Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Késlekedő pályázat

2009. február 12. - zugügyvéd

Az állami támogatások folyósításának határidő kezeléséről sok horror történet kering, szintúgy az e miatt bedőlt projectekről. A rendszert direkt úgy konstruálták meg, hogy a Hivatalt ne lehessen ezért felelősségre vonni.


Tisztelt Zugügyvéd!

Nagyon szeretném tudni, hogy az alább ismertetett szituációban tud-e a jog
brámiféle segítséget nyújtani abban, hogy az ember végre a pénzéhez
jusson. Mivel úgy hallom, hogy sokféle állami pályázattal ez a helyzet,
általánosságban fogok fogalmazni.

Induljunk ki onnan, hogy az egyszeri ember szeretne megvalósítani valamit
(nevezzük "projektnek"), de nincs rá pénze. Szerencsére(?) megtudja, hogy
valamely állami hivatal pályázatot hirdet pont ennek a tevékenységnek a
támogatására. Emberünk pályázik, hiszen még rengeteg idő, fél év van a
projekt kezdési időpontjáig.


Telik-múlnak a hónapok, a pályázati kiírásban
szereplő 2 hónap helyett 5 múlva válaszol a Hivatal, de az ember itt még
nem fog gyanút. Főleg, mivel a válasz pozitív: Hivatal postafordultával
várja a kitöltött szerződési formanyomtatványt aláírásra! Emberünk
lelkesen visszaküldi a dokumentumot, és vár. Közben elérkezik a projekt
ideje, így emberünk - jobb híján - hitelből elvégzi a fejlesztést. Még
mindig abban bízik, hogy visszajön a szerződés, ő pikk-pakk leadja a
számlákat, azonal megkapja a pénzét, és minden szép. Ehhez képest a
Hivatalnak 3 hónapig tart csak az, hogy aláíja a szerződést (a projekt
már régen véget ért)! Emberünk ekkor már kicsit kényelmetlenül érzi magát (több hónapja tartozik), de mit tud tenni, felküldi a számlákat, és várja, hogy a szerződésben meghatározott 30 napon belül érkezzen a pénz. A Hivatal 90(!) nap múlva adéletjelet -- nem, nem a pénzt küldi: hiánypótlásra bekér egy dokumentumot,amiről korábban szó sem esett, hogy kellene. Emberünk felküldi, és megintvár...több hónap múlva a Hivatal megint jelentkezik -- de még mindig nem a pénzzel, hanem... szerintem innen ki lehet találni.


Kérdésem, hogy a jog nyújt-e valamilyen eszközt ilyen esetben? A
szerződésben ugyebár nem az szerepel, hogy a Hivatal 30 napon belül fizet,
hanem hogy 30 napon belül kiértékeli a pénzügyi beszámolót (tehát nem
egy egyszerű tartozásos ügyről van szó). A szerződésben nincsenek megadva a feltételek, hogy mi kell a pénzügyi beszámoló elfogadásához, így a Hivatal bármikor előállhat újabb mondvacsinált hiányzó dokumentumokkal (jellemző: ez egyik utólag bekért dokumentumban indoklást kértek arra nézve, hogy miért csúszott el a pályázó a dokumentumok leadásával - miközben a Hivatal nem tart be semmiféle határidőt, és a pályázó nyilvánvalóan emiatt késik).


Sokak szerint szándékosan húzza a Hivatal az időt, más szerint csak hozzá
nem értők ülnek odafönn, én ebben nem kívánok állást foglalni, csak azt
szeretném tudni: lehet ilyenkor tenni valamit??

Köszönettel,
TL
 

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr95938901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kixx 2009.02.12. 14:04:22

"csak azt
szeretném tudni: lehet ilyenkor tenni valamit??"

Kivándorolni?

sertésmájkrém 2009.02.12. 14:10:40

@Kixx: nem szabad tolvajokra szavazni. Főleg ha csak a pofátlan lopásban jók, minden másban szánalmas a teljesítményük.

Bit Rot 2009.02.12. 14:13:20

Bizony, el lehet menni Szlovákiába!!

Sajnos.

guy 2009.02.12. 14:16:03

Nem lehet semmit tenni. Lehetne perelni, de a Magyar Állam ellen pert nyerni csak szélsőséges esetekben lehet, pl. ha valamelyik állami alkalmazott báncselekményt követett el. Elvileg lehetne más esetekben is, de nincs értelme. Az az ügyvéd mondhat mást, akihez a károsult esetleg elmegy, de valószínű csak az óradíjért fog pozitív dolgokat mondani.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.02.12. 14:16:43

Gondoljátok végig, milyen kamata van annak a soksoksoksoksokmilliárd forintnak amit elvileg pályázatokra adnak...
Annak a kamata sehova sem kerül, mintha a párna alatt várna a pénz, de ugye nem gondoljuk, hogy valóban így van...
Aki kezeli az napi szinten többtízmilliós bevételre tesz szert csak azzal, hogy áll a pénz valamelyik pénzintézetnél...
Még szép, hogy nem fizet ameddig nem tépték le a tökét...

Silverf@x 2009.02.12. 14:32:05

Feri megmondta, hogy nincs ingyenebéd!

Roope_Renegade 2009.02.12. 14:38:41

nem kell kivándorolni, sokkal egyszerűbb a megoldás. csak szállj be egy ilyenbe:

www.hackthat.net/df/ddos/60722/index.hack

movhu 2009.02.12. 14:42:46

Welcome To Hungary!

Morr 2009.02.12. 14:49:15

Az én cégem majdnem tönkrement egy ilyen miatt. Két évig húzódott a kifizetés egy hónap helyett.

Kixx 2009.02.12. 14:59:37

@Morr: Ti voltatok a hülyék... Ha már egy hét után megmondjátok mennyit adtok vissza azt osztályvezetőnek, nem húzódott volna olyan sokáig.

sea monkey 2009.02.12. 15:20:14

Nem írtad melyik hivatalról van szó, így elég nehéz megmondani hogy kihez fordulhatsz ha panaszod van.

2009.02.12. 15:25:20

Elég esélytelennek látszik.

Az Élő Legenda (törölt) 2009.02.12. 15:38:38

Aki pl. kutatási projektekben benne van, azt hiszem azoknak az NKTH, a MAG Zrt. mond valamit. Ilyen esetekben az állam saját magának (pl. egy egyetemnek) sem szokott, vagy csak jelentős késéssel fizetni. Pl. az előleget (!) a projekt lezárása után egy évvel. cserébe, utánna nem tudsz elszámolni, mivel a projekten dolgozókat más forrásból fizetted, a projekt vége utá viszont az akko rmegkapott pénzt nem tudod a projektre költeni, fizesd vissza.

Füstkarikagyáros 2009.02.12. 15:46:24

Ja, MAG Zrt rulez. Szerencsére a megvalósítást is olyan szorgalommal ellenőrzik, mint a beszámolókat, így ha nekik megfelelő papírokat gyártasz, le se bagózzák, mit csinálsz a pénzzel...
Nekünk is másfél évvel projektkezdés után fizettek először, addigra sikerült megemészteni az első negyedéves elszámolást.

Amúgy biztos nincs abban a szerződésben a folyósításra is határidő? Pl. elszámolás elfogadása után 60 nap? Másik, hogy ha 30 napig nem szólnak semmit az elszámolásra, az nem tekinthető elfogadásnak (nem emeltek kifogást...)?

kriszh 2009.02.12. 16:42:21

Hefoppal kapcsolatban van valakinek rossz tapasztalata? Pereskedésbe bele mert vágni valaki?

chateautorres 2009.02.12. 16:46:19

Ez az egész pályáztatási rendszer egy nagy szemét kibaltázás. A korrupció melegágya, a bürokratizmus fenntartása és megerősítése, az emberek, a vállakozások, az önkormányzatok megalázása! Ahelyett, hogy helyben hagynák a pénzt, adóként minden bezsebelnek, nekünk meg kuncsorogni kell, hogy adják vissza alamizsnaként!
Minden arra megy ki, minél kevesebben tudjanak megfelelni a feltételeknek, ha megfelelsz, akkor (ahogy a posztoló írta), előre nem részletezett feltételeket támasztanak lehetőleg éppen a határidő lejárat előtti időpontban, tök barom és lényegtelen igazolásokat kérnek. Ezzel eléri a kiíró, hogy alig marad érvényes pályázó, szinte csak a tűzhöz-, politikusokhoz közelálló csókosok. Tiszta haszon, hiszen nem kell mit szétosztani, több marad a mutyizásra. Feltételezem, hogy nem is lenne miből, mert az elnyújtott pályázati idő alatt a kiíróknak is kell valamiből élni, fizetést, jutalmat kapnak. Nem véletlen, hogy ez a pályáztatási szar az egyetlen, amit az első pillanatban átvettünk az uniótól, s azóta is lelkiismeretesen csinálják. Ahogy hallani lehet, sehol az eu-ban nem kell ennyi bizbaszt igazolni, benyújtani, mint nálunk, sokkal könnyebben meg is kapják az osztrákok, a németek de még a szlovákok is a pályázati pénzeket, mint mi. (Jó, sokan vissza is élnek vele.)
És ez még rosszabb lesz!!!

chateautorres 2009.02.12. 16:52:42

... mert teljesen mindegy, ki fog kormányozni, azoknak is van holdudvara, aki évek óta pátyolgatják őket, s most tartják majd a markukat. Az ország csóró, amit lehetett Fletóék lenyúltak, nincs miből tovább osztogatni!
Ezeket a pályázati pénzeket nem nekünk fogják kiosztani!

zsg? 2009.02.12. 17:02:06

kriszh:

Hefoppal szinte csak rossz tapasztalat. közel 30 ügyfelünknek nyertünk hefop pénzt, az esza megkeserítette az életünket, nem mellesleg tönretette az ügyfélbázisunkat. Első per előkészítés alatt van, esélyünk tendál a nullába, de azért nekifutunk.

kriszh 2009.02.12. 17:05:53

@zsg?:
Tudnánk konzultálni valahogy? Szivesen tapasztalatot cserélnék hefop per ügyben!Adjak e-mail címet? Köszi előre is.

Az Élő Legenda (törölt) 2009.02.12. 17:26:58

@kriszh: Hefop? Hogy mondják ezt máshol a sünnel és a szarással?
Tudok olyan projektről, ami 3 éve lezárult, már kétszer ellenőriztek (pl. kint van-e a tábla az ajtón, hogy hefopból véve), de még semmiféle kifizetés sem volt.

Kamatra cserélt szerelem 2009.02.12. 17:35:48

Azért fasza egy jogállamban élünk tényleg!Ez valami vicc!Különben meg megvan a véleményem a magyar ügyvédekről akik a lehúzáson kívül semmit nem tesznek ezért a qrva országért hogy jobb legyen!Nekik lenne lehetőségük hogy beterjesszenek olyan törvényeket az alkotmánybíróságra vagy parlamentbe ami megrefolmálná kicsit a jogot.Vajon mikor jutunk már el oda mint az usa ahol az ügyvédek tényleg az emberekért vannak????!!!

thorpe (törölt) 2009.02.12. 18:09:14

@Kis Hableány: az USÁ-ban a kórház ajtajában már rádakaszkodik egy ügyvéd, ha netán műhiba lenne. Nem szívjóságból.

Az ügyvédeknek nem az a dolga, hogy törvényeket alkossanak, ez teljes képzavar, erre tartunk elvileg politikusokat meg az igazságügyminisztériumot.

Hogy mit tudnának tenni konkrétan országért, azt nem tudom, viszont abban kétségkívül igazad van, hogy sokan a lehúzásra mennek. Nem kell, hogy az ügyvéd emberekért legyen: ugyanúgy szolgáltatást nyújt, mint az orvos vagy a könyvelő; a korrektség hiányzik időnként.

Ha belegondolsz, az ügyvéd lehúzás szempontjábólnem különb más vállalkozóknál.

Lajszlo 2009.02.12. 19:44:36

Talált, süllyedt, a konkrét történetben a Mag Zrt. a hunyó, de azért fogalmaztam általánosságban, mert egy csomó más területről is hallok hasonló sztorikat.
Akinek nem volt világos: a szerződésben szerepel egy határidő a kiértékelésre, majd egy másik az elfogadástól számítva a kifizetésre. Csakhogy arról nincs semmi, hogy mi van, ha negatív a kiértékelés, mert visszadobják, hogy hiányzik valami okirat (amit persze előzőleg sose kértek). Újra indul az óra? A szerződés erről nem szól, így ilyen trükkel akármeddig tudják húzni az időt.
Amúgy egyszer egy dühös kolléga órákat eltelefonált azzal, hogy valami illetékest találjon ezügyben, akinél panaszt tehetne, de nem jutott semmire...

szaGértő 2009.02.12. 20:30:38

Nekem is az állam fizet (meg leesik néha...), szerencsére törvény biztosítja a jogomat az inkasszóhoz, ha 30 napja lejárt a számla.

A bibi csupán az, hogy azok a számlák üresek, csak a havi utalás napján van rajta zsé, azt kell(ene) eltalálni....

Ennek ellenére rendszeres a 4-8 hónapra fizetés, mert megvan a trükkje, hogy ne tudjam beszedni.

A bíró urak biztos tudják, ha meg nem, nem adok tippet. :)

kriszh 2009.02.13. 03:18:59

@Lajszlo:
A MAG közreműködő szervezet, szerintem neki is az NFÜ (www.nfu.hu) az irányító hatósága, ott biztos lehet panaszt tenni. Csak írásban, tértivevénnyes feladással érdemes. Elvileg a szerződésben is benne van, hogy a MAG kinek a képviseletében jár el.
A határidők be nem tartása nálunk is gond volt, a mi szerződésünkben az van, hogy hiánypótlás v. szabálytalanság esetén felfüggeszti az ügyintézési határidőket. Persze, nincs részletezve, hogy konkrétan meddig, vagyis bármeddig...
Vannak jogszabályok, amiben lehet mazsolázni, hátha találsz benne valamit, pl. 360/20004. (XII.26.)korm.rend, a szerződésetek biztos tele van ilyen hivatkozásokkal.
Az első keresetet beadtuk, és érdekel mások hogy állnak, mik a tapasztalatok.

kriszh 2009.02.13. 03:23:24

Az is érdekelne, hogy a késedelmi kamat fizetéssel mi a helyzet? Lehet jogosan követelni a késve kifizetett támogatásra, vagy szerintetek a pályázatoknál ezt az állam kizárta?

Szűcslaci 2009.02.13. 06:36:34

Vonakodva adják - mert a sajátjukat adják, Maximum nem volt alkalmuk még ellopni. Nem gondoljátok tán, hogy majd odaadja Gáz Gézának traktorra, meg varrógépre, amit el is tud majd lopni, már dolgozik rajta? Tetves tolvaj banda....Még a befizetett és visszajáró ÁFA-t sem sietnek visszaadni, mert kapzsik, szenvtelenek és nyomorult rablók, hitvány, jellemtelen dögevő meta-pszeudo-kommunistoid bűnözők.

Az Élő Legenda (törölt) 2009.02.13. 10:29:14

Az a baj pl. a MAG-nál, hogy nagyon erős a CYA (Cover Your Ass) mentalitás. Nulla mértékben rugalmasak és csak saját maguknak hiszenk. Nekünk dobtak vissza elszámolsát azzal, hogy nem jól van a járulék kiszámolva (ami érték egyébként a gazdasági rendszerből jött, ami alapján a járulékok befizetése is történik). A baj csak az, hogy nekik nincs elegendő információjuk ahhoz, hogy X bérhez mennyi a járulék, mert az függ egy csomó minden (számikra ismeretlen) dologtól. Másrészt rendszeres, hogy elveszítenek anyagokat (és ezt be is vallják!), tehát bármit számikra átadni csak tételes listán, aláíratva szabad. Egyátalán bármilyen kommunikációt csak írásban szabad velük tenni. Amikor a MAG költözött a Váci útra, egy projektünk teljes anyagát elveszítették, a megoldás az volt, hogy küldtek egy faxot, hogy két napon (!) belül ellenőrzés címszóval minden anyagot adjunk be, különben visszaveszik az addigi kifizetéseket és felbontják a szerződét.

Lajszlo 2009.02.13. 11:32:59

Éppen ezért lennék kíváncsi rá, hogy jogilag ez hogy van szabályozva? Nem kellene a szerződésben rögzítve lennie, hogy pontosan milyen módon fog történni az elszámolás? Vagy erre automatikusan vonatkoznak valamiféle könyvviteli jogszabályok? Ezek híján kezdem úgy érezni, hogy öngyilkosság egy ilyen szerződést aláírni, hiszen az ember nem tudja, hogy a végén mit kérnek majd tőle. És védekezni sem tud, hiszen sehol sincsenek rögzítve a játékszabályok.

Lajszlo 2009.02.13. 11:37:58

Csak hogy hozzak egy abszurd példát, nem tudom, hogy a jog hogyan viszonyul egy ilyen szerződéskötéshez: én kitöltöm a formanyomtatványt májusban, vállalom benne, hogy valamit megcsinálok júniusban, aláírom, és felküldöm a hivatalnak. Ők ott alárják júliusban (persze ráírják dátumnak a júliust), és kipostázzák szeptemberben! Tehát formailag úgy néz ki, hogy én egy múltbeli munkavégzésre kötöttem szerződést. Egyáltalán szabályos egy ilyen szerződés??

Az Élő Legenda (törölt) 2009.02.13. 15:04:59

Igen. Nekünk volt a projektünk, amiben a részükről aláírt szerződést a projekt vége után kaptuk kézhez. Az a baj, hogy a legtöbbször a szenvedő félnek nem érdeke kapirgálni ezeket a dolgokat, mert még rosszabbul jár.
Ha lenne sok ídőm és mégtöbb pénzem, akkor persze csak azért indítanék ilyen projekteket, hogy utánna perelhessem őket.
Amúgy ismerek konkrét esetet, ahol a MAG ragaszkodott egy bizonyos fajta kifizetési módozathoz, majd az érdekelt céget az APEH megízélte, emiatt. Persze itt sem ugrált senki, mert örült, hogy azért az ügyért csapott le az apeh, nem másért és végül viszonylag olcsón megúszták.

zsg? 2009.02.14. 20:53:02

Lajszlo, inkább örülj, hogy csak pár hónap késéssel kaptál, de legalább kaptál szerződést. Hefop-os ügyfelünk 2007. júniusi pénzügyi beszámolóját most januárban hiánypótoltatták....

kriszh: küldtem egy üzenetet, remélem működik

ultima lazio 2009.02.22. 22:22:42

lehet perelni: államigazgatási jogkörben okozott kár. ha van rá 3 éved...
süti beállítások módosítása