Az autóhitelezéssel kapcsolatos bejegyzésekhez érkezett az alábbi levél, amely némileg tisztábbá teszi a témával kapcsolatos tévhiteket. Például nem árt tudni, hogy törzskönyvmásolatot nem nagyon adnak ki a hitelező cégek, és totálkár esetén az autót a baleset előtti állapotnak megfelelően kell helyreállítani az ügyfélnek, saját költségén.
Kedves Zugügyvéd!
Nagy érdeklődéssel olvastam a zugügyvéd oldalán az autók hitelezésével kapcsolatos írásokat és hozzászólásokat. Mivel én is egy finanszírozó cégnél dolgozom, szeretnék egy kis segítséggel (ha jobban tetszik hozzászólással) szolgálni.
Egyrészt fontos tudni, hogy a legtöbb bank és finanszírozó nem ad ki törzskönyv másolatot (így mi sem), kizárólag totálkár és lopás esetén, de akkor is közvetlen a biztosítónak küldik. Annak is oka van, hogy miért így történik! Ha a saját tulajdonában van az autó és nem terheli semmilyen hitel, akkor a Biztosító kéri a törzskönny másolatát tőle, hisz ezzel bizonyítja, hogy az autó valóban az övé. Egyébként a biztosítók egy írásbeli hozzájárulással is megelégszenek a finanszírozótól és általában ezt is kapnak (már ha az ügyfél nem tartozik.)
Ha kiad a finanszírozó törzskönyv másolatot és a Biztosítónál nem elég figyelmesek, akkor simán kifizetik az ügyfélnek a kárt, úgy hogy az esetleg már több hónapja nem fizeti a részleteket. Ez azért is fontos, mert a finanszírozó tartozás esetén bekérheti a kárösszeget saját magának és abból vonja le az elmaradásokat. Továbbá a szerződésekben szerepel az is, hogy az ügyfél köteles a gépjármű meghibásodása esetén (biztosítási esemény) SAJÁT KÖLTSÉGÉN!!!! a károsodást megelőző állapotnak megfelelően helyreállítani. Nincs kisbetűvel írva és el sincs rejtve a szerződésben, valamint jogi szöveggel sincs körítve! Egyszerűen a megkötéskor az aláíráskor, vagy ha máskor nem, utána, el kell olvasni a szerződést. Nem lehet a több ezer ügyfelet mindig szóban tájékoztatni, hogy mi lesz ha nem fizet, kára történik stb. Erre szolgál a szerződés és annak mellékletei. Sajnos ezt nagyon kevesen olvassák el! Sőt! Sok ember azzal sincs tisztában, hogy egyáltalán hová, milyen cégnek fizeti a hitelt!
Továbbá "vérnaracs" hozzászólásához annyit fűznék hozzá, hogy nem igazán tudom elhinni amit mond! Ugyanis elég sok ügyfél van aki nem fizet, ezért a teljes folyamat automatikusan működik. Leválogatja a rendszer a tartozókat, 10 nap után SMS-ben felszólítás, aztán levélben felszólítás, utána ha nincs reakció akkor szerződés felmondás (tértivel és ajánlva!). Ha a felmondás után sem reagál, akkor kerül majd behajtóhoz az ügy. Ez kb. 2 hónap míg lezajlik! Nem hiszem el, hogy egy levelet sem kapott! Anélkül át sem lehet adni a behajtónak! És bizony a behajtónak megbízási díja is van ám! Nem is kevés, olyan 50 e körüli általában. Szóval, ha nem költözött el, akkor kellett kapnia levelet ez biztos. A finanszírozó megőrzi a tértiket és a feladást is tudja bizonyítani! Ha a behajtó nem jár sikerrel, akkor a jogászok veszik át az ügyet és a perhez szükségük lesz ezekre!
Csak még egy megjegyzés! Nem értem azt a magyar mentalitást, hogy mindig, mindent késve fizetnek. Elfelejtik stb. Aztán ha késedelmi kamat van, vagy már behajtás, akkor a bank , vagy finanszírozó a hibás! Nem az ügyfél! Tényleg sokan erejükön felül vállalnak be hiteleket, nem mérlegelnek, hogy azt évekig kell majd fizetni! A szomszédnak, rokonnak, havernak is van, hát nekem is kell alapon beleugranak mindenbe. Valamint az autófinanszírozás tényleg elég mélyponton van, kevés a szerződéskötés, mert nagy a verseny a piacon és egyre kevesebb az ügyfél. Nem megy olyan jól ezeknek a cégeknek, mint a valódi bankszektornak!
Üdv:
Kiscsiga
>
Utolsó kommentek