Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Email útján bizonyított kölcsön

2011. október 25. - zugügyvéd

Elegendő-e egy kölcsön létrejöttének bizonyítására – ha nem volt szerződés – a törlesztésről szóló elektronikus levelezés?


Tisztelt Zugügyvéd!

 

Saját ügyemben szeretnék tanácsot kérni. Két évvel ezelőtt egy volt
kollégám azzal keresett meg, hogy nehéz helyzetben vannak, szüksége
lenne 500000 Ft-ra, amit egy fél éven belül vissza tud fizetni. Mivel
9 évig dolgoztunk előtte együtt, megbízhatónak ismertem, ezért kölcsön
adtam neki.

 

A félév leteltével ismét megértésemet kérte, mert
időközben a felesége állapotos lett. Mivel nem gyanakodtam, ismét
haladékot adtam neki. Pár havonta rákérdeztem a pénzre, de mindig volt
valami, ami miatt nem utalta, bár ígéretet mindig tett rá. Idén
tavasszal kiderült, hogy másoknak is tartozik, bár nekik kisebb
összegekkel.

 

Telefonon nem elérhető, csak emailben, és a nővérével
üzentem több alkalommal. Most szeptemberben ismét ígéretet kaptam,
hogy ettől a hónaptól törleszt. Válaszul azt írtam neki, hogy október
31. az első részlet határideje, és 5 hónap alatt törlessze le az
adósságát, különben jogi útra terelem az ügyünket. Mivel a határidő
közel van, pénz pedig nem érkezett a számlámra, szeretném megkérdezni,
hogy milyen jogi lépéseket tehetek. A pénz kölcsönkéréséről és
-adásáról, az én folyamatos kéréseimről és az ő válaszairól megőriztem
az emaileket, illetve a bankszámlám kivonatát.

 

Mekkora az esélyem, hogy viszontlátom a pénzemet? Segítségét előre is köszönöm!

Tisztelettel:

K. G.
 

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr423328934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Füredi 3.0 2011.10.25. 15:04:53

Igen, alkalmas. Nem kell a kölcsönszerződést írásba foglalni, egyébként pedig a bíróság előtt bármi bizonyíték lehet, ez is.

Más kérdés, hogy nagy valószínűséggel egy vasat nem hajtasz be rajta.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2011.10.25. 15:44:01

Annál is inkább így van, mert az emailek tartalmát a banki kivonatok is megerősítik. Én sem gondolnám, hogy adott esetben bíróság előtt ne lehetne könnyen bizonyítani a tartozás tényét, a fentiek alapján.

A konkrét teendő - ha a levelezgetés stb. nem vezet eredményre - egy közjegyzői úton küldött fizetési meghagyás. Ennek ha nem mond ellent - ez a valószínűbb - jogerőre emelkedik és végrehajtható. Ha ellent mond - de miért tenné ha egyszer emailben elismerte - abban az esetben perré alakul az ügy, az emaileknek és a banki kivonatoknak ekkor lesz jelentősége, a perben neked kell bizonyítani (ennek illetékét előre be kell fizetni de aztán ezt is neki kell megfizetnie vagy végrehajtják rajta).

Ugyan nem kell a kölcsönszerződést írásba foglalni de azért ajánlatos.

Külön felhívnám a figyelmet a váltóra, ami ellentétben azzal amit hisznek róla nem XIX. századi katonatisztek és dzsentrik játéka hanem épp ilyen kisebb összegű, baráti kölcsönök biztosítására való (amikor a zálog, vagy az ingatlanra bejegyzett jelzálog nem jöhet szóba valamilyen okból).

Kérdés persze, hogy van-e rendszeres jövedelme - neki vagy a feleségének - vagy vagyona(vagyonuk) amiből végre lehet hajtani.

Matt Albie 2011.10.25. 15:45:42

Szegény posztoló, hirtelen kiszámolva fizet: kötelező az fmh, mert kicsi a perérték: 15e; adós ellentmond, mert sajna az neki ingyen van- újabb 15e kiegészítés peres illetékre; ha talpraesett, és ügyvéd nélkül végigviszi, egy-két év, és megnyeri a pert. 5000 a vh illeték, majd olyan 35 körül a végrehajtói előleg. Tehát a követelés kb 15 százalékát pluszban befizeti az államnak, pénze ellenben soha nem lesz.

Füredi 3.0 2011.10.25. 15:50:21

@Pascal: A váltó egy kurva jó dolog valóban, mert piszok gyors a bírósági eljárás, de ha most nekem jogászként azt mondják, hogy írjak egy szabályos váltót, akkor az torokköszörülés lenne, meg "egy pillanat", meg utána, egy nagyon komoly jogszabály-tanulmányozás. Azért egy civil magától ezt aligha tudja megoldani. 500 000 forintért meg ki megy ügyvédhez. (tőlünk nyugatra mindenki, ez más kérdés, de itt...)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2011.10.25. 16:02:45

Persze mert büntetős vagy. De épp az a lényeg, hogy bárki ügyvéd stb. nélkül meg tudja oldani, a peres eljárás pedig gyors:

1. A "váltó" megnevezés a szövegben.
2. Esedékesség időpontja
3. A váltó összege (számokkal és betűkkel).
4. A fizetés helye.
5. A kölcsönadó neve és címe.
6. Dátum
7. Az adós neve és aláírása.

Az idő nagyon sokat számít, ha a per elhúzódik, sokkal kisebb az esély hogy lát pénzt.

Van még egy nagy előnye - bármikor el lehet adni egy olyan cégnek (ügyvédi irodának) - aki ilyesmivel foglalkozik; így lemond a pénz egy jó részéről de legalább nem Matt lehető legrosszabb forgatókönyve valósul meg (az eladás egyébként tárgyalási alap is, ugyanis ez nagyon nem érdeke az adósnak sem).

HMF 2011.10.25. 16:23:41

Szerintem a pénz bukta tanulópénz!
Szerintem jobban jár a posztoló ha egy másik utat választ...nem részletezem.

Jogi útra felesleges terelni többe kerül a leves,mint a hús.Sokba kerül 5-10 év pereskedés.Amúgy meg nem hinném,hogy nagy bizonyíték az email :)

movhu 2011.10.25. 16:28:26

Papír nélkül annyit adunk kölcsön, aminél nem érdekes, ha nem adják vissza, mondjuk egy kávéra meghívjuk a havert, ennél többről legalább írunk valami megállapodást.
A bankszámla kivonat ér valamit, az elektronikus levelezés gyakorlatilag fenéktörlésre alkalmas, ha ki van nyomtatva puha papírra. Bárkinek, bármilyen levelező rendszerben bármilyen bejövő levelet hamisítok a postafiókjába rövid idő alatt.
Egyetlen megoldás lenne - ami úgy tudom pl. Németországban van is - ha a levelező rendszert egy olyan zárt és hitelesített társaság törvényileg megtámogatva üzemelteti, akiről mindenki elhiszi, hogy amiről ő azt állítja, hogy feladták vagy olvasták az igaz. De ilyen itt még nincs, jó esetben a szolgáltató azt tudja megmondani, hogy küldtek/fogadtak levelet, de abban akár az esti focimeccsről is lehetett szó.

Mylady 2011.10.25. 16:29:58

@Füredi 3.0: AKi tanult értékpapírjogot (pl közgazdasági főiskolák/egyetemek egy részén), az kb kívülről fújja: Fizetek én/Fizessen Ön e váltó alapján...

Viszont ami engem érdekelne: mi van abban az esetben, ha az adósnak kimegy a fizetési meghagyás, de visszajön azzal, hogy arról a címről (lakcímnyilvántartóból van) elköltözött? Itt van olyan, hogy kézbesítési vélelem? És az egyenértékű azzal, mintha átveszi és nem mond ellent? És utána rögtön végrehajtás jön? Nincs per?

Terézágyú 2011.10.25. 16:38:53

Igen, újabb példa, hogy ne keverjük már össze magunkat a bankokkal...
NIX kölcsön, senkinek.

Az e-mailek szerintem se túl nyerők. Ha le vannak töltve a gépedre, akkor semmiképpen.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2011.10.25. 16:39:54

Aki nem tanult, és kölcsön akar adni félmilliót annak is ott a google (ennyit megér).
Inkább az a baj, hogy senki nem tud arról, hogy így is lehet (neki állnak kölcsönszerződést fabrikálni stb.).

Igen a kézbesítési vélelem miatt az FMH jogerős lesz; ha utólag szerzel róla tudomást igazolási kérelmet kell írni, ill. perújítást lehet kérni.

Laciii 2011.10.25. 16:48:00

@Pascal:
Ott a google, de egy alap minta pdf-et nem találok sehol így hirtelen :(
Nem érint a dolog, csak jó lenne ha tényleg tanítanának ilyeneket meg könnyen találhatna bárki.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2011.10.25. 17:15:02

Miért pont PDF kell :) lényeg, hogy a szövegben a fizetési kötelezettség vállalás fenti 7 tartalmi eleme meglegyen. Legjobb a saját kezével leíratni. A "váltó ellenértékét átvettem" szöveg túlbiztosítás, az egyetlen mód (a bűncselekményt pl. hamisítást leszámítva) ahogy egy váltót a kötelezett támadhatja ha bizonyítja, hogy semmilyen ellenértéket nem kapott érte.

Váltó. Alulírott pascal kötelezem magam, hogy sohanapján 1 azaz egy fabatkát kifizetek akárholfalva fizetési helyen Laciiinak (lakcím). A váltó ellenértékét átvettem. Dátum aláírás.

Amit még érdemes tudni, hogy a váltó és a kölcsönmegállapodás elválik egymástól, ha a váltó elveszik attól még a kölcsönszerződés érvényes csak nehezebb lesz bizonyítás (emailek, banki kivonatok), ami innen fogva a te kötelességed. Hasonlóan, a váltó fizikailag megtestesíti követelést, teljesen függetlenül a kölcsönszerződéstől. Amikor megadja a pénzt te viszaadod a váltót, ő eltépi és megvagytok.

Nem értek egyet azokkal, akik azt írják, hogy "a mai világban nem szabad kölcsönadni". Vannak rokonok, barátok, stb. Ilyenkor ügyvédhez menni, jelzálogot bejegyezni nem fogunk. De legalább a kölcsönnek valamilyen biztosítéka legyen, nélkül kölcsönadni tényleg nem szabad.

Laciii 2011.10.25. 17:41:03

@Pascal:
Azért pdf, mert informatikus vagyok, de nem teljesen szakbarbár :)
Kölcsönszerződést találtam fél perc alatt és azt kerestem volna ha kölcsön adok-veszek. Némi közgázt még tanultam is, de váltóról csak régi filmekből hallottam, pedig hasznos lehet ismerni.

Karipapa01 2011.10.25. 17:54:38

Na akkor fogsz igazán vakarózni, ha a "barátod" kitalálja, hogy ő csak 20000 forint kölcsönt kapott, te pedig mostmár félmillát kérsz vissza. Még akkor is, ha papír van róla, hogy ennyit kell visszafizetnie, hiszen bármikor állíthatja, hogy kényszerhelyzetben cselekedett. Ajjaj!

GrG 2011.10.25. 18:26:12

@Karipapa01: ott van az írásban, hogy 500 lett elutalva...

Zirowe 2011.10.25. 18:30:53

Email, msn beszélgetés, sőt, még akár sms-t is elfogad a bíróság bizonyíték gyanánt, a lényeg, hogy olyan módon legyen csatolva, hogy meg lehessen állapítani azt, hogy kitől kinek ment, mikor és, hogy nem lett manipulálva.

Tehát egy email esetében: egy print screen a levelező oldalon, vagy egy lementett oldal onnan, ami nincs módosítva.

Mackósajt66 2011.10.25. 18:43:53

Én azért elgondolkodtam volna azon mennyire megbízható adós ez a kolléga, ha egy banknál sem volt jó 500000 Ft kölcsönre.

Amikor meg azzal jött, hogy azért nem fizet, mert a felesége állapotos lett, max. annyit kérdeztem volna, hogy "És nekem ehhez mi közöm, én csináltam neki a gyereket?" :)

qwertzu 2011.10.25. 18:58:01

@Zirowe:
"Tehát egy email esetében: egy print screen a levelező oldalon"

Az semmit sem bizonyít. Simán elő tudok állítani olyan emailt a google postafiókomba, ahol elismered, hogy lógsz nekem 1 millió forinttal.

Karipapa01 2011.10.25. 18:59:22

@GrG: Ez igaz, de azért óvatosan! Ilyenkor mindig egy régi reklám jut eszembe: cipőt a cipőboltból! Lehet, hogy valakinek 500 rugi nem sok, másnak 5000 is egyheti kaja a családnak, embere válogatja. Mindenesetre az ilyen nagy (pl. számomra) kölcsönökkel azért csínján kell bánni.

Zirowe 2011.10.25. 19:25:40

@qwertzu: print screen+lementett oldalról szakértő már meg tudja állapítani, hogy manipulálva volt vagy sem.

tacsikutya 2011.10.25. 19:32:58

Éppen holnap adok kölcsön 1m Ft-ot. Akkor ezek szerint ne kölcsönszerződést írjunk, hanem írassak alá a kölcsönvevővel egy 1 m Ft összegről szóló váltót az alábbi szöveggel:
"„Alulírott Kiss Elemér (adatok) ezen váltó alapján 1.000.000 azaz egymillió magyar forintot fizetek legkésőbb 2012.december 31. napjáig a Budapest, Gipsz Jakab u. 3. alatt a Makk MArcinak(adatok). "

Vagy legyen mellé egy kölcsönszerződés is?

Budapest, 2009. február 12.

Zabhegyező Bt.”

Moving 2011.10.25. 19:43:01

Talán egyszerűbb és hatékonyabb lenne ügyvédhez fordulni, de pereskedés helyett megbeszélni a havi törlesztőrészleteket, nem emailben, hanem személyesen, és azt megpróbálni beszedni.

Vagy: autó, arany, műkincs, telek, szántó, erdő, Apple termékek. Jó, tudom...

A folyamatos, állandó, de nem illegális nyomasztás is szokott néha segíteni (ügyvéd levelei és udvarias telefonjai, heti emlékeztetők tértivevényes levélben).

Mi csak ügyvéd módszeres egyeztető telefonjaival szedtünk be komoly tartozást, fiz. meghagyás, per és agresszió nélkül.

Sztem a lényeg a higgadtság és a türelem, de tudom, ez a legnehezebb, mert amúgy meg bosszantó pofátlanság nem fizetni és terhes nőre hivatkozni.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.10.25. 19:52:55

@tacsikutya: a váltó önmagában is tanúsítja a pénzmozgást. ha hitelszerződést is írtok, az neked jó, mert kétszer tudod visszaszedni a pénzt :)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.10.25. 19:53:30

@milliliteratura: izé, nem a pénzmozgást, hanem a követelést, de ez mindegy.

tacsikutya 2011.10.25. 20:06:55

@milliliteratura: nem akarom kétszer visszaszedni a pénzt, nem akarok senkit sem átverni. De azt sem szeretném, ha levennének ...

a wiki alapján van ilyen:
"Értékzáradék: a váltó kibocsátására okot adó alapügylet megnevezése"

Érdemes a váltóra ráírni, hogy" értékzáradék: a váltó kelte napján készpénzben átvett 1.000.000. Ft kölcsön"?
Más: a váltóra kell két tanú?

tacsikutya 2011.10.25. 20:08:27

@tacsikutya: illetve a nyomtatványboltban kapható "p.40 saját váltó" nevű nyomtatvány felhasználható erre a célra?
Magánszemély tud ilyet venni?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.25. 20:11:40

@qwertzu:
@movhu:
ide légyszives egy ilyet: idehamisits@gmail.com jelszó:oktober25
mondjuk zugugyved@index.hu-rol érkező levélben zugi elismer egy 5 forintos tartozást szeptember 13-án. kösz

guy2 2011.10.25. 21:12:41

A váltó az egy tök érdekes dolog, és a mai napig használják, főleg áruhitelek egyfajta biztosítékaként. Ha jól tudom, van rá formanyomtatvány is, de aki nem foglalkozik napi szinten váltók kiállításával, annak nem ajánlom, mert ugyan kevés tartalmi eleme van, de ha abból egy is lemarad,akkor máris nem váltó az a váltó.

Ebben az esetben viszont szerintem az e-mail lehet bizonyító erejű, nekem is van jelenleg egy perem, ahol a bíró simán annak vette (köhömm...).

guy2 2011.10.25. 21:13:13

A jó hír az, hogy ha nincs pénze visszafizetni, akkor ügyvédre sincs, így nyerhető az ügy.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.25. 23:23:37

@qwertzu: benne van a header-ben, hogy ma küldted egy e-mail hamisító weboldalról :D

"Received: from send-email.org ([174.133.115.194])
by mx.google.com with SMTP id dj10si1428745vdc.89.2011.10.25.13.55.01;
Tue, 25 Oct 2011 13:55:02 -0700 (PDT)"

qwertzu 2011.10.26. 08:18:13

@droid_: De hogy nem print-screen alapján jöttél rá, az is tuti.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2011.10.26. 08:25:12

Látom elment a téma a váltó irányába holott az eredeti kérdés nem erről szól.

(az eredeti felvetésre a válasz a fizetési meghagyás ill. ebben az esetben az emailek kiegészítve a bankszámlakivonatokkal minden valószínűség szerint elég lesz).

Váltó: igaz, hogy ha a kötelező tartalmi elemek közül egy is lemarad, akkor már nem váltó a váltó. Azt azért nem mondanám, hogy ezeknek olyan nagyon nehéz lenne megfelelni (feltétel nélkül vállallt fiz. közelezettség, fenti 7 pont). Legalábbis egy - laikus által fabrikált - kölcsönszerződésnél mindenképp egyszerűbb és könnyebb jól megcsinálni.

Ha mindenképp biztosra akar menni valaki, ügyvéd olcsóbban ad váltó minta szöveget mint ír szerződést (nagyon remélem).

Nincs akadálya annak sem, hogy a "kölcsönszerződés biztosítására" vagy hasonló szöveg bele kerüljön. De én nem tenném. Ha bármit pluszban bele rakunk az bővíti az ellentmondási lehetőségeket: bepróbálkozhat hogy ő már megadta a kölcsönt így a váltóban vállalt fizetési kötelezettsége már nem áll fenn stb. Persze a végén így is nyerhetünk csak épp megint 1-2 évnél tartunk.

A váltónál nincsenek meg a "szokásos" ellentmondási lehetőségek, mint egy szerződésnél - hogy azért nem fizet mert te nem teljesítettél valamit mielőtt neki fizetnie kellene.

Mint minden okiratra itt is igaz, hogy vagy két tanú vagy saját kezű kézírás (utóbbi jobb szerintem).

Ha valaki "baráti" kölcsönre szorul, és én hajlandó vagyok neki segíteni (zálog, jelzálog, bankgarancia, óvadék, vagy "fiktív" adásvételi nélkül), ne már alkudjon a szövegen... vissza kapja a papírt (anélkül ne fizessen) amint megfizeti a kölcsönt és annyi.

qwertzu 2011.10.26. 08:32:45

@droid_: Küldtem még egyet. A dátummal nem tudok mit kezdeni, de amúgy valódi. :)

metal · http://electric.blog.hu 2011.10.26. 08:54:42

@qwertzu: A dátumot is meg tudod oldani, ha mindkét szerver dátumát átállítod a megfelelő időpontra, majd úgy küldöd el a levelet. Ehhez persze már komolyabb felkészültség kell (pl. saját levelezőszerver), de megoldható:)

qwertzu 2011.10.26. 12:33:01

@metal: A google dátumát nehéz lenne.

labirintus1 2011.10.26. 13:18:33

Ez nem túl europér megoldás, de működik, mert az ismerettségi körömben megtörtént az eset.

Teljesen ugyanez a szitu, csak elektronikus levelekben ismerte el az illető, hogy tartozik, és közben kiderült, hogy másoknak is.

Ezen a ponton a kölcsönadó elballagott a rendőrségre és feljelentést tett csalás miatt. Azt mondta, hogy az adós őt tudatosan tévedésbe ejtette, mert soha nem volt reális lehetősége visszafizetni.

Innentől már az adósnál pattogott a labda, mert neki kellett bizonyítani, hogy de volt, ami nem igazán sikerült, mert nem volt bejelentett munkahelye.

A vége 1 év felfüggesztett lett, ami csak azért lett felfüggesztett, mert a fele pénzt még a tárgyalás előtt visszaadta, és a végén a többit is 6 részletben. Nem kellett külön polgári per.

Az eset egyébként Kaposváron történt, lehet máshol máshogy van.

isti77 2011.10.26. 13:36:09

Aki kölcsön akar adni a jövőben, annak egy jó tanács: a papírra (amit ugye minden esetben írni kell az ügyletről) ne azt írja, hogy kölcsönadta az összeget, hanem azt, hogy megőrzésre.
Ugyanis ha a kölcsönt nem adja vissza az adós, az a kettőtök magánügye, mehetsz pereskedni, de ha a megőrzésre átadott pénzt nem adja vissza, az sikkasztás, ami bűncselekmény, azaz hivatalból megindítják az eljárást, és a pénzvisszaadási kötelezettségen felül a bűncselekmény retorzióival is szembe kell néznie a kedves "megőrzőnek".

metal · http://electric.blog.hu 2011.10.26. 14:44:29

@qwertzu: Azt igen, de egy kisebb szolgáltatónál már megjátszható (van az a pénz, amiért megéri), persze akkor, ha tényleg elfogadják az emailt bizonyítékként.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.26. 15:44:04

@qwertzu: sajnos meg mindig nagyon messze vagy. a level a vipmail-rol jott, nem az indexrol:

"Received: from mail05.vipmail.hu (mail05.vipmail.hu. [91.83.45.45])
by mx.google.com with ESMTPS id ad6si310297bkc.35.2011.10.25.23.28.36
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER);
Tue, 25 Oct 2011 23:28:36 -0700 (PDT)"

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.26. 15:48:29

@qwertzu: nem print screen persze, de normalis levelezoben meg lehet nezni a teljes fejlecet, benne a tovabbito szerverek pecseteivel. gmail-ben is kb 2 kattintas. a fenti parameterekkel barki belephet, level megnyitasa uj ablakban, a "Valasz" gombrol lenyilo lehetosegek kozul "Eredeti megjelenitese". Jogasz lennek vagy szakerto, en csak ilyet fogadnek el, mellette a szolgaltato nyilatkzataval, hogy nem lett modositva a postaladaba erkezes utan.

qwertzu 2011.10.26. 19:00:48

@droid_: Ezt mondjuk bukta. A levél igazi, az indamail-ről küldtem.
A zugugyved email cime: zugugyved@mail.index.hu

Az enyém: zugugyved@index.hu, nem volt foglalt.

Sikerült bebizonyítanod egy igazi levélről, hogy hamisítvány. :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.26. 19:35:31

@qwertzu: OK, fene gondolta, hogy az indamail-en pont tudsz ilyen email címet regisztrálni és az inda a vipmail rendszerét használja (vagy fordítva). szakértő ennek nyilván utánanéz, mert nem 2 percet szán rá, hanem talán 5-öt is. mindenesetre a bármikor bárkinek bárkitől stb állítás blöff, helyette az igaz, hogy ha ez és ez a feltétel véletlenül fennáll, akkor talán lehet olyan levelet generálni, ami messziről nézve elsőre olyannak tűnik, mintha :)
és a visszadátumozás témakört még elő se vettük.

Szőröstalpú Jeti 2011.10.26. 21:13:39

@droid_: Mindenki meg akarja hekkelni a fiókot, és a legegyszerűbb megoldás senkinek nem jut eszébe? Csak egy időgép kell :)
És tényleg működik!

szaGértő 2011.10.29. 10:24:19

Nem készültem el határidőre az időgéppel. Nem baj, majd megcsinálom a múlt héten. :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.29. 12:07:12

ez elég jó lett, nem tudom ki volt:

Delivered-To: idehamisits@gmail.com
Received: from mail05.vipmail.hu (mail05.vipmail.hu. [91.83.45.45])
by mx.google.com with ESMTP id ab1is5314188bkm.79.2011.09.13.11.07.40;
Thu, 13 Sep 2011 11:07:40 -0700 (PDT)
Received-SPF: neutral (google.com: 79.172.199.250 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of zugugyved@mail.index.hu) client-ip=91.83.45.78;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=neutral (google.com: 91.83.45.78 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of zugugyved@mail.index.hu) smtp.mail=zugugyved@mail.index.hu
From: =?utf-8?Q?Zug=C3=9Cgyv=C3=A9d?= <zugugyved@mail.index.hu>
To: idehamisits@gmail.com
Message-ID: <1560364383.314319091052532>
Subject: Nem is tartozom 5 Ft-tal
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Date: Thu, 13 Sep 2011 18:58:30 +0200 (CEST)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.29. 13:21:45

@droid_: de ha jól gugliztam, ez csak IMAP szolgáltatóval megy, gondosan előkészített levéllel. ha tévedek, javítson ki a szerző, pls.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.29. 13:43:38

ja, az időbélyegek az érdekesek, ha valakinek elkerülné a figyelmét, azon belül is a Received by mx.google.com bejegyzésé.

Szőröstalpú Jeti 2011.10.29. 20:11:52

Időgép hiányában az imap is megteszi :)
A levél természetesen az utolsó karakerig házi gyártmány. Mivel nem vagyok igazán szakértő, így lehet benne hiba, de szerintem átmegy a teszten.
süti beállítások módosítása