Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Testvéries albérlet

2009. április 02. - zugügyvéd

A Zugügyvéd is találkozott már  olyan abszurd ügyvédi ötlettel, hogy egy megörökölt lakás eszmei tulajdonrészbe – ahol az elvált örökhagyó új felesége lakott a közös gyermekkel lakott, ez volt a közös otthonuk – albérlőt akart költöztetni, holott a lakás nyilvánvalóan alkalmatlan volt erre beosztásánál fogva.

T. Zugügyvéd!

 

Segítségedet, tanácsodat kérném az alábbi ügyben:

 

Bátyámmal közösen egy önkormányzati lakásban lakunk, mindketten (társ)bérlői joggal. A lakás közös bejáratú, nagyjából két lakrészre van osztva (de nem lehet teljesen szétválasztani).

 

A probléma ott kezdődött, hogy testvérem nemrégiben elköltözött, és most lakrészét albérletbe ki akarja adni. Ami egyrészt tilos ugyebár, másrészt az én bérlői jogviszonyomat is veszélyezteti, ha az önkormányzat tudomására jut.
Tudom, sokan adják ki és nincs bajuk belőle, de ez mégsem egy teljesen különálló lakás, egy vadidegennel kell majd együtt élnem.

 

Mit tehetek ebben a helyzetben?
Nem vagyunk túl jó kapcsolatban, nem tudom megmondani neki, hogy ne csinálja, mert nem érdekli. Ki akarja adni, mert a pénz az kell persze.
Ha bejelentem én, akkor lehet, hogy az önkormányzat kidob mindkettőnket (lévén én is tudok róla, társbérlő vagyok, lényegtelen, hogy két külön lakrész. stb.)


Ha nem jelentem, akkor bűntárs vagyok, ha kiderül, így is röpülök.

Én pedig semmiképp se szeretnék kiköltözni és más hiábája miatt a bérlői jogomat elveszteni. Nincs is hova mennem, ráadásul családom is van.
Az szóba se jöhet, hogy "megvegyem" vagy én béreljem az ő részét, egyrészt mert sok lenne most nekem az egész lakás, másrészt az ő véleménye szerint ez sok tíz milliót ér, ennyit sose tudnék fizetni.
 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr141042273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.04.02. 19:13:08

(jól értem, hogy nem akarod hogy valaki odaköltözzön, de a teljes bérleti díjat sem fizetnéd?)
Vagy ez is olyan bérlés, hogy havi

2009.04.02. 19:14:31

... f*** blogmotor...
,hogy havi "

2009.04.02. 19:15:18

argh... kevesebb mint kettőezer forintot fizetsz az önkormányzatnak a lakásért?

Pióca 2009.04.02. 19:59:56

Mi van az önkormányzattal kötött bérleti szerződésben?

guy 2009.04.02. 20:00:02

Szerintem ha kiadja, és megjelenik a nyilvánvalóan lepattant bérlő, azonnal ki kell hívni a rendőröket, hogy ő nem lakhat ott, majd ők kidobják. És azonnal írni az önkormányzatnak, és kivenni az egészet egyedül. Sokba fog kerülni, de még mindig olcsóbb, mint egy "piaci" bérlakás.

Káposztakukac 2009.04.02. 20:12:44

@Azreel: hát ezek általában olyan lakások is...

Schulteisz, az ikrek 2009.04.02. 22:04:47

Vegyél lakást, bazz...!!!
Lement a svájci frank árfolyama!

johevi 2009.04.02. 22:20:54

Önkormányzati lakás az önkorm. tudta nélkül nem adható bérbe!!! Elég egy jóindulatú szomszéd, aki feldob, aztán az önkorm. ugy kib...sz a lakásból, hogy csak néztek. Egyébként gondolom a tesód ( mint gondolom bárki más, aki albérletet ad ki ) a személyi jövedelemadójában feltünteti az egyéb bevételét....

vers 2009.04.02. 22:47:51

fasz a tesod is meg te is az vagy

a tesod azért mert ki akarja adni, te meg azért hogy elvárod hogy fizesse a kényelmedet, menj a hid alá a picsába azt érdemled

blr 2009.04.02. 23:04:59

@vers: Van egy olyan érzésem, hogy a kedves tesó azt várná el, hogy a lakás piaci bérleti díjának felének fizesse ki neki, nem azt, hogy az önkormányzati bérleti díj rá eső felét.

2009.04.02. 23:59:20

@Káposztakukac: teljesen OFF de, IV kerben bérel ismerős havi 1800 pénzért az önkormányzattól egy 90 nm-es lakást...
És ez a környéken nem kirívó. (8 lakásos tégla társasházban)

Missing Link 2009.04.03. 08:27:56

@Azreel: nem teljesen off, de elég fura; én ugyan másik kerületben lakom, de itt nagyon megemelkedtek az önkormányzati bérlemények bérleti díjai, igaz, piaci árnak így is fele, kétharmada, de aki eddig 1800 pénzt fizetett érte, most meg havi 30-40-et, annak óriási különbség, ráadásul az önkormányzat nem igazán gondos gazda..

én még a 80-as évek végén laktam, illetve voltam főbérlője egy tanácsi lakásnak, de már azért majdnem akasztottak, hogy keveset voltam ott (sokat dolgoztam vidéken), azt állították, hogy nem vagyok ott életvitelszerűen, ergo nem vagyok jogosult rá. Be kellett mennem, és magyarázkodnom...

load error 2009.04.03. 09:03:08

Szerintem még közös tulajdonnál sincs olyan, hogy az egyik tulaj a másik engedélye nélkül kiadja a részét.

Döglött Guminyúl (törölt) 2009.04.03. 09:12:55

Szarjatok SÜN! SÜN! Mi az a sül? SÜN-t!

Dorombolo 2009.04.03. 09:14:06

Be kell menni az ök-ba és bejelenteni, hogy tesónak nem kell a bérleti jog, mert ki akarja adni - ergo: életvitelszerűen Ő, de csak ő nem lakik ott - és kérni kell az egész bérleményt magának. A tesó meg szívjon, ha ilyen szemét, hogy idegent akar beköltöztetni olyan lakásba amiben ő nem lakik.

lilaorogna 2009.04.03. 10:01:03

az önkormányzati lakásokat is szokták csereberélni nem? azt írja a postoló, hogy családja van, tehát legalább 4-en laknak ott, ráadásul valamennyire szeparált, tehát ez nem egy garzon. az nem megoldás, hogy elcserélik egy kisebbre ráfizetéssel, a lakás a családos testvéré, a pénz pedig a másiké? nem értek hozzá, ezért kérdezem.

balage71 2009.04.03. 15:04:41

Kösz a hozzászólásokat!

1. ha enyém lesz (lenne) a lakás bérleti joga egyedül, az jó lenne, ki tudnám fizetni, nem gond, bár nem praktikus egy családdal olyan lakásban lakni, ami ketté van osztva. Most kicsit sok is lenne, úgy értem: területre elsősorban, meg minek nekem 2 konyha és 2 wc? De inkább ez mint egy idegen.
Ha övé a lakás fele, és az nem áll rendelkezésemre, akkor viszont fizesse a lakbér felét (ami most már nem sokkal kevesebb mint egy albérlet) + a rezsi rá eső részét. Akár itt lakik, akár nem, lakbér és alapdíjak akkor is vannak. Nem akarok én rajta nyerészkedni, de a nekem járó jogot se elveszteni az ő baromsága miatt.
2. Az illegális kiadás helyett lenne néhány normálisabb megoldás: pl. lenne rokon aki legálisan odaköltözhetne, be lehetne jelenteni, fizetné a rezsit, sőt talán még neki is valamennyit (bár biztos kevesebbet mint egy vadidegen) és így az amortizáció veszélye is kisebb. Nekem nem ajánlotta fel, mert mint mondtam, nem vagyunk túl jóban.
3. elcserélni jó ötlet, köszi, talán belemenne.

Arra lennék kiváncsi, és kérem valaki hozzáértő véleményét, hogy a Dorombolo által javasolt megoldás működhet-e? És számomra mi a kockázata?

Üdv:
a levélíró

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2009.04.05. 14:19:44

Helló!
Most tényleg komolyan kérem, hogy valaki magyarázza el nekem ezt az egész önkormányzati lakás mizériát.
Én eddig úgy tudtam, hogy az önkormányzat csakis szociális alapon "osztogat" lakásokat azoknak, akik erre vmiféle kérelmet nyújtanak be és igazolják, hogy egy rendes lakbért nem tudnának kifizetni.
Ezért az önkormányzat tulajdonában álló lakások közül kapnak egyet és a piaci lakbér töredékéért (+rezsi gondolom) ott lakhatnak.

Na most, akkor valaki, akinek a lakhatását nyilvánvalóan az én adómból is támogatnak (hiszen a lakbér nem azért alacsony mert ezeket a lakásokat olyan olcsó fenntartani az önkormányzatnak, hanem azért, mert adókból pótolják, amivel kevesebbet fizet a rászoruló) hogy a p.csába teheti azt meg, hogy odavesz vkit albérletbe és neki lesz ez nyereséges vagy hogy adhatja el példuál a szociális alapon szerzett bérleti jogát vagy egyáltalán hogy húzhat hasznot ebből az egészből???

Biztos én értelmezem rosszul a dolgokat, de amikor olyan hirdetést látok, hogy a lakás rendes piaci árának a feléért eladja vki a bérleti jogát, a hátamon feláll a szőr!

Üdv: J

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2009.04.05. 20:16:31

"az önkormányzat csakis szociális alapon "osztogat" lakásokat azoknak, akik erre vmiféle kérelmet nyújtanak be és igazolják, hogy egy rendes lakbért nem tudnának kifizetni."

Meg országgyűlési képviselőknek, meg az önkormányzati képviselők rokonainak, stb. A polgármester is kap egy keretet, amit ellenőrzés nélkül kioszthat. Stb.

--

A Marson mostanában milyen az időjárás?

feriapu21 2009.04.06. 11:54:57

Ha mind ketten bérlői vagytok, akkor a Bátyádnak kikell fizetnie az általa is bérelt lakás rá juttó költségét, még akkor is ha nem tartozkodik a bérlakásábban. Ezek a dijak a bérleti dij fele, a fütés dij fele, és ha van akkor az antenna csatlakozás dijának a fel.
Szolitsad fel a Bátyádat " Ajánlott" levélben, hogy ezeket a dijakat fizese meg. Elenkező esetben, indits ellene "BÉRLŐTÁRSI JOGVISSZONY" megszüntetési kérelmet a kerületi illetékes hivatalnál. Ha ennek ellenére sem fizet te maradsz az egyetlen "FŐ BÉRLŐJE" a lakásnak. És téged terhel ezután a lakás teljes költsége.
És a Bátyád mehet akkor a ..sohivatalba..
Ha nem hiszed, hogy amit irtam az igaz, akkor járj utána.
süti beállítások módosítása