Egy újabb közös képviselős sztorit kapott a Zugügyvéd. Ezúttal a társasház biztosítás ügyintézése körüli jogi huzavona történetét meséli el az időnként erősebb hangvételű levél.
Szia Zugügyvéd!Levelemet az "A közös képviselő fűtésrendszere" nevű poszt ihlette meg.
Lehet, itt-ott kissé vulgáris leszek, nézd el nekem kérlek.
A történet a következő:
2008 májusában költöztem nagyszüleimtől örökölt lakásba, mely cca. 20 éve nem volt felújítva. Ennek akkor láttuk legnagyobb hatását, amikor beesett az osztott konyhaablakunk alsó része. Konkrétan megvetemedett a fa, és elengedtek a zsanérok. Akkor megkerestük a biztosítási papírokat, de csak a vagyonbiztosítást találtuk meg, melyben szerepel, hogy egy ideje az épületrészi biztosítást átvette a társasház biztosítója. Lévén, a függőleges fal, és az abban lévő ablak épületrész, így azt a társasház biztosítójának kellene biztosítani. Akkor felhívtam a közösképviselőnket, hogy mégis hol van biztosítása a háznak, és mi a kötvényszám.
Készségesen elmondta, interneten bejelentettük a kárt, majd másnap reggel bebattyogtam nővéremmel a biztosítóhoz, ahol közölték, hogy a háznak június óta nincs biztosítása, mert nem lett fizetve. Érdekes, gondoltam, felhívom a kk-t. Elmondtam neki mit mondtak, amire azt mondta, hogy de, van, új lett kötve, adott kötvényszámot. Akkori munkahelyemről másfél órán át próbáltam elérni a biztosítót, ami nem sikerült, így következő reggel újra bebattyogtam, ahol közölték, hogy nem, ezen a kötvényszámon sincs biztosítás. Akkor megint próbáltam elérni a kk-t, meg persze gondoltam este úgyis közgyűlés, megkérdezem mi a szösz van. Sajnos közbe jött valami, így nem tudtam elmenni a közgyűlésre, viszont másnap reggel mondták, új közös képviselőnk van. Na, felhívtam őt, hogy ez történt eddig, és hogy ebben az esetben, legyen szíves a társasház, és fizesse meg a káromat, vagy legalább rakasson be új konyhaablakot. Küldjek levelet, cím, stb. Küldtem.
Nem történt semmi. Egy hét múlva küldtem másikat, ajánlott, tértivevény, tértivevény visszajött, nem vették át. Fasza. Telefon kk-nek, nála nem járt a postás, de várjak még, most kötik az új biztosítást. Akkor jegeltem a témát, mondván, a tököm televan, és belefúrtam az ablakot a falba, lévén jön a tél, hideg lesz. 2009 januárjában kaptunk egy levelet, hogy a társasháznak új biztosítója van. Na, remek, akkor hajrá. Bejelentettem a kárt januárra. semmi. februárra. semmi. márciusra. semmi. áprilisra. semmi. májusra. telefon. mikor jöhetnek?mondtam. nem jöttek. felhívtam, nem tudják mi történt, mikor jöhetnek? mondtam. nem jöttek. most, augusztus elején ott tart az ügy, hogy felhívtam a jelenlegi biztosítónkat, aki közölte, hogy annyiszor jelentettük be a kárt, hogy ők már nem hisznek nekem. Mondtam, nem is hinni kell, ki kell jönni akkor amikor bejelentem, és meg kell nézni. Jó, jó, akkor ő intézkedik, visszahívnak.
Vártam. aztán még vártam. és még mindíg vártam. Augusztus közepén jön a telefon, hát az a helyzet, hogy ők az első bejelentést nézik, és ki is jönnének, de: a káresemény bekövetkeztekor nem ők biztosították a házat, és úgy tudják, nem is volt biztosítás, keressem meg kk-t, oldja meg. Jó, felhívom kk-t. hát hogy volt biztosítás, csak a másiknál. Mondom nem volt. de volt, kérdezzem meg. mondom megkérdeztem akkor, azt mondták nincs. nem baj, kérdezzem meg. felhívom előző biztosítót, hát igen, nem volt akkor biztosítás, kérdezzem meg a mostanit. mondom megkérdeztem, azt mondták nem csinálnak semmit, keressem a kk-t, aki ide küldött. Azt mondta, sajnálják, ők nem tudnak mit tenni.
Kedves Zugügyvéd!
Mondd meg, kérlek, mi a f***omért fizetek én közösköltséget, amiben benne van a biztosítás díja, mi a f***omért van biztosítása a háznak, ha egy éve odáig nem jutottam el, hogy egyáltalán valaki kijöjjön, és megnézze az ablakot? Miért kell nekem, a biztosítási díjon felül, saját költségre most cca. 120.000 forintot költenem ablakra, beszereléssel együtt? Miért van az, hogy ebben az országban mindenki a másikra keni a szart? És mit tudok ebben az esetben tenni?
Köszönettel:
K. G.
Az utolsó 100 komment: