Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Két ezrelék felfüggesztve

2007. szeptember 28. - zugügyvéd
Egy társblogon  egész komoly vita alakult ki az ittas vezetés és  nulla tolerancia kérdéskörben. A Zugügyvédnek volt egy védence egykor, egy szakács, akit ittas vezetés miatt kapott felfüggesztett büntetés hatálya alatt kaptak el a rendőrök öt sör utáni vezetés közben, hamis jogosítvánnyal. Egy év letöltendővel megúszta. Mindenesetre intő példa, mint ahogy egy korábbi bejegyzésből, és jó néhány ítéletből is kiderül, hogy józanul is könnyen letöltendőt kaphat a balesetet okozó sofőr. És kevés emberben tudatosul, hogy másnaposan is bele lehet futni egy színes szondába.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr3179848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vernarancs 2007.09.28. 16:11:26

Bizony. Angliaban rendszeresen reggel szondaztatnak nem is este. Azert aki hamis jogsival furikazik azt jobban meg kene szorongatni. Az mar ekegge eltervezett es szandekos dolog, raadasul nem is csak egyszeri bunosseg mint pl. 5 sor utan autoba ulni.

2007.09.28. 16:56:02

Nem tudom komoly vitának nevezhetők -e a "jajjugyanmár miért nem lehet csak egy félpohár sört" vagy a "merpéldául németben lehet, mégis többet keresnek a pedagógusok" féle okoskodások?

doki 2007.09.28. 20:56:08

Tény, hogy sem az osztrákoknál, sem a szlovéneknél ( és az említett németeknél) nincs zéró tolerancia az alkohollal, a horvátok az idén vezették be, de a katolikus egyház ellenáll ( misebor fogyasztása naponta többször és közben utazás miséről-misére) Nem vicc, a zágrábi püspök is felszólalt az ügyben. De érdekes módon, a szlovén megihat egy sört ( speciel aki egy sörrel nem vezet biztonságosan az sör nélkül sem) és fene tudja, hogy miért de nem iszik meg még eggyel pedig biztos jól esne neki. Igaz ott az ittasságot olyan keményen büntetik, hogy a birság kifizetéséhez valószinüleg az autót is el kell adni.
Járó motorral álltam - egy métert nem lehetett haladni - a forgalomban és mobil telefonáltam náluk kb. 8 éve és az volt akkor 100 DM.De csak azért mert vállaltam, hogy ott helyben egy összegben fizetek.

Rosencrantz 2007.09.28. 21:50:03

Korábban én is úgy voltam vele, hogy egy pár fröccs, vagy sör belefér. Meg különben is csak ide megyek öt(négy-három-kettő-egy)utcával odébb'. Aztán egyszer 4 sör után , a garázsba beálláskor - amit előtte vagy 1000szer abszolváltam - lazán meghúztam az autó oldalát. Szentségeltem, mikor kiszálltam - persze azonnal kitisztult a fejem - aztán eszembe jutott, hogy hányszor vezettem már úgy, hogy ennyi, vagy még több volt bennem, és mi történhetett volna...Brrrr. Szóval azóta, ha egy kortyot is ittam, nem ülök autóba, és nem azért mert a büntetéstől rettegek, hanem azért, mert kaptam egy figyelmeztetést, egy esélyt, amikor "csak" az autóm oldala és a garázs bejárója bánta. VIVA ZERO TOLERANCIA!

andika25 2007.09.28. 21:52:52

Az "egy sör nem sör" című mondattal az a baj, hogy mindenkinél mésképp hat az a nem sör.
Van, aki fél üveg tömény elfogyasztása után is képes tisztán beszélni, egyenesen járni, más pedig már egy sör után is jókedvre derül.

Az sem mindegy, mennyi a testsúlya, mit evett az italozás előtt, után.

A baj ott kezdődik, hogy sokan nem tudják felmérni, ittas állapotban (mondjuk egy sör után) képesek-e egyáltalán teljes mértékben a vezetésre és a környezetükre figyelni. Általában elintézik az örökbecsű mondattal: egy sör nem sör... És ez baj.

Még nagyobb a veszély, ha az első ittas vezetésnél nincs baleset, igazoltatás. Mert akkor jön a következő próba... mert az előzőnél sem volt gond...

Rosencrantz 2007.09.28. 22:00:36

Nnnna ez pont így van andika25. Szívemből szóltál

andika25 2007.09.28. 22:01:17

rosencrantz: megelőztél :)

Netuddki. 2007.09.29. 00:46:01

Nem tudom mit kell itt zéró toleranciázni. Ezzel is ugyanaz a helyzet mint sok mással. Mindenkinek tennie kellene a dolgát kis hazánkban. Többek közt annak akinek ez lenne a dolga például.
Csak meg kell nézni a kocsmák környékén a parkolókat nyitvatartási időben (és általában hivatalos nyitvatartási időn kívül is). Aki kocsival jár ilyen helyekre tuti, hogy nem alkoholmentes sört iszik.

Emellett ez sajnos nem csak közlekedésbiztonsági kérdés. Nem véletlen, hogy egy kis faluban(ból) akár több kocsma is meg tud élni.

Mint minden másban itt is igaz lenne, hogy a legtöbben csak a saját kárukon tanulnak. Csakhát ehhez a rendőrségnek is jól kéne végeznie a dolgát.

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2007.09.29. 00:50:09

Nem kellene minden ilyen vitában a németekkel előhozakodni. A németek nem okosabbak és nem szorgalmasabbak nálunk, hanem fegyelmezettebek. Ezért nincs ott olyan nagy rizikója az engedékenyebb szabályozásnak. Baleset esetén természetesen ott is súlyosbító tényező az ittasság, 5 ezrelék alatt is (és a gyorshajtás is, mert igaz ugyan, hogy sok autópályán nincs korlátozás, de az ajánlott max. sebesség 130, és e felett csúnyán beszámolják). Alkohol ügyben pedig Németország szigorítást tervez (vagy lehet, hogy már életbe is léptették), miszerint 21 év alatt 0 tolerancia érvényes ott is, a sok meggondolatlan ifjú titán okán.

Rosencrantz 2007.09.29. 09:52:48

kovi1970 Igazad van abban, hogy az alkoholfogyasztás nem csak közlekedésbiztonsági kérdés, hanem súlyos társadalmi (meg egyéni) probléma. Abban viszont nem értek egyet veled, hogy ez szükségtelenné tenné a zéró toleranciát. Ez utóbbi egy eszköz. Ami meg azt illeti, hogy mindenki végezze jól a munkáját - idemásolom, egy másik blogban írt bejegyzésemet: olvassák el Cesare Beccaria alapművét, mely magyarul is hozzáférhető: A bűnről és a büntetésekről címet viseli. Abból kiderül, hogy nem a büntetés kegyetlensége, hanem a büntetés ELMARADHATATLANSÁGA az ami visszatartó erő.

Netuddki. 2007.09.29. 10:58:44

Pontosan. Ha mindenkit megbüntetnének aki ittasan vezet, vagy a többséget az talán elég visszatartó erő lehetne.
Büntetés alatt pedig nem feltétlenül a börtönt vagy az autóelkobzást értem, hanem akár a (kényszer) terápiát, elvonót is.
Vagy mit jelent a zéró tolerancia? Azt, hogy akit elkapnak azt meg is büntetik. Miért eddíg ez nem így volt? A kérdés csak költői.

2007.09.30. 13:55:00

Koborlo, csak annyit tennék hozzá, hogy egyáltalán semmilyen más nációval nem kell előhozakodni, mert nincs emmi értelme.

Múltkoriban egy nyugdijas rendőrtábornok rendőrségügyben a finnekkel példálózott. Én meg arra gondoltam, ha egy rendőr összekeveri a finnek habitusát, mentalitását a magyarokéval, akkor azt a rendőrt, már őrmester korában nyugdíjazni kellett volna, nem megvárni, míg tábornokságig viszi.
Rómában a szemem előtt összekoccant két autó, nekem felcsillant a szemem, végre valami temperamentumos, olaszos balhé. Hát semmi, ki se szálltak a kocsiból, visszatolattak és tovább... Nálunk félórás anyázás után esetleg még bicska is.
Szóval, amig józanul nagy ivben teszünk a szabályokra, amig józanul se tudjuk egymást elviselni, addig maradjona 0 tolerancia, mert , mint köztudott az alkohol oldja a gátlásokat.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.10.01. 08:42:55

Mint az köztudott, a sör olyan, mint a hangya: nem jár egyedül.

SzigMa 2007.10.01. 08:55:19

Hát igen, voltam olyan vidéki városban (nem írom le), ahol a teljes városi elit non-stop részeg volt, de közben föl-alá kocsikázott. Azért nem féltek, mert a városi rendőrkapitány is velük ivott. Állítólag a környékben azért épült annyi jó bicajút, mert a városvezetés félt, hogy egyszer csak elcsap egy bringást...
Szóval, amíg az lenne a büszkeség alapja nálunk, hogy teszünk a szabályokra és tökösgyerek módjára részegen is tudunk vezetni... Na mindegy, és akkor még az emlékezetes eltűnt vérmintás esetről nem is szóltunk!
A helyzet egyszerűen nem érett meg a lazításra, ennyi.

2007.10.01. 10:48:04

Az a fő gond, hogy ellenőrizni igazán igen-nem alapon lehet. Onnan, hogy kinek mi mennyi, meg hány százalék az egész elég parttalanná válik. A másik oldalról meg nehezen hihető, hogy valaki pont egy sör nélkül nem bírja ki.

birdito 2007.10.01. 14:35:02

Először a magyar közlekedési morálon kellene javítani, aztán majd lehet olyanokról vitatkozni, hogy egy sör vagy sem, meg hogy hánnyal menjek az autópályán (majd ha egyszer Magyarországon is lesz autópálya). Addig is mindenki szorítson magába egy kis toleranciát (beleértve magamat is) és legyen empatikusabb. A többi szabálymódosítási vita csak szarcséplés.

Lefty Rosenthal 2007.10.01. 14:49:04

Udv,

elore is elnezest az OFF topicert, de jelenleg a legegyszerubb itt feltennem a kerdest. Tehat: kulfoldre koltoztem, es szeretnem megszuntetni magyarorszagi lakcimem. Hogyan van erre lehetoseg?

Koszonom elore is ha valaszoltok

Udv

LS

nikii 2007.10.01. 18:42:14

Lefty, nem bonyolult. Kiváltod a lakcímkártyát, és megeszed. Ezzel megszűnt a lakcímed. Ne felejtsd el videóra venni, és a jútyúbra feltölteni.
süti beállítások módosítása