Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Szlovák hibás magyar kár

2009. január 23. - zugügyvéd

Az alábbi nemzetközi balesetet azért teszi közzé a Zugügyvéd, mert bármelyikünkkel megtörténhet. Biztosítási joghoz értő kollégák hajrá!


Tisztelt Zugügyvéd!

 

Fontos nemzetközi jogi kérdésben kérném segítségét!Az eset: magyar lízingelt autónkba szlovák autó hajtott német autópályán! A kártérítési folyamat bonyolult és hosszadalmas,de folyamatban van. A magyar autót önerőből kell megcsináltatni,amit az Unica Bratislava utólag fog téríteni(ha addig még ki nem talál valami újabb kifogást) A felértékelt károkon kívül az autónk értékcsökkenését a német jogszabályok  szerint kell(kéne) bizonyítani,amiben sajnos sem biztosító,sem hivatal,sem iroda,sem szakértő,sem kárbecslő,sem........senki nem tud segíteni! Tudna felvilágosítást adni erre vonatkozólag? Mire van szükségünk,mit kell benyújtani,kivel kell mi alapján,milyen papírokkal vagy egyébbel  fordulnunk?

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr94897838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

autosave 2009.01.23. 15:49:39

ha lízingelt a kocsi, akkor nem is ti vagytok a tulajdonosok. márpedig az értékcsökkenésre a tulajdonos jogosult, nem?

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2009.01.23. 15:55:21

Lehet, hogy kisse off:

Ha sokat autoztok Nemetorszagban, mindenkeppen erdemes belepni az ADAC-hoz, es kivaltani a kartyat.
Ehhez lehet kerni a jogvedelmet is (Rechtschutzversicherung), ami ilyen esetekben komoly segitseget nyujt.

webber 2009.01.23. 15:55:40

Nagyon sokan keverik a hitelt és a lízinget, és képtelenek megérteni a köztük rejlő különbséget. Érdemes elolvasni a finanszírozási szerződést, hogy mire is szól. Mert lízingnél valóban nem a használó a tulaj.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.01.23. 16:35:26

Csináltasd a saját Cascodra, és majd behajtja a biztosítód nemzetközi részlege rajtuk, ahogy tudja.

akira2 2009.01.23. 16:59:05

Az EU-n belül - és még számos más ország is - benne van az ún. Zöldkártya egyezményben, amely azt jelenti, hogy ha a károkozó - és itt mindegy, hogy hol történt a kár - rendelkezik felelősségbiztosítással, akkor a felelősségbiztosítójának van Magyarországon egy kárrendezési megbízott magyarországi biztosító partnere, akihez forduldod kell - ha Te vagy a tulaj, azaz a lízing nem klasszikus lízing, hanem hitel.

Tessék utánanézni a neten a Zöldkártya egyezménynek.

Ha nem volt biztosítása, akkor pedig a Mabisz kárrendezési alapjához.

Rendőrségi jegyzőkönyv szinte elengedhetetlen, hacsak nincs egy korrektül kitöltött baleseti jegyzőkönyv, ahol a károkozó vitathatatlanul elismerte teljes felelősségét. Minden más - pl. nem ismeri el, nem egyértelmű a helyzet, de elismeri, stb - esetben Rendőrségi helyszínelés.

Vigyázni az idegen nyelven íródott papírosok aláírásával!

A saját biztosítód is tud segíteni, mert ő is tudhatja, hogy a károkozó felelősségbiztosítójának melyik hazai biztosító a partnere.

Ha pedig valódi lízingelt autóról van szó, akkor hagyd az egészet a lízingbe adó tulajdonosra... :)

Mertcsak 2009.01.23. 17:04:42

@koborló:

Nem off ez.
Én is az ADAC-t akartam ajánlani.

moon 2009.01.23. 17:41:08

en oket kerdeznem:

Magyar Biztosítók Szövetsége Gépjármű Kárrendezési Irodája

mabisz.hu/GKIUj/index.html

gobb 2009.01.23. 19:28:51

Szerintem egy kicsit elétvedtetek a tanácsokat illetően.
Teljesen irreveláns, hogy az autó lízingelt, vagy "csak kölcsönből" vett. Az üzembentartó személye a lényeg. Ő szerződője a közelező biztosításnak és az esetleges casconak is (azaz a használó).

Az nagyon jó tanács, hogy a Mabisz tud megfelelő felvilágosítást adni. Ha van bizotsítása a károkozónak, akkor teljesen mindegy, hogy melyik országban történt a károkozás, és milyen a károkozó honossága. Ha nem kideríthető (mert nem tudunk kommunikálni vele, stb.) célszerű rednőrt hívni a zöldkártya és egyebek megléte miatt. Zárójel: A MABISZ csak a magyar honos üzembentratók, vagy tulajdonosok gépjárművei által okozott károkért áll helyt.

A javítást szinte 100 % hogy meg kell előlegezni, mert a magyar szervíz tuti nem szerződőtt a szlovák kimondhatatlan és leírhatatlan nevő biztosítóval. Ez elkerülhető, ha szlovákiában javítatja a kárusolt az autót. Az avultatás kérdése a bonyolultabb. Létezik egy olyan jogszabály, hogy a nemzetközi magánjogról szóló 1979. évi 13. tv. erejű rendelet. Amely 33. § (1) azt mondja: "Arra nézve, hogy a károkozó magatartás közlekedési, vagy más biztonsági szabály megsértésével valósult-e meg, a károkozó magatartás helyének joga irányadó." Tehát, ha a német jogszabályok ezt kimondják, akkor a szlovák biztosítónak ezért is helyt kell állnia. Ha ezt a fogalmat a német jog nem ismeri, akkor a károkozót, a szlovákot kell perelni az avulási érték miatt. És emiatt a magyar bíróságnak is van joghatósága, de az alkalmazandó jog a német lesz.

guy 2009.01.24. 15:29:39

Szerintem mindenki el van tévedve :-). A kérdés az, hogy az értékcsökkenést hogyan lehet bizonyítani. Szerintem sehogy. Azt általában a biztosító számolja ki és utalja át. Nem hiszem, hogy német értékcsökkenést kéne valahonnan beszerezni, mivel a biztosító ugyanazzal a szoftverrel számolja ki az értékcsökkenést az egész világon (de legalábbis Európában). Úgyhogy csak a biztosító kekeckedik, levelet nekik, hogy kéritek az ÉCS-t, utána meg ha elutasítják, szlovák ügyvédet megbízni.

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2009.01.26. 11:10:27

@autosave:
@webber:

csak operatív lízing esetén van igazatok. a pénzügyi lízingnél az értékcsökkenés a vásárló (lízingelő) könyveiben kerül kimutatásra. :)
(a tulajdonjog fenntartása más tészta.)

SzigMa 2009.01.26. 16:32:22

Éééééés, hogy a nap legkonstruktívabb, ámde cseppet sem nagyképű kommentjét hozzáadjam, természetesen fontos megjegyezni, hogy nem nemzetközi jogi, hanem nemzetközi magánjogi kérdésről van szó.

Szűcslaci 2009.01.26. 21:05:04

gobb: A szlovák biztosítók éppoly kimondhatatlan nevűek, mint a hazaiak - lévén ugyanazok.
bárkik: hiteles autónál, lizíngcégek egy részénél a biztosítás olymód érvényes, hogy káresemény esetén a kedvezményezett a bank - vagy a lízingbe adó, a delikvens csak fizeti a biztosítást, ami feltétele a lízingbe vételnek, vagy hitelre vásárlásnak.
süti beállítások módosítása