Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Őrjítő vakriasztás

2013. április 24. - zugügyvéd

A Zugügyvédnek az alábbi történetről eszébe jutott az az időszak, amikor egy bankban dolgozott jogászként, és havonta ügyeletet kellett adni az éjszakai vakriasztások kezelésére, és a riasztórendszer kikapcsolására. Volt amikor egy beszökött macska aktiválta a riasztót.


Helló Zugügyvéd!

Érdekes eset történt tegnap a Budafoki úton. Este 8 körül megszólalt
egy üzlet riasztója a társasház földszintjén, az utca fronton. Ez este
8 körül kezdődött, és a riasztó valahogy sehogy sem akarta abbahagynia
 dolgot. Az emberek (jómagammal együtt) 9 körül már idegesen
gyülekeztek lent, hogy mit lehetne tenni - jelzem a riasztó körülbelül
kéznyújtásnyira elérhető magasságban volt. Ekkor már a rendőrök is
kint voltak, és a következő érdekes helyzet állt elő:

1. Az üzlet (ami még teljesen üres) tulajdonosát nem lehetett
utolérni. Elérhetőség nem volt kiírva, közös képviselő nem tudott mit
tenni. A rendőrök kinyomoztak egy telefonszámot, de azon sem sikerült
elérni az illetőt.

2. A riasztót nem engedték hatástalanítani a riasztót, mert az
rongálásnak számít. Jelzem, többen felajánlottuk a szakszerű
(csavarhúzóval lebont, akkut is lehúz, kultúráltan) segítséget, valaki
a kevésbé szakszerűt (baseball ütővel ment volna neki, úgy fogták
vissza a rendőrök...). Javasolták a feljelentést másnap csendháborítás
miatt, de ne nyúljunk hozzá...ezután megkérdeztem, hogy ugye maradnak,
amig nem kapcsol ki? Nem irigylem őket, tuti halláskárosodás :(

Az egyéb okos megoldásokat (öntsük le vízzel, stb) nem boncolgatom :)
3. Az áramot nem lehetett kikapcsolni, a villanyóra az üzletben volt.

Persze ez a riasztó akkuja miatt nem lett volna teljes megoldás.

Később meguntam a dolgot, felmentem, és a riasztó is elhalkult (szép
lassan csökkent és alakult át vinnyogássá) 3 óra után - ekkor már
biztos voltam benne, hogy a riasztó (sziréna) a hálózati ellátás
hiánya miatt kapcsoltott be, és ennyi idő alatt merült le. Gratulálok
annak, aki ilyen hosszú időre programozta.

A zaj olyan szinten visszaverődött a falakról a környező utcákba, hogy
a Martos koliból is átjöttek.

Kérdés: mit lehetett volna tenni? A rendőrök cselekvésképtelenek
voltak. Kire, mire lehetett volna hivatkozni?

Konklúzió: A katasztrófa, hogy 8 felnőtt ember nem tud megoldani
helyben civilizáltan egy ilyen egyszerű problémát. Mi lesz, ha tényleg
baj történik?

Szép napot,

D.



16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr125244584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guy2 2013.04.24. 17:57:39

Hát, szerintem lett volna rá megoldás, minden házban van egy jogász meg egy villanyszerelő, meg két tanú, akiket nagyon zavar a hangzavar, szerintem meg lehetett volna oldani. :-)

Lángharcos 2013.04.24. 18:01:58

Anyámék szomszédja a társasház udvarába állított be riasztót. Aztán az megszólalt mindenre, amíg nyaraltak, nyitva hagyott ablak, stb stb... Akkor pedig úgy szólt, hogy a legtávolabbi szobában se lehetett megmaradni. Mivel magánszemélyek, mi akkor a nagyszülőt kezdtük el zaklatni, hogy oldja meg.. Az öreg nagyon örült neki, amikor éjszaka hívogattuk - de hát akkor szólt az a szar. Az ember aludni, a rendőrség meg töketlen.

Páneurópai Harci Kos 2013.04.24. 18:05:44

Felénk is volt ilyen aztán, miután a rendőrök elmentek, levertük a riasztót.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2013.04.24. 18:21:24

Nem gagyi riasztóberendezés egy idő múlva magától elhallgat (1-7 perc, beállítástól függ) és csak akkor szólal meg újra, ha újból oka lesz rá.
Rá kell szólni a bolt tulajdonosára, hogy sürgősen kerítsen elő egy normális riasztó szerelőt, mert ha a környék még egyszer nem tud pihenten munkába menni miatta, akkor számíthat vagy száz darab kártérítési perre egy pertársaságtól.

Martian (törölt) 2013.04.24. 18:31:11

Pont rendőrt nem kellett volna hívni, csendben, tanúk nélkül leverni és annyi.

csaba03 2013.04.24. 18:37:43

Ilyen nálunk is volt, egy használaton kívüli irodában. Gondnok hozta a létrát, én felmásztam egy csavarhúzóval, akksi kivesz, tulaj 2 nap múlva megkapta. Rongálás nem volt, miért is lett volna...

dobzse.laci 2013.04.24. 19:44:06

@bunkó: Ha jól tudom, erre valami szabvány is van.
Autó riasztó 30 másodpercig szólhat, lakás-üzlet talán 5-15 percig. (utóbbi csak nagyságrendileg stimmel).
Tehát a riasztó üzeme szabálysértő volt.
Miután a zsaruk elmentek, ki kellett volna kötni, aztán a tulajnak kiszámlázni a munkadíjat 10csilló+ÁFA-ért :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.24. 19:51:28

az elozo hozzaszolok sommasan osszefoglaltak a lehetosegeket, neked poszt tolo meg azt javasolnam hogy arrol a tejbetok idiota helyrol probalj meg egy rendesebb helyre elkoltozni, ahol olyan idiota imbecillis szomszedok vannak

TegnapVéressetFingottam 2013.04.24. 20:10:10

egy hasonló esetet én oldottam meg. Rövid áramszünet volt este6 körül, több riasztó megszólalt, de kb 20 szomszéddal arrébb az egyik nem akarta abbahagyni, tulajok nem voltak otthon, 10 kor már fél utca ott tanakodott, vittem ilyen gyorsan kötő szigetelő purhab-sprét, és nyomtam egy focilabdányit az egészre, teljesen elnémította, csak pár méteres körzetben lehetett hallani. Amúgy ezt az ötletet egy filmben láttam korábban :) 2 napig szólt amúgy, a tulaj akkor ért haza. 10 perc alatt eltávolította a habot, és átjött megköszönni a vészmegoldást.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2013.04.24. 21:11:27

Anno a házunk előtt rendszeresen megszólalt egy autó riasztója. A gazda örülhetett neki, így mindig tudta hol a verda, ő nem foglalkozott vele. Így ment ez minden villamos után pár napig, amikor is elegem lett és leballagtam a szerszámos ládával. Leültem az autó elé és elkezdtem a hűtőrácson keresztül leszerelni a kürtöt. Alig kezdtem bele, megszólalt mögöttem egy alak, hogy mit csinálok. Felvázoltam neki a helyzetet, de folytattam a munkát. Erre azt mondta, hogy de az övé az autó, mindjárt lekapcsolja. Mondtam neki, hogy nyugodtan, én addig szerelek.
Soha többé nem hallottuk a riasztóját azóta. Ja, mindez éjjel kettőkor és amikor lezárta, akkor vettem észre, hogy szinte minden ablakban állt valaki és megtapsoltak.

Bird 2013.04.24. 21:30:57

Ez nagyon gyakori eset. Egy vári udvarban – ami három ház közös légtere - egy vasárnap délután négykor megszólalt egy üres lakás riasztója. Kihívták a rendőröket, de mivel a lakásajtó érintetlen volt, visszavonultak.

Megpróbáltam telefonszámot szerezni a lakás tulajdonosához, de az sikertelen volt. Akkor már négy órája visított kibírhatatlan hangerővel a sziréna. Egy létráról levertem, amikor szólt az ismerős, hogy elérte a lakástulajdonost, aki már indul is. Mondtam, hogy ne fárassza magát, mert levertem riasztót.

Ezután kaptam a lakástulajdonostól – aki amúgy az 1. számú szívsebész – egy listát, hogy mennyit fizessek (harmincvalahány ezret), különben beperel. Írtam neki, hogy beszéljük meg, de nem reagált.

Körbejártam a három ház lakóit, hogy igazolják melegében a történteket, hogy ha per lesz, ne maradjak egyedül, de a tulajdonos azóta nem jelentkezett.

Az akkori és jelenlegi rendőrkapitánnyal ez ügyben vitában voltam és vagyok, mert szerintem mind lakásnál, mind autónál a hatóságnak kötelessége lenne megszüntetni a másokat nagyon zavaró zajhatást más rendkívüli esethez (például a füstgomolygáshoz) hasonlóan.

TegnapVéressetFingottam 2013.04.25. 22:05:24

@peter3374:

nem kamu, ez volt az alany:
goo. gl/maps/vlwOr

villámcsapás miatt volt pillanatnyi áramszünet a környéken, telefonvonalra van kötve a riasztó onnan kapott villámkárt, cserélni is kellett a belső dobozát. A tulaj másnap reggelre tudott volna legkorábban hazautazni, de a sikeres halkítás miatt ráért 2 nappal később hétfőn.

peter3374 2013.04.26. 12:01:54

Azert kamu a torteneted mert latszik az irasbol hogy meg az eletedben nem lattal purhabot.
Azt a reszt elhiszem hogy lattad egy filmben..

TegnapVéressetFingottam 2013.04.26. 20:21:13

miért ne lattam volna purhabot, az tény hogy nem ecseteltem a bénázást vele, rongyot tekertem a riasztóra lazán, a rongy réseivel kezdtem, alul nem is maradt volna meg nyersen, még karton darabokat hoztak, meg facsavarokat, de rongy megoldotta. 5x annyi volt végén a földön mint a riasztón. Amig nyers addig ragad mindenhova, és többszörösére duzzad, én higitoval szedtem le magamról meg a házról földröl, a tulaj meg letördelte, késsel levagdosta, maradékot megvmi eltávolitó löttyel áztatta le. köv kérdés? Kár hogy így offtopic kicsit a téma

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.05.07. 00:32:20

A szabálytalanul működő, alvást ellehetetlenítő, ezzel egészségügyi kockázatot, és anyagi kárt okozó riasztó kapcsán, ha a riasztó megrongálásval okozott kár kisebb mint amit az egész éjjeli riasztó hallgatás okozna (az egészségügyi kérdést nem említve) akkor vajon jogos védelemről van szó?

Feltéve, ha a szükségesnél nem teszel több kárt a riasztóban...

Ha nem, akkor az átlagembernél megáll a tévedés (jogos védelmi helyzetnek értékeli) mint büntethetőséget kizáró ok?

Illetve veszélyes-e a társadalomra az ilyen riasztó elhárítása?
süti beállítások módosítása