Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Rendőrséggel fenyegetik a szülő anyákat

2011. április 06. - zugügyvéd

Egy interneten is keringő orvosi levél szerint akár a rendőrséghez is fordulhat a kórház, hogy visszatartsa a szülés után korábban távozni készülő kismamát. A Zugügyvéd nem talált erre vonatkozó jogszabályi alapot, talán a kollégák már találkoztak ilyen esetel.

 

Tisztelt Zugügyvéd,

 

 Azon gondolkozunk, hogy ha a feleségem közeljövőbeni szülése
problémamentes és komplikációmentes lesz, akkor nem terhelnénk sokat a
kórházi ellátórendszert, azaz hazajönnénk. Ennek persze az elsődleges
oka a saját szükségleteink: a nyugodt, otthoni környezethez való
ragaszkodik.

Íme a levél.

 Érdekességre bukkantunk azonban: ha 6 órán belül el akarnánk jönni,
akkor a kórház a talált levél tanulsága szerint rendőrséggel fenyeget
meg. Ennek van jogi alapja? Mert elég hihetetlennek tűnik, hogy ha a
gyerek és az anya is jól van, akkor rendőrök keressenek -- És utána mi
lesz? Rendőri erőszakkal bevisznek a kórházba?

 A másik probléma pedig az (amit részben megértünk), hogy a kórház nem
kap vagy nem kap teljes pénzt (kb. 93 ezer Forint) akkor, ha a szülést
ugyan levezette, de a kismama 72 órán belül elhagyta a kórházat.
Például, ha az anya 24 órán belül távozik, akkor a kórház 0 Forintot
kap a TB-től. Ez jogilag nem nonszensz? A kórház vajon miért nem
perel, ha bánja a pénzt? Egyszerűbb a kismamákat megfélemlíteni és
gáncsolni, mint a TB-vel pereskedni a jogos pénzért?
 

138 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr152804064

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egészségügyi séták Kanadában - 8. A hatékony kommunikáció ereje 2011.04.06. 13:26:28

A személyesebb és szubjektívebb kórházi tapasztalataim aköré az élmény köré épülnek, hogy mindig tudtam, mi történik velem és a gyerekkel, és miért. Bármire rákérdezhettem, és minden kérdésre valami ésszel felfogható értelmes magyarázat volt a válas...

Trackback: Egészségügyi séták Kanadában - 8. A hatékony kommunikáció ereje 2011.04.06. 13:23:28

A személyesebb és szubjektívebb kórházi tapasztalataim aköré az élmény köré épülnek, hogy mindig tudtam, mi történik velem és a gyerekkel, és miért. Bármire rákérdezhettem, és minden kérdésre valami ésszel felfogható értelmes magyarázat volt a válas...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kilométerfaló 2011.04.06. 12:19:16

én értem, h minél hamarabb el szeretné hagyni a kórházat, de 6 órán belül? nem korai az egy kicsit?

Jocóó 2011.04.06. 12:21:09

Nekem megint úgy tűnik -és nem is tudom miért nem vagyok meglepve - hogy egy tipikusan MAGYAR szabályozással-gondolkozással-rendszerrel áll szembe a kedves posztoló.
Vannak dolgok, amelyek Európa boldogabbik felén a "természetes" kategóriába tartoznak, itt pedig a sok barom ("szakértő") elmagyarázza hogy miért lehetetlen.
Szánalmas, na, ez van.

marand22 2011.04.06. 12:30:37

A szülések legsúlyosabb nem azonnali szövődménye az ún. atóniás vérzés. Ennek leggyakoribb oka a méhlepény egy részének bentmaradása, de más is okozhatja (l. itt www.sobel.hu/szuleszet/tudastar/szules-utani-verzesek/). A méh izomzata nem tud így teljesen összehúzódni, és súlyos, életet veszélyeztető vérzés lép fel, ami akár a méh eltávolítását is szükségessé teheti. Ellátása kórházon kívül csaknem esélytelen.
Érdemes kibírni benn azt az 1-2-3 napot, utána már ez nem fog jelentkezni.

gorillka 2011.04.06. 12:37:38

@marand22: ez alapján 6 hétig is bent lehetne tartani a kismamát

jobbcsapott 2011.04.06. 12:38:10

megint egy klikkelés vadász poszt. bulvár vagy index a nyomorult sixx-el az élen... - bár ezt nem ő posztolta.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.04.06. 12:41:30

szerintem jó sok nőnek a kórházi szülés okoz depit; személytelenség, szükségtelen gátmetszés, stb...
én is kéredzkedtem haza szülés után, rábeszéltek, maradjak, de mivel túl sok szülő nő érkezett, megkértek, menjek,
így maradtam másfél napot...

Leonce 2011.04.06. 12:45:43

A rendszert "korai hazaadásnak" hívják. LÉnyege: szülés után 24 órán belül távozni.
Ha úgy érzed, akkor nyugodtan tedd meg. Semmi joga senkinek, hogy Téged akadályozzon. A gyerek maradhat, de igazolniuk kell, hogy vajon milyen indokkal is.
Ha bárkinek ilyen jellegű esete van, kérem jelezze betegjogi szervezeteknél.

punkcsaj 2011.04.06. 12:47:19

@Laci Today Magazin:
egyáltalán nem szükséges bent tartani egy normál lefolyású szülés után senkit, nemhogy 3, de még egy napig sem. amint azt már többen megírták, a kórházak kizárólag anyagi okok miatt ragaszkodnak ehhez. ilyen szuper a támogatási rendszerünk. akkor kapják meg a pénzt a szülés után, ha bent töltesz legalább 72 órát. (arról ne is beszéljünk, hogy minél több beavatkozást végeznek, annál több pénzt kapnak, vagyis mindent el fognak követni, hogy beavatkozzanak a szülés természetes folyamatába. érzéstelenítéssel, fájáserősítéssel, gátmetszéssel, császárral...)

punkcsaj 2011.04.06. 12:51:53

@Gasztonyi_Ádám:
sajnálom a császárt és az egyéb komplikációkat, de a sárgaságról szeretném elmondani, hogy teljesen természetes folyamat, lényegében miden gyerek besárgul, csak különböző mértékben. egy festékanyag távozik ily módon a szervezetből. és ez ráadásul a kakival tud távozni. vagyis a legjobb módja a sárgaság kezelésének a 3 óránkénti etetés. nem odaadni a gyereket szoptatni a legnagyobb baromság, amit tehet bárki. nagyon ritka az a súlyosságú sárgaság, amikor kék fény terápiára van szükség. a csecsemőnek pedig nagyon rosszat tesz, ha nem az anyukája mellett lehet bőrkontaktusban, hanem messze tőle egy inkubátorban

lukit 2011.04.06. 12:56:15

Gondolom a tisztelt levélíró gyakorlott szülész örvos vagy asszisztens, hogy meg tudja állapítani, hogy pontosan milyen jeleket kell figyelni egy babán és a kedves anyukán és azok mit is jelentenek.
Vagy menjen haza nyugodtan, de akkor hozzá nem megy ki a mentő, ha bármilyen problémája van amiatt, hogy hamarabb hazament. Vagy kimegy, csak kiszámlázzuk, hogy hüje voltál öcsém, fizess.

jatatita 2011.04.06. 12:56:53

Rám a gyámügyet akarták kihívni a kórházban. Császárral szültem baba-barát kórházban, ahol csak és kizárólag szoptatni lehet, akkor is ha az anyukának még nincs teje! Semmit nem adnak a gyereknek enni, inkább hagyják éhezni! Már 2 napja ordított a babám az éhségtől, és már én is bőgtem annyira sajnáltam, és könyörögtem a tápszerért, de azt mondták nem. Na ekkor azt találtam mondani az gyerekorvosnak, hogy akkor mi innen elmegyünk. Erre megfenyegetett, hogy akkor kihívja a gyámügyet :( Persze most már tudom, hogy ez ez etetés dolog sem így megy, mert a szülői kérést, a szülői jogokat is figyelembe kell venni, de akkor abban az állapotomban csak bőgni tudtam :(

Macskanátha 2011.04.06. 12:56:56

Csak részben tartozik a poszthoz, de saját érintettség (egy hozzátartozóm) miatt érdekelne, hogy jogilag mi a helyzet akkor, ha egy páciens haza akar menni a kórházból az orvosa véleménye ellenére? (Nem szülészetről, hanem bármely más pl. belgyógyászati osztályról van szó!) Úgy tudom, hogy régebben úgy volt, hogy ilyenkor a beteg elé toltak egy papírt, hogy írja alá, hogy a saját felelősségére távozik. Ez már megváltozott volna? Mennyire lehet visszaélni azzal, ha az orvos úgymond "beszámíthatatlannak" tartja a beteget, mint a levélben a kismamát. Bármilyen beszámíthatatlanságról, vagy döntési korlátozásról, gyámságról, stb. nem csak a Bíróság dönthet? Kérem, hogy csak az válaszoljon, aki konkrétan tudja, hogy mi a jogi helyzet, tehát pl. jogász, vagy gyakorló orvos...

greatplaingirl 2011.04.06. 12:58:07

En Angliaban szultem. Mindjart kozoltek velem, hogy itt 6 oranal tovabb nem szokas bent maradni. Komplikaciok miatt 3 ejszakat bent kellett toltenunk, de a vegen mar majdnem kidobtak a szulesznok. (A komplikaciok szerencsere velem tortentek nem a fiunkkal.)

A szules utani depressziohoz annyit tennek hozza, hogy a bent toltott napok alatt a korhazi szemelyzet semmilyen segitseget nem nyujtott a baba apolasaban, csak neha jol lecsesztek, ha valamit nem jol csinaltam vagy hangoskodott a fiatalur. Nesze neked rooming-in.

punkcsaj 2011.04.06. 13:00:22

kedves posztoló,

nincs joga a kórháznak bent tartani titeket, ha a szülés rendben zajlott. kihívhatja a rendőrséget, de neked jogod van távozni.
ld 12 § és 13 §:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700154.TV

legrosszabb esetben saját felelősségre távoztok. vannak kórházak, ahol az ún. ambuláns szülést hallgatólagosan támogatják. meg lehet előre beszélni a kezelőorvossal,szülésznővel, csecsemősökkel, hogy márpedig ti ambuláns szülést terveztek, és a szülés után akár 2 órával is hazamehettek. ha a korlátozott cselekvőképességgel jönnek, lehet meghatalmazást írni apának.
egyébként el tudom képzelni, hogy nem feltétlenül lesztek abban az állapotban, hogy azonnal haza akartok majd menni. de én akkor is inkább kivárnám a szülőszobában az időt, (van, ahol ebben is partnerek a segítők), mint lemenni a csecsemő osztályra.
egyébként pedig szüljetek otthon, és minden ilyen parát megúsztok:)

gyermekeim 2011.04.06. 13:00:44

@Laci Today Magazin:
Csatlakozom hozzád! Ezen kívűl zárjanak be minden orosi egyetmet, mert a 6 elemisek úgyís mindent jobban tudnak. Az egyetem sokba kerül és csak fehérgalléros bűnözőket termel. Ez forog közszájon. Csak nehogy ők is az önkezeléstől essenek kómába.

greatplaingirl 2011.04.06. 13:00:48

@jatatita: Nekem is hagytak a gyerekemet uvolteni es szenvedni. Vegulis kozoltem veluk, hogy igy meg a taxiba sem tudunk beulni, adjanak mar neki tapszert. Ok persze ezt nem tamogathatjak. Nagy nehezen megkapta a gyerkocom a tapszert, es 3 nap utan vegre nagy boldogan elaludt.

punkcsaj 2011.04.06. 13:04:50

@Macskanátha: ld az előző hozzászólásomban linkelt eü törvényt

punkcsaj 2011.04.06. 13:07:03

@jatatita: a tej nem is indul be kb a 3. napig, addig 1-2 cseppnél többet ne is várj, az bőven elég kell legyen a babábak.
az az ún. előtej, kolosztrum, amiben minden benne van,a mi a babának kell. a gyomor meg akkora mint egy meggymag, miét is akarnád teletömni tápszerrel?

punkcsaj 2011.04.06. 13:18:30

@greatplaingirl: nem lehet hogy a gyerekeitek nem az éhségtől üvöltöttek? ugye azt nyilván tudjátok, hogy a babák kizárólag így tudnak kommunikálni. akkor is üvölt, ha melege van vagy ha fázik, vagy ha görcsöl a hasa, vagy ha egyedül érzi magát, vagy ha azt akarja közölni, hogy anya, vegyél fel és adj egy puszit.

a tápszernél pedig nem sok rosszabb dolgot tudok elképzelni, allergizál, asztmát okoz stb, de hagyjuk.
az egyetlen dolog, amire egy csecsemőnek 6 hónapos vagy akár 1 éves koráig szüksége van, és minden benne van, ami neki kell, az az anyatej.

Gasztonyi_Ádám 2011.04.06. 13:21:33

@punkcsaj: Igazad van, a sárgaság valóban természetes az újszülötteknél. Én nem is azt mondtam, hogy minden babát fény alá tesznek. De nálunk, az első gyereknél így volt. És én sem arra számítottam, hogy ez lesz belőle. De ha én akkor 6 óra után felálltam volna és kisétáltam volna abból a kórházból, akkor 4 nap múlva a gyerekklinikán találtam volna magunkat.
Nekem pusztán ez csak személyes véleményem, hogy bizony, aki gyermeket vállal, nem csak ott, a kórházban, de később is vállal bizonyos felelősséget az iránt a pici iránt (sőt, nem mellesleg a saját egészsége iránt is, hogy fel is tudja nevelni azt a csöpp gyermeket !). Egyébként, mindenki azt csinál természetesen, amit akar, de szerintem ki lehet bírni 3-4 napot. Valóban barátságtalanok és sokszor nem készségesek a kórházak, mégis szükség van rájuk. Igenis lehetnek (és sajnos néha lesznek is ) komplikációk, amikre előre nem számítunk , mindezek tekintetében mondom én azt, hogy addig maradjon a kismama és újszülöttje a kórházban, amíg azt az illetékesek úgy gondolják.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.04.06. 13:21:51

Saját kis tételmondat:
"Kanada legtöbb kórházából egy sima szülés után, ha mindenki jól van, akár négy óra múlva haza lehet menni. Az az egyetlen követelmény, hogy ha az embernek nem bábája van, aki úgyis azonnal megkezdi a rendszeres látogatásokat, akkor a következő 24 órán belül lássa orvos a babát (gyermekorvos vagy a család háziorvosa, ez mindegy)."

A forrást mindjárt kirakom a trackback rovatba, hadd lássa mindenki, hol nem írnak ilyen leveleket :-P

Ezzel le is zártuk az USA-vitát: Kanadában nem is lőnek, bevándorlók is vannak, normális fizetések is, államilag finanszírozott eü ellátás is. Na. (A kerítést nem kolbászból fonják, de attól még a népvándorlás irányára vonatkozó Fukuyama- és @kovi1970: észrevétel igaz marad.)

felicitasz.blog.hu/2010/07/02/egeszsegugyi_setak_kanadaban_8_a_hatekony_kommunikacio_ereje

Irókéz 2011.04.06. 13:24:34

@xstranger: A szülés utáni depresszió soha nem a bab ellen irányul, hanem a külvilágra lehet veszélyes az anyuka. Olyan ösztönök szabadulnak fel, amelyek a babát védelmezik. Vagyis elvileg a kórházi dolgozók az életükkel játszanak ha megpróbálnak megállítani egy frissen szült nőt, aki biztos abban, hogy neki jobb lenne a kórházon kívül.
Láttam már ilyet, tényleg a nem beszámíthatóság határát súrolja. Amúgy a Btk ezt az állapotot enyhítő körülménynek tekinti.

punkcsaj 2011.04.06. 13:26:51

@Gasztonyi_Ádám: a felelősségről nekem az a véleményem, hogy pont a kórház az a hely, ahol lemondunk a felelősségről, rábízzuk a személyzetre, és csak a 3. 4. napon vállaljuk fel. onnantól viszont, hogy hazamentünk már mindenre azt a választ kapjuk, hogy de hát anyuka-apuka ez a maguk gyereke, döntsenek maguk, mi legyen. miét nem kezdhetnénk el a döntést a születést követően?

punkcsaj 2011.04.06. 13:28:17

@punkcsaj: vagyis a felelősségvállalást kezdjük, pardon

punkcsaj 2011.04.06. 13:29:37

@Felicitasz: akartam is már írni, hogy olvassátok el inkább felicitasz blogját!:)

nekem nagy kedvencem, köszönöm!

oliva 2011.04.06. 13:31:11

télleg nem értitek? aki kihúzott 3 napot a kórházban, az miután hazamegy nem lesz depressziós, hanem sokáig fog hálát adni a jó sorsának, hogy otthon lehet! ez egyszerűen csak egy depi megelőző intézkedés, na!

Tedat 2011.04.06. 13:32:50

@lukit:
"Gondolom a tisztelt levélíró gyakorlott szülész örvos vagy asszisztens, hogy meg tudja állapítani, hogy pontosan milyen jeleket kell figyelni egy babán"

Ahogy én olvasom, a posztoló azt írta, hogy amennyiben mind az anyával, mind a babával minden rendben van, komplikációmentes a szülés, akkor menne haza. (A szülések 90-95%-a ilyen.)

Nem akkor, ha valóban probléma merül fel, és szükség van orvosra vagy megfigyelésre.

SzZ 2011.04.06. 13:33:43

A harmadik gyerekünknél a szülőszobáról haza mentünk. 2 órás megfigyelés volt a szülés után, de az újszülött osztályra fel sem vetettük magunkak.
És őszintén: miért kellett volna ott maradni? Komplikációmentes szülés, 10-es AGPAR után a baba nincs közvetlen veszélyben. Babaellátásban újat már nem mutatnak, a törődés és a környezet sokkal jobb otthon, és a fertőzésveszély is kisebb; egyszerűen azért, mert kevesebb ember jár ott, mint az újszülöttek körül.

Persze ismerve a kórházak finanszírozási gyakorlatát, szinte biztos, hogy a TB felé kiszámlázták a 3 napi ellátást...

@Gasztonyi_Ádám:
Kissé sántít az egyik felvetésed. Abból, hogy gyermeked a negyedik napon besárgult (ezt őszintén sajnálom), hogyan következtetsz arra, hogy szükséges a 3 napi kórházi bentfekvés?

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.04.06. 13:35:39

@Irókéz: Irányulhat a baba ellen is, csak akkor szülés utáni pszichózisnak hívják, és nem úgy van ám, hogy apa meg anya ambuláns szülés után kart karba öltve távoznak a bébivel, akit aztán anyuka hazaérkezés után két perccel minden előzetes figyelmeztető jel nélkül csak úgy meggyilkol, miközben apa természetesen semmit nem csinál, csak tétlenül nézi a fotelból.

A posztot egy férfi írta, aki megbeszélte a feleségével hogy ha minden oké, miért ne mehetnének haza. Valahogy ebből az alapállásból úgy tűnik nekem, hogy apuci otthon lesz anyucival és a babával a szülés napján meg még utána is egy pár napig (amúgyis jár ilyenkor civilizált országokban legalább 1-2 nap szabadság az apának, és Magyarország is civilizált ország). De persze ilyenkor szolgálunk és védünk, államilag, attól a csúnya, veszélyztető szülőtől.

Amikor éhen hal a 13 hónapos, akkor a maradék kettőt azért még otthagyjuk a gondatlanságból elkövetett emberölésért már büntetett előéletű egyedülálló szülő fennhatósága alatt.

Rendőrség, aha.
Itt melyik orvos írt levelet a rendőrségnek? (Varga Attila: Dömper című cikkére mutat a link, remélem, tényleg.)

www.minosegiujsagiras.hu/main.php?name=aarticles&id=153

(Ennél demagógabb nem szoktam lenni, de mondjuk ez a témakör kihozza még belőlem is a fanatikust.)

Gasztonyi_Ádám 2011.04.06. 13:35:49

@punkcsaj: Tulajdonképpen van abban valami, amit írtál... Nem tudom, szerintem itt ez az alaptéma eléggé sok kérdést vet fel, amikben igen eltérőek a vélemények. Nyilván engem speciel a saját tapasztalataim is befolyásolnak, amik természetesen lehet, másokkal nem is fordulnak elő sosem. Vitázhatnánk itt számos dologról még (pl. otthonszülés kérdése ). Én csak azt mondom, jól döntöttem,amikor bent maradtam a kórházban.Számos kérdésben nem értettem teljesen egyet akkor az orvosokkal,mégis minden úgy történt, ahogyan ők mondták. De én azt mondom, nincs két egyforma ember /csecsemő/szülés... nyilván a körülmények ismeretében döntsön mindenki belátása szerint. Azt tudom csak mondani, egyik szülésem sem volt könnyű, de ma van két gyönyörű, életrevaló és egészséges gyerekem,(6 és 2 évesek) akiket imádok ! Nekem, csak ez számít ! :) További szép napot minden olvasónak és kommentelőnek !

jatatita 2011.04.06. 13:39:01

@punkcsaj: hát lehet hogy szerinted elég neki pár csepp előtej 3 napig, de a valóságban sajnos ez baromira nem így van, mert akkor nem üvöltenének az éhségtől. 3 nap múlva már 30-50 ml-t simán szopnak egy alkalommal. Nem teletömni akartam tápszerrel, hanem megetetni, hogy ne éhezzen, és ne üvöltsön.

Gasztonyi_Ádám 2011.04.06. 13:39:25

@SzZ: Nem feltétlenül azt mondom, hogy szükséges, csak azt, h bizonyos esetben ajánlott... csak az nem volt szimpatikus a posztoló részéről, hogy szülés előtt próbál dönteni olyan dologról, amiket még befolyásolhat egyéb, előre nem látott körülmény...

Kicsi Kacsa 2011.04.06. 13:40:29

Tudja fene, három gyereket szültem, nekem jól jött az a három nap pihi a kórházban. Aztán otthon a mosás, vasalás, nagyobb gyerek ellátása a kicsi mellett. Jól ki van ez találva szerintem, kell egy kis nyugi a kismamáknak. De persze én maradi vagyok, de kívánom mindenkinek saját belátása szerint eldönteni, mit és hogyan akar szülés után.

jatatita 2011.04.06. 13:44:04

@punkcsaj: na látom megint egy ősanyába botlottam, aki szerint a tápszer az ördögtől való. Hát nem, étel, ami táplálja a babát, ha nincs anyatej. Nem vagyok tápszerpárti 8 hónapig szoptattam, de ha nem indult volna meg a tej, bizony tápszert kapott volna. És 6 hónapos korig ajánlatos kizárólag anyatejet adni neki, mert addigra a vastartalékok annyira kimerülnek, hogy nem elég neki az anyatej, mert abban szinte nincs vas.

bolletje 2011.04.06. 13:44:12

@Willie: Hollandiában is 4-8 óra szülés után, ha nincs komplikáció bizony hazaküldenek.

punkcsaj 2011.04.06. 13:44:59

@jatatita: az én gyerekemnek elég volt, rajta kívül elég sok babának is az.
tápszer helyett pedig vannak más megoldások is, ha mégsem elég, elsősorban mások lefejt teje

SzZ 2011.04.06. 13:47:43

@Gasztonyi_Ádám:
Nos, mi is előre eldöntöttük, hogy amennyiben nem lesz semmi gond, akkor hazamegyünk.
Ebben a döntésben a fő szempontot a második lányunk születése (köldökzsinór a nyakon, császár - nyilván bentmaradtak a kórházban) utáni állapotok jelentették: influenzajárvány lévén az egyetlen nővér maszkban rohangált, de alig látott a takonytól, és lázcsillapítót szedett. Viszont 48 órázott, mivel nem volt, aki leváltsa - a többiek állítólag még betegebbek voltak...

punkcsaj 2011.04.06. 13:49:48

@jatatita: hahaha, az ősanyáért külön köszönet! elárulom, nem szőrös a lábam, sminkelem magam, de otthon szültem és hordozom a gyerekem.
a tápszer témában pedig megingathatatlan vagyok. gyere, kövezz meg, kérlek

greatplaingirl 2011.04.06. 13:52:28

@punkcsaj: Nem valoszinu, hogy mas baja volt, mert egyhuzamban szopizott. Szo szerint megallas nelkul enni szeretett volna.

A tapszerrol alkotott velemenyeddel nem ertek egyet, de jogod van hozza. Az hogy a Te gyerekeidnek eleg volt az altalad nyujtott tej, meg nem jelenti azt, hogy ez a mas gyerekevel is igy van.

Azert azt ne felejtsuk el, hogy a cel a gyermekunk taplalasa es gondozasa, nem onmagaban a szoptatas, ami csak az oda vezeto ut.

jatatita 2011.04.06. 13:54:46

@punkcsaj: akkor olvasd el a WHO és az UNICEF ajánlását a kizárólagos anyatejes táplálás idejéről
én nem adnám más lefejt tejét, de ha akarnám se lett volna erre lehetőség, a kórházban fel sem ajánlották, illetve a legközelebbi anyatejgyűjtő állomás 150 km-re van tőlünk

zitoka 2011.04.06. 14:04:03

Ha hazamentek, a méhösszehúzót ki fogja beadni a 2. és 3. napon? Ha nem kapja meg a szülőnő és kialakul egy vérzés egy bentmaradt placenta darab miatt (mert az orvos nem vette észre), mit csinálsz? Hiába fogsz felelőst keresni, még ha találsz is, az asszonykád élete mehet rá. Ha a gyerek besárgul, hol teszed be kék fény alá? Lehet, hogy észre sem veszed a tüneteket, de a gyereknek rámegy a mája. Sokkal károsabb a "igaz, hogy fingom sincs a dolgokról, de nekem aztán ne mondja meg egy orvos se, hogy mi a jó" hozzáállás,mint 3 napig kórházban maradni. A kényelmetlenségbe még nem halt bele senki, de láttam szülés után 13 órával 3. gyerekét simán szülő nőt sokkos vérzéssel visszatolni a műtőbe,ahonnan sajnos már nem a szobába, hanem az alagsorba tolták le lassan, komótosan.Mivel történhetnek ilyen szörnyűségek és nem vagy isten, hogy elhárítsd a kialakulásuk lehetőségét, legalább az esélyt add meg magatoknak, hogy jó helyen legyetek, ha mégis beüt a ménkő! Ha meg simán megy minden adj hálát az égnek,hogy így van és szidd teleszájjal az orvosokat és a magyaro.-i szabályozást, amiért rád kényszerítették a 3 napot. Ha így lesz, ugyan egy hőbörgő paprikajancsi leszel, de még mindig jobb, mintha egy tragédiát kell megélned, a fene nagy "kivagyiságod" miatt!

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.04.06. 14:04:28

@punkcsaj:
nem nyert. Feleségem csak akkor kapott fájdalomcsillapítót, amikor KÉRTE. A császár meg egyértelmáű volt, mert ő 154cm, a baba túl nagy volt hozzá képest, de az osztályvezető nem ENGEDTE a császárt. Már este nyolckor túllettünk volna raja, helyette hagyták hajnalig vajúdni a feleségemet és CSAK AKKOR engedte a császárt. Tehát nem tukmálják a beavatkozásokat.

Itt mindenki ilyen okos? A többieknek már nem is válaszolok. Kár érvelni. Vannak az okosak meg a tudálékosak.
Utálom amikor valaki okosságoknak tartott hülyeégeket mond, és meg van elégedve magával és meggyőzhetetlen. Nem vitázom.

tengerjáró 2011.04.06. 14:15:49

@punkcsaj:
A legnagyobb fiam a 2. napon sárgult be és 4 napot töltött kék fény alatt. Első gyerek volt, nekem fel se tűnt, hogy sárga.
A második és a harmadik fiamat már nem vitték kék fény alá, de napokig figyelték őket és csak egy hét múlva mehettünk haza. Ennyit a nagyon ritka besárgulásról.
A császárról: a méreteimhez képest nagy gyerekeket szültem, az első 3,6 a második 4, a harmadik 4,25 volt, én 55 kg vagyok és 160 centi. Egyik sem császárral született, mert az orvos megadta az esélyt a normál szülésre, pedig egyik sem pottyant ki ripsz-ropsz.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:20:49

@zitoka: bocs, most szakadt el a cérna, és már nem csak hangosan röhögök, hanem írok is.
A szoptatás oxitocint termel, ami majdnem pont ugyanaz, mint a szintetikus, amit minden nap lelkesen a fenekedbe döfnek a nővérek - már ahol, mert pl. a másodiknál már nem kaptam.
Ellenben elárulom, hogy minél többedik gyerek, annál inkább kaparod a falat szülés után, mert a tested tudja, mi a dolga. A méhösszehúzó olyan, mintha evés közben valaki jönne, és az állkapcsodat kívülről mozgatná. Csak hogy tuti pépesre rágd a falatot :P

punkcsaj 2011.04.06. 14:22:33

@greatplaingirl: igen, elfogadom, mint ahogy írtam is, hogy lehet h nem elég a tej. de fenntartom, hogy a saját anyatej pótlására a más anyateje a legjobb, nem pedig a tápszer:(

punkcsaj 2011.04.06. 14:25:36

@tengerjáró: nem figyeltél:( azt írtam, hogy lényegében mindegyik gyerek besárgul, csak az a ritka, hogy kékfényezni kell őket.

zed911 2011.04.06. 14:26:01

Jézusom mekkora állat a cikkíró!
Az ilyenek mondják azt, hogy a dohányzás nem árt a babának nem oda megy.

Apukám a gyereket bent kell tartani 3 napig, nehogy besárguljon.
Az asszonyt, meg majd összevarrják, ott is lehetnek bőven komplikációk. Egy fullra kifáradt kismama nehogymár hazavigye a gyereket, örülhet, hogy picit majd alszik bent.

Igenis ez kiskorú veszélyeztetése, jelentsenek is csak fel te gyökér, hogy ennyire Rubint réka vagy, hogy 3 napot nem bírsz ki a korházban. És igenis kivágnak egyből, ha már nem szükséges bent lenned. Nálunk azt nem várták meg, hogy 4-kor végzek a melóban megvárjon 2-kor ki akarták tenni. Érte kellett mennem 2 kor.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:26:28

@zitoka: még egy kérdés: a bentmaradó placenta csak számomra tűnik orvosi műhibának? Ergo én szopok bent 2-3 napot, mert a doktor úr nem nézi meg tüzetesen a lepényt?
Megjegyzem, az első gyereknél a szomszéd ágyon simán kapartak érzéstelenítés nélkül. Kívánom a fitymaszűkületi műtétet a doktor úrnak - szintén érzéstelenítés nélkül...

zed911 2011.04.06. 14:28:11

@punkcsaj: "a saját anyatej pótlására a más anyateje a legjobb, nem pedig a tápszer:(" hát anyám, hogy te is mekkora gyökér vagy baszki. Beszéltél már erről orvossal? Mondjuk egynél többel? Ideje lenne...

zed911 2011.04.06. 14:29:45

@21 hónap: Az simán az. Rákot és meddőséget is okozhat. Az érzéstelenítés meg igény kérdése. Mi kértünk és kaptunk.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:30:00

@zed911: nekem gratulált a védőnőtől kezdve a gyerekorvosig mindenki, mikor a szomszédba kezdtem átadni a feles tejet... a szomszéd meg azóta is hálás, főleg, hogy az 1000 ft-os literenkénti árat eszem ágában sem volt elkérni.

punkcsaj 2011.04.06. 14:30:04

@Laci Today Magazin: életveszélyben voltak? csak azért tudálékoskodok, mert a császár életmentő műtét. ha igen, akkor császár. ha nem, akkor nincs rá szükség szvsz.
a hagyták vajúdni megjegyzésedhez meg azt okoskodnám hozzá, hogy a szülést nem kéne siettetni, ha nincs para, akkor hagyni KELL, mert a szülő nő és a születendő gyereknek nagyon fontos, hogy végigmenjenek azon az úton.
miért feltételezzük, hogy míg minden állat meg tudja szülni a kölykét, az ember olyan tökéletlenre sikerült, hogy neki nem megy?

zitoka 2011.04.06. 14:30:14

@21 hónap: Oktalan röhögés helyett inkább maradj csendben! És gondolkozz el rajta (nem fog menni, inkább olvass utána), hogy miért került bele az okos hozzászólásodba - a nagy tudásod, hozzáértésed ellenére - a "majdnem" szó!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:30:55

@zed911: köszönöm. Akkor miért is kell nekem szopni 3 napig, ha a doki műhibázik? Foghúzás után maradjak 5 napot, mert hátha boncolt előtte és nem mosott kezet?...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:32:36

@zitoka: mert esetleg jobb a természetes, mint a mű?...
Végülis lehet, hogy a műhormon is jobb. Kezeltesd magad vele nyugodtan.

lukit 2011.04.06. 14:33:23

@Tedat:
"Ahogy én olvasom, a posztoló azt írta, hogy amennyiben mind az anyával, mind a babával minden rendben van, komplikációmentes a szülés, akkor menne haza. (A szülések 90-95%-a ilyen.)"

6 órán belül akar elmenni. Ez alatt mi derül ki szerinted? Feleségem, akinek némi köze van a szülésekhez, megsúgja: semmi, amire azt lehetne mondani, hogy akkor nem is lesz gond. Ha hazamegy, akkor honnan tudja, hogy minden rendben van, ha nem orvos vagy a közelében dolgozó? Pl töketlen, meg se tudja etetni rendesen a gyereket, mert nem úgy szopik vagy adja a mellét, gyerek fogy, aztán elfogy. Simán veszélyeztetés a gyerekre nézve.

tengerjáró 2011.04.06. 14:35:13

@punkcsaj:
Éppen ezért veszélyes a szülőkre bízni a diagnózist, mert nem mindig sárgul be a gyerek annyira, amennyire veszélyes a mértéke. Otthon szülésnél meg nem tudom, mikor lát titeket először orvos. Mindenesetre sokkal rosszabb lett volna visszacuccolni 2 nap múlva a kórházba - pláne a 2.3. gyerekkel...

zitoka 2011.04.06. 14:36:34

@21 hónap: De igen, orvosi műhiba, de nem tök mindegy, hogy az volt-e vagy sem ha meghal az anya? Van esély az előfordulására? Van! Erről beszéltem!

zed911 2011.04.06. 14:37:30

@21 hónap:Te írtad a cikket?

Mondjuk azért, mert a sárgulás nem műhiba, egy esetleges bevézzés nem műhiba, a méhösszehúzó injekció nem műhiba, és még sorolhatnám.

Ha te írtad akkor tudodmit menjetek haza nyugodtan, csak a gyereket hagyjátok bent 3 napig. Ő még nem dönthet az életéről, ti meg a sajátotokat akkor veszélyeztetitek amikor akarjátok...

operett60 2011.04.06. 14:38:10

Röhej,amikor férfiak beszélnek szülésről.
Azért szerintem a depresszió eléggé ritka,és nem az első héten alakul ki!
Nálam egyiknél sem,pedig volt három.Még a lányomnál sem,de a menyemnél sem.Különben a pénzükért legfeljebb aláíratják,hogy benn voltál,és kész.Akkor talán hazaengedik.Csupán a csecsemőnél a sárgaság kialakulása a veszély,az szokott a harmadik nap kijönni!!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:38:20

@zitoka: szerintem marhára nem mindegy. Ha a doki jól csinálja a dolgát, nem kell bent maradni. A balfaszság relatív magas kockázata miatt azonban engem zsarolnak, hogy maradjak bent.
Ha én rosszul csinálom a munkámat, akkor az ügyfél az asztalt veri, és árleszállítást/kártérítést követel. Szerintem neki van igaza, nem nekem, ha leülvöltöm a fejét, hogy viselje a hülyeségem kockázatát.

Boo 2011.04.06. 14:38:56

Nem erre a post traumás állapotra hivatkoznak a gyerekgyilkos anyák ügyvédei? Beledobta a pöcegödörbe, agyoncsapta, stb, mert szülés után depis lett. Gondolom azokban az országokban meg, ahol 4 óra után kivágják az anyát a kórházból, megy az irigykedés, hogy nálunk három napig orvosi felügyelet alatt lehet.

elmedoktor.hu/konzilium-2-0/konzilium-2-0-a-terhesseg-a-pszichiater-szemevel/

A magyar kórházakat ismerve, pedig pedig szülés után hat órával biztosan nem készül el a zárójelentés, amivel már nyugodtan elmehetne a szülő :-D.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:39:23

@zed911: nem, nem én írtam.
És te ki vagy, hogy elküldesz innen?

zed911 2011.04.06. 14:39:40

@zed911: Ismerősömnek 3 nap után műteni kellett a babát, mert visszahányt mindent. Másiknak a tüdejét kellett műteni, és 5 most szült ismerősömnél 5 sárgult be. A miénk hál istennek nem, de bent maradtunk. Karantén is volt, csak kaját tudtam bevinni. Szar is volt, de kibírtuk mindannyian és most minden rendben.

punkcsaj 2011.04.06. 14:40:16

@zed911: no komment, örülök az intelligens hozzászólásodhoz, meg mások ismeretlenül való legyökerezéséhez.

a tejtestvérségről nyilván nem hallottál.
az az, amikor vaalkinek nincs elég teje, és olyan anyától szerez a babája számára, akinek több van. nyilván jó, ha az adó anya nem beteg. erről meg lehet igazolást szerezni.

arról sem hallottál nyilván, hogy ha valakinek bizonyítottan nincs elég teje (túl kevés tejmirigye van), akkor tejutalvány jár neki. nem tápszerutalvány, hanem más anyatejét kapja meg.

a who egyébként ezt írja (ezúton válaszolok jatatiának is):

A WHO a csecsemőtáplálás módját – a szoptatás /anyatejes táplálás szempontjából – a következő módon határozza meg:
15278 H I V A T A L O S É R T E S Í T Ő • 2010. évi 104. szám
Kizárólagosan anyatejes csecsemő, illetve kizárólagos szoptatás
A csecsemő anyatejet – beleértve a saját anya lefejt tejét és az idegen női tejet – kap. Ez a definíció megengedi a vitaminok,
ásványi anyagok és gyógyszerek csepp és szirup formában történő adását és az ORS-t (orális rehidráló folyadék), de ezen kívül
semmi mást.

zed911 2011.04.06. 14:41:06

@21 hónap: És szerinted melyik tejet ellenőrzik mondjuk aids re, hepatitisre, meg a többi szarra? Nem beszélve a hormonokról és, hogy egy szoptatós anya teje folyamatosan változik. Egy egy éve szoptató anya nem adhat tejet egy újszülöttnek.
És gratulálok annak a parasztnak aki egy bevizsgálatlan tejed ad a gyerekének. Akkor már inkább egy tápszer amitől tuti nem lesz baja.

zed911 2011.04.06. 14:42:27

@21 hónap: Ha tudnál olvasni akkor elolvastad volna azt a részt, hogy "Ha te írtad akkor"

zitoka 2011.04.06. 14:43:36

@21 hónap: köszönöm. Akkor miért is kell nekem szopni 3 napig, ha a doki műhibázik? Foghúzás után maradjak 5 napot, mert hátha boncolt előtte és nem mosott kezet?...

Azért, te nagyon bájos embertársam, mert inkább maradj 3 napot, mint belehalj az orvos f@szságába! Magad miatt maradj, ne a rendszer miatt.Te tényleg nem érted???
Mindegy, itt hagylak, mert rohadt fárasztó a tudatlan tudálékosságod!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:43:52

@zed911: minden tejdonort rendszeresen vizsgálnak.
Engem az első fejés előtt közvetlenül, ugyanis kéééépzeld, a kórházban tolnak egy teljes vérképet. És annak 3 hónapig jónak kéne lennie. Nos, pont ennyi ideig hordták a tejet...
Nem azt mondom, hogy a tápszer az ördögtől való, de ha mondjuk nem putriból, dohányos, hepás anyától viszik az anyatejet, akkor legyen már minimum egyenértékű...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:45:20

@zed911: bocs, rosszul értelmeztem. Biztos a központozás miatt :P

@zitoka: egyetértek, megvilágosodtam! A következő foghúzásnál követelni fogom a sebészeti osztályra vételt!

punkcsaj 2011.04.06. 14:46:17

@tengerjáró: az orvos köteles 2 napon belül meglátogatni minket ha otthon szülünk.
ebben az esetben megtanítanak pl arra, hogy hogyan ismerd fel, ha kóros a sárgaság pl. meg még sok mindenre. de nem szeretnék belemenni a kórház vs otthoszülés vitába. lehet jól szülni kórházban is.

zed911, méhösszehúzó injekciót adni fölösleges lenne, ha az anya pl mellre tehetné a gyerekét, mert a szoptatás oxitocint termel, ami méhösszehúzó hatású. ez a természetes oxitocin. amit kívülről kell beadni, az a kerülendő. nem kell elvinni a gyereket lemosni, megmérni stbsb baromságok, hanem rátenni az anyára és otthagyni minimum egy óra hosszat pl.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:47:53

@punkcsaj: de akkor mi lesz a statisztikával????
Nem lehet egy hónapig azon stresszelni, hogy vajon visszahozta-e a születési súlyát grammra. Hát nem érted? Nem a rendszer, hanem az ő érdeke!

:)))

zed911 2011.04.06. 14:48:08

@punkcsaj: "a tejtestvérségről nyilván nem hallottál."
De képzeld hallottam, és az orvos szigorúan megtiltotta a párom hugának a tejét is! Pedig őt még ismerjük is és tudjuk, hogy nincs baja, nem dohányzik, stb...

De csak egy példát mondok.
A dohányzás kihat a tejre is. Honnan tudhatod, hogy az az anya akitől kaptad nem dohányzik? Egészséges? Vagy nem rákos? Vagy a franc tudja.

nembeszélve arról, hogy a tejeket csak felületesen vizsgálják be. Semmi komolyabb vizsgálat nincs. Hajrá, jó játék a rizikó, így is elég selejt van már ebben az országban.

zed911 2011.04.06. 14:49:24

@21 hónap: "hogy a tápszer az ördögtől való, de ha mondjuk nem putriból, dohányos, hepás anyától viszik az anyatejet, akkor legyen már minimum egyenértékű... "

Mutatnál nekem egy papírt amin a tejedben kimutatták, hogy nincs hepád?
Csakmert ingyen olyat nem kapsz. De ez csak egy. Hány van még amit nem vizsgálank be?

greatplaingirl 2011.04.06. 14:51:57

@punkcsaj: Ha ez megoldhato, akkor termeszetesen az anyatej a legjobb az elso par honapban. Sajnos ez szamunkra nem volt elerheto.

zitoka 2011.04.06. 14:52:40

@21 hónap: szerintem marhára nem mindegy. Ha a doki jól csinálja a dolgát, nem kell bent maradni. A balfaszság relatív magas kockázata miatt azonban engem zsarolnak, hogy maradjak bent.
Ha én rosszul csinálom a munkámat, akkor az ügyfél az asztalt veri, és árleszállítást/kártérítést követel. Szerintem neki van igaza, nem nekem, ha leülvöltöm a fejét, hogy viselje a hülyeségem kockázatát.

Megnézném, hogy üvöltöd le a balfasz orvos fejét és hogy követelsz kártérítést, ha otthon elvérzel és meghalsz...
Nem akarlak megbántani, de beszélsz itt baromságokat!Az utolsó mondatodnak pedig semmi értelme, kicsit összekuszálódtak a fejedben a szavak. Bár szerintem nem csak a szavak. :)
Puszi, elhúztam! :)

punkcsaj 2011.04.06. 14:53:54

zed911, megteheted pl, hogy az anyától te kérsz igazolást. és akkor elmegy neked vérvételre és hoz neked igazolást, hogy nem hepás, nem hiv fertőzött, és esetleg tudod róla, hogy nem dohányzik.
az az orvos meg aki megtiltja a más tejét, az sztem menjen a fenébe, hogy finoman fogalmazzak. esetleg ajánlott helyette valami jóféle tápszert? hogy rosszmájú legyek egy kicsit...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:54:04

@zed911: betiltott anyatejről nem hallottam. Betiltott tápszerről igen.

Ha a véremben nincs hepa, akkor a tejben sincs. Azért remélem, ebben egyetértünk. Nálunk, errefelé Mucsán van hepaszűrés terhes/szült nőknek. Ha gondolod, szívesen leírom még egyszer.

Az eredeti témához visszatérve: a levél egyszerű megfélemlítés, és nem értem, hogy gondnokság alá nem vont embert miért korlátoznak a szabadságában.
Ha a gyerek 10/10-es apgarral születik, és a nőci 4 óra múlva úgy érzi, hogy akkor most induljunk, akkor a doktor úr miért akarja visszatartani?
Ha gond van, visszamegy. Normális hozzáállás mellett nem feltétlenül félelemből, hanem bizalomból.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.04.06. 14:56:43

@punkcsaj: ltod, mondom hogy kár veled vitatkozni, mert buta vagy. De még utoljára visszaírok, aztán csaó.
Szóval: a feleségem 154cm összesen. A gyerek bene 55centivel született. Ez a felnőtt szülő nő egyharmada. A gyerek túl nagy volt a szülő felnőtthöz képest, ezért nem BÍRTA volna megszülni, ha nem császározzák, olyankor szokás ebbe belehalni, vagy szanaszéjjel szakadni, hogy aztán soha az életben többet ne élvezhesse a szexet. Dehát látom Te egy ilyen természetesember vagy, amivel nincs gond, csak ismétlem: a természetben sokkal több ember halna meg, mint a civilizációban. Ha már ebben élünk, használjuk ki. Én is megúsztam egy temetést, na. Szóval a császár: szükség volt, nem luxus. Te okos. Aztán, folytassuk: végig kell menjenek az úton: végigmentek. Már szülési fájdalmakat diagnosztizáltak nála, és AMÚGY beindult volna a szülés, csakhát mondom: fizikailag nem működött a dolog.
Feltételezed, hogy minden állat meg tudja szülni a kölykét, akkor az ember is: az állat nem dölgik bele gyermekágyi lázba. Az ember mindenféle dolgok segítségével egyre satnyábbá válik, egy indiai gyerek a dzsumbujban sokkal életerősebb, mint egy európai városban felnövő gyerek, mert utóbbinak nem olyan erős az immunrendszere, mivel nincs szüksége rá. Szóval az ember egyre lekvárabb, ez van. Régen úgy volt, hogy a gyengék elpusztultak, ma már a gyengék is életben maradnak, így viszont hígul az egész.
De szerintem Neked kár magyarázni. Visszakéne mnni biológiaórákra az alapokért, AZTÁN lehetne vitatkozni.

zed911 2011.04.06. 14:57:16

@21 hónap: mindegy meddő a dolog. Csak kérdezz meg erről mondjuk 3 orvost, nekik talán már hiszel.
Nem sámánt, vagy Veréb Ágnest...

tengerjáró 2011.04.06. 14:57:46

@punkcsaj:
Én mindenesetre örülök, hogy nem kellett visszaköltöznöm. Szerintem azért 1 napot ki lehet bírni kórházban, ahol egyébként sokat segítettek, megmutattak mindent, amikor hazamentem úgyis egyedül voltam az összes gyerekkel, segítség nélkül (apuka munkában). Különben meg mindenki tegyen saját belátása szerint és örüljön a szerencséjének, ha nincs semmi komplikáció.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.04.06. 14:58:31

@zed911: óvass vissza...
Veréb Ágnestől a hideg kiráz, megnyugtatlak... sámánt meg még nem láttam.

punkcsaj 2011.04.06. 14:59:26

@21 hónap: jaj értem én! sajnos nagyon is:)

zed911 2011.04.06. 15:00:11

@tengerjáró: "Különben meg mindenki tegyen saját belátása szerint és örüljön a szerencséjének, ha nincs semmi komplikáció."

Ez a baj a terhességi dohányzással is.

punkcsaj 2011.04.06. 15:01:59

@Laci Today Magazin: hát valóban nem értem, amit írtál, mert mint mondottad, buta vagyok. sajnálom:(

punkcsaj 2011.04.06. 15:04:17

@tengerjáró: szerencséd van, ha mindent megmutattak. ez szerintem a kivétel kategória:(

tengerjáró 2011.04.06. 15:04:44

@zed911:
Én a kórházban maradásra gondoltam...
Hogy ki - mit tesz a terhessége alatt, az is nagy felelősség, de nem tudom, hogy ez most hogy jön ide. Mindenesetre a dohányzásért se viheti el a rendőr, legfeljebb megbüntetik, ha a buszmegállóban, vagy aluljáróban teszi.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.04.06. 15:05:51

@zed911: hihi nem csak a dohányzőás hat ki a tejre. Feleségem céklát evett, kislányom bordót kakilt. Feleségem spenótot evett, kislányom zöldet kakilt. Amikor pedig az anyatej ugye törtfehér színű. Nemértjük :)

tengerjáró 2011.04.06. 15:06:42

@punkcsaj:
Én még a régi MÁV kórházban szültem, ott tényleg nagyon jó gárda volt. De a védőnőre meg a gyerekorvosra sincs panaszom.

balba 2011.04.06. 15:09:35

Meg kell nézni, hogy egyes országokban milyenek a statisztikák (például csecsemőhalandóság) és hogy milyen protokollokat alkalmaznak a szülés előtt, alatt és után. Ebből lehet tanulni, a rémtörténetekből nem. Sehol, senki sem gondolja, hogy egy császármetszéses anyát, vagy egy 6 hónapra született újszülöttet 4 órával a szülés után haza kell küldeni.

Aki egy normális szülés után haza akar menni, és haza akarja vinni a gyerekét, az tegye. Tapasztalatból mondom, hogy otthon sokkal jobb, és sokkal könnyebb babázni, mint egy kórházban, bármilyen jó is a kórház.

zed911 2011.04.06. 15:11:10

@tengerjáró: Ja nem neked céloztam, csak általánosságban jegyeztem meg, hogy nem kéne minden döntésben szabadkezet adni.
pl. büntetném a terhes dohányzást.

tengerjáró 2011.04.06. 15:14:30

@zed911:
Egyik rokonom fogyókúrázott a terhessége alatt, meg is lett a következménye.

punkcsaj 2011.04.06. 15:15:58

@zed911: és azért is büntessük őket, ha túl forgalmas utcán sétálnak, mert a sénmonoxid is veszélyes. ezt kiterjeszteném azokra az anyákra, akik alacsony babakocsival teszik ugyanezt.
de büntessük azokat is, akik helytelenül táplákoznak, és azokat az orvosokat és védőnőket is, akik nem hívják fel a helyes táplálkozás fontosságára a figyelmet, helyette méregdrága terhesvitaminokat vetetnek meg a várandósokkal.

zed911 2011.04.06. 15:25:54

@punkcsaj: Hát te totál hülye vagy. Menjél a születésházba anyám. Csak az a baj, hogy a gyerekkel b@szol ki nem magaddal.

joskarola 2011.04.06. 16:21:28

Kosz Felicitasz, mar vartam.

Tenyleg nem az eszt osztani jottem, csak hozzaszolok.

En is Kanadaban elek.Kis varos, kis korhaz. Megis rengeteg babas ismerosom van.(Nalunk nagy a szulokedv, vajh' miert? Nnnna, hagyjuk inkabb, nem errol szol a cikk...)
Elso szulesem elott-utan rengeteget olvastam a neten a magyarorszagi viszonyokrol (forumok, blogok) es egyre jobban orultem, hogy nem ott szulok. Raadasul a ferjem itt egeszsegugyben dolgozik, mar az idegbaj kerulgette, amikor forditgattam neki a magyar hireket, cikkeket, hogy aszongya: kezi mehszajvizsgalatok, allando ultrahangok, agynyugalom faros baba eseten, enni-inni tilos, beontes, gatmetszes, szulesinditas,ujszulott rogtoni furdetese, cukros viz, teaztatas, benntartas napokig...A reakcioi nagyjabol a kovetkezok voltak (valtakozva): 1. "Miert?" "Az meg minek?" (neha pedig:"Mi?!?!Mi a fasznak?")2."Igen, itt is divat volt...harminc-negyven eve, amikor anyam szult." 3. "Na neeee! De hat mindenki tudja, hogy pont az ellenkezoje az igaz!!! A magyar dokik nem olvasnak szakirodalmat?!"
Most a temahoz: Egyetlen egy anyukat ismerek, aki negy (!) napot toltott benn a korhazban, o is joforman bocsanatkeroen mondta: "hat igen, ikrek es csaszarral..."
Reszemrol (orvos ferjjel) az utolso szakaszra erkeztunk be a korhazba (mellesleg ragyogo, kellemes, otthonos koulmenyek koze, doki, nover mind jobarataink, de nem csak ezert volt jo... Itt a doki azert is bocsanatot ker, ha hideg a keze: es nem csak tolem es nem csak az en dokim) es egyik szulesnel se voltam benn tizenket oranal tobbet, mert minek? (Ha a korhazban az osszeverezett kadat ki tudtam mosni magam utan az ulofurdot kovetoen, akkor ugyanez otthon is megy.)

Masnap be kell menni a gyerekkel valami oltasra, ujra megvizsgaljak, tolem is megkerdezik, mi ujsag. Kijon a vedono, megnezi a kisagyat, a mellretetelt, eldumalgatunk, ennyi.
Egyszoval eszrevetelem annyi: itt nalunk a korhaz es az ellatas nagyszeru, megse akar senki sokaig maradni, mert jol vannak es a szulest egy termeszetes dolognak veszik (orvosok es a szulo nok is), miert dekkolnanak a korhazban? Olyat nem is nagyon hallok, hogy valaki ne dolgozna (+sportolna) vegig a terhesseget. (Nekem is penteken volt az utolso munkanapom, szombaton szultem.)Itt tenyleg keves a veszelyeztetett terhesseg es a komplikacio, persze szamokat nem tudok mondani, de az en ismerosi koromben alig tudok csaszarrol vagy koraszulesrol (van egy-ketto, de azert a magyar baratnoim koreben joval tobb) Nem lehet, hogy azert nyugisabbak a terhessegek es a szulesek, mert nyugi van a szules, a korhazak, a dokik, a TB korul? (es a fizetesek, hiteltorlesztesek, munkahelyek stb. korul, sorolhatnam.)

Bocs, abbahagyom onmagam fenyezeset (es az orszaget, ahova onhibamon kivul kerultem) Meg annyi, hogy minden tiszteletem es oszinte elismeresem azoke, akik a magyar korhazi rendszerben, egeszsegugyben kiigazodnak, elegedetten es bizalommal szulnek - engem mar a gondolatatol is kiver a viz, hogy ott allok terhesen egy doki elott es megkerdezzem, mennyi. (Hogy kell azt? Mond egy osszeget? vagy en ajanlok? De honnan tudjam? es meg kinek jar...? Jaaaaj.)
Nekem itt nagyon konnyu, Magyarorszagon meg sokaknak nehez, elismeresem.

Tedat 2011.04.06. 17:03:27

@zed911:
"Apukám a gyereket bent kell tartani 3 napig, nehogy besárguljon."

Azért ez szép, hogy a posztolónak most megmagyarázod, hogy CSAK A MAGYAR gyerek sárgul be a kórházban, ha nem maradhat bent 3 napig az ötcsillagos magyar egészségügyi intézményben.

Még jó, hogy az amerikai, kanadai, német, olasz, holland, stb. gyerekek máshogy működnek, mint a fasza magyar baba!

Azok bezzeg nem sárgulnak! Nekik elég 4-8 órát bent lenni a kórházban!

Öregem, ezt te komolyan gondolod?

punkcsaj 2011.04.06. 17:09:50

@zed911: látom, nem érted az iróniát. de akkor elmagyarázom: direkt írtam ekkora baromságot, mert a dohányzás büntetése pont ebbe a kategóriába esik szerintem

Leonce 2011.04.06. 17:17:25

Sokan eltévesztették a házszámot:
ez nem egy orvosi blog, nem a beszélgessünk a szülésről blog, hanem az alapkérdés:
JOga van -e a kórháznak bentartani a szülés után a nőt. A válasz: NINCS!
A csecsemőt talán, de az is orvosi diagnózis függő.

guy2 2011.04.06. 19:07:07

Nincs joga, pont. Ha fenyegetőzik, akkor meg le kell állítani, és megkérdezni a valódi okokat. Mondjuk ha a doki túlhajszolt, és emiatt lehet, hogy benézhet valamit a szülés alatt, akkor sztalán célszerű bennmaradni.
süti beállítások módosítása