Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Benyelt segély, és a munkaügyi hivatal

2011. január 12. - zugügyvéd

Az alábbi bejegyzés   a  hivatali félretájékoztatás és cinizmus  újabb megkapó gyöngyszeme.

 

Tisztelt Zugügyvéd!

Ugyan az én történetem nem kapcsolódik szorosan a blog profiljához, de közzéteszem, hátha van az olvasók között olyan aki tud segíteni.

A történet 2010.03.31-én kezdődik, mikor is elveszítettem az állásom. Jelentkeztem a körzetemhez tartozó munkaügyi kirendeltségen, álláskeresési járadék megállapításáért.
Ezt meg is kaptam, mivel előtte több mint öt éven át folyamatos munaviszonyom volt.
2010.04.19. napján mikor is tizenkilenc nap munkanélküliség után találtam állást, annak a rendje és módja szerint ismét tiszteletemet tettem a fentemlített hivatalban.

Kivártam a soromat, elmondtam mi van. Az ügyintéző hölgy nagyon kedvesen együtt örült velem az új munkahelyemnek, majd kitöltötte a dokumentumokat, hogy 2010.04.20. napjától nem vagyok jogosult a segélyre, egyúttal közölte velem, hogy mivel nem vettem igénybe a nekem járó kilenc hónap járadékot, ha akarom kilenc hónap múlva, tehát most egyösszegben igényelhetem a pénzt.

Volt öröm, boldogság, mert nem aprópénzről van szó.

Megtörtént az igénylés, majd tegnap kaptam egy elutasító határozatot, azzal az indokkal, hogy én 2010.04.20-ával lettem kijelentve a segélyezési rendszerből, de az új munkaviszonyom 2010.04.22-ikétől áll fenn.

Kicsit értetlenül állok a szituáció előtt, mert mit is gondolt a hivatal? Aznap mikor náluk töltöm a napom nagy részét, az új helyen már be is jelentettek?
A 2010.04.21. napon nem volt bent a könyvelője a cégnek, ezért 22-ikétől él a munkaviszony.
A határozatot az 1991. évi IV. törvény (Flt.) 27.§ (8) bekezdésében foglaltak alapján hozta a hivatal.
A tanulság az, hogy inkább meg kellett volna hamisítani a dátumot, de jogkövető, tisztességes állampolgárként eszembe sem jutott, hogy van egy kibúvója a hivatalnak.
A kérdésem az, hogy van-e értelme fellebezni, vagy hamvában holt ötlet?

Üdv:
Smacika
 

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr432579206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Smacika 2011.01.12. 17:43:52

Köszönöm, hogy kiraktad, remélem lesznek hasznos tanácsok.

CyberPunK 2011.01.12. 17:50:47

Ez nekem picit magas, miért is vehetne fel valaki azért 9 hónap járadékot, mert három hétig munkanélküli volt?

Smacika 2011.01.12. 17:56:10

@CyberPunK: Nem azért mert 3 hétig mn voltam, hanem azért mert CSAK 3 hétig, tehát a jogszabály szerint ha akarom, hangsúlyozom, HA akarom, a maradékot egyben megkapom/nám.
A dolog buktatója az, hogy ha 2 éven belül mn leszek akkor nem kapok segílyt...

Smacika 2011.01.12. 17:57:07

@CyberPunK: Azért, mert ennek állítólag munkahelymegtartó hatása van.

CyberPunK 2011.01.12. 17:58:48

@Smacika: Na várj, akkor ezek szerint megjátszhatom azt két évente, hogy egy hétre kirúgatom magam a főnökkel, aztán felvetetem magam a másik cégéhez?

CyberPunK 2011.01.12. 18:00:47

@CyberPunK: mármint úgy megjátszhatom, hogy állam bácsi 9 havi zsebpénzzel támogatja eme törekvésemet?

Smacika 2011.01.12. 18:03:23

@CyberPunK: Elvileg igen. A gyakorlatban nem tudom, hogy ez hogyan menne és mennyire lenne etikus, de a jogilag nem lenne támadható szerintem.
Itt a közvetlen baráti körben ismerek olyanokat akiket papíron kijelentenek november 5-én, mert télen "nincs" munka, de március 5-én ugyanaz a cég visszaveszi a zembereket és kész.
És évek óta megy nekik, 3-4 havi segélyt is kapnak.

CyberPunK 2011.01.12. 18:05:43

@Smacika: Na ez az, ami nem tetszik nekem, azt írod, hogy csak arra az időszakra kapnak segélyt, amíg ki vannak jelentve. Nem 9 hónapra.

Az etikát meg hagyjuk, abból már kinőttem.

Smacika 2011.01.12. 18:15:03

@CyberPunK: Igen, igazságod vagyon, de olvasd el a passzust, ha van hozzá kedved, ez a törvény.
Igazábó, végigettem magam az egész törvénykönyvön, de túl falusi vagyok hozzá, hogy felfogjam.
A lényeg az, hogy nem is tudtam erről a dologról egész addig, míg a hivatalban fel nem világosítottak róla, hogy van egy ilyen opció.
Viszont ha van lehetőség, hogy megkapjam ezt az összeget (több, mint 3kiló) akkor élnék is vele, mert legális.

Carrietta 2011.01.12. 18:15:10

"Ha az álláskeresési járadékban részesülő személy határozatlan időtartamú, legalább napi négy óra munkaidejű munkaviszonyt létesít a járadék folyósítási idejének kimerítését megelőzően, kérelmére a folyósítási időből még hátra lévő időtartamra járó járadék meghatározott összegét egy összegben ki kell fizetni, feltéve ha a kifizetés előzőekben meghatározott napjáig folyamatosan munkaviszonyban áll és a munkaviszony fennállását a munkaadó igazolja. A kérelmet az álláskeresőnek az álláskeresési járadék folyósítási idejének lejártát követő 30 napon belül kell benyújtani.
A kifizethető összeg a megállapított álláskeresési járadék folyósításának első szakaszában létesített munkaviszony esetén a fennmaradó összeg 80 %-a, a folyósítás második szakaszában létesített munkaviszony esetén a fennmaradó összeg 30 %-a. Nem fizethető ki a fennmaradó összeg abban az esetben, ha ugyan azzal a munkaadóval létesít munkaviszonyt, amelynél az álláskeresési járadék megállapítását megelőzően munkaviszonyban állt."

www.afsz.hu/engine.aspx?page=allaskeresoknek_munkanelkuli_ellatasok&switch-content=ak_ellatas_allasker_jaradek&switch-zone=Zone1&switch-render-mode=full

Smacika 2011.01.12. 18:19:16

@Carrietta: Köszönöm, ezt elolvastam de nem értem, hogy kettő napon ami a lejelentés és a bejelentés között volt miért genyózik a hivatal.

Carrietta 2011.01.12. 18:22:24

@Smacika: Sajnos neked nem tudok segíteni, a hozzám hasonlóknak másoltam be akik elképedünk azon, hogy ilyen van és azonnal keressük, hogy mi lehet.

Póniló 2011.01.12. 19:34:47

Amikor az ember becsekkol a hivatalba, kap egy nagyon részletes tájékoztatót, amiben benne van ennek az igénylésnek a lehetősége, és az igénylés feltételei is. Természetesen nem jár az egész összeg, ahogy az a Carietta által idézettekből is látszik. És nem is kötelező kérni, csak lehet, de ha utána beüt a crach, akkor nincs újabb segély, csak ha megfelelő idő összegyűlik, ami újra jogosít járadékra. Egyébként amikor az ember bejelenti, hogy elhelyezkedett, akkor be kell írni, hogy mikortól, nem muszáj előtte napon menni a hivatalba, lehet korábban is, ha már tudja az ember, hogy mikor kezd. És akkor természetesen addig folyósítják a járadékot. (pl pénteken bejelenti az ember, és hétfőn kezd, akkor vasárnapig kapja). és faxon is be lehet jelenteni, szóval bemenni sem muszáj. ha ehhez képest más a tényleges időpont, az úgy gondolom nem a hivatal hibája.

Carrietta 2011.01.12. 19:42:39

Azt gondolom hogy az ilyen pályázatok és kérelmek világában azért vannak ezek a sarkos feltételek, hogy mindig meglegyen a lehetőség kibújni alóla. Ha van költségkeret nem bújnak ki, ha épp nincs akkor meg igen.

Smacika 2011.01.12. 20:48:47

@Póniló: Értelmezted is a szöveget, vagy csak elolvastad?
Direkt előbb jeleztem, hogy van meló, csak azután egy nappal jelentettek be az új helyre. A hivatal azt kifogásolja -hozzáteszem, ha nagyon szarrágó akar lenni jogosan- hogy 20-án szűnt meg a járadék, de csak 22-étől vagyok hivatalosan dolgozó állományban. Tehát az az egy nap bassza a csőrét amíg nem voltam bejelentve.
Persze ez többet nem fog előfordulni, mert tudom, hogy mi a szitu ezzel a dologgal, tehát legközelebb előbb bejelentetem magam az új melóba és csak utána megyek a hivatalba mijor már tudom, hogy mely naptól vagyok hivatalosan is melós...
Még annyit a dologhoz, hogy ha valaki ebből a posztból és a kommentfolyamból tanult és nem szívja meg mint én, akkor kicsit jobb lett a napom.

faridaoccse 2011.01.12. 21:05:30

Hihetetlen, hogy mik vannak...

Az a vicc, hogy én épp most váltok munkahelyet, és ha ezt tudom, akkor pár nappal korábbra kérem a munkaviszonyom megszüntetését...

Ami kérdés volt, nem érdemes fellebbezni, mert : "A kifizetés további feltétele, hogy az álláskeresési járadékban részesült személy a járadék megszüntetésétől a kifizetés napjáig folyamatosan munkaviszonyban álljon" kitétel sajnos nincs meg.

faridaoccse 2011.01.12. 21:08:21

@Smacika:

Feleségem munkahelyváltásánál ügyelni fogunk arra, hogy legyen pár nap szünet...

Sajnálom, hogy így jártál, nekem hasznos volt az infó, erre másnak is felhívom a figyelmét, remélem jobb lett a napod :-)

Póniló 2011.01.12. 21:16:36

@Smacika:
értelmeztem, de te úgy látszik, nem. Pont azt írtam, hogy amikor a hivatalba bejelented, hogy elhelyezkedtél, akkor ki kell tölteni egy nyomtatványt, amin rajta van, hogy mikortól él az új jogviszony. bejelentheted jan 5én azt is, hogy jan 6án kezdesz az új helyen, és azt is, hogy január 10-én. a járadékot pedig a megelőző napig fogják folyósítani.ha mégsem akkor kezdesz, amikor bejelentetted, akkor bizony ez a következmény, hiszen ahogy faridaoccse írja, nincs folyamatos jogviszonyod a járadék megszűnésétől. Egyébként tényleg tanulságos a történet, és nem megbántani akarlak, de sajna figyelni kell. Úgy kell odamenni, hogy már tudja az ember, mikor kezd. Erre as legjobb a faxos bejelentés amúgy, kezdés előtti nap elfaxolja az ember, és levan a gond, még a sor sem kell végigülni.

anyadmajma 2011.01.14. 19:17:37

Ááááá!!!
És a 3 nap megszűnt? Ha jól tudom, 3 munkanap folyamatos jogviszony még. A 4.dik nap már nem az.
De ha ez nem áll fenn, akkor bizony a cég könyvelője baszta el a pénzed keményen.
Ugyanis ő nem jelentett be, mert ostoba és beszari. Leginkább ostoba, mint a legtöbb könyvelő.
Nos, akkor 21.én hazaküldtek, vagy feketén dolgoztál?
HA folyamatos munkaviszonyról beszélünk, még soha senkit nem büntettek azért, mert akár 2 héttel később jelentették be az alkalmazottat, feltéve ha a befizetés utána stimmelt, és időben történt.

isti77 2011.01.15. 12:27:30

Nekem sem teljesen tiszta, hogy miért lenne valaki jogosult 9 hónapnyi járadékra, ha (szerencsére) 3 héten belül talált másik állást.
Szerintem félreértetted. Azt el tudom képzelni, hogy mivel ilyen gyorsan találtál új állást, akkor ha legalább 9 hónap elteltével újra munkanélkülivé válnál, akkor újra jogosult leszel a teljes (9 hónapnyi) munkanélküli ellátásra, mert tudtommal egyébként ehhez újra legalább 1,5 év (??) folyamatos munkaviszonyra van szükség.
Amit te írtál, azt nehezen tudnám elképzelni. Mi lenne ez, jutalom a munkaügyi központtól? Nem is hallottam még ilyet. A 9 hónapnyi járadék nem jár alanyi jogon bárkinek, akár talál-e időközben állást, akár nem.
Ha így lenne, mindenki, aki állást változtat, úgy intézné, hogy legyen pár nap eltérés a régi munkaviszonya megszüntetése és az új kezdete között, gyorsan bejelentkezne a munkaügyi központba még az új kezdete előtt (arról másnak nem kell tudnia, hogy már megvan az új állása), és ott lenne a talált pénz. Meg még rá kellene vennie a régi górét, hogy hivatalosan ő mondjon fel, de sok helyen ez is megoldható, ha jó viszonyban voltak. Ezzel simán vissza lehetne élni.

anyadmajma 2011.01.15. 16:27:28

@isti77: Írták feljebb, hogy melyik tv szerint van ez így. És hogy akkor 2 évig viszont nem leszel jogosult munkanélkülire.
Van itt lové, hát hadd szórjuk.....

KóserKároly 2011.01.15. 23:14:45

Ne haragudj kedves posztoló, nem téged akarlak megbántani, de ez a lehetőség undorító. Pont olyan, mint egy all-you-can-eat étteremben elcsomagoltatni, amit nem tudsz betömni a pici buksidba...
Pfuj. Remélem a Zorbán - többek között - erre gondolt a februári reformokkal kapcsolatos bejelentésében (a munkanélküli segélyezéssel kapcsolatos részben). Ha megteszi, a lába nyomát is megcsókolom.

reeingre 2011.01.16. 00:37:10

@isti77: Ha jól emlékszem nem 9 hónapi pénz jár, hanem csak az első folyósítási időszakból (3 hónap) fennmaradó összeg 80%-a. Ha mégis a teljes 9 hónapiból maradó összeg akkor t.kön szúrom magam amiért anno nem igényeltem.:) Posztolónak: Saját és ismerősök tapasztalat alapján a munkaügyi központosok elmondják, hogy mik a pénz igénylésének feltételei, külön kiemelve, hogy a járulékfolyósítási időszak és az új munkaviszony között nem lehet szünet, különben nem igényelheted a pénzt.

reeingre 2011.01.16. 00:40:49

@reeingre: Lemaradt a vége. Szerintem felesleges fellebbezned, jó eséllyel elutasítják és azt hiszem a fellebbezés illetékköteles.

egyszerüen 2011.01.18. 14:16:46

hmm majd márciusba leszek ebbe a helyzetbe, kiváncsi leszek hogy nálam mi lesz.
Még tart a felmondási idöm igy várnom kell.

A tervem amugy is egy átképzés, mivel elavult az eredeti szakmám. Ha nem kapom meg a lehetőséget az átképzésre, akkor 3 héten belül elhelyezkedem, és nekem azt mondták hogyha a munkanélküli lejár eredeti dátummal számolva és még megvan az állás akkor azt az összeget amit nem használtam fel azt megigényelhetem, és megkapom, mert kifizetik

Pont számoltam, pont elég lesz az a pénz az átképzésre

remélem a hivatalvezető csak jol tudta:D Ö magyarázta anno

A lényeg hogy a tanfolyam igy vagy ugy de meglegyen:D a többi lényegtelen

A nyito irásnál akkor az volt a baj hogy csak pár napig volt munkanélküli és ebbe kötött bele a munkanélküli hivatal ha jol olvasom. Ok akkor én 3 hétig elhuzom, vagy 1 honapig
Azt tudom hogy utána szolgálati idő kell megint, de ettől nem félek

anyadmajma 2011.01.18. 19:21:59

@egyszerüen: Nem az volt a probléma, hanem hogy 20.án kilépett a munkanélküliből és a cég csak 22.én jelentette be, tehát a 21.e miatt nem számít szerintük folyamatosnak a munkaviszonya, így nem jár a pénz. Erre figyelj, ne a 3 hétre.

Tomasz_a_gozmozdony 2011.01.19. 16:26:21

@isti77: nem ertette felre. Ha nem tudsz szoveget ertelmezni az nem a posztolo hibaja. Valaki be is masolta a torvenyt.
süti beállítások módosítása