Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Pertaktika vagy rágalmazás?

2011. december 14. - zugügyvéd

Sok ügyvéd kolléga megfeledkezik a tárgyalás hevében, hogy akár hamis vád bűncselekményét is elkövetheti egy-egy meggondolatlan elszólással, feltételezéssel. Az alábbi eset is hasonló ügyről szól.


Tisztelt Zugügyvéd!

Az Ön, és a hozzászólók véleményét kérném az alábbi eset kapcsán:

Tanúként voltam megidézve felperes kérésére gyermektartásdíj-felemelési tárgyalásra, annak okán, hogy korábban alperes (tartásdíj-fizetésre kötelezett) élettársa voltam.

A tárgyalás közben a bíró 15 perc szünetet rendelt el, hogy a felek próbáljanak meg peren kívül megegyezni.

A szünet kezdetén felvettem a kabátomat, és elindultam a bíróság lépcsőjén lefelé, amikor a felperes ügyvédnője a korláthoz szaladt, és azon átnyúlva megragadta a kabátomat, hogy nem mehetek sehová, az ügynek még nincs vége. Jeleztem, hogy csupán a szünet idejére kívánok eltávolodni a tárgyalóterem váróterméből, így végül elengedett.

A szünet vége felé visszamentem a váróterembe, ahol akkor a felek és ügyvédjeik hangosan vitatkoztak. A vitából egyértelműen kihallatszott, ahogy felperes ügyvédjnője azt a kijelentést teszi, miszerint az alperes (közvetlenül a munkáltatójától) bekért jövedelemigazolásnak valódiságát megkérdőjelezik, mivel én, az alperes korábbi élettársa könyvelő vagyok, és bizonyára meghamisítottam azt. A tárgyalást követően mind alperes, mind pedig jogi képviselője megerősítette, hogy jól értettem az elhangzottakat! Összesen négy tanú hallotta ezt rajtam kívül.

Ez az állítás egyáltalán nem igaz, de még csak lehetőségem sem lett volna rá, mivel alperes munkáltatójával nem állok semmilyen kapcsolatban.

Kérdésem: ügyvédi etikát sért-e az ügyvédnő ezen megnyilvánulása, illetve kamarai - rendőrségi be/feljelentés megalapozott lehet-e részemről? Kimeríti-e ez a rágalmazás, becsületsértés fogalmát? Viselkedhet-e egy ügyvéd így?

Köszönettel:
A.


 

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr443463560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Bélus___ 2011.12.14. 18:21:58

Ennyi? Ez nagyon vérszegény. Oszt ha azt mondom, h szerintem hisztis picsa vagy, engem is beperelsz-e becsületsértésért?

Asztalos Gábor 2 2011.12.14. 18:34:40

"és azon átnyúlva megragadta a kabátomat, hogy nem mehetek sehová"

Itt kellett volna 3x fejberugni a mocskos ügyvédgecit.

Thera 2011.12.14. 18:34:44

Miért van az hogy a magyar bírói gyakorlat alapján egyértelmű hogy a levélíró hölgy?

BejgliFolt 2011.12.14. 18:49:08

annyi a kérdés, hogy nagyobb nyilvánosság előtt rágalmazott-e, jegyzőkönyvbe bekerült-e, stb...

ha nem, akkor igaziból semmi - az utcán is odamehet hozzád valaki, és szidalmazhat és hazudozhat rólad - szerintem

poa ogapo 2011.12.14. 18:53:19

Könyvelő vagy akkor alapjában véve bűnös, ezért kérlek minden stikliről tegyél önfeljelentést és fizesd be az ellopott pénzeket.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2011.12.14. 18:56:30

Szerintem feljelentheted, (talán) megvolt a nagy nyilvánosság, de az biztos, hogy a munkaköröd ellátásával kapcsolatban nyilvánult meg. Lehet válogatni, hogy becsületsértés vagy rágalmazás.
Én a helyedben kiprovokálnám, hogy ezt az álláspontjukat a bíróság előtt fejtsék ki, akkor már meglenne a hamis vád is.
Ha a tanúid kiállnak melletted, akkor nyugodtan nyomd fel, a kamarai fegyelmi eljárást pedig véletlenül se hagyd ki.

Kierkegaard Akciócsoport 2011.12.14. 19:03:21

@Asztalos Gábor 2: A rugdosás előtt kb. egytized másodperccel elkezdeni hangosan visítani, hogy "Segítség, megtámadtak!!!", és jogilag is oké a dolog :D

aha, persze 2011.12.14. 19:03:52

Ezt a hivataloskodó "Jeleztem, hogy csupán a szünet idejére kívánok eltávolodni a tárgyalóterem váróterméből" hangnemet muszáj erőltetni?

A témához:
Valóban, egy ilyen kis hülyeséggel be kell próbálkozni? Olyan kisstílű dolog ez.

kátyja 2011.12.14. 19:10:35

@[Lombroso]: Szerintem nem volt meg a nagy nyilvánosság.:)

Talon 2011.12.14. 19:11:07

Félnek és a falnak. Jelentsd fel a rendőrségen, majd kiderül.

kátyja 2011.12.14. 19:12:57

@Asztalos Gábor 2: Rá szólt volna, hogy ha tovább fogja a kezét, mindjárt személyi szabadság megsértése lesz az ügyből.
Van rá vagy 4 tanú.

kátyja 2011.12.14. 19:19:50

Egyébként nem történt bűncselekmény, de a kamaránál bejelentheted.
Lehet, hogy fegyelmi lenne belőle.

zotyikaa 2011.12.14. 19:24:34

Rágalmazás, de 30napon belül kell feljelenteni. Én megtenném, mert ez nem ügyvédi ész, hanem szégyen...

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2011.12.14. 19:30:52

@kátyja: Én nem tudom, nem voltam ott...:) Lehet, hogy zsúfolt volt a folyosó, de csak 4 tanú áll ki mellette.:)

kátyja 2011.12.14. 19:31:41

@zotyikaa: Valóban rágalmazás és a 30 nap is stimmel csak éppen hiába jelentget fel, mert ez magánvádas eljárás.Mondjuk, ha ennyire sérelmezi ezt a beszólást és vannak tanúi, akik emlékeznek is arra, hogy mi történt el lehet járni szórakozni a bíróságra.
Az ügyvédet majd próbára bocsátják, a magánvádló - sértett meg kidobott egy csomó pénzt, de meglesz az elégtétele....

zotyikaa 2011.12.14. 19:32:52

Ja, egyébként nem kell nagy nyilvánosság hozzá.
De mint előzőleg írtam csak 30 napon belül lehet.

Lehet becsületsértés is.

A becsületsértésnél kell a nagy nyilvánosság de az is megáll, ha a bíróság előterében volt.
Ez esetleg azért jobb, mert nincs valóságbizonyítás, magyarán a rágalmazásnál vizsgálhatják, hogy valóban csaltál-e?

A

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2011.12.14. 19:34:00

@kátyja: Több üzleti érzéket, ne kergesd el az ügyfeleket!:)

kátyja 2011.12.14. 19:36:37

@zotyikaa: Mindkét esetben van helye a valóság bizonyításának.

zotyikaa 2011.12.14. 19:38:18

Elég 2 tanu is, ha elmondják, hogy többen is hallották. Nem kel, hogy zsúfiolt legyen a folyosó. Pl győri II: fokon megáll ha négy ember hallotta.
Nem értem, miért baj ha magánvádas, épp ő szeretne magánvádló lenni, nem?

Ha elítélik jogosan követelheti a pénzét az elkövetőtől. Az ügyvéden csak be lehet hajtani...

Ha próbára bocsátják, majd a legközelebbi tárgyaláson majd visszafogja magát...

zotyikaa 2011.12.14. 19:38:59

@kátyja: A bírósági gyakorlat szerint becsületsértésnél nincs.

kátyja 2011.12.14. 19:40:28

@zotyikaa: A törvény szerint meg van.:)

zotyikaa 2011.12.14. 19:42:05

Az a baj ezzel az országgal, hogy mindenki birka módjára hagyja magát szívatni, azzal a pár erőszakossal szemben.

Ébresztő!

zotyikaa 2011.12.14. 19:44:46

@kátyja: Akkor linkelj vagy idézz már egy ítéletet...Mert én csak ezzel ellentétes döntéseket találtam.

Naív vagy. A jogszabályok nem zavarnak senkit. Sajnos...

kátyja 2011.12.14. 19:48:58

@zotyikaa: Nehogy már összevesszünk azon a tényálladékon, hogy becsületsértés, mikor a jelen esetben rágalmazás történt.:)
Ha van ideje, energiája, pénze : pereljen.
Nagy valószínűséggel nyerni fog.
Kérdés, hogy megéri-e?

zotyikaa 2011.12.14. 19:54:40

@kátyja: OK.
Szerintem megéri. Nem az anyagiak miatt, de senki ne vádoljon igaztalanul. Azért meg végképp ne, hogy másnak ezzel anyagi hasznot hajtson. És fizessen érte pénzbírságot, fizesse meg költségeim.
Persze ez szubjektív, de én nem hagynám.

2011.12.14. 20:01:42

Nekem LB-től van végzésem, hogy a tárgyaláson elhangzottak miatt nem perelhetek (egyébként logikus)ezt egy egyértelmű törvényi idézettel támasztották alá.
Azt nem tudom, hogy a tárgyalás szünetében elhangzottakra mi vonatkozik. A bíróságokról szóló tv. kell megnézni.

füles1098 2011.12.14. 20:05:47

Azért ez érdekes kérdés ám, hogy mit is engedhet meg magának a másik fél ügyvédje.
Sajnos arról fogalmam sincs, hogy mit tehet a posztoló, vagy egyáltalán érdemes e az üggyel foglalkozni, de véleményem szerint inkább lépjen túl rajta.
Amiért billentyűzetet ragadtam: Én úgy jártam, hogy az "ellenfél" ügyvédje használt velem szemben olyan jelzőket, hogy a lélegzetem is elakadt, kértem a bírónőt, szóljon az rá, mert ez a per nem erről szól és ez már kimeríti a rágalmazást és a becsületsértés fogalmát, de nem tette. Pár tárgyalás ilyen stílusban zajlott, amikor végül elegem lett, és ott bent a tárgyaláson közöltem az ügyvéddel, ha folytatja ezt a stílust beperelem minden jogcímen amin csak lehet. Ezután kicsit vissza vett a lendületből, de a későbbiekben is előfordult, hogy fenyegetnem kellett a perrel. Érdekesnek és érthetetlennek azt találtam az egészben, hogy a bírónő csak azután szól rá az ügyvédre, miután én felháborodottan perrel fenyegetőztem.
Ráadásul ez már a vagyonmegosztási perünk volt, szerintem az a megosztandó vagyonról, vagy is a számokról kellett volna szólnia, nem a másik fél gyalázásáról.
Természetesen nem pereltem be az ügyvédet, hisz örültem, hogy ez lezárult és élhettem végre normálisan az életemet.
De ha időnként eszembe jut, azóta is döbbenet érzése él bennem, mit meg nem engednek az ügyvédek maguknak.
Nekem nem volt ügyvédem, a számok magukért beszéltek, de anyagilag sem engedhettem meg magamnak az ügyvéd luxusát.

Mackósajt66 2011.12.14. 20:07:41

Most akkor mi van?
Zug a "tárgyalás hevében" történő elszólásról ír, illetve a cím is arra utal, hogy az eset a tárgyaláson történt
("pertaktika").

A posztoló meg arról ír, hogy a felek, és tanult ügyvédjeik a tárgyalás szünetében, a folyosón üvöltötték le egymás fejét. A folyosón pedig nem lehet szó a "tárgyalás hevéről", meg pertaktikáról.

Egyébként pont a héten voltam tanúja egy hasonló afférnak, ahol az egyik fél ügyvédje adta elő hangosan a bíróság folyosóján, hogy a másik fél tanúja hazudik. Erre a tanú (egy roma polgártárs)odaszólt neki, hogy "Hallak ám te kis takony, ha még egyszer beszólsz kiverem a szart is belőled." (Ki is lehetett nézni belőle, hogy ez nem üres fenygetőzés.)
Utána ügyvéd úr a tárgyalásig méla kussban volt....:)

kátyja 2011.12.14. 20:15:28

@füles1098: A Te esetedben a bíró nem állt a helyzet magaslatán.Ő vezeti a tárgyalást, neki kellett volna rögtön helyre tenni az ügyvédet.

Mackósajt66 2011.12.14. 20:17:15

@füles1098:
Nekem az a tapasztalatom, hogy a bírók általában nem nagyon szeretik "helyretenni" az ilyen stílusú ügyvédeket, gondolom úgy vannak vele, hogy a másik fél védje meg magát, illetve nem kizárható, hogy óvakodnak attól, nehogy felmerüljön az, hogy elfogultak. (Az ilyen stílusú ügyvédek egy "helyretételért" simán bejelentik a bíró ellen is az elfogultsági kifogást.)

A másik, hogyha a bíró esetleg rá is szól, hogy ne sértegesse az ellenérdekű felet vagy a tanút, az ilyen tílusú ügyvédek zöméről ez lepereg. Nagyon jól tudják, hogy a bíró bírságolni csak akkor fogja őket, ha a bírót sértik meg (ezért ettől óvakodnak), a sértegetett fél meg szinte biztos, hogy nem fogja továbbvinni az ügyet, mint ahogy te sem vitted tovább. (A sértegetést általában nem jegyzőkönyvezik le, így ha nem készítesz magnófelvételt, arra csak te fogsz később emlékezni, így szinte lehetetlen a bizonyítás.)

kátyja 2011.12.14. 20:18:10

@Mackósajt66:
Rendben is volt minden, minek ide külön per.:)))

zotyikaa 2011.12.14. 20:34:15

Véleményem szerint a per során sem lehet rágalmazni.

De azon is el lehet gondolkodni, hogy amennyiben nem a folyosón hanem a bíró előtt vádolta a könyvvezetés meghamisításával, adócsalással, azzal elköveti-e a hamis vádat.

Mercel 2011.12.14. 21:04:37

@füles1098:

Nyugodj meg a tárgyalóteremben időnként a bírók is olyan hangnemet használnak, hogy attól normális embernek a hangja akad el.

Csak megerősíteni tudom azt ami jóanyám gyerekkoromban mondott - rendőr, orvos, jogász kezébe ne kerülj.
Nem tudom máshol, hogy van de nálunk ez a tétel súlyosan helytálló.

"Frigyes"

kátyja 2011.12.14. 21:08:26

@zotyikaa: Egyértelműen elköveti.
Akkor a bírónak hivatalból feljelentést kell tenni, de senki más nem tehet, csak a bíró.
Az eljárás jogerős befejezése után lesz abban a helyzetben a tanú, hogy ő tehet feljelentést, hamis vád miatt.

Mercel 2011.12.14. 21:10:58

A Posztólónak;
(meg tulajdonképpen mindenki másnak aki mostanában bíróságra jár bármilyen ügyben is..)

Tessék stikában felvételt készíteni.
Ma már szinte mindenki okostelefonokkal rohangászik, de kölcsön is lehet kérni egy profi diktafont..
Jobb száz felesleges felvételt utólag törölni mint. Pont.

Ügyvéd ellen csak még profibb ügyvéddel, sok pénzel, esetleg durva kapcsolatokkal érdemes egyáltalán elindulni is.
No meg nem kevés kitartással, de ez sajnos ma minden hivatalos ügyre jellemző.

"Frigyes"

Ui. Egyébként meg tessék magunkat megvédeni, az ügyvédet is lehet sírásig szivatni a tárgyalóteremben. Csak jól körbe kell írni a dolgokat:)

füles1098 2011.12.14. 21:31:27

@Mackósajt66: Készítettem hangfelvételt, mert annyi problémám volt abban az időben, a koncentrálási képességem a minimálisra csökkent, meg gyorsan rájöttem, hogy bizony a jegyzőkönyvet vissza olvasva, nem is tudom hogyan írjam, de kicsit más volt a hatása mint a szóban elhangzottaknak. De jól is tettem, mert a per elhúzódott vagy 8 évig, az első fokú ítélet, egy összegányolt valami volt. A beadvány elkészítésénél (másodfok) segített egy ügyvéd ismerősöm, arra a tárgyalásra már kerestem ügyvédet, így a hanganyag jó szolgálatot tett. A másodfokú ítéletből az derült ki, hogy nem vették a fáradtságot sem a jegyzőkönyvek végigolvasásra, sem a hanganyag meghallgatására, bár ez az ítélet jóval kedvezőbb volt, de ez sem felelt meg a valóságnak. Lényeg az, tudtam, nekem kell fizetni, mert bizonyítható vagyonból nálam maradt kicsivel nagyobb rész, amit én nem is vitattam, csak nem mindegy, hogy az az összeg megfelel a valóságos különbözetnek, vagy légből kapott. pl. nem voltam hajlandó 30 éves bútorokat,kifizetni új áron, amiben 2 fiú felnőtt.
Az ügyvédem azt mondta a másodfokú ítéletre, két lehetőségem van, vagy újra indítjuk az egész pert a bírói hibákra hivatkozva (nem tudom már a szak szavakat), vagy elfogadom és jelképes összegben törlesztem. 10 éve ment a per, már a gondolattól is rosszul voltam, hogy újra kezdjem, maradt az utolsó megoldás, kap egy jelképes összeget havonta. Én meg végre nyugodtan élem az életemet.

penelope garcia 2011.12.14. 22:10:37

Egyrészt igen, szerintem is pofátlanság legazemberezni csípőből. De lehet, hogy nem állította, hogy hamisítás történt, hanem felvetette, hogy akár az is történhetett. Ez egy kicsit más. Mert lehetőségeket megvitatni végül is mindig lehet, az még semmit nem jelent.

Nekem azonban az fúrja az oldalamat, hogy vajon mennyi ebben az ügyben a természetes felháborodás, és mennyi a tudatos helyezkedés. Ugyanis itt a szokásos eset az alap: Különvált apuka nem fizeti rendesen a gyerektartást. Ha a posztolót a felperes kérte megjelenni tanúnak, akkor nagy valószínűséggel azt akarja bizonyítani, hogy a kedves volt férje él, mint Marci hevesen, csak a gyerekeire szarik. A posztoló álláspontját ugyan nem ismerjük az ügyben, de valószínűsíthetjük, hogy érzelmileg inkább az expasijához vonzódik, mint annak volt feleségéhez, azaz inkább neki kedvezne a vallomásával is.
Szóval nem tartom lehetetlennek, hogy a posztoló most egy utat keres, egy ürügyet, hogy a pasit erősíthesse a tartásdíj-ügyében, esetleg a volt asszony ügyvédjét eltávolíthassa (talán túl jó?), és ezért érdekli, hogy ő most vajon meg lett-e becsületsértve.

guy2 2011.12.14. 22:11:01

Itt nem az a baj, hogy lecsalózta (persze, az is baj), hanem az, hogy a válóperek - azok, ahol a felek nem értenek egyet vagyonjogi ügyekben - minősíthetetlen stílusban folynak, nyoma sincs a polgári perekben megszokott higgadtságnak - még az ügyvédek részéről sem. A legtöbb válóperben, amelyekben valamelyik fél képviselője voltam, a bíró is full ideg volt, mert a felek egyszerűen utálják egymást és nem hajlandók megegyezni teljesen egyszerű dolgokban sem. Ezért viszi a legtöbb válópert bírónő, és ezért nő a legtöbb válóperes ügyvéd (bár ilyen önmagában csak kevés létezik), legalábbis akikkel én találkoztam, azok mind nők voltak. A nők állítólag jobban tudják a konfliktusokat kezelni, bár szerintem inkább csak elviselni - a tárgyalóteremben legalábbis :-).

kátyja 2011.12.14. 22:40:56

@guy2: Én kb. 100 válópert képviseltem.
Mindnek közös megegyezés lett a vége.:))

kutuzov 2011.12.14. 23:02:42

Az én bontóperemben a felperes ügyvédje folyamatosan sérteget,minden bizonyítás nélkül valótlan dolgokat állít rólam.Megkérdeztem a bírónőt,el kell-e ezt nekem tűrni?Azt mondta ,igen.
Nem akartam beletörődni,elmentem a Budapesti Ügyvédi Kamara etikai bizottságának fogadó órájára.Egy hihetetlenül nagyképű,öntelt seggfej fogadott.Elmondtam neki,hogy Budapest legismertebb válóperes ügyvédnője a tárgyaláson folyamatosan sérteget,hazudik,hamis bizonyítékokat terjeszt elő,valótlan tényállást ad,megpróbál vagyonelemeket eltüntetni,színlelt szerződést lobogtat,még a tárgyaláson is nyíltan birtokháborításra,erőszakra buzdítja az ügyfelét amivel szerintem kifejezetten jogellenes tevékenységet folytat.Az volt a válasza,tudják,a Juditka már csak ilyen,ezért nincs értelme panaszt tenni.
Egy másik ügyvéd ellen is tettem panaszt.Ott három hónap után hoztak egy elutasító határozatot,ami a saját működési szabályzatukkal is ellentétes.Megfellebbeztem a Magyar Ügyvédi Kamaránál.Három hónapja nem is válaszolnak.
Gittegylet mind,csak azzal vannak elfoglalva,hogy a befolyó tagdíjból mennyit tudjanak lenyúlni maguknak.Csak akkor fordulj hozzájuk,ha feleslegesen fel akarod idegesíteni magad.

kátyja 2011.12.14. 23:18:40

@kátyja: A vélt vagy valós sérelmek nem megfelelő fórumon való előadása semmi jót nem jelent.
Ha egyszer megszívod, legközelebb már csak ügyvéddel mész bárhova....

kutuzov 2011.12.14. 23:29:02

@kátyja: Van.Ha nagyon kiakad Juditkára akkor Ő is ordít vele.Ilyenkor két percre Juditka visszavesz a lendületből,aztán ott folytatja ahol abbahagyta.A bírónő tétlenül nézi a két ügyvéd produkcióját,miközben az idő megy.Másfél éve így zajlik a per,még az élet- és vagyonközösség megszűnésének időpontját se tudtuk meghatározni.Többször kértünk rendbírságot Juditkának,persze semmi,mert az plusz munka lenne a bírónőnek,vagy nem akar ujjat húzni a nagy nevű ügyvéddel,nemtom.Kínunkban már kértük a bírónő kizárását is,persze elutasították.
Ahogy én látom kb.ezért zajlik ma egy bontóper évekig Magyarországon.Asszem nem kis része van benne az ügyvédeknek és annak,hogy a bírák nem hajlandók rendbírsággal megtartani a tárgyalások méltóságát,pedig kötelességük lenne.

kátyja 2011.12.14. 23:33:55

@kutuzov: Itt a határvidéken B.-A.-Z. Megyében az a cél, hogy kurva hamar fejezzünk be egy bontót.
Általában az ügyfelek ki is maradnak a tárgyalásból.
Az ügyvédek megegyeznek.:))
Oszt mindenki mehet a saját útján....

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2011.12.14. 23:41:25

a 30 nap honnan számít? pl. feltesznek valamit az internetre rólad. a tudomásra jutástól?

kutuzov 2011.12.14. 23:47:28

@kátyja: Ha az egyik fél tízmilliókkal akarja megrövidíteni a másikat és ennek érdekében a legaljasabb ügyvédi trükköket is hajlandóak bevetni, ez nem ennyire egyszerű.
Egyébként teljesen igazatok van,mindenkinek ez a legjobb megoldás.

kátyja 2011.12.14. 23:50:17

@kutuzov: Vagy 15 éve volt ilyen ügyem.
Az OTP ellen léptem fel.
Ügyfél nem volt jelen csak az OTP jogtanácsosa, meg én.
Egymásnak estünk : az OTP jogtanácsosa beszólt: én meg olasz maffiának tituláltam az OTP-t.
A bíró meg bebújt a pulpitus alá és röhögött.:))
Aztán ránk szólt: Csend, rend, fegyelem.:)

kátyja 2011.12.14. 23:53:32

@kutuzov: Neked nem ez lenne?
Mindenki hazudhat szerte-széjjel mindent, de vetíthető az ítélet akár 5 évre.....

kutuzov 2011.12.15. 00:04:36

Harminc milláért,meg az igazamért már inkább küzdök.Csak szerintem ennek nem így kellene lezajlani.Pont ez a bajom,nem lenne szabad hagyni ,hogy büntetlenül lehessen hazudni szerte-széjjel mindent.@kátyja:

Mackósajt66 2011.12.15. 07:03:25

@kutuzov: Az hiszem rátapintottál a lényegre, én is azt tapasztaltam, hogy nem nagyon vannak oda a plusz munkáért.
(Az is igaz, hogy én az esetek 95%-ában budapesti bíróságokra járok, lehet, hogy vidéken más a helyzet.)

A legdurvább esetem az volt, amikor egy idős ember beperelt vagy 30 személyt, teljesen megalapozatlanul. (Kb. olyan volt, mintha én beadnék ellened egy keresetet - bár nem is ismerlek - hogy fizess nekem 50 millió kártérítést, mert csak.) A keresetlevélből és az első tárgyaláson előadottakból mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy a felperes nem beszámítható, így nem is lett volna joga pert indítani. Ilyen esetben a bírónak elvileg hivatalból meg kell(ene) keresnie az ügyészséget, hogy járjanak el ennek hivatalos megállapítása érdekébe.
A mi bírónk ezt indítvány ellenére sem tette meg "sok macera lenne nekem azzal kollégák, inkább tárgyaljuk le az ügyet, úgyis elutasítás lesz" felkiáltással. Úgy hogy végigvitte az ügyet, tartott vagy három tárgyalást (egy csomó költség, idő, munkateher). Az ügy poénja az volt, hogy az egyik per- és sorstárs kinyomozta, hogy a felperes már gondnokság alatt van, és az a hobbija, hogy még a villanyoszlopot is beperli. A sokadik tárgyalásra odacibálta a felperes gondnokát, akinek a nyilatkozata alapján a pert megszüntették. De még a bíró volt felháborodva, hogy ezt mi miért nem jelentettük be előbb, mire az egyik alperes beszólt neki, hogyha a bíró úr másfél évvel ezelőtt megkeresi az ügyészséget, lehet, hogy előbb kiderült volna....

Mackósajt66 2011.12.15. 07:16:25

@kátyja: Elvileg megfelelő fórum lenne a Kamara, ha hajlandó lenne foglalkozni az ilyen ügyekkel. Nem vagyok ügyvéd, de úgy tudom van egy ügyvédi etikai szabályzat, amelyben le van írva, hogy az ügyvédnek hogyan kell kapcsolatot tartania az ellenérdekű féllel, annak ügyvédjével, így nem teljesen értem, ha valaki bizonyítani tudja, hogy egy ügyvéd a kamara saját etikai szabályzatát nem tartja be, azzal szemben miért nem lépnek fel.

Az is igaz, elég nehéz kérdés annak meghatározása, hogy egy ügyvéd a tárgyaláson meddig mehet el a saját ügyfele érdekeinek védelme érdekében (illetve ha pl. a tárgyaláson bizonyítottan valótlan dolgot ad elő, akkor a bíróság hatásköre lenne, hogy ezért megbírságolja), de szerintem ha az ellenérdekű felet sértegeti, megvizsgálandó lenne, hogy nem követett-e el etikai vétséget.

Flúgatlan 2011.12.15. 08:24:28

@kutuzov:

Sajnos, nekem is hasonló tapasztalatom van. Jóbarátom válóperében az ellenérdekelt ügyvéd bizonyíthatóan okirathamisításig ment (a sértegetést és rágalmakat nem számoltuk). A bíró sem reagált érdemben, pedig a törvény betűje szerint ilyenkor meg kellene pénzbírsággal büntetnie az ügyvédet, a kamara meg azt mondta, hogy semmi baj, a kolléga védi az ügyfelét és ezt jól teszi. (Írásos, részletes panaszra írásban adták ezt.)

A mai társadalom egyik rákfenéje ez a rohadt ügyvédi-bírói társaság. Igen rossz üzenetet közvetít ez az egész társadalom számára. Van jogszolgáltatás, de jobb, ha kerülöd, még ha igazad is van, mert nem tudhatod igazán, mi alapján dől el az ügyed.

Tisztelet a kivételnek...

Terézágyú 2011.12.15. 08:32:42

Ez olyan amerikai stílus, nem?
Ott van az, hogy ha a koronatanúról bebizonyítja az ellenfél ügyvédje, hogy húsz évvel korábban elszívott egy füves cigit, akkor onnantól kezdve nincs hitele...

...mármint persze az esküdtek előtt, akik döntenek. Ugyebár nálunk nincsenek esküdtek...

Mackósajt66 2011.12.15. 09:26:50

Ebben az egészben az az érdekes, hogy az ügyvéd ugye elvileg azért van, hogy a jogban járatlan ügyfelének segítsen jogai érvényesítésében. Azaz a tárgyaláson azon jogszabályokat kell ismertetnie, azon bizonyítékokat, tényeket, stb. kell előadnia amely az ügyfele pernyertességét előmozdítják.

Az, hogy a tárgyaláson lehülyézi, aljasozza, stb. az ellenérdekű felet nem tartozik e körbe, a bíró az ilyeneket általban nem is jegyzőkönyvezi, sőt vannak bírók, amelyeknél az ilyen ügyvédi magatartás ellenérzést is kiválthat (még ha nem is utasítja rendre), azaz nem tudom, ez mennyiben szolgálhatja a pernyerést.

Talán magyarázat lehet az a velem megtörtént eset, amikor az addig tök normális ügyvéd (a korábbi tárgyalásokon az ügyfele nem volt ott) az egyik tárgyaláson (amelyen megjelent az ügyfele is)teljesen "megvadult", handabandázott össze-vissza (olyan dolgokról is, amik a korábbi tárgyalásokon már tisztázásra kerültek), sőt még engem is megvádolt rosszhiszemű pervitellel. A tárgyalás után odajött és a következőket mondta: "Ne haragudjon kolléga, nem magának szólt a dolog, de kellett egy kis műsor a megbízómnak, nehogy már azt higyje, hogy nem csinálok semmit." (sic.)

Úgy hogy szerintem sok esetben az ügyvéd lehet, hogy ezeket a dolgokat nem is gondolja komolyan (végül is miért baszná fel az agyát és stresszelné magát túlzottan két vadidegen ember személyes ügyében - végül is a stressz árt az egészségnek, stresszelje magát a álófélben lévő pár) de lehet, hogy a "Jolika" megbízó akkor véli azt, hogy jó tökös az ügyvédje, és szívesebben fizeti ki a nem egy esetben hat-hét számjegyű megbízási díjat, ha az ügyvéd jól beszólogat annak a mocsok "Józsinak", és jól megmondja azt neki, amit egyébként "Jolika" szeretne az exe fejéhez vágni. És úgy látszik, vannak is ügyvédek, akik ebben partnerek.

Terézágyú 2011.12.15. 09:47:49

@Mackósajt66:
"lehet, hogy a "Jolika" megbízó akkor véli azt, hogy jó tökös az ügyvédje, és szívesebben fizeti ki a nem egy esetben hat-hét számjegyű megbízási díjat, ha az ügyvéd jól beszólogat annak a mocsok "Józsinak", és jól megmondja azt neki, amit egyébként "Jolika" szeretne az exe fejéhez vágni."

Ah...
ahogy fentebb írtam: az amcsi stílus. Ezt várják, mert ezt látják a tévében.

kutuzov 2011.12.15. 10:38:36

@Mackósajt66:
Első bekezdésedben tökéletesen írod le,mit kellene tenni egy ügyvédnek.Ezzel szemben nálunk van hamis tényállás, vagyonelemek eltitkolása,eltüntetése,színlelt kamatmentes baráti kölcsön,hamis tanú,hamis igazolások és főleg hangulatkeltés,a bírónő befolyásolása hazugságokkal,bizonyítatlan állításokkal.Teszi mindezt Budapest legismertebb,legsikeresebb válóperes ügyvédje,iparszerűen,napi négy-öt tárgyaláson.Ehhez a bírói kar és a kamara is inkább asszisztál,csak nehogy dolgozni ne kelljen a megfékezésével.Elszomorító állapotok.

guy2 2011.12.15. 13:43:50

@Terézágyú: Sajnos tényleg azt várja az ügyfél, hogy az ügyvéd egy Petrocelli legyen, persze egy kis ördög ügyvédjével megspékelve. Sajnos a válóperek nem akkor romlanak el, amikor megindítja az ember az ügyet, hanem akkor, mikor nem papíroznak az emberek dolgokat, és az ügyvédtől várják, hogy a papír hiánya ellenére pénzt szerezzen nekik. A válóperek persze hogy általában megegyezéssel zárulnak, de addig is le kell oltani az ügyfél előtt a másik szerencsétlent, különben megy máshova, meg persze állandóan idegeskedik, hogy milyen hosszú ideig is tartanak a perek, ezt meg nagyon nehéz úgy csinálni, hogy az ember ne komprommittállódjon érzelmileg. Pont ezért nem vállalok az utóbbi időben válópert, nem vagyok hajlandó idegeskedni azon, hogy az ügyfél állandóan érzelmi kérdéseket hoz fel, a valós munkát meg akadályozza, a józan észre meg érthető módon nem hallgat, hiszen a válás általában egy érzelmi kérdés - neki - nekem meg vagyonjogi, de ezt a legtöbb ember nem hajlandó megérteni, még akkor sem, ha csak két-három havonta találkozunk az aktuális papírmunka elvégzése végett.

zotyikaa 2011.12.15. 17:49:42

@penelope garcia:
Miből tudjátok, hogy ebben az ügyben ki a nő és ki a férfi?
Csak nem már eleve elfogultak vagytok?

Az ügyfelek nyerni szeretnének és nem a műsorra kiváncsiak. Azon ügyvédek adnak műsort, akiknek a tarsojában nincs semmi.
Persze nehéz az ügyfelekkel, hisz nem tudják miként működik a jog, ráadásául valóban vak a feldúltságtól, de az ügyvéd épp ennek ellensúlyozására, a jogi támogatásért van vele, nem?

penelope garcia 2011.12.15. 22:04:06

@zotyikaa:

A válási szokások ismerete nem elfogultság. Az esetek többségében az anyánál vannak a gyerekek, ergo a tartásdíjra kötelezett az apa. Hacsak nem lett búza a válása óta, akkor a posztoló nyilvánvalóan nő.
süti beállítások módosítása