Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Önveszélyes munkakeresés

2008. szeptember 02. - zugügyvéd

Hát az alábbi eset sajnos gyakran előfordul a nem körültekintően lejátszott munkahelyváltásoknál. A Zugügyvéd a biztatási kár perlését javasolná, ha lennének bizonyítékok.

 

Tisztelt Zugügyvéd!

Csütörtökön reggel még azt hittem, hétfőn új munkahelyen kezdek, így boldogan vártam a hétvégét. Ehelyett Önnek írok levelet, aminek tartalma a "majdnem" munkáltatómnak küldött e-mail másolata lesz. Jó szórakozást!

Tisztelt CG Kft.!

Kedves HM és NG!

Sajnálattal vettem ma délelotti hívásukat, hogy mégsem feleltem meg az Önök által támasztott kritériumoknak, így nem vettek fel. Elofordul ilyesmi az emberrel, emiatt nem írnék Önöknek. Az sem késztetne fogalmazásra, hogy az okkal nem értek egyet. Ám roppant nehéz helyzetbe hoztak, mert azután támasztottak feltételt, hogy kiléptem jelenlegi munkahelyemrol, hiszen jelezték, dolgozzak Önöknél.

 

Ezért a ma délelotti beszélgetésünk közben sem tudtam annyira higgadt maradni, amennyire szerettem volna, így nem tudtam gondolataimat és érveimet összefoglalni. Nincsenek illúzióim, nem fogják e levél hatására megváltoztatni döntésüket - ha megtennék sem hiszem, hogy Önöknél kellene dolgoznom - de hátha levelem hatására megpróbálják a helyembe képzelni magukat és a legközelebbi pályázót már nem hozzák olyan helyzetbe, mint engem.

Körülbelül két hete hívtak, hogy felvettek, így beadtam a felmondásomat jelenlegi munkahelyemen és próbáltam egyezkedni, hogy ne kelljen kitöltenem a felmondási idomet, mert Önök igényt tartottak rám hamarabb. Nem kérdeztem Önöktol semmit. Amúgy is egy dolog maradt függoben, a fizetési igényem, amire Önök a felvételi beszélgetés során nem mondtak se nemet, se igent. Adtam az Önök szavára. A pozíció, amire jelenkeztem az, amire régóta vágytam. A CG Kft-hez sem először jelentkeztem, mert Magyarország legnagyobb x dologgal foglalkozó cégénél egy ilyen feladatot ellátni, kihívás. A beszélgetés során úgy tunt, kölcsönösen szimpatikusak vagyunk egymásnak. A munkahelyemrol  elengedtek, így megegyeztünk, hogy augusztus 29.-e lesz az utolsó a jelenlegi, és a hétfoi az elso munkanapom, az új helyemen.

 

Ma délelott hívtak, megtudták, a párom egy x dologgal foglalkozó cégnél dolgozik, aminek a tulajdonosa a testvére és mert az én állásom egy bizalmi állás, így mégsem vesznek fel. Próbáltam nyugodt maradni. Ön, Kedves HM mondta azt is, nagyon sajnálják, mert tényleg szimpatikus voltam Önöknek, de volt már hasonló felállásuk és nem jöttek ki belole jól, én meg mondhattam volna, hogy kivel élek, mert ez fontos információ. Válaszként valami olyasmit mondtam, hogy egyrészt a Kedvesemnek semmilyen érdekeltsége sincs az üzletben, alkalmazott, mint én. Másrészt, ha oly nagyon bele akarnék folyni a "családi" vállalkozásba akkor ott dolgoznék és nem jelentkeznék Önökhöz. Ez egyrészt mind igaz, amit most még annyival egészítenék ki, tudatosan tartom távol magam a TT Kft-tol. Nem személyes okai vannak, hanem nem tartom szerencsésnek, ha ennyire "családi" lesz egy vállalkozás. Még arról sem tájékoztattam Párom testvérét, hogy jelentkeztem Önökhöz és O ezt nem is érzi problémának.

Természetesen kb. ennyiben maradtunk, hiszen meggyozni nem tudtam és nem is akartam Önt, HM. Talán jobb is, hogy nem vettek fel, ám borzasztó nehéz helyzetbe kerültünk, hiszen hétfotol munkanélküli vagyok. Arról nem beszélve, hogy az Önök szavára adva lemondtam egy jól fizeto, igaz, alkalmi állást, mert azt mondták, kellek. Valamint egy másik állásinterjút is lemondtam, amit pont Önök miatt mondtam vissza, mert nem akartam "hülyíteni" senkit. Most persze újra elküldöm az önéletrajzom, de lehet, már rég felvettek valakit, hiszen ez már majd' két hete volt.

Térjünk most rá arra, miért nem értek egyet indokukkal. Magyarország kicsi, a piac, ahol dolgozunk, még kisebb, így elkerülhetetlenek a "családi" kapcsolatok. Ettol persze ez még zavarhatja Önöket csak akkor ez egy feltétel, amirol legkésobb a felvételi beszélgetésen szót kell ejteni. Nem kell egyetértenem a követelménnyel, de ha Önöknek ez az elvárásuk, akkor ehhez alkalmazkodom és tudomásul veszem, nem feleltem meg. (Volt olyan munkahelyem, ahol csak nem dohányzó embert vettek fel. Nem kell egyet értenem a válogatási elvvel, de elore közölték. Amúgy sem érintett, mert nem dohányzom.) A kitétel, aminek nem feleltem meg, szerintem és valamennyi általam megkérdezett ember számára is, logikátlan, ezért nem közöltem az állásinterjún, hogy kivel élek. Azt sem mondtam el, miért van vágás a nyakamon, meg azt sem, hogy mely gépjármualkatrésszel foglalkozó cégnél dolgozik közeli ismerosöm, barátom.
 

Az Önök cége egy "nagyker.", akihez jár vásárolni a TT Kft.. Tehát nem piaci versenytárs. Gyakorlatilag attól féltek, hogy a TT Kft-hez kötodve a Cégükrol titkokat mondok el, hiszen azonos piacon léteznek. Tételezzük fel, a párom ápolóno, a testvére meg szabó, akkor szakítsak meg minden kapcsolatot volt kollégáimmal, akikkel most is összejárok és akik mind x dologgal foglalkoznak, nem egy, olyan munkahelyen, ami valódi piaci ellenfél? Vagy velük azért beszélgethetnék? Önök számára fontos tulajdonságom volt tapasztalatom, így joggal gondolhatnák, megmaradtak kapcsolataim. És mi van azokkal az alkalmazottakkal, akik kiléptek a CG Kft-tol? Attól nem félnek, hogy ok kibeszélik a céget?

 

Vagy kivágják a nyelvüket? Ha pedig volt már olyan eset, hogy egyik alkalmazottuk olyan dolgot mondott el, amit nem kellett volna, akkor ez azt is jelenti, hogy csalódtak már férfi/noi kollégában, ezért egyetlen férfiben/noben sem bíznak meg, így fel sem veszik oket? Amúgy is vannak cégek, ahol titoktartási kötelezettséget kötnek a kollégákkal és ezzel meg is oldották a dolgot. Végül pedig erkölcsileg mindenképpen aggályos, hogy a magánéletemmel foglalkoztak és gyanítom, ha indokukat írásba adnák, már jogilag is támadható lenne.

Nem tudom, mi a tanulság. Tulajdonképpen az zavar, hogy utólag támasztanak feltételeket. Ez nagyon nem korrekt! Nem kell egyetértenem a feltétellel, de ha elore közlik, akkor mondhatom, nem feleltem meg! Ám azután közölni egy újabb követelményt, hogy adok az Önök szavára és "felégetek magam mögött mindent"???!!!

Tisztelettel: HB
 

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr18645142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FAQlyás Menyét 2008.09.02. 17:54:04

Ilyen terjengősen tudja csak megfogalmazni - mégha igaza is van?

dropshadovv · http://hartware.tumblr.com 2008.09.02. 18:02:42

Igen csak kellemetlen helyzet ez... sajnos a munkáltatók nagy részénél tapasztaltam én is, hogy nem érdekli őket, hogy esetleg hogyan befolyásoljuk az életünket egy-egy kijelentéssel, nem kijelentéssel. Nem egyszer hiába vár választ az ember.

Másik pedig, elvileg az ember a munkahelyén tölti a legtöbb aktív időt, nem csoda ha a szakmáján belül talál párt magának...

sok szerencsét kívánok a munkakereséshez, talán a következő cég nem úgy kezeli mint egy kapcsolót, amit lehet le-föl kapcsolgatni.

ave 2008.09.02. 18:12:33

Ha csaladtag egy konkurens vallalatnal dolgozik, akkor ugye a kemkedes igen egyszeru dolog, egy egyszeru csaladi beszelgetes otthon.
Aztan masnap megemliti az egyik fel bent a cegnel azt az erdekes pontot, amirol tegnap beszeltek, akar tudat alatt is.

freesleep 2008.09.02. 18:41:20

csak aláírt munkaszerződéssel a kézben mondunk fel....

2008.09.02. 18:45:33

Az igen hosszú levélből sem derül ki, hogy ha a feleségnek jó a családi vállalkozás, akkor levélíró miért akar mégis inkább a konkurenciánál dolgozni.

Mackósajt66 2008.09.02. 18:50:21

Jujj, de látom freesleep már megírta, amit akartam.

Ezt úgy szokták csinálni, hogy
1.)Aláírjuk az új helyen a munkaszerződést.
2.) UTÁNA felmondjuk a régi munkaviszonyt.

Bár megjegyzem, az új munkáltató a próbaidő alatt akár az első nap, fél óra után teljesen jogszerűen indokolás nélkül azonnali hatállyal megszüntetheti a munkaviszonyt.

Ilyenkor hogy van a biztatási kár?
(Ha jól tudom kárigényt csak jogellenesség esetén lehet érvényesíteni.)

Szűcslaci 2008.09.02. 19:38:03

ave: Senki nem beszél tudat alatt. Ez marhaság.
*****************
No, én sem vennék fel valakit, akiről akár az utolsó pillanatban kiderül, hogy a piaci helyzetemet ronthatja, vagy bármi más módon kárt okozhatna nekem - cégemnek. Nem örülnék egy olyan munkatársnak - pláne nem felelős beosztásban-, akinek a felesége/gyermeke/szülei konkurens, vagy bármi más módon kapcsolódó vállalkozásnál dolgozik. Ki lennék téve a korrupciónak, tisztességtelen előnyök harmadik fél felé juttatásának, bevételem megrövidítésének. Egy ilyen nemkívánatos munkatársnak tudomására juthatnának olyan üzleti titkok - akárcsak a beszállítók adatai, melyek továbbadása sértené az érdekeimet, a cégem érdekeit.
Ha fel is venném, ahogy tudomásomra jut egy ilyen kapcsolat, rögtön eltávolítom akár munkaügyi bírság árán is, akár az első negyedórában.
************************
A posztíró rosszhiszemű volt, mert tudott a kapcsolatról és elhallgatta, annak reményében hogy ez nem derül ki és felveszik. Sehova, SEHOVA nem veszik fel ilyen háttérrel, csak ha nem tudják meg.
*************************
Egy barátom az IKEA-nál dolgozik, regényes úton ismerkett meg a feleségével aki sintén IKEA-s volt, csak Kanadában. Rátermettsége révén hamarosan igazgató lett az IKEA-ban - a kikötés csak annyi volt6, hogy sem Magyarországon, sem Kanadában nem lehetnek IKEA-s tisztségviselők, - így egy harmadik országban kellett elvállaniuk az igazgatóságot. Miért mondom ezt el? Mert az IKEA - nagyon bölcsen - így vette elejét annak, hogy honi ismeretségek révén korrumpálódjanak, vagy anyagi előnyökhöz juttassanak bárkit az IKEA kárára, vagy akár annak mellőzésével.

ditakai 2008.09.02. 20:33:09

Miért lép ki a régi helyről azelőtt, hogy az új munkaszerződést aláírták volna?

Szerintem pedig igenis szempont az új főnöknek, hogy XY családi kapcsolatban áll egy céggel, aki egyazon piaci szegmensben mozog. Nem értem hol él, amikor ezen értetlenkedik.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.09.02. 22:40:38

Aki egy telefonhívásra otthagyja a munkahelyét, sőt úgy, h. azt se tudja, mennyit fog keresni, ráadásul titkolózik a leendő munkaadói előtt az mégis mit várt?

Mellesleg aki érti az alábbi mondat logikáját, magyarázza már el nekem:
"Tételezzük fel, a párom ápolóno, a testvére meg szabó, akkor szakítsak meg minden kapcsolatot volt kollégáimmal, akikkel most is összejárok és akik mind x dologgal foglalkoznak, nem egy, olyan munkahelyen, ami valódi piaci ellenfél?"

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.09.02. 23:53:44

Egyrészt aki így fogalmaz, nem venném fel. Nem érthető, nem célratörő, nem szakasztikus.

Másrészt... de ezt nyomasek_bobo már megfogalmazta.

Azhát 2008.09.03. 07:42:33

"Egy barátom az IKEA-nál dolgozik, regényes úton ismerkett meg a feleségével aki sintén IKEA-s volt, csak Kanadában. Rátermettsége révén hamarosan igazgató lett az IKEA-ban - a kikötés csak annyi volt6, hogy sem Magyarországon, sem Kanadában nem lehetnek IKEA-s tisztségviselők, - így egy harmadik országban kellett elvállaniuk az igazgatóságot."

??? Két ikeás nem házasodhat össze, csak akkor ha elmennek egy harmadik országba ikeásnak??? Ezt én nem értem...

Szűcslaci 2008.09.03. 07:57:09

Azhát: De, összeházasodhat, de nem lehet igazgató sem a saját, sem a felesége országában. Sajnálom, ha ezt nem lehetett megérteni.

jog-ász 2008.09.03. 08:09:04

mackósajt

nem könnyü aláirni az ujat és utána felmondani a régit, főleg ha a felmondási idő felét még le kell dolgozni a régi helyen!!közben meg be kéne állnod az ujban!

szerintem is van helye valamiféle biztatási kárnak..a munkatörvénykönyv elejének olvasgatását javasolom mert szerintem vannak birosági döntések is erre az esetre, hiszen tipikus lehet az eset akkor ha valaki nem hosszu keresgélés után lép be valahová, hanem egyik helyről a másikra jön át..

Szűcslaci 2008.09.03. 08:25:09

jog-ász: nem szeretnélek Téged jogásznak.

szuburito 2008.09.03. 09:24:17

Szerintem ez nem kártérítési igény, mert nem jogellenesen állt el a cég az alkalmazástól.
Inkább a Ptk. 5.§ -a alapján joggal való visszaélés.

Mindenesetre jó tanulópénz, hogy nem mondunk fel aláírt munkaszerződés nélkül.

iguana 2008.09.03. 21:11:05

A mostani munkahelyemmel eloszerzodest kotottunk, mielott felmondtam volna az elozonel. Ebben kikotheto, hogy milyen szankciokkal jar, ha valamelyik fel meggondolja magat. Ha tenyleg komolyan gondolja a ceg az ajanlatat, akkor nyugodt szivvel ala meri irni a hr-es...

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2008.09.03. 22:02:34

Nem értem a problémát, hiszen erre való a próbaidő.
Próbaidő alatt mindkét fél indokolás nélkül felmondhatja a munkaviszonyt, különös tekintettel arra, ha valaki alkalmatlan a munkakör ellátására. Ez lehet szakmai alkalmatlanság, személyes alkalmatlanság, összeférhetetlenség...
És igen, ez is egy fajta alkalmatlanság. A cég joggal várja el, hogy az üzleti titkai biztonságban legyenek, amin józan ésszel is felfogható módon nem segít az azonos piacon lévő családi kapcsolat.

Ja hogy te már a próbaidő 0. napján nem feleltél meg? Szívás! (Lehet, hogy nem kéne lényeges körülményekről hallgatni az állásinterjún..)

Dezsőjóska 2008.09.04. 14:20:56

Nem értem a posztolót. Még fizetésben sem egyeztek meg és felmondott?

füredi (törölt) 2008.09.05. 09:07:39

Egy maszek cég azt vesz fel, akit akar. Az indok, amivel visszalépett, teljesen reális.
Gyakorlatilag a levélíró sógora a konkurens tulajdonos, ugye. Gondolom nem egy sima alkalmazott a levélíró párja a tesó cégében. Nem hiszem, hogy bármire lehetne menni bíróságon, ha ez tényleg egy bizalmi poszt, akkor mondjuk illik ezzel kezdeni a felvételi beszélgetést...

Ez már tényleg nem tartozik szorosan ide, de valóban: a fenti levél 15 sorban is megírható lett volna.

Szt.Rapacska 2008.09.05. 09:56:07

A levélíró most ül két szék közt a földön, ez nagyon nem jó helyzet. Ráadásul azzal a tudattal, hogy egyik széket ő rúgta ki maga alól, a másik székről pedig maga sem látta elég tisztán, h. a segge közelében van-e
Most a bánatát az írásba fojtja. Na, a fentiek alapján ebben lehet némi tehetsége.
Kitől mit vár?
Jogi segítséget? nane.....
Együttérzést? na.....
Maszatoljuk csak a tanulságokat. (Nálam az első az lesz, eztán alaposan meggondolom h. ilyen hosszú levelet elolvasok-e)

Tilcsák Bea (törölt) 2008.09.08. 07:03:13

"megtudták, a párom egy x dologgal foglalkozó cégnél dolgozik, "

megtudták.....?
hogyan?

Én vagyok 2008.09.08. 13:04:10

Ha a dolgozó mond fel, akkor a teljes felmondási idő letöltésére kötelezhetik. Az új helyen viszont meg kell mondani, hogy mennyi a felmondási idő. Nyilván ők is tudják, hogy mindenki jön valahonnan. Ha nem akarják figyelembe venni, az már egy rossz jel. Kiütő feltétel.

post író 2008.09.10. 12:56:59

Köszönöm a tanácsokat.
Elsőnek is valóban hosszú lett, igazatok van, bár érdekes módon így is felmerültek kérdések, tehát mégsem tértem ki mindenre.
Nem hiszem, hogy a munkaszerződés bármire megoldás lett volna. Max. elküldenek az első napon. Eleddig sem volt erre szükségem, ám lehet, mostantól erre is figyelnem kell.
Kedves Szűcslaci! Értem a logikádat, ami alapján nem vennél fel, bár nem értek egyet vele. Hosszasan tudnám sorolni neked azon példákat, mikor a nálam felelősebb beosztásban létező szakembereknek van családjukon keresztül üzleti kapcsolatuk, így azután nem rosszhiszeműen hallgattam el, mert nem számoltam azzal, hogy ez probléma lesz. Ám nem ez a lényeg, hanem hogy előre szólok, ha nekem ez probléma, hiszen a piac tele hasonló összefonódásokkal, amiből nincsen probléma, tehát én nem készülhetek arra, hogy pont nekik lesz.
nyomasekbobó! A problémás mondatommal azt akartam kifejezni, hogy nem csak családtagoknak, de akár barátaimnak is kidumálhatok egy céget.
füredi! A tesó alkalmazott a cégben. A legsimább. Talán azt sem hangsúlyoztam eléggé, hogy a két cég közötti viszony a Tesco-sarki közért közötti viszonyra hasonlít. Ez utóbbi miatt más cégtulajdonosok sem értik az indokot.

kartárskám 2008.09.10. 20:12:47

Vond le szépen a tanulságot. Az első és legfontosabb, hogy te is hibáztál. Inkább okulj, mint puffogj.

isti77 2008.09.12. 18:08:39

Nekem csak az a furcsa az egészben a cikkíró oldaláról, hogy hogy kötelezheti el magát valaki anélkül, hogy a munkabért tisztázták volna?
Ennyire mindegy, mennyit keresel (kerestél volna)?

De ezt már más sem értette, ahogy látom.
süti beállítások módosítása