Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Fantom laptop ingyenesen

2010. november 09. - zugügyvéd

Egyes weboldalak több mint megtévesztő reklámokkal operálnak, az alábbi történetre is csak annyit lehet mondani, hogy ügyes.


Üdv,

az esetem, amiről szívesen olvasnék véleményt és/vagy tanácsot:

Rendeltem online, weben 10 db laptopot. Érdekességként 0 Ft szerepelt
mellettük árként, gondoltam, na majd biztos jön a mentegetőzés, hogy
ilyen hülyeség van kiírva.
De nem. Rendesen visszaigazolták, megerősítették, jelenleg is látható
az érvényes rendelés az oldalukon.
A javasolt átvételi időpont után pár nappal felhívtam őket (még ekkor
is azt hittem, hogy majd mentegetőznek, és javasolnak valami járható
megoldást), konkrétumot nem tudtak mondani, csak hogy majd hív egy
munkatársuk.
Ez kb egy hétig nem történt meg, megint telefonáltam, megint ugyanaz a válasz.
Na, egyszercsak tényleg hívtak, mondták, hogy pont az a termék
valahogy nincs, de utánanéznek, mit tudnak valami hasonlót. Árról nem
esett szó.
Itt én már kénytelen voltam belenyugodni, hogy a 0 Ft komoly.
Megint csak sok idő elteltével, és többszöri telefonos, illetve
e-mailes érdeklődés után kiderült, hogy az adott termék nem
rendelhető, de helyette fel tudnak ajánlani hasonló gépeket - 200 ezer
Ft-ért.
Na, ez nekem persze nem kellett.
Utána megint a magyar cégeknél szokásos agyonhallgatás jött (csak én
irogattam nekik).

Most egy keményebb hangú e-mailt írtam, amire egy elég nyegle válasz
jött, szerintük én vagyok a hibás, hogy nem jelentem meg személyesen
az eredeti időpontban. Ez elég vicces, merthogy egy e-mailben azt
írták, hogy az áru nem rendelhető. :)   (Meg olyanról sem hallottam
még, hogy ha a konkrét időpontban nincs ott a vevő, akkkor bezúzzák az
árut...)

Ha kéri, pontos dátumokat tudok írni, illetve az összes e-mailt el
tudom küldeni, valamint a rendelés képernyőfotóját (de akár a linket
is, még most is ott van, mint érvényes).

Üdvözlettel:
Mityu

64 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr562436260

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: just click the following post 2018.09.06. 21:56:21

A vak komondor és a jobboldali bunkótahóság - hacsaknem

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ghck 2010.11.09. 17:05:33

"Itt én már kénytelen voltam belenyugodni, hogy a 0 Ft komoly."

Hát te hülye vagy!

ghck 2010.11.09. 17:06:29

Jaj! Elsőként a posztolót már lehet?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.11.09. 19:30:25

Én is akasztottam már ki webshop-ot. (Csak én az összegző algoritmust ütöttem ki egy 8000 db-os megrendeléssel.)
A megrendelést követő napon hívtak, hogy van egy kis gond a rendelésemmel:
Sajnos időbe kerül az import és a megfelelő raktár kiválasztása. Persze a beszélgetés végére kiderült, hogy legalább annyira lazán vették a megrendelést, mint én az adatok megadását, így a történet vége, hogy nagyon megköszönték, hogy felhívtam a hibára a figyelmet.

Amúgy nem úgy van, hogy a hirdetett terméket olyan áron kell értékesíteni, mint amin meghirdették? :)

Szerintem perelj! :D:D

anyadmajma 2010.11.09. 19:31:17

@ghck: Nem, nem lehet. Ilyenkor kötelező.:D

Irigylem az ilyen embereket, akiknek manapság ilyesmire van idejük, türelmük és energiájuk. Régen nekem is volt, de azóta a nemzetközi helyzet egyre fokozódott.....:D

Sics68 2010.11.09. 23:11:16

Üdv!

Emberek, már bocs, de ez végre egy tényleg érdekes eset!

Mármint jogilag. Nem olyan nagy horderejű mint a veresiszap-ügy... de ez is érdekes.

Mert ugye:

- Elektronikus kereskedelmi játszótér.
- Mikor is érvényes egy szerződés.
- Mi van akkor ha egyik fél eláll a szerződéstől
- El lehet-e állni és ha igen mikor és meddig a szerződéstől jogkövetkezmény nélkül?
- Mekkora a szerződésszegéssel (teljesítés megtagadásával) okozott kár?

Én azt gondolom ( elektronikus izélésről szólót bevallom nem olvastam, kéne egy link... ) hogy a szerződés érvényes, úgyhogy az eladó lehet hogy rábaszott.

Ha az eladó az első pillanttól kezdve vehemensen állította volna hogy a 0 Ft tévedés, akkor nyavalyoghatna a szerződés érvénytelenségén.

De volt rá több hete... ezalatt sírt a szája hogy érvénytelen a szerződés.

Kurvára mindegy hogy van-e neki raktáron olyan laptopja vagy nincs - ő kötött egy szerződést, hogy leszállítja a vevőnek a cuccot, az általa magadott és a vevő által elfogadott áron.

Ügyvéd által fogalmazott felszólítás neki, hogy sürgősen szállítsa le a megrendelt mennyiségű és típusú laptopot, (vagy ha ez nem lehetséges, akkor hasonló paraméterekkel rendelkező laptopokat is elfogadsz helyettesítő termék gyanánt) - ha ezt nem teszi meg záros határidőn mondjuk 30 napon belül, akkor polgári pert indítasz

***
PTK

*A teljesítés megtagadása*

313. § Ha a kötelezett a teljesítést jogos ok nélkül megtagadja, a jogosult választhat a késedelem és a lehetetlenülés következményeinek alkalmazása között.

*XXV. fejezet*

*A szerződésszegés*

*A kötelezett késedelme*

298. § A kötelezett késedelembe esik,

a) ha a szerződésben megállapított vagy a szolgáltatás rendeltetéséből
kétségtelenül megállapítható teljesítési idő eredménytelenül eltelt;

b) más esetekben, ha kötelezettségét a jogosult felszólítására nem
teljesíti.

299. § (1) A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a késedelemből
eredő kárát, kivéve ha bizonyítja, hogy a késedelem elhárítása érdekében
úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.

(2) Ha a kötelezett késedelmét kimenteni nem tudja, felelős a
szolgáltatás tárgyában a késedelem ideje alatt bekövetkezett minden
kárért, kivéve ha bizonyítja, hogy az késedelem hiányában is
bekövetkezett volna.

300. § (1) A jogosult - függetlenül attól, hogy a kötelezett késedelmét
kimentette-e - követelheti a teljesítést, vagy ha ez többé nem áll
érdekében, elállhat a szerződéstől.

*A teljesítés lehetetlenné válása*

312. § (1) Ha a teljesítés olyan okból vált lehetetlenné, amelyért egyik
fél sem felelős, a szerződés megszűnik.

(2) Ha a teljesítés olyan okból vált lehetetlenné, amelyért a kötelezett
felelős, a jogosult a teljesítés elmaradása miatt kártérítést követelhet.

***

Szóval én a helyedben azt tenném, hogy először is írok (ügyvéddel íratok) egy levelet ( ajánlott tértivevényes) amelyben felszólítom a velem szerződést kötő vállalkozást a szerződéses kötelezettsége teljesítésére azaz a 10 db adott típusú laptop leszállítására. Beleírnám a felszólításba azt is (lássák ők is meg majdan a bíróság is hogy Te milyen jó fej és együttműködést kereső vagy), hogy hasonló minőségű (proci, órajel, RAM,harddrive stb.) helyettesítő terméket is elfogadsz.

Erre a levére vagy reagálnak vagy nem. Ha nem szállítják le önként a laptopjaidat, akkor keresetben fordulsz a bírósághoz, hogy a bíróság hozzon határozatot arról, hogy le KELL szállítaniuk neked ezeket a gépeket...

Egyébként a 0 Ft-os ár valszeg a cégnél dolgozó marketinges parasztok ötlete volt - csak arra basztak rá ( mert hülyék a joghoz), hogy közben létrejött egy érvényes szerződés, és most törvény szerint be kell azt tartaniuk...

Szóval szerintem most az van, hogy vagy leszállítják a laptopokat, vagy becsődöltetik a céget - utóbbi azért lehet hogy olcsóbb... ( És persze mire a bíróságon idáig eljut az ügy, az évekbe telhet. )

Mindenképp indítsd meg az eljárást, már csak poénból is! :-)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.09. 23:25:00

@Sics68: Jogászéknál a józan paraszti ész nem játszik? Ha véletlenül eladom neked Magyarországot 0 Ft-ért, akkor le kell szállítanom? Előtte ki kell irtanom a népességet, vagy lehet lakottan is?

boldii10 2010.11.10. 00:03:47

Létezik azért a feltűnő értékaránytalanság is, ami itt azért fennáll, és ez semmisségi indok,...

Martian (törölt) 2010.11.10. 00:04:04

@atpijkamo: de itt nem Magyarország eladó, hanem az általuk forgalmazott árucikk, a laptop...és még csak nem is tiltakoztak a 0 Ft ellen. Józan éssszel lehet akár valamiféle promóció-akció...

KékFény6 2010.11.10. 01:06:02

Én x évvel ezelőtt a megboldogult Quelle weboldaláról rendeltem 1000-1000 Ft-ért 2 db Philips DVD-felvevőt. Először hárítani akartak, de miután hasonlóképpen visszaigazolták az árat és a megrendelést, a vonatkozó törvényekre hivatkoztam, le is szállították mind a kettőt.

_CaD_ 2010.11.10. 01:13:18

@Tesztelo.hu: "A Quelle csomagküldő áruház 2009. novemberétől megszűntette tevékenységét Magyarországon."

Ezek után nem csodálom :D

2010.11.10. 01:40:58

Azért az is gusztustalan, mikor tévedésből rossz ár kerül fel, és kihasználja valaki... valszeg valaki hibázik, mindegy milyen obkól előfordul... majd szerencsétlennek levonják a fixetéséből. Ha mákja van, akkor csak 3 hónapig él zsíroskenyéren és csapvizen.
Persze jogilag nem tudok hozzászólni, törvényekre szükség van, csak gyakran morálisan helytelen módon használják fel...

KenSentMe 2010.11.10. 02:19:18

@vuvuzela importőr: Az egész világ így működik.. adódik egy lehetőség, és azt kihasználja valaki.. aztán emiatt néhányan szegényednek, ő meg gazdagodik. És ez igaz, akármiről is van szó, egy állás megszerzéséről, egy csaj megszerzéséről.. lehet, hogy ez "gusztustalan", de szerintem hülyeség, ha azt érzed, hogy bárkiért is felelősséggel tartozol (olyanokért, akik sose fognak felelősséget érezni az irányodban).

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.10. 02:29:24

Na, én reméltem, hogy kiderül a levélből, de akkor pontosítok: én a maszatoláson rágtam be, hogy húzzák az időt, le akarnak rázni, hülyeségeket írnak vissza.

Ha az elején azt mondták volna: "Nézze Mészáros úr, elbasztuk az árat, bocs", akkor nem csinálnék belőle ügyet.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.10. 02:34:30

@Sics68: Hm, hát köszi... :)
Azért én sem arra élvezek, hogy bíróságokra járkáljak.
De jólesik a támogatás. :)

Sics68 2010.11.10. 03:39:49

@atpijkamo:

1. Nem vagyok jogász :)
2. Nem forgalomképes dolgot nem vásárolhatsz meg.

Sőt olyasmit sem aminek a forgalmazását törvény tiltja, ilyen például az ember az emberi szerv , szóval sem a húgodat, sem a vesédet nem adhatod el ... pontosabban nem köthetsz olyan adásvételi szerződést melyekben ezek tulajdonjogát ruházod át. ( Illetve köthetsz, de a szerződés egyből semmis is, viszont lehet hogy büntetőjogi következménye lesz.) Vannak továbbá "dolgok", aminek engedélyhez köti a birtoklásátmegvásárlását ... fegyver, katonai és titkosszolgálati cuccok ... sőt még a hazai fegyvergyárak részvényei is ilyenek.

Esetünkben viszont forgalomképes dolog átruházásáról született szerződés.

OK, nézzük hol lehetne ebbe a szerződésbe "belekötni":

***

201. §
(2) Ha a szolgáltatás és ellenszolgáltatás között anélkül, hogy az egyik
felet az ajándékozás szándéka vezetné, a szerződés megkötésének
időpontjában feltűnően nagy az értékkülönbség, a sérelmet szenvedő fél a
szerződést megtámadhatja.

*A tévedés, a megtévesztés, a fenyegetés*

210. § (1) Aki a szerződés megkötésekor valamely lényeges körülmény
tekintetében tévedésben volt, a szerződési nyilatkozatát megtámadhatja,
ha tévedését a másik fél okozta vagy felismerhette

(4) Akit a másik fél megtévesztéssel vagy jogellenes fenyegetéssel vett
rá a szerződés megkötésére, a szerződési nyilatkozatot megtámadhatja.
Ezt a szabályt kell alkalmazni akkor is, ha a megtévesztés vagy
fenyegetés harmadik személy részéről történt, és erről a másik fél
tudott vagy tudnia kellett.

(5) Ingyenes szerződés esetében tévedés, megtévesztés vagy fenyegetés
címén a szerződést akkor is meg lehet támadni, ha e körülményeket a
másik fél nem ismerhette fel.

***

Szóval:
- ez egy "ingyenes" szerződés (ugye az egyik fél "ingyen" kap valamit a másik féltől
- tévedés, megtéveszés vagy fenyegetés címén lehet megtámadni.

Itt ezek közül a "tévedés" játszik - csakhogy visszaigazolták, majd pedig hetekig nem tagadták a szerződés érvényes voltát...

Ha ezek után azzal jön a cég hogy mégiscsak tévedésben voltak, akkor körberöhögöm őket. ( Abban voltak tévedésben, hogy nem számoltak azzal, hogy a kedves vásárló bíróságra megy... )

Nem tudom mit lépne egy magyar bíróság erre a szitura.

A bírónak ugyebár azt kell eldönteni, hogy tévedésben volt-e a cég ... kíváncsi lennék, hogy magyarázza meg a cégt, hogy ők mégis, mi a fenében voltak tévedésben??

Azt hitték tán, hogy megéri nekik 0 Ft-ér laptopot árulni?
Vagy nem vették észre, hogy 0 Ft-ért árulják ...?

Szóval ezzel az üggyel igenis érdemes bíróságra menni.

***

Boldii:
> Létezik azért a feltűnő értékaránytalanság is,
> ami itt azért fennáll, és ez semmisségi indok,...

1.
A semmisséget a bíróságnak kell kimondania, nem automatikus.
2.
Jöjjön a cég ezzel - úgy megszívatnám őket :-)

Elég kerítenem egy cimbit, aki laptopokat árul. És ő leteszi a nagyesküt, hogy ő el akart nekem adni 1 ( 10, 100... ) laptopot, X áron, ahol X a szokásos piaci ár alatt van.

És hogy én mint vásárló ugye azért nem éltem Cimbi ajánlatával, merthogy a meghirdetett 0 Ft-os laptop azért mégiscsak jobb ajánlat volt.

Nem nekem kell tudnom, hogy a cég mi a lófaszért árul 0 Ft-os laptopot... mondjak pár indokot?
- reklámnak szánja
- a cég tulajdonosa éppen válik a feleségétől, és meg akarja szívatni: kisemmizi magát a válás kimondása előtt :)
...

Nem az én dolgom tudni hogy miért árulja ezen az áron!

Ráadásul, álláspontom szerint, feltűnő érték-aránytalanságra hivatkozva is csak akkor kérheti a szerződés semmisségének a kimondását, ha egyúttal tévedésre vagy megtévesztére (vagy rosszhiszemű álképviseletre vagy valami hasonlóra) is bír hivatkozni.

Az meg itt nem lesz meg - ezt elbaszarintotta a cég akkor, amikor nem azt írta vissza a megrendelőnek, hogy bocs, tévedésből volt kint a 0 Ft-os ár...

Visszaigazolták a rendelést, hetekig fenntartották a szerződést...

Szóval kíváncsi volnék rá hogy a bíróság mit lép.

***

Vuvuzela Importőr:
> az is gusztustalan, mikor tévedésből rossz ár kerül fel,
> és kihasználja valaki

Akkor tévedésre kell hivatkozni! De itt a webshop nem hivatkozott tévedésre... nem is hivatkozik semmire!

Én ezt nem tévedésnek nézem (ha az lenne, akkor azonnal korrigálják az árat és azóta is azt sírnák hogy tévedtek) hanem egy tisztességtelen hirdetésnek... és akként is kezelném a céget :)

Szóval én ezért nem tartom immorálisnak a cég meghurcolászát a bíróságon!

***

> én a maszatoláson rágtam be, hogy húzzák az időt,
> le akarnak rázni, hülyeségeket írnak vissza.

Én ezt másnak nézem: annak, hogy szándékosan kirakták a 0 Ft-os árat, gondolván, hogy ennek örömére többen végignézik az egész kínálatukat és rendelnek valami mást.

Csak mindeközben nem nagyon ügyeltek a törvényekre, nem gondolták, hogy valaki komolyan veszi a szerződést... szerintem "egy próbát megér" ...

bye
Sics

Rejtélyes 2010.11.10. 07:09:17

Abban a pillanatban, hogy a webáruház visszaigazolja a vételárat, onnantól mehet akárhova, érvényes a szerződés, azon KELL szállítania. Havert is most hívta egy webáruház, hogy a weboldalon kint levő ár (amit mindenütt, még a saját súgóoldalán is bruttónak ír) nettó, és +25% ÁFA... pedig a 2 hete kapott visszaigazolásban sincs az ár mellett, hogy +25% ÁFA... Ennek meg erősen lenyúlás-szaga van :) Mondtam is neki, hogy CSAK eredeti áron vegye át, ha akár 1 ft-al is több, mint az eredeti ár+futár, akkor küldje vissza...

Peppone Botazzi 2010.11.10. 07:23:40

@vuvuzela importőr: a kereskedők nap mint lehúznak, kihasználnak, átbasznak. Azért ne sírjuk könnyesre értük a párnánkat :)

p.a.r.t.i.z.a.n 2010.11.10. 07:31:40

eu-laptop.eu/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=949
erről lehet szó, de már a korár át van húzva, és meg sem jelenik a kosárban a laptop ha rendelsz, csak a szállítási költség van ott.

ezoteriannamari 2010.11.10. 07:44:17

@mityu: "Na, én reméltem, hogy kiderül a levélből, de akkor pontosítok: én a maszatoláson rágtam be, hogy húzzák az időt, le akarnak rázni, hülyeségeket írnak vissza.

Ha az elején azt mondták volna: "Nézze Mészáros úr, elbasztuk az árat, bocs", akkor nem csinálnék belőle ügyet."

Ha szóltak volna a nulla forint miatt, akkor meg azért jelentgetnél, szarrágó. Kívánom, hogy egyszer járj így valamivel és jelentsenek fel téged is, te fos.

GatyaPityu 2010.11.10. 08:01:54

@vuvuzela importőr:
Egy alkalommal néhány évvel ezelőtt Édesanyámnak a számlavezető bank tévedése miatt 100 ezer forinttal több pénz került a számlájára. Becsületes állampolgárként bement a bankba jelezni a helyzetet. A pénzt természetesen azonnal visszavették a számlájáról maradéktalanul, és még egy "köszönöm"-öt sem voltak képesek kinyögni, hűvös hangon közölték, hogy igen, ez a jóváírás nem volt jogos. Akkor megfogadta ő is (és a példájából kiindulva én is), hogy soha többé nem becsülteskedek ilyen tőkeerős multicégeknek, mint a bankok vagy a kereskedelmi láncok. Arról nem is beszélve, ahogy az előbb is írta már valaki, ők sem jönnek zavarba amikor a fogyasztót, ügyfelet károsítják meg (tegnapelőtt nekem pld. 2 helyett 3 db. csokit számlázott az egyik élelmiszer kereskedelmi lánc pénztáros dolgozója - nem nagy dolog, de itt az elvről van szó). Egyébként egyszer hallottam egy ide kapcsolódó mondást: "A becsületesség a szegény emberek luxusa." :-)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.10. 08:28:59

Most szóltak, hogy írtam ide... De jó, tényleg skizo vagyok... :DD

WhiteFalcon 2010.11.10. 08:31:26

A levél írója most először esett be egy webshopba, vagy egyszerűen egységsugarú, vagy direkt erre ment rá - végül is, ha nincs hír, hát csinálunk...!
0Ft, azaz nem rendelhető. Az már más kérdés, hogy ezt valamilyen formában jelezni kell(ene) a termék oldalán. Pl. "Nem rendelhető", "Nincs készleten", vagy mint p.a.r.t.i.z.a.n linkjében az áthúzott kosár (igaz, nem túl feltűnő módon)

gabest1 2010.11.10. 08:35:11

Mostanában elég sokat emlegettek valami olyasmit, hogy az árnak és a szolgáltatásnak arányban kell lennie. Ezzel nem védekezhet a bolt?

szaGértő 2010.11.10. 08:37:34

@ezoteriannamari: Látom, észérvekkel operálsz. :D

Gyulimali 2010.11.10. 08:47:18

Ez egy ősrégi trükk a számítógépet és alkatrészeit árusító üzletek kelléktárában. Eddig offline csinálták, de most úgy látom, online is elkezdték. Főleg a kis garázscégekre volt jellemző ez, akik a kerületi ingyenes hirdetőújságban hirdettek. Ott mindig van egy "beetető" konfiguráció, ami alaposan olcsóbb, mint a piaci ár. Aztán, amikor bemegy az ember megvenni, akkor " az éppen nincsen, de van helyette egy kicsivel drágábban SOKKAL jobb"

Gyulimali 2010.11.10. 08:48:38

Ja, és én is perelnék a 10db Laptopért. Ez a dolog akciónak aljas volt, tévedésnek pedig van olyan súlyú, hogy megérdemeljék a tanulópénzt.

szaGértő 2010.11.10. 08:53:14

@WhiteFalcon: A nulla forintos termék nem egyenlő a nem rendelhetővel. Van nem rendelhető, nem nulla forintos termék, ebből következően a nem rendelhetőből nem következik, hogy nulla forint.

Ha pedig valamit nulla forintért akarok adni (szokásos, hogy így könyvelik el a termékhez adott ajándékot raktárkészlet szempontjából), az csúnya volna, ha nem lenne rendelhető. Ebből viszont az következik, hogy a nulla forintos ár nem jelent olyat, hogy nem rendelhető.

A fentiekből következően a két dolog egyik irányban sem következik egymásból.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.10. 09:04:04

@ezoteriannamari: Kedvesem, én nem becsméreltelek téged, te se tedd.

Örülök, hogy te jobban tudod, hogy mit csináltam volna, mint én.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.10. 09:05:20

@Mityu: Ja, ez a zseniális itt, hogy többen lehetnek azonos névvel. :)
Amúgy én már rég tudok rólad, néztem is a fotóidat.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.10. 09:16:14

@mityu:

"Ja, ez a zseniális itt, hogy többen lehetnek azonos névvel. :)"

Indaszarakodás vívmánya... :DD

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.10. 09:18:57

@Mityu: Megalakíthatnánk a Mityu-klubot. Lenne pár érdekes tagja... :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.10. 09:20:44

@mityu:

Jogos! Mi Mityuk tartsunk össze! :D

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2010.11.10. 09:26:51

Zweisteini alaptörvények:

1. § Aki egyszerre vesz tíz laptopot az kulák

az 1. § folyománya:

2. § Mityu kulák

3. § Aki elhiszi, hogy egy laptop 0 Ft, az hülye

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2010.11.10. 09:28:16

a negyedik paragrafus a szillogizmus szabályai szerint adódik:-)

Anti Anyag (törölt) 2010.11.10. 09:34:49

Mi a gond? Rendelt 10 db. laptopot 0 Ft-ért, mert ez volt kiírva.

Simán perelném őket, hiszen minden bizonyítékom megvan.

Bárkinek jogában áll 0 Ft-ért bármit eladni.

Anti Anyag (törölt) 2010.11.10. 09:40:37

@Gyulimali: Csak éppen ebben tönkre is lehet menni. Annak idején rengeteg számítógépet raktam össze, újítottam fel. A harmadik ilyen eset után inkább mentem a multihoz.

A multi ugyan drágább, de minden azonnal van, továbbá ha valami hibás, vita nélkül cserél.

Néhány üzlet kifejezetten rossz hírű volt.

Sonka Nery 2010.11.10. 09:41:43

@szaGértő: lol, a nickje alapján túl sok ész nincs hozzá :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.10. 09:52:44

@Sics68: Ez akkor is beteg dolog.

Kint van az ár minuszban, annyi nullával a végén, mint a Föld súlya aranyban. Az automata meg visszajelzi a megrendelést. És akkor veri az asztalt, hogy szállítsa le a cég...

Lehet többször is hibázni. Lehet úgy hibázni, hogy csak nagy sokára esik le a tantusz. Láttam már ilyet, és nem gondoltam, hogy a heréknél való felakasztás a helyes retorzió.

Stock 2010.11.10. 10:23:16

0 Ft esetén is vevő a vevő? mert ebben az esteben nem értem, hogy mi a vevő kötelezettsége.. mit kell teljesítenie, mert még 5 Ft esetén csak csak.......

szaGértő 2010.11.10. 10:24:17

@humán' négysör: :D
Csak most azt nem értem, hogy teri vagy annamari? Vagy anna vagy mari?

És ha ráfekszik egy egész kollégium, akkor koleszterin?

Circus 2010.11.10. 11:30:12

Lazán a témához kapcsolódva, ha egy benzinkúton bazi nagy betűkkel ki van írva, hogy "diesel -10 HUF", akkor ugye én bemehetek oda egy tankerral, és kérhetem a 20.000 liter után a 200.000 forintomat?

(pl: Székesfehérvár, a M***O áruház közelében)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.10. 12:03:20

@Circus: Hát itt eccerű volt az eset, mert mindenhol (számlán, visszaigazoláson, a weboldalukon a kosárnál/rendelésnél) ott volt, hogy fizetendő: 0 Ft.

Amúgy rájöttem, lehet, az a baj, hogy nem kapták még meg a 0 Ft-ot. No, megyek is, és elgurítok egyet hozzájuk.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.10. 12:06:48

@mityu:

Aztán nem ám 54 000-s bankóval akarsz majd fizetni, ha mégis csak meg tudtad rendelni! :DD

Iustizmord 2010.11.10. 12:12:41

kérem twistelettel, van nekünk egy Gazdasági versenyhivatal nevű intézményünk, ott lehet jelentkezni a panasszal.

és kérem a posztírót, hogy a 0 Ft-os árú laptopból NEKEM is rendeljen, ne is tízet, de rögtön 100-at.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.10. 12:45:14

@mityu: "nem kapták még meg a 0 Ft-ot. No, megyek is, és elgurítok egyet hozzájuk."

Próbáld meg postán rózsaszín csekken befietni. Szerintem megizzasztanak.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.10. 13:18:26

Amúgy a témához: ha van 0 Ft-os percdíj, akkor miért ne lehetne 0 Ft-os laptop? :DD

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.10. 14:39:52

@Mityu: Mert nincs 0 Ft-os percdíj. Az csak valamilyen fizető szolgáltatáshoz jár.

... Mondjuk skype-on tényleg van...

Avatar 2010.11.10. 14:48:04

Ilyesmi ügyem nekem is volt 3 éve:
99 db LCD TVt rendeltem 1 Ft+áfa /db áron 2400 Ft kiszállítási költséggel, végösszeg 2518 Ft.

Másnap jött is az új levél tőlük:
"Ezúton értesítjük, hogy a visszaigazolást automata rendszer küldte, amely nem ellenőrizte az adatok helyességét, a termék árát és a készleten lévő mennyiséget.

Természetesen a fenti típusú tv ára helyesen 183.325.-Ft./db nettó. Ekkora készlet pedig nem áll rendelkezésünkre. Rendelését ezért töröltük a rendszerből.

Abban az esetben, ha Ön a rendelés visszaigazolását megrendelése elfogadó nyilatkozatának tekintené, úgy már most közöljük, hogy a szerződést a Ptk. § alapján megtámadjuk szolgáltatás ellenszolgáltatás feltűnő aránytalansága, valamint tévedés illetve megtévesztés jogcímén."

Nem próbáltam meg behajtani rajtuk a 99 TVt...

Avatar 2010.11.10. 14:50:10

@Circus: :) Ez jó! Kipróbálom!
még ha a minuszt kötőjelnek magyarázzák, akkor is jó a 10 Ft/l-es ár...

Circus 2010.11.10. 15:05:33

@Avatar: simán... ha bejön, szólj, mint ötletgizda, kérném a jogdíjat :)

Avatar 2010.11.10. 16:31:27

@Circus: csak akkor vagyok hajlandó elismerni, ha a jogdíj összege is negatív! ;)

anyadmajma 2010.11.10. 20:28:51

@Circus: Igen, kérheted a tankolás után járó lóvét. Persze, kell hozzá az egész Bárándi-család, pedig jogilag rendben van a dolog. Annyiért kell adni, ami rá van írva. Ha több ár van, akkor a legolcsóbb az ára. De jogállamban élünk, ha van pénzed, lesz jogod is.:D

Taxomükke (UK) 2010.11.11. 00:08:51

@Sics68: Bakker, hogy egyesenek mennyi idejük van...
Na megyek, megnézem, nem 0 Ft-ért van-e fönt valamelyik termékünk.

NSD 2010.11.12. 16:24:34

@Avatar: Mi a pixmaniától rendeltünk tizenegynéhány darabot, aminek egy helyiértékkel volt elírva az ára, 12k volt darabja. Ment a hárítás a pixmaniától, megkapták a bírósági beadványt aztán hívtak, hogy oké, szállítják. Meg is jöttek a TV-k szépen.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.16. 12:40:40

Na hello, muszáj írnom, még a homáron is jönnek czélozgatások rám :).

1) NEM a visszaélés volt a célom, ezt leírtam eredetileg is. A célom 1 db laptop vásárlása volt - lehetőleg olcsón, remélem, ez nem jellemhiba -, és azért rendeltem 10-et, hogy jobban észbekapjanak, hogy ejnye, ez a 0 Ft nem lesz kóser.

2) Amint írtam, én azon rágtam be, hogy a hiba beismerése helyett maszatoltak, időt húztak, nem válaszoltak, sőt, engem hibáztattak (!!) a teljesítés elmulasztása miatt. Szerintem érthető, ha ezek után én is bekeményítettem.

3) Hogy világos legyen: itt egy (nem szövegkörnyezetből kiragadott) részlet az ŐÁLTALUK ÍRT feltételekből:

"A megrendelések feladása a NotiShop Internetes Műszaki Áruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül a www.notishop.hu webcímen. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket nem áll módunkban elfogadni.

A NotiShop áruházban vásárlás előtt regisztrációra van szükség, ahol a szállítási és számlázási adatok megadására kerül sor. A rendelések teljesítésére az itt közölt feltételek érvényesek.

Az áruházban feltüntetett árak érvényes fogyasztói árak. Amennyiben azonban technikai hiba miatt téves ár jelenik meg az áruházban, az áru elküldése előtt egyeztetés végett telefonon (vagy e-mail-ben) megkeressük Önt. Az ilyen megrendeléseket nem tekintjük érvényesnek.

Vásárlási feltételek
A megrendelt árukat futárral küldjük a megrendelőknek.

Fizetni lehet utánvéttel, vagy banki utalással. Előfordulhat, hogy egyes termékeket csak előrendeléssel tudunk teljesíteni, ilyenkor banki átutalás szükségessé válhat!

Web áruházunk nagy beszállítókkal dolgozik, ezért nem kell hetekig várni a megrendelt termékekre. A hétköznap 12.00 óráig beérkező megrendeléseket, másnap feldolgozzuk. Csomagfeladás, ha a rendelt termék van készleten, a feldolgozástól számított 48 órán belül. A szerződés a szolgáltató Internetes felületén történő regisztrációval, illetve jelen szerződési feltételek elfogadásával jön létre. Az Internetes felületen való vásárlás feltétele a regisztráció. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a regisztráció adatainak valódiságáról meggyőződjön, amennyiben az abban foglalt adatok valódisága megkérdőjelezhető, vagy értelmezhetetlen, a regisztrációt törölje. Amennyiben a szolgáltató a regisztrációt elfogadja, a vásárló hozzáférést kap az Internetes felület üzleti oldalaihoz.

Megrendelés módosítása, törlése
A megrendelés jóváhagyása után elektronikusan a megrendelés már nem törölhető. A megrendelés visszavonását a vásárló a rendeles@notishop.hu E-mail címen teheti meg. Az árváltozás jogát fenntartjuk! Ha a megrendelés pillanata után változna egy termék ára, értesítjük a megrendelőt, ilyenkor, ha az ár nem megfelelő, a megrendelőnek joga van visszamondani megrendelését."

OK? Tehát több helyen is írják, hogy ha változna vagy nem stimmelne valami, ŐK keresnek meg engem. Ez nem történt meg.

Nos, továbbra is én vagyok a csúnyabácsi?

anyadmajma 2010.11.16. 18:55:39

@mityu: Te hát. Rohadt uzsorás vagy, aki mások hibáján akar gazdagodni.
Ha kettőt átadsz beszerzési áron, segítek kihajtani belőlük mind a 10-et.:D
A sok hülyével meg ne foglalkozz.
Én is csak irigykedem, hogy van időd ilyenekkel foglalkozni.:)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.16. 20:51:10

@anyadmajma: na csak szavadon ne fogjalak, majom. :)
süti beállítások módosítása