Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Trehány bank és követelés

2009. március 03. - zugügyvéd

A bankok elvileg szigorú iratkezelési és minőségbiztosítási rendszer szerint kell, hogy működjenek, ehhez képest néha már az APEH-et alázó cinikussággal bánnak az ügyfelekkel. Pedig elvileg belőlünk élnek.


Tisztelt Zugügyvéd!

 

A segítségét szeretném kérni.

 

2004-ben volt egy személyi kölcsönöm az Erste banknál. (pontosabban a Postabanktól, de a hitelem később átvette az Erste).

Mivel egy másik banktól, nagyobb hitelt vettem fel, így hitelkiváltással kellett intéznem a következőképpen:

 

Bementem az Erste bankba és kértem egy egyenleget a fennálló tartozásról, természetesen egyösszegű kifizetés céljából.

A kapott papírt bevittem a másik bankhoz, ahol átutalták az összeget. (Az átutalásról és az egyenleg ősszegzésről is van másolatom).

Ezek után visszamentem a bankba nyilatkozni a végtörlesztésről.

(Ez egy 1 példányos nyomtatvány, amiből nem kaptam másolatot, azt mondták majd postán küldik).

Sajnos eléggé sok minden történt akkoriban, így nem is foglalkoztam vele.

Most 2008.Decemberében (4 év) kaptam egy levelet egy behajtó cégtől, hogy 114. 000ft tartozásom van.

Sikerült kiderítenem, hogy az Erstés hitelről van szó, mert nem találtak a végtörlesztésről a papírt, azt mondta a telefonba az ügyintéző hölgy, hogy biztos félreértés, ne foglalkozzak vele.

Közben kaptam még egy levelet januárban, miszerint most február 23.-ával feltesznek a BAR listára.

Ekkor bementem egy bankfiókba és írásos panaszt tettem, hogy a tartozásom már régen kiegyenlítettem.

Tegnap, azaz 02.20.-án kaptam egy levelet, miszerint nem találták meg. Ez van, fizessem be vagy igazoljam valamilyen módon, hogy leadtam.

Felhívtam őket és érdeklődtem, hogy lehet elhagyni egy dokumentumot és utána meg rá verni az ügyfélre.

Mondtam, hogy papírjaim vannak az átutalásról és az egyenlegösszegzésről, hogy kikértem egyösszegű kifizetés céljából.

Azt mondák erre, hogy nem tudhatják, hogy ki akarom fizetni a tartozásom.

Ezt nem értem, akkor miért utaltattam volna rá az egész összeget az úgynevezett személyi kölcsön hitelszámlájára.

Megjegyzem, soha semmilyen más kapcsolatom nem volt az említett bankkal.

 

Érdemes bírósági pert indítanom az ügyben?

 

 

Üdvözlettel!
 

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr67977882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.03.03. 18:10:18

Az ilyen bonyodalmak megelőzése érdekében, addig amíg nem nyomják a kezembe a tranzakcióról szóló papírost, el sem jövök a bankból. Jelentsd fel őket.

trewq 2009.03.03. 18:48:19

Nálam is már próbálkoztak ezzel, a bankos hájas ügyintéző picsa a kérésemre azt mondta, hogy nem szokták elkérni a papírt.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.03.03. 19:16:03

Apám mindig azt mondta :Bankban, politikusban és jogi végzettségű emberben soha ne bízz meg! Ők a legnagyobb bűnözők!

Sajnos már a saját bőrömön is tapasztaltam ezt az igazságot.

soha93 2009.03.03. 19:27:04

Sziasztok!

Ha az Erste Bankos hitel jelzálogos volt és - szerintem - biztos az volt, a földhivatal addig nem adta ki a törlést, amíg az Erste nem adta ki az igazolást, hogy a teljes hitel visszafizetésre került, és a másik bank - ha az is jelzálogos - csak ekkor tudott bejegyezkedni és fizetni. Kár, hogy a jelzálogos dolog nem derül ki a levélből.
De ha nem volt jelzálogos, akkor a második hitelt nyújtó bank ügyfélaktájából elő kell szedni az eredeti igazolást, csináltatni egy hiteles másolatot /még mindig olcsóbb, mint a követelése az Erstének/ és azzal lehet menni a bankba! Sok sikert!

pistii 2009.03.03. 19:34:40

Az Erste Bank sosem volt híres a náluk befizetett összegek, náluk vezetett számlára átutalt összegek pontos nyilvántartásáról. Olyan pénzt sem találnak sokszor, melyet egy Erste bankfiókban fizet be az ember egy, az Erste Banknál vezetett bankszámlára.

janikahhh (törölt) 2009.03.03. 19:36:04

@pistii: "személyi kölcsönöm" , "114 000 Ft tartozás"
honnan veszed, hogy jelzálogos?

soha93 2009.03.03. 19:38:36

@Tipli: Te emlékszel, hogy 4 évvel ezelőtt mekkora összegtől jegyzett jelzálogot az Erste ? és ezek bármilyen jogcímen "elmaradt" követelések lehetnek...

Tilcsák Bea (törölt) 2009.03.03. 20:24:36

pert egyelőre nem, de PSZÁF bejelentést mindenképpen. ők hivatalból kivizsgálják.

KKT 2009.03.03. 20:25:41

Tisztelt Zugügyvéd.

Mit tudok tenni.
Sajnos uzsora kamatos hitelt vettem fel.
190000Ft-ot. Miinden hónapba jön a 95000Ft-ért.
Fenyegetőzik. Már megélhetési gondjaink vannak a 4 gyerekkel.
Semmilyen papír vagy szerződés nem kézsült.
Tisztelettel: KKT

Monthy 2009.03.03. 20:49:37

Hello!

Személyi kcsk esetében többnyire nem zárolt számlára megy a hitelkiváltásos pénz hanem a folyószámládra, azt tudd meg hogy az Ersténé is így van e.
Ha igen, akkor kérd ki az előtörlesztés időpontjában készült bankszámlakivonatodat és nézd meg hogy mi történt. Ha az előtörlesztésre odament pénz ott maradt a számládon és később elköltötted, akkor fizesd be az akkor elötörlesztendő összeget és kérd az összes költség és a bar mellőzését.

Monthy 2009.03.03. 20:52:10

@KKT:
Ha nem készült szerződés, akkor meg minek fizetsz?! Ha visszafizetted a tőkét egy kis kamattal akkor erkölcsi alapja sincs egyebet kérni.
Az uzsora meg már büntetendő.

Monthy 2009.03.03. 20:57:17

@soha93:
EGy bank nem jegyez be jelzálogot személyi kcs-ra max a végrehajtó. A bankoknál fél vagy egymillió ft körül van a jelzáloghitelek alsó határa, mivel pl a földhivatali és közjegyzői díjjak miatt nem érné meg 114 eezres jelzáloghitelt felvenni, meg nem sokan adnák zálogba a 20 millás kecójukat ilyen kis összegért.

2009.03.04. 06:32:56

vagy: chf hitelt vett fel, nem mondta, hogy előtörlesztésről van szó, csak kért egy egyenleget, átutalta, a pénz mondjuk megérkezett 5 nap múlva (péntek du 7 kor indította, mert az szlavezető bankja pont nyitva volt, hétvége + egy szünnap valamiért) nyilván mire megérkezett az összeg, már más volt az árfolyam, jééé a forint most is pont gyengült, a hitelt nem lehetett lezárni, hiszen volt még 5000 forint tartozása, de mivel ő már magától nem fizetett, és az erstének elfelejtette bejelenteni, hogy megváltozott a lakcíme, így a követelésről sem kapott értesítést (szép hosszú barokk körmondat)

Havonta az erste növelte az összeget a saját költségével ( fogalmam sincs mennyi, sose volt hitelem mondjuk legyen 3k forint kezelési díj mert nem fizetett). 3 hónap múlva eladta a követelést, a behajtó cég meg rárakta a saját kezelési költségét (homár alapján cca 50000 huf min)
és meg is érkeztünk legálisan az itt látott összeghez.

Persze lehet hogy nem így történt, de nem biztos hogy a bank a hunyó... ennyiből nem lehet megmondani.

büntetlen 2009.03.04. 08:47:39

A leveledben van a válasz.A "másik banktól" kapott átutalási bizonylattal tudod igazolni,hogy rendezve lett.....Utána küldd el a jó édes annyukba őket.

büntetlen 2009.03.04. 08:57:02

A zugügyvéd levelemre nem válaszolt,pedig nekem is lenne egy kérdésem:Az egyik mobilszolgáltató rajtam olyan követelést akar behajtani amit nem is telefonáltam le.Ugyanis a számla nem fizetésétől számított 30-40 nap után letiltják a kimenő hívásokat,a fogadott hívásokért belföldön nem számolhatnak fel semmit.A két hónapi számla helyett kaptam öt havi számlát,amit bírósági úton akarnak behajtani.Kérdésem,hogy,hogyan tudnám bebizonyítani,hogy igazam van?

szaGértő 2009.03.04. 15:12:50

@büntetlen: Nemár sikerült egy ilyennel megszivatni az egyik szolgáltatót. Keress meg mailben.

büntetlen 2009.03.04. 16:36:20

szaGértő írtam Neked.

guy 2009.03.04. 16:39:03

nem értem.... tudod igazolni, hogy mennyit kellett nekik átutalni, és azt is, hogy ezt átutaltad - csekkold le, és ha a két szám egyezik, küldd el őket a fenébe. Persze nem árt utánaszámolni az első hitelszerződés alapján, hogy l számolták-e ki az árat, mert tévedésre simán hivatkozhatnak, hacsak nem nyomtak a kezedbe olyan papírt, hogy nem tartozol nekik semmivel.

ultima lazio 2009.03.14. 01:56:08

szagértő: nem illik ám súgdolózni...:)
részletekért mi is írjunk priviben?:) Mi a szivatás tárgya? Felnyomtad a szolgáltatót és cserébe inkább elengedték a 2 havit?

szaGértő 2009.03.14. 08:25:34

@ultima lazio:
Majdnem.

Egy ismerősömnél követeltek kamatokkal együtt 240 ezret.

Kicsit kielemeztem a részletes számlát, és az derült ki, hogy vagy lehetetlen volt kézbesíteni a nagy mennyiségű SMS-t, vagy pedig a szolgáltató rendszere nem a tanúsítvány szerint működik.

Minden távközlési szolgáltató rendszerét tanúsítja egy cég, amiben ilyesmik vannak, hogy
- hívásrekord csak híváskor vagy SMS küldéskor keletkezhet
- a hívásrekord adati nem sérülhetnek és nem változhatnak

Mivel a részletes számlában nem a címzett száma volt, hanem a szolgáltató üzemi száma, ebből következik, hogy vagy nem tudták kézbesíteni, vagy pedig megváltozott a hívásrekord, ami ellentmond a tanúsításban állítottaknak.

Erről készült egy szakvélemény is. Itt gratulált nekem a bíró, állítólag távközlési-, gáz- és áramszolgáltató még nem küldött ügyvédet semmilyen tárgyalásra, de erre eljött egy.

Itt jött az érdekes rész, a szolgáltató ügyvédje arra hivatkozott, hogy elengednék a vitatott részt, de azért nem teszik, mert ha ez nyilvánosságra kerülne, akkor sokan hasonló indokokkal pert nyernének, és ezt nem akarják.

Erre az alábbi egyezség született:
- alperes kifizet 3 hónap alatt részletekben kb. 50 ezer forintot
- nem hozza nyilvánosságra a per adatait
- szünetel a per 6 hónapig, azért, hogy ha az alperes nem fizetne, lehet kérni a folytatást, de ha kifizeti, a szolgáltató NEM kéri a per folytatását.

Amiért most mégis leírtam, az az a tény, hogy a szolgáltató még a 3 hónapos határidő lejárta ELŐTT kérte a per folyatását!!!!

Alperes befizette a meghatározott összeget, de a per folytatódik, áprilisban.

Még megvárom ennek a végét, és utána dokumentumokkal együtt (amelyek bizonyítják, hogy a szolgáltató rendszere nem a tanúsító cég által tanúsított módon működik) nyilvánosságra hozom az egészet.

Valahogy ez a cég nem fogja fel a kicsi agyával, hogy egy ilyen ügy nyilvánosságra kerülése több kárt okoz neki, mintha elengedte volna a teljes összeget.

Az iratok alapján bizonyítható, hogy a tanúsítvány ellenére a forgalmat regisztráló és számlázó szoftvereket úgy lehet módosítani, ahogy azt a szolgáltató akarja, és ez vagy nem derül ki a tanúsítás során, vagy a tanúsítás után akkor módosítják vissza, amikor akarják.
süti beállítások módosítása