Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Kreatív elévülés

2009. október 12. - zugügyvéd

Az egyes multik kreatív jogértelmezési szokásairól oldalakat lehetne megtölteni. Az elévülés sajátos kezeléséről szól  az  alábbi történet, amit Szagértő küldött be.


A Vodás előfizetésemen pár éve tarifacsomagot váltottam, az új
tarifacsomagba három SIM kártyát vittem át, és kértem a negyedik
kártya megszüntetését.
Az ügyintéző (ki tudja, miért) csak úgy tudta a dolgot megoldani, hogy
csinált nekem egy új ügyfélszámot, a három SIM kártyát átrakta
oda, és a negyediket hagyta a régin.

Ezzel egyidejűleg költöztünk is, így nem értesültem arról, hogy a
negyedik (lemondott) SIM kártyára a régi ügyfélszámon az új
tarifacsomag szerinti havi bruttó 25.000,- forintot folyamatosan
leszámlázták.

Csak 10 hónap után sikerült leállítani a számlázást egy olyan
megszüntetett előfizetésre, amelyet (a megszüntetét követően) egyetlen
pillanatig sem használtam.

Hosszas ügyintézés után az egyik levelem olyan emberhez került, aki
érdemben hajlandónak látszott válaszolni, akitől ma egy levelet
kaptam.

Az egyik bekezdésben ezt írja:
"Nyilvántartásunk szerint a xxxxxx számlafizető azonosítón jelen
levelünk keltekor bruttó 204.863 forint tartozás mutatkozik. Az összeg
jogosságát Ön levelében kifogásolta, azonban szeretnénk tájékoztatni
arról, hogy az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény
143. paragrafus (2) bekezdésében foglaltak alapján egy év alatt
évülnek el az előfizetési szerződésből eredő igények, így az egy évnél
régebbi panaszára vonatkozóan nem tudunk konkrét adatokkal szolgálni,
továbbá panaszát nem találtuk jogosnak."

A következő bekezdés:
"Egyedi elbírálás alapján felajánlottuk önnek, hogy ha 2009. október
22-ig kiegyenlíti a tartozás felét, akkor a további tartozás
rendezésétől eltekintünk."

Most ezt jól értem? A Vodafone által is elismerten elévült
követelésnek elég a felét kifizetni. Jót röhögtem.
A Vodafone ügyintézőjének hibájából a lemondott szolgáltatásra
számláznak, majd a reklamációt nem tartják jogosnak, plusz pont
ugyanilyen hozzáértéssel intézik a jogi ügyeket is, mint a
szolgáltatást egyébként.

Nem tudom, nekem nincs jogi végzettségem, de ha pénzt akarok behajtani
valakitől, akkor nem írom bele a levélbe, hogy miért nem köteles a
delikvens fizetni...

Igaz, a Vodafone-nál sem jogász írtam, hanem a levelezési
csoportvezető. :)

 

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr761445655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G-zet 2009.10.12. 19:16:59

Sziasztok!
Anno ügyintézés során adtak valamilyen papírt a megszüntetésről? Ha van róla aláírt dokumentum, biztos lehet reklamálni. Egyébként nehezebb bizonyítani, hogy valóban megszüntetést kértél.

szaGértő 2009.10.12. 19:35:54

@G-zet: Hangfelvételnek kell lenni... De nem logikus, hogy a régi ügyfélszámon a régi díjcsomag helyett az új indult el.

szaGértő 2009.10.12. 19:43:42

@G-zet: De az a tény, hogy leírták, hogy szerintük elévült, érdekes lehet...

PioDVD 2009.10.12. 19:51:54

Mielőtt nagyon viccesnek találod, az 1 éves elévülés akkor játszik, ha 1 évig nem szóltak hozzád. Úgy tűnik, küldték a számlákat, 1 éven belül felszólítás is megvolt, azóta leveleztek, úgyhogy a tartozásod nem évült el.

Amire gondolhatnak, bár furcsának tűnik, hogy mostanában kértél volna valami konkrét adatot, ami 1 évnél régebbi (mondjuk az évekkel ezelőtti tarifa-váltás és egyebek) és azt nem tudják (=nem akarják) megadni az elévülés miatt.

Ha félreérthető lenne, nem ellened írom, csak szólok, hogy nem úsztad meg ilyen könnyen. Amúgy "neked adok igazat", a voda-nak nem került pénzébe a dolog, nyugodtan elengedhették volna a pénzt. Vagy kérjenek 5 e-t extra ügyintézésre, de 100 e-t, mikor amúgy otthagysz náluk havi 75-öt... Remélem, ott is hagytad/hagyod őket ezekután.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 19:54:49

Nekem parkolási dítartozással kapcsolatos levelek jelennek meg néha az Szent Intrum Justitia nevezetű cégtől. Sima levél, számgépes aláírás. A hab a tortán, hogy 2003. évi parkolásokról szóló követelést óhajtana, hasonló "x részét elengedi, ha" módszerrel behajtani. Csendben megjegyzem, lassan 2010-et írunk... :)

j311 2009.10.12. 19:55:24

Nos, ha megvannak a papírjaid az egész ügyletről, akkor nyert ügyed van. Ha nincsenek, akkor IJ.

szaGértő 2009.10.12. 19:57:27

@PioDVD: A számlák már nem jöttek vagy 2-3 éve. Nem szóltak hozzám.

És ott is hagyok 50 fölött havonta.

Na nem gond, van pár mobilcéges anyagom, amitől majd borul a bili.

Gyakorlatilag egyes esetekben bizonyítható, hogy nem érvényes a cég rendszerének tanúsítása, ergo nem mondhatja a bíróságon, hogy mivel tanúsított rendszerrel számláz, a tisztelt bíróság lesz szíves elfogadni a részletes számlát bizonyítékként.

Kedden lesz az egyik per az ügyben, utána nyilvánosságra hozok ezt-azt.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 20:02:26

Kérdés még az is, hogy a "Fizetési felszólítás" levél tértivevényes volt-e. Vagy csak sima levélpostai küldemény. A bíróság a tértiset fogadja el, a kézbesítési szabályok figyelembe vételével.

szaGértő 2009.10.12. 20:04:23

@Mityu: Tértis levél egy sem volt. Szerintem nyerő a dolog.

szaGértő 2009.10.12. 20:05:39

@Mityu: De olyan nincs, hogy az egyik irányban elévült, a másik irányban meg nem...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 20:07:19

@szaGértő:

Nincs hát. Az elévülési idő - ha más rendelkezés - nincs 5 év. (Mondom, ha más nincs!!!) :)

szaGértő 2009.10.12. 20:09:32

@Mityu: Kivéve távközlés, ott egy év.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 20:13:04

@szaGértő:

A parkolós-díjnemfizetős témánál is, ha jól tudom... A "hiteles" zárt rendszert meg sem említem! :))

Én is arra várok, hogy a Sz.I.J. betolja bíróságra a témát :)

szaGértő 2009.10.12. 20:15:38

@Mityu: A parkolósnál volt két ügyem, egy Centrum és egy BÖP.

Arra hivatkoztam, hogy kérem CD-n az eredeti fotókat, mert már indult rendőrségi eljárás hamis fotók miatt, meg akarom vizsgálni. A Centrum helyből bukta a pert, be sem fizette az illetéket. A másikra még várok, mi lesz.

2009.10.12. 20:24:52

@Mityu:

Más blogon azt írták, hogy ez nem így van. Az elévülés megszakításánál nem szempont, hogy át is veszed-e a levelet, vagy beállt-e a kézb. vélelem, hanem csak az, hogy ők megpróbáltak értesíteni. Tehát nem muszáj térti, elég, ha ők igazolják, hogy postára adtak egy levelet a címedre, ami a rendszerükből látható lesz. (Azt hiszem BKV-s pótdíj volt a történet.)

Rókakígyó 2009.10.12. 20:27:30

@szaGértő: Én asszem 3 ilyen ügyben írtam nekik az érdeklődésükre hasonló bizonyítékkérős levelet, azóta nem írtak.

A céges autóra küldött felszólításra nem írtam semmit és ők sem többet.

szaGértő 2009.10.12. 20:27:51

@tff: És mi a helyzet akkor, ha hivatalos levélben leírták, hogy szerintök elévült? :)

Ilyenről ugyanis még nem hallottam.

szaGértő 2009.10.12. 20:28:21

@Rókakígyó: Ők sem tudják, melyik fotó a hamis szerintem.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 20:28:55

@tff:

Olvasd figyelmesebben amit írtam. A sima levélpostai küldemény, az ajánlott lp-i küldemény és a tértivevényes lp-i küldemény között a bíróság IS különbséget tesz.

"Tehát nem muszáj térti, elég, ha ők igazolják, hogy postára adtak egy levelet a címedre, ami a rendszerükből látható lesz."

Tévedés. A bíróság nem fogadja el a sima ajánlott lp-i küldeményt sem. nemhogy a sima mezei levelet. :)

szaGértő 2009.10.12. 20:30:38

@Mityu: "A bíróság nem fogadja el a sima ajánlott lp-i küldeményt sem."

Mire kell hivatkozni? Érdekelne...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 20:34:30

Azt én sem tudom, de munkaügyi perre felkészülés során erre külön felhívták a figyelmemet egy munkavállalóval szemben. Aki azt hitte megfogott azzal, hogy nem vette át személyesen az írásba foglalt rendkívüli felmondását.
A lényege az volt, hogy NE ajánlottan, hanem tértivevényes küldeményként adjak fel részére mindent amit kell.

Dr Smit Plagius 2009.10.12. 20:57:49

a vodafonnál az ügyintézés egy kalap szar! nagyon utálom a ..... globalizált, multi hozzáállásukat!
szarjanak sünt!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 20:59:20

@gattamorte:

T-Mobile-Home és társainál se jobb, ne hogy azt hidd! :)

Blogger Géza 2009.10.12. 21:08:27

Mondjuk nem értem, hogy gondolta a posztoló, hogy elévült a követelés, ha 10 hónapot számláztak ki, és akkor kezdett el reklamálni. Ezek alapján elvileg volt egy-egy 1,2,3...10 hónapos tartozása, amikor elkezdődött róla a levelezés. Azt meg nem mondhatja, hogy nem tudott a tartozásról, mivel elkezdett róla levelezni, tehát elérték, azaz az elévülés megszakadt. Ez erősen buktának néz ki, ha nem tudja igazolni a megszüntetést. Az 1 év a levélben talán azt jelenti, hogy addig tárolta a Voda a hangfelvételeket. Ha az már nincs meg, akkor az ÍJ lép életbe. Mondjuk kizártnak tartom, hogy 10 hónapig a Voda némán ült, szerintem a posztoló húzta az időt, de rajtavesztett.

Mariannka51 2009.10.12. 21:14:19

Nem tudom segít-e de leírom hátha neked is bejön.
Szerettem volna a vodás céges előfizetést megszüntetni. Telefonon elmondták mi kell hozzá, elfaxoltam. Eltelt 30 (a szerződés szerinti felmondási idő), pénteken este 9 körül Corában, nagy bevásárlás kellős közepén csörög a telefonom, a vodafonos jelentkezik, hogy az előfizetés lemondással baj van. Én mondtam, hogy a 30 nap már lejárt, most meg este 9 van, próbálkozzon hétfőn. Hétfőn megint hív, hogy eredeti aláírási címpéldányt vigyek be ide meg oda. Persze nem akartam elmenni, igy elmondtam, hogy van nekik másolatuk nézegessék azt. Közben jött a számla, visszaküldtem a fax másolatával. Még vagy 3x próbálkoztak, valami ügyvéd is hivogatott, sőt azt mondták, hogy a szekrényben levő kártyán 3 tized másodperces hivás kezdeményezést regisztráltak.
Nekem eldurrant a fejem és felhivtam a HIF-et ahol kérték, hogy küldem be leírva. Szépen feladtam a postán. Egy hét múlva csörög a telefon és a vodás hölgy megkérdezte, hogy megfelel-e ha az eredeti dátummal szünteti meg a szerződést. Egy óra múlva a HIF-ről is felhivtak, hogy rendeződőtt-e az ügy. Mondta a hölgy ha 3 hétig nem kapok semmi írásos anyagot a szerződés megszünéséről hivjam. Nem kellett hívnom.

szaGértő 2009.10.12. 21:15:26

@Blogger Géza: Ha elolvastad... A régi ügyfélszámon nem lett megmódosítva a cím, ezért nem kaptam meg a számlákat. Ezt követően egyéb ügyintézés során derült ki. Ekkor leállítottam, nyilvánvalóan hivatkozva arra, hogy az már egy megszűnt ügyfélszám.

De a jogtalanul kiáűllított számlákat nem törölték, ami kb. 3 hónapja derült ki, szintén egy egyéb ügyintézés során.

A kettő között eltelt 3 év. A Voda meg némán ült. Ez van.

szaGértő 2009.10.12. 21:19:18

@Mariannka51: Ment az anyag a HIF-nek is. Kíváncsi vagyok, mi lesz.

Ha valaki nem nyújt szolgáltatást, akkor azt nem túl jogos számlázni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.10.12. 21:21:45

Pannonos történet: nejemnek kb. két-három éve felajánlottak kipróbálásra egy MobilAdat50-es csomagot, amit elfogadott, és ami aztán egy idő után fizetőssé vált. Mivel nem használta gyakorlatilag semmire, telefonon lemondta. Eltelt néhány hónap, aztán látta, hogy a havi 2000 Ft-okat még mindig vonják, így ismét lemondta, ismét telefonon (bekérték az ügyfélszámát és a titkos kódját, visszaigazolták szóban stb.). Aztán el is feledkezett az egészről, és csak mostanában vette észre, hogy még mindig vonják a havidíjat. No erre bepöccent és írt nekik. A válasz az volt, hogy nem látják a lemondások nyomát a rendszeben (!), de mivel adatforgalom nem volt, ezért jóváírnak egy évet, méltányosságból. (Milyen rendesek...)

Tanulság: telefonon nem ügyintézünk semmit, mert a rögzített beszélgetés csak nekik van meg. A visszaigazolt e-mail egy fokkal jobb, de sajnos a legtutibb még mindig a személyes ügyintézés, amikor pöcsétes papírt adnak arról, hogy mit hogyan módosítottál. Fő a bizalom.

ave 2009.10.12. 21:25:23

Hejj, mar az is baj, ha a joszandeku ember leveleben tippeket ad?

Huu, ez barmilyen hihetetlen, elofordul mashol is. Persze ez lehet tenyleg csak muja volt.

Blogger Géza 2009.10.12. 21:29:58

@szaGértő: Ezt én neked elhiszem, de a posztban ez áll: "10 hónap után sikerült leállítani a számlázást", szó sem volt 3 évről. Legközelebb egyértelműbben írd le, pontosan mikor mi történt. Továbbra sem világos, hogy mikor és hány számlát írtak, ha 10 hónapig évig számláztak havi 25 ezret, akkor sem 204 ezer Ft lenne a tartozás, még ha nem is számolok kamatokkal, akkor se.

Elég, ha van egy levél, amelyben küldtek egy (jogos) számlát, amit ki is fizettél, és szerepelt benne utalás a fennálló egyéb tartozásodra (erre a 204 ezer Ft-ra), és máris buktad az elévülés dolgot, szóval ne örülj túl korán, én azt mondom.

szaGértő 2009.10.12. 21:32:33

@Blogger Géza: Nem fizettem ki egyet sem. Lehet, hogy csak 8-9 számla volt, mivel nem kaptam meg, a franc tudja. A leállítás óta eltelt 3 év, joggal feltételeztem, hogy rendezték az ügyet.

Blogger Géza 2009.10.12. 21:39:44

@szaGértő: Hát ez megint elég sajátos nézőpont. Ha előfizetsz mondjuk tévéelőfizetésre, módodban állt volna nézni a tévét, de nem kapcsoltad be, akkor sem fogja senki visszafizetni az előfizetési díjat. Ez ugyanúgy van távközlésnél, van előfizetési díj és forgalmi díj, attól, hogy forgalmi díjat nem követelnek, előfizetésit még követelhetnek.

szaGértő 2009.10.12. 21:40:57

Egyébként volt két ügyem mostanában, amelyben sikeült bizonyítani, hogy nem az olya gyakran hivatkozott tanúsítás szerint működik két szolgáltatónak a rendszere.

A tanúsított rendszer tanúsítása azt tanúsítja (többek között), hogy
- hívásrekord csak hívás vagy SMS esetén keletkezhet
- a hívásrekord tartalma ezt követően nem változhat, nem sérülhet
- nem változhat az adat a számlázási rendszerbe történő továbbítás során sem.

Namármost, az egyik esetben olyan roaming SMS-ből volt vagy 80 darab, amelyek a részletes híváslista szerint a szolgáltató üzemi számára mentek. Ha ez igaz, akkor nem életszerű, hogy a user a szolgáltató üzemi számára küld egy napon belül 80 SMS-t, viszont a valódi címzetnek nem tudhatták kézbesíteni.

Ha pedig a valódi címzettnek kézbesítették, akkor nem a tanúsítás szerint működik a rendszer, hiszen a hívásrekord megváltozott.

Ebből következően az esemény és a tanúsítás következő féléves ellenőrzésének időpontja között nem tekinthető tanúsítottnak a rendszer, ergo nem számít bizonyítéknak a rendszerrel előállított híváslista.

A mésik esetben ugyanazon - vitatott - időszakra a szolgáltató 4 különböző tartalmú számlát bocsátott ki különböző időpontokban, tehát ismét nyilvánvalóan megváltozott vagy sérült a hívásrekordok tartalma, ebből következően szintén nem tekinthető tanúsított rendszernek a szolgáltató rendszere a következő tanúsításig.

És ez a két eset két különböző szolgáltatónál történt meg.

Még levadászom a harmadikat is, és nyilvánosságra hozom az egész anyagot.

Ha valakinek ilyen esete van, írjon bátran, tudok segíteni.

szaGértő 2009.10.12. 21:43:58

@Blogger Géza: Akkor a régi ügyfélszámon miért nem a régi tarifacsomagot számlázták, miért azt, ami az új ügyfélsdzámra kértem? (bár nem értem, miért kellett ügyfélszámot módosítani ehhez)

Ha megtartottam volna a régit, nem lett volna értelme a (egyébként visszaadott) egyetlen SIM kártyára olyan tarifacsomagot kérni, ami megosztható több SIM között, és az egész lebeszélhető.

Elbaszták, egyértelmű.

De ha nem törlik az egészet, szopni fognak, tuti. :)

Blogger Géza 2009.10.12. 21:51:22

@szaGértő: De fizettél a Vodának számlát, mert azt mondtad, más csomagod még élt. Na most ha abban a levélben, ami alapján ezt a más számlát fizetted, volt utalás (pl. egyenlegközlő, fizetési felszólítás) a tartozásra, hát nem jók az esélyeid. Mivel azt a küldeményt átvetted, innentől az elévülés megszakadt. És még ha nem is volt, ezt nem tudtod bizonyítani, ha a Voda ezt állítja. Persze mondhatod, hogy bizonyítsa be ő, hogy mit tett bele, de ennyi erővel a tértivevényes levél sem, bizonyít semmit, mert mi van, ha csak egy üres lap volt benne, mégis azt a bíróság elfogadja bizonyítéknak. Nem olyan egyszerű ez, lehet hogy jobban jársz az 50%-kal, mint majd a 100%-kal + kamat + perköltség + ügyvédi költséggel. Ekkora pénzért már simán indítanak pert, jó lenne ismerni hasonló végigvitt esetet.

"A leállítás óta eltelt 3 év, " Ez megint azt jelenti, hogy tudtál a követelésről, szóval az elévüléssel érvelni itt elég necces. (Mert ha nem tudtál a számlákról, mi alapján állítottad le őket?) A felmondással kéne, de ezt meg nem tudod bizonyítani.

Blogger Géza 2009.10.12. 21:58:17

@szaGértő: Nem biztos, hogy ilyen érvek meghatják a bíróságot. Lehet, hogy nem fejezted ki magad elég világosan, mit is akarsz pontosan, (már elnézést, de a poszt is nem kissé zavaros, pl. az ügyfélszolgálatos levélnek miért csak egyes részei kerültek bele), kavartál össze-vissza a sok kártyával, de ez a te bajod, ettől még nem feltétlenül lesz igazad. Ha nem tudod egyértelműen bizonyítani, hogy felmondtad a szolgáltatást, sem azt, hogy nem tudtál a tartozásról az elévülésig, akkor bajban lehetsz, én így látom. Igazából neked drukkolok, de kissé túl nagy az önbizalmad.

szaGértő 2009.10.12. 22:08:16

@Blogger Géza: Miért nem bírod megérteni, hogy két különböző ügyfélszámon, két különböző címre mentek a számlák?

Blogger Géza 2009.10.12. 22:16:31

@szaGértő: Én megértem, de ettől még betehettek abba a levélbe egy egyenlegközlőt, amit megkaptál, amiben MINDEN előfizetésről kimutatják az egyenleget. Pláne, miután "leállítottad" a "rossz" számlázást, akkor csak leesett nekik, hogy ott a cím is rossz és törölték a rendszerből, ergo csak az új címre postázhatták. Ez csak egy lehetőség, de nem tűnik irreálisnak. Mit lépsz, ha ezt mondja majd az ügyvédjük, hogy az ő rendszerükben minden követelésről kimegy év végi egyenlegközlő, és neked csak a jó címed volt már akkor a rendszerben, és náluk úgy van felépítve a rendszer, hogy egy borítékba megy ez a számlával, hm?

Ott követted el a hibát, hogy nem követeltél tőlük egy nullás egyenlegközlőt. Ilyen előzmények után (nincs írásos felmondás, zavaros csomagváltás, több százezer Ft-os kimutatott követelés), ezt ki kellett volna belőlük préselni annak idején.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 23:00:01

@Blogger Géza:

Nekem Díjbosszantóval volt hasonló küzdelmem. 2 év elteltével szedtek elő 11.400,- tartozást. Másik egy év kellett hozzá, hogy kiderítsük miből ered.
Betolták bíróságra. Mivel pótszámla a bíróság által lett kiküldve az összeg kamatait a bíróság elutasította.

A tartozás abból eredt, hogy én az ElMű-nél dolgoztam és kedvezményes tarifa járt. Kilépésem után 4 hónapot még a kedvezményes áron számlázták. A rendes ár és a kedvezményes ár közötti különbség adta a kialakult tartozás értékét.
Semmilyen levélből, utalásból ez nem derült ki közel 3 év alatt. Sima tartozás-felszólítást kiküldték mindenféle magyarázat nélkül. Mi meg lobogtattuk a befizetett/átutalt összegeket. Ügyfélszolgálaton sem tudtak érdemleges indokot mondani a fent vázolt történésre.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 23:03:02

@Blogger Géza:

Butaságot írsz. Az előzményekre max utólag tudott reagálni. Azt, hogy egy egyenlegközlőbe mit írtak és mit nem azt bizonyítani/ellen bizonyítani kell.
Ha a szóban forgó - és a tartozást kimutató - levél a régi címre ment és nem tudott róla, akkor nehezen tud reagálni a levél tartalmára időben.

SzZ 2009.10.12. 23:19:38

@szaGértő:

Kissé zavaros lett (valószínűleg gyorsan akartad leírni) hogy miért is érzed bedőltnek a számlázó rendszerek tanúsítását. Ezt csak azért bocsátom előre, mert lehet, hogy félreértettem a mondanivalódat.

Tanúsításkor két varázsszó szokott előkerülni: hitelesség és zártság.

A zártság ellen a két példád semmit nem mond, tehát azt ne firtassuk.

A hitelességgel sincs feltétlenül baj az első esetben. Egy eseményhez több szám is tartozhat. SMS esetén minimum a küldő, a címzett és az SMS központ(ok), de a roaming helyzet ezt még cifrázhatja. Azt, hogy ezek közül melyiket látod a számlán/részletezőn, a feldolgozás dönti el. Az meg attól még lehet jó, ha az inputot a külföldi partner rosszul adja.
És az is lehet, hogy roamingkor a sikertelen SMS is fizetős - és ilyenkor
technikai szám jelenik meg a számlán.
Meg még van néhány tippem, de a részletek nélkül nem vagdalkoznék. Legyen elég annyi, hogy ha a mobilszolgáltatód elővesz az archívumból 80 rekordot, ami a Te SMS-eidet tartalmazza, és meg tudja mutatni, hogy ezek adatai és a rendszer paraméterezése azt a részletező kimenetet produkálja, amit Te láttál, akkor nem bukott a tanúsítás.

A második eset még tisztább, főleg, ha roamingról van szó. A nemzetközi partnerektől különböző késleltetéssel értek be a szolgáltatódhoz a hívásadataid. Soha egyik mobil (vagy akár vezetékes) cég sem tett arra vállalást, hogy adott időszakról egyetlen teljes számlát küld. Ellenkezőleg, egy évig fenntartják az utólagos számlázás jogát.

Azt a mondatot meg remélem Te sem gondoltad komolyan, hogy Event Detail Record csak hívás vagy SMS esetén keletkezhet...

szaGértő 2009.10.13. 06:06:39

@SzZ: Na megjött valaki egy mobilszolgáltótól... :)

Szívesen beszélgetnék veled a rendszer működéséről.

Blogger Géza 2009.10.13. 07:15:46

@Mityu: Ki fogják nyomtatni a gépből ismételten az egyenlegközlőt/felszólítást (szinte biztos, hogy ilyet generál automatikusan a rendszer), és be fogják mutatni, hogy ki lett küldve. A bíróság ezt ugyanúgy elfogadhatja, mint ahogy egy bármilyen levelet elfogad, hogy ki lett küldve, ha mellé csatolsz egy tértivevényt.

Blogger Géza 2009.10.13. 07:17:11

@Mityu: Jól értem, a bíróság megítélte a tartozást?

szgyula 2009.10.13. 08:54:24

Blogger: Ha jól értem, akkor Mityu tartozását megítélte, mert jogos volt. A késedelmi büntiket nem, mert nem indokolt addig a cég. Szerintem korrekt...

j311 2009.10.13. 09:42:05

@szaGértő: A voda nyújtott szolgáltatást. Fenntartotta a számot, illetve engedélyezte a SIM kártyának a regisztrálást. Ha ügyfél nem használja csak áll neki a szekrényben, az nem a szolgáltató hibája.
Nem nyújtott szolgáltatás és az ügyfél nem használta a szolgáltatást eléggé különböző fogalmak.

Hozzá Szóló 2009.10.13. 10:56:34

A cs... csoportvezetőt kérném.

Ne azt mondja, hogy aluszik!

2009.10.13. 13:51:59

@szaGértő:

Ezt nem nagyon kéne hangoztatni nekik, csak ha esetleg kiküldik majd a fizetési meghagyást, akkor kocogj be a levéllel a bíróságra, és ártatlan képpel csatold be az ellentmondásodhoz az ominózus levelet is: csókolom, itt épp a szolgáltató képviselője ismeri el írásban, hogy elévült a követelésük, milyen perről beszélünk akkor??? Szerintem. :))

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.10.13. 13:58:48

már mindhárom hazai mobilszolgáltatóval volt személyes kapcsolatom, egyedül a "20-as" szolgáltatóval nem volt problémám, a többi pocsék, mind emberileg, mind szolgáltatásában.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.14. 01:21:06

@Blogger Géza:

"A bíróság ezt ugyanúgy elfogadhatja, mint ahogy egy bármilyen levelet elfogad, hogy ki lett küldve, ha mellé csatolsz egy tértivevényt."

Megint agyoncsapod saját magad a mondandód.
Helyesen: a Bíróság nem fogad el bármilyen levelet, amit nem tértivevényesen küldtek ki.
S nem az egyenlegközlőt fogják újra kinyomtatni, hanem a tértivevény visszakapott felét fogják lobogtatni, amin látszik, hogy átvették-e illetve, ki vette át. Ha ilyen nincs és sima levélként küldték ki a felszólítást akkor bukta a társulat. Ezt a részét.
A felmondás ténye ami még külön fejezet a történetben.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.14. 01:23:57

@Blogger Géza:

"Jól értem, a bíróság megítélte a tartozást? "

Jól érted, de nem ez volt a lényege a történetnek. Hanem a pontos tájékoztatás és a pótszámla elmaradása. A pótszámlát a bíróság küldte ki az esedékességtől számítva 3-3,5 év után. Ezen időszakra járó kamatot utasította el a bíró.

szaGértő 2009.10.17. 13:13:18

@tff: Fejlemény: Írtam nekik, hogy elismerték az elévülést, nem fizetek. Felhívott egy ember, kicsit matekotunk, mondtam, hogy ha követelik a 100 rongyot, abból per lesz, amit vagy megnyernek, vagy nem. De akkor megyek másik szolgáltatóhoz, telefon, mobilnet, a gyerekeknek 3 prepaid kártya, az havi összesen 60-80 ezer, két hónap alatt bebukják a 100-at, alsóhangon.
Azt mondta, megbeszéli a főnökével, és visszahív. 10 percen belül hívott, hogy eltekintenek a 100 rongytól.
Kértem írásban, azt ígérte, jönni fog a levél.

:D

EBOA (törölt) 2009.10.18. 14:29:08

Az első mondatig jutottam, de nem is olvasom tovább, mert aki a "Vodás" melléknevet nagybetűvel kezdi... ;DDD

szaGértő 2009.10.27. 08:28:57

@szaGértő: Megjött a levél.
"Ezúton szeretnénk megerősíteni, hogy egyedi elbírálás alapján a xxxx ügyfélszámon maradt tartozást teljes egéstében jóváírtuk, és a jóváírásról 2009. október 19-én helyesbítő számlát küldtünk. Szeretnénk tájékoztatni Önt arról is, hogy a fenzi ügyfélszámmal kapcsolatban további teendője, kötelezettsége nincsen."

2009.10.27. 13:07:33

@szaGértő:
Gratulálok, az egészben csak azt tartom szomorúnak, hogy erre a benefit-cost dologra neked kellett felhívni a figyelmüket, nem volt ott egy pr-os vagy marketinges, akinek ez leesett volna, mondjuk már az elején...
süti beállítások módosítása