Az egyes multik kreatív jogértelmezési szokásairól oldalakat lehetne megtölteni. Az elévülés sajátos kezeléséről szól az alábbi történet, amit Szagértő küldött be.
A Vodás előfizetésemen pár éve tarifacsomagot váltottam, az új
tarifacsomagba három SIM kártyát vittem át, és kértem a negyedik
kártya megszüntetését.
Az ügyintéző (ki tudja, miért) csak úgy tudta a dolgot megoldani, hogy
csinált nekem egy új ügyfélszámot, a három SIM kártyát átrakta
oda, és a negyediket hagyta a régin.Ezzel egyidejűleg költöztünk is, így nem értesültem arról, hogy a
negyedik (lemondott) SIM kártyára a régi ügyfélszámon az új
tarifacsomag szerinti havi bruttó 25.000,- forintot folyamatosan
leszámlázták.Csak 10 hónap után sikerült leállítani a számlázást egy olyan
megszüntetett előfizetésre, amelyet (a megszüntetét követően) egyetlen
pillanatig sem használtam.Hosszas ügyintézés után az egyik levelem olyan emberhez került, aki
érdemben hajlandónak látszott válaszolni, akitől ma egy levelet
kaptam.Az egyik bekezdésben ezt írja:
"Nyilvántartásunk szerint a xxxxxx számlafizető azonosítón jelen
levelünk keltekor bruttó 204.863 forint tartozás mutatkozik. Az összeg
jogosságát Ön levelében kifogásolta, azonban szeretnénk tájékoztatni
arról, hogy az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény
143. paragrafus (2) bekezdésében foglaltak alapján egy év alatt
évülnek el az előfizetési szerződésből eredő igények, így az egy évnél
régebbi panaszára vonatkozóan nem tudunk konkrét adatokkal szolgálni,
továbbá panaszát nem találtuk jogosnak."A következő bekezdés:
"Egyedi elbírálás alapján felajánlottuk önnek, hogy ha 2009. október
22-ig kiegyenlíti a tartozás felét, akkor a további tartozás
rendezésétől eltekintünk."Most ezt jól értem? A Vodafone által is elismerten elévült
követelésnek elég a felét kifizetni. Jót röhögtem.
A Vodafone ügyintézőjének hibájából a lemondott szolgáltatásra
számláznak, majd a reklamációt nem tartják jogosnak, plusz pont
ugyanilyen hozzáértéssel intézik a jogi ügyeket is, mint a
szolgáltatást egyébként.Nem tudom, nekem nincs jogi végzettségem, de ha pénzt akarok behajtani
valakitől, akkor nem írom bele a levélbe, hogy miért nem köteles a
delikvens fizetni...Igaz, a Vodafone-nál sem jogász írtam, hanem a levelezési
csoportvezető. :)
Utolsó kommentek