Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

A „szar” mint helyénvaló rágalmazás

2009. június 02. - zugügyvéd

A Zugügyvéd teljesen elképedt egy ma – másodszorra meghozott – elsőfokú ítéleten, aminek nyilvánvaló célja az újságíró megleckéztetése volt. Az esetet egyelőre név nélkül tesszük közzé, mivel az ügy nincs lezárva.  Egy vélemény cikkben a vádlott azt állította, hogy egy bizonyos borász cég bizonyos árfekvésű borairól, hogy „szar”. Ez  a rendkívül súlyos jelzőt néhány borász körökben használt jelző előzte meg alátámasztásul, mint például „hordószagú” és „cukrozott”.

Borász cég feljelentést tett rágalmazásért. Első körben, ügyészi indítványra tárgyaláson kívül! marasztaló ítélet született az ügyben. Próbára bocsátás. Tárgyalást kértünk, amit ma tartottak meg. A bíróság minden bizonyítási indítványt elutasított. Az újságíró meghallgatása során a bírónő szigorúan feltette a kérdést: Ön szerint a „szar” szó használata helyénvaló egy véleménycikkben?

A bíróság részéről nem volt az, első fokon megint próbára bocsátást kapott a vádlott rágalmazásért. Az időmúlást, mint enyhítő körülményt figyelembe vették.
 

145 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr221159767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.02. 22:18:14

hat en nem vagyok az itelet ellen
"nekem nem izlik" es kesz rendben van
ha az itt nagy demokratak gyartanak valamit es leszarozzak nekik es ezzel akar komoly anyagi veszteseg is erheti, talan elgondolkodnananak
demagog peldat mondok leqrwazom valaki annyat a z velemenyszabadsag?
es lehet az is
akkor hitelrontas vagy becsuletsertes?
amerikat emlegette itt valaki
haaaaaaaaaat..........
szoval meg kell talalni a hatarokat a minositesben
termeszetesen nem mindegy milyen osszefuggesben hasznaljuk
ez egy szar film
soso
ez a termek egy szar
ez mar azert nem annyira
ez egy szaralak
az meg megjobban nem annyira
stb

Tvay (törölt) 2009.06.02. 22:20:21

Mondjuk publikusan ilyen kifejezést leírni... Vajon mi lehet mögötte? Valami komplexus, esetleg feltünési vágy? Ha sikerül harmadfokon megúsznia a büntetést, javaslom költse pszichológusra.

Káposztakukac 2009.06.02. 22:26:48

@hagyma: sajnos már a példád is rossz.

szar film=szar termék

mindkettő okozhat pénzben mérhető kárt, például mert kevesebben nézik meg moziban. szóval?

pounderstibbons 2009.06.02. 22:35:13



Emlékeim szerint Uj Péter írt ilyet a Népszabiban lévő Szerda c. rovatában a (majd mindenki guglizza ki maga) borászati cégről.

"az indexen meg pláne belefér ilyesmi"

Egy indexes, de máshol írta, azt lehet?:)

GC (törölt) 2009.06.02. 22:35:22

Nesze neked szólásszabadság :)

szazso2 2009.06.02. 22:35:44

ha jól tudom az "elkövető" UP monogrammú

Yeto 2009.06.02. 22:40:01

Morvai Krisztinának is van bírói szakvizsgája, innentől nem mindegy?

egri Fehér 2009.06.02. 22:42:11

@pounderstibbons: pedig azok a borok tényleg nem jók (ha úgy tetszik: szarok) - tehát UP még igazat is írt...

Káposztakukac 2009.06.02. 22:43:28

@Yeto: a vicc az, hogy idióta politikai nézetei ellenére ő egy radikális szólásszabadság-párti. szerintem ő ilyen ítéletet nem hozott volna.

megint 2009.06.02. 22:47:22

jön erre is a nagy amcsi demokrácia, ott is minden baromságért perelni lehet

NoSch 2009.06.02. 22:58:29

@acsa77: @szgyula:
a tények micsodák: nyelvtani és logikai kategória. tény az, ami empirikus úton verifikálható, belátható róla, hogy igaz, vagy nem. "cukrozza a borát" - ez tény állítás. "szakmai szabályok megsértésével dolgozik" - ez is. "a bor szar" - ez nem tény állítás, hisz tapasztalati úton nem igazolható, gyakorlatilag ekvivalens azzal, hogy "nem ízlik". kinek mi ízlik, ez vélemény.

@szgyula:, @DMarci: akkor is büntethető rágalmazás miatt, ha a tény valós, ám a valóság bizonyításának nincs helye. (a tényállásban nem az van, hogy "...becsület csorbítására alkalmas VALÓTLAN tényt állít vagy híresztel...", csak annyi, hogy "...becsület csorbítására alkalmas tényt állít vagy híresztel...")

Gyakorlati - örökzöld - példa az AliG indahouse-ból: azt állítom vkről, hogy leszopott egy lovat (tegyük fel, h tudom és tényleg.) Ha ezt a tesómnak az esküvője előtt mondom, hogy a vőlegénye leszopott egy lovat, akkor bíróság előtt helye lehet az igazság bizonyításának, mert a tesómnak jogos érdeke fűződik ahhoz, hogy jövendőbelije aberrációiról tudjon. Ha viszont a munkahelyemen a céges bulin benyögöm ezt egy HResnek, hogy az üres pozira jelentkezők közül a Janit ismerem egyetemről és hát bizony-bizony, Jani pedig emiatt nem kapja meg a scanning team aid pozit, akkor a valóság bizonyításának bíróságon valszeg nem lesz helye, mert sem a közérdek, sem pedig másnak a jogos érdeke nem fűződik ahhoz, hogy ezt a - becsület csorbítására kétség kívül alkalmas - tényt mások tudomására hozzam. A rágalmazás bűncselekmény lényege, hogy ok nélkül ne terjesszünk másokról ocsmányságokat, akár igazak, akár nem.

Ha valakit zavar a lovas extrém példa, helyettesítse be azzal, hogy meleg. Az érvelés ugyanaz. A tesóm tudjon róla, de mi köze a multi HResének ahhoz, hogy a fénymásoló fiú meleg-e vagy sem.

Jelen esetben sztem változatlanul nem az a gond, h azt írta szar, hanem hogy cukrozott. v vm ilyesmi. Nem vagyok borász, nemtom. :)

Kuttor Kutya 2009.06.02. 23:00:23

GYURCSÁNY TE SZEMÉT!! TÖNKRETETTED EZT AZ ORSZÁGOT!

K.Z 2009.06.02. 23:03:57

To DMarci, szgyula
Kösz Dmarci, bár nagy szakértője nem vagyok a kérdésnek, jobbára én is csak úgy edukálódom, mint a visszaeső betörő a BTK-ból:)
Szval a valós tények közlése is simán rágalmazási ügy lehet. A PTK ide vonatkozó passzusa nagyjából úgy szól, hogy valós tények hamis összefüggésben való ábrázolása is jogsértésnek minősül.
A gond ugyanis az, hogy az a legritkább esetben van, hogy egy, adott cikk témájául szolgáló ügyben a teljes ok-okozati láncolatban minden elem maradéktalanul bizonyítható. Azaz: mindig marad egy-két olyan "lyuk" amibe egy ügyes ügyvéd bele tud kapaszkodni.
Egyszerű példa. Mondjuk xy régóta ismert strici. Még egyszer el is ítélték, igaz már pár éve volt.
Mivel jogerős bírósági ítélet nincs, így az újságíró élből nem írhatja le azt, hogy xy egy strici, mert akkor sérülnek a jóhírnévhez fűződő jogai. (Még akkor is, ha korábban el volt ítélve. Komolyan.)
SZóval a csóri firkász külön-külön bizonyítékokkal megtámogatva leírja, hogy a.) XY rendszeresen fiatal leányokkal látható bizonyos helyeken b.) ezek a leányok többnyire keményvalutáért kéróra mennek idősödő német turistákkal, akiket öt perccel ezelőtt a sarkon szedtek fel c.) XY ebből a pénzből tetemes mennyiséget kap.
xy perel azon az alapon, hogy a cikk azt sugallja: ő egy strici.
A bíróság előtt előadja, hogy a lányokhoz azért járt le, hogy lelki segélyszolgálatot adjon nekik, az, hogy azok a szegény kis leányok miért mentek kéróra a kuncsaftokkal nem rá tartozik, ő becsületes vállalkozó, az pedig, hogy a lányok részletekben törlesztik a korábban adott kölcsön részleteit, hát már az is bűn? Ja, hogy korábban elmeszelték jogerősen üzletszerű kéjelgésért? Hát az akkor volt, az nem vonatkozik a mostani esetre, amikor a jelenlegi jóhírnévhez való jogáról van szó.
Ha kellően seggfej a bíró, az simán újságírót elmarasztalják rágalmazásért, és egy valag lóvét fizethet a strigónak.
(Bár a törvény szabadságvesztést is előirányoz, eddig Mao-n nem kapott újságíró letöltendőt, csak felfüggesztettet. Egyelőre.
Szorosan ide tartozik, hogy gyakorlatilag minden sajtóper illetve személyiségi per lutri, azaz totál bírója válogatja, hogy ki nyer és ki veszít. A legvadabb ítéletekről hallani pro és kontra.)
Ha valaki azt hiszi, hogy túlzás amit állítok: néhány éve az orosz maffia itteni szépemlékű vezetője Szemjon Mogiljevics azon az alapon perelte asszem a Népszabadságot, hogy őróla azt írták: maffiózó. A magyar bíróságot mit érdekelje az FBI véleménye. Mogiljevics megnyerte a pert. Hasonló példa egy vagonnal van.
Más szóval kizárólag pofabőr és lóvé kérdése, hogy ki milyen alapon pereli a sajtót.
És akkor most lehet szépen elképzelni, hogy politikusok, tőkeerős gazdasági érdekcsoportok milyen pozícióból tárgyalnak az újságíróval.

K.Z 2009.06.02. 23:08:13

to Megint
Nemnem. Amcsiban a nagy demokráciában bizony UP-t a büdös életben nem meszelték volna el ezért. (Vö. Larry Flint esete)

NoSch 2009.06.02. 23:10:24

@K.Z: neked is akartam címezni a hozzászólást, csak kifelejtettelek, szori... :o a rágalmazás nem azon múlik, hogy csapnivalót vagy szart írsz, de a lényeg itt is - sztem - az, hogy tényt állítasz vagy sem, ezt meg kifejtettem alapost :)

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.06.03. 01:55:45

Sőt. Az igazi SZAR bor forgalmazója maga az állam, hiszen a bruttó kétszázötven forintos szarban egyáltalán nincs szőlő, kizárólag vegyi adalékok. Namost ezt a SZART megisszák embernek látszó élőlények, akik utána SZAR emberekké válnak, mert ez a vegyi SZAR lebontja az összes épen maradt agysejtjüket. A fenti SZART úgy hívják: Kannás Bor.
Ezután sz s rész jön, amikor az adófizetők pénzén gyógyíttatják a Kannás Bortól meghülyült alkeszeket.
De ezt már nem írom le...
Szar.

algi 2009.06.03. 02:02:56

"Ön szerint a „szar” szó használata helyénvaló egy véleménycikkben?"

"Hogy jön ez ide? Azt hittem, arról ítélkezik, hogy törvényes-e."

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.03. 02:08:17

Ha a szerző közmunkában tesztelhetne kannás / pet palackos borokat segítve a fogyasztóvédelmet, lehet, hogy onnan tudná, hogy van olyan bor amire nem azt mondjuk, hogy szar... hanem, hogy "a kannás boroknál érezhetően jobb minőségű, bár hasonló jellegű bor, olyan alkalmakra, amikor a gazdaságos borok fogyasztói számára fontos, hogy a borosüveg jobban mutat az asztalon a PET palacknál, akkor is, ha a célközönség a többi elfogyasztott ital után, már nem értékelné az ebédhez feltálalt minőségi borokat..."

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.03. 02:11:08

@0o0o: Kannás bort nem hiszem, hogy az állam forgalmazná.

mokas_gizi 2009.06.03. 02:39:06

Nem teljesen ide tartozik de tényleg kíváncsi vagyok a véleményetekre ezen a blogon elsősorban értelmes értelmiségi emberek vannak...

Az utóbbi hónapokban egyre több az egyértelmű hazugság a Médiába mind itt mind külföldön… Egyre több támadás van cigányok ellen amire mindig azt harsogja a média hogy micsoda rasszizmus van Magyarországon utána mindig kiderül hogy szó sincs rasszizmusról az kelkövetők mindig cigányok... Ilyenkor természetesen már csöndben van a média helyesbítést bocsánat kérést nem közöl...
A másik komoly probléma hogy ez megy külföldön is amivel elég komoly erkölcsi és gazdasági kárt okoznak az országnak...
Azt tudjuk hogy kiknek a kezében vannak ezek a médiumok,de ez most nem tartozik ide...

Azt nem hiszem el hogy amikor egyértelműen hazug dolgokat állít egy újság vagy bármi más médium az ország világ előtt provokatív céllal ne lehetne beperelni eljárását indítani ellene...!!! Ne lehetne arra kötelezni hogy teljes oldalon bocsánatot kérjen és be ismerje hogy hazudott túlzott...

Ezenfelül ott van az a óriási kettős mérce mind a sajtóban mind a igazságszolgáltatásban ami legyünk őszinték már túlságosan feltűnő az utóbbi hónapokban...!!!

mokas_gizi 2009.06.03. 02:42:20

@mokas_gizi:

Elég furcsa kampány indult ebben az országban...míg a roma lakosság már tényleg havonta minimum megver egy tanárt, orvost diákot stb...

Mégis azzal van tele az ország sajtója hogy Magyarországon micsoda rasszizmus van... /Ez a kisebbik gond mert az emberek azért tisztában vannak a dolgokkal.../
A nagyobbik hogy külföldin és ezt nyomják a fél világnak...annak ellenére hogy mi vagyunk a legbirkább nép akivel bármit meglehet tenni...

Rókakígyó 2009.06.03. 04:03:07

@dr.justice: Azért mert feljelentés történt.

Rókakígyó 2009.06.03. 04:05:55

@mokas_gizi: A rasszizmus nem azt jelenti, hogy a tanár- vagy orvosverőket védjük vagy védeni kéne. Azokat börtönbe kell zárni, mint ahogy helyesen börtönbe küldték a gyilkosokat is. Ennek mindig így kell(enne) történnie és akkor megtanulná mindenki, hogy mi a különbség a rasszizmus és a bűnözés közt.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.06.03. 05:01:13

Szar a bíróság. Szar, hogy a szar miatt szarakodnak. Persze az még szarabb lenne, ha kiderülne, hogy a felperes megkente a bírót, és ezért született ilyen szar ítélet.

Szűcslaci 2009.06.03. 05:07:09

A bírónő helyesen járt el. Az újságíró - ha lehet így nevezni - pedig tanulja meg megkülönböztetni a kocsmai beszélgetést a publikálástól. Valaki hivatkozott is a "szar" szó - szerinte megtörtént - beépülésére a magyar nyelvbe. Nála és hasonló kultúrkörű cimboráinál bizonyosan - vállvetve a geci, faszszopó és egyéb kifejezésekkel. De attól még ez nem újságcikkbe való. Elfogadott viszont regényben - amennyiben a termék - jelen esetben bor - nincsen nevesítve. De ha valaki nyilvános kritikát ír, akkor válogassa meg a szavait. Még akkor is, ha jelzős szerkezetét bizonyítékokkal támasztja alá. Léteznek szinonímák, melyek inkább papírra vetni valók: bélsár, fekália, ürülék,

szgyula 2009.06.03. 05:54:20

Na ez az, amikor szerepzavara van valakinek. A bírónőnek NEM FELADATA a nyelvőrködés. Ennyi.

S. Annyi 2009.06.03. 06:04:38

Ha Esterházy Péter író írhat szarmagyarokról, akkor a szar bor a legkevesebb. Tudtommal Esterházy Péter írót nem érte elmarasztalás emiatt.

S. Annyi 2009.06.03. 06:06:31

Egyébként tényleg vannak szar borok, az újságírónak teljesen igazat adok. Miért ne írhatná le a véleményét valaki? Ha szar, akkor szar és kész. Írhatta volna azt is, hogy fekáliaízű.

Labancz 2009.06.03. 06:23:34

Na, nézzük máshonnan! Ha a borász tényleg cukrozta a mustot/murcit/bort, akkor nem csak a bora lett szar, hanem Ő maga is szar, törvénysértő figura. Lásd: bortörvény.
Ha még hordószaga is van a bornak, akkor az még szarabb, mert büdös is. A hordószagú borról pedig tudjuk, hogy koszos, retkes pincében keletkezik, mint borhiba.
A borász így nem csak bort hamisít (jövedéki tv), de a tisztasággal is problémái vannak.
Nem perelni kell az ilyesmiért, hanem érett alapanyagot szüretelni, elfelejteni a cukrot és a pincét pedig alaposan kitakarítani! Csak a hülye perel ilyesmiért!

Labancz 2009.06.03. 06:24:22

@lápi lidérc: Látom, pártatlan vagy. :-)

herut 2009.06.03. 06:58:02

A bor kóstolásához fantázia kell és teljesen szubjektív,hogy kinek mi a jó.Akkor is marasztalták volna,ha "beleérez" olyan zamatokat,amilyen nem lehet benne?
Amikor valaki a Coca Colára mondja,hogy szar,neki nem ízlik,akkor eljárnak vele szemben?Ez az egész KI,MIT ÉREZ A BORBAN? egy baromság!Sznobok hülye játéka.Szevasztok.

sHelf 2009.06.03. 07:02:32

errol az egeszrol annyit hogy ABH van arrol hogy a velemenynyilvanitashoz valo jog az elethez es emberi meltosaghoz valo jog utan a legerosebb. csak rendkivul indokolt esetekben lehetne korlatozni, pl amikor egyertelmuen es sulyosan serti mas jogok gyakorlasat.

az pedig tevedes hogy a velemenynek igaznak kell lennie. a velemeny fogalmanak lenyege hogy nem szukseges hozza a valosagtartalom, hiszen ez a velemenyed.

a biro akkor jar el helyesen egy elmarasztalo itelet meghozasaval ha egyertelmu es bizonyitott valamilyen mas jog sulyos serulese. azt mondjuk nem tudom hogy ilyen esetben egy jogi szemely elvezhet-e elsobbseget egy termeszetes szemellyel szemben, mert azert ez furcsa hogy egy ember alapveto es az AB szerint is kiemelt helyzetben levo jogat korlatozzuk csak mert egy cegnek nem tetszik...

soldat 2009.06.03. 07:09:53

Ha a borász nem ugrál, akkor csak egy senki által nem olvasott, szar borász magazin olvasói tudták volna meg, hogy szar bort gyárt. így most sikerült a teljes internetes közösséggel tudatni, hogy övé a Világ Legszarabb Bora.

budipa piroska 2009.06.03. 07:10:24

jajj de megy a rinyálás ha közölük valót bántanak :))))

Dániel Zoltán 2009.06.03. 07:24:23

Emberek! Ébredjünk már fel! Ez nem polgári per károkozás miatt, hanem BÜNTETŐELJÁRÁS azért, mert valaki szubjektíve szarnak nevezett egy terméket (bor)!
Ezt a T. Bíróság bűncselekménynek minősítette, és a Btk. szerinti szankciót alkalmazott! És ha végiggondoljátok ez nagyon GÁZ!
Néha komolyan elgondolkodom, hol élünk...

baranyai 2009.06.03. 08:15:12

Van egy halk és halovány gyanúm, hogy Wekler Ferenc (vidéken, szűkebb hazájában még igencsak hatalmas érdekérvényesítő képességgel rendelkező) parlamenti képviselő borászatának termékéről írta a minősítést az elmarasztalt újságíró. És most meg van mutatva neki, hogy hol lakik az úristen, meg hol a határ a sajtószabadság tekintetében.

Boo 2009.06.03. 08:18:35

@Dániel Zoltán: Holnap meg lecsukat kereskedelmi tv, mert azt mondom szar a műsora és itt véleményként le is írom? (nem mondom meg melyik XDD) Tényleg megáll az ész.

caymanos 2009.06.03. 08:23:08

Nagy kár, hogy nálunk nincsen precedens ítélet a bírák gyakorlatában.
Ezentúl sorra le lehetne csukatni mindenkit, aki nagy nyilvánosság előtt bírálja a tömegközlekedési, építőipari, vagy parkolási cégeket.
Merthogy ezek produktumai is elég szarok, ráadásul nem is nagyon lehet másikat választani.
Persze a miniszoknyás bírónők nem isznak szar bort, így nem csoda, ha nem bonyolódott a kedves bíróság különösebb bizonyítási proceúrába. A maga rettenetes tudásával és minden tekintélyével csapást mért a gaz kritikusra, másodfok majd úgyis visszadobja az ügyet elsőfokra, megint lehet írni a szar borról, nincs itt semmi baj.
Addig legfeljebb a kritikus marad terhelt, annyi baj legyen, politikusnak még jó lesz.

Jannni 2009.06.03. 08:28:18

Teljesen igaza van Dániel Zoltánnak ! Emberek itt arról van szó, hogy az újságíró azt írta, hogy nem jó a bor. Ezért beperelték. Arra már a bíró nem volt kíváncsi, hogy tényleg vacak –e az a bor. Elitélték. Tehát azért büntették meg, mert egy rossz borról azt írta, hogy rossz bor. Annak meg aki azt el akarja adni, nem tetszik. (Persze durvább szavakkal, de az a tényen semmit se változtat)
A rágalmazás és a becsületsértés éppen ilyen kategória, az erőszakos és az érdekeit sértve érzőnek lehetőséget ad arra, hogy törvény alapján tiporhassa sárba azt, aki nem tetszik. Még akkor is, ha igaz az, amit róla rossz értelemben állítanak.
Ezért nincs és nem is lesz itt soha erkölcs és becsület.

Deviáns 2009.06.03. 08:29:45

A szar bor témához:
A múltkotkor bementem egy áruházlánc közértjébe, hogy veszek valamilyen gyümölcspálinkát. (Mielőtt kikezd bárki: kisváros, szombaton) A pénzt is rászántam volna, nekem nem mindegy, mivel ölöm az agysejtjeimet. Nézem a címkéket: ... ízű égetett szeszesital mind. Egy polcsor, 3-4m hosszan. Még a márkás magyar gyártó körtéje is... Nem is vettem páleszt, csak később maszektól, akiről tudtam, hogy főzeti a saját cefréjét.

Ugyanezt kellene a bor elnevezéssel is tenni: Levédetni. Csak gyümölcsből (a szőlőt nem írnám elő), cukrozatlan (illetve amit a technológia megenged: pl: almabor), ízesítetlen, mesterséges alkoholt nem tartalmazó erjesztett gyümölcslé.
A többi lőrére meg rá lehetne írni, hogy ... ízű alkoholos ital.
Jogászok: mi ennek a módja?

staropramen 2009.06.03. 08:35:58

Az ideiglenesen nyertes borász pedig bekereteztetheti a nem jogerős ítéletet és fűnek fának mesélheti, -bár ez jelent meg- papírja van róla, hogy az ő bora nem szar.
Csodálatos karrier.A falra kitéve jól fog mutatni az borversenyes oklevelek között.

elzee 2009.06.03. 09:00:32

igaza volt az írónak... az a bor szar.

sophie. 2009.06.03. 09:01:21

amúgymeg nemhiszem el hogy azon vitatkozunk hogy le lehet-e írni a szar szót, jézus. egy blogon. wtf.
mindig van min meglepődni.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:04:17

Én azt a verziót is el tudom képzelni, hogy az újságíró megbízást kapott, hogy írjon egy cikket reklám célból, amiért pénzt kapott a borásztól. Mire ő lefikázta a bort. Mivel hallottam már ilyenről - igaz nem lett per belőle -, ez egy életszerű verzió lenne.
De azért félinformációkra hogy osztjuk már az észt, mi? :-)

tárnics 2009.06.03. 09:06:39

Nem ismerve az ujságíró ízlését, sem a bort, mondom: vannak olyan szinten élvezhetezlen borok amelyek meggízlelése elindíthat visszafordíthatatlan folyamatokat! Úgy, modjuk mint egy gyönyörű cici láttán....
Itt valószínű ez történhetett...először feltörtek a szavak, majd ezt követte a megivott "bor" feltörése....A takarítást követően ezt KÖZZÉ kell tenni, s ezt csak megköszönhetjük....

elzee 2009.06.03. 09:07:26

espadazo:

olvasd el az eredeti cikket...

Xmas 2009.06.03. 09:07:45

@büntetlen: Azt mondod, a bornak nem szaga van. Majd azt mondod, használhatta volna, hogy ürülék szagú. Nem érzel ellentmondást a szavaidban? Egyébként, ha ürülék szagú, nyugodtan le lehet írni, hogy szar.

caymanos 2009.06.03. 09:08:19

Wekler bora amúgy többnyire szar, kivéve a Cirfandlit. De azt meg úgy veszik, kéz alatt.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.03. 09:12:37

készítsenek rendes bort, és akkor nem fogják óket leszarozni..

idióták.. eddig legfeljebb a szűk szakma hallott az esetről.. nekik meg aligha újdonság, hogy a szóban forgó khm.. szőlőlé nem éppen csúcsbor..

aztán addig cirkuszoltak, hogy most már lassan tényleg a fél ország rajtuk röhög.. vagy legalábbis tudja, hogy szar a boruk..

lehet, hogy nem illik szarozni egy cikkben.. de ezt a békát le kellett volna nyelniük.. mert ez így orbitális öngól - teljesen függetlenül attól, hogy ki nyeri ezt a nevetséges majompert.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:18:36

@elzee: Bocs, én a számomra legnyilvánvalóbb helyen kerestem a cikk linkjét :-)

caymanos 2009.06.03. 09:19:58

Azért is szánalmas az egész, mert ugye a magyar állam az egyik fő tulajdonosa a sértett cégnek.
Így aztán mindenképpen aggályos, hogy egyáltalán magyar bíróság folytatta le az eljárást.
Hágában kellett volna tárgyalni, mivel államérdeket sértett a kozmopolita újságíró, aztán Strassbourgban, mert ugye sérültek a borásznak az emberi jogai is.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.06.03. 09:21:38

Miért is rágalmazás, ha valamiről azt a véleményt alkotom nagy nyilvánosság előtt, hogy márpedig szar? Szar bort csinálni nem bűncselekmény, szerintem pedig csak ebben az esetben lehetne rágalmazásért beperelni az újságírót.

Mondom én, aki nem vagyok jogász...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.03. 09:21:47

ezt a bírót meg el kellene zavarni kapálni.. bűzlik ez az ügy vastagon a korrupciótól.. a szerencsétlen firkász meg szerezhetne egy jobb ügyvédet magának, mert aki egy ilyen pert elveszít, az a szakma szégyene.. de az is, aki ilyen ítéletet hoz.

Dániel Zoltán 2009.06.03. 09:29:05

Akkor leírom mégegyszer: BŰNCSELEKMÉNY. A Magyar Köztársaság bírósága bűncselekménynek minősítette, hogy egy kritikában valaki leírta a kritika tárgyáról, hogy szar. És innen kezdve halálosan mindegy, hogy az a bor valójában milyen...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:33:39

@elzee: Akkor most jól olvasom, hogy a nemzeti kincsünknek kikiáltott bevételi forrásunkat ócsárolja a szerző, annak is nem csak egyik típusát, hanem lényegében zusammen mindent? Egy olyan bort, amiről egyébként az elmúlt időszakban én speciel nem olvastam rosszat, a külföldiek vagyonokat hagynak itt érte, külhonban viszi a hírünket és Cannes-ban láttam palackját annyiért, amennyiért itthon használt autót lehet venni?

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:37:57

Aztán majd jön egy vegetáriánus és országos médiában leszarozza a téli szalámit, hogy hátha a annak tönkremenetelekor még több munkanélküli miatt sírhatunk. Bizonyos dolgoknak azért legyen határa szerintem és csupán az irigység ne diktálhasson.

elzee 2009.06.03. 09:38:31

Jól olvasod, bár nem a borászat a nemzeti kincsünk, hanem a borvidék és a borai. És sajnos igaza van...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:41:16

@elzee: Jaja, de a cikkben ez nem egyértelmű. Az meg, hogy adott bor szar, az szubjektív érzés. Ha ezt én írom egy blogon, valsz' leszarja a borászat. Viszont itt a szerző egy közismert véleményformáló, akinek a cikke már komolyabb súllyal bírhat.

elzee 2009.06.03. 09:43:41

@espadazo:

akkor most ítéljük el? :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:45:01

Az a baj, hogy szegény publicisták már nem tudják mivel lépjék át az ingerküszöböt, hogy olvassák a dolgaikat. A nemzeti kincseinket ne fikázza már, még ha valóban szar is és közvetve se. Neki nem az a feladata. Vegye fel az olasz állampolgárságot és egy ottani borászat nevében nyugodtan írhat ilyeneket.

büntetlen 2009.06.03. 09:45:17

@Xmas: Igazad van,ürülék bukéja van.:)))))

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:47:19

@elzee: Én speciel a bíróval értek egyet. Van az a bizonyos nemzeti érdek. Semmi sem tökéletes.

elzee 2009.06.03. 09:47:24

@espadazo:

meg kell kóstolni más termelők borait onnan, és akkor egyértelműen bebizonyosodik számodra is hogy igazat írt a szerző. Nem a legsilányabb minőségű borral kéne reklámoznunk a nemzeti kincsünket...

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2009.06.03. 09:49:16

Igenis ítéljenek el egy újságírót, aki egy újságban egy ilyen szubjektív dologra azt írja, hogy "szar"!
Ha nem is rágalmazás, de jó hírnév megsértése mindenképp.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.06.03. 09:51:14

@espadazo: Tehát a Pusztára nem mondhatom, hogy kurva unalmas, mert akkor nem jönnek a turisták, vagy mi?

büntetlen 2009.06.03. 09:52:49

Ilyen ítéletektől már bukik is a demokrácia.Hol van akkor a szólásszabadság,a szabad vélemény nyilvánítás?Miért nem engedte a bíró,hogy bebizonyítsák,hogy a bor rossz?Szerintem közérdek,hogy az emberek tudjanak a minőségről és ne igyanak "szart".

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:52:50

A bor, olyan, mint a film. Van ami USA-ban megbukik, franciák meg vállukra kapják. Ha ebből csináltak értéket, akkor hagyjuk már békén. Ha annyira szar lenne, nem fogyna annyi belőle ;-)
Én speciel az édes borokat szeretem, amit ki se merek termelő előtt mondani, mert elbújik a hordók mögé.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 09:55:43

@Bastie: Te mondhatod :-) De pl. Uj Péternek azt kellene mondania, hogy: "A magány szinte kézzel fogható" ;-)
Nem tudom sikerült-e érzékeltetnem a különbséget.

elzee 2009.06.03. 09:56:51

@espadazo:

egyébként ha a szarozás utáni részt is olvastad, akkor abban igenis elismerően beszél más termelők, pincészetek borairól. Nem a nemzeti érdekünket sérti, hogy lehúzza a Kerházat, inkább felnyitja a szemeket. Szerintem...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 10:06:08

@elzee: "Így alázza meg az ország lakóit (alattvalóit) a görénykurzus fél liter alkoholtartalmú italon keresztül. "

Ha én lennék az állam, én se hagynám, hogy így dicsőítsen az általam tartott/megtűrt média.
Mondom, lehet, hogy igaza van, de a forma volt rossz.

indapasssucks 2009.06.03. 10:19:52

Namost lesz szíves valaki definiálni a becsület fogalmát, köszi.

indapasssucks 2009.06.03. 10:25:27

És az, aki nem írja meg egy alkohol tartalmű, szőlőből készült borhoz hasonló italról azt, hogy az szar, az haza és nemzetáruló kis putttony, akinek el kell törni a ceruzáját, és a purlitzert meg fel kell dugni a sün helyére.

A kritikusoknak szabadjon már véleményt nyilvánítani, ha az állampolgárnak nem is.

"a bírónő szigorúan feltette a kérdést: Ön szerint a „szar” szó használata helyénvaló egy véleménycikkben?"
Baszki, abszurdisztán. Kár, hogy nem írtátok ki melyik bíró, mert megvártam volna az épület előtt, aztán kiröhögöm, hogy milyen buta.

indapasssucks 2009.06.03. 10:27:48

amúgy nem arról van szó, hogy szar-e a bor vagy sem, hanem hogy ezt a véleményt egy újságíró megírhatja-e vagy nem.

Régen úgy intézték az ilyent, hogy az adott cég többet nem hívta meg kóstolóra, bekaphatja alapon.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 10:42:20

Látom itt a nemzeti öntudatot felülírta a nemzeti önérzet:-(
Egyébként meg tegye már fel a kezét, aki újságban olvasott kritika alapján vett bort! Nem az az ügy lényege, hogy mit mondott, hanem hogy hol mondta és kicsoda és miről.
Aztán szép sorban mindenünket leócsároljuk, ha találunk benne kivetnivalót. Építő jellegű, színvonalas kritikára már nincs tehetség? Csak a görény, szar, stb. szavakra figyel oda a nép?
De aztán senki ne sírjon, hogy nincs meló!

I'll be Beck! 2009.06.03. 10:48:55

Lesz itt rend!
De majd csak ha szarásért is marasztalnak. Egyébként ilyen van, én is egy bírónál vendégeskedtem, este mondom, "hát Jani bátyám, ha nem haragszol még dolgom volna..." "mér, szarhatsz itt is" marasztalt az öreg. Már nyugdíjas, de jó arc. Akkora a farka, mint egy anakonda. Persze más természetű dolgom volt, szóval végül nem jött össze semmi.

.Iván · http://retropol.blog.hu 2009.06.03. 11:00:04

Én arra a momentumra hívnám fel a figyelmet, hogy van egy ismeretlen cikk, amiről született egy ismeretlen ítélet. A tisztelt kommentelők meg az erről szóló szubjektív ismertető és a tárgyalásról szóló szubjektív beszámoló alapján alkotnak véleményt, ami gyakran igen sarkos.

Nem lehet, hogy csak valamelyik nagytudású félművelt alkoholista hülyeséget írt, ami történetesen törvénytelen is, a borász cégnek meg szerencséje volt?

Az eset szerepeltetését a Zugügyvédben pedig ahhoz tudnám hasonlítani, amikor valamelyik kereskedelmi tévé hírként tálalja, hogy valamelyik zsebsztárját igaztalanul sértegette a közterületes, amikor a zebrán parkolt.

.Iván

acsa77 2009.06.03. 11:08:49

@espadazo: Az édes borral semmi baj, de ha olcsón akarják elkészíteni (

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 11:09:46

@.Iván: Végre egy tárgyilagos ember, aki még pártatlannak is látszik! :-)

staropramen 2009.06.03. 11:12:03

"Nem csak az íz miatt, pedig az is elég volna, simán, egy kiadós zokogáshoz: savanyú, buta, eloxidált izék, rossz minőségű, mindenféle resztlikből összehordott alapanyag, szürkerothadás plusz egy kis szerencsi cukor, dohos hordók,"....
(idézet a cikkből)
A borbírálat egyik igen fontos szempontja az ÖSSZBENYOMÁS.Ha a kínált bor valóban savanyú, eloxidált, dohos, túlcukrozott stb volt akkor az összbenyomás igenis lehet az , hogy ez a tétel bizony szar.Nem a hivatalos borász megnevezésben ugyan, de ettől még lehet igaz.
A sok nemzeti kincsező kommenthez meg csak annyit, hogy az rombolja a nemzeti kincset aki ocsmány lőrét készit tokaji fedőnévvel, nem pedig az aki leírja az igazat.
Ha a Pick szalámi mondjuk büdös lenne (nem kóstoltam ilyet)akkor a nemzeti kincs okán jó képet kéne hozzá vágni és kussolni róla?

elzee 2009.06.03. 11:16:31

@staropramen:

azt hiszem, egyről beszélünk... ;)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 11:17:56

@staropramen: Úgy tudom, hogy bizonyos boroknak nagyon szigorú követelményeknek kell megfelelni, amit nem szilveszteri félkómában, mustáros virslire tokajit borozgató újságírók szabnak meg.
De most már veszek egy ilyet és csak azért is belekóstolok.

acsa77 2009.06.03. 11:33:13

elveszett a kommentem.

@espadazo: szóval ha olcsón akarják adni (

acsa77 2009.06.03. 11:33:47

elveszett a kommentem.

@espadazo: szóval ha olcsón akarják adni (1000Ft alatt), akkor gagyi mustkoncentrátumot kell hozni Olaszból. Ennek romboló hatását ("ízét") könnyen felismeri egy laikus is, ha rávezetik vakkóstolással. Amúgy 60 évig szocializálódott a "cukrozott" borokra a társadalom, tehát hiába viaskodik Uj Péter, ha nem csinál vaktesztet vagy ügyes párosítást rokonainál.

Amúgy már van 1-2 pincészet, ahol vettek korszerű, hatalmas érlelőtartályokat, tehát van esély arra, hogy az 1500-2500-as borok lemenjenek elöször 1000 közelébe, majd az alá. Tippem azért már most is van. Persze ehhez az is kell, hogy a szölőtermesztésnél se "csaljanak". De ez az egész még egy hosszú piaci folyamat, és utána szorulnak ki a fő sodorból az ilyen pincészetek.

@.Iván: milyen ismeretlen cikk? De még ha valóban ismeretlen is - majd az összes eddig Magyarországon megírt boros internetes cikkben kopipészttel kicserélik a szart fekáliára? :D És teljesen objektíven kijelenthető, hogy ha egy termék színvonala és ár/érték aránya katasztrofális valakinek, akkor igenis lehessen olyan véleményt mondani róla, mert akkor nem rágalmazás. Ennyi erővel milliónyi becsületsértési pert kellene folytatni. Azaz a bíróság még az elején azonnal visszapattinthatja a jogszabályokat értelmetlenül használókat.

ekkerjoz 2009.06.03. 11:49:28

Szalmaégető erőművet lehet Tokajban építeni, de egy üveg tokaji bort nem szabad leszarozni.
Teljesen rendben van ez így.

Egonervin 2009.06.03. 11:57:35



A MEDIAEXPERT Kommunikációs és Filmszakmai Igazságügyi Szakértői Kft. - www.mediaszakerto.hu/index.html elvállalja az ügy, és a jövőben előforduló médiaügyek médiaszakértői feladatainak ellátását.
info@mediaszakerto.hu

dr.justice 2009.06.03. 12:24:03

@Rókakígyó:

Ha a rendőrségre vagy az ügyészségre tesznek magánvádas ügyben feljelentést, azt át szokták tenni a bíróságra. Emiatt még nem képviselné a vádat az ügyész. Egyébként minden magánvádas eljárás feljelentésre indul.

limbekcs 2009.06.03. 13:57:58

@espadazo: ne "egy ilyet" vegyél, hanem egy ker.házas lőrét "esszehér" meg egy ugyanolyan kategóriájú (figyelem! nem ár-... :) "rendeset" Szepsytől, az Oremustól vagy Degenfeldtől - őket említi a szerző pozitívumként a cikk végén.

ettől talán elmúlnak a szövegértési nehézségeid...

limbekcs 2009.06.03. 13:58:49

@limbekcs: már hogy nem a vásárlástól, hanem az összekóstolástól... :)

mokas_gizi 2009.06.03. 14:55:11

@Rókakígyó:

De pont az a probléma hogy nem így történik...
Egy Roma elkövető sokkal enyhébb ítéletet kap mint egy fehér...öszintén nem így van...?

Ezenfelül ha egy rendőr letartoztat egy Roma elkövetőt azonnal a származásukkal jönnek...ha megtámad egy Roma csoport megvéded magadat /jogosan/ akkor azzal jönnek hogy cigányoztál és rájuk támadtál /Pl.: Nyugati Téri eset amikor egy ember állítólag rá támadt 8 cigányra.../
Ezek már sajnos szó szerint szinte naponta előforduló esetek...

Én a sajtóban lévő hazugságokra kérdeztem rá...mivel hogy egyre több van belőle...már havonta több eset is van amikor a "Rasszista Magyarok" Cigányokat támadnak meg utána mindig kiderült hogy cigány támadott cigányra... korrigálás viszont nincs...

A másik eset amikor az elkövető származását hallgatják le de csak akkro ha az elkövető cigány vagy zsidó...
Amikor pár hónapja elkapták azokat a vietnami kábítószer terjesztőket akkor ott nem volt titok a származásuk...

Tehát nekem csak a kettős mércével van bajom jó lenne ha a törvény és egyéb dolgok mindenkire EGYFORMÁN vonatkozna származását figyelmen kívül hagyva...!!!

tibor2 · http://e-karpatalja.blog.hu 2009.06.03. 15:07:43

Komolyan mondom Magyarországon, meg a jogi helyzetén igen sokat röhögök. Itt ha valaki azt mondja egy termékre, hogy szar, akkor az árusító simán beköpi: "akkor ne vegye meg!" Oszt ennyi... Már fogalmazódik bennem, hogy Magyarország ebben is Amerikai példára akar hasonlítani, hogy mindenki perel mindenkit és abból majd meggazdagodnak... a válság is ebből van mert lusták dolgozni... inkább perelnek.

Gerardus A. Lodewijk 2009.06.04. 16:18:25

Csak ennyi kérdésem van:
A rágalmazás nem magánvádas eljárásra tartozik?
Ennyire ráért az ügyész, hogy átvette a magánvádlótól a vád képviseletét?
Miért büntetőeljárásban keresi a feljelentő a vélt igazát, tán sajnálta a pénzt a polgári peres illetékre?
Ennyire korlátolt hogy lehet valaki, hogy nem veszi észre, hogy ilyesmiből akkor se jöhet ki jól, ha egyébként igazat ad neki a bíróság?
A bítóság meg még soha nem hallott olyan jogi kategóriáról, hogy véleménynyilvánítás?

Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.06.08. 16:52:10

@Káposztakukac: Hogy rágalmazás-e azt nem tudom, meg azt sem, hogy milyen környéken vagy járatos, de errefelé a szar még mindig egy erőteljesen negativ hangú, pejoratív jelző.

A kurva meg fasz is elég régi szavak, osztán van egy afféle együttállás, hogy a tanulatlan, tenyeres-talpas pórnépek kivételével egy átlagosan minimális igényességgel bíró ember nem használja ezeket a szavakat, főleg nem a nagyközönság előtt.

Lehet egy bor szar, de ez egyértelműen "írói" tudatlanság és igénytelenség.

Kristian Kalle-t keresem a lakásbérlés szédelgőt 2009.06.26. 23:54:27

elolvastam a cikket, hat tenyleg a boraszra nezve szegyen, hogy erre felkapta a vizet. Egy dilettans ember szellemeskedo, hangulati elemekkel teli velemenye, es ha ehhez nincs joga egy internetes ujsagironak akkor tenyleg ujra fel kene huzni a vasfuggonyt az osztrak hataron. Es egyebkent egyet is ertek vele, 1000 forint alatto bor az altalaban, 90%-ban sz*r, de maguk a boraszok is allitjak, egy bizonyos osszeg alatt (5 eve ugy emlekszem ez 600 ft) nem jo bort: valodi bort nem lehet eloallitani
süti beállítások módosítása