Sajnos újra megsokasodtak a munkaügyi kérdések, és az elbocsátás-hullámmal még inkább megfognak. Az is közhely, hogy pénz a zsebbe hosszú távon nem kifizetődő…
Tiszteletem, Zugügyvéd,egy kellemetlen és szerintem sajnos nem egyedi ügyben keresem meg.
A történet nem túl extra, párom a munkahelyén bruttó összeg utáni nettó utalva + zsebbe készpénz felállásban kapta a havi járandóságát. (Én is.)
A munkahelyén a fizetés elmaradt, majd hosszas, hetekig tartó nógatás-kérés után (hát kérni kell a fizetést..?!) megkapta az egyik havi elmaradását. Természetesen a kp elmaradt. Párom felmondott ezen a munkahelyen, a kilépő papríjait megkapta, lebérszámfejtették az utolsó havi bérét, plusz a ki nem adott szabadságot, annak rendje-módja szerint; csakhogy ennek már lassan egy hónapja, és nem kapta meg még mindig az utalást.
Kérdésem az lenne, hogy van erre bármi maximalizált határidő, amivel teljesíteni kell(ett volna) az utalást?
Szankcionálható ez valamilyen úton-módon? Milyen szervezetnél kell, lehet panaszt tenni? Jelentkezik ez valahol (APEH, ilyesmi), hogy a munkáltatónak van egy ilyen természetű elmaradása...?
A valaha zsebbe kapott részét a fizetésének gondolom, felejtheti...
A fizetés azon részéért, amit minden papírok nélkül, készpénzben kap a munkavállaló - maga a munkavállaló felelősségre vonható? (Pl az az után elmaradt járulékok befizetésére gondolok.) Mert még rosszabbul járni természetesen nem szeretnénk.
Köszönöm, ha javasolnak valamit,Üdvözlettel:
Anita
Utolsó kommentek