A Viszi a bank az autót bejegyzéshez érkezett a következő levél, ami a bankok szemszögéből világítja meg a fedezet kérdését. Azért a Zugügyvéd megjegyzi, a hitelintézeteket sem kell sajnálni, hiszen a lehetséges legrosszabb következményekről valahogy mindig elfelejtik tájékoztatni az ügyfeleket.
Tisztelt jelenlegi és jövendő adósok!
Az autó lefoglalásokhoz tudni kell a következőt: ha egy év alatt kifizet egymillió forintot akkor az azt jelenti, hogy a havidíj kb. 80e ft. ((ebből arra következtetek, hogy alacsony önerő, vagy prémium kategóriás autó) Nem tudjuk az önrészt, a futamidőt..... De vegyük a példát alapul:
A Banknak van kockázta és nyereség is kell (a kereskedő sem a két szép szemünkért adja az ajándékot, azt is vastagon kifizetik a hitelben). Ez a kamat! A tőke az, amivel az ügyfél tartozik. Jó magyar szokás szerint gondolom devizában felett a hitel. Itt a tőkét is devizában tartják nyílván. Miért ennyi a tartozás? Egyszerű! Számoljunk egy árfolyam változást (kb.10%). Volt behajtási költség, telefonok, levelek, autó keresés, tréller költség.
Ekkor még van három hónapja az ügyfélnek, hogy Ő hozzon rá vevőt, hogy ne mondja, hogy áron alul adják el!>/p>
Egyébként minden autóról igazságügyi szakértői áron van meghirdetve! De sok esetben senkinek sem kell. Autó mint fedezet? Ha kigurul a szalonból már 20%-kal kevesebbet ér! Ha fiatal autót vesznek el akkor ez is veszteség!
Átlagosan a bankok évi 2000-3000 autót vesznek vissza, és ne beszéljünk azokról amik sohasem lesznek meg. Találkoztuk olyannal is, hogy az ügyfél eladta alkatrészenként, szerintetek ez mennyit ért?
Csak szerényen jegyzem meg, hogy vannak becsületes emberek is akik ha nem bírják fizetni, akkor felveszik a kapcsolatot a bankkal, és közösen keresnek megoldás! (eladás, hitelátvállalás) És nem lesz ekkora tartozás, mert ez a banknak sem jó, mert ez mind veszteség!
Utolsó kommentek