Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Hamis számla oroszrulett

2008. január 22. - zugügyvéd
Címkék: apeh
Az alábbi történet több mint tanulságos, és bárki, aki vállalkozó belefuthat egy ilyen történetbe. Nem biztos helyről számlát befogadni gazdasági orosz rulett manapság, mégis sokan hisznek még ebben a sportban. Egy tetemes adóbírság mindenesetre még mindig kedvezőbb, mint egy hamis tanúzás, vagy netán adócsalás.

Jogi tanácsot szeretnék kérni, de mielőtt belekezdek tudnia kell, hogy ami
történt, annak nem akarom a történéseit semmiben sem letagadni.
Sajnálatos módon Önhibámból eredően is megbíztam egy gyermekkori barátom
szavahihetőségében.
De, így utólag tudom, én is hibáztam.

33 éves vagyok.
Van egy vállalkozásom 1997-óta s másodállásúként működtetem.
Eddig soha nem volt semmilyen hatósági ügyem (tartozás, eljárás, stb..
semmi!)

2004-ben keresett meg az egyik barátom. Akkor talákoztam először ez ügyben
vele, s akkor megkérdezte, hogy nincs -e szükségem számlákra, mivel neki
túl sok a bevétele, s jó lenne ha ezzel kompenzálná a dolgokat.
Ez egy baráti segitség lenne.
Igen mondtam.
Hiba volt.
Azóta beidéztek a vám -és pénzügyőrség nyomozóhivatalába, hogy eme
számlákat évekre vonatkozólag is vigyem, mivel tanúként hallgatnak meg az
ügyben.
Én lementem a barátomhoz, s megkérdeztem mi az egész.
Állítólagos milliárdos csalás okirat hamisítás, áfacsalás ügyében
nyomoznak a nyomozók.
A barátomról most kiderült becsapott, hiszen ő is csak közvetítő volt, aki
átvette a számlákat egy másik embertől, aki viszont attól aki a számlákat
kiállította.

A barátom és az ismeretlen ember telefonon konzultált és felszólítottak
arra, pontosabban leírták egy papírra is, hogy mit is mondjak a nyomozó
tisztnek a meghallgatáskor.
Mert a többiek már ezt mondták.
De, nehogy azt mondjam, hogy én ezt tőle kaptam, annak ellenére, hogy én
csak neki fizettem minden esetben, és mindig biztosított arról, hogy a
cégének van erre jogosultsága.
Inkább mondjam azt (papírra leírták meg is van) a személyleírást közöltek
stb.. hogy egy nőtól vettem át, aki mindig a házam elé hozta, akinek már
úgy is mindegy hiszen már állítólagosan előzetes letartoztatásban van.
Havi legmagasabb összeg kb.250.000 ezer Ft. lehetett.
Most már tudom ez pontosan 3 év alatt történt.
Amikor elmondtam neki, hogy nem hazudhatok, hiszen nem is ismerem ezt a
nőt, ha szembesítenek már akkor a szavahihetetlen leszek...vagy ha
poligráfos hazugságvizsgáló elé kerülők akkor is kimutatja a valótlanságot.
Ő azt mondta, hogy 2-3 hamis tanút is kerít, akik majd mellette kiállnak.
Most Ő tagad mindent.
Semmi megbánás benne.

A tény, hogy most már tudom, ezek hamis számlák voltak, és én
elszámoltattam...
Ez az én hibám.
Tudom kell, s az APEH felé ezt jelezni is fogom, a rendőri kihallgatás
után kérni fogok egy őnreviziót, hiszen soha nem igényeltem vissza semmit.
De, ezen számlák elszámolásra kerültek és most már tisztában vagyok és
tudom hogy rosszak.
Kérés, tanács...
Mert most kissé összezavarodtam, s igazán nem tudom mi tévő legyek.
Nem akarok hazudni.
Én igazat akarok mondani, hiszen a vállalkozásomban másodállásban olyan
embereket is foglalkoztok és minden más erkölcsi, neveltetési szempontból
én bármennyire nem a becsületességről szól a mai világ, én nem tudok
másképpen cselekedni.
Tudom ez a helyes út!
De, mi tévő legyek pontosan?
Vallomásnál kérhetem az adataim titkosítását?
Mert célzott fenyegetéseknek vagyok már kitéve, ha elmerem mondani, hogy
kitől vettem át pontosan a számlát, és kinek fizettem.
Nem magamat féltem, hanem a családomat.

Sajnos anyagilag nem állok úgy, hogy horribilis összegeket kifizessek egy
helyi ügyvédnek, mivel édesanyám 32.000 Ft nyugdíjja mellett, a háztartás
majd minden havi 60.000 Ft összköltsége rám hárul... és e mellett pont
hiteltörlesztéssel is szembenállók.
Ami mai napig is folymatos.
Felszólítás, tartozás nem áll fenn.
A bűnömet csalás vétségében elismerem... bár őszintén nem tudtam róla.
A barátom rendesen becsapott.
Legszívesebben laposra verném... de akkor ellenem indulna sulyos testi
sértés járó vád.
Naiv voltam.
De, akkor még nem lehetett ellenőrizni a kapott számlákat, akár az APEH
honlapján is...
Sajnos.
Ha az őnrevizió megtörtént.
Számithatok-e esetleg az APEH-tól elnézöbb elbánásra, hogy én elöbb léptem
mint ők.
Milyen büntetésre számithatok?
Lehet-e méltányossági alapon kérvényt benyújtani... akár részlet fizetést
a büntetésre...
Kérem személyes levél válaszát!

Köszönöm!

Tisztelettel:
egy elkeseredett férfi

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr46307400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oooooh 2008.01.22. 17:12:09

"megkérdezte, hogy nincs -e szükségem számlákra, mivel neki
túl sok a bevétele, s jó lenne ha ezzel kompenzálná a dolgokat."

Ez ám a "jóhiszemű" észkombájn.
Úgy szoktak bevételt csökkenteni, hogy számlát állítanak ki....

andika25 2008.01.22. 17:29:39

"Számithatok-e esetleg az APEH-tól elnézöbb elbánásra, hogy én elöbb léptem
mint ők.
Milyen büntetésre számithatok?
Lehet-e méltányossági alapon kérvényt benyújtani... akár részlet fizetést
a büntetésre..."

Szerintem egyszerűen "csak" önellenőrzést kell csinálni, ehhez - elévülési időn belül - jogod van, nem kell indokolni. További feltétele az önellenőrzésnek, hogy az érintett időszakra vonatkozóan ne legyen APEH által kezdeményezett ellenőrzés.

A pozitív adókülönbözet után (jegybanki alapkamat kétszeresével számítva) önellenőrzési pótlékot kell megállapítani. Ezt a könyvelőd tudni fogja.
Bírságot akkor szab ki az adóhatóság, ha - egy ellenőrzés során - ők tárják fel a különbözetet.

andika25 2008.01.22. 17:30:21

Ja, és ne a rendőri kihallgatás után adjad be az önellenőrzést, hanem minél előbb (akár holnap is).

nokéremtisztelettel 2008.01.22. 17:49:41

Hogy is van ez? Mi?
Vhogy feleseigaz szaga van itt a dolgoknak.
Klasszik számlagyár. Gyorsan lehet itt a tanúból terhelt. Ahogy szokott.
Az "elkeseredett férfinek" miért is volt szüksége 3 éven keresztül számlákra?
A "legmagasabb összeg 250E Ft körül volt"
Amit adott a számlákért cserébe, v ami a számlán volt?
A gyermekkori barát számlákat adott, mert sok volt a bevétele? Amikkel még több lett?
"Naiv voltam...most már tudom, h a számlák hamisak voltak..."
Talán inkább abban a pillanatban kellett volna tudni, h "hamis" számlák, mikor átvette őket és nem voltak mögöttük valós teljesítések, nem?
Jól nézhet ki az a könyvelés/vállalkozás/jóember is, ami/aki számlákat fogad be, pénzt ad értük vkinek , de adót vissza nem igényel, stb.
Vmi sántít ebben a sztoriban.

nokéremtisztelettel 2008.01.22. 18:02:17

És szvsz nem az APEH-től kell tartani, adóbírság meg önrevízió, stb. Hanem a büntetőeljárástól, ami hamarosan elindul a levél írója ellen. Meg persze az ilyen "barátoktól".
A hétköznapi emberi butaság ugyanis nem büntethetőséget kizáró ok.

andika25 2008.01.22. 18:03:32

"nem igényel vissza adót", talán mert annyira azért nem csökkentette le az adóalapját és a fizetendő adót (pl. számla előtti adóalap 500, számla utáni 300). Az "okosak" így csinálják :)

tra lala 2008.01.22. 18:06:18

Furcsa, hogy 3 év alatt nem esett le, hogy aki a sok bevételén akar szépíteni, az nem adja, hanem veszi a számlát.
De ha igaz a történet, akkor a rendőrségnek nem hazudni, mert abból csak rosszul lehet kijönni. Fenyegetés akár van most, akár nincs, a rendőri vallomás után tuti, hogy lesz pár nyugtalan órád miattuk. A titkosított adatok ezen semmit sem változtatnak.

cuebler 2008.01.22. 18:07:24

andika25: az önellenőrzési pótlék a jegybanki alapkamattal egyező mértékű. a késedelmi pótlék - nah az a jegybank alapkamat kétszerese...
én egyébként kivárnék. egyrészt a vpop nyomozók az nem apeh. esetleg tehetnek hivatalból feljelentést - ha megállapítanak (és meg tudnak állapítani) valamit. de ha ésszel fogadtál be számlákat, akkor nehéz dolguk lesz. pl: 2007-ben nekem is átment a kezemen vagy 10-12 milliónyi számla, de konkrét teljesítések vannak mögöttük, azokat számlásítottuk fel. inkább keress egy dörzsölt ügyvédet, esetleg adótanácsadót.

nokéremtisztelettel 2008.01.22. 18:10:17

andika25:

Nem így értettem, hanem h az író szerint ő semmi "rosszat" nem csinált, "nem igényelt vissza, stb." Eztet nemértem én, e.
Ezért kérdem, h akkor miért is vásárolt készpénzért számlákat?
Viszont ha azt csinálta, amit írtál, akkor biza bünti jár majd neki.

Handras · http://www.handras.hu 2008.01.22. 18:12:04

"nincs -e szükségem számlákra, mivel neki
túl sok a bevétele, s jó lenne ha ezzel kompenzálná a dolgokat.
Ez egy baráti segitség lenne.
Igen mondtam.
Hiba volt. "

Innentol kezdve nem is olvastam tovabb. Mirol beszelunk ember? Megirod, hogy ne vegyunk szamlat? Vagy megirod, hogy hulye voltal? Ja latjuk.

En is vallalkozo vagyok, es annyi eszem van, hogy szamlat venni vagy kapni buncselekmeny. Period.

andika25 2008.01.22. 18:17:12

cuebler: igazad van, egyszerese :)

Én azért javasolnám az önellenőrzést, mert ebben az esetben - szerintem - nehezen lehet igazolni a számlák tartalmának valódiságát. Ehhez nem elég egy teljesítés igazolás.

cuebler 2008.01.22. 18:20:24

hát az igazából a vállalkozó tevékenységétől és a számlák tartalmától függ. ha szolgáltató cég és árut vett - hagyjuk. de ha építőipari cég és alvállalkozói teljesítést számláztak - én biztos harcolnék a becsületemért ;-)

andika25 2008.01.22. 18:21:05

És ha valóban büntetőeljárás indul ellene is, akkor talán enyhítő körülmény lesz az, hogy az államnak okozott kárt (elcsalt adó) megtérítette.
Vagy nem?

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.01.22. 18:22:58

Ha túl sok a bevétele, akkor nem ad számlát, hanem kér. Innen már nem stimmel.

Ne azt mondd, amit a "barátod" akar, hanem amit az ügyvéded mond. Mit gondolsz, melyik akar neked jót?

Milyen emberek vannak! Ki kér számlát? Nyomtatok akármit, csak azt mondd meg, hány nulla legyen a végén.

Meg madarak kerestetnek. Van itt egy munka. Te leszel az igazgató, csak alá kell írnod.

andika25 2008.01.22. 18:24:18

cuebler: tudom, miről beszélsz. Volt már dolgom az APEH-hel hasonló ügy miatt - mondjuk az nem volt ekkora horderejű.

Azt jó lenne tisztázni, hogy egyáltalán adóalany-e a számla kibocsátója, vagy sem. Mert amennyiben már nem adóalany, akkor az APEH semmilyen körülmények között nem fogadja el a kibocsátott számlákat.

cuebler 2008.01.22. 18:32:54

"ha valóban..." nekem most is van folyamatban lévő ügyem a vpop nyomozó hivatalával. két hónapja egy levél sem rezdült... az ügyvéd ismeri a vezető nyomozót és a jogtudor szerint egy hónap múlva lezárják a nyomozást - megállapítások nélkül. az ügyfél továbbra is csak tanú... csak hogy a dolog súlyát is érezzétek: milliókról van szó.
sajnos a nyomozó hatóságok sokszor csak futnak a pénz után, és mindeközben pedig az eljárásra vonatkozó határidő is szorít. a másik oldalon pedig kidörzsölt, pitbullként acsargó ügyvédek, adótanácsadók és adócsalók. és egy olyan jogrendszer, ami túl sok jogot biztosít akkor is, hogyha már szinte tény, hogy csalsz. ha lenne rá lehetőségem, most már a másik oldalon folytatnám a megszerzett tudás birtokában...

nokéremtisztelettel 2008.01.22. 18:40:16

andika25: ja enyhítő körülmény, késedelmi kamatokkal, stb.
Azért is kérdés, h 250E-ket adott a számlákért, v annyi szerepelt a számlán. Már a minősítés miatt. Mer ugye asszem 10-15%-ért szokták adni a piacon.
3 év alatt havi 2,5 misi/de akár 250E adóvonzatai, jó, ha befizeti, de ugye mibű? Írja, h megterhelő a házt. ktséget meg stb. fizetni.
Szal ebből könnyen lesz pénzbünti átvált. leülésre.
Ja meg sztem itt most mind1 h adóalany-e a számla kibocsátója(bár itt ugye nem is valószínű, h az) Ezeket a számlákat az apeh nemigen fogja elfogadni.

Handras-nak igaza van, nem kő venni számlát oszt kész.

Ha igaz, amit írt a jóember, akkór biz átb*szták. De hun volt ilyenkor a könyvelője?
Igaz/hamis, akkor is bcs-t követett el.

andika25 2008.01.22. 18:40:17

igen, de itt nem milliós, hanem milliárdos csalásról van szó. Pár nullával több :)

Abban nagyonis igazad van, hogy túl sokan ússzák meg ezeket a disznóságokat.

nokéremtisztelettel 2008.01.22. 18:42:51

Most nézem csak, h "...összeg kb.250.000 ezer Ft."
Ez ugye csak elírás?

andika25 2008.01.22. 18:44:21

"Ezeket a számlákat az apeh nemigen fogja elfogadni" Pontosan ez a véleményem nekem is.

De ha nem ad be önellenőrzést, akkor a nyakába sózzák a kétszeres pótlékot, plusz az adóhiány 505-át adóbírságként... tehát még mindig jobban jár, ha önként vallja be és kér egy részletfizetést (akár 24 havit is)- nem?

cuebler 2008.01.22. 18:45:36

nokéremtisztelettel: a könyvelője olyan lehetett, amilyen. az én ügyfeleim is vesznek számlát - de nem buknak vele évek múltán sem...
handras: tiszteletre méltó a nézeted, de sajnos "nem életszerű", az apeh szóhasználatával élve. tapasztalatból állítom: ha tízezret el lehet csalni, 90% meg is teszi.

andika25 2008.01.22. 18:46:39

"Mer ugye asszem 10-15%-ért szokták adni a piacon."

Mondok ennél jobbat: a piacon üres számlatömböt is lehet venni, aztán azt írsz bele, amit akarsz.

Oregon (TM) 2008.01.22. 19:20:55

Annyi mas modszer van koltsegek csokkentesre (legalis es szurke is), a legalja a szamlavasarlas, amit lehet alkalmazni csak tudni kell kitol veszi az ember. Erdemes multitol. (ide most nem irnek tippeket)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.22. 19:22:29

Nem erre mondják, hogy aki nem tud úszni, az ne másszon a fára, mert elüti a villamos?

Netuddki. 2008.01.22. 19:24:41

És az üres számlatömb sorban van sorszámozva, vagy össze-vissza? :)

Azért az üres számlatömbnek is ugyanaz a rizikója. Ha jön egy ellenőrzés, és a sorszámokat összehasonlítják bukta van. Ugyanúgy mintha fals adószámú számlát fogad be valaki.
Úgyhogy én sem igazán értem mit is akar a jóember. Azaz éretem, megúszni a büntetést.

Persze bennem megintcsak felmerül, a XXI. században hogy lehet ilyesmiket megcsinálni.
Ps.: Csak költői kérdés volt.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.22. 19:46:54

RE: Oregon (TM) 2008.01.22. 19:20:55

"Annyi mas modszer van koltsegek csokkentesre"

Mármint a költségek növelésére... persze csak papíron. Gondolom azt akartad írni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.22. 19:50:16

RE: kovi1970 2008.01.22. 19:24:41

"És az üres számlatömb sorban van sorszámozva, vagy össze-vissza? :)"

Éppen tavaly változott: jan.1-től csak a kiadott sorszámtartományba tartozó előnyomott számlák az érvényesek.
Számítógéppel viszont olyan számlaszám-tartományt használsz, amilyet csak akarsz. Sok értelme volt így a szigorításnak...

Oregon (TM) 2008.01.22. 20:57:01

dark future: persze :) ugy latszik ragados az ellenkezojenek az allitasa itten.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2008.01.22. 21:25:29

Ez egy "népi játék"! Ugyanez ment tegnap este 8ig. Sorban "ültek" az ügyfelek az irodámban és hozták a "hirtelen még találtam" októberi-novemberi-decemberi kp.s szállító számlákat, hogy na most már mehet be az áfabevallás.
Következő menet májusban!

"De hun volt ilyenkor a könyvelője?" - ez milyen hülye kérdés!

Ja, amit tehet a "kedves ügyfél": többiek már korrektül leírták.

Rák Attantam 2008.01.22. 21:45:37

Ezt egy könyvben olvastam, már nem emléxem, hogy hol: ;)

"A baj már úgyis megvan.

Ha nem tanuskodsz a "barátod" akarata szerint, akkor "bántani" fognak.
Ha tanuskodsz, akkor esetleg lebux és húzol mellé a hűvösre.
Viszont akármelyik eset jön be, valszeg mindenképp fizetned kell valamilyen büntit, talán nem is keveset.

Én a helyedben jól szemenköpném magam, majd miután letörölgettem a nyálam, felhívnám a "barátom", hogy oké, úgy tanuskodom, ahogy akarja, de nyomasson egy kis lóvét, mondjuk 10-20 millert, hogy legyen miből büntit fizetni, meg ha bukta van, akkor legalább a család ne éhezzen. Persze ne bankszámlára utalja, mert automatice elveszik a lét.
Kápé adja kézbe. Aztán valld be, mint padláson talált pénzt. Hivatalosan adózd le amit ilyenkor le kell, a többiből meg fizesd a büntit és etesd a családot.
És legközelebb gondold meg, hogy szóba állsz-e régi barátokkal..."

Itt hagytam abba az olvasást kábé. Hogy milyen könyvekre nem bukkan manapság az ember? :)

gromit 2008.01.23. 00:49:04

"kerem szemelyes level valaszat" nem azt jelentene, hogy "ne tedd man ki a netre, mert mar igy is fenyegetnek"?

csak ugy kerdezem...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.23. 08:32:36

egy dolgot mind nem értetek: túl sok volt a bevétele SZÁMLA NÉLKÜL és ezért akarta azt számlák kiállításával lefedezni

nagyon sok kis cég van aki számla nélkül árusítja a cuccait, és aztán ahhoz, hogy a költségszámláit legyen miből leírnia (hogy ne legyen veszteséges), kiállít annyi számlát, hogy feljöjjön nullára (és ott még lehúzza a százalékot)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.23. 08:36:37

zárójelben megjegyzem, hogy Németországtól Svájcig, Amerikától HongKong-ig mindenhol úgy számlázol ahogy akarsz, a legtöbben általában a Microsoft Money programot, vagy Excelt használnak

egyetlen ország mi vagyunk, ahol ilyen számla hisztéria van, máshol a bolti blokkot ugyanúgy el lehet számolni pikk-pakk és kész

azt sem értik, mi az hogy áfás számla, meg pl. amit vámoláskor kérnek hogy mi szerepeljen a számlán, azt gyakorlatilag a másik 208 országból egyetlen egyben sem csinálják úgy

andika25 2008.01.23. 09:19:36

Gyuszi bácsi: szerintem nem kell különösebb magyarázat arra, hogy miért van nálunk ekkora szigorúság...

A levélíró esete sajnos tipikus, és gyanítom, hogy a fordított ÁFA bevezetése sem fogja felszámolni ezt a fajta csalást. A feketén kifizetett munkabért továbbra is le kell írni valahogy...

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.01.23. 11:34:44

Én is naiv voltam. Gyerekkori barátom megkért, hogy kísérjem el a bankba, nem akar sok pénzt egyedül kivenni. Aztán megkért, hogy fogjam meg a pisztolyát, amíg ő a táskájában keresi az igazolványát. És ha már fogom a pisztolyt, tartsam a pénztáros felé, hogy felkeltsem a figyelmét (mert sajnos a pénztáros kicsit szétszórt volt, telefonált, meg a kollégákkal beszélgetett) és kérjem meg, hogy méltányosságból (mert olyan jó ügyfél a barátom) adjon kicsit több pénzt, mint ami a számláján van. Mondjuk az összeset a széfből.

Ez nekem korrektnek tűnt, én cukorkagyáros vagyok, és a Pista bácsi tíz éve minden nap vesz tőlem cukorkát, ezért a múltkor tripla adagot adtam neki. A bankok is csinálhatnának ilyet, jobb lenne a társadalmi megítélésük.

Meg is kaptuk a sok pénzt, nagyon örültünk és hálálkodtunk. Kifelé menet még le kellett lőnöm a biztonsági őrt, aminek nem örülök, mert ellenkezik az elveimmel, de hát útban volt, meg aztán amúgy is veszélyes szakmát választott.

A barátom olyan hálás volt, hogy nekem is adott a pénzből. De aztán jöttek a rendőrök, és most azt mondják, vissza kell adnom. Ez nem igazság szerintem, mert én teljesen jóhiszeműen megdolgoztam érte. Szerintetek fognak vádolni valamivel? Ez komoly dolog? Ugye nem?

De mindenesetre ezzel a barátommal többet nem megyek bankba, az biztos. Meg is mondtam neki.

VIC20 2008.01.23. 13:50:15

Ez naggyon jó volt!

TAPS!

Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.23. 15:16:13

Öreg sekrestés sétál a patakparton, és egyszercsak eléugrik egy békát. Lehejol, hogy megnézze a miféle béka ez, aztán meglepődve tapasztalja, hogy a béka megszólal.

- Kedves sekrestyés úr! Volna e olyan szíves és kézbe venne engem, és megsimogatná a fejem búbját?

Az öreg sekrestyés meglepődve tapasztalja, hogy a béka emberi hangon szólt hozzá, így óvatosan felemeli a békát, tenyerébe helyezi, és megsimogatja a feje búbját. Aztán hozzászól a békához.

- Miféle béka vagy te, hogy emberi hangon szólalsz meg?
- Hát én valamikor hajdanán egy szépséges 10 éves kisfiú voltam, de egyszer errefele sétáltam, és a gonosz boszorkány békává varázsolt, azóta vagyok ilyen.
- Hát ez nagyon szívszorongató történet. De biztosan van módja annak, hogy a varázslatot valahogy megtörjük?
- Hát ennek egy módja van. Ha egy gáláns úriember hazavisz a lakásába, megvendégel engem vacsorára, majd befektet maga mellé az ágyba, akkor a varázslat másnap reggelre meg fog törni.

Az öreg sekrestyés megsajnálja a békát, és úgy tesz ahogy a béka említette. Hazaviszi, főz neki finom levest, amibe a béka belkóstól, majd utána beteszi maga mellé az ágyba, és óvatosan betakarja. Másnap reggel amikor az öreg sekrestyés felébred, megnézi a békát, és meglepődve tapasztalja, hogy egy gyönyörűszép 10 éves kisfiú fekszik mellette.

A védelem ezzel befejezte beszédét.

Netuddki. 2008.01.23. 16:08:56

Ez jóóó! :)))
És baromira gusztustalan is egyben. Pfújj.

GYUSZI BACSI · www.fizetesem.com 2008.01.23. 08:36:37
Szerintem a mi kis országunk erősen vezető pozíciót tölt be azon országok körében, ahol:
- A legbonyolultabb az adórendszer. (Vajon miért?)
- Ahol csak az fizeti meg az összes adót, aki nem tud kibújni alóla. (Miért?)
- Ahol a legnagyobb a munkabérre eső adó és egyéb járulék. (Az állam(döntéshozók) sokat akar markolni...)
- Ahol eleve adócsalóként kezelnek mindenkit. (Na vajon miért?)

VIC20 2008.01.23. 17:39:25

Bástya elvtárs:

Azt hiszem, az eredeti vicc kislánnyal, aranyhallal és cigánnyal operált. A sekrestyés nem annyira találó. Egyébként nagy klasszikus!

VIC20 2008.01.23. 17:40:11

kovi1970: Ezek költői kérdések vagy megválaszoljam? :)

mindegggy 2008.01.28. 17:48:18

F@szom az összes ügyeskedő, adócsaló, feketén foglalkoztató, jól élő "vállalkozó" fülébe!
Ezért (is) tartunk ott, ahol tartunk!
Az utak tele vannak többmilliós autókkal, minimálbérből!

EZ KURVAORSZÁG, KÉREM...

edesanya 2008.01.29. 17:36:44

Szerintem is.
Itt mindenki ügyeskedik.
A pénz beszél a kutya ugat.

2008.02.22. 12:36:44

Na, most egy haver felhívott, hogy ezt a sztorit én írtam róla... most hogy bizonyítsam, hogy NEM???????!!!!!!!!!!!!! És hogy azt sem tudom mirol dumál? :))))))))))))))))))))))))))))

Trixyke 2010.11.01. 19:21:11

Nem ehhez kapcsolódik szorosan,de foglalkoztat már egy ideje hogy hogyan tud valaki 10-15%-ért számlát adni úgyhogy neki nem lesz baja és a könyvelésébe is beleteszi??Ha ezt valaki nekem elmondaná...

Sics68 2010.11.01. 23:56:53

Üdv!

@Trixyke:
> hogyan tud valaki 10-15%-ért számlát adni úgyhogy neki
> nem lesz baja és a könyvelésébe is beleteszi

Már valaki leírta elvben, most leírom neked a gyakorlatban is.

Tegyük fel, hogy hősünknek van egy boltja, ahol ámítástechnikai cuccokat árusít.

Beesik egy ismerős apuka, hogy venne valami elektronikai cuccot, mondjuk egy laptopot... de ha lehet "áfa nélkül" agy "fél-áfával"... és persze így szükségképp papírok nélkül.

Ok, okosan megoldják.

Eztán hősünk megpendíti néhány vállalkozó ismerősének, hogy nem-e akar venni (papíron) egy laptopot ...

Ugye a laptop az eredeti vevőnél lesz, a laptop vásárlásáról számla meg egy vállalkozónál, aki ezt szépen leszámolja kötlségként. ( OK, itt soká tart az avultatás, de hosszú távon azért jó dolog... )

Ha viszont hősünk árul és tölt nyomtatópatront, festék-kazettát stb is, akkor havajdízsinapfény, mert ezek a tételek már elég kicsik ahhoz hogy irodaszerként vagy alkatrészként egyből leköltségeljék...
süti beállítások módosítása