Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Emailen eltűnt panasz

2010. szeptember 14. - zugügyvéd

A fogyasztóvédelmi hatóság határozata szerint a bolt nem kapta meg a panaszt, miközben a bolt leveléből kiderül, hogy felajánlották a cserét, vagy a termék visszavételét, melyet a kérelmező visszautasított. A határozat logikai láncolata szerint a bolt igaz, hogy nem tudott a panaszról, így a panaszos ügyfélről sem, de a cserét vagy a visszavételt felajánlotta.

 

Tisztelt Zugügyvéd!

Panaszt adtam be fogyasztóvédelemhez egy bolttal szemben, amit nem részleteznék, csak a kérdéses jogi részét. (panaszom része volt, hogy a bolt nem válaszolt a nekik küldött e-mailemre 30 napon belül amiben kivizsgálást kértem több témában, pl garanciális cserében is).


A panaszom elutasították.
A bolt írt az ottani fogy védelemnek egy nyilatkozatot, pl arról, hogy ami emailt én küldtem nekik azt nem kapták meg. A hatóság ezt elfogadta, a bolt azt mondja nem kapta meg, és ennyi, az úgy van szerintük. Ezt még elfogadom, legközelebb térítvényesen adom fel a levelet, ugyan 21. században élünk de mindegy.


A határozat vége felé viszont egy bekezdés amit idéznék:
"A bolt leveléből kiderül hogy felajánlották a cserét, vagy a termék visszavételét, melyet a kérelmező visszautasított, ezért döntöttem a rendelkező részben foglaltak szerint."


Ez speciel nem igaz. Ilyen nem történt. A bolt nem tudja se e-mail-el (ha én tőlem se fogadták el, hogy mailt küldtem a boltnak, akkor tőlük se lehet elfogadni, hisz én sem kaptam ilyen tartalmú levelet), se hangfelvétellel, semmivel sem alátámasztani. 


A kérdésem, hogy mennyire jogszerű ez? Gyakorlatilag mindent elhittek rendes vizsgálat nélkül a hatóságnál amit a bolt állított. Kérdésem, hogy van e valami szabály ami ezt elfogadja? Van olyan szabály, hogy a bepanaszoltnak elég állítania valamit bizonyítékok nélkül, akkor az elfogadható?


Tehát van e értelme fellebbeznem, vagy ugyanúgy nem lesz igazam ebben a pontban?


Köszönettel: Attila
 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr512295772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P75 2010.09.14. 16:10:42

Fellebbezni kell. Voltam én már hasonló helyzet miatt hónapokig vitában a PSzÁF-fel, a végén elismerték, hogy nekem volt igazam. Igaz, nem sokra mentem vele, mert a PSzÁF állásfoglalása szerint nincs joguk ilyen esetben (súlyos adatkezelési hiba) eljárni a pénzintézet ellen. Elég WTF helyzet, de ez van.

Rejtélyes 2010.09.14. 16:57:18

Honnan tudná a bolt a panaszos email-címét, ha nem kapták meg a panaszlevelet? Ha tudják, akkor megkapták, ha nem, nem. :D

Kevés olyan bolt van, ahol elkérik a vásárló emailcímét... :)

ave 2010.09.14. 17:09:30

Ez magyar vagy kulfoldi bolt??

Az Attila 2010.09.14. 17:09:31

Üdv!

Én küldtem be a postot.
Mail címemet tudja a bolt mert korábban még a vásárlás után felvettem velük a kapcsolatot a termék szállításával, fizetéssel stb-vel kapcs. internetes oldalon vettem tőlük(számlásan), így ezért is tartottam logikusnak, hogy egy neten kereskedő boltnak mailt írok és ahogy a fogy védelem is mondá vala, jóhiszeműen jártam el, hogy nem térítvényesen küldtem nekik a panaszt.
De amúgy a történetnek nincs köze ahhoz, hogy tudja e a mailomat a bolt vagy sem.

Amúgy a bolt (és) a fogy védelem lehet arra gondolt, hogy a termék átvétele után ajánlották fel a cserét, nem most, de gyakorlatilag többféleképpen lehet értelmezni ezt a határozatot, maximálisan hozzáértés nélküli a hatóság részéről az egész. Akárhogy is értelmezem, amit a bolt állít az nem igaz.

Amúgy a teljes történetet beküldtem még tegnap a homár blognak is, ha kiteszik(vagy igen vagy nem), akkor ott lehet olvasni majd a teljes történetet. tanulságos.

Ide azért küldtem be, mert reménykedtem, hogy talán olvassák jogot ismerő emberek és kapok választ, hogy ez jogszerű eljárás/döntés volt e, hogy tőlem nem fogadnak el bizonyítékokat vagy állításokat, a bolttól meg elég egy kis nyilatkozat ami nincs alátámasztva semmivel.

Az Attila 2010.09.14. 17:12:12

magyar bolt természetesen.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.09.14. 17:20:16

@Az Attila: Vitát nem rendezünk kizárólag tértivevényes, írásos levélben.
Az e-mailnek nincs bizonyító hatása.
Tudom, hogy mindez plusz költség és utána járás, de a te érdekeidet véded ezzel.

Körülbelül így:
1., Boltban személyes reklamáció (garanciális, minőségi, stb.)
2., Bolt által kiállított jegyzőkönyv (ebben szerepelnie kell, hogy mikorra lesz megoldás)
3., Vár. Ha a jelölt határidő letelik, boltot tértis levélben felszólít, hogy rendezze a dolgot.
4/a., Ha rendezi->Örül
4/b., Ha nem rendezi->Területileg illetékes jegyzőnek, FVF-nek, APEH-nek levél...

Az Attila 2010.09.14. 18:27:57

@Turk Hava Yollari: igen térítvénnyel. ez tanulság volt mindenképpen.

viszont még mindig azt nem értem, hogy milyen alapon fogadja el a hatóság a bolt alátámasztatlan állításait és ebből kifolyólag utasítja el a panaszt?

phaidros 2010.09.14. 18:41:51

@Az Attila: szinte biztosan hasraütéses alapon. :S

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.09.14. 18:49:28

@Az Attila: Jogodban áll a határozat ellen fellebbezni, ezt a határozat is tartalmazza, hogy milyen úton módon.

Azonban itt nem szabad elfelejteni, hogy egy állítás-egy tagadás, tehát kívülről a "hatóság" (azért idézőjel, mert az FVF egy vicc), nem tud érdemben döntést hozni kettőtök között.

Hogy konstruktív legyek:
A csorbát még kiköszörülheted azzal, hogy akkor mostmár tértivevénnyel szólítod fel a boltot a reklamáció rendezésére. Nincs semmilyen törvény vagy rendelet, amely ebben meggátol.

A pontos ügy ismeretében konkrétumot nem tudok tanácsolni.
Nézz itt körül, vannak konkrét levéltervezetek: www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?act=home

Sics68 2010.09.14. 21:26:22

@Az Attila:
> viszont még mindig azt nem
> értem, hogy milyen alapon
> fogadja el a hatóság a bolt
> alátámasztatlan állításait
> és ebből kifolyólag utasítja
> el a panaszt?

Basszus, tényleg nagyon gyerek vagy.

A hatóság azért utasítja el a panaszodat, mert nem tudod bizonyítani hogy az és úgy történt, amit mondasz.

Ennyi.

Gondolj bele: ha Te lennél a boltos, és valaki azt mondaná hogy átbasztad... te meg mondanád hogy de nem... akkor mit várnál a felettes szervtől/hatóságtól?

Szóval ha a panaszos nem tudja bizonyítani a panasza megalapozott voltát, akkor a hatóság elutasítja a panaszt - és ezzel pont azt teszi amit tennie kell.

Ha tényleg minden úgy volt ahogy leírtad, akkor ... annyit kellett volna tenned, hogy mindent ÍRÁSBAN intézel, panasztételt jegyzőkönyvvel-vásárlók könyvével, levelezést legalább ajánlottan... és akkor most nem itt rínál, hogy ...

bye
Sics

Az Attila 2010.09.14. 21:54:23

@Sics68: egy kicsit gondold újra, okés?
a bolt tagadott igen. És utána ő állított valami teljesen újat. érted? Egy teljesen új témát nyitott, ő állított olyat amit nem tud alátámasztani.

A határozatban nem az állt, hogy "mivel a bolt nem kapta meg a mailt, ezért utasítom el a panaszt" hanem az, hogy azért mert a bolt ezt állította.

Így nem hiszem, hogy gyerekes lennék, mert ezt az agymenetet kifogásoltam.

Az Attila 2010.09.14. 21:57:21

@Turk Hava Yollari: van fellebbezés, 5k Ft-ért, de lehet megteszem majd. Talán a fővárosi fogy védelem valóban kivizsgálja az esetet és talán észreveszi, hogy jogilag baromságokat mondott a kirendeltségük.

ettől függetlenül fel fogom adni a levelet térítvényesen. Amire max 30 nap alatt fog válaszolni a bolt és ha kicserélik a termék hibás alkatrészét, akkor az újra hibás lesz. valszeg. de nem fogom hagyni magam.

Iustizmord 2010.09.14. 22:12:52

Kedves Apám !

A seregben jól érzem magam, de elszakíottam a csatárláncot, meg kell javítani, kérlek küldj 5000 FT-ot

Fiad:

Gipsz Jakan őrvezetpő

Kedves Fiam,

a leveledet, amiben 5000 Ft-ot kérsz, nem kaptuk meg.

Csókol : Apád

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2010.09.15. 09:14:05

@Iustizmord:
van ennek egy egyházi változata is, püspök atya levele a paróchushoz:

"Kedves Fiam!

A csajágaröcsögei templom tetejének javíttatására adományt kérő leveledet megkaptam, itt küldöm az abban kért tízezer forintot, hadd virágozzék az a gyönyörű hitközösség ott nálatok.

Ezúton hívom fel a figyelmedet egy apróbb helyesírási hibádra is, a tízezret ugyanis csak négy és nem hét nullával kell írni.

Szeretve tisztelt
Püspök Atyád"

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2010.09.15. 09:37:39

@Az Attila:
a lényeg továbbra is az, hogy bizonyító erejű papírosokat kell gyártani, nem emilezni, meg várni, hátha jogkövető magatartást tanúsítanak.
én mondjuk alapból nem bízom az internetes csomagküldős cégekben, főleg azért, mert gyakorlatilag semmit sem lehet csekkolni róluk (a legtöbb ilyen csak egy számítógép, egy postafiók meg egy raktár, és annyi.)
szóval vitát rendezni csak bizonyíthatóan, a tértivevényes levélpostai küldemény feladóvevényét, a levél másolatát gondosan eltenni, különben az ellenérdekelt fél azt csinál, amihez kedve támadt, te meg csak figyelsz és nyeled a békákat egymás után -- a hatóság meg elutasít, mert nem tudod egyik állításodat sem bizonyítani.

szvsz fogadd meg Turk Hava Yollari jótanácsát, talán az eddig a legjobb. (ha meg a termékük szar, szerintem inkább ne is szívasd magad hatósághoz apellálással, mert semmi értelme. fogd fel tanulópénznek!)
süti beállítások módosítása