Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Páratlanul szmogriadó

2009. január 11. - zugügyvéd

Az igencsak előkészítetlenül bevezetett szmogriadó számos kérdést felvet. Mi történik mostazokkal, akik például páros rendszámú autóval vidékről jönnek haza, mondjuk egy csecsemővel, és Budapest egyik belső kerületében laknak?


Tisztelt Zugügyvéd !

 

Ezt is megértük, elrendelte a főpolgármester "úr" a szmogriadót.
Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem, amire talán választ tudna adni.

Felvonószerelő vagyok , ezért a munkámból kifolyólag rá vagyok kényszerülve, hogy használjam a
személygépkocsimat. Szmogriadó elrendelése esetén, ha becsületes és
jogkövető állampolgárként viselkedem, akkor ugye vagy páros, vagy
páratlan napokon használhatom csak az autómat ( én jelen esetben csak
a páros napokon ), ami nem kivitelezhető sajnos az esetemben, ugyanis
nem tehetem meg.


Van olyan megrendelőm, ahol a szerződés értelmében maximum 2 órán belül
ki kell érnem és elhárítanom a hibát, arról nem is beszélve, hogy ha a
város másik végében egy ügyfél benntreked a felvonóban és hív, akkor
mit mondjak neki ? Azt, hogy türelem és kitartás, holnap tudok csak
menni , de lélekben vele vagyok és vigyázzon magára nehogy megfagyjon
a liftjében ?


Ha a korlátozások miatt megrendelőket és ügyfeleket veszítek el, akkor
azt ki fogja és hogyan kárpótolni?

Másik kérdés, hogy az autóra KÖTELEZŐ biztosítást kell fizetni,
SÚLYADÓT kell fizetni és ezeket ugyebár teljes évre, hónapra kell
előre befizetnie minden autóstársamnak is.

 

Ilyenkor ki és hogyan fogja visszatéríteni a befizetett összegnek azt
az arányos részét, amikor egy rendelet miatt nem tudja az ember
használni az autóját ?

 

Várom megtisztelő válaszát, gondolom nem csak bennem merültek fel
ezek, vagy hasonló kérdések.

426 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr57870576

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Közbeszéd-témák 2009.01.11. 14:15:49

Vismajor vagy bosszúság? Szmogriadó BudapestenBudapesten Demszky Gábor főpolgármester szmogriadót rendelt el, az intézkedés ma 11 órától lépett életbe és visszavonásig érvényes. Ennek értelmében mindenkit a gépjárművek mellőzésére kértek, illetve naptár s…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

slovnaft 2009.01.11. 20:16:05

@Reggie:
Fizetni? De hát nem önszántunkból parkolun k ott, ahol.Ha meg vinnénk haza vagy máshová a kocsit, a rendszámtiltás miatt megbüntetnek. Vagyis: ha tilos beindítani egy autót, akkor valakinek fizetnie kell a kényszerparkolás díját. Miért éppen a vétlen tulajdonosnak?

schnee 2009.01.11. 20:16:38

@ANOka: És kap egy külön metrokócsit, ami sehol máshol nem áll meg csak a hivatalban és senki nem szállhat rá......

slovnaft 2009.01.11. 20:17:20

Meccs van vagy mi van, hogy kiürült a placc? Vagy már szabad kocsikázni megint?

Reggie 2009.01.11. 20:18:45

slovnaft 2009.01.11. 20:16:05

utanfuton el tudod vinni egy masik kocsival, vagy hivhatsz terepszallito helikoptert stb. Indok mindig van:)

slovnaft 2009.01.11. 20:19:07

HÍR:
Tíz százalékkal több busz és villamos és másfélszer több metró közlekedik hétfőn Budapesten a szmogriadó miatt. A parkolásért viszont ugyanúgy fizetni kell, mint máskor. Aki elkésik a munkahelyéről vagy az iskolából, azt nem büntethetik meg. Ha viszont egy diák egyáltalán nem tud bemenni, a szülőknek kell igazolniuk a hiányzást.

Mayday 2009.01.11. 20:19:23

@slovnaft:

Ez nem igaz igy. A 106% nem a valódi hatásfok, hanem a termikus hatásfok, ami nem ugyanaz, a termikus csak a hőmérleget (égéshő/kinyert hő) nézi, az egyéb veszteségeket nem.

A kondenzáció egyébként csak 60 fokos (de inkább 55) vízig működik, ugyanis az égésterekben használt 1.2-1.4 légtömegfelesleg mellett a füstgáz kondenzációs hőmérséklete 54 fok, azaz ennél melegebb felületre nem fog lecsapódni.

A kondenzáció: 1 m3 gáz égéshője kb 35 MJ, ami 11 kWh kb, ehhez még 11%-ot tudsz visszanyerni a kondenzációval, igy összesen 11.25 kWh energiát kapsz egy m3 gázból.

De ettől még az igazi hatásfok nem lesz 100% felett, a valóságban jó kazánnál 90-96% körül van.

Ettől függetlenül megéri a kondenzációs kazán, nagyon is, de a napi 8-10 liter enyhén savas (pH kb 3-4) kondenzvíz elvezetéséről gondoskodni kell.

klingonwarrior 2009.01.11. 20:21:30

@Reggie: valószínűleg igazad lehet , de első felbuzdulásomban úgy megörültem neki...
"A biokandalló elsősorban nem fűtési, hanem dekorációs célokat szolgál."
basszus most rakhatom a cserépkályhába a tölgyfát.... :)

Mayday 2009.01.11. 20:25:17

@slovnaft:
Zárt égésterű kazánnal ez nem fordulhat elő, azonnal letilt ha az égéstér megnyílik.

MA 2009.01.11. 20:25:57

Vannak nagyon sokan, akik egyszerűen nem akarják tudomásul venni, hogy bizonyos esetekben az, amit akarnak, szeretnének, kell csinálniuk, annak kivitelezése gondot okoz vagy egészen egyszerűen lehetetlen. Ők azok, akik be akarnak menni a lezárt helyekre, megállnak ott ahol tilos, átbújnak a szalag alatt, átkozzák a többieket, akik útban vannak, stb. Ők azok, akik felkészültnek és kellően intelligensnek valamint feljogosítottnak érzik magukat arra, hogy mindent felülbíráljanak. Soha nem érzik felelősnek magukat, csakis másokat. Amit ők akarnak tenni, az minden érdek felett áll, annak bármilyen akadályozása, korlátozása véleményük szerint törvénybe ütköző. Sajnos nem csak ők döglenek bele ebbe hosszú távon.

slovnaft 2009.01.11. 20:26:16

@Mayday:
Nekem egy vadiúj Viesmann cirkom vagy, hagyományos kombi, de és és föld a különbség a korábbi géphez képest. 93%-os a hatásfoka a mérséek szerint és fantasztikus a folyamatszabályzás, amivel igen jelentős mennyiségű energiát takaríthatok meg. Nekem itt Pesten már ez is komoly előrelépés, de ha lenne egy házam vidéken, biztos, hogy a földhőt és a napenergiát hasznosítanám a fatüzelés mellett. A gáz feledhető!

Mayday 2009.01.11. 20:27:05

@Reggie: Azért sárga a láng, mert oxigányhiányos az égés, hozzáadott oxigénnel égne csak színtelenül ill a magasabb lánghőmérséklet miatt kéken.

Ilyen a lánghegesztő is, ha csak meggyújtod akkor sárgán ég, ha rátolod az oxigént, akkor elkékül a láng.

Reggie 2009.01.11. 20:28:23

Mayday 2009.01.11. 20:27:05

ugyan ezt mondtam enis:)

Mayday 2009.01.11. 20:29:42

@slovnaft:
A földhő érdekes, illetve részben átverés, mert 1 kW kiemeléséhez 0.25 kW áram kell a mai technika szerint, azaz egy családi ház 21-24 kW-os fűtési igényének fedezéséhez legalább egy 4 kW-os villamos motor kell (de inkább 5), ami egyrészt túl van a sok helyre beépített 16 A-es kismegszakítók kapacitásán, másrészt áramszünet esetén vagy nincs fűtés vagy fizetsz pár százezret egy ekkora aggragátorért.

A napenergiával meg az a gond, hogy éjjel nincs, plusz nyáron túl sok van, meg kell védeni a kollektorokat a túlemelegéstől.

Mayday 2009.01.11. 20:31:49

@slovnaft:

Ja és a fatüzelés is van olyan környezetszennyező, mint a gáz; ott is keletkezik CO, nem csak CO2, plusz a sokkal tökéletlenebb égés miatt (a gázkazán szabályozza a cuccot) sok más is,
emellett a fa égése nem szabályozható olyan jól, mint a gázé, igy hol túl sok, hol meg túl kevés hőt ad le az égéstér.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.01.11. 20:32:27

Ez miez, hogy nem büntethetnek meg? Nem úgy van, hogy hoztak egy rendeletet és ha nem tartod be, szabálysértés?

slovnaft 2009.01.11. 20:33:07

@Mayday:
Vannak védett rendszerek, a hőt meg vízben lehet tárolni.Ilyenkor télen, még borús időben is képes előállítani 45 fokos vizet a kollektor, nyáron meg határ a csillagos ég. Télen persze csak kisegítő fűtésre jó, de a melegvízelőállítás így is elviszi a villanyrezsi harmadát.Tehát nagyon is megéri. Ma már 150 ezerből lehet egy 30 csöves gázos napkollektort venni, abból kettő bőven elég egy családi házhoz.No meg plsu fatüzelésű cserépkályha télre.

Mayday 2009.01.11. 20:34:09

@MA:
Ja, csakhogy a benzines kocsi nem növeli a szálló port, a dízel pl. meg nem is kicsit.

Úgy kellett volna építeni a várost, hogy maradjanak benne szélcsatornák (Aréna pláza pl pont az egyik fontosat zárta le) plusz ha a közlekedést nem ilyen idiótán szerveznék, akkor a haladó kocsisor a kevesebb fogyasztás mellett még kelten egy szelet is, ami megrántaná a levegőt a városban.

Mayday 2009.01.11. 20:36:56

@slovnaft:

Ja, de a vákumos kollektorban egyrészt csak 5 év gari van a vákummra, másrészt meg 150ből max a csöveket veszed meg, de a cirka 1-10 köbméteres tárolót, meg a hőcserélőt meg a többit nem. (meg a keringetőszivattyút, ami árammal megy...).

Plusz ugye nem a 45 fok számít, hanem a teljesítmény, azaz hogy mondjuk 1 köbméter vizet mennyire melegít fel.

Télen, napsütésben kb 5-8 fokot tud tartani a lakásban a megfelelő mennyiségű kollektorral szerelt rendszer, az e fölötti meleget mással kell előállítani.

mi nem foglalt még 2009.01.11. 20:39:02

@Mayday: amikor nincs áram akkor gázfűtés sincs mert a szivattyú ott is árammal megy.

slovnaft 2009.01.11. 20:39:05

HÍR:
Gázválságos időkben felértékelődhet az alternatív energiaforrásokkal is rendelkező ingatlanok szerepe. A piacon ma már számtalan eddig nem megszokott megoldással is találkozhat a vásárló, többek között geotermikus, vagy éppen megújuló energiaforrásokkal rendelkező lakásokat is kínálnak a piacon, vidéken pedig néhol reneszánszát éli a fa vagy széntüzelésű kályha.Ahogy általában a felújításra, az alternatív energiaforrásokkal rendelkező lakásokra is igaz, hogy a befektetés eladáskor csak részben térül meg, és csak akkor, ha más, kedvező körülmények is segítik az eladást (elosztás, elhelyezkedés). Jelenleg az ilyen ingatlanokért általában nem lehet jelentősen többet kérni a piacon, inkább az értékesíthetőség könnyebb.Az „energiatudatos” ingatlanpiac ma Magyarországon még meglehetősen gyerekcipőben jár, azonban a fejlődés lassú, de folyamatos – egyre többen jönnek rá, hogy nemcsak a lakás ára, hanem későbbi fenntartási költségei is sokat számítanak.

Mayday 2009.01.11. 20:41:42

@mi nem foglalt még:

Egyrészt 200 W-os aggregátort bárhol kapsz, másrészt meg ha nem keringetős, hanem gravitációs a fűtésed, akkor még ennyi áram sem kell hozzá.

slovnaft 2009.01.11. 20:41:53

@Mayday:
Egy napkollektor 200 literes álló tárolóval és az elektronikus rendszerrel, szereléssel nagyjából 350-400 ezer Ft. Plusz annyi radiátor, amennyit akarsz.
Egy családi házban - főleg padlófűtésnél - ennél ideálisabb nem kell.Mondom, KIEGÉSZÍTŐ fűtésnek. Az 5 év gari meg nem rossz, addigra lesz ez a rendszer olcsóbb is.Sőt.

slovnaft 2009.01.11. 20:42:48

Mayday 2009.01.11. 20:41:42
És a cirkóhoz is kell áram.

hard 2009.01.11. 20:43:38

Az mekkora jó, ha éjszakás vagyok. 22-kor kezdek, reggel 6-kor végzek. Na ehhez milyen rendszám kell?
Ma meg pl reggel 6-ra mentem be kocsival, persze páros. Nem gondolja senki, hogy nem azzal jöttem haza.
Amúgy a kocsim 117g/km CO2-t bocsát ki. Amúgy a nagy benzinbubusok azért utána nézhetnének, hogy mennyivel több lépcsőben lesz a kőolajból benzin, mint gázolaj. Ott azért megvan a poradagjuk is tutira.
Mellesleg van éves bkv bérletem (tudom sikeres ember már nem lehetek :P), de ha hétvégén 6-ra kell mennem és beérek kocsival 15 perc alatt, akkor nem fogom a 45 perces bkv-zást választani.

slovnaft 2009.01.11. 20:45:38

Van egy ismerősöm, aki fűtésszerelő, úgyhogy ért valamit a dologhoz. Az ő házában van fatüzelésű kandalló, pb-s cirkó radiátorral és padlófűtéssel, valamint plafonfűtéssel. Nyárra meg vízpermetező hálózat a terasz felső részére. A vizet a csatornából szedi a locsoláshoz, a 10 köbméteres tározóba pedig bevezetett egy csövet, amiben víz kering: télen segíti a fűtést, nyáron meg klimatizál.
Megéri?

Mayday 2009.01.11. 20:46:50

@slovnaft:

200 liter vízzel 1 óráig tudod fűteni a lakásod. A kazánban lévő keringetők vízhozama 600-2000 liter/óra és egy 100 nm-es házban jól méretezett radiátorokkal 6-12 kWh a folyamatos fűtés legalább 50 fokos víz esetén. A 200 liter víz mondjuk 90ről 40 fokra hűlve c * m * delta T = 4.2 KJ/kgK * 200 kg * 50 = 42 MJ, azaz 12 kWh.

slovnaft 2009.01.11. 20:47:51

@hard:
Nekünk szerencsére két kocsink van (még). Egyik nap az asszonyéval megyünk, a másik nap az enyémmel.A hét végéken meg remélem meglátogatjuk Demszkyjt a kóterban.

Mayday 2009.01.11. 20:48:30

@slovnaft: "És a cirkóhoz is kell áram."

Igen, de annyit már egy 80 ezer Ft-os aggregátor is előállít.

Mayday 2009.01.11. 20:49:59

@slovnaft: Meg hát, ha a pb nem propán-bután gázt jelent, mert az baromi drága :D és csak 20%-al ad több hőt, mint a metán.

mi nem foglalt még 2009.01.11. 20:50:51

@Mayday: hány em bernek van otthon agregátor akinek cirkó van?
nekem cirkó van de nincs agregátorom sőt egy ismerősömnek sem.
hála istennek nem szokott hosszabb áramszünet lenni.

slovnaft 2009.01.11. 20:56:23

A lényeg: a ferencvárosi eredménytelen választás ERDMÉNYE:

Fidesz 58,8%
MSZP 23%
Jobbik 8,48%
Munkáspárt 0,8%

Ez a gumicsont EREDMÉNYE

slovnaft 2009.01.11. 20:56:56

Kimaradt: Humanista párt 5,2%

macera# 2009.01.11. 21:00:11

Nekem meg van egy 50cc Yamahám. Azon gondolkodtam feltolok rá egy rendszámtáblát, hogy 1/2-ed. XD ..sok autós majom he-he, már így is hogy gyűlölnek pedig..

De most félretéve a tréfát, ugyan megtehetném, de nem fogom. Mert megkértek rá, hogy ne használjak 2T-t és ezt így tartom rendjénvalónak. Szerintem bunkóság a rendeletet leszarva tovább autókázni a városban. Bunkóság azokkal szemben akik betartják a szabályt, és bunkóság az asztmásokkal szemben is.

Mindenkit kérek, vegyük egy kicsit komolyabban ezeket a dolgokat, mert amikor Európára szavaztunk, akkor bizony erre is igent mondtunk ám.
Arra, hogy most már felnőttként fogunk gondolkodni és viselkedni. Itt meg minden második hsz csak gyerekes rinya.

Persze azt is megértem, hogy a legtöbb autós majomnak most akkor el kell menni téli cipőt venni, meg kabátot mert biztosan nincs neki. De hát ez van, télen bizony hideg van a szélvédő másik oldalán.

A levélírónak meg csak annyit tudok üzenni, hogy fogja fel úgy mint hogyha holnap reggel nem akarna beindulni a tragacsa. Ez is benne van a pakliban. Olyankor mit szokott csinálni? Elég szomorú lenne, ha nem lenne felkészülve ilyesmire.

Akárhogy is de az égéshez két dolog kell. Az egyik a benzin, a másik a levegő. Most éppen a levegő fogyott el.

Mayday 2009.01.11. 21:05:59

@macera#:

Ja. Sokkal egyszerűbb megint az autósokat szopatni, akik egyébként max a szennyezés 30%át adják, mint értelmesen megszervezn ia közlekedést meg a többi környezetszennyezést leállítani és úgy általában, a tiltás és korlátozás helyett végre valami értelmeset csinálni.

mi nem foglalt még 2009.01.11. 21:06:34

@macera#: engem már neveztek itt ma büdösseggűnek te most majomnak.
légyszíves válaszolj, hogy tudok bkv-val 100-200 kg tömegű árut elvinni?
tudod a munkámhoz kell az autó.
a mun ka meg az a szórakozás aminek a bevételéből veszek kalácsot a családomnak.
eddig még eggy sértegető sem tudott erre válaszolni.
kérlek ennek fényében sértegesd az autósokat.

slovnaft 2009.01.11. 21:06:57

macera# 2009.01.11. 21:00:11
"Mindenkit kérek, vegyük egy kicsit komolyabban ezeket a dolgokat, mert amikor Európára szavaztunk, akkor bizony erre is igent mondtunk ám."

Ilyen balfa'zságot "Európában" nem csonálnak, mint ma Demszkyjék.Először is por miatt másutt nincs riadó, ha meg van, akkor azt előkészítik és a tájékoztatás topon van. Nem várják meg, míg kiürül a főváros, és azután jelentik be váratlanul, hogy "hopp, ipi-apacs, hogy fogtok hazajönni?".
Demszkyj már biztosan tudta tegnap vagy azelőt, hogy ez bekövetkezik, tehát nyomni kellett volna a ruzsát félóránként.És akkor csak hétfőn elrendelni a korlátozást, hiszen hétvégén a munkanapok szennyezésének amúgy is a töredéke van. Vagy inkább kuksoljunk otthon? A heti rendszersséggel elkövetett futó és kerékpáros heppeningekkel már amúgy is ezt érték el Demszkyjék, úgy látszik, megvan a téli változat is erre a célra.

Az meg közröhej, hogy "tesztüzem". Hogy nem lehet büntetni.Addig bezzeg nem mondták, míg a szavazóurnák nyitva voltak.
Ki kellene rúgni páros lábbal ezt a mérhetetlenül öntelt, önző és szakszerűtlen fővárosi bandát!

slovnaft 2009.01.11. 21:09:50

Szerintetek korlátozták Ferihegy forgalmát?Egy felszálló repülőgép 5000 (ha jól emlékszem) autó légszennyezését állítja elő...
Hol van a repülőn koromszűrő?

bea1 2009.01.11. 21:11:18

@macera#:
na de tényleg, gondolod hogy viccből járunk kocsival??? kb 1,5 óra az út bkvval, a legnagyobb dugóban kocsival kb. 0,5 óra és még nem beszéltem a bkv állapotáról, a várakozási időről stb. plusz ilyen módon kitalált korlátozásról még nem hallottunk magyarországon sem! kabátom és cipöm is van! de azért az időm is pénz!

slovnaft 2009.01.11. 21:13:34

Wanted! Látta ma valamelyik BKV-s járgányon utazni Demszkyjt? Öntudatosan és környezettudatosan? Vagy inkább terepjáróra ült megint?

szaGértő 2009.01.11. 21:16:06

@slovnaft:
Az önkormányzati autókra nem vonatkozik a korlátozás.

mi nem foglalt még 2009.01.11. 21:17:22

@szaGértő: meg eygetlen politikusra sem.
csak megint a népet szopatják.

slovnaft 2009.01.11. 21:18:26

Na, folytatódik a szmogriadó?
HÍR:

Az orosz fél megkapta vasárnap későn este az Európának való orosz gázszállítások ellenőrzésére hivatott megfigyelő csoportról szóló megállapodást, immár Ukrajna aláírásával, de Kijev kiegészítéseket csatolt hozzá, amiért Dmitrij Medvegyev elnök megtiltotta az orosz kormánynak a dokumentum alkalmazását és ezzel az európai gázszállítások felújítását.

slovnaft 2009.01.11. 21:19:50

@szaGértő:
Ja. Az más.Alkotmánysértés, ezt úgy hívják.Nem lehet egyik ember sem magasabb rendű.Mégha azt hiszi is magáról betegesen.

slovnaft 2009.01.11. 21:22:19

A taxiközlekedés is tömegközlekedés, hiszen haváriakor számolnak vele. Akkor vajon miért szopatják most a taxisokat a rendaszámőrülettel? Hogy dolgozhatnának, ha a kocsi áll, mert nem járhat?
A füstokádó, euro 2-es, 3-as motorral szerelt BKV-s buszok meg mehetnek ótvarasan?

szaGértő 2009.01.11. 21:26:52

Az a helyzet, hogy én - amíg a munkám engedi - be fogom tartani a korlátozást, pedig van olyan igazolványom, amitől a rendőr jó utat kíván és továbbenged. Nem is egy. :))

slovnaft 2009.01.11. 21:30:35

Nekem alapvetően politikai kifogásaim is vannak Demszkyj mai szereplésével kapcsolatban. Nem tartom ugyanis politikailag korrektnek, hogy míg "liberális" Demszkyj egy személyben dönthetett a szmogriadóról, szétverve ezzel másfél millió fővárosi hétvégéjét és majd még megkeserítve a magyar gazdasági szereplők életét, addig a megyei önkormányzatok (és nem egy személyben az elnök) miért nem dönthet arról, hogy ugyancsak a rossz időjárás miatt (csak most a hideg az indok) ne menjenek a diákok iskolába 3 napig.

Érti valaki, hogy ezt a kettős mércét hogyan képzelik?

slovnaft 2009.01.11. 21:32:16

@szaGértő:
El se tudom képzelni, ma mi kell ehhez. Tán csak nem???

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.11. 21:35:46

No, megint a külföldi rendszámosok fognak jól járni...

Reggie 2009.01.11. 21:38:25

dark future · www.andocsek.hu 2009.01.11. 21:35:46

ebbol is latszik, hogy jobban megeri mint gondolnank

slovnaft 2009.01.11. 21:39:49

Már Molnár Gyula is nyomja a szöveget.
HÍR:
Molnár Gyula polgármester közleményében szólított fel minden újbudai lakost, hogy az összes budapesti érdekében tartsa be a szmogriadó rendelkezéseit, sőt, ha nem szükséges, akkor se üljenek autóba, ha az autó rendszáma szerint az adott
napon tehetnék.

A kerületi polgármester arra is felhívta az Újbudai Közterület Felügyelet figyelmét közleményében, hogy fokozottan ellenőrizzék a kerületi utakon közlekedő autókat, és hívják fel a vezetők figyelmét a korlátozásokra, és a magas légszennyezettség következményeire.

Molnár Gyula azt kéri a BKV-tól, hogy a szmogriadó alatt a villamosokat és a
korszerű motorral közlekedő buszokat gyakrabban indítsák - zárult a közlemény.

Pedig a legszennyezőbb fűtőmű éppen ebben a kerületben és Csepelen működik OLAJJAL. Jelenleg.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.11. 21:51:52

@slovnaft:
Én meg azt tanácsolnám Molnár "Cafe del Rio" Gyula polgármester úrnak, hogy időnként küldje ki a porszippantyús autókat (tudja, amin hátul olyan nagy puttony van, elől meg olyan forgókefék, mint az autómosóban) a kerület útjaira/utcáira, és akkor máris kevesebb port vernek majd föl az autók.

slovnaft 2009.01.11. 21:58:08

@dark future:

Én még emlékszem rá, valamikor a '80-as évek végén, talán még a '90-es évek elején is járták a várost a közterületes gépek. Locsolóautók és utcaaseprők. Meg emberek, nagy seprűvel, kis kordéval.Nagyon hiányzik ez az alapmunka (amiért pedig fizetünk mi adófizetők), hiszen a kipufogópor, a gumiabroncspor és a kiszáradt állati ürülékpor igen veszélyes elegy.

De mivel költségvetési szervről van szó, akkor lesz vastag év végén a főnökök borítékja, ha sok pénzt spórolnak meg év közben.

Tudja valaki, mekkora prémiumot martak fel legutóbb?

Navajo 2009.01.11. 22:02:05

Sokan a külső kerületekben a gázról a többszöri áremelés miatt visszatértek a hagyományos fűtésre. Ez kinek jó?

slovnaft 2009.01.11. 22:06:10

@dark future:
Tíz évig nem láttam kéményseprőt. Két éve jött először, de minden évben havonta súlyos ezreseket fizetett a házunk nekik.

Ez is csak egyfajta adó, nem?...

sertésmájkrém 2009.01.11. 22:08:43

@slovnaft: "Nana!Vannak kazánok, amelyek hatásfoka 106%. Bizony. Nézz utána. "

Lol, építik-e már rá az örökmozgót?

Bakker...

Navajo 2009.01.11. 22:10:30

A senkinek sem kellő 4-es metro 6oo milliárdos költségéből Demszky vehetne néhány ventilátort, vagy a seggnyalóival az aszfaltról nyalathatná a port, vannak elegen.
A repülők naponta 25 tonna égésterméket terítenek a városra. Kit érdekel? A rendőrök ma délután az M3-ason leállították a forgalmat, hogy a páros rendszámúakat figyelmeztessék aljasságukra, hogy használni merik autójukat a császár utasítása ellenére, ezzel akkora dugót okztak, hogy három napi port termeltek. A legnagyobb szennyező a Demszky, hiszen azzal, hogy tündöklése alatt semmit sem tett Budapest közlekedéséért, a naközbeni dugók okádják a port, ja, és a BKV fejlesztésére sem fordított figyelmet, az elavult buszpark is hozzájárul ezekhez. Ne higgyétek, hogy a lengyel elavult Volvo buszok nem szennyezik a környezetet.

Gép Ész 2009.01.11. 22:21:57

@Navajo: A 4-es metró nem a BKV fejlesztése? (Csak úgy kérdem...)

Gép Ész 2009.01.11. 22:29:13

@mi nem foglalt még: Szerintem sejted, hogy alapban nem azokról van szó, akik 3-400 kiló cuccot cipelnek, hanem ahol a gyereket 500 méterre viszi az egyik szülő kocsival oviba, a másik szülő másik kocsival 200 méterre suliba, és utána nekkb. másfél kilométert 2 óra alatt a dugóban, ketten két kocsival. Szóval ne játszd meg a sült értetlent... Ne vigyél 400 kilót BKV-n. De egyébként a zárt pályás villamosok jelentős része és a metró szerintem oké. Majd ha meghülyültem, akkor megyek be a Délitől az Astoriához kocsival...

slovnaft 2009.01.11. 22:33:09

@Gép Ész:
4-es metró? Fejlesztés? Ez, amit félrekúrtak, bocs: fúrtak?

550 milliárdért, 170 milliárd helyett (ennyiért meg lehetne csinálni).

Majd egyszer kiderül ez is, még az elévülés előtt.

mi nem foglalt még 2009.01.11. 22:38:59

@Gép Ész: na de nem vihetem mert elvileg tilos.
de nem is ez a lényeg, úgy is olyan törvényt hoznak amit akarnak.
az bőszített fel, hogy pár ember idejött és mocskolta akik autóznak.
nincs birtokomban felmérés de szerintem az emberek nagy része nem szórakozásból autózik hanem a megélhetése részét képezi.

sertésmájkrém 2009.01.11. 22:43:27

Aztán bioetanol : Ha ezt tömegesen használnák, mit ennénk? Meg mennyiért? Nem olyan egyszerű ez.

Az összes megújuló "alternatívát" kva sok nem megújuló fosszilis anyag felhasználásával állítják elő, egy részük élettartama alatt be sem hozza a befektetett energiát.

Atomerőmű kéne még ide, de mire ezt felfogjátok, már régen késő lesz. :)

Reggie 2009.01.11. 22:47:16

sertésmájkrém 2009.01.11. 22:43:27

mely reszuk nem hozza be?

Gép Ész 2009.01.11. 22:48:39

@mi nem foglalt még: Nem hinném... Persze, sok dolog árnyalja a képet, pl. a mocskos BKV-járatok, (valaki már feldobta az előbb...)vagy a távolság, pl. egy Kispest-Buda viszonylat már-már megéri, vagy igen, amit te is mondtál, a meló... de az emberek jelentős része bizonyos részleges kényelemeből, megszokásból és enyhe ostobaságból utazik. Metróvonal mentén autózni szerintem manapság elmebaj...

Gép Ész 2009.01.11. 22:54:06

@slovnaft: és ezt felelném neked is: manapság a metróvonal mentén autózni önkínzó elmebaj. És nem azt mondtam, hogy szokás szerint nem lopta minden érintett agyonra magát a 4-es metró kapcsán, vagy nem azt mondtam, hogy hibátlanul furkáltak, csak úgy szemet szúrt a "senkinek sem kellő" kitétel... Mert pl. pont ez az egyik alternatíva (amit annyian kérdeztetek) a városi gépkocsi-közlekedés kiváltására.
Az, hogy olyan jó magyar módra valósul meg, más kérdés

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.01.11. 23:16:50

@cuebler: ott van a cikk folytatásában az autóm részecskeszűrője. totalcar.hu/magazin/technika/reszecskesz2/

guy 2009.01.11. 23:36:11

nekem egyedi rendszámom van, és nincs benne szám. most akkor kimehetek vele az utcára vagy nem? :-)

Gép Ész 2009.01.11. 23:54:32

@guy: Okos, jó kérdés... :-))))

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.01.12. 00:22:39

@guy:
Milyen rendszám az, amelyik végén nincs szám? Szabályos az? Van a misi-05 típusú, meg van a jozsi-1 típusú rendhagyó. Van más is?

Trombitás 2009.01.12. 07:27:37

Én először a Bkv buszait állítanám meg mert azok szennyezik a levegőt legjobban ,
a villamosokat , trolit. a metrót sűríteném és nem tartanák buszsávot üresem , mert akkor gördülékenyebb lenne a forgalom.
Ja a Polgármester , kötelezném , hogy biciklivel járjon -10-fokban - fűtetlen irodába dolgozni.

Virág et. 2009.01.12. 08:08:07

Ezzel a szmogriadóval kapcsolatban a kedvenc sajtóhírem ez volt: nem lehet megbüntetni a szmogriadó miatt késő munkavállalókat. :)

Istenem, hát hol élnek ezek? Nem lehet, mert Demszky azt mondta... És ezek még el is hiszik az ilyen hülyeségeket. Valahol 1982-nél megállt az óra a Főpolgármeszeri Hivatalban.

nyekk 2009.01.12. 08:33:42

Amíg a tömegközlekedés egy rakás sz.r, ráadásul egy bérlet egy fizikai munkás havi bérének 10 %-át elviszi, addig ne ajánlgassák nekem , hogy üljek BKV-ra. Ők lennének a legnagyobb bajban, ha ezt sokan megfogadnák. (Gondolom, a kretén Demszky, meg bandája biciklivel jár. Muhhhaaaha!)Nem hülye rendeletekkel kellene csökkenteni a légszennyezést, hanem azzal hogy pl. a BKV olcsó és jó legyen. Akkor majd rászokunk.

nyomi 2009.01.12. 11:40:35

NetSzemle: 404
Nem lehet buntetni a melost? Akkor ez most vis major a szerzodesre nezve is? En marha, meg elkertem a szomszed kocsijat, hogy tudjak melozni :(

Virág et. 2009.01.12. 11:48:51

nyomi

Sajnos ez nem vis maior. A közlekedést ugyanis megoldhatod máshogy is: kölcsönautó, tömegközlekedés, bicikli, gyalog, akármi.

Azt hogy nem lehet büntetni a melóst, azt csak Demszkyék mondták. De ugyanők mondták már azt is, hogy Bpnek európai szintű tömegközlekedése van. :)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.01.12. 11:54:38

Hmm. Na a kártérítés érdekes kérdés, ugyanis ha pl. sztájk miatt elkésel az annak számít. Ha komolyan vennék az emberek és tényleg mindenki otthon hagyná a kocsit, akkor a BKV összeomlana. Ez nem vis major?

Viszont, mivel nem tiltja rendelet, akár mehettél volna saját autóva is - dicséretes önkorlátozást tanúsítottál (rendelet hiányában önkéntesen) - akkor, ha ebből másnak kára származik, miért is ne kellene megtérítened?

2009.01.12. 12:06:12

Legjobb talán valami szmogjegy lenne. Akinek fontos autóval menni az venne magának. A bevételből meg lehetne P+R parkolóra, congestion zonera, úttakarításra költeni.

Ennek sem örülne senki, de talán mégis értelmesebb lenne. Így, elvileg, most a liftszerelő többletpénzért sem tud dolgozni, más meg akinek pont jó a rendszáma az akár sétakocsikázhat is, ha kell, ha nem.

Más. Harmincegy napos hónap végén(szökőévben februárban is) két páratlan nap van egymás után, szóval páratlannak lenni szivacs.

Masni 2009.01.12. 12:14:53

@slovnaft: milyen másfélmillió?
Olvastatok már kimutatást arról, hogy hány gépkocsitulajdonos van budapesten? nem olyan sok, mint hiszitek. És igen, az összes többi a néhány miatt közlekedik kényelmetlenül, a többi miatt szívja a füstöt.
Jaa, tudom, én most biztos csóró vagyok, akinek nincs pénze autóra. Spec. van autóm, de azt arra használom, amire való: beteg a nagymama törött lába, bazi nagy valamit akarok vásárolni, vidékre utazunk bőröndökkel, a reptérről hazahozzuk a sárit. Ezen kívül gyalog, biciklivel és bkv-val közlekedik az egész család. Mert nem a másikra akarok mutogatni, hogy jajj, én addig nem teszek semmit, ameddig van még nálam is hülyébb!!!
Ennyi erővel, bementek a boltba és loptok egy rúd téliszalámit a biztonsági őrnek meg azt mondjátok, hogy nem is én okozom a legnagyobb kárt az üzletnek, mert van aki egy egész mobiltelefont ellop és az több kerül???

kovácske 2009.01.12. 12:50:02

masni: az önkorlátozás nemes gesztus, de amíg kényszer nem hajtja, nem fog eltűnni százezernyi autó a járdákról és a bedugult közlekedésből. ha (sokkal) drágább lesz autózni, akkor lesz (kicsivel)kevesebb autó.

2009.01.12. 13:20:49

Én 2 hetente vidékről utazom fel a lányomért, hogy hazahozhassam. Ugyan hol tenném le az autót Bp. határán kívül? Kisgyerekkel sem fogok fagyoskodni, amíg jön egy hideg busz! Külföldről hazatérve, honnét fogom tudni, hogy hazafelé nem mehetek át Bp.-en? Arról nem is beszélve, hogy nem jószántamból megyek arra, hanem arra van az út A és B pont között. Azt meg pofátlanság szintjén említem csak meg, hogy miért és hogyan lehet 2x drágább tömegközlekedéssel utazni, mint egyedül egy autóban!? Ha Bp.-i lennék és ott élném mindennapjaim, akkor nyílván lenne bérletem és igenis eltujázgatnék naponta akár, de vidékről alkalmadtán muszályból, vagy bírósági idézésre, munkám végett stb. nem tartom etikusnak a kirekesztést! Sem kidolgozott alternatíva nincs! Az utolsó busz 22:35-kor indul haza vidékre. Csövezzek hajnalig, ha éppen pl. színházba vittem a családot?

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2009.01.12. 15:40:34

zsir!

Ez már benne van a benzinárban. 150 Ft literenként. Ebből telne a kötelező biztosításra, útfelújításra, sztrádaépítésre, P+R parkolókra, ingyenes tömegközlekedésre, új metróra. Csak nem erre költik.

2009.01.12. 15:56:17

@Adblock_júzer:

A lényeg, hogy indokoltság + fizetős alapon kellene korlátozni a forgalmat nem rendszámok szerint, mert akkor nem a vakszerencse döntene, hanem az ésszerűség.

Az csak mellékszál, hogy mire költhetnék a bevételt.

kri. 2009.01.12. 16:25:25

Lenne egy kérdésem, hátha tud valaki erre válaszolni.

Adott valaki, aki nem rokkantnyugdíjas, tehát normálisan 8 órában dolgozik viszont állandó onkológiai kezelés alatt áll (ld. élete végéig brutál gyógyszert kell szednie, rendszeres jelenés az onkológián stb.). Emiatt ugye az immunrendszere egy kalap xar. Ha kocsival jár a munkahelyére akkor ugye nem olyan nagy a kockázat így max. a nagyobb járványokkor szokott beleesni a szórásba, de ha BKV-val kellene járni akkor hetente lebetegedne.

Ilyenkor mi a helyzet szmogriadó esetén? A kivételt csak a rokkantkártyások jelentik, neki ugye nincs ilyen kártyája mert nem rokkantosíttatta magát (vagymi), tekintettel arra, hogy a munkáját el tudja végezni (elég spéci munka) csak sokkal jobban oda kell figyelnie magára.

Előre is köszi a tippekért, tanácsokért!

Virág et. 2009.01.12. 17:55:51

kri.

Nézd meg a rendeletet (főváros oldalán megtalálod, nem hosszú) és nézd meg, hogy valamelyik kivétel alá tartozik-e az illetől, akiről beszélsz.

Szerintem nem és nem közlekedhetsz.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.01.12. 19:33:15

@szobatars: Nekem is volna javaslatom azzal a fércmunkával kapcsolatban, aminek megjelenését követő egy hónapon belül már módosítani kellett, de még így sem üti meg az alkotmányos minimumot. Főpolgármester úrtól megtudhattuk, hogy ez a mostani "szmogeset" csak főpróbának számít. Javasolom, hogy mindazoknak, akik ennek a rendeletnek (sőt rendeleteknek) a megszületésénél bábáskodtak, szintén számítson az adott munkaideje főpróbának és az érte járó fizetést csak Gazdálkodj Okosan játékpénzben vehessék fel.

kri. 2009.01.12. 19:39:54

Virág: és azt nem tudod esetleg, hogy ha pl. az onkológus igazolja, hogy brutál gyógyszert szed tartósan és folyamatosan (OEP különengedélyes) akkor tud-e ezzel valami igazolást vagy igazolványt szerezni? (ld. érdemes-e utánajárni valaminek és ha igen akkor minek?) Köszi :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.01.12. 20:03:31

@Dixie.Flatline: Jó szándékú emberek egyaránt vannak keleten és nyugaton is - sőt kicsiny hazánkban is. Ez az egész nem (csak) jó szándék kérdése.
Itt kérem jogi eszközökkel, még az is lehet, hogy eredetileg jó szándékkal próbáltak befolyást gyakorolni egy adott típusú krízishelyzetre. Nem sikerült, hát kitaláltak mindenféle mentséget, hogy miért is inkompetens a végeredmény.
Szóbal, ha ezt a befolyást jogszabály alkotással tették, csak az a kérdésem, miért úgy tették, hogy nem vettek figyelembe jogi alapelveket? Például milyen megfontolásból feledkeztek meg a nem magyar regisztrációjú (rendszámú) járművekről - ezáltal pozitíve diszkriminálva valamennyit. Ezt szerintem nem tehetnék meg, függetlenül attól, hogy a budapesti közlekedés hány százalékát teszik ki a külföldön regisztrált járművek. Ha szmog van és a lakosság egészsége érdekében drasztikusan kell csökkenteni a káros anyagok kibocsájtást, azonos szabályokat kell alkalmazni a hazai és külföldi, piros és kék, fiatal és öreg autókkal szemben. Az egyedül alkalmazható megkülönböztetési szempontok csak a tényleges káros anyag kibocsájtás, illetve a halaszthatatlan közfeladat ellátás lehet. Szerintem.

2009.01.12. 21:04:40

A fővárosban lakóknak pl. lehet parkolási engedélyük és nyugodtan maradhat ott az autó, ahol tegnap leparkolta. Én, ha meglátogatom a családom és este bejelentik, hogy holnap szmogriadó (ha egyáltalán van netem, vagy TV-t nézek), akkor mit tehetek? Vagy észnélkül csomagolok és menekülök, vagy szabályt szegek és autózok másnap, vagy parkolódíjat fizetek egész nap? És mivan, ha olyan parkoló helyen állok, ahol max. 2 órát lehet? Elszállítják az autót? Nincsenek P+R parkolók, nincs út, nincs szélcsatorna, nincs tömegközlekedés, még csak nem is parkolhatom le az autómat, semmi nincs ami segítene, csak egyoldalú rendelet. Szerintem ilyen formán nem lesz hosszúéletű ez a rendelkezés! Vagy tartok két autót :)...

Navajo 2009.01.12. 21:09:33

Kedves GépÉsz

A 4-es metro nem BKV fejlesztés, hanem politika. Annak idején, vagy 25 éve azért kanyarították az MSZMP székház alá, hogy ha jönnek az imperialista atombombák, akkor a pótolhatatlan és az ország jövője számára igen fontos és becses elvtársak lemenekülhessenek! Ezért született ez a nyomvonal,ellentétben azzal, amit a mérnökök javasoltak, azaz hálózatba tették a nyomvonalt. Ennek ellenére született a paralel azaz párhuzamos vonal a Keleti és a Duna között. Ha megnézed, a 7-es busz vonalán a csúcsforgalmi órákat kivéve alig lézeng utas. Erre a tömegközlekedési "igényre" dobnak ki az ablakon 6oo milliárdot. persze ennek vagy húsz százaléka a párt és az elvtársak zsebébe vándorol.De kussol a Fidesz is, nem merik vállalni a rizikót, azaz a ballib. sajtó támadását akkor, ha csak megemlítenék szükségtelenségét. /nemzeti színház effektus/. Pedig ebből a 6oo milliárdból rendbe lehetne hozni a várost. Metro persze kell. Nyergelj fordulj- /ha ötletet is akarsz/ azaz a Fővámtérnél vissza kell fordulni Budaörs felé. Az előbbi helynél lenne kapcsolat a többi vonalhoz, legalább a budaörsi térség jo kapcsolatot kapna a várossal. Gondold csak el mekkora marhaság, hogy a Gellért térnél megáll a metro, miközben a BME és az egész agytröszt átköltözött az Infoparkba. Több ezren közlekednek oda, tömegközlekedés nélkül! Ezer okot sorolhatnék, ha érdekelne ez valakit. Ma ugyanis a mérnöknek nincs becsülete, a pénzügyi maffiózók csak takaróznak a vett szakvéleményekkel. Régebben ez másképp működött, a gondolkodó, fejlesztő mérnök mellé csatlakozott a pénz és nem fordítva.

Navajo 2009.01.12. 21:22:17

@zsir: A forgalmat nem szabad korlátozni!Ez csak egy elvtársi duma. Rendes demokráciákban a forgalmat szabályozzák. Első lépésként úgy alakítják át egy adott város funkcionális szerkezetét, hogy kiviszik azokat a szolgáltatásokat stb. amik miatt be kell menni a belvárosba! csak második ütemben nyúlnak a tömegközlekedéshez, azaz megfelelő szintű ellátást terveznek, hogy vonzó legyen használni azt. )Pl.Bécs/ A parkolást segíteni kell például azzal, hogy az első félóra, óra ingyenes, de ha valaki ennél többet akar, akkor keményen fizetnie kell. Ezáltal lesz mobil a parkolóhely. Az elvtársak ugyanis pénznyerő automatának tekintik, de a mai rendszer sajnos az. A volt rendőrök, kíberek elnyelik a pénzt, nem hiába robbantgatják egymást a koncért. Röhely, hogy a magyar átlagjövedelemhez képest milyen drága a parkolás. nem tartjátok sértőnek, hogy azonos egy órai munkabérrel? Próbálnák ezt odaát Európáben megtenni. Ebben a banánköztársaságban sajnos meglehet. Egyre terjesztik a parkoló zónákat, itt nálunk a Gugger hegyen már szinte a hegytetőig fizetni kell lassan. A 11-es busz a Barsi parknál alig tud elindulni a megállóból, ugyanis eddig tart a fizető zóna, mindeni itt rakja le az autóját, hogy busszal két megállót visszamenjen a Mártírok útjára. Klassz nem? A Trabant agyú jövőtervezőknek sajnos nem az élhető város a gondjuk, hanem a maffia tökéletes kiszolgálása.

Mackósajt66 2009.01.13. 00:48:03

@zsir:
Amikor autót veszel, fizetsz több százezer forintos regisztrációs adót, a benzin árának 2/3-a szintén adó, plusz fizethetsz az önkormányzatnak gépjárműadót, plusz zöldkártyadíj, plusz ha bemész Budapestre és meg is akarsz állni, a horribilis parkolási díj (amiért nem nyújtanak semmilyen szolgáltatást).

Szerintem talán még be kellene tiltani az autókereskedéseket, és kimondani, hogy Budapesten kizárólag triciklikkel lehet közlekedni (lsd. még Hanoi 30 évvel ezelőtt) - csak akkor ez vonatkozzon Demszkyre és csapatára is.

Demszky annyit tud (megtörtént eset), hogy amikor tüntettek Budapest útjainak katasztrofális állapota miatt, kiment ő is tüntetni és belevigyorgott a kamerába....

Egyébként én nem vagyok budapesti, és ha csak tehetem nem is megyek be Pestre.

AkiKérdez, néha válaszol 2009.01.13. 01:17:30

@mi nem foglalt még:
Nem mondtam, hogy egyet értek vele... Azért is írtam, hogy részvét mindenkinek. Vagy nemírtam? Asszemírtam. De igazából csak cinikus vicc volt amit írtam.

kwbalazs 2009.01.14. 14:39:11

@KopaszMercis: azért én vitatkoznék Veled erről
Egy "ilyen" országban természetesen így működnek a dolgok. Itt nincs átgondolt törvénykezés. Fejlettebb demokráciákban kicsit másképp állnak hozzá, mivel ott talán tapintható valami felelősség a törvényalkotásban. Mivel egy-egy döntésnek súlyos következményei vannak/lehetnek pl. gazdasági társaságokra nézve. Nem csak a szmogriadóra értem. Törvényt alkotni nem úgy kellene mint a WC-n, csinálok valamit, lehúzom azt kész…. Az itthoni állapot eléggé kiszámíthatatlan egy cég számára. Eddig még ismeretlen döntésekre nehéz felkészülni és nem sok időt hagynak rá...Ezen kívül egyik-másik félelmetesen értelmetlen is. "A törvényalkotó szándéka" micsoda magasztos kifejezés! Saját bőrömön is tapasztaltam már mekkora dilettantizmus bukik ki néha egy-egy törvényből. Nem tudom, mit isznak/szívnak amikor normakontroll van. Aztán persze ebben a munkakörben felelősségi kérdés fel sem merülhet.
Éppen ezért valahol egyetértek veled:) Ettől az állambácsitól semmilyen segítséget nem várhatunk el, csak lehúzást és direkt hátráltatást. Az az érzésem pozitívan diszkriminálják a rendszerváltás óta a külföldi befektetőket, hogy tönkretegyék a hazai vállalkozásokat és ezen keresztül rabszolgává tegyék a lakosságot is, ez már sikerült. Sőt a magyar adórendszerrel már túl is lőttek a célon, de ez már másik blog témája lehetne. Odafönt biztosan megéri ez valakinek.
DE nem kell a törvényeknek mindenben megfelelni, itt tévedsz. Aki sikeres, csal, lop, hazudik csak nem kapják el. Ezt teszik a politikusok is:) Ez itt a lényeg. Ezt hívják anarchiának. Ezért pedig a politikai elit a FELELŐS.

A megoldás ebben a konkrét estben egy használt hybrid prius németből vagy szlovák rendszám:) pl. és többé nem b****gathatnak.
Csak mint érdekességet jegyezném meg, hogy ezt az új szmogriadós csodát eu-n belül mi vezettük be elsőként. Azt hiszem direktíva, és akkor nem kötelező ám! Gondolom Kurcsány úr azt hiszi, pirospontot osztanak érte. Ha ingyen van, vezessük be! Nemkicsit szánalmas. Ha ez ilyen könnyen ment, miért nem rendezik a regadó kérdést is ilyen vehemenciával a tisztelt törvényhozók? Vagy esetleg az életszerűtlen, gazdasági válságot és versenyképtelenséget okozó, kuka-ország generáló adórendszerünk teljes reformját? Költői kérdés volt:)

Fölöslegesen pattogok, minden sínen van, hiszen most már lehet szmogriadónk!

kwbalazs 2009.01.14. 14:50:16

@KopaszMercis: azért én vitatkoznék Veled erről
Egy "ilyen" országban természetesen így működnek a dolgok. Itt nincs átgondolt törvénykezés. Fejlettebb demokráciákban kicsit másképp állnak hozzá, mivel ott talán tapintható valami felelősség a törvényalkotásban. Mivel egy-egy döntésnek súlyos következményei vannak/lehetnek pl. gazdasági társaságokra nézve. Nem csak a szmogriadóra értem. Törvényt alkotni nem úgy kellene mint a WC-n, csinálok valamit, lehúzom azt kész…. Az itthoni állapot eléggé kiszámíthatatlan egy cég számára. Eddig még ismeretlen döntésekre nehéz felkészülni és nem sok időt hagynak rá...Ezen kívül egyik-másik félelmetesen értelmetlen is. "A törvényalkotó szándéka" micsoda magasztos kifejezés! Saját bőrömön is tapasztaltam már mekkora dilettantizmus bukik ki néha egy-egy törvényből. Nem tudom, mit isznak/szívnak amikor normakontroll van. Aztán persze ebben a munkakörben felelősségi kérdés fel sem merülhet.
Éppen ezért valahol egyetértek veled:) Ettől az állambácsitól semmilyen segítséget nem várhatunk el, csak lehúzást és direkt hátráltatást. Az az érzésem pozitívan diszkriminálják a rendszerváltás óta a külföldi befektetőket, hogy tönkretegyék a hazai vállalkozásokat és ezen keresztül rabszolgává tegyék a lakosságot is, ez már sikerült. Sőt a magyar adórendszerrel már túl is lőttek a célon, de ez már másik blog témája lehetne. Odafönt biztosan megéri ez valakinek.
DE nem kell a törvényeknek mindenben megfelelni, itt tévedsz. Aki sikeres, csal, lop, hazudik csak nem kapják el. Ezt teszik a politikusok is:) Ez itt a lényeg. Ezt hívják anarchiának. Ezért pedig a politikai elit a FELELŐS.

A megoldás ebben a konkrét estben egy használt hybrid prius németből vagy szlovák rendszám:) pl. és többé nem b****gathatnak.
Csak mint érdekességet jegyezném meg, hogy ezt az új szmogriadós csodát eu-n belül mi vezettük be elsőként. Azt hiszem direktíva, és akkor nem kötelező ám! Gondolom Kurcsány úr azt hiszi, pirospontot osztanak érte. Ha ingyen van, vezessük be! Nemkicsit szánalmas. Ha ez ilyen könnyen ment, miért nem rendezik a regadó kérdést is ilyen vehemenciával a tisztelt törvényhozók? Vagy esetleg az életszerűtlen, gazdasági válságot és versenyképtelenséget okozó, kuka-ország generáló adórendszerünk teljes reformját? Költői kérdés volt:)

Fölöslegesen pattogok, minden sínen van, hiszen most már lehet szmogriadónk!

Navajo 2009.01.14. 16:13:20

Hát hülyék vagyunk? Kik herdálták saját zsebre a jövőnket? Ebből a gázból pár év alatt rendbe hozhatnánk az országot, nem fagynának éhhalálra a magyarok. Idézet:

"A makói gázmező 2012-ben kezdőik a kitermelés, és igenis realitás, hogy az éves magyar szükséglet egy az egyben fedezhető innen' – mondta Szabó György, TXM Kft. ügyvezető igazgatója tavaly május végén egy, az érintett kistérség tagjai számára szervezett találkozón a Magyar Hírlap szerint. Úgy fogalmazott: gazdaságtörténeti lépés volt a 'Makó-árok' nevű bányatelken a nemzetközi ipar legjelentősebb szereplőével, a világelső ExxonMobillal és a Mollal kötött szerződés. A nemzetközileg elfogadott számítások szerint a föld alatt csaknem másfélezer milliárd köbméter nyersanyag lapul. Ez az óriási készlet, amennyiben a jelenlegi felhasználást vesszük alapul, kevés híján száz évig fedezné hazánk szükségleteit. A kitermelés jogát annak idején megszerző Falcon 25 millió dollárért engedte át az Exxonnak a terület közel hetven százalékát, és az amerikai partner ötvenmillió dollárt fektet be a feltárás első fázisában. Ha ez sikeres lesz, akkor újabb ötvenmillió dollár üti a Falcon markát, és az Exxon további százmillió dollárt szán az itteni feltárásba. A második szakasz után a folytatásért újabb 75 millió dollárt kell letenniük az asztalra az amerikaiaknak."

Taxomükke (UK) 2009.01.17. 22:13:33

@Virág et.:
Megkéselni??? Te beteg vagy... évekig jártam öltönyben BKV-val dolgozni, többszöri átszállással, soha senki még csak csúnyán sem nézett rám.
süti beállítások módosítása