Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Totálkáros avultatás

2010. június 04. - zugügyvéd

 Sokan élnek abban a tévhitben, hogy gazdasági totálkár esetén, vagy autólopásnál a biztosító az eredeti állapot visszaállításához elegendő kárösszeget fizet. Az avultatás költségét, és a banki hitel kiváltást, illetve árfolyamkockázatot a tulajdonosnak kell állni.

 

Tisztelt Zugügyvéd!


1 hónapja totálkárosra törték az autónkat, mi teljesen vétlenek voltunk,a baleset okozója 100%-ban elismerte a felelősséget. A javítás 2,5 millió Ft lenne, ezért gazdasági totálkárt állapítottak meg.
Az autón hitel van, amit ma 2,3 millió Ft lenne lezárni.


A biztosítótól kapott levél szerint a kárunk 2,5 m Ft, a roncs ér 1,1 m Ft-ot (amit segítenének is eladni ennyiért), és a "maradék" 1,4 milliót fizetnék ki. Ezzel lennénk kártalanítva.


De ebből a 2,5 millióból ugye kifizetjük a bankot, és marad 200 000 Ft, se autónk, se pénzük egy újba befektetni. A hitelt ugye muszáj lezárni, amit a baleset nélkül nem tennénk, tehát a baleset következménye , mint ahogy az is, hogy autó nélkül maradtunk.

 


Tudomásom szerint a baleset előtti állapotot kell visszaállítani, ami azt jelenti h legyen egy 2 milliót érő autónk, hitellel. Tehát az előző hitelt lezárni, és egy új autót biztosítani akár hitellel is. De a 200 000 Ft nem elég még önrésznek sem az új hitelhez (aminek egyébként sokkal kedvezőtlenebbek lesznek a feltételei, mint a mostaninak).

 


Ha nem fogadjuk el a totálkárt, és megjavíttatnánk az autót, a biztosító akkor is csak 1,4 m Ft-ot fizetne (a javításba). De miért, hiszen vétlenek voltunk? Miért fizessek én azért, mert valaki fékezés nélkül egy kisteherautóval belénkrohant?


Próbáltam utánaolvasni a kártalanításnak, és azt láttam, hogy 500 m Ft-ig köteles kártalanítani a biztosító. Tehát ha 2,5 m a javítás, az még a határ alatt van (bár rég volt az általános iskola). És akkor még nem számoltam hogy az autó értéke jelentősen csökkent, amit szintén fizetnie kéne a biztosítónak.


Remélem tud valami tanácsot adni, hogy miért és hogyan érdemes (lehet) harcolni.

 


Köszönettel:


Elkeseredett

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr222056829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.06.04. 18:32:57

sehogy, kitalálták a varázsszót, gazdasági totálkár, oszt kész. kisebb a kockázat, nagyobb haszon a biztosítónál. teccettünk volna forradalmat csinálni.

Liquid_Night 2010.06.04. 19:05:20

Nem hiszem el, hogy valami magasabb rendű jogszabályra támaszkodva nem-e lehetne megtámadni ezt az egész logikát...

Бабаяга 2010.06.04. 19:16:56

A kötelező nem arra vonatkozik, hogy a hiteledet is biztosítsa. Senkit nem érdekel, hogy nem kp vetted az autót. A hitel felvétel kockázat. Nem az autóval buksz, hanem a hitellel.

kúrórudi 2010.06.04. 19:17:45

A posztoló kibaszottul téved. A biztosítónak MINDEN KÁRT meg kell térítenie.

Az más kérdés, hogy magától ezt nem fogja megtenni.

Pereskedni kell és mindent a károsultnak kell bizonyítania. DE. Totálkár esetében jár:

- A gépkocsi baleset előtti kárkori értéke minusz a roncsérték.
- Ha a roncsot nem lehet annyiért eladni, amennyit megállapítottak, akkor a különbözet.
- Tárolási, szállítási költség.
- A baleset időpontjától kamat.
- Bérgépkocsi.
- Az új autó vételének MINDEN kötelező költsége: eredetvizsga+átírási díj.
- És ha bizonyítani lehet, akkor bizony a hitelfelvétel és a hitellezárásának költsége is.
- Perköltség (ha megnyered).
- És minden egyéb bizonyítható és a biztosítási eseménnyel ok-okozati viszonyban lévő kár (persze a kárelhárítási kötelezettségnek is eleget téve).

A káronszerzás tilos, alapvető PTK-s szabály. Azaz a káron nyilván nem nyerhet a károsult. De a károkozó jogellenes magatartásával előidézett MINDEN kárát meg kell térítenie.

csorsza 2010.06.04. 19:18:12

Azért ez nem csak erről szól.
A "te" autód piaci értéke 200 eFt. Ha kivinnéd a piacra, akkor is a (piaci érték - hitelteher) összeget kapnád érte,,,
Másképpen mondva, neked sosem volt 2,5milliós autód (vagy újkorában mondjuk 3milliós), hiszen nem adtál érte ennyi pénzt senkinek. Csak a hitel önrésze illet meg max, a többi a hiteleződé.

E30Peti 2010.06.04. 19:18:59

Igen pont ezt akartam írni. Nem a hitel határozza meg az autód káridőponti értékét. A biztosító a jelenlegi használtautó piac árai alapján kalkulál egy autó értéket. Örülj neki, hogy egyáltalán a hátralévő törlesztést fedezi az autód piaci értéke, sokaknál ez nem így van!!!!!!!

csorsza 2010.06.04. 19:20:04

@kúrórudi: szerintem meg te tévedsz :)

kúrórudi 2010.06.04. 19:20:12

A hitelt persze nehéz bizonyítani. A hitelnél az árfolyambukó egyrészt valóban nem a károkozó magatartásának eredménye. Másrészt ezen nem is buksz. Mert ha most gyenge a Ft, többet kell visszafizess, viszont hitelfelvételkor jól jársz.

A hitel visszafizetésének (előtörlesztés, szerződésmódosítás) viszont van díja. Ez egyértelműen a kényszerű szerződéslezárás miatt következett ez. Ez perelhető.

kúrórudi 2010.06.04. 19:21:11

@csorsza:

Pontosan miben is?

Csak mert érveket nem láttam......

Droopy79 2010.06.04. 19:21:22

Nem csak hitelesnél szívatnak meg.

Pár éve az akkor 3 éves autómnak nekiment egy másik (én voltam a vétlen), az Allianz biztosító kárfelvevője közölte, hogy mivel az autó 3 éves, ezért évenként 10%-ot, összesen 30%-ot avultat a lökhárítóra, sárvédőre és még 1 külső elemre. Magyarul, az eredeti állapot helyreállításáért fizessek kb. 60 ezer forintot (illetve, szerinte így értékesebb lesz az autóm, hiszen új alkatrészek kerülnek beépítésre!!!). Amikor nehezményeztem, csak annyit mondott, hogy ha nem tetszik, pereljem a biztosítót...

kúrórudi 2010.06.04. 19:21:48

@csorsza:

Egyébként 2 biztosítóval szemben is volt már perem. Mindkettőben nyertem.

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.04. 19:22:41

Nem lehet a finanszírozóval egyezkedni, hogy a hitel lezárása helyett, venni egy hasonló kategóriájú autót, és úgy módosítani a szerződést, hogy az legyen a biztosíték? Én ezt próbálnám meg!

Platon 2010.06.04. 19:23:30

2 millás autón 2.3 millió hitel. Hm okos.

Suzuki volt ugye?

Amúgy kúrórudi posztja szerint ügyvédet fogadni, és megszorongatni a biztosító, és a károkozó tökét.

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.04. 19:24:16

@Droopy79: Pedig perelhettél volna, mert KGFB-nél nincs avultatás, csak casconál. Persze a biztosítók bepróbálkoznak.

kúrórudi 2010.06.04. 19:26:55

Az ugyanis nem a biztosítás konstrukciójától függ, hanem egyszerűen arról szól a történet, hogy a biztosítónak a teljes kárt, de csakis a teljes kárt kell megtérítenie.

Egy 10 éves karcos lökhárító nem ugyanaz, mint egy új. Ezért az avultatás teljesen jogos.

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.04. 19:27:39

@kúrórudi: Direkt erre szakosodott ügyvéd mondta nekem, és amint ő írta a levelet a biztosítónak, mindjárt így is gondolta a biztosító is.

kúrórudi 2010.06.04. 19:34:06

@metal:

Pedig ez tuti nincs így általánosan. Ettől még konkrét esetekben persze lehet kifogásolni az avultatást. A mértékét is és a jogszerűségét is. (Ha pl. egy elem csak újjal pótolható és egyébként hibátlan is volt)

Phxmike 2010.06.04. 19:35:34

@kúrórudi: igy van
de ez nem merul ki a biztosito perleseben

a kart tenylegesen a karokozo okozta a biztosiro a KGFB erejeig szolo kotelezettsegei miatt fizet
ha barmilyen mas kara van a karosultnak akkor a biztositotol felvett penzen kivul meg nyugodtan perelheti a karokozot is polgari peres eljaras kereteben

hiszen a jog szerint eredetileg is ezt kellene tennie csak ugy itt kozbelep a KGFB mint vedelem es a biztosito mint koztes fel

de amit a biztosito nem fizet pl azert mert nem akar meg akkor sem ha amugy jarna akkor lehet perelni a karokozot es kesz
aztan o verje majd le a biztositojan ha azt amugy annak kellett volna allnia
ez a helyes jogi folyamat csak sokan inkabb elveszik a biztositotol a penzt es nem foglalkoznak tovabb a sztorival

berkocsi is pl csak akkor jar ha a munkadhoz kell a kocsi es ezt bizonyitod
bar ezt bemondasra regebben elfogadtak mert en mindig vittem berkocsirol szamlat :)

sot ha elszakadt a ruhad akkor azt is meg kell teriteniuk

az mar mas jellegu kar amit a posztolo mond hogy ha nem ment volna bele akkor nem zarna le a hitelt meg nem kene masik kocsit vennie meg ilyenek
ez mehet polgari peresre a karokozoval
ha beijed elotte ugyis kiegyezik

kúrórudi 2010.06.04. 19:35:59

Általánosan tuti nincs így. De ettől még persze az avultatást lehet kifogásolni. A mértékét is és a jogszerűségét is.

kúrórudi 2010.06.04. 19:37:58

@Phxmike:

"berkocsi is pl csak akkor jar ha a munkadhoz kell a kocsi es ezt bizonyitod"

Ez így igaz.

Számla amúgy nem kell. Magánemberes szerződés is oké, de arra is kitalálnak valamit, hogy napi csak 3000Ft, meg ilyenek. De per esetében szakértő állapítja meg a díjat is.

Bmw 2010.06.04. 19:39:04

959. évi IV. törvény
a Polgári Törvénykönyvről
XXXI. fejezet
A felelősség módja, a kártérítés mértéke
355. § (1) A kárért felelős személy köteles az eredeti állapotot helyreállítani, ha pedig az nem lehetséges, vagy a károsult azt alapos okból nem kívánja, köteles a károsult vagyoni és nem vagyoni kárát megtéríteni.
(2) A kárt pénzben kell megtéríteni, kivéve, ha a körülmények a kár természetben való megtérítését indokolják. A kár természetben való megtérítése különösen akkor lehet indokolt, ha a kártérítés tárgyát a károkozó maga is termeli, vagy az egyébként a rendelkezésére áll.
(3) Kártérítésként járadékot is meg lehet állapítani. Rendszerint járadékot kell megállapítani akkor, ha a kártérítés a károsultnak vagy vele szemben tartásra jogosult hozzátartozójának tartását, illetőleg tartásának kiegészítését hivatott szolgálni.
(4) Kártérítés címén a károkozó körülmény folytán a károsult vagyonában beállott értékcsökkenést és az elmaradt vagyoni előnyt, továbbá azt a kárpótlást vagy költséget kell megtéríteni, amely a károsultat ért vagyoni és nem vagyoni hátrány csökkentéséhez vagy kiküszöböléséhez szükséges.

 Dr. Kovács Kázmér, az A2 jogi szakértője válaszol:
  Olvasónknak nagy szerencséje, hogy nem önhibás cascós kárrendezésre, hanem idegenhibás teljes kártérítésre jogosult a károkozó kötelező felelősségbiztosítása alapján. Sokan tudják, de kevesekben tudatosult, hogy a két kárrendezés között nemcsak a casco közismert önrészesedése a különbség. A kötelező biztosítás alapján történő kárrendezésnél ugyanis a kártérítés mértékére, az érvényesíthető kár terjedelmére nem a biztosítási szerződés rendelkezései, hanem elsősorban a Polgári Törvénykönyv kártérítési szabályai az irányadók.
Ezen utóbbiak azt jelentik, hogy a kárért felelős személy köteles az eredeti állapotot helyreállítani, ha pedig az nem lehetséges, vagy a károsult azt alapos okból nem kívánja, köteles a károsult vagyoni és nem vagyoni kárát megtéríteni. Kártérítés címén a károkozó körülmény folytán a károsult vagyonában beálló értékcsökkenést kell megtéríteni; ez közismert, de a kárért felelős személy (esetleg a biztosító is) szívesen megfeledkezik róla, hogy nemcsak ezt, hanem azt a költséget is meg kell térítenie, amely a károsultat ért vagyoni és nem vagyoni hátrány csökkentéséhez vagy kiküszöböléséhez szükséges.

Miért hangsúlyozom ezen utóbbit? A kárigény érvényesítése során nem mindegy, hogy a károsult a kárösszeget milyen címen igényli. Ha gépkocsiban bekövetkezett kárként kéri az ügyfél a térítést, akkor a biztosító joggal hivatkozik arra, hogy egy hitelből vásárolt gépkocsi nem fog többet érni a piacon, mint a készpénzért vásárolt, ezért a gépkocsiban bekövetkezett kár címén még kötelező felelősségbiztosítás esetén is elzárkózik a kamatveszteség térítésétől (casco biztosítás esetén a hitelkamatoknak mint költségeknek a térítése azért nem követelhető, mert nincs Magyarországon olyan casco biztosítás, ami a hitelkamatokra is vonatkozna).

Amennyiben azonban költségként kísérli meg az igényérvényesítést a felelősségi kár károsultja, akkor a biztosító jogszerűen már nem zárkózhat el a kamatkülönbözet térítésétől, hiszen a Ptk. fent idézett 355. § (4) bekezdése értelmében nemcsak a vagyonban beállt értékcsökkenést, hanem a károsultat ért vagyoni hátrány csökkentéséhez vagy kiküszöböléséhez szükséges költségeket is meg kell térítenie a károkozónak (és természetesen a károkozó helyébe lépő felelősségbiztosítónak is).

Ha az ügyfél másfél éve hitelre vásárolt gépkocsija totálkáros lett, az azt jelenti, hogy kell egy másik kocsit hitelre vásárolnia annak érdekében, hogy az eredeti állapot helyreálljon, vagyis legyen egy kocsija, amit használni tud. A finanszírozó nem fogja visszatéríteni az eddig fizetett kamatokat, és nem fogja elengedni (legfeljebb diszkontálni) a totálkárosítás folytán jelentkező rendkívüli előtörlesztés okán a hitelhátralék kamatait sem. Az ügyfélnél zárási költségek és más költségek is felmerülnek a kétszeres hitelkiváltás folytán. Ezek a rendkívüli költségek és a kamatkülönbözet (figyelembe véve persze, hogy az újabb hitelnek később jár le a futamideje, mint a korábbinak lejárt volna) térítésére a biztosító a Ptk. fent idézett szabálya alapján köteles, hiszen az a károsultnál mint jogellenes károkozó cselekménnyel összefüggésben felmerült költség jelentkezik, ami ennélfogva végső fokon peresíthető is.

Az ügyfél totálkár határán levő károsodás esetén akkor tudja egyszerűbben megoldani a problémáját, ha inkább a kijavítást és az azzal együtt járó értékcsökkenést választja, mert kevesebb az utánajárás. Amennyiben azonban a gazdasági totálkár határát túllépi a sérülés mértéke, akkor a leírtak alapján joga van rá, hogy a balesettel összefüggésben valamennyi felmerült és dokumentált költsége (így a kamatkülönbözet, zárási költség stb.) megtérítését igényelje a károkozó felelősségbiztosítójától, természetesen a vagyonában, tehát adott esetben a gépkocsijában bekövetkezett káron kívül.

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

kúrórudi 2010.06.04. 19:45:30

@Bmw:

Így van. Ennyit arról, hogy ki tévedett...

A kamatfizetés meg szintén a PTK-ból következik.

"Ptk. 360. § (1) A kártérítés a károsodás bekövetkeztekor nyomban esedékes."

"Ptk. 301. § (1) Pénztartozás esetében - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - a kötelezett a késedelembe esés időpontjától kezdve akkor is köteles a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamattal megegyező mértékű kamatot fizetni, ha a tartozás egyébként kamatmentes. A kamatfizetési kötelezettség akkor is beáll, ha a kötelezett késedelmét kimenti."

thunderstorm88 2010.06.04. 19:53:49

Nálam a biztosító fogta magát, és a fém alkatrészekre vonatkozó avulásra hivatkozva (autóm 2003as) 50.000-rel kevesebbet utalt, mint a tényleges javítás. Plusz a szintén megsérült téliguminak is csak 80%-át volt hajlandó fizetni, és csak egy darabot, pedig abból egy párt muszáj volt vennem. Az egész avulást oltári nagy kibaszásnak tartom, főleg hogy az autóm kifogástalan állapotban volt 7év ide vagy oda. Mindezt vétlen félként. Hajtották volna be az 50k-t az alkoholista balfasztól aki rámhúzta a kormányt a külsőből. De ő csak egy kategóriát lejjebbcsúszott. Kevés.

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.06.04. 20:13:47

Tudod mi lenne a megoldás? HA A FASSZOPÓ ERSTE LEASING ÁSZF-BEN NEM AZ lenne, hogy le kell zárni a szerződést. Simán megtehetnék, hogy a biztosító által utalt KP-ből kinézel és megveszel egy ugyanolyan (persze ha te egyedi rádiót, könyöktámaszt, váltózárt stb. raktál be és mindig garázsban tartottad akkor valószínű, hogy nem ugyanolyan lesz- sajnos) autót és MINT KIBASZOTT POLGÁRI JOGI JOGALANYOK ÉS SZERZŐDŐ FELEK (TE AZ EGYIK OLDALON, ERSTE LEASING A MÁSIK OLDALON) KÖZÖS MEGEGYEZÉSSEL MÓDOSÍTJÁTOK A SZERZŐDÉST ÉS AZ ÚJ GÉPKOCSI MEGVÉTELE UTÁN, AZ ÚJ GÉPKOCSIN LESZ ZÁLOGJOG ÉS ELIDEGENÍTÉSI TILALOM ÉS UGYANÚGY LEADJÁTOK A TÖRZSKÖNYVET A FINANSZÍROZÓNÁL! CSAK A BUZI, GECI, KÖCSÖG ERSTE LEASING-ES KURVÁK BASZNAK RÁD, BASZNAK FOGLALKOZNI VELED, CSAK A NÉPFÜRDŐ UTCÁBAN BÁMULJÁK A KIBASZOTT EXCEL KIMUTATÁSBAN ,HOGY KI MIKOR FIZETETT ÉS A LEGFONTOSABB PROBLÉMÁJUK AZ, HOGY A TELETÁL ÖSSZECSERÉLTE A KAJARENDELÉST.

igen, direkt írtam nagybetűvel, vegyétek úgy, hogy ordítottam magamból a hsz-t...

mégegyszer, FASSZOPÓ FINANSZÍROZÓ megspórolhatna egy csomó kellemetlenséget és kényelmetlenséget az ügyfeleinek.
Ezért tart itt ma Magyarország.

IGEN, lehet pereskedni, és akár meg is nyerni!! de mi az ára???
BAZMEG! 4-5 ÉVES BÍRÓSÁGI TÁRGYALÁS? Valószínű, hogy nem azért vett valaki hitelre autót mert volt felesleges 3-4 Misije csak másba fektette. Ilyenkor a legnagyobb problémája az embernek, hogy megoldja hogy újból úton legyen és vezessen vmi autót.

rosé_házmester 2010.06.04. 20:14:00

nekem ez távol a jogtól elég 1xűnek tűnik: kapsz 2,5M Ft-t, elmész, veszel egy egy kocsit, és a meglévő hiteledet fizeted tovább. Miért is kéne azt a hitelt visszafizetned?

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.06.04. 20:15:49

Na, a 4-5 éves pereskedés belekerül nem kis összegbe.. ezt még kihagytam. Ezért írtam, hogy nem volt pénze, valószínüleg most sincs, többek között pereskedésre sem!

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.06.04. 20:16:33

@rosé_házmester: mert pl az erste leasing, ahogy fenntebb leírtam, ragaszkodik ehhez a faszsághoz!

rosé_házmester 2010.06.04. 20:16:55

@longlife: váá, amíg beregeltem, meg visszaigazoltam, meg minden farkinca, leírtad a tutit :-)

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.06.04. 20:27:06

HA VAN OLYAN ERSTE LEASING-ES OLVASÓ AKI EZT OLVASSA, CÁFOLJA MEG AZ ELMONDOTTAKAT, VAGY MAGYARÁZZA MEG EZT A KAUTIKUS ÁLLAPOTOT AZZAL, HOGY MEGNEVEZI, HOGY MELYIK KIBASZOTT OSZTÁLYVEZETŐ ÖTLETE VOLT EZEKET AZ ÜGYEKET ÍGY KEZELNI!

vrv 2010.06.04. 21:17:38

Elvileg az autó 3 v 5 éves korától jár az avultatás ha jól emlékszem, ill ha ujonnan vetted az autót és első sérülés arra is lehet kártéritést kérni.

klaus Trofóbia: a német szinész · http://suzuki.pvr.hu/ 2010.06.04. 21:19:31

@longlife: 4éve törtem össze az autót. 3éve pereskedek,elég kilátástalanul.Eddig: lecserélték a bírót, a profi ügyvédemről kiderült, hogy az alperes közvetlen munkatársa volt tizen éven keresztül, persze tök véletlenül elb@szta a keresetet(a káromra).A felkért igazságügyi szakértő valótlan tartalmú szakvéleményt készített(hamis tanúzás,btk).A suzuki gyár embere és a márkakereskedő okiratot hamisított(btk).A bíróság pedig 1éve teljesen hallgat.A bíróságra benyújtott dokumentumokból tisztán látszik az igazam.Ennek ellenére ma ebben az országban egy tőkeerős multival szemben nincsenek jogaink(szomorú).

belekotty 2010.06.04. 21:19:42

Bocsi, eddig volt autoja meg hitele.
Most nem lesz autója, meg hitele se. Eddig amit bukott, amennyit Ő betett az autóba, vagyis az önereje. Azért az önerőért használt egy autót nem tudom mennyi ideig.
Hol itt a gond?

dr kíváncsivagyok 2010.06.04. 21:28:06

@kúrórudi: Nekem is volt 2 perem biztosítóval , nyertem. Nem kell tőlük beszarni, akár kiabáltam is , és mondtam hogy amennyiben nem egyezünk meg , azonnal megyek autót bérelni és ezt is nekik kell megfizetni (ez így is van!) . Mocskos egy banda ! Volt olyan , hogy a biztosító garázsában !!! lévő megemelt autómhoz rendőrt hívtak és feljelentettek a Rendőr haverok a kopott gumi miatt (a gumi nem volt kopott !) ,mondta a rendőr :vegyek elő 10-es kulcsot és vegyem le a rendszámot ! Mondom Én : inkább azonnal megyek ügyvédhez és feljelentem magukat ! El is mentem, fel is akartam jelenteni , de az ügyvéd felhívta a rendőrkapitányságot , beszélt valakivel és azt mondta , menjek vissza , a feljelentést visszavonták és fizet a biztosító mindent !!!! Mocskosok. Mondom ,nem köll beszarni !

dr kíváncsivagyok 2010.06.04. 21:31:08

@kíváncsivagyok: Ez régebben történt, akkor még nem pattintós volt a rendszám. egyébként azért volt az egész, mert kármegosztást akart a biztosító elérni , (egy haverjuk volt a károkozó), de nem mentem bele .

klaus Trofóbia: a német szinész · http://suzuki.pvr.hu/ 2010.06.04. 21:37:16

@klaus Trofóbia: a német szinész: Ami kimaradt:persze az összes hatóság és sajtó aktív és passzív asszisztálása.Érdekes adalék a linkelt cikkben leírják, hogy autógyártó országban nincs független szaksajtó! totalcar.hu/magazin/kozelet/sclassecrash/
ezt a saját tapasztalat is mutatja. Az egyetlen médium aki foglakozott a témával addig volt kíváncsi amíg az adott márka el nem árasztotta reklámokkal.
Magyarországi piacvezető márkánál nem téma, hogy a TOTÁLKÁRRA tört autóban nem nyílnak a lufik(4db) és nem működik az övfeszítő.
IGEN SUZUKI

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.06.04. 21:41:30

@belekotty: Ott a gond, hogy eddig a kocsi neki vagyontárgy volt, most a tőkéje kárára kell újat vennie, tehát csökken az anyagi biztonsága.

Ami pedig jobban forintosítható: egy válság előtti kedvező hitel helyett most egy drága hitelbe kell beruháznia.

Ami esetleg még előfordulhat: annak ellenére, hogy a hitelét tudná fizetni, nincs pénze önrészre. Ezzel önhibáján kívül bukta a mobilitását. Pedig ahhoz joga van, ő ugyanis mobilitást vásárolt, és arra biztosítást kötött.

klaus Trofóbia: a német szinész · http://suzuki.pvr.hu/ 2010.06.04. 21:41:57

@kúrórudi: Nem akarsz egy 3.pert? Elég cifra dolgokat engedtek meg maguknak az alperesék.

zbzbzb 2010.06.04. 21:46:04

@longlife: és miért kér az erste leasing 3e ft-ot egy nyomorult a4-es papírért, amiben leírja, hogy hozzájárul a lakcímváltozás bejegyzéséhez a forgalmiba?
amikor ő követeli meg a cím átíratást!
alig várom hogy szabaduljak tőlük, és soha többé.
soha.
egy potenciálisan jó ügyfelet veszítettek el ezzel a hozzáállással.

klaus Trofóbia: a német szinész · http://suzuki.pvr.hu/ 2010.06.04. 21:52:56

@kíváncsivagyok: Valóban nem kell beszarni, de erős idegek azok kellenek. Sajnos van az a pénz amivel meg lehet venni embereket,médiát,hatóságot.Azt a szakértőt aki kamu szakvéleményt tesz le az asztalra(btk szerint börtön is) hosszú évekre el kéne tiltani a szakmájától (rögtön meggondolná mit írogat)
Pénzből meg a multi jobban áll!
Ezért tartunk itt!

MrZed001 2010.06.04. 21:53:10

@belekotty:
"Eddig amit bukott, amennyit Ő betett az autóba, vagyis az önereje"
Tévedés.
Ha 2 milliót vett fel, akkor mondjuk 2,5 - 3-at minimum fizet vissza (kamat és időtartam függvényében).
Ráadásul eleinte (jobb esetben) 70%-ban CSAK a kamatot fizeti (gépjárműhitelnél nem tudom, de más hiteleknél ez így van), szóval a valós tőketörlesztése minimális az első 5 évben, az a hitel végére marad.

Szóval itt van még a kutya elásva, ezért nem hosszabbít a bank, mert így a 10%-os THM helyett mondjuk +30-at nyert a szerencsétlenen.

Iustizmord 2010.06.04. 21:57:22

ovtársak, a kgfb nem mentesíti a károkozót, tehát amit nem lehet leverni a biztosítón bárnely szabály (önrész, stb) okán azt lehet fogni a károkozón. ergo a károkozó biztosítója MELLETT ugyan abban a perben egyetelmeges marasztalás mellett a károkozót isperelni kell.

ezért szív most pár ezer MÁV ÁBE-s ügyfél mert ha a biztosító (szerződésszegően ugyan de) nem fizet, akkor jön maga a károkozó helytállása. egyébként ilyenkor a marasztalás nem egyetemleges hanem ún sortartásos szokott lenni, tehát amit nem lehet a biztosítón behajtani végrehajtásban sem azért felel a károkozó. maga

A80 2010.06.04. 22:01:36

Utálom ezt a káron szerzés fogalmát. A köcsög biztosító Istennek képzeli magát, ugye ő mondja meg, mi mennyi, a magyar igazságszolgáltatás meg mindenkivel jól kibaszik, ha pereskedni merészel, viheted a sok dilettáns szakértőt, a biztosító meg majd hozza a sajátját.

Az Eurotaxnál is van vételi és eladási ár is, ugyebár, mennyiért érdemes megvenni és mennyiért érdemes eladni, de a kettő nem egyezik. Nyilván ilyen esetben mindenből a nagyobbat illene fizetni.

Az Erste Leasing meg próbál kimenekülni ezekből a szar ügyletekből, meg ugyebár a törvények is alaposan megváltoztak, nem tudom pontosan hol van az a határ, ahol az új ügyletekre vonatkozó szabályokat figyelembe kell venni. Persze emlékszem, amikor a lízing cégek egymással versenyezve mondtak egyre alacsonyabb törlesztőket a fapados Suzukikra és a vészmadár kockázatkezelőknek, meg, hogy ne sopánkodjanak, mert ki lesznek rúgva, az van amit az értékesítők mondanak, ha a másik lízing cégnél van 120 hónap 0% önerő CHF alapon, akkor nálunk is lesz, pont, kész.

bandika57 2010.06.04. 22:37:10

@A80: Jót nevettem: "dilettáns szakértő"
Alaphelyzet: hitelre nem veszünk autót!

dr kíváncsivagyok 2010.06.04. 22:39:22

@klaus Trofóbia: a német szinész: Ezért mondom : nem kell beszarni tőlük , ha igazad van . Legtöbbször elég a komoly fenyegetés (bérelt autó , bíróság ,stb ) , de fontos, hogy nagyon igazad legyen ! Nekem olyan is volt, hogy másik városba , 100 km -re jártam tárgyalásra , ügyvédet fizettem és a végén mindent fizetett a biztosító , még a kiesett munkabéremet is!!( Vállalkozó voltam.) A másik estemben aki a kárt okozta , a helyszínen elismerte a hibáját, amikor a biztosítóba mentem addigra kiokosították a biztosítós haverok és megfenyegettek , majd bevonták a rendőr haverokat is . Szivattam az egész brancsot , még elnézést is kértek !

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.06.04. 23:33:16

feljelentem magukat az ügyvédnél.. meg vállalkozó vagyok, de a munkabérem...

Nem lehetne, hogy csak valamiféle jogi végzettséggel lehessen ide kommentelni? Oké, akkor én sem tudnék ide írni, de legalább lenne értelme olvasni.

Sics68 2010.06.05. 03:22:23

Üdv!

Phxmike, Bmw és Iustismord már leírták a lényeget:

1.
A károkozó a teljes kárért felel. Tehát nem csak az autóban esett kárért, hanem az olyan, az ő magatartásából eredő költségekért is, mint
- a rég hitel idő előtti lezárásával kapcsolatban felmerült plusz költségek
- és az új hitel igénylése kapcsán megjelenő költségek
- a munkába járáshoz szükséges autó bérlésének költsége
- ha a károsult nem bérel autót hanem "csak" kényelmetlenebbül él (nem autóval jár hanem tömegközlekedik a per ideje alatt) akkor az erre időszakra igényelt nem vagyoni kártérítés. ( Érvelés: ugye azért veszek autót, hogy kényelmesebben élhessek, ne kelljen várnom a buszra szélben, esőben, ne ázzak-fázzak vagy főjek meg a napon... ez nekem az adott autó "életciklusa" alatt vételár-eladási ár+fenntartási költség*év+javítás+üzemanyag... Ez szépen kiszámolható hogy évente mennyibe kerül a kényelmem. Ha ettől a károkozó megfoszt, akkor máris adott hogy mekkora nem vagyoni kár ért ... időarányosan ezt is követelni kell a károkozótól.)
- a káresemény és az eredeti állapot helyreállása közti időben a kárösszeg kamatai
- a perköltség és a perrel kapcsolatos egyéb költségek (kiesett munkaidő + utazási költségek térítése...)

2.
Hogy a károkozó és az ő felelőség-biztosítója milyen arányban felelnek a kárért, azt ugyanúgy a bíróság fogja (valszeg) megállapítani, mint a teljes kár pontos összegét.

3.
Kell egy jó ügyvéd, némi pénz befektetése és sok-sok türelem. ( Meg "idegek".)

***

Off:
7
A lízingcég nem sértett törvényt. A lízing/hitel konstrukciót választó egyén aláírt egy szerződést, szabad akaratából - a linzingcég embere nem tartott pisztolyt a fejéhez, hogy "itt írd alá különben lövök..."!

A szerződő magánszemély szabad akaratából úgy döntött, hogy aláírja a szerződést ... és ekkor ő bevállalt egy olyan kockázatot is, hogy ha az autó "megsemmisül" ( totálra törik, ellopják...) akkor a szerződésben foglaltak szerint lesz köteles eljárni.

Aláírta, vállalta. Lehet, hogy bízott benne, hogy nem következik be a fenti a kellemetlen lehetőség... de vállalta a kockázatot, hogy az bekövetkezhet. ... Akkor most mit rinyál?!

Vett volna autót nem két misiért, hanem 300-700 ezerért. Szarabb lett volna, kényelmetlenebb, ósdibb... de ha az megtörik vagy bármi hasonló megesik vele, akkor a rinyáló most sokkal kisebb szarban lenne...

És ha egyszer ő döntött úgy, hogy tovább nyújtózkodik mint amíg a takarója ér és ő vállalt be eszehagyott mértékű kockázatot akkor nem érdekel hogy miképp sír itt ...

bye
Sics

isti77 2010.06.05. 11:23:14

Én a helyedben a baleset előtti állapot és a biztosító által vállalt kártérítés közötti "különbözetet" kicsengettetném a másik féllel. Elvégre csakis ő a felelős a történtekért, és az előállt helyzetért.

Hogy akkor minek fizeti a kötelezőt, ha nem áll helyt teljes mértékben a biztosítója az általa okozott kárért? Hát ezt talán beszéljék meg ők ketten, egymás között.

Cascónál van önrész, de az más, akkor én voltam a hülye (vagy angolosan távozott a károkozó), de a más által okozott kár esetén hadd ne legyen már a vétlen félnek "önrésze".

isti77 2010.06.05. 11:30:59

Egyébként, ahogy többen is írták már, jó lenne tudni, mennyi volt az önerő, amit befizettél, amikor vetted az autót.
Mert annál több valószínű, hogy nem illet meg.

guy 2010.06.05. 13:04:31

Szerintem a károsultnak minimum jár a kárkori érték mínusz roncsérték plusz hitel idő előtti lezárásának értéke (bár ezt nem tudom, hogyan kell számolni, de a bank majd segít). Ekkor kerül majd abba a helyzetbe anyagilag, mint azelőtt volt, csak éppen autója nem lesz. Ekkor kell venni egy ugyanolyan öreg autót, mint a régi volt hitelre, és máris ugyanott van, mint a baleset előtt. Többet nem kaphat, tehát gazdagodni nem fog. Sőt, az idegeskedés miatt egy baleset mindig szegényebbé teszi az embert, még akkor is, ha a biztosító rendesen fizet. De hát aki kimegy egy több tonnás vasdarabbal az útra, az számítson rá, hogy időnként történnek balesetek, készüljön rá, és viselje méltósággal. Az élet kegyetlen.

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2010.06.05. 17:15:00

tisztelettel, de egy lófaszt kell ennyivel megelégedni.

oké, a biztosító csak ennyit fizet, ám ha a károkozó már volt oly' kedves és elismerte, hogy a kárért "100%-ban felelős", akkor itt az ideje egy kártérítési igénypernek ellene!

lehet, hogy most nincs autótok, de ha tényleg elismerte a hibáját, és valóban csak az ő felelősségét lehet megállapítani, akkor fizet majd nektek annyit, hogy tudtok egy újat venni.

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2010.06.05. 17:19:23

ja bocs, már írták feljebb is.

:D

standi 2010.06.07. 13:03:12

Hitellezárás: 230 ezer csak a kamatkülönbözet (CHF - szívás, felvételkor kb 150 volt, most 200),120 ezer korai lezárás stb.

Új autót venni a kapott pénzből...a hitelt meg tovább fizetni a régire... ha ezt lehetne, nem akarnák 60 napon belül lezárni a hitelt (tudom ők jól járnak és csak ez a lényeg, de...)

Weiß Api 2010.06.07. 15:32:15

@belekotty

Három dolgot nem veszel figyelembe:

1. Általános használtautópiaci árzuhanás 2008. ősze óta (attól még elég durva mértékű, hogy a sajtó fütyül erre a témára, típustól függően 30-50 % alsó hangon, de több is lehet, pl. BMW E46-oknál mondjuk 50-100 % a 2008. ősze előtti árakhoz képest).
2. Az adott autó korosodásából és használatából eredő értékcsökkenése.
3. A forint tartós gyengülése (CHF-alapú hitelnél).

Örülhet az, akinek ez a három tényező nem emésztette fel a vásárláskor befizetett önerejét.

Hellg 2010.06.07. 15:33:44

Itt tényleg inkább a hitel a probléma. De a másik meg az, hogy ha nekemrohan valaki, akkor én azzal beszélem meg inkább... szerezzen ő olyan autót, oldja meg ő, ha már belémhajtott....

Weiß Api 2010.06.07. 15:39:24

@Бабаяга, kúrórudi:

A CHF-alapú hitel idő előtti kényszerű lezárásánál a jelenlegi feltételek mellett (gyenge forint) a tartozás tőkeösszegén azonnal realizálódó árfolyamveszteség is a baleset következménye.

Ha a nem okozott volna balesetet az adott károkozó a károsultnak, akkor a károsult, mint hitelfelvevő (pontosabban kölcsönfelvevő) nem kényszerült volna azonnal kifizetni a CHF-alapon, nyilván erősebb forint mellett felvett hitel tőkeösszegén elszenvedett árfolyamveszteséget. Egyértelmű, hogy ez az összeg is része a felmerült károknak.

Persze kíváncsi lennék rá, milyen arckifejezéssel reagálná le egy biztosítós bürokrata, ha ezt előadná valaki a kárigények között - szerintem teljesen jogosan.

Weiß Api 2010.06.07. 15:50:03

@guy: "a bank majd segít"

Persze, "segít". Kicsit morbid vicc.

Weiß Api 2010.06.07. 16:13:18

@Brigi \"B. A.\" főnöke: "Nem lehetne, hogy csak valamiféle jogi végzettséggel lehessen ide kommentelni?"

Hányféle jogi végzettség van? :-D

Egyébként pont az az érdekes ebben a blogban, hogy nemcsak jogi végzettségűek írnak ide, amiből sokszor látszik a nem jogászok jogérzéke, jogfelfogása (egyik tipikus jelenség a kárörvendő áldozathibáztatás). Amitől egyébként sok esetben nincs messze a mai jogalkalmazói gyakorlat, viszont messze van - humánusabb - az európai, illetve háború előtti magyar joggyakorlat.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.06.07. 18:49:41

@Weiß Api: Nos, ha a jogászdiplomát és a jogi karokon tartott jogi aszisztens képzéseket összeadjuk, akkor legalább kettő. És akkor ez egy nagyon elnagyolt számítás, de a többesszámot indokolja.

Ha elolvasod a nyitóbejegyzést, akkor megtudhatod, hogy ez a blog azért van, hogy a hozzáértők a kiposztolt jogesetekről vitatkozzanak. Mára már nagyon messze van ez a blog ettől. Ha hülyék okoskodásait akarom olvasni, akkor a Homárra megyek, ott kevésbé zavaróak a "megbüntetett a Centrum parkoló" típusú nonszenszek (azok pótdíjaznak ugyanis).

Rókarezisztens Kopasztyúk 2010.06.07. 19:26:46

@Weiß Api: 100% árcsökkenéssel bármilyen tételű BMW-t átveszek! :-))))))

Weiß Api 2010.06.07. 22:22:23

@Rókarezisztens Kopasztyúk:

Igazad van, felcseréltem a számlálót a nevezővel. Szóval ami 2008. ősze előtt 2,5-3 millió volt, az most 1,2-1,5 (kínálati ár - ki tudja, mennyi alkutartalékkal). Aki betolt akkor 1 millió önerőt egy CHF-alapú autóhitelbe egy ilyen autóba, annak minimum úszott az önerő a korábban említett három tényező miatt. Szóval álszent duma, hogy a posztoló, illetve hasonló esetben lévők "egy vasat sem adtak" az autóért. Ha valóban nem adtak volna, akkor jattolhatnának a banknak a hitellezáráskor az árfolyamveszteség miatt. Ami persze véleményem szerint - ami meglepetésemre összhangban van a fentebb idézett 2006-os cikkel, csak abban nem volt szó árfolyamveszteségről, mivel akkor nem volt téma - a hitellezáráskor a kölcsönösszeg tőkéjén azonnal realizált árfolyamveszteség is a kár része ilyen esetekben.

Weiß Api 2010.06.07. 22:32:08

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

Pont azért szemléletes a laikusok véleménye (ami persze sokszor felbőszít, ld. hitelkárosultak-blogon a kárörvendő büdös tetűsereg - döbbenetes), mert sok kényes esetben pont ugyanebben a stílusban laikus (ezen belül is sokszor diktatórikus, méltánytalan) maga a jogalkalmazás is, kihagyva olyan alapelveket, amik civilizáltabb országokban, illetve a bolsevizmus előtti időkben Mo-n is meghatározták a joggyakorlatot, és a mai hatályos jog sem zárná ki azok alkalmazását (clausula rebus sic stantibus, részleges objektív gazd. lehetetlenülés stb.). Ezek a laikus-vulgáris - sajnos nem elszigetelt - beszólások inspirálhatják, edzhetik a szakértőbbeket, hogy formálják a véleményüket.

Pl. a részleges objektív gazdasági lehetetlenülés nemcsak kárörvendő laikusok szemében egyenlő a szerződésszegéssel, hanem a mai jogalkalmazásban is. A két háború között ez nem így volt, és most sem így kéne lennie.

akira2 2010.06.08. 08:09:38

@Sics68:

Valóban MINDEN felmerült (és méltányolható) kárt/költséget ki kell fizessen a biztosító, de egy forinttal sem többet - káron szerzés/gazdagodás ugyanis.

Itt azonban pontosítanék:

"2.
Hogy a károkozó és az ő felelőség-biztosítója milyen arányban felelnek a kárért, azt ugyanúgy a bíróság fogja (valszeg) megállapítani, mint a teljes kár pontos összegét."

A károkozó felelőssége (hacsak nincs valami mentesülési ok, mint pl. ittasság), 100%-ban átszáll a biztosítóra a milliárdos kártérítési maximumig... Nincs olyan, hogy pl. 70%-ban a biztosító térít, a maradék 30%-ot a károkozó. Ha a károkozó felelős, az a biztosító sara...

A teljes kár összegét - ha a felek nem tudnak megegyezni - valóban a bíróság mondhatja ki. A kár megállapítása pedig műszaki, kárrendezései, értékbecslői és jogi feledat, azaz összetett. Viszont vannak általánosan elfogadott alapelvek, amelyekkel érdemes tisztában lennie minden autóvezetőnek, mert ez az általános műveltség része.
OFF.
Pl. egy bagatell (500 euro-s) kár esetén nem érdemes 4-6 hétig 4-6000 euroért bérelni autót, mert ha a fene fenét eszik is, akkor sem fogja a biztosító kifizetni az indokolatlan bérleti díjat. Néhány napnyit igen, de 4-6 hetit nem. Még Németországban sem...
süti beállítások módosítása