Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Hitelközvetítő, és a kiadott banktitkok

2010. február 04. - zugügyvéd

A hitelközvetítő cégek visszaéléseiről már számos cikk született, és nyilvánvaló volt, hogy a banktitkot sem kezelik szabályszerűen, de hogy az ügyfelek adatait is így kiadják, az már akár bűncselekménynek is tekinthető.


Kedves Zugügyvéd!
 
Egy számomra furcsa esettel fordulok Hozzád.
2008. tavaszán vettünk egy házat, amit részben építési hitelből terveztünk finanszírozni. A kivitelezőnk tanácsára – bár ne hallgattunk volna rá – egy bizonyos hölgyet bíztunk meg a számunkra legjobb hitelkonstrukció megtalálásával. A hölgy – többkörös hülyének nézés után, de ez most nem tartozik a tárgyhoz, max annyiban, hogy gyanút kellett volna fognunk – végül ajánlott egy megfelelő konstrukciót.

 

Minden rendben ment, bár kicsit furcsálltuk, hogy a hitelszerződés megkötésekor nem volt jelen, pedig még az odaúton is beszéltünk telefonon és az elmondásából azt lehetett leszűrni, hogy a helyszínen van. Végülis ő nem kell a szerződéshez, megkötöttük nélküle.


Mivel építési hitelről van szó, a hitel részleteket nem a kivitelezőnek, hanem közvetlenül nekünk folyósították, készültségi szintenként. Az egyik ilyen részlet folyósításáról úgy szereztünk tudomást, hogy a kivitelező ordítva hívott fel minket, hogy tudomása szerint már két napja folyósítottak és még mindig nem érkezett meg hozzá a pénz. Az első kérdésem ehhez kapcsolódik:
-          értesíti-e a bank a kivitelezőt a részletek utalásáról?
Tudtommal nem, hiszen velük semmilyen viszonyban nincs. tehát csak a hitelközvetítő értesíthette, kiadva ezzel banktitoknak minősülő információkat. (Nem az a baj, hogy megtudta, hiszen át akartuk utalni, de ennyi idő alatt egyébként sem érkezne meg hozzá a pénz. Az a baj, hogy olyan információhoz jutott, amihez neki semmi köze és emiatt mi egy elég megalázó üvöltözés szenvedő alanyaivá váltunk, ártatlanul.)


A hitelfelvétel lezárult (az építkezés azóta sem, de ez más téma) és azt hittük, hogy a hölggyel való kapcsolatunk is. Pár héttel ezelőtt azonban felhívtak egy luxus-kategóriájú porszívókat értékesítő cégtől és elmondásuk szerint a hitelközvetítő hölgytől kapták meg a telefonszámomat. Ez nem lenne annyira főbenjáró bűn, ha barátok lennénk vagy legalábbis nem ügyfél/szolgáltató kapcsolat lett volna köztünk.

 

De az ügyfeleink adatait kiadni, anélkül, hogy előzőleg engedélyt kértünk volna rá, szerintem elég necces. Ez a második kérdésem:
-          kiadhatja-e a pénzügyi tanácsadó az előzőleg üzletkötéshez bekért adatainkat magáncélra?
Ezen a ponton elborult az agyunk és utánanéztünk a hölgynek. A PSzÁF nyilvántartásából kiderült, hogy a hitelszerződés megkötése körüli időszakban a státusza „Deaktivált” volt. A harmadik kérdésem ehhez kapcsolódik:
-          jól tudom-e, hogy deaktív státuszban a hitelközvetítő nem láthat el hitelközvetítői tevékenységet?
 

 

Ezen a ponton világosodtunk meg: hát ezért nem volt jelen a szerződéskötésnél, ezért nem szerepel sehol a neve és ezért élt vissza vígan a banki adatainkkal: mert úgysem tudjuk rábizonyítani.

 
Kérlek, segítsetek, szeretnénk, ha a hölgyben tudatosulna, hogy mit szabad következmények nélkül megtenni egy ügyféllel és mit nem. Hogyan tudunk eljárást indítani? A PSzÁF szerint ez részben PTK kategória (joggal való visszaélés), mi viszont nem szeretnénk egy polgári perrel vesződni, hiszen nem kártérítést akarunk, hanem azt, hogy a hölgy a jövőben tiszteletben tartsa azokat az embereket – és adataikat –, akikből él, mégha a pénzét nem is tőlük kapja.
 

 

Érdemes eljárást indítanunk, vagy nyeljük le, hogy az emberek ilyenek és igyekezzünk elfelejteni ezt a szemétséget?

 
Köszönöm ha válaszoltok!
Üdv,
Panni
 

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr711729773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sasmadar 2 2010.02.04. 17:49:22

Egy kész ház megvétele után mire kell kivitelező?
Ezek szerint ti tévesztettétek meg a hitelintézetet,hiszen a pénzt nem egy kész ház megvásárlásához,hanem felujjitáshoz,vagy kivitelezéshez kértétek/kaptátok.

TixTide 2010.02.04. 19:05:13

@samadar 2: Először olvasni, aztán értelmezni. Ha még mindig nem sikerült, akkor ajánlott újraolvasni és újraértelmezni.

Például a második bekezdés így kezdődik:

"Mivel építési hitelről van szó a hitel részleteket nem a kivitelezőnek, hanem közvetlenül nekünk folyósították, készültségi szintenként."

nézz · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.04. 19:33:08

két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

patcsipalcsi 2010.02.04. 19:33:57

ez meg lett már tárgyalva az index aktuális topicjában.
1. a PSZAF nem a főnöke a hitelközvetítőnek, ha nincs alá regisztrálva, hát nincs és ennyi.
2. Való igaz, hogy nem adhatja ki az infót, de a kérdés az, hogy a csajszi kinek az "embere" volt... Kötöttél szerződést vele, hogy az érdekeidet képviselje? Mert ha nem, akkor a kivitelező érdekeit képviselte és semmiképpen nem vonatkozik rá a banktitok, hiszen nem bank. És te (a levélíró) önként árultad el neki az adataidat,még csak ármánykodnia sem kellett, hogy azokat megszerezze.
És a lényeg: mivel semmi nem kötötte, hogy azokat bizalmasan kezelje, miért tette volna?

Hoffy 2010.02.04. 19:34:19

Igen a bankok és a közvetítők a világ leggerinctelenebb társasága. Persze ez csak azért lehetséges mert a kormányok önös érdekből mindent megengednek nekik. Persze nem önzetlenül.

A pénzügyi gazdasági válság is csak hülyítés. Egy tv néző számítása amit a CNN hez elküldött.

Az Amerikai bankok konszolidációja 700 milliárd dollár, + már kifizettek 500 milliárdot. Ehhez még hozzájön amit az Európaiak kifizettek, fizetnek a bankoknak.
“A Földbolygón 6,7 milliárd ember él. Ha csak az amerikai tervben szereplő 700 milliárd dollárt vesszük, és ezt elosztjuk a Föld lakosainak számával, (6,7 milliárddal), akkor az lakosonként 104 millió dollárra jön ki fejenként.”
  “Ha ezt a pénzösszeget odaadnánk minden egyes földlakónak, akkor nem csak hogy a szegénységet számolnánk fel gyökeresen általa, hanem minden földlakó milliomossá válna.”

Ha az embereken akarnának segíteni azt megtehették volna, de itt vagyonelosztás folyik gerinctelenül és ebben a Magyar állam is kiveszi a részét, mert itt sem a hiteleseket támogatják, hanem a bankokat.

Ez a világ egyik legszemetebb pénz átcsoportosítása. Nekem nincs egy forint hitelem se de az én adóm is bánja, hogy szemét bankárokat támogatunk.

Hoffy 2010.02.04. 19:36:33

A válság azonban itt van, és a kormányok meg a bankok csak gúnyolódnak velünk.
A pénz azokhoz vándorol, akik spekulációikkal veszítik el a mi pénzünket, és így a betéteseknek semmi nem jut a konszolidációnak nevezett milliárdokból.

Füredi 2.0 (törölt) 2010.02.04. 19:42:54

A hitelközvetítőnek nincs "banktitka". Nem tartozik a Hpt. alá.

Káposzta Benő 2010.02.04. 19:55:27

@Hoffy: "700 milliárd dollárt vesszük, és ezt elosztjuk a Föld lakosainak számával, (6,7 milliárddal), akkor az lakosonként 104 millió dollárra jön ki fejenként."

Újratervezés.

Az igazi Trebics 2010.02.04. 19:59:51

@Hoffy: Köszönjük az érdemi hozzászólást, de elemei matematikai ismeretekkel magad is rájöhettél volna, hogy ez mekkora baromság.

Mondjuk az afrikai éhezőkön a föld lakosaira jutó 100 dollár is sokat segítene.

AutosVilli 2010.02.04. 20:31:23

Verjétek véresre a fejét.

Hoffy 2010.02.04. 20:33:52

@Az igazi Trebics: Köszönöm az észt abból nem kérek mert a becsület többet ér ami viszont neked ismeretlen

Hoffy 2010.02.04. 20:35:02

@Az igazi Trebics: Tudod vagy nem de számolhatsz te is és talán megérted, a te eszed észosztásod a kutyának se kell.

Hoffy 2010.02.04. 20:36:25

@Az igazi Trebics: Vagy esetleg egy bankár féreg vagy, mert akkor nem várok tőled szolidaritást.

mizrolist 2010.02.04. 20:57:06

@Hoffy: én nem vagyok bankár, de 700 milliárd osztva 6,7 milliárddal az 104.

SzZ 2010.02.04. 20:58:39

Adatkezelés az Avtv szerint csak célhoz kötött lehet. Akárkinek is a megbízottja, arra biztosan nem kapott felhatalmazást a hitelközvetítő, hogy személyes adatokat a porszívóügynöknek átadjon.

Egyébként a történetben valami nem kerek: ha a hölgy nem szerepelt hitelközvetítőként a banknál, akkor nem lehetett információja a banki részlet utalásáról, így a kivitelező sem tőle tudhatta meg, hogy a bank fizetett. Kellett legyen ott más bankos kapcsolat is :-)
(Ez persze lehet a hitelközvetítőn keresztüli kapcsolat, de ezt bizonyítani szinte lehetetlen.)

Hoffy 2010.02.04. 21:03:05

@mizrolist: De a lényeg a bankok támogatása és nem az adósok. A lényeget nemlátod.

AutosVilli 2010.02.04. 21:04:04

@Hoffy: Csak annyit kellett volna írnod a cseszegetésekre hogy,jaj bocsi ezt benéztem.

KommentR 2010.02.04. 21:05:26

@Káposzta Benő: Ilyenek a szegény emberek. Kettőnél több nulla már összezavarja őket :D

szaGértő 2010.02.04. 21:05:43

@mizrolist: Azért kell ennyit törleszteni, mert a bankárok így osztanak. :)

SzZ 2010.02.04. 21:06:02

@Hoffy:
Tudom, hogy az infód egy kb. egy éve lánclevélként keringő .ppt állományból származik, de a számítás abban is hibás.

Indulat nélkül: magad is beláthatod, hogy 700 (milliárd) osztva 6,7 (milliárd)-dal nem lehet százmilliós nagyságrend, hanem csak 700/6,7 =~104.

Az eredeti szerzőt kissé megzavarhatta a sok nulla a számok végén :-)

misc · http://misc.blog.hu 2010.02.04. 21:07:21

@Hoffy: képzeld el, hogy minden ember kap 100 millió dollárt a földön.. te mit csinálnál? abbahagynád a munkát és elhúznál hawaii-ra nyaralni. ugyanezt tennénk mind a 6,7 milliárdan. elég zsúfolt lenne hawaii, arról nem is beszélve, hogy néhány nap alatt kollektíven éhenhalnánk, ha mindenki nyaral és senki sem dolgozik :)

milyen szerencse, hogy hülyeséget írtál, ugye?

SzZ 2010.02.04. 21:08:14

@Hoffy:
Abban igazad van, hogy a francér' a bankokat támogatjuk mondjuk a munkaadó kisvállalkozások helyett - de ez itt a jogi blogon nagyon offtopic.

AutosVilli 2010.02.04. 21:09:04

@Hoffy: A lényeg az hogy nem 104dollárba került fejenként az amcsi bankok bedőlése,és utánna a többi,hanem egy IMF hitelbe,ami kb azt jelenti,hogy ma magyarországon minden ember kb 2millával tartozik.(teljes állam adóság)

Hoffy 2010.02.04. 21:13:14

Engem nem a 0 ák vagy a hiányaik zavarnak, hanem a büdös bankárok akik rosszul kalkuláltak, hazardírozták, a mások pénzével, miért támogatást és nem börtönt kapnak?

Hoffy 2010.02.04. 21:14:10

@KommentR: Szegény az anyád a facsecsű

A80 2010.02.04. 21:20:22

Ez nem Amerika bakker, itt egyelőre a bankok támogatják az államot, fizetnek ilyen-olyan-amolyan címen, és az összes alkalmazottukat bejelentik hivatalosan, semmi zsebbe fizetgetés. Ja, meg egy kis védelmi pénzt is kell fizetni a pártocskáknak, különben még hülye törvényeket hoznak, na nem olyat ami a közérdek, hanem ami a politikai elitnek jó. Mondjuk államosítanak egy bankot, aztán szétosztják a haveroknak az ott talált pénzt.

mizrolist 2010.02.04. 21:21:28

@Hoffy: és ennek mi köze van a poszthoz?

Tigervudu 2010.02.04. 21:34:56

Ez a sztori nagyon gyenge.
A hitelközvetítőnek nem dolga a szerződéskötésnél ott lenni./akkorra már tudnia kell az ügyfélnek minden lényeges körülményt/
A telefonszámainkat sajnos bármely családtagunktól kikérdezheti bárki ,hogy porszívóra csodaszeres mlmre vagy bármely tutti bizniszre rádumáljon!
A szakaszos folyósítás lényege ,hogy ne másra költsd a pénzt.A kivitelezőt se illik szivatni .

Az igazi Trebics 2010.02.04. 21:49:07

Bocs fiúk, át kellett forgatnom a trezorban a pénzt, nehogy bepenészedjen, de már itt vagyok...

Szóval először is tisztázni kell, hogy a hitelközvetítőnél a többi papírral együtt nem írt-e véletlenül alá egy adatkezelési nyilatkozatot a tisztelt posztoló. A telefonszáma - ha nem titkos - szerintem nem személyes adat. Ha mégis ráfogjuk, hogy az, bűncselekményt csak akkor követett el a hitelközvetítő, ha ezt jogtalan haszonszerzési célból vagy jelentős érdeksérelmet okozva tette.

Mondjuk szerintem kicsit túlreagálja a dolgot a posztoló, ennél nagyobb bosszúság sose érje.

Sics68 2010.02.04. 21:57:01

Üdv!

@Az igazi Trebics:

Szerintem a telefonszám személyes adat, vagy legalábbis olyasmi :) ... és a jogosulatlan adatkezelés is megáll.

Gondolj bele, hogy amikor telefont+kártyát vásárol az ember egy mobilszolgáltatónál, akkor is van a szerződésben három pont_

1.
Hozzájárulsz-e ahhoz, hogy a számod nyilvános legyen (telefonkönyv, tudakozó stb.)

2.
Hozzájárulsz-e ahhoz, hogy a telefonszámodon megkeressenek ilyen-olyan üzleti ajánlatokkal a telefonszolgáltatótól?

3.
Hozzájárulsz-e ahhoz, hogy a telefonszámodat harmadik fél részére kiadják. (Hogy az téged reklám-ajánlatokkal megkereshessen értsd zaklathasson.)

***

Azzal, hogy a hitelközvetítő nőcinek megvan a zügyfele telefonszáma, semmi gond, hisz az ügyfél maga adta meg neki (bizonyos célból) - az viszont etikailag és valszeg jogilag is erősen aggályos, hogy ő (valszeg ő volt)ezt harmadik fél részére továbbadta.

Asszem, a harmadik fél lesz vádolható a jogosulatlan adatkezeléssel :) ... de sok baja nem lesz a dologból, ha bíróság elé kerül, akkor max eliltják tőle hogy a posztoló telefonszámát kezelje :-) ... azaz kötelezik rá, hogy törölje a rendszeréből...

Hogy a hitelközvetítővel mit lehet csinálni? Nem tudom... valami bírság vagy kártérítés esetleg rányomható, de igazából az ilyent egyszerübb "le se sz...ni", mint hogy foglalkozz vele...

bye
Sics

Csanna 2010.02.05. 10:48:25

Az én tel.számom is megadta a biztosítási ügynök egy brókercégnek, azóta már kétszer cseszegettek telefonon, udvariasan küldtem el őket a francba. Harmadszorra kicsit határozottabban, azóta nem hívnak.
Ennyire egyszerű...

serfecs (törölt) 2010.02.05. 11:11:41

Sziasztok!

Én küldtem be a posztot, néhány kommentre reagálnék:
@samadar 2: Nem voltam teljesen egyértelmű: házat építtettünk velük, de az én pongyola értelmezésemben ez ház vétel, mert nem mi hordtuk talicskával a sódert :-)
@patcsipalcsi: Igen, meg lett tárgyalva, de azóta kiderült pár info, mivel felhívtam a PSzÁF-et. Nem kötöttünk szerződést a csajjal, ezzel együtt elvárható, hogy ne kürtölje szét, mikor mennyit utal nekünk a bank. Az adataimat önként adtam meg, ahogy pl az orvosomnak is megadtam, mégsem jut eszébe poszívó-ügynököket rámszabadítani.
@Füredi 2.0: OK, de valami csak köti, bankkal kötött szerződés vagy valami, hogy a tudomására jutott bizalmas adatokat ne adja ki...
@SzZ: Biztos, hogy ő adta ki, de sajnos nem tudjuk bizonyítani. Annyit tudunk csak, hogy a bankból kiszívárgott, tehát a bank ellen tehetünk panaszt, aki majd lefolytatja az eljárást.
@Tigervudu: A szerződéskötésnél lehet, hogy nem kéne ott lennie, minket mindenesetre megtévesztett; folyamatosan azt mondta, hogy ott lesz, sőt, útban odafelé telefonon azt mondta, hogy ott van. A telefonszámom titkos, ezen kívül a porszívós hölgy elmondta, hogy kitől kapta meg a számomat. A folyósítással pedig eszünk ágában sem volt trükközni, írtam, hogy 2 nappal a folyósítás után már követelte a pénzt a kivitelező, ennyi idő alatt meg sem érkezik hozzá az átutalás. Gondolod, ha az lenne a bajom, hogy nem tudtunk trükközni, akkor itt pattognék?
@Az igazi Trebics: Neked lesz igazad, valszeg tényleg túlreagálom, de nem bírom, amikor olyanok élnek vissza az adataimmal, akik kvázi belőlem élnek. Nekem is vannak vevőim, soha eszembe nem jutna az adataikat idegeneknek megadni. Főleg nem a bizalmasakat.

Csanna 2010.02.05. 11:47:50

Na akkor végülis megkapta a kivitelező a pénzét, megnyugodott (gondolom),a porszívós sem jelentkezett többet. Legközelebb, ha hitel kell, akkor egy másik hitelközvetítőt fogsz megbízni.
Ismerve az építőipar már akkor katasztrofális helyzetét a kivitelezők joggal félnek attól, hogy nem kapják meg a munkájuk ellenértékét. Ha biztosítékként nem kötöttek szerződést Veled, hogy az építkezést miből fogod finanszírozni és milyen ütemben, szerintem joggal aggódtak.

Csanna 2010.02.05. 12:05:56

Ilyenkor a kivitelező bankgaranciát szokott kérni, sőt abban is meg lehet állapodni, hogy a készültségi fok igazolása után a bank közvetlenül a kivitelezőnek utalja a pénzt. Szerintem a banktitok megsértése akkor fordult volna elő, hogyha pl. a szomszédodnak "szivárogtatnak ki" információkat. Elképzelhetőnek tartom, hogy a kivitelező igazolta a banknál, hogy a hitellel terhelt ingatlant ő építi, így egyszerűen csak tájékoztatták, hogy mikor utalták a pénzt.

Csanna 2010.02.05. 12:29:59

Próbálj abból kiindulni, hogy az a "szemét" hitelközvetítő hitelt szerzett Neked és nem Te rohangáltál banktól bankig, esetleg több hónapot rászánva. Ezek szerint a bankot sem nagyon érdekelte, hogy a PSZÁF-nál inaktív státuszban van. Akkor Téged miért érdekel?
Ha esetleg jelentkezik még a porszívóügynök mondd meg, hogy nem kívánsz vásárolni.

guy 2010.02.05. 13:41:14

A hitelközvetítés egy nagy csalás sokszor szerintem. Sokkal jobb, ha az ember bemegy két-három bankba és ott személyesen kér ajánlatot a felvenni kívánt hitelre (a végén a hitelközvetítő is odamegy). Minek még egy embert közbeiktatni, ezzel csak a hibázók lehetséges száma növekszik. A hitelközvetítőnek egyébként sincs pénzben kifejezhető és a gyakorlatban is realizálható felelőssége, kb. olyasmi, mint egy 10 éves gyereket elküldeni valami milliós dolgot venni - vagy összejön vagy nem, de inkább a játékboltban fog kikötni.
A hitelfelvételt sokan egy misztikus dolognak látják - pedig nyilván nem az - ezért megbíznak olyan emberekben, akik szerintük tudják, hogy mit csinálnak, pedig egy pár hetes tanfolyamon próbálták meg elsajátítani a hitel működésének folyamatát - a többség persze nem érti meg, de belőlük is hitelközvetítő lesz, akik a szájhagyomány útján terjedve próbálják meg bepalizni az ismerősöket, meg az ismerősök ismerőseit. Vágják maguk alatt a fát pár évig, közben sikeresen elidegenítenek maguktól mindenkit, és a végén belebuknak, ami nem baj, de az ügyfél is rosszul jár. Nagy értékű hitelnél szerintem nem szabad hitelközvetítőhöz menni. Az, hogy nem ért valaki hozzá, nem kifogás, ha milliós tartozásokat vállal, kutya kötelessége, hogy legalább az alapoknak utánanézzen.

Matt Albie 2010.02.05. 14:19:45

guy 2010.02.05. 13:41:14 :
én nem így látom, ügyvédként sok hitelközvetítővel volt dolgom, van olyan is akivel viszonylag sokat dolgozom együtt. Velük mindig minden ügy sikeresen fejeződik be, mivel ügyesen előszűrik az ügyfeleket, nem linkre csináltatnak tuljog-fenntartásos szerződést, amit a végén módosíthatunk ezerszer, vagy bonthatjuk fel.
Tény, hogy ha valaki rászánja az időt, akkor nem kell közvetítő, de mivel ezek a banktól kapnak pénzt, nem az ügyféltől, megéri a megspórolt időt.

serfecs (törölt) 2010.02.05. 14:39:33

@Csanna: A hitelközvetítő ahhoz a bankhoz küldött minket, ahonnan a legmagasabb jutalékot kapta, erre utal a "többkörös hülyének nézés" megjegyzésem. Az első találkozás alkalmával (előre kértük, hogy legalább 3-4 ajánlatot hozzon) egyetlen konstrukciót ajánlott, akkor finoman elküldtük melegebb éghajlatra. A második találkára már hármat hozott, kettő teljesen használhatatlant és az elsőt.
Hogy miért maradtunk mégis? Mert tudtuk, hogy sokkal flottabbul megy minden, ha a bank már előzőleg is adott hitelt az adott kivitelező ügyfeleinek.
A kivitelező aggodalmáról annyit, hogy végig csúszásban volt a határidőkkel, akkor is, amikor a "jussát" követelte, sőt, a mai napig vannak el nem végzett, 1,5 évvel ezelőtti határidejű elmaradásai, az egyéves bejárást természetesen nem tartották meg, stb-stb. Az el nem végzett munkák ellenértékét természetesen visszatartottuk.

Az igazi Trebics 2010.02.05. 14:41:36

@Sics68: Igaz!

"Adósság- és követelésbehajtással foglalkozó gazdasági társaságok személyes adatok kezelésének gyakorlatával kapcsolatos adatvédelmi biztosi

ajánlás

Az Avtv. 2. §-a alapján e törvény alkalmazása során személyes adat:

„a meghatározott természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható.”

A fenti meghatározásból egyenesen következik, hogy az adósságbehajtó gazdasági társaságok kezelésébe került magánszemély adósok adatai (név, lakcím, követelés mértéke, telefonszám) személyes adatok."

Csanna 2010.02.05. 15:42:34

Jól értem? Az építési hitelt felvettétek a bankból, de a kivitelező felé visszatartottátok. Akkor a visszatartott pénzből miért nem bíztatok meg egy másik kivitelezőt, ha a munkáját nem jól végezte az előző?

serfecs (törölt) 2010.02.05. 16:18:36

@Csanna: Nem. Természetesen volt önrészünk is és abból tartottunk vissza. A hitelt egy az egyben továbbutaltuk. Olyan dolgok hiányoznak, amik a használatbavételt - tehát az utolsó részlet folyósítását - nem akadályozták, ezért folyósította abank a teljes összeget, annak ellenére, hogy a kivitelezés nincs kész.

linlin 2010.02.06. 10:01:08

A banknál tegyél panaszt, kérj magyarázatot arra, hogyan értesülhetett egy idegen a te számlamozgásodról. Gondolom nem adtad meg az illető hölgynek a telefonos kódodat, vagy ilyesmit. (Hisz az ember a saját számlájáról is csak hosszas beazonosítási procedúra után kaphat infot.) Ha nem tudhat titkos kódokat tőled, akkor csak egy banki alkalmazottól tudhatta meg az utalást, vagy pedig azóta ő is annál a banknál dolgozik. Ő vagy más mindenképpen visszaélt a te személyes adataiddal. Másik lehetőség, hogy a PSZÁF-nál teszel panaszt a hölgy és a bank ellen. (Szerintem a telefonszámos problámát hagyd ki, nem fontos. Ha porszívóügynökök hívnak, tedd le a telefont. Esetleg hívd fel a hölgyet és mondd meg neki, hogy kifejezetten rossznéven veszed, ha bárkinek megadja a telefonszámod, ezt a jövőben ne tegye.)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.02.06. 10:13:53

@panni75:
Gondolom neked is megvan a genyó telefonszáma. Van a neten sok remek szexpartnerkereső, tegyél fel neki néhány remek hirdetést cserébe, aztán képzeld el az arcát az első telefonnál. Aztán ugyancsak netről küldj neki egy sms-t, hogy "Ugye nem szép más telefonszámával visszaélni? Remélem, megtanultad!".
És szerintem kb. kvittek vagytok.

dzsaszper 2010.02.11. 08:49:15

Írni kell az adatvédelmi biztosnak, hogy indítson egy vizsgálatot a hitelközvetítő cégnél..
Kell hivatkozni a telefonáló értékesítőre, aki azt mondta, hogy a közvetítőtől kapta az elérhetőséget.

helenésafiúk 2011.04.07. 14:34:11

én az otp-nél vettem fel lakáshitelt, közvetítő nélkül és a kivitelező szintén elég jól értesült volt a számlámat illetően. Sőt, volt olyan, hogy a bank a kivitelezővel üzent nekem.
süti beállítások módosítása