A Zugügyvéd az állítólag baloldali beállítottságú Vasárnapi Hírekben találta a következő cikket, amitől egy darabig nem kapott levegőt. Főleg, hogy a cikk szerzője a Zugügyvéd emlékei szerint jogot végzett. Mindenesetre boldog reggeli tornát, és közös éneklést kívánok a kollégának.
Tizennyolc tonna
32 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr33177049
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KKoppany 2007.09.25. 22:50:01
Kívánom kedves Kiss Róbert Richárdnak és az összes divatbaloldalinak/álbaloldalinak, hogy a szerkesztőségben kezdjen reggel 6-kor tornával.
Egyszerűen nem is értem, hogy képesek magukat baloldalinak nevező emberek így viszonyulni munkásokhoz!
Egyébként elolvastam én is, és szvsz a Zugügyvéd is az utolsó bekezdést, a szerecsenmosdatás ettől még az marad, ami.
Szóval akinek tetszik az ázsiai mentalitás, az valósítsa meg a saját életében!
Egyszerűen nem is értem, hogy képesek magukat baloldalinak nevező emberek így viszonyulni munkásokhoz!
Egyébként elolvastam én is, és szvsz a Zugügyvéd is az utolsó bekezdést, a szerecsenmosdatás ettől még az marad, ami.
Szóval akinek tetszik az ázsiai mentalitás, az valósítsa meg a saját életében!
Netuddki. 2007.09.25. 23:52:56
Lenne néhány ötletem Kókáék mivel csábíthatták ide Hankookékat.
- Szakszervezet? Itt csak azért van, hogy havonta beszedjék a tagdíjat.
- Adók? Itt csak az fizet adót aki akar. A munkásoknak minimálbért szokás fizetni, a többit meg zsebbe. Költségként meg bármit le lehet írni, még csak számla sem kell. Itt még a képviselők is ezt csinálják.
- Munkások? A munkásaink a legképzettebbek a térségben. Ráadásul a Magyar Munkással bármit meg lehet csinálni, akár ugyanannyi bérért kétszer annyit dolgoztatni.
- Ellenőrzés? Itt csak azt baxtatják aki bérből és fizetésből él. De ha gond lenne majd megoldjuk.
A dél-koreaikkal kapcsolatban én úgy emlékszem, hogy azért tüntetni is szoktak néha. De lehet csak azért mert elmaradt a reggeli torna.
Kínában meg próbálna valaki nem lépni egyszerre, gondolom nem az esti rétestől fosztanák meg először.
- Szakszervezet? Itt csak azért van, hogy havonta beszedjék a tagdíjat.
- Adók? Itt csak az fizet adót aki akar. A munkásoknak minimálbért szokás fizetni, a többit meg zsebbe. Költségként meg bármit le lehet írni, még csak számla sem kell. Itt még a képviselők is ezt csinálják.
- Munkások? A munkásaink a legképzettebbek a térségben. Ráadásul a Magyar Munkással bármit meg lehet csinálni, akár ugyanannyi bérért kétszer annyit dolgoztatni.
- Ellenőrzés? Itt csak azt baxtatják aki bérből és fizetésből él. De ha gond lenne majd megoldjuk.
A dél-koreaikkal kapcsolatban én úgy emlékszem, hogy azért tüntetni is szoktak néha. De lehet csak azért mert elmaradt a reggeli torna.
Kínában meg próbálna valaki nem lépni egyszerre, gondolom nem az esti rétestől fosztanák meg először.
drdzson 2007.09.25. 23:56:14
a cikk írója idióta
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.26. 00:47:39
a cikk iroja tenyleg idiota, de mondjuk sosem jutott eszembe a 11 orat kikerni, mikor vege lett egy eskuvonek ejjel 2-kor es reggel 7-re mentunk vissza reggeliztetni
szoval munkahelye is valogatja
a penz is
a mentalitas
mult heten 80 orat dolgoztam
szoval munkahelye is valogatja
a penz is
a mentalitas
mult heten 80 orat dolgoztam
2007.09.26. 08:37:09
Meg sem fordult a fejükben, hogy más ország, más törvények?
Kit érdekel, hogy ott náluk mi a szokás?
Itt nálunk ez.
Ha nem tetszik, nem kell idejönni.
Kit érdekel, hogy ott náluk mi a szokás?
Itt nálunk ez.
Ha nem tetszik, nem kell idejönni.
2007.09.26. 08:53:21
Az embernek biológiai robotként történő alkalmazását fejlett munkakultúraként bemutatni elég nagy hülyeség valóban.
De, tényleg elhiszi valaki, hogy a francia vizvezeték szerelőnek azért több a jövedelme, mint pl. a magyarnak, mert szorgalmasabban tekeri a franciakulcsot?
Ha pl. a francia, vagy a német polgároknak abból a gazdasági termékből kellene megélniük, amit a saját határaikon belül előállitanak, akkor a franciáknak le kellene szokniuk a menetrendszerű sztrajkolgatásról, a németenek haza kellen küldeniük a törököket, szerbeket. Ezzel párhuzamosan még sok másról is le kellene szokniuk, amihez az elmúlt kb. 100 évben, mint szociális " vívmányhoz " hozzászoktak.
De, tényleg elhiszi valaki, hogy a francia vizvezeték szerelőnek azért több a jövedelme, mint pl. a magyarnak, mert szorgalmasabban tekeri a franciakulcsot?
Ha pl. a francia, vagy a német polgároknak abból a gazdasági termékből kellene megélniük, amit a saját határaikon belül előállitanak, akkor a franciáknak le kellene szokniuk a menetrendszerű sztrajkolgatásról, a németenek haza kellen küldeniük a törököket, szerbeket. Ezzel párhuzamosan még sok másról is le kellene szokniuk, amihez az elmúlt kb. 100 évben, mint szociális " vívmányhoz " hozzászoktak.
vernarancs 2007.09.26. 09:03:11
Azsiaban lehet, hogy ez a meno. Itt a suru cigiszunet, internetezes, 1 oras ebedszunet. Ez itt nem Japan, de nincs is annyi tomeges ongyilkossag a fiatalok koreben. Nem is beszelve arrol, hogy vannak torvenyek ami a ferdeszemuekre is vonatkozik ha idejonnek.
xombat.com 2007.09.26. 10:01:34
tenyleg, miert is jottek ide?
olcso munkaero?
ha fizetneke annyit mint otthon akkor lenne jelentkezo aki hajlando lenne napi 16 orat dolgozni
az mas kerdes hogy mennyire hatekony a 16 ora munkavegzes
Pareto ("80/20") szabaly: a dolgozo a munkaido 20%-aban vegzi el munkaja 80%-at
(ez nem teny hanem elmelet)
Ha valaki 16 orat dolgozik, egyaltalan nem biztos hogy 200%-ot teljesit, aki pedig csak 8 orat, nem biztos hogy csak 100%-at.
Sot, ha faradt, hajlamos hibazni, ami kozvetve veszteseget jelent, azaz rontja a brutto termelkenyseget.
olcso munkaero?
ha fizetneke annyit mint otthon akkor lenne jelentkezo aki hajlando lenne napi 16 orat dolgozni
az mas kerdes hogy mennyire hatekony a 16 ora munkavegzes
Pareto ("80/20") szabaly: a dolgozo a munkaido 20%-aban vegzi el munkaja 80%-at
(ez nem teny hanem elmelet)
Ha valaki 16 orat dolgozik, egyaltalan nem biztos hogy 200%-ot teljesit, aki pedig csak 8 orat, nem biztos hogy csak 100%-at.
Sot, ha faradt, hajlamos hibazni, ami kozvetve veszteseget jelent, azaz rontja a brutto termelkenyseget.
OkoskaTo:rp 2007.09.26. 13:10:09
A 80/20-as szabály a valamennyire is értelmes munkákra vonatkozik.
A futószalag melletti biorobot, vagy egy színesbőrű árokásógép, ami mellett ott áll a korbácsos hajcsár, az igenis majdnem 200%-ot termel kétszer annyi idő alatt.
A futószalag melletti biorobot, vagy egy színesbőrű árokásógép, ami mellett ott áll a korbácsos hajcsár, az igenis majdnem 200%-ot termel kétszer annyi idő alatt.
nikii 2007.09.26. 14:02:05
Igen, a japánok így dolgoznak, nem kell ezen akkorát csodálkozni. A közelmúltig ez volt a mentalitás, cserébe megbecsülést és nyugdíjas állást kaptak. Mi is jobban élnénk, ha így dolgoznánk. A napi 16 óra az rabszolgamunka, a japánok se csinálják. Valahol a mi napi 2-4(?) óránk és a rabszolgák 16-18 órája között kéne teljesíteni. Mit szólnátok napi 7-8-hoz?
Az más kérdés, hogy a japán önként bennt marad, ha van még elvégzetlen melója. Haltak már bele munkába.
Az más kérdés, hogy a japán önként bennt marad, ha van még elvégzetlen melója. Haltak már bele munkába.
isti77 2007.09.26. 16:11:59
"ha fizetneke annyit mint otthon akkor lenne jelentkezo aki hajlando lenne napi 16 orat dolgozni".
Komolyan? Ha napi 16 órát dolgozol, nem mindegy, mennyit keresel? Mikor költöd el?
Szerintem ez már túl van azon a határon, amikor a szabadidő többet ér, mint az, hogy többet keress. Tudtommal ez az egy életem van, és ez sem tart örökké, hadd ne munkából és némi alvásból álljon az egész.
Komolyan? Ha napi 16 órát dolgozol, nem mindegy, mennyit keresel? Mikor költöd el?
Szerintem ez már túl van azon a határon, amikor a szabadidő többet ér, mint az, hogy többet keress. Tudtommal ez az egy életem van, és ez sem tart örökké, hadd ne munkából és némi alvásból álljon az egész.
2007.09.26. 16:46:21
A törvény mindenkire vonatkozik. Koreaiakra tízszeresen, százszorosan.
Sanyi 2007.09.26. 18:31:12
Dolgozott már valaki tartósan japánokkal? Nekem sikerült. Szerintem egy kis lelkesedéssel négy óra alatt meg lehet csinálni az átlag japó munkáját, olyanok mint a lassított felvétel (azon kívül, hogy az orrfújás tiszteletlenség, szóval bemesz a japán wc-be és talákozol kedvenc kollégáiddal amint izomból szívják a taknyukat és nyelik örömmel). Tényleg ez kell!
A cikk szerzője legalább kicsit dolgozott volna velük, nem odamegy a reprezentációra aztán megírja a marhaságot.
A cikk szerzője legalább kicsit dolgozott volna velük, nem odamegy a reprezentációra aztán megírja a marhaságot.
andika25 2007.09.26. 19:17:11
szerintem a 12 óra is sok, nemhogy a 16 óra. mikor marad idő a magánéletre? Rövid ideig lehet vállani, de hosszú távon semmiképpen. Az már munkamániás, aki ezt bevállalja. A munkamániának pedig súlyos következményei vannak.
Neverwinter 2007.09.27. 09:21:39
A cikkíró részéről ez nem más, mint benyalás. Van pénzért, vagy - ami még szánalmasabb - puszta politikai meggyőződésből. Dolgozzon ő 16 órát naponta, ha olyan marha jó az.
Egyébként nem azt mondom, hogy a Magyarországon sok helyen fellelhető munka-mentalitás - illetve annak hiánya - jó. Az emberek jelentős része utál dolgozni, tesz nagyot arra, hogy ki mit mond, és ha teheti, ott lop ahol tud. De erre nem az a megoldás, hogy rabszolgaként dolgoztatom őket, hanem az, hogy aki ilyen, azt kirúgom, és még segélyt sem adok neki, hogy kicsit javuljon a munkához való hozzáállása. Sajnos törvényszerű, hogy az emberek egy része nem akar dolgozni - ezért is hülyeség a "teljes foglalkoztatottság".
Egyébként nem azt mondom, hogy a Magyarországon sok helyen fellelhető munka-mentalitás - illetve annak hiánya - jó. Az emberek jelentős része utál dolgozni, tesz nagyot arra, hogy ki mit mond, és ha teheti, ott lop ahol tud. De erre nem az a megoldás, hogy rabszolgaként dolgoztatom őket, hanem az, hogy aki ilyen, azt kirúgom, és még segélyt sem adok neki, hogy kicsit javuljon a munkához való hozzáállása. Sajnos törvényszerű, hogy az emberek egy része nem akar dolgozni - ezért is hülyeség a "teljes foglalkoztatottság".
nagya67 2007.09.27. 09:33:59
A cikk szerzője leírja az ázsiai és az európai munkavégzők társadalma közötti kultúraközi különbséget.
Nem értem, hogy tudott ezzel ekkora anyázást kiváltani.
Nem értem, hogy tudott ezzel ekkora anyázást kiváltani.
OkoskaTo:rp 2007.09.27. 10:05:09
nagya67: Mégiscsak hinni kell a Pisa-felméréseknek. Az emberek nagy része itt igenis funkcionális analfabéta.
Neverwinter 2007.09.27. 10:07:58
Nagya67: nem a téma, hanem a hangvétel, ami az anyázást kiváltotta. Benyali volt és gusztustalan.
Mellesleg én is dolgozom annyit, mint a cikkíró által istenített koreaiak, csak én nem körítek köréje ekkora maszlagot. Egyszerűen csak a családomat kell eltartani.
Mellesleg én is dolgozom annyit, mint a cikkíró által istenített koreaiak, csak én nem körítek köréje ekkora maszlagot. Egyszerűen csak a családomat kell eltartani.
nagya67 2007.09.27. 11:32:10
OkoskaTo:rp: Valóban. És bizonyára nekem is súlyos szövegértési problémáim lehetnek, hogy itt nem kezdek anyázni ezerrel.
Neverwinter: Igen, van egy gúnyos hangvétel a cikkben, de összehasonlítva a manapság itthon szokásos politikusi nyilatkozatok, sajtócikkek sokkal durvább hangnemével, "szinte" már ki se hallik belőle a gúny. Persze azért ott van.
Ezért gondolom úgy, hogy a kommentelők dühe másnak szól. Bár az is lehet, hogy tévedek.
Neverwinter: Igen, van egy gúnyos hangvétel a cikkben, de összehasonlítva a manapság itthon szokásos politikusi nyilatkozatok, sajtócikkek sokkal durvább hangnemével, "szinte" már ki se hallik belőle a gúny. Persze azért ott van.
Ezért gondolom úgy, hogy a kommentelők dühe másnak szól. Bár az is lehet, hogy tévedek.
Az igazi Trebics 2007.09.27. 13:02:41
A zugfirkásznak nem volt témája, szorít a határidő, ezért a cikkbe belemagyarázott olyat is, amit a VH újságírójának esze ágában sem volt belefogalmazni a cikkbe.
sultzoldparadicsom 2007.09.27. 13:22:33
amikor vállalkozó voltam annyit melóztam, hogy már régen feljelentettem volna magam, ha a saját főnököm lettem volna, keltem éjjel fél kettőkor, rakodtam, az autóban nem mertem elaludni, mert férjem elaludt vezetés közben, pénz hol volt hol nem, egy alkalmazott ezért nem csak hogy felmodana, de seggbe is rúgna -jogosan.
most cégnél dolgozom, és dolgozókat disponálok, perceket számolok, hogy beleférjen a munkaidejük a munkaidő keretbe, fizetett szabadságokat egyztetek, csak éppen a seggüket nem kell kinyalni, és még sincs az a beoszás, ami megfelelne, mert mindig van egy váratlan szülői értekezlet, balett vizsga a gyereknek, beteg anyós, hisztis feleség, eddig a Tescót javasoltam a dolgozóknak ha már nagyon az idegeimre mennek, de most már a hankookot is ajánlom
most cégnél dolgozom, és dolgozókat disponálok, perceket számolok, hogy beleférjen a munkaidejük a munkaidő keretbe, fizetett szabadságokat egyztetek, csak éppen a seggüket nem kell kinyalni, és még sincs az a beoszás, ami megfelelne, mert mindig van egy váratlan szülői értekezlet, balett vizsga a gyereknek, beteg anyós, hisztis feleség, eddig a Tescót javasoltam a dolgozóknak ha már nagyon az idegeimre mennek, de most már a hankookot is ajánlom
2007.09.27. 14:43:03
Sanyi, akkor vmi félreértettél, de nagyon. nem az orrfújás tiszteletlenség, hanem szövetkendőbe fújni, illetve azonnal nem eldobni. valóban vannak helyzetek, mikor az orrfújás is tiszteletlenség, pl. tárgyalás, főnökkel történő beszélgetés, étkezés. de orrot fújni alapvetően szabad :D.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.28. 00:48:37
Érdekes módon a koreai tulajdonban lévő gyárakkal kapcsolatban nem csak nálunk vannak problémák, hanem pl. a szomszédainknál is. A témának azonban 3 megközelítése is lehetne: Az egyik a jog mércéjét használja, a másik a társadalmakat hasonlítja össze. De mi a harmadik irány? Egyszerű: A munkaerőpiac is piac, verseny van. Ha adott környezetben jobb feltételekkel is meg tudsz élni, akkor nem az itteni munkát választod. A kérdés az: Miért nem éri meg tisztességes feltételek között alkalmazni a magyar munkavállalókat itt? Mennyi ebben a politika felelőssége, és mennyi a munkavállalóké, a magyar fogyasztóké, stb?
Megjegyzem nem csak az ilyen gyárakban nem figyelünk a munkaidőre, de pl. a képviselőink részére sem garantálható minden a munkavállalókat általában megillető feltétel. Kérdés az, hogy a fizetésük eléri-e azt a szintet amit egy jó szakember a versenyszférában ilyen feltételekkel megkereshet? Mert ez is munkaerőpiac, és nem csak azt határozza meg, hogy megéri-e a feladatot elvállalni, hanem azt is, hogy kinek és milyen extra lehetőségekkel éri meg a feladatot elvállalni.
Az alulképzett, tehetségtelen ember aki mutyizik nem jó. Nem csak a versenyszférában, de a közéletben sem. Ezért jobb fizetéssel, jobb embert kell vonzani, akinek becsületesen is megéri. Aki elvégzi a feladatait, és aki esetleg értékeket képvisel, példát mutat. A politikában is, és a gazdaságban is így van ez.
Egy cég is szembesül vele: Nem fizetsz eleget, a járulékos költségeken, a költségeid megtérítésén bukhat. Mert a környékbeli kisboltban élelmiszert vesz sok ember, de a számlán tisztítószer szerepel, és elszámolja költségként. A cég pedig jobban járna, ha jobb, becsületesebb munkaerőt is vonzana.
Ugyanez van a politikában is (a képviselőknél, hogy maradjon a példa), amíg nincsenek megfizetve, nincs megfelelő szelekció, megélhetési politikusnak kell gyűjtögetnie, jó szakembernek visszalépés... Addig ne lepődjünk meg azon, hogy a politikus mutyizva megoldja, hogy felvehesse és elkölthesse a teljes költségkeretét. És ezen a bizonylatolás sem segít: mert legfeljebb a saját cégétől bérel házat, az fog neki taxit biztosítani, stb.
Aki nem mutyizik, annak nem éri meg. Aki mutyizik olyan is.
Akinek jut jobb állás, az nem megy a koreaiak gyárába, de akinek megéri, félti ezt az állást minden hibájával szemben az is ott van a munkerőpiacon.
SOKKAL(!) nagyobb gond, hogy az ilyen koreai gyártó a tisztességes cégekkel szemben olcsóbban tud termelni, és ez a versenyelőny amit megszerez ez ártalmas, és bizony nem tesz jót a verseny (a piac) tisztaságának...
Megjegyzem nem csak az ilyen gyárakban nem figyelünk a munkaidőre, de pl. a képviselőink részére sem garantálható minden a munkavállalókat általában megillető feltétel. Kérdés az, hogy a fizetésük eléri-e azt a szintet amit egy jó szakember a versenyszférában ilyen feltételekkel megkereshet? Mert ez is munkaerőpiac, és nem csak azt határozza meg, hogy megéri-e a feladatot elvállalni, hanem azt is, hogy kinek és milyen extra lehetőségekkel éri meg a feladatot elvállalni.
Az alulképzett, tehetségtelen ember aki mutyizik nem jó. Nem csak a versenyszférában, de a közéletben sem. Ezért jobb fizetéssel, jobb embert kell vonzani, akinek becsületesen is megéri. Aki elvégzi a feladatait, és aki esetleg értékeket képvisel, példát mutat. A politikában is, és a gazdaságban is így van ez.
Egy cég is szembesül vele: Nem fizetsz eleget, a járulékos költségeken, a költségeid megtérítésén bukhat. Mert a környékbeli kisboltban élelmiszert vesz sok ember, de a számlán tisztítószer szerepel, és elszámolja költségként. A cég pedig jobban járna, ha jobb, becsületesebb munkaerőt is vonzana.
Ugyanez van a politikában is (a képviselőknél, hogy maradjon a példa), amíg nincsenek megfizetve, nincs megfelelő szelekció, megélhetési politikusnak kell gyűjtögetnie, jó szakembernek visszalépés... Addig ne lepődjünk meg azon, hogy a politikus mutyizva megoldja, hogy felvehesse és elkölthesse a teljes költségkeretét. És ezen a bizonylatolás sem segít: mert legfeljebb a saját cégétől bérel házat, az fog neki taxit biztosítani, stb.
Aki nem mutyizik, annak nem éri meg. Aki mutyizik olyan is.
Akinek jut jobb állás, az nem megy a koreaiak gyárába, de akinek megéri, félti ezt az állást minden hibájával szemben az is ott van a munkerőpiacon.
SOKKAL(!) nagyobb gond, hogy az ilyen koreai gyártó a tisztességes cégekkel szemben olcsóbban tud termelni, és ez a versenyelőny amit megszerez ez ártalmas, és bizony nem tesz jót a verseny (a piac) tisztaságának...
Vidéki 2007.09.28. 11:23:45
Több mint 100 évvel ezelőtt a szakszervezetek célkitűzése a 8 órás munkaidő volt, amit nemsokára sikerült kiharcolni.
Mostanra sikerült 150 évet visszalépni a vadkapitalizmus korszakába,amikor akár 16 órán keresztül dolgoztathatták a munkásokat.
Hol vannak azok,akiknek a munkaügyi törvények betartását ellenőrizni kellene?
Hol vannak a szakszervezetek?
A koreai cégnek a magyar törvényeket kell betartani.
Az 1930-as években Roosevelt elnök tisztességtelen versenynek nevezte, és megakadályozta az importot több olyan ázsiai országból, amelyek munkaügyi szabályozása jelentősen eltért az amerikaitól(például lehetővé tette a gyermekmunkát)
Szerintem a koreai cég gyakorlata is kimeríti a tisztességtelen verseny fogalmát.
Mi hasznunk van abból, hogy sok pénzzel támogattuk egy ilyen cég betelepülését?
Mostanra sikerült 150 évet visszalépni a vadkapitalizmus korszakába,amikor akár 16 órán keresztül dolgoztathatták a munkásokat.
Hol vannak azok,akiknek a munkaügyi törvények betartását ellenőrizni kellene?
Hol vannak a szakszervezetek?
A koreai cégnek a magyar törvényeket kell betartani.
Az 1930-as években Roosevelt elnök tisztességtelen versenynek nevezte, és megakadályozta az importot több olyan ázsiai országból, amelyek munkaügyi szabályozása jelentősen eltért az amerikaitól(például lehetővé tette a gyermekmunkát)
Szerintem a koreai cég gyakorlata is kimeríti a tisztességtelen verseny fogalmát.
Mi hasznunk van abból, hogy sok pénzzel támogattuk egy ilyen cég betelepülését?
Vidéki 2007.09.28. 17:32:37
El tudom képzelni mennyire el van ragadtatva egy ilyen "versenytárs"-tól az a nyugateurópai cég, amelyik betartja a munkaügyi törvényeket és tisztességesen megfizeti dolgozóit.
2007.09.28. 17:56:32
Vidéki, az a helyzet, hogy a 30-as években az USA-nak nem voltak olyan érdekeltségei ázsiában , mint mostanság.
A jó ég tudja ebben a globalizált világban, hogy ki, kicsoda valójában. Az kedvenc példám az Opel Campo volt, ezt csak európában árulták ilyen néven, japánban Isuzu, az USA-ban megint valami más neve volt.
A koreaiak próbálkoznak nálunk, nekünk meg az a dolgunk, hogy a hülyeségeiket ne engedjük be, csak azt , amire szükségünk van.
A jó ég tudja ebben a globalizált világban, hogy ki, kicsoda valójában. Az kedvenc példám az Opel Campo volt, ezt csak európában árulták ilyen néven, japánban Isuzu, az USA-ban megint valami más neve volt.
A koreaiak próbálkoznak nálunk, nekünk meg az a dolgunk, hogy a hülyeségeiket ne engedjük be, csak azt , amire szükségünk van.
doki 2007.09.28. 20:45:50
Pár mondat az USA-hoz, államonként változó, de pl. Texasban van jópár olyan munkakör, ahol egyszerűen nincs fizetett szabadság .
Olajipari cégnél vezető rendszergazda évi 14 nap fizetett szabadsággal királynak érzi magát és erre minden oka megvan.Ott is rengeteg a "workoholic". Viszont nem kap munkát aki nem szakszervezeti tag.
Nyilván, ha jönnek ide, akkor ők sem tudnak elvonatkoztatni az otthoni mentalitástól, de mire rájonnek az ilyen apróságokra már túl sok pénzt fektettek be. Majd alakulnak.
Olajipari cégnél vezető rendszergazda évi 14 nap fizetett szabadsággal királynak érzi magát és erre minden oka megvan.Ott is rengeteg a "workoholic". Viszont nem kap munkát aki nem szakszervezeti tag.
Nyilván, ha jönnek ide, akkor ők sem tudnak elvonatkoztatni az otthoni mentalitástól, de mire rájonnek az ilyen apróságokra már túl sok pénzt fektettek be. Majd alakulnak.
Vidéki 2007.09.29. 09:48:44
bagoly2,remélem igazad lesz,és azok akiknek a feladata lenne a törvények betartatása,megemelik a feneküket a székről(bármílyen nehéz is) és megértetik velük, hogy nem Korea egyik európai gyarmatára telepítették gyárukat.
Nem tudom,feltűnt-e Neked amit az újságíró az inkriminált cikk utolsó előtti bekezdésében leírt:"...a rendszerváltás után nagy botrány volt abból, hogy egy koreai cégvezetőpálcával ütögette szegény magyar dolgozókat. Pár évvel később elmondtam ezt szöuli ismerősömnek.Mondta,hogy érdekes a sztori,de tulajdonképpen mi ezzel a gond?"
Egy baloldali lap baloldali újságírója így ír a kényeskedő magyar dolgozókról akik rossz néven veszik, ha "gazdájuk" megvesszőzi őket.Lehet, hogy az ujságíró marxizmust tanult,de csak a tőkét tette magáévá.
Ilyen ügy a sokat bírált Kádár rendszerben sem történhetett volna meg.Ha mégis megtörténik a vezető nem úszhatta volna meg súlyos büntetés nélkül.Nem véletlen,hogy sok dolgozó úgy érzi,hogy a rendszerváltással sorsuk csak rosszabbodott.
Nem tudom,feltűnt-e Neked amit az újságíró az inkriminált cikk utolsó előtti bekezdésében leírt:"...a rendszerváltás után nagy botrány volt abból, hogy egy koreai cégvezetőpálcával ütögette szegény magyar dolgozókat. Pár évvel később elmondtam ezt szöuli ismerősömnek.Mondta,hogy érdekes a sztori,de tulajdonképpen mi ezzel a gond?"
Egy baloldali lap baloldali újságírója így ír a kényeskedő magyar dolgozókról akik rossz néven veszik, ha "gazdájuk" megvesszőzi őket.Lehet, hogy az ujságíró marxizmust tanult,de csak a tőkét tette magáévá.
Ilyen ügy a sokat bírált Kádár rendszerben sem történhetett volna meg.Ha mégis megtörténik a vezető nem úszhatta volna meg súlyos büntetés nélkül.Nem véletlen,hogy sok dolgozó úgy érzi,hogy a rendszerváltással sorsuk csak rosszabbodott.
2007.09.30. 08:10:58
Tudomásom szerint a pálcázós koreai céget már eladták.
Két kultura találkozása soha nem volt problémamentes, pl az európai kultúra terjedésébe népek pusztultak bele.
A cikk hangvétele , elég szerencsétlen. Szerintem is, az iróját egy prezentáció, ezen belül csinos, törékeny hostesslányok motiválhatták, de ez inkább ujságírói rutintalanság, mint politikai beállítottság kérdése lehet nála.
Érdekes a szakszervezetek kérdése. Az ázsiaiak nagyon nem szeretik,- a Suzukinál is voltak ebből problémák - a nyugati modell pedig ragaszkodik hozzá, de csak szervezett formában. A munkaadók, munkaválalók ágazati párbeszéd bizottságokon keresztül rendezik dolgaikat a "partizán" szakszervezetek súlytalanok.
Két kultura találkozása soha nem volt problémamentes, pl az európai kultúra terjedésébe népek pusztultak bele.
A cikk hangvétele , elég szerencsétlen. Szerintem is, az iróját egy prezentáció, ezen belül csinos, törékeny hostesslányok motiválhatták, de ez inkább ujságírói rutintalanság, mint politikai beállítottság kérdése lehet nála.
Érdekes a szakszervezetek kérdése. Az ázsiaiak nagyon nem szeretik,- a Suzukinál is voltak ebből problémák - a nyugati modell pedig ragaszkodik hozzá, de csak szervezett formában. A munkaadók, munkaválalók ágazati párbeszéd bizottságokon keresztül rendezik dolgaikat a "partizán" szakszervezetek súlytalanok.
Vidéki 2007.09.30. 08:44:21
bagoly2,lehet,hogy az újságírónál hatékony lenne a koreai pálcás eljárás.
Ha főnöke naponta pálcájával illetné háta tövét,lassacskán derengeni kezdene baloldali agyféltekéjében, hogy mi ezzel a gond.
Ha főnöke naponta pálcájával illetné háta tövét,lassacskán derengeni kezdene baloldali agyféltekéjében, hogy mi ezzel a gond.
2007.09.30. 10:40:10
A pálcából a főszerkesztőt se hagynám ki!
Utolsó kommentek