajnos tévedsz!A fiamnak a kötelező oltásokat pénzért kell megvennem!És hogy lásd,mennyire negativan állnak hozzá itt,elmesélek neked egy történetet.
A fiam kb 3és fél hónapos volt,amikor a zalai kemény viz hatására,minden esti fürdetésnél a homloka enyhén hámlott.Kipróbáltam sok krémet,amit természetesen egész árban vettem meg a gyógyszertárban,de sajnos eredménytelenül.Ekkor ugy gondoltam,meglátogatom a gyerekorvost,hátha tud valami okosat mondani.Elmentünk tehát hozzá.Amikor sorra kerültünk,és elmondtam,hogy mi a problémánk,akkor válaszként ennyit kaptam,hogy:"Román anyuka,a gyereket mosni kell.."Természetesen sírva fakadtam,és eljöttünk.
A védőnő kétszer látogatott meg minket.Amikor kijöttünk a kórházból,és jó pár hónapra rá még egyszer,amikor is egy papírt szeretett volna aláíratni velem,amiben beleegyezésemet adom,hogy ha Richivel valami történik,akkor felajánlom a szerveit......
Az egy éves korban történő fitymahátrahúzást sem a szokásos helyen csinálták meg nekünk,hanem magánrendelőbe lettünk berendelve,és természetesen fizetni kellett érte...

Csanna 2010.01.28. 16:35:18

@Goldi79: kérelmezheted az ingyenes orvosi ellátást, amit meg kell indokolni. Az OEP-nál kell benyújtani.

Goldi79 2010.01.28. 16:38:41

@Csanna: Kérelmeztem,és elutasitották,mivel a gyermek családi jogviszonya szerintük rendezett,és romániában igényeljem az ellátását.Csakhát ugye még mindig csak anyakönyvi kivonattal rendelkező 2és fél éves gyerekről beszélünk,akit a határon igy nem engednek át..

Csanna 2010.01.28. 16:48:16

@Goldi79: azért írtam különben ingyenes eü ellátásról, mert sem a gyermekorvost, sem pedig a védőnőt nem kellett fizetned.
Vannak oltások, amelyeket a szülőknek kell megvenni.
Ha bárki bemegy a gyógyszertárba és kér valamilyen gyógyszert (kenőcsöt) teljes árban kell kifizetni, feltéve, ha nem vényköteles.
Két fiam van, igaz már felnőttek, de én ilyen fitymahátrahúzásról még nem hallottam, valószínűnek tartom, hogy ezt senkinek nem támogatja az oep.

Goldi79 2010.01.28. 16:56:28

Adhesio cellularisnak nevezzük azt a természetes állapotot, amikor a fityma újszülöttkorban le van tapadva a makkhoz, és általában csak a húgycsőnyílás látható. Ha a csecsemő legalább gyufaszál vastagságban, akadálymentesen, erőltetés nélkül, ívelten, jó sugárban tud pisilni, nem kell aggódni. A fityma belső lemeze és a makk között idővel faggyú (ún.: smegma) gyűlik fel (ez néha áttűnhet fehéres foltok formájában a vékony bőrön), és ez idővel elemeli a két réteget egymástól, azaz a makk szabaddá válik.Amennyiben a bőr a szobatisztaság elérése után sem húzható teljesen hátra, célszerű felkeresni szakorvost.A rendelőben általában szteroid tartalmú krémet javasolnak (pl.:triamcinolone), amely 1-2 hét alatt oldja a letapadást. Amennyiben ez sem használ, a szakorvos kézzel óvatosan elválasztja a két réteget egymástól. Ez nem fájdalmas, legfeljebb kissé kellemetlen, nem feltétlenül szükséges hozzá érzéstelenítés.

Csanna 2010.01.28. 17:05:46

@Goldi79: Itt többen próbálták megvilágítani, illetve érinteni jogi szempontból a lényeget. Az a meglátásom, hogy családjogban jártas szakembert kellene felkeresned. Mielőtt megbízod érdeklődni arról, hogy ilyen, vagy ehhez hasonló ügyben van-e gyakorlata. Amennyiben van, tudni fogja, hogy hol, mely hatóságoknál kell eljárni, illetve esetleg elutasító határozat ellen fellebbezni. A Net-en különböző ügyvédportálok vannak. A legjobb a kamara. (Feltüntetik, hogy milyen területen van jártasságuk: pl. családjog, polgári, büntető, stb.)
Biztos Nagykanizsán is találni fogsz olyat, aki ezt az ügyet érdemben fel tudja vállalni.

Goldi79 2010.01.28. 17:11:10

@Csanna: Köszönöm,ezen vagyok.Sajnos több ügyvéd már elutasitott,mert nem talált a magyar jogban kézzelfogható támpontot.Ezért irok minden olyan oldalra,ahol reményeim szerint találok esetleg néhány hasonló helyzetben lévőt ,és jogi ismeretekkel rendelkező segitőkész embereket:)

Csanna 2010.01.28. 17:18:53

@Goldi79: jogi ismeretekkel rendelkező szakember - esetleg elmondhatja a véleményét, a tapasztalatát - de érdemben az iratok ismerete nélkül nem tud nyilatkozni.

Goldi79 2010.01.28. 17:22:32

@Csanna: Ha valaki segitene,természetesen minden rendelkezésemre álló iratot bemutatok.És fizetem az ügyvédi dijat is,még mielőtt valaki azzal is megvádol,hogy ingyen kérem..

fghjk12345 2010.01.28. 17:33:32

@Goldi79: Szerintem ha nem tudod, mi tévő legyél, a legegyszerűbb, ha magad írsz bármelyik magyar bíróságra egy beadványt, amiben leírod a történteket, és kéred, állíptsák meg, hogy a gyermekednek nem a volt férjed az apja.

És, ha nem megfelelő, felhívnak a hiányok pótlására, és aszerint tudsz továbblépni. Legrosszabb esetben elutasítják a keresetlevelet, mert nincs magyar joghatóság. Akkor legalább biztos leszel benne, hogy nincs más út, csak Romániában perelni.

Goldi79 2010.01.28. 18:35:10

@vorobjanyinov: Olyan valakit keresek,aki tudja értelmezni a jogszabályokat.Mert van egy törvény:
-"1979. évi 13. törvényerejű rendelet
62/D. § (1) Nem magyar állampolgár személyi állapotát érintő eljárásban magyar bíróság vagy más hatóság a (2) és (3) bekezdésben meghatározott esetek kivételével nem járhat el.
(2) Nem magyar állampolgárok közötti, személyi állapotot érintő perben magyar bíróság eljárhat, ha a felek egyikének lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye belföldön van."-
ami érint minket,mégsem veszik figyelembe.

Goldi79 2010.01.28. 18:39:33

Ügyvédnél voltam már,és lehet nem jónál,mert ő meg sem találta ezt a törvényt:(

fghjk12345 2010.01.28. 19:00:29

@Goldi79: Ezt a jogszabályt idéztem én is följebb, de az értelmezéséről, gyakorlatáról pont annyit tudok mint te. :)

"Olyan valakit keresek,aki tudja értelmezni a jogszabályokat"

Erre vannak a bíróságok. Ügyvéd nélkül megírod, hogy mit akarsz, aztán, ha valami hiba van benne, majd megírják, mi az. És még ingyen is van.

Goldi79 2010.01.28. 19:04:45

@vorobjanyinov: Köszönöm:)Próba szerencse.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2010.01.28. 19:21:03

@Goldi79: Mondd, egyáltalán végigolvastad azt a gondolatot, vagy csak csípőből visszalőttél? Hm?

Goldi79 2010.01.28. 19:34:07

@Kicsi.Sati: végigolvastam.minden sorát.ha nem ugy értetted,ahogy én értelmeztem,akkor szives elnézésedet kérem.

n_zoli 2010.01.28. 19:45:10

Manapság de valószínű ez így volt régen is a bürokrácia malmai lassan őrölnek ha egyáltalán nem csak pámpilláskodnak a kedves sminkasztaltlefejelvementembedolgozni decsakteszemveszemmagam ügyintéző Hölgyek. Tisztelet a kivételnek van amikor nem az ő hibájuk miatt van hanem maga a rendszer ilyen elfuserált. Az elfuserált úgy ahogy van. Ezt mindenki tapasztalta már a saját bőrén is. Úgyhogy úgy gondolom nagyon helyesen teszed hogy a lehető legtöbb helyről próbálsz informálódni segítséget kérni és a nyíltságoddal, őszinteségeddel valószínű sok embert magad mellé állítasz olyanokat is akik tudnak is majd neked segíteni konkrét dolgokban vagy ha csak máshogy nem pár biztató szóval. Akár több fronton is el lehet kezdeni ezt a küzdelmet legyen az akár az apasági ügy vagy akár a minden EU-s polgárt megillető teszem hozzá ebben az esetben MAGYAR embert megillető biztosítás ügyében. Sajnos a hasznos infók és a kedves biztató szavak mellé persze társul olyan is ami nem igazán érthető hogy mi szükség van rá de ez már adott egyén egyéni szocproblémája legyen. Nagyon bízom benne hogy sikeresen vívod meg ezt a harcot és ehhez nagyon sok kitartást jószerencsét meg olyan embereket kívánok magad mellé akik ebben tudnak támogatni! Üdv!! Egy jóakaró!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.28. 19:46:44

@Kicsi.Sati:
kokemnyek
fafejuek, a torvenyt beturol beture betartok
megvesztegethetetlenek
mar ahogy en latom
nekem nem volt bajom veluk, de mikor azt mondtak pentek 10.30-ra mennyek az utlevelemmel egyutt es 28-ra estunk be az ugyvedem azt mondta, ha kesunk eg 3 percet akkor az plusz fel ev
ez mar regen volt, en tulkeppen nem akartam letelepedni de hat jott a szerelem:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.28. 19:48:15

@Goldi79:
akkor ha 2 roman betesz egy inkubatorba egy gyereket a korhaznal es soem talaljak meg a szuleiket akkor magyar lesz igy van?
aszuloi dolog termeszetesen itt is fennall ha barmelyik hazastars amerikai akkor a no szulhet barhol, a gyerek amerikai

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.28. 19:49:29

@hagyma:
ja es ugy fel ev, hogy elolrol kellett volna kezdeni mindent
papirokat penzt stb.
szoval nem viccelnek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.28. 19:54:34

@Goldi79:
felreertes ne essek en is melletetek vagyk
azert is hoztam fl az amerikai torvenyt, mert ott legalabb a gyereknek nem lenne ezzel gondja, hogy iskola, meg egezszegugy, de ha nem ugy van hat az baj
ksi kritikam eppen errol szolt, ha ilyen szar a torveny akkor sajnos ugy kell csinalni, hogy jo legyen Nektek es meg elore
ha elvalsz idoben............
tudom, ha...........
hat ha valamikot, ilyenkor azert csak megerne egy gyorsitott honositasi eljaras, ha mar egy kubai kezilabdasnak nem problema

Goldi79 2010.01.28. 20:15:44

@hagyma: ha két román betesz egy gyereket az inkubátorba,az akkor alapból hontalan lesz,majd pár hónap elmultával magyar:)Én nem tettem sehova,nevelem,annyira tisztességesen,amennyire tőlem telik.És ő román lett:)Az élet furcsa fintora:)

Goldi79 2010.01.28. 20:17:45

@n_zoli: Köszönöm ismételten kedves jóakaróm:))

Goldi79 2010.01.28. 21:00:05

@hagyma: Valóban az:(de sajnos ez van.és ebből kéne ugy kimásznom,hogy a fiam mindenképpen győztesként tudjon továbblépni.Tudom ,hogy hosszú,és nehézkes...de remélem sikerülni fog.

bolhabetu 2010.01.29. 00:07:14

Laikusként kérdezem, amennyiben az anya venné fel az állampolgárságot, akkor ennek lehetne-é kihatása a gyermekre?

@Goldi79:
"Ám még mindig épitő jellegü beirásokat várok,és nem rasszistákat"

"egyzserüen letojik,de a roma kissebséget,meg a többit támogatja."

Nem akarok bántani senkit, túl sok mocsok volt már ebben a rovatban, gyalázat, ami a blogokban zajlik manapság.
De ez a két mondat így együtt akkor is GIGAFACEPALM!

Csanna 2010.01.29. 11:29:39

@Goldi79: Kedves Goldi79,
Lehet, hogy az ügyvéd "nem találta", de Te tökéletesen idézted fentebb a jogszabályt.

Nosza tessék megírni a keresetet, vagy a bíróságon jegyzőkönyvbe diktálni, ahogy@vorobjanyinov: is már többször hangsúlyozta.
Nem hiszem, hogy a bíróságok ezt ne vennék figyelembe.

Csanna 2010.01.29. 11:35:29

@bolhabetu: teljesen egyetértek a GIGAFACEPALM vonatkozásában.

Goldi79 2010.01.29. 15:42:43

nem értem.Én nem bántottam a romákat:)ergó maga az egy bejegyzésben történő két különböző mondatomnak,semmiféle összefüggését nem kell keresni.megjegyeztem,hogy ők támogatva vannak,mint ahogy a Vujity Tvrtko által magyarországra telepitett magyar apával rendelkező néger kislány is egy hét alatt lett magyar állampolgár.
Érdekesek vagytok azért!A szavakon lovagolni magasfokon..de ritka az,aki tényleg esetleg legalább egy picit is beleéli magát a helyzetünkbe.Pedig valószinüleg,totál másképp látnátok a dolgot.
aki részleteket kér,vagy scannelt dokumentumokat,az írhat a mail cimemre is:missgoldi@citromail.hu

n_zoli 2010.01.29. 17:37:45

Kis országunk tud érdekes dolgokat produkálni. Lassan már annak aki itt született aki magyarnak vallja magát nemzetiségét tekintve tartani kell bizonyos helyzetektől és gyakorlatilag hátrányba kerül másokkal szemben. Érthetetlen. Nem akarom kihegyezni a témát egy bizonyos problémára de sztem mindenki tudja miről van szó és felettébb dühítő tud lenni! Bár ez mellett vannak még kirívó esetek is amikre jobb szót nem tudok mondani mint hogy hatásvadászat semmi több! Nem hiszem hogy importálnunk kellene a problémákat sajnos itthon is sok van amit a mai napig nem oldottak meg sőt talán még észre sem vették azok akiknek az lenne a feladatuk hogy ezeket a gondokat feszültségeket megszüntessék. És felmerül egy kérdés bennem: Miért kell egy magyarnak a saját hazájában hátrányt szenvednie másokkal szemben? Aki tudja a választ segítsen ki mert én itt ennél a résznél nem vagyok észnél totál elakadtam. A legjobbakat főleg Neked meg a Kisembernek!

Csanna 2010.01.29. 20:49:10

@n_zoli: sztem túlreagálod a kérdést. Magyar állampolgárok esetében is ugyanez az eljárás. itt egy kicsit megnehezíti az ügy menetét a külföldi állampolgárság, meg az a tény, hogy a posztíró az első férjétől még el sem vált. Ilyen esetekben mindíg a törvényes férj nevére anyakönyvezik a gyermeket.Egyáltalán semmiféle hátrányt nem szenved a magyar állampolgárokkal szemben sem, mert ugyanez a helyzet ilyen esetben. Ezt a kiskorú védelmében teszik. Kérni kell az apaság vélelmének megdöntését. Ehhez DNS vizsgálat kell, amelyhez a posztírónak sehová nem kell utaznia. Ha a törvényes férj ragaszkodik továbbra is ahhoz, hogy ő a vérszerinti apa, Romániában elvégzik a DNS vizsgálatot és annak eredményét megküldik a magyar bíróságnak.

Csanna 2010.01.29. 20:53:02

természetesen a gyermek DNS-ét itthon vizsgálják, tehát neki sem kell sehová utazni. A gondokat, feszültségeket jelen esetben nem az ország okozta, hanem ez a speciális élethelyzet.

n_zoli 2010.01.29. 21:47:11

@Csanna: Ha ez ennyire egyszerű akkor azt hiszem minden rendben lehet a probléma hamar megoldódhat. Túl kézenfekvő is ez a megoldás de valószínű más megoldás nem létezik és az Ő érdekükben kívánom legyen így mihamarabb. Egy kicsit félreértetted amit írtam hiszen én általánosságban írtam minden magyarról aki a hazájában szeretne boldogulni aki itt szeretne élni és valahogy úgy érzem MÁSokkal (ezt értsd úgy ahogy én értem) szemben nem kapják kapjuk meg azt a támogatást amit elvárhatnánk az államtól ha már adóforintjainkból finanszírozzuk azt. Vagy ha erre képtelen hogy valós segítséget ez esetben jogorvoslatot nyújtson vagy csak egyáltalán kellő információval lássa el a hozzá fordulót akkor legalább teljesíthetetlen akadályokat ne állítson az elé aki boldogulni szeretne. Teljesen általánosságban értettem még akár magamra is a mindennapi életben. A nyújtott szolgáltatások és az ezért beszedett összeg fényévnyi távolságra van egymástól. Én erre céloztam az írásommal. A posztírónak biztos reményt adnak a szavaid. A legjobbakat! Üdv!

Goldi79 2010.01.30. 13:39:09

Sajnos a román bíróság nem fogad el itt készitett DNS tesztet,romániában pedig kizárólag Temesváron végeznek el ilyesmit.Sajnos ezt biztosan tudom,mert felvettem a kapcsolatot egy romániai ügyvéddel is.
De ehhez ugy még mindig kellene valamilyen papír,amivel a fiamat az országból ki tudnám vinni.Persze kérhetnék egyszeri határátlépőt,de ez,mint a nevében is benne van,egyszeri!Vissza nem tudom hozni vele.Ahoz,hogy visszahozzam,kellene neki romániából útlevél.De kiskorú útleveléhez,mindkét "törvényes" szülő beleegyezése kell.A volt férjem pedig még mindig nem fog beleegyezni ilyesmibe..Igy meg nem viszem ki a babszemet az országból,egy számára vadidegen helyre..

Csanna 2010.01.30. 19:32:23

@Goldi79: a fiadnak Magyarországon csinálják, a férjednek Romániában és elküldik a magyar bíróságra.
Itt Mo-on orvosszakértő elemzi a DNS-eket,összehasonlítja és megállapítja az apaság kizárhatóságát, vagy nem.

Goldi79 2010.01.30. 20:37:03

ezt szeretném én elérni Csanna!!!De eddig ugy néz ki,az egész ügy román fennhatóság alá tartozik.Erről beszéltem eddig...
Ergó,nem magyarországon csinálnák a fiamnak,és nem itt elemeznék.
süti beállítások módosítása