Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Csődbe vitt az ajánlatkérés

2011. július 14. - zugügyvéd

Az alábbi ügyre talán a bíztatási kárt lehetne ráhúzni,de azt is csak nagyon erőltetve. Az ajánlatkérés az nem ígéret szerződéskötésre.


T. Zugügyvéd!

Tanácsot szeretnék kérni, hogy mi az esélyem, hogy az ajánlatkérőt a kieső jövedelem miatt kártérítésre kötelezhessem a késedelmes válaszadása miatt.

1991 óta vagyok informatikus egyéni vállalkozó. Megbecsült és jól fizetett munkáim voltak eddig. A legutóbbi munkám az egyik minisztériumhoz kötött 1999 és 2010 között évente hosszabbított vállalkozói szerződéssel (ez egy cirkusz volt a jogszabályi kötöttségek miatt minden évben, másfél évben, arcpirító és megalázó sokszor a munkatársak számára is, de hát ez Magyarország, itt így mennek a dolgok).

A munka egy fontos alkalmazás alkalmazás- és adatbázis-gazdai tevékenységének ellátása volt egyéb informatikai alkalmi munkák mellett (iratminták, adatrögzítés, telefonkönyv aktualizálás és készítés, küldés,  tanácsadás stb.). Ezek mind kemény, teljes munkaidős, sokszor munkaidőn kívül végzett munkák voltak, meg is fizették becsülettel. Az érintett munkatársakra egy panaszom nem lehet, korrekt, együttműködő partnerek voltak, és azt hiszem, ez visszafelé is így volt.

A gond az új kormány színre lépésével kezdődött. Kijelentették, hogy minden külsős szerződést felülvizsgálnak (az enyémet hallomásból tudom, hogy korrektnek ítélték) és felbontják vagy lejárat után nem hosszabbítják. Én persze nyugodt voltam, persze nem sokáig, mert egy újabb gond is társult, ez pedig a két minisztérium összevonása. A gond, hogy a másik minisztériumban már dolgozott 2 kormánytisztviselő ezen az alkalmazáson. Az én véleményem szerint hármunknak is bőven lett volna munka (egyedül és az alkalmazottammal sem győztük), de hát nem így döntöttek. Novemberben közölték velem, hogy januártól nem hosszabbítanak.

No, ez persze azonnal kiverte nálam a biztosítékot, hiszen 11 évig egy speciális alkalmazáson dolgozva (tehát teljes tudásanyagom leszűkült és speciális lett) az egész vállalkozásom egzisztenciája került veszélybe. Írtam fűnek-fának, kértem, hogy próbáljunk valami megoldást találni.

Januárban kaptam egy e-mailben felkérést ajánlattételre az eredeti munkámra. És itt kezdődnek a gondok. Az ajánlatkérés korrekt, az összeget is megnevező felkérés volt, amire azonnal válaszoltam. Teltek, múltak a hetek, rendszeresen érdeklődtem a titkárságon, tájékoztattam őket, hogy próbáljanak mielőbb dönteni, mert vészesen fogynak a tartalékaim.
Elérkezett május vége, amikor már olyan levelet kellett küldenem, amiben vállalkozásom teljes csődjét voltam kénytelen bejelenteni: teljesen fizetésképtelenné váltam, a felhalmozódott tartozás megközelítette a 800eHUF-ot (NAV inkasszó és amit akartok). Ekkor már kénytelen voltam 100%-ig bízni a szerződéskötésben, mert már arra sem volt pénzem, hogy munkát keressek, sem internetezésre, sem telefonra, sem beutazásra nem volt már pénzem, teljesen ellehetetlenültünk édesanyámmal anyagilag (vele kettesben élünk).


Erre jött a válasz június 1-én, hogy bocsi, nem kötünk szerződést. Nos, nem kell ecsetelnem, mit éreztem. AZ érzelmeimen kívül úgy érzem, itt egy nagy átverésben volt részem. 3 és fél hónapig hitegettek, hogy hátha. Persze mondhatná bárki, hogy minek vártam eddig: két ok,
- az egyik, hogy jól megfizettek és miért ne próbáljam megmenteni a munkám, egy olyan rendelkezés ellenében, amiről jól tudom, hogy nem teljes körű (hiszen nem lehet minden külsőst kirúgni, vannak, akik létfontosságú szolgáltatásokat nyújtanak ma is) és tudom, hogy a munkámra most is szükség van a visszajelzések alapján,
- a másik ok, hogy hozzá voltam szokva a hosszú szerződéskötésekhez, hiszen majdnem minden évben hónapokig tartott, sokszor utólag, mire megkötötték a következőt, tehát nyugodtan várhattam.

Ez a végleges felmondás persze arculcsapásként ért. Január közepe óta várakoztatni érdemi válasz nélkül, szerintem felelőtlenség volt, főleg a rohamosan romló helyzetem ismeretében.

Tehát a kérdésem a következő: van-e jogi precedens, esély arra, hogy mondjuk 30 napos várakozáson túl történő hitegetésből eredő anyagi veszteségem megtérítésre kerüljön? Mondjuk az ajánlatban szereplő ajánlattételi árat kérném 3 és fél hónapos várakoztatás után.

Mi a véleményük?

Mivel nincs rendszeres netelérésem, kizárólag alkalmi levelezéssel tudok kapcsolatot tartani.

Hozzájárulok ahhoz, hogy esetemet közzétegyék a blogon.

Bármilyen segítséget, tanácsot szívesen fogadok. jelenleg ugyan még nincs munkám, bár vannak jó ajánlataim, amik biztosnak látszanak, persze a fentiek fényében már nem bízok csak a zsebemben lévő pénzben.

 

 


Üdvözlettel,

GF
 

115 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr773067689

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az átlátszó.hu már most bajban van 2011.07.14. 21:48:19

Az ex-indexes Bodoky Tamás vezetésével életre hívott oknyomozó oldal szinte azonnal a hatóságok célpontjává vált. Az újságírót – aki nem adta ki forrását – akár el is ítélhetik....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Exploiter 2011.07.14. 18:35:27

Sajnos az a baj, hogy hozzászoktál a közszférához, meg a fix melókhoz.
A való életben 5-6 esélyesnek hitt ajánlatból lesz egy meló, persze kevesebb pénzért és rövidebb határidőre, mint ami az ajánlatban szerepelt.
Ezért perelni elég érdekes elképzelés, sztem.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.07.14. 18:36:50

így dolgozz állami megrendelésre...
de szerintem semmi nem kötelezheti a másik felet arra, hogy a te "kockázatvállalásod" (specializálódásod - bazz, milyen bonyolult szó!!!) okán kártérítést fizessen szerződésbontáskor. én sem fizetnék rá, az tuti...

tbk74 2011.07.14. 18:37:02

"11 évig egy speciális alkalmazáson dolgozva (tehát teljes tudásanyagom leszűkült és speciális lett)"

Nem szabad leszükíteni tudásunkat egy területre.

Ha 11 évig jól megfizették, akkor miért nem tartalékolt legalább annyit, hogy a netre teljen (kb. havi 3 ezer forint) ?

Szerintem, ha lett volna konkrét szerződés, akkor nagy eséllyel lehetett volna perelni. Email-en kapott szövegeket nem szabad alapul venni.

tbk74 2011.07.14. 18:39:04

Még valami: 11 évig tulajdonképpen alakalmozottként dolgozott a minisztériumnál 'vállalkozói' szerződéssel. Elég sajnos, hogy egyes minisztériumoknál sem vették komolyan az ország törvényeit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.14. 18:47:17

novembertol mostanaIG egy vasat atrtottal tuzben ami meg biztios sem volt.....
kopzben nem volt melod...
most meg penzt akarsz azert, mert nem kaptad meg a melot, amit senki nem igert meg
/sem eloszerzodes, sem semmi/
nem igazan ertem

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.07.14. 18:48:30

SEMMIT sem szabad elhinni, ami a közszférából jön ajánlatkérés címén. Pláne nem "fülkeforradalom" esetén, ahol egyértelmű, hogy az új kormánynak megvannak a saját csókosai.
A másik pedig, hogy sosem szabad egy lábon álldogálni, mert ha azt kirántják alólad, akkor vége mindennek.

Visegrádi 2011.07.14. 18:51:13

Szerencsére nincs semmi esélyed jogi útra terelni az ügyet.
Hol élsz te? Örülhetsz, hogy még kértek ajánlatot, de azon felháborodni, hogy mégsem nyertél?
Tudod az első pofon a legnagyobb, aztán a többit lassan megszokod..

Gonosz Dán 2011.07.14. 19:04:39

a posztoló hülye, azt hiszem ez nem titok. látszik hogy soha egy percig sem lenne képes megélni a piacról

Pávor Jál 2011.07.14. 19:18:48

Adjon le pályázatot más országok minisztériumaihoz is, hátha máshova felveszik!

Mille38 2011.07.14. 19:24:28

@tbk74: Igen, ez a legnagyobb gond. A minisztériumban nem vizsgálódott az OMMF.

ggaborx 2011.07.14. 19:31:21

Tényleg, komolyan egyéni "vállalkozónak" képzeli magát a posztoló? Hihetetlen milyen emberek vannak. És még perelni is szeretne...lol.

Arculcsapásként érte az elutasítás, miután hónapokkal előtte már egyszer lapátratették. Arra azért kíváncsi lennék, hogy amíg várt a döntésre mégis mi a francot csinált mint egyéni "vállalkozó". Gondolom vakarta a tökét ahelyett, hogy egyéb lehetőseg után nézett volna. Biztosra vette, hogy kedvező döntés születik? Milyen rózsaszín álomvilág már ez? Könyörgöm! Ébresztő!

Ha valaki "vállalkozónak" képzeli magát, talán kezdjen el vállalkozni. A posztoló tulajdonképpen ugyanolyan csókos volt 11 évig, mint akik most a helyére kerültek.

Mylady 2011.07.14. 19:41:20

Izé... szerintem 11 év alatt bőven lett volna ideje a poszt tolónak arra, hogy bebiztosítsa magát, meg a megélhetését és a jövőjét egy több lábon álló vállalkozással. És akkor egyrészt nem lenne ekkora tragédia egy megbízás elvesztése, másrészt nem szűkült volna le a tudása erre az egy dologra.
Ja! És akkor nyugodtan nevezhetné magát vállalkozónak. Mert így nem az.

Paeonia 2011.07.14. 19:48:47

Kedves posztoló, ne haragudj, de ennyi éven át munkajogilag valójában ún. színlelt szerződéssel dolgoztál, és most ennek a következményeit "élvezed". Nem lehettél volna vállalkozó, ha csakis annak az egy minisztériumnak dolgoztál, és másnak nem. Ők jól jártak mert költséget csökkentettek azzal, hogy nem ők fizették utánad a járulékokat, te pedig rosszul jártál, mert munkajogilag semmi sem jár neked tőlük, pl. felmondási időre lóvé, végkielégítés, ilyesmik.
A hasonló szerződéseket már több éve elkezdték megszüntetni, és bár nagyon nem csípem az új kormányt, (sem), ez most kivételesen nem az ő hibájuk, hogy így történt (mert ezt írtad).
Ez egy tizenéve fennálló nem törvényes helyzet volt, örülj hogy megszabadultál tőlük.
Informatikusként tuti hogy találsz munkát, akár vállalkozóként, akár alkalmazottként.

felszopó 2011.07.14. 19:53:19

lejárt a szerződés és te nem tudtál tovább az állam csöcsén csüngeni. mi a probléma?

felszopó 2011.07.14. 19:55:59

gondolom ilyen remek alkalmazásokat fejlesztesz mint a régi bkv menetrend és társai :D

felszopó 2011.07.14. 19:56:35

ja most látom csak hogy kb 45 évesen nemcsak az állam hanem még mindig anyuci csecséből szopikázod a tejcikét! gratulálok! :D

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.14. 20:15:04

Ez sajnos teljesen bukta. Lehet a magán szektorban állást keresni.

Tyeplica 2011.07.14. 20:15:30

@GF: El szabad mondanod, hogy mégis mi volt ez a speciáilis alkalmazás, amire szakosodtál?

Vagyunk itt páran szakmabeliek, akik talán meg tudnánk védeni a mundérod becsületét, ha mondanál valami konkrétumot.

Tomasz_a_gozmozdony 2011.07.14. 20:29:41

Kirugtak a miniszteriumbol a havert, megszunt a zsiros allas, meg az ingyen penz. Ha ertenel valamit a dolgokhoz, akkor tuti lenne munkad. Ez van. Ad penzt az allam, nem szinlelt szerzodessel. 28500 forintot. Jelentkezz az illetekes hivatalban. Vagy menj el dolgozni, ne anyadon eloskodj.

Elijah_Baley 2011.07.14. 20:31:53

@felszopó: egy igazi régivágású informatikusnak nincs barinője :)

Peetee 2011.07.14. 20:38:32

Szar helyzet, ezt elismerem.

De 3hónap alatt csődbe menni 11évnyi jól megfizetett munka után???? Kész röhej...igazi (mindenét felélő) magyar vagy....
előrelátás?

Én az elmúlt 3évben ~3.5millió forintot forgattam vissza a cégbe, volt 10-11olyan hónap ,hogy befelé kellett pakolni a pénzt....de talpon maradtunk, embereim megvannak, adóhivatalt kirendeztük, és újra van folyamatosan előre 6-8hétre megrendelés. Tavaly 2-3hétnek is örültem!

Szóval, bocs, de ez kurv@gáz!!!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.07.14. 20:39:17

A posztoló hülye, de majd tanul belőle és okosodik. De ti itt bunkó parasztok maradtok zsigerből...

Elijah_Baley 2011.07.14. 20:41:12

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: mink itt nagy többségban -szerintem- nem megbízási szerződéssel reszelünk db2-t vagy pakolgatunk abapot folyton megújuló állambácsinak :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.07.14. 20:42:02

Én is dolgoztam közszférában úgy, hogy hónapról hónapra hosszabítgatták a szerződésemet (de legalább alkalmazottit), aztán amikor felmerült, hogy nem hosszabítanak, azonnal munkakeresésbe kezdtem. Jobb későn mint soha, állj neki. Biztos van legalább egy ismerős, akinél lehet netezni munkakeresés céljából legalább. Arra viszont ne számíts, hogy az adatrögzítést, iratminta készítést és egyéb kemény informatikai munkákat becsülettel megfizetik a minisztériumon kívül is.

Elijah_Baley 2011.07.14. 20:46:39

amúgy egy átlag multis aljameló IT helpdesk ad bruttó 4 kilót, és ha kiszagolják h értesz valamihez, simán előrejucc pénzben is...

telkoe 2011.07.14. 20:46:48

@Tyeplica:
Ezt azert nehez lesz megvedeni:
alkalmazás alkalmazás- és adatbázis-gazdai tevékenységének ellátása volt egyéb informatikai alkalmi munkák mellett (iratminták, adatrögzítés, telefonkönyv aktualizálás és készítés, küldés, tanácsadás stb.)

Tipikus eset arra hogy a vallakozashoz nem csak szakmai munka kell hanem behozni a megbizast es tartalekolni arra az idore ha nincs megbizas. 11 ev allami megbizas alatt ezt a posztolo sajnos elfelejtette

Blogger Géza 2011.07.14. 20:51:44

Istenem, hogy ilyen idiótákra költötték az én adóforintjaimat eddig...

Rwindx 2011.07.14. 21:07:42

Azt hiszem az én véleményemet a többség már leírta.

kanoc 2011.07.14. 21:30:39

Szar ügy. De ne rinyálj, mert millióan vannak mások is hasonló helyzetben. Én például az építő iparban gályázok immáron 26 éve mint maszek, pardon, Egyéni Vállalkozó. 10 ajánlatból nagyon jó arány, ha egy bejön. Pedig egy épület kiköltségelése, még a horror drága programok ellenére is napokba kerül. Jobb esetben megköszönik, vagy még azt sem. Szóval szerintem bátran pereld be őket! Garantáltan veszítesz. Ja! És fel kéne ébredni! Elvileg 1990-óta kapitalizmusban élünk. Ott pedig csak a bizonytalanság a biztos. :))

Perillustris 2011.07.14. 21:31:45

"Kerüljük ki a bértáblát" projekt.

médiamanipulátor 2011.07.14. 21:31:58

1.ez nem lehet igaz
2.ha mégis: az ország 1 millió vállalkozója és cége pereljen minden leadott sikertelen árajánlat után
3. ha posztoló szerint 2. rendben...

Perillustris 2011.07.14. 21:33:49

"Kerüljük ki a bértáblát" projekt.

Meridian74 2011.07.14. 21:35:01

@De gustibusaut bene, aut nihil:

"...amúgy egy átlag multis aljameló IT helpdesk ad bruttó 4 kilót"

Hol? Itt Abszurdisztánban? Mondj egy ilyen helyet és máris kilépek. És nem egyedül tenném ezt...

Elijah_Baley 2011.07.14. 21:51:41

@Meridian74: unisys, hp, mások újabban aszonnyák tata, huawei (arrafele hál istennek még nem jártam)...
monnyuk köll hozzá inlis iz á mászt end méjzser juropien lengvitcs is áprisiétid, de ha értesz valamihez ami bonyolultabb mint a vindóz ötpontegy hómedisön mókolása rimót eszisztenszen, a lista jóval bíztatóbb, mert ott már bejön az inszórszing is.

Secnir 2011.07.14. 22:13:15

@De gustibusaut bene, aut nihil:
csatlakodzom az előttem szólóhoz...

kék-zöld 2011.07.14. 22:32:37

Sajnos igazuk van a többieknek, igen elkényelmesedtél 11 év alatt. Mi kollégák voltunk, csak engem már 2006-ban lapátra tett a semmihez sem értő főnököm, és igen hamar ( 3 hónap) találtam másik lehetőséget, pedig több mint 10 évvel vagyok idősebb. Csakhogy én 13 évig dolgoztam ott köztisztviselőként, de 2 szakmát is elvégeztem munka mellett + nyelvet is tanultam, de egyiket se államköltségen se munkaidő kedvezményt, se szabadságot nem kaptam, mert az osztályon nem én voltam a csókos! Tudom, hogy nagyon nehéz helyzetben vagy, ha bármi lehetőség adódik megkereslek! Üdv. egy volt kolleganő a szalai utcából

Borcsika 2011.07.14. 22:34:27

szerintem az a szitu, hogy a posztolónál okosabb emberek felmérték, hogy valójában miből is áll ez a munka, mi a program alapja, hogyan lehet fejleszteni, hogy minél kevesebb emberrel el lehessen ezt csinálni, és ezt a sokkal okossabb embert felvették alkalmazottnak, zsíros fizuért. a posztoló pedig pofára esett, mert elképzelte, hogy ő az isten, és nélküle megáll a közigazgatás. van még mit tanulnia az élettől, és teszem fel, ha sikerült tetemes adósságot felhalmoznia, akkor a jól jövedelmező időszakban hanyagolta a befizetéseket, és ő volt báró Csekonics.
Ez az 'így jártál" kategória, semmi nem tart örökké, nem szabad egy lábon állni, és főleg nem kell ezt a kormányt okolni. az előző csapatnál lehet, hogy túl mélyre nyaltál, és meghálálták. ez így van, és lesz, amíg világ a világ.
felesleges nekimenni bírósági úton, nincs rá jogsegély. jól körberöhögnek, és még a perköltség is a nyakadba szakad. törődj bele, és kutasd a piacot. el lehet ám menni alkalmazottnak is. ha akkora spiller vagy, akkor biztos szívesen alkalmaz egy informatikai ség, kellemes fizuért.

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2011.07.14. 22:42:29

Kedves Posztoló!

A sok "állami csecsen lógtál" komment után megpróbálok jogilag hozzászólni.

Itt két jogszabályi rendelkezés jöhet szóba:
Az egyik a Ptk. 6.§ az utaló magatartásról, de sajnos ez az eset nem tényállásszerű. Nem bízhattál alapos okkal a szerződés meghosszabbításában, és ebből a bizakodásból nem származott károd. (Kár lett volna, hogy ha pl lemondasz más munkát, vagy felveszel egy alkalmazottat, veszel egy új gépet, stb.)
A másik a az úgynevezett biztatási kár -Ptk 205.§ (3) - ezzel meg az a baj, hogy nincs károd. Tehát ha mondjuk erre alapozva felvettél volna embert vagy vettél volna egy új gépet. (Akkor is necces lett volna.)
DE
Neked kárenyhítési kötelezettséged van. Keresned kellett volna új munkát, átképezni magad (!) stb.
A leírtakból jogászként a kártérítési esélyed szerintem 0

Hurri Kán 2011.07.14. 23:02:42

Azt írja, 11 évig volt munkája, és becsülettel mag is fizették... Akkor mégis mi a ló...t csinált, hogy 5 (öt) hónapra elegendő tartaléka sem volt?
Van kérdés?
Nincs kérdés...

ghck 2011.07.14. 23:09:27

óóóóó édes istenkém! :(

-A_A- 2011.07.14. 23:11:26

bocs haver, de ahogy már leírták, ez a veszett fejsze nyele. használd az alkalmi netet inkább álláskeresésre.

2011.07.14. 23:13:21

Rendszeresen hosszabbítgatott, vállalkozási szerződés "teljes munkaidős" melóra, amit ma már mások munkaviszonyban látnak el, és ebből volt a vállalkozásnak egyedül bevétele - ez sajnos vegytiszta színlelt szerződés, ahogy azt már sokan leírták.

Nem támadólag, de azt azért furcsának tartom, hogy 11 évnyi folyamatos állami megrendelés után egy vállalkozó máról holnapra él, nincs annyi tartaléka, hogy pár hónapot kiblekkeljen bevétel nélkül?
A másik kérdésem, hogy 3 és fél hónap alatt hogy jött össze egy egyéni vállalkozásnak 800 e Ft tartozása, ha nem is működött? Mert az rendben van, hogy fizeti maga után minimálbérre a járulékokat, na de azon túl...?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.07.14. 23:28:12

@tff: hogy jon ossze a tartozas az apeh fele?
Nagyon egyszeru: a kedves vallalkozo a 2010 evben kiszamlazottak utan nem tudta befizetni az adot es/vagy az afat, hanem evkozben felelte.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2011.07.14. 23:56:13

@orangeman: "Az egyik a Ptk. 6.§ az utaló magatartásról, de sajnos ez az eset nem tényállásszerű. Nem bízhattál alapos okkal a szerződés meghosszabbításában, és ebből a bizakodásból nem származott károd. (Kár lett volna, hogy ha pl lemondasz más munkát, vagy felveszel egy alkalmazottat, veszel egy új gépet, stb.)"
Kb. hasonló történt velem egy KüM megrendelés kapcsán néhány éve (tényleges vállalkozói tevékenység). Nyilvánvaló ráutaló magatartásuk miatt lemondtam több munkát arra az időszakra, amelyre igénybe akartak venni, de (egyébként a minisztériumon kívül álló ok miatt) az utolsó pillanatban kiderült, hogy mégsem tartanak igényt a szolgálataimra.
Tájékoztattam őket, hogy a sajnálatos eset miatt milyen kár ért, ők pedig első szóra kifizették. Teljesen korrekt volt az egész intézése.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.07.15. 01:08:16

ez most valami paródia?

"egyéb informatikai alkalmi munkák mellett (iratminták, adatrögzítés, telefonkönyv aktualizálás és készítés, küldés, tanácsadás stb.). Ezek mind kemény, teljes munkaidős, sokszor munkaidőn kívül végzett munkák voltak, meg is fizették becsülettel."

telefonkönyv aktualizálás, mint kemény informatikai munka :)) na ne hülyéskedjünk már...

ilyen eset is csak az államigazgatásban fordulhat elő: emberünk valami évtizedes cuccot hegesztett jó pénzért, közben elkényelmesedett, nem képzte tovább magát, aztán a végén még ő csodálkozik, hogy nem onnét megy nyugdíjba.

a hozzá hasonló kollégák miatt kellett szívnunk a közintézményeknél még egy-két évvel ezelőtt is a dos-os szarokkal (K11 és társai), mert volt a minisztériumokban és az államkincstárnál egy csomó hülye, akik clipperen és dbase-en kívül semmi máshoz nem értettek, és nem is voltak hajlandóak megtanulni, a főnökük meg leszarta, hogy két évtizedes technológiát használnak.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.07.15. 01:44:38

muszáj volt mégegyszer elolvasnom, akkora gyöngyszem ez a post.

"minden évben hónapokig tartott, sokszor utólag, mire megkötötték a következőt"

nem elég, hogy színlelt szerződés, ráadásul még azzal is eldicsekszik a marhája, hogy időnként utólag kötötték meg... gratulálok.

egyébként meg aki egy évtizede dolgozik az állami szférában, az már igazán tudhatná, hogy
1. a melót az kapja meg, akinek jobbak a spanjai és magasabb pozícióban vannak,
2. az ajánlatot meg azért kérték be, mert az eddigi közalkalmazott arcok osztottak-szoroztak, és kedvet kaptak a vállalkozáshoz, de kellett nekik egy alternatív árajánlat valami lúzertől.

fapad 2011.07.15. 01:46:34

kedves posztoló, csak csendben jegyzem meg, hogy a benzinkúton is meg lehet keresni 80 ezret, csak le kell dolgozni a munkaidőt. abból már kijön az internet meg a rezsirész a maminak, sőt még egy rendes ing is.
ha nekem felmondanák a zsíros infós állásom, és nem lelnék másikat, hát biza szó nélkül mennék megint vinni a tányérokat, mint húszévesen, ötödannyi fizuért. az is pénz, az is munka. széles mosollyal ám. welcome to the real world.

HeyMaLooKitsmeeeeeee · http://www.aki.index.cikkironak.megy-ne.sirjon.ha.basszak.com 2011.07.15. 05:28:07

Ha a sztori igaz (és biztosan az), akkor csak örülni lehet a bukásnak és az egész felhajtás legalább annyira szar, mint a The Company Men.

Valószerűtlen és bulvár, a lényeg hogy a nép megsirassa szerencsétlen főhőst aki csak a saját idiótasága és életképtelensége miatt került szar helyzetbe.

Mondsza, ha GF nincs is, de ekszbokszod ugye azért van?

HeyMaLooKitsmeeeeeee · http://www.aki.index.cikkironak.megy-ne.sirjon.ha.basszak.com 2011.07.15. 05:56:39

"Januárban kaptam egy e-mailben felkérést ajánlattételre az eredeti munkámra."

Ha létezésed élet- informatikai tudásod meg versenyképes lenne a dinoszauruszfekáliák görgetésén kívül, akkor megnézted volna a levél forrását is nem csak amit az ótlúk mutatott:

Feladó: "Dr. Prof. Amatoba Mufumbo" <elprezidente@freemail.ng>
Címzett: "GF"
Tárgy: 5,000,000USD átutalásra készen ha Ön elfogadni munkát hamar!!!!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.07.15. 05:57:29

van ilyen hogy BIZTATÁSI KÁR, de ez kevés lesz hozzá, hogy bizonyítsd. egy gyvéd, aki pénzt szagol mögötte - bár neked nincs - persze meggyőzhet az ellenkezőjéről.

Capo di tutti Capi · http://www.izine.hu 2011.07.15. 05:59:01

@orangeman: Azt is említhetted volna jogászként, hogy Magyarországon nincs precedensjog.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.15. 06:09:39

1., Az e-mail hivatalos levél
2., Nem csak az írt szerződés, de az adott szó is érvényes erejű!
3., A PTK-ban számos pont van a tisztességes viselkedésre

Ha jogállam lenne Magyarországon, megnyerné a pert!

psr6 2011.07.15. 07:18:19

Nem lehet, hogy az állami hivatala telefonkönyvének meg egyéb egy-két belsőleg hegesztett tök béna rendszer abajgatásába beletunyult, egyébként versenyképes tudással sohasem rendelkezett valakiről van szó?

Azért csüngött az állami emlőn. Sok ilyet láttam, hivatalokban erre-arra. Nulla realitásérzék, piac és munkaismeret, ennyit látok. Ha kivágták, szerintem pont a helyére került.

Ezt már 11 éve is nehezen lehetett informatikusnak hívni. A sírása kb annyit ér, mint amikor Micike rájön az akadémián, hogy vettek automata kávéfőzőt a professzor urak, és hát nincs tovább.

J.Wolfram 2011.07.15. 07:53:38

na, szegény GF, mondhatni "házhoz ment a lóf@szér..."
nem elég, hogy csődbe ment, de ha elolvassa a kommenteket biztosan beledug egy vékony drótot a tápegységbe... :(

egyébként a megoldás, hogy 11 év alatt ki kellett volna építeni egy korrupciós bázist az állami cégnél. ez itt csak így működik.

kellett volna 1-2 ember (rokon), akiknek tejelni kellett volna vissza, akkor lett volna nagyobb megbízás is. jött más, aki tudta hogy megy ez. még az üzleti szférában is megy vissza a boríték a zsebbe egy-egy zsíros megrendelés után (főleg nagy cégeknél), nem hogy az államiban. még pár év és a csúszópénznek is lesz szj száma, meglátjátok!

J.Wolfram 2011.07.15. 07:56:48

ha nincs lezsírozva egy meló*, ajánlatot azért szoktak kérni, hogy legyen két drágább a közbeszerzéshez. ez ált. a csókos feladata, hogy hoz két másikat, de mivel itt volt egy balek, aki fix pénzért dolgozott, az egyik megvolt. legalább "hivatalosabb" a dolog...

*ezt onnan lehet tudni, hogy velem beszélik meg, hogy mennyi lehet az ajánlat, és ebből kinek menyit kell adni. ha ez nem történt meg, akkor a két balek egyike vagyok. ez van.

különvélemény 2011.07.15. 08:13:13

Jajj, szegény egymunkahelyes anyucipicifia elbukta a zsíros állami miutyiját.
Félretenni még anyuci szoknyája alatt sem sikerült neki a 11 év alatt.
Képezni is elfelejtette magát, és most sincs szándékában tanulni.

Mindjárt megszakad a szívem.
Az ilyenek eltávolítása miatt +1 pont a fidesznek.

kafferbivalybalamber 2011.07.15. 08:18:29

Ha jól értem, a melót eddig két minisztériumban párhuzamosan csinálták, az egyikben az ott dolgozó közalkalmazottak, a másikban meg GF és kollégája.
A két minisztériumot összevonták, és ezután csak a közalkalmazottak csinálják majd.
Hát, szóval: azt hiszem, ezt nevezik racionalizálásnak, és a közpénzekkel spórolásnak. Hogy hónapokig szórakoztak a dologgal, az meg sajnos nem szokatlan, nagy állat lassan mozdul.

magyar ember teli szájjal 2011.07.15. 08:51:26

Istenem, mekkora lúzer. Majd veszek tőled hajléktalan újságot, ha valami vicceset írsz a kolduló papírodra.

arod75 2011.07.15. 08:56:03

@J.Wolfram: sajna ez így működik.
De ugye az sem újdonság, hogy az állami intézménynek vállalkozó gyakran már túl van a munka dandárján (minden ugye tegnapra kell), amikor a szerződése még nincs aláírva, mert a magyar közigazgatásban állandóan "helyzet" van, állandóan új főnökök és átszervezés. Nem beszélve a leadott számlákról, ami állam bácsitól még sosem jött meg 30 nap alatt, de te már áfát/evát fizettél rá a semmiből, +havonta a járulékaidat (amit ezentúl ellenőriznek, hogy megfelelő mértékben emeled-e a saját fizetésed).
Tehát megértem posztoló csalódottságát, de attól még nem törölgetem szoknyámmal a könnyeit.

szopoklész 2011.07.15. 09:14:03

Ismertem pár ilyen srácot, akik így dolgoztak. Ideje volt rendet tenni és kirakni az "vállalkozókat". Nem tudom, hogy nálad mit jelent a "jól megfizettek", ha pár hónap alatt "csődbe mentél". Nálam a "jól fizetnek", az havi 500eFt nettó.

tede 2011.07.15. 09:14:28

Ha megértést kerestél haver, azt itt a neten nem fogod megkapni. Egyébként ha nincs pénzed netre, hogyan írogatsz ilyen írásokat? Netcafé-ból?
Én megértem a helyzetet, a közszférában mindig kockázatos volt dolgozni. távoli rokonom önkormányzatnál dolgozott és amikor szín és arculatváltás volt náluk, akkor lapátra került még úgy is, hogy felajánlotta, hogy hajlandó betölteni az éppen üres beosztotti állást alacsonyabb bérért. De ez flusztrálta volna az új fönököt, aki valakineka a valkije volt és pár évvel a diplomázás után máris alkalmasnak találtatott osztályvezetői posztra.

A különbség csak annyi, hogy a rokonomat nem fizették jól 11 évig és mégis megélt valahogy a tartalékaiból meg a munkanélküli segélyből meg a minimális végkielégítésből, amit kapott.

Ha valaki 11 évig jól keres, akkor utána ne sírjon, hogy nincs tartalékja. Félre kell tenni.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.07.15. 09:19:36

én nem lennék a kommentelő helyében (11 év fizetett lógás valamelyik minisztériumban + éves szabadság kivétele minden évben + lazulás + no kompetísőn + no ecsívment rikvájörnment + nó fákíng esszeszment proszesszisz in evri jír)

a kommenteket olvasva meg pláne nem.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.07.15. 09:23:04

@psr6:

"...mint amikor Micike rájön az akadémián, hogy vettek automata kávéfőzőt a professzor urak, és hát nincs tovább..."

:))))))))))))))

Csakegyvélemény 2011.07.15. 09:38:40

Szeretnék gartulálni a blog írójának!! Van egy szerződése, amelyet minden évben meghosszabbítottak. Majd közlik vele novemberben, hogy mégsem. November és január között mit csinált? Nem akkor kellett volna elkezdeni gondolkodni, hogy januártól is legyen munkája? Nem most siránkozni (bocsi), hogy JAJJJ, MOST MI LESZ?? Ez egy felelőtlen hozzáállás, tekintettel az anyukájára is. Nem javaslom a peres utat sem. Amire gondol, az a bíztatási kár, de az nem a "pályáztatásra" vonatkozik, különös tekintettel arra, hogy már NOVEMBERBEN jelezték, nem hosszabbítják meg a szerződést. Persze nem ismerünk minden részletet.

Valamint egyet értek több előző kommentelővel: nem szabad 1 lábon állni (lásd: specializálódás :-D)

MPL firstlady 2011.07.15. 10:04:12

ha itt arról a szoftverről és arról a minisztériumról van szó, amire gondolok, akkor:
ez a szoftver (amit egy jó nevű cég fejlesztett ki) anno bekerült az államigazgatásba, és olyan tervek voltak, hogy majd ez lesz a naaagy és egységes dokumentumkezelő alkalmazás a kormányzatban.
ha ez az a szoftver, amire gondolok, akkor azt kell mondjam, hagyott némi kívánnivalót maga után, de nagyon úgy tűnt, nyomták a fejlesztő céget, mint krahácsot.
anno több minisztériumban is lerakták/megvették központosított közbeszerzésben, ahol a három közül nem az első helyre rangsorolták az értékelésben..
ez a bété tesztelte folyamatosan, meg segített a fejlesztésben/hegesztésben. mer azt kellett, de rendesen.

aztán a választások előtt még kötöttek szerződéseket amíg lehetett.
ha jól tudom, nem csak a bétét daszták ki onnan ahol dolgozott, egy másik minisztriben a szoftvert hirtelen lecserélték természetesen egy "megfelelőre" (ezt mindenki értse ahogy akarja)
ezt az egészet egyébként előre lehetett borítékolni, nem tudom az úr mire számított, amikor azt gondolta, hogy az ajánlata egyenlő a szerződéssel.
azt hittem több esze van...

isti77 2011.07.15. 11:35:00

@chipanddale74: a magánszektorban elég nehezen talál állást az, aki korábban a közszférában dolgozott.
A magánvállalkozók elég egyöntetű véleménye szerint nagyon sokat ártanak a munkamorálnak a közszférában eltöltött évek (van is benne valami). Ha beírja az önéletrajzába, hol dolgozott, be se hívja meghallgatásra egy magánszférában ténykedő munkaadó.

stichus 2011.07.15. 17:05:19

@dark future: mert a vékonyklienses oracle-s borzadalmak most sokkal jobbak helyettük...

faridaoccse 2011.07.15. 17:30:59

Hajajaj.

Ez gáz, úgy ahogy van. Kőkeményem leplezett munkaszerződés, amely jó, hogy nem megy tovább (mármint ez a rendszer).

A szerződés határozott idejű volt, kész passz, ezzel nincs mit kezdeni. Ajánlati kötöttség, hogy létrejött-e, a másik oldalról, nem hinném, legalábbis a posztból nem jön le.

Kártérítés eleve akkor jön szóba, ha a másik fél jogellenesen jár el. Én itt semmi ilyet nem látok...

Hja, valaki már írta: "Köszöntelek a való világban"

Ez van.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.07.15. 20:00:53

@stichus:
A dos-os cuccoknál gyakorlatilag bármi jobb. Néhány ősöreg gépet fenn kellett tartanunk csak ezért (mátrixnyomtatókkal), mert persze hálózatot azt nem kezelnek, lézernyomtatókat nem kezelnek, az új VGA-kártyák a DOS-os full screent nem ismerik (a nagyfelbontású TFT-ken a legnagyobb karakterkészlettel is légyszarnyiak a betűk, ha ablakban futtatom), import/export nuku, windowsos kódtábla nincs, szóval szívjon vele akinek két anyja van.

Elijah_Baley 2011.07.15. 20:33:33

asszem GF (hehe, nomen est omen...) nem jutott előbbre ezzel a poszttal de legalább megédesítette a multiknál szellemi segádmunkát végző IT-sok unalmas hétköznapjait :)

HeyMaLooKitsmeeeeeee · http://www.aki.index.cikkironak.megy-ne.sirjon.ha.basszak.com 2011.07.15. 22:00:46

@Con Storm: ne add alá a lovat, mert amilyen hülye még elhiszi és eladja a lakást a mama feje fölül hogy abból pereljen.

Aztán te leszel a következő BIZTATÁSI KÁR címszóval, a vesékből finanszírozva.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.16. 08:51:41

@HeyMaLooKitsmeeeeeee: Szóval akkor mi az a jogi kifejezés, hogy adott szó? meg mi az a jóhiszeműséggel való visszaélés?!

Meg mi az az amilyen hülye elhiszi... becsületsértés?!

de ez a biztatási kár mindent visz...

HeyMaLooKitsmeeeeeee · http://www.aki.index.cikkironak.megy-ne.sirjon.ha.basszak.com 2011.07.16. 20:49:47

@Con Storm: felőlem pörgethetjük a szaros lapátot, vagyis a látogatottságot de egy ajánlatkérés sehol nem kötelezi az ajánlatkérő felet, hogy el is fogadja. Pont, mondat vége.

Ha a sztori igaz (és miért ne lenne az) akkor aki 11 év alatt semmit nem tett félre egy zsíros melóból továbbá aki a közszférában eltöltött 11 évnyi tapasztalat után sem látja hogy változhatnak az idők szelei (továbbá a közszféra bürokráciája egy heresérves mammut lassúságával halad), az jogszerűen, paragrafusba és kőtáblába vésve, hivatásos bírói végzéssel, fellebbezés nélkül Hülye, Életképtelen és Darwin-díjas.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.16. 22:40:56

@HeyMaLooKitsmeeeeeee:

Az hogy további bűnelkövetéseket ejt, becsületsértés, emberi méltóság megsértése bűnpártolás, jóhiszeműséggel való visszaélés és stb...

Szóval, ha felhívsz egy vállalkozót telefonon, hogy szálljon ki és javítsa meg a hűtőt, és mire odaér közlöd, hogy bocsi, más gyorsabb volt... attól a kiszállást meg kell fizetned...

A problema az, hogy a szerződéskötés kilátásba volt helyezve... ha ő ezt tudja tanúval bizonyítani... akkor a rendelkezésre állási időre jogos követelése van! De ez ténylegesen attól függ, hogy megtörtént-e a szerződéskötés kilátásba helyezése és bizonyítható!

Én ha megyek egy közalkalmazotthoz, orvoshoz vagy bárkihez, kapásból be van kapcsolva egy diktafon, aminek a típusa szerepel az bíróságokon elfogadott elsőrendű bizonyítékokat rögzítő eszközök listáján... persze nálam orvosi segédeszköz, a rossz memóriám miatt...

HeyMaLooKitsmeeeeeee · http://www.aki.index.cikkironak.megy-ne.sirjon.ha.basszak.com 2011.07.17. 00:07:06

Ha felhívsz egy kurvát, hogy mennyi az orál, akkor remélem azonnal be is mondod neki a bankkártyád számát a háromjegyű kóddal együtt hogy rögtön ki is fizesd.

Kábé ennyire életképes GF idióta siráma. A hasonlatod meg szar.

Egyébként a krónikus paranoia ma már gyógyítható betegség.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.07.17. 17:37:57

@Con Storm: mit nem lehet azon érteni, hogy egy kérdés nem ígéret?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.17. 17:48:42

@droid_: Azért itt hosszú évek jogszerűtlen gyakorlatáról van szó, amit lehet bizonyítani...

És erre alapozva, a vállalkozó jóhiszeműen járt el... ebből származott a kára...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.07.17. 17:55:56

@Con Storm: aha, ha mindketten csaltak eddig, akkor posztoló jóhiszeműen elvárhatja hogy tovább csaljanak együtt, annak ellenére, hogy tudta hónapok óta, hogy ennyi volt? Rákérdeznék, te vagy posztoló?

egyszerüen 2011.07.17. 21:59:27

@Con Storm:
csendben megjegyzem hogy semilyen szerzödés nem volt kilátásba helyezve, csak kértek egy árajánlatot. Ebből még nem következik az hogy szerzödés is van

Én is szoktam 10-12 árajánlatot küldeni és van mikor 1-et se fogadnak el.
Van mikor 7-8 -at

Most akkor aki kér tölem árajánlatott akkor kezdjem biztosra venni??

Hülyeség

A srác elkényelmesedett ennyi és nem több. Perelni felesleges, mert bukta

Mikor volt melohelyem akkor mi is bekértünk több cégtől árajánlatott és mindegyiknek azt mondtuk hogy igen van lehetőség a nyerésre.

Ha gonosz akarok lenni akkor azt mondanám hogy a posztiro elfelejtett markokat megkenni, anélkül meg állami megrendelést nem fog kapni. Gonoszkodásbol irtam, de sajnos ez az igazi tény

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.17. 23:00:14

@egyszerüen: Mint írta.. a megbízó gyakran visszaélt az alvállalkozó kiszolgáltatott helyzetével, és gyakori volt a szerződés nélküli foglalkoztatás is, amit utólag jogszérűsítettek!

A kárt ez a jogszerűtlen magatartás okozta...

Nem egy árajánlatról van szó... itt nem termék kiárusításáról van szó...

A kárt az okozta, hogy felkérték és nem utasították el, nem közölték az elbírálást...

A vállalkozó így kényszerhelyzetbe került, ugyanis ha leszerződik más munkára, mert a saját munkáját bocsátotta áruba, akkor fel kell mondania az új munkaszerződést.. ami természetesen hátrányosan érintette volna... ha pedig nem bontja fel, akkor viszont a benyújtott pályázattól kellett volna visszalépnie, amivel így kárt okozott volna az államnak...

Ez nem így megy.. egy dolog saját műhelyedben termékeket gyártani, max veszel fel munkást, vagy küldesz el, ha nem jön be egy meló, vagymegbízol egy harmadik felet...

Ez egy bizalmi állás volt, amit csak ő végezhetett el... és nem történt döntés az ígért időpontra...

HeyMaLooKitsmeeeeeee · http://www.aki.index.cikkironak.megy-ne.sirjon.ha.basszak.com 2011.07.18. 03:34:16

@Con Storm: igazad van, most már értem mire gondoltál.

GF, szerintem is perelj, ne hagyd magad!

MPL firstlady 2011.07.18. 20:14:02

@Con Storm:

azt azért lássuk be, hogy egyvalamihez nem csak egy ember ért ebben az országban. akármilyen bizalmi a pozíció.

ehhez a szoftverhez azért értettek egy páran GF-en kívül. ha - mint írtam volt, az a szoftver és az a bété, amire én gondolok - akkor kijelenthetem, hogy én is.

sőt, volt aki mint munkavállaló a másik minisztriben (ezt írja is, hogy az övét és a másikat összevonták), és volt ő, aki kicsit többért, mint vállalkozó.
akik ilyen feladatot munkaviszonyban láttak el, az ő kettejük bére közteherrel lehet nem volt annyi, mint GF havi megbízási szerződésének díja.
ez van.

továbbá ő maga írja:

"Kijelentették, hogy minden külsős szerződést felülvizsgálnak (az enyémet hallomásból tudom, hogy korrektnek ítélték) és felbontják vagy lejárat után nem hosszabbítják. Én persze nyugodt voltam, persze nem sokáig, mert egy újabb gond is társult, ez pedig a két minisztérium összevonása. A gond, hogy a másik minisztériumban már dolgozott 2 kormánytisztviselő ezen az alkalmazáson. Az én véleményem szerint hármunknak is bőven lett volna munka (egyedül és az alkalmazottammal sem győztük), de hát nem így döntöttek."

felkérték ajánlattételre.
senki nem mondta, hogy mikorra fogják elbírálni.
aztán eccercsak gyorsan elbírálták. mondták, hogy nem.

a szerződését tehát vagy felbontották - ismerek olyat aki így járt, kifizették a hátralevő időt és jónapot -, vagy már lejárt és nem kötöttek vele újat.

naponta vannak olyan pályázatok, ahová több ajánlattévő ad ajánlatot, és csak egy nyer. "hallomásból" tudja a posztoló, hogy az övé korrekt volt. hát erre alapozni bármit is...

ölbe tett kézzel és ül és várni, mert valaki mondott valamit, amit ő hallott...

telkoe 2011.07.18. 21:07:46

@Con Storm:
A vallalkozo a sajat hulyesege miatt kerult kenyszerhelyzetbe.

Biztatsd nyugodtan perre, jol fog neki jonni ha meg azt is elbukja.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.18. 21:47:27

@telkoe: Nem a saját hülyesége miatt! Szavát adta, hogy ha megnyeri a munkát elvégzi! Ha más munkát vállal el, akkor ott kialakul egy jogi függés! A jelzett határidőre nem történt meg a pályázati elbírálás! Így kényszerhelyzetben volt, mert gondolom a pályázatába nem írta bele, ha januárig nem döntenek eláltam a szerződéskötéstől!

Az árajánlat adott szónál erősebb, mert írásos kijelentést tartalmaz, így kötelezi a pályázót az elvégzésére!

Ez kényszerhelyzet, ami a januári határidő nem tartása miatt, mindenféleképpen kárt okozott volna a vállalkozónak... illetve megvolt a lehetősége!

MPL firstlady 2011.07.18. 22:18:35

@Con Storm:

akkor, ha az ajánlatkérő azt el is fogadja.

határidő? hol volt itt határidő?

azt a posztoló is elismeri, hogy egy megveszekedett szalmaszálat sem tett keresztbe azért, hogy ha mégsem, akkor mi lesz a munkája. mert azt hitte magáról, hogy nélkülözhetetlen.

ha ez "pályázat" volt, lenne kérdésem:

- ő pályázhatott egyedül? már megbocsáss, de akkor ez olyan beszerzés kellett hogy legyen, abból a fajtából, amikor ezt ki is hirdetik, hogy közbeszerzés nélkül megbízzák x-et erre és erre, mert annyira speciális, hogy más nem tudja ellátni. kész.

- ha valódi pályázat volt, és más is kapott ilyen e-mailt akkor a beszerzés speciális fajtája, értékhatár alatt, írsz három cégnek, és kiválasztod a nyertest.
ha így van, és volt pályázati határidő, akkor simán jogi útra terelhetné, a dolgot, ezt ő is tudja szvsz.

az ajánlatkérés közigazgatásban kissé speciális.

hogy nem ír ide mindenki, aki a kormányváltás után nem kapott megbízást, pedig tíz éven át volt neki, az pont azért van, mert simán, pályázat nélkül szóltak, hogy gyere barátom szerződünk.

most is így van, csak már másoknak szólnak.

MPL firstlady 2011.07.18. 22:56:56

a történeti hűség kedvéért:

az igazságügyi minisztériumot összevonták a miniszterelnöki hivatallal 2010. május 29-én.
lett belőle közigazgatási és igazságügyi minisztérium.

az egyikben alkalmazottak dolgoztak azon, hogy a szoftverrel a napi munkát el lehessen látni.
a másikban meg nem.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.19. 06:13:41

@MPL firstlady: Bármilyen meglepő, szerintem a 30 napos ügyintézési határidő, a pályázat elbírálásokra is kiterjed!

Szerintem a ket. 33§ ezzel is foglalkozik! Mert attól, hogy pályázat nevet adtak neki, még egy közhivatalba benyújtott ügyet kell mérlegelni!

Én csak egy parasztgyerek vagyok a tanyáról, de velem nem szórakoznának a köz szolgák az hótziher...

MPL firstlady 2011.07.19. 10:10:18

@Con Storm: ez nem ket. nem hatósági ügy.

ez kbt. ahogy az illető egy korábbi szerződésében is az van leírva, ami fellelhető a szerződések között a neten. ezt írja:

"Jelen szerződés megkötésére a közbeszerzésről szóló 2003. évi CXXIX. törvény alapján lefolytatott egyszerű közbeszerzési eljárás eredményeképpen került sor."

ennek meg azér vannak szabályai....

tehát lehetne arra következtetni a posztból, meg ezekből, hogy nem biztos, hogy úgy történt, ahogy kellett volna.

ha a kbt. szerint jártak el, anno lett volna lehetősége jogorvoslatra, hogy nem történt meg időben a bírálat, és fordulhatott volna a tanácshoz.

ehelyett ide írt. vajon miért?

persze mindez csak akkor igaz, nem győzőm hangsúlyozni, ha GF és az inkriminált szoftver az, amire gondolok.

2011.07.19. 11:33:27

@telkoe: bocsánat, de ez nem vállalkozó. Fogalma sincs a piacról, nincsenek üzleti kapcsolatai, nincsenek ötletei, ő dagonyázik a langyosvízben... Ő egy bújtatott alkalmazott, egy kényszervállalkozó, aminek kizárólagos célja adó és tb csalás.
De ezt már többen elmondták itt.

telkoe 2011.07.19. 11:53:33

@Con Storm:
Ne beszelj mar hulyesegeket.
Nem a saját hülyesége miatt! Szavát adta, hogy ha megnyeri a munkát elvégzi! Ha más munkát vállal el, akkor ott kialakul egy jogi függés!

Hallottal mar olyanrol hogy vannak vallalkozasok amiknek tobb ugyfele is van? Mi koze van ahhoz egy megrendelonek hogy egy cegnek hany es milyen masik ugyfele van?

A jelzett határidőre nem történt meg a pályázati elbírálás! Így kényszerhelyzetben volt, mert gondolom a pályázatába nem írta bele, ha januárig nem döntenek eláltam a szerződéskötéstől!

Hat ha ugy akar vallalkozni hogy ilyen alapokkal nincs tisztaban akkor csinal ilyen hulyesegeket.

Ez kényszerhelyzet, ami a januári határidő nem tartása miatt, mindenféleképpen kárt okozott volna a vállalkozónak... illetve megvolt a lehetősége!

Hat igen a vallalkozo a sajat hulyesege miatt igy jart. Ha van kedve meg megfejelheti egy kis ugyvedi es perkoltseggel.

telkoe 2011.07.19. 11:54:25

@Kulics: Teljesen igaz. De legalabb ne biztassak meg ezt a szerencsetlent hogy toljon ki megegyszer sajat magaval es kezdjen pereskedni....

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.19. 13:06:06

@telkoe: Ez nem ilyen egyszerű meló, hogy bárki elvégezheti!

Személyes adatokat és különösen védett adatokat kezelt...

Én már azon kiakadtam, hogy egy cég, azokat az adatokat, amiket csak az én írásos engedélyemmel tárolhat, kiadja egy külsős cégnek, az én tudtom és beleegyezésem nélkül....

Szóval több dolog sáros itt, és ha ez az ügy bíróságra kerül... ott súlyos éveket kaphatnak...

Szóval van az ürgének tárgyalási alapja... és szerintem már a két ügyvéd megegyezne a kártalanítás kérdését illetően tárgyalótermen kívül...

MPL firstlady 2011.07.19. 14:59:22

@Con Storm:

van a titoktartási nyilatkozat.
a szerződések melléklete jobb helyeken. elég, ha betartja a valaki amit aláírt.

továbbá a valakinek, a megbízó írásos felkérésére rövid időn belül elvégzi az nbh az ellenőrzését a kellő mélységben és attól függően, milyen szintű a védendő adat, amivel dolgozni fog(ha itt a minősített adatra gondolsz)

így megy ez...

telkoe 2011.07.19. 17:12:00

@Con Storm:
Ez nem ilyen egyszerű meló, hogy bárki elvégezheti!

A jelek szerint annyira egyszeru a melo hogy azota is egesz jol elvannak GF szakertelme nelkul.

Személyes adatokat és különösen védett adatokat kezelt...
Lasd MPL levelet az adatkezelesrol es a megelozo atvilagitasrol.

Szóval több dolog sáros itt, és ha ez az ügy bíróságra kerül... ott súlyos éveket kaphatnak...
Eddig szerzodesi (polgari peres) ugyrol volt szo, hogy sikerult ebbol bcs-t szabadsagvesztessel krealni? Az meg eleg eros naivitas (finoman szolva), hogy egy szabadsagveszteses bcs-t egy allami szervezet ugyvedje segit csondben elrendezni.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.19. 17:38:31

@MPL firstlady: Ezt nem gondolja komolyan...

Szóval, ha maga aláír a szomszédjával egy titoktartási nyilatkozatot, akkor bárkinek az adatait megszerezheti és jogtalanul birtokolhatja felhasználhatja?!

Sajnos az a helyzet, hogy csak a tulajdonos határozhatja meg, ki számára teszi ezt elérhetővé...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.19. 17:41:47

@telkoe: Igen, az MDF-es lédinek is segített ... lol...

telkoe 2011.07.19. 18:52:51

@Con Storm: hat ha ez a legerosebb erve arra hogy pert nyerjen az erosen lol...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.19. 19:17:22

szerintem elég nyomós érv...

Btk.177/A. § (1) Aki a személyes adatok védelméről vagy kezeléséről szóló törvényi rendelkezések megszegésével

a) jogosulatlanul vagy a céltól eltérően személyes adatot kezel,

b) az érintett tájékoztatására vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget,

c) az adatok biztonságát szolgáló intézkedést elmulasztja,

és ezzel más vagy mások érdekeit jelentősen sérti, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

(2) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha az (1) bekezdésben meghatározott cselekményt hivatalos személyként, közmegbízatás felhasználásával, vagy jogtalan haszonszerzés végett követik el.

(3) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha a személyes adattal visszaélést különleges személyes adatra követik el.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.07.19. 20:33:44

Hát én úgy olvastam a posztban, hogy simán elláthatta a munkát más is, éppen az volt a posztoló félelme, hogy így neki nem jut majd. De aztán elhessegette ezt a félelmet, mert hallott valakiket valamiről beszélgetni.
És azt sem értem, hogy miért tárgyalási alap neki a kártérítéshez, hogy megvádolhat valakit egy (vagy több) bűncselekménnyel, amiben maga is sáros, ha jól értem. Nem ezt hívják zsarolásnak? Erre bíztatni valakit, azt hogy mondják jogászul?

telkoe 2011.07.19. 23:06:19

@Con Storm: Meredek erveles hogy ha nem hosszabbitjak GF vallalkozasi szerzodeset akkor megszegik a szemelyes adatok kezelesere vonatkozo torvenyt.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.19. 23:24:57

@telkoe: nem akkor szegik meg, hanem a munka amit elvégzett jogellenes volt...

Ugyanis személyes vagy különösen védett adatokat adtak ki neki, amit csak abban az esetben lehetséges, ha az adat tulajdonosa ehhez írásban hozzájárult!

Eleve nem is lehetett volna külsőst erre a munkára felkérni...

telkoe 2011.07.20. 00:09:50

@Con Storm: Az meg sem fordult a fejecskedben hogy ebbol kinezhet GFnek egy jo kis zsarolasi ugy?

telkoe 2011.07.20. 00:40:41

@Con Storm: Vegul ha jol latom tisztaztunk ket dolgot:

1) GF 'szakertelmere' semmi szukseg
2) A per alapja nem a megbizo tisztessegtelen magatartasa, hanem csak eszkoz egy trukkos zsarolasi kiserlethez.

Igy tavolrol is tisztelet az allami tisztsegviseloknek akik vegre kirugtak.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.20. 06:54:54

@telkoe: Nem neki kell intézni az ügyet, hanem az ügyvédjének, vagy a jogsegélyszolgálatnak! Ő jogszerű követelést nyújt be, erkölcsi kártérítést, mert tudtán kívül, visszaélve a jóhiszeműségével belerángatták egy mocskos kémkedési ügybe! Mivel megromlott a hírneve, egészen addig amíg el nem felejtik, vagyis új megbízást nem kap, életjáradékot követelnék...

Ez nem zsarolás... nem neki kell megállapítania a de facto tényt, az ügy más nagy nyilvánosságot kapott ezen az oldalon, tehát a hitelromlás megtörtént!

Valószínű az adatok kezelésének a jogszerűtlensége volt az, ami miatt kihelyezték külsőshöz...

Nem árt az ilyesmit tisztázni, hogy elvégre ki számára készítette ezeket a naprakész adatbázisokat...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.07.20. 09:32:57

A nagy nyilvánosság tudomására jutott, hogy GF, akit mindenki felismert a sztoriból, mennyire jóhiszemű volt, de átverte magát. Perelni, azonnal!
Szóval akkor volt eddig adócsalás, jogosulatlan adatkezelés, kémkedés, hitelrontás. Csapjuk hozzá még a rágalmazást, posztoló tegyen feljelentést ismeretlen tettes ellen, hátha "kártalanítják" valakik, esetleg lecsukják valamiért a fentiek közül, de akkor is meg van oldva a megélhetés.

2011.07.20. 11:02:28

csak egy röpke kérdés, hogy lehetne kényszervállalkozó az, aki alkalmazottat tart? idézem: "egyedül és az alkalmazottammal sem győztük".
5 hónap alatt is simán csődbe menni... bár nem vall túl okos elmére.

telkoe 2011.07.20. 13:56:53

@Con Storm: Na es az urgyikok? pedig aztan azok, na akkor az nagyon durva, azok meg az agyadat is megcsippelik.

MPL firstlady 2011.07.20. 16:35:45

@Con Storm:

ne legyen hisztérikus.

ne kopipészteljen jogszabályt, ha nem tudja, hogy miről beszél, ha nem tudja, hogy a személyes és minősített adatkezelés feltételei micsodák, ki lehet adatkezelő, hogyan válhat azzá satöbbi satöbbi satöbbi

ne fantáziáljon, ne képzeljen bele a történetbe olyasmit, ami nincs ott.

ne legyen GF jogi tanácsadója.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.07.20. 18:03:04

@MPL firstlady: Bemásoltam az erre vonatkozó paragrafust...

De szerintem ez most az az ügy, ami titkosítva lett 30 évre :D

MPL firstlady 2011.07.20. 18:21:03

@Con Storm:

fogalmam sincs hogy jön ez GF valódi problémájához.

az ön agymenésével (lásd: Con Storm 2011.07.19. 23:24:57) nem tudok mit kezdeni.
egyébként azzal kapcsolatban is mellé.

egyet kell értsek @telkoe:-val

további minden jót önnek.
süti beállítások módosítása