Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Behajtási díjtételek

2010. május 11. - zugügyvéd

Bizonyára sok Zugügyvéd blogfogyasztó örülne, ha valaki pontosan megmagyarázná, mit jelentenek az alábbi tételek.


Tisztelt Zugügyvéd!
 
Fel vagyok háborodva a parkoló társaságok tevékenysége miatt.
Mellékelten küldök egy-két parkolójegyet, ahol bizonyítottan be van fizetve a díj, mégis rátették a "mikulás csomagot".
Most végre akarják hajtani az ügyet.
 
Hogyan lesz a 4830 forintos "tartozásból", ami nincs is, 50.943 forint végrehajtási díj?
 
  4830,-  tőke
       0,-  kamat
17175,-  perktg. és kam.
 9875,-   vh kérőt megillető vh kérési illeték és költség
      0,-   államnak járó illeték
 1000,-   általános ktg. átalány
      0,-   jogi képviselői díj
 8875,-   készkiadás
 4000,-   munkadíj
 2000,-   ktg. átalány
 3188,-   jutalék
 
Magyarázza már meg valaki ezek mit jelentenek? Ha elvégzi valaki a munkát azután még jutalékot is kap?  Vagy azt más kapja? Vagy mit jelent a készkiadás? Hány költséget kell megfizetni?
 
 
H K

104 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr931992752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SiKom 2010.05.11. 17:01:58

Fizetési Meghagyás volt?
Ellentmondtál 15 (?) napon belül?

Ha igen, akkor perre kellett volna menni, stb.

Parasite 2010.05.11. 17:05:10

jajj ne haragudj de ez nagyon humoros :DD
általános ktg általány :D ez olyan mint a különadó? senki nem tudja mi az, honnan jött, kinek megy és miért, csak úgy van? :D
készkiadás :D kész, kiadva, nyócezer :D béláim, itt valami nagy gond van! :D

load error 2010.05.11. 17:17:20

Lefelejtették a számlakiállítási költséget.

Jeff 2010.05.11. 17:23:44

Kicsit hiányos ez a történet... A háborgás helyett részleteket kellett volna írni.

mxplanet 2010.05.11. 17:24:13

és a postaköltséget.
nekem azt is felszámolták.

Káposztakukac 2010.05.11. 17:25:36

nevetséges és a jelenlegi parkolási szabályzat hiányosságait kiemelő felsorolás. a helyzet az, hogy a végrehajtási költségek akkor is nagyjából így alakulnának, ha nem ~5000 ft lenne a tartozás, hanem 500.000ft vagy több. egész egyszerűen arról van szó, hogy amikor a jogalkotó megalkotta a végrehajtást szabályozó jogszabályokat, senki sem gondolta volna, hogy ilyen piti összegekért valaki pereskedni fog. aztán jöttek a parkolótársaságok...

gabest1 2010.05.11. 17:30:38

és a grafitdíj? mert vastagon fog!

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.05.11. 17:31:27

Nekem a cca. 15-20 eFt-os (költözködés miatt elmaradt, egyébként jogosan megállapított) víz- és csatornadíjamból lett öt év után ötvenvalahányezer, kamatokkal, meg mindenféle hasonlóan vicces díjakkal együtt.

A probléma ott az volt, hogy (annak ellenére, hogy a Díjbeszedőnél korrekten kijelentkeztem és átírattam mindent), a régi címemre küldözgették a felszólításokat. A kedves új lakók meg 'tak nekem szólni, egyszerűen kidobták a kb. évente érkező felszólításokat a szemétbe. A kézbesítési vélelem miatt a Díjbeszedő meg úgy vette, hogy én tudok róla. Aztán érdekes módon az elévülés előtt néhány hónappal ki bírták deríteni az új lakcímemet, és ki tudták küldeni a fizetési meghagyást. Korrekt... Még jó, hogy nem a rendőrök jöttek értem egyből valamelyik csendes hajnalon.

Rav Antal 2010.05.11. 17:56:26

És ehhez jön még a pókos nyolcszáz, az annyi mint, tizenhuszonezer-tappodtadt-négy.

AutosVilli 2010.05.11. 17:58:52

Gennyes népség a parkóló társaság, BASSZAMEG a KURVA ANYJÁT AZ ÖSSZES TETÜ PARKOLÓS ÉS FÖNÖKE ÉS AZOKNAK A BEOSZTOTJAI.
VALAMINT AZ ÖSSZES OLYAN EMBER AKINEK KÖZEVOLT VAN ÉS LESSZ A JELELNLEGI FIZETŐS PARKOLÁS LÉTREHOZÁSA,ÉS FENTARTÁSA

olvasó080906 2010.05.11. 18:11:03

Hali!

Én 5000Ft helyszíni bírságot (rendőrség, vezetés közben telefonálás) nem fizettem be.
Lakhely szerinti Önkormányzahoz átkerült (Bp. XVI. ker.), nem reagáltam a felszólításra....
Eg hónappal később végrehajtó 35000Ft-ot követelt.
Ha nem fizetek jelzálog a házra stb...
Megtámadhattam volna a Bp. XX,XXI,XXIII kerületi Bíróságon.
Inkább kötöttem részletfizetési megállapodást, 7x5000Ft-ra.

Vigyázni kell, ne kerüljön végrehajtásra az ügy, bármi is legyen az.
Ennyi...

Ja, az én végrehatómnál a "készkiadás" 20000Ft volt a 35000-ből.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.11. 18:13:16

Készkiadásban, költség átalányban lesz szerintem pl. postaköltségtől kezdve minden. Nem mondtál ellen, jogerőre emelkedett a tartozás, innen a bíróság munkáját, a végrehajtó munkáját, stb is te fizeted.

A végrehajtó sem dolgozik ingyen, de még annak a titkárnője sem. Sőt, az ő irodáját sem fűtik ingyen, és ha foglalni megy hozzád a hivatali autó sem ingyen parkol. Az ő parkolását is te fizeted.

SzaGyu 2010.05.11. 18:21:08

Annak idején alaposan beszabályozták a behajtási költségeket. Nagyon sok jogász és cég megélhetését szolgálja az a sok-sok pár ezer vagy tízezer forint. Minél több ilyen eset van, annál jobb nekik.
Szégyen-gyalázat amit csinálnak.
A törvényhozónak újra kellene gondolni, hogy az ingyenélő cégeket tartja-e életben, vagy azokat a családokat akiket pár ezer forintos tartozási tőkéből felhalmozva sok százezres tartozással tönkre tesz!

Káposztakukac 2010.05.11. 18:31:09

@SzaGyu: ez így van és remélhetőleg az új parkolási rendeletben ezeknek lőnek... vicc, hogy azért lehúznak 17 ezer ft-ot, mert egy ügyvédi iroda még küld egy felszólítást. ugye a fiz. meghagyás kibocsájtásának ez nem feltétele.

amúgy a szerzőnek: ha elindult a végrehajtás, mert a fiz-meg-nek nem mondtál ellen, még akkor is lehetőséged van nyerni. rendkívüli ellentmondással kell élni, arra hivatkozni, hogy nem kaptad meg a fizetési meghagyást. ilyenkor letétbe kell helyezned a már megindult végrehajtás eddig felmerült költségeit, amúgy minden úgy megy, mint a sima fizetési meghagyásnál.

mokas_gizi 2010.05.11. 18:34:45

Szerintem nem titok, hogy a parkolótársaságok a maffia kezében vannak, és az sem titok, hogy a közösbe a parkolási díjakból igen kevés megy ám vissza...

Szerintem az sem titok hogy kb olyan díjak vannak itt mint kint a 300-500 ezres fizetésekre...
Most sok helyen ha valaki dolgozni megy autóval akkor a fizetése 50% túlzás nélkül ott hagyná...szerintem ilyen pl nincs sok a világon...

De a parkolótársaságokat nem kell szidni, nem az ő hibájuk, ők csak azt teszik mait lehet nekik, amit engednek nekik, szinte bármit megtehetnek meg is teszik, mi itt a probléma...?

lifelike 2010.05.11. 18:37:03

kiábrándító
remélem a fidesz csinál velük valamit
(csinál a faszt, ezekből a cégekből kapja a pénzeket a pártkassza)

Káposztakukac 2010.05.11. 18:40:49

@mokas_gizi: maffia alatt gondolom a pártokat érted, színtől, ideológiától függetlenül. kupper rémlik?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.05.11. 18:41:10

A vegrehejtas, de kulonosen a jelzalog nagyon eletveszelyes dolog, megkockaztatom (amellett, hogy termeszetesen nem vitatom a jogos kovetelesek behajtasanak szuksegszeruseget), hogy a jelenlegi szabalyozas mellett gyakorlatilag csak arra jo, hogy aki amugy is szarban van, azt vegkepp kifektesse.
Konkret tortenet, aminek a vegjateka fele pottyantam bele az egeszbe.
Adott egy par, akik egy (aranylag alacsony) jelzaloggal terhelt lakasban eltek, ami a feleseg neven van. A ferj - fogalmazzunk finoman - nem elsosorban a monetaris fegyelmerol volt ismert, ig esett, hogy egy nemikepp feltorlodott villanyszamla-tartozas kapcsan szazezer forint fole ugrott az adossag. (Durvan 110ezer forintrol van szo.) Ekkor lebukott otthon, kiderult, hogy gaz van, de o eskudozott, hogy elintezi. Be is ment az elmube (legalabb is otthonrol elment), es jo ideig ugy tunt, a dolog rendezodott is, mivel nem jottek tovabb a felszolitasok. Aztan egyik nap hatalmas orom erte a holgyet: a vegrahajto kopogtatott, aki - mas eszkoze nem leven - jelzalogot jegyzett be a lakasra. Kamattal, koltsegekkel, miegymassal egyutt potom haromszazezer forintot. Hoppa! Es a sztorinak itt
meg nincs vege!
A ferj idokozben "ex" statuszba valtott, mashol velte megtalalni a boldogsagot, az adossag termeszetesen maradt. Sikerult a behajtoval hat havi reszletben kiegyezni, de ket honap kinkeserves szenvedessel kifizetett reszlet utan nem ment tovabb. Mar a vegrehajtas vegrehajtasa volt a tema, amikor sikerult athidalo megoldast talalni es a fennmarado ketszazezres tartozast egy osszegben kifizetni (plusz a foldhivatali eljaras koltsegei, meg ilyen finomsagok). Tehat ott tartottunk, hogy az eredetileg fennallo (valoszinuleg mar kamatos) 110ezer forintos tartozasra kifizetett az illeto 300ezret, amikor kiderult: tavolrol sincs vege a tortenetnek. Ugyanis szegeny banknak (mint az elejen irtam, a lakason lakashitelbol eredo jelzalog volt), a masodik bejegyzes miatt hatalmas koltsegei jelentkeztek. Konkretan (nyilvan mindenfele jogszaballyal alatamasztva teljesen "jogosan") tovabbi szazotvenezer forintot kovetel az egesz ugylet miatt.
Osszesen majdnem felmillio forintba kerult az eredetileg szazezres tartozas lerendezese, mindez jogszabalyokban mghatarozott koltsegek felszamolasaval, teljesen legalisan. Ugye, milyen konnyu utcara kerulni?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.05.11. 18:41:12

És hol marad a szénszerkezet-átalakítási költség?

kakamatyko 2010.05.11. 18:41:18

Nagyon talalo szo a "jogallam". Csak azt nem ertem miert pozitiv ertelemben hasznaljak.

Gyerekek, jogi egyetemre menjetek mind!

Aki elvegzi, sosem lesz munka nelkul.
Ha egyikotok veletlenul munka nelkul maradna, az barmikor elkezdheti elperelgetni barmi uruggyel barki mas tulajdonat. Ez vagy sikerul, es akkor abbol jol megel, vagy az illeto ugyvedet kell fogadjon, hogy megvedje magat, es akkor maris eggyel tobb allas van. Win-win.

Nemjogaszok meg tejelnek, vagy diszidalnak. En peldaul egy mernokallamba szeretnek.

Merthogy a konkret ugyhoz visszakanyarodva hozzank a posta teljesen esetlegesen hozza ki a kuldemenyeket, az alairos-maceralos dolgok kivetel nelkul elvesznek.

Eddig jogszeru, hiszen jogallamban elunk, igy a posta jogaszai torvenybe lobbiztak, hogy nincsen kezbesitesi kotelezettseguk. Az o olcso mukodesuk sokkal fontosabb, mint az en jogbiztonsagom a kezbesitesi velelem arnyekaban.

Az autom rendszamat, nevemet, cimmemet es minden mas szemelyes adatomat a Belugyminiszterium olcson arulja, eszembe sem jut vitatni, hogy jogosan tenne, hiszen jogallamban elunk, es a jog ekkora uzlethez merve olcso.

Az orszag barmelyik suttyo telepulesenek mutyizos onkormanyzata alapithat a kepvieslok sogoraibol parkolotarsasagot.
Mivel jogallamban elunk, fel sem tetelezem, hogy adatkezelesi visszaelest kovetnenek el, foleg, hogy jogszeruen is juthatnak balekok adataihoz, lasd fent.

A cimlistara teljesen jogszeruen kuldhetnek ki fizetesi meghagyasokat parkolasi birsagert, hiszen tevedhetetlen rendszer nincsen. Ha az illeto esetleg megsem parkolt volna ott az adott idoben, azt ket tanuval es egy ugyveddel felszerelkezve a postan elveszett levelben megadott idopontban bizonyithatja a Suttyo megyei birosagon, ahova fel nap az ut az orszag masik vegebol.

mokas_gizi 2010.05.11. 19:00:33

@Káposztakukac:

Nem a maffiát értem mögöttük nem mást...
Bár a politikai "elit" sem más mint maffia...
A mostani kormány azt csinálja majd mint az előző, nem kormány hanem gengszter váltás volt...

Dervenkál Egon 2010.05.11. 19:07:55

Ehhez nem kell nagy matek.

Én januárban mondtam fel a Vodafone-nál egy előfizetést. Embernek mindent kifizettem, amit kért (még akkor is ha állt a hajam a költségnevektől), és kaptam is egy papírt, hogy 0 azaz nulla forint a tartozásom feléjük.
Múlt héten meg jött egy levél egy behajtócégtől, hogy én 1700 forinttal tartoztam a Vodafone-nak (ami csak azért érdekes, mert kerek szám nagyon). Ezt a tartozást ők megvették, úgyhogy a költségeikkel együtt most 5900-zal jövök nekik. Különben bíróság.
Próbálják meg!

lutria 2010.05.11. 19:22:18

@olvasó080906: Ez érdekes,engem 40e.Ft-ra büntettek a zsaruk,nem tudtam befizetni még részletekben sem,továbbadták az adóhivatalnak,ők pedig az önkormányzatnak(XXI.ker),nekik törlesztem 5e.Ft-os részletekben,de ettől még maradt az eredeti összeg.
Szivesen ledolgoztam volna közmunkával 8nap alatt de nem engedték,úgy látszik csak a pénzre hajtanak.

ZöldszemM2 2010.05.11. 19:23:58

Szarháziak !

Kedvelt trükk ezeknél a társaságoknál : kiszurnak egyautót, rátesznek egy mikulást, majd 10 percmúlva a beépített ember leveszi. Így eleve nagyobb összeg a birság !

trocadero 2010.05.11. 19:28:34

Kiváncsi vagyok, hogy a PPO az év elején már lejárt hitelkártyaszámokról meghiúsult terheléseket megpróbálja-e majd kamatostul behajtani egy-két év múlva.

sunázósün 2010.05.11. 19:35:17

@trocadero: dehogy, majd 4,5 év múlva, addig hadd hízzon:D

ÖtletElek 2010.05.11. 20:00:39

nekem olyan levél jött egy végrehajtótól, hogy aszongya:

tőketartozás: 0
kamattartozás: 0
perköltség: 0
átalány: 0
végrehajtói jutalék: 5.000,-

ez kb egy éve volt, sima postai levélben, nem ajánlott, röhögtem egy jót, aztán kikúrtam a szemétbe.

pár napja jött ugyanattól a végrehajtótól egy szintén nem ajánlott levél, nem volt benne semmi, csak egy csekk 5.490,- forintról. szerintetek mi lett vele?

hubertusz 2010.05.11. 20:05:02

És ebben az összegben nincs is benne a Centrumot, mint olyan el nem ismerők illetéke, amely 100000Ft, a Centrumnak kellene fizetni, de nyilván átterhelik. Hogy sz*ják össze magukat a törvény felett álló Centrum tulajok. Ha én az új kormány lennék, az elsők között vizsgálnám a tevékenységüket és keményen lesúlytanék, ha mégsem stimmelne valami.Ez ugyanis nem kerülne szinte semmibe és sok PR előnnyel járna.

szaGértő 2010.05.11. 20:07:04

Nekem olyan tételek voltak benne (egy ügyben 5 parkolás), hogy ötször a BM lekérdezési díj, ötször postaköltség. Egy rendszámra jött, egy levélben.

Mellesleg megnyertem, meg egy másikat is.

sunázósün 2010.05.11. 20:14:47

@szaGértő: teljesen korrekt.
elvileg nem tárolhatnak adatot, ötször kell lekérni - öt levélben, örülj, h a 6. díját amit neked küldtek nem számolták fel.))

szaGértő 2010.05.11. 20:17:50

@sunázósün: :D

Viszont az ellentmondásban kértem az eredeti fotókat CD-n, hogy megvizsgálhassam. Arra az esetre, ha azt tapasztalnám, hogy hamisítás jelei vannak beígértem, hogy kérem iü. szakértő kirendelését, és amennyiben hamisak, egy büntetőfeljelentést.

Valahogy nem fizették be az illetéket, nem is értem, miért.

degi2004 2010.05.11. 20:34:32

mi az, hogy
0,- államnak járó illeték
0,- jogi képviselői díj

ki a facom dolgozik ingyen ebben a vilagban ????!?!?!?

Dexman 2010.05.11. 20:38:17

@Dervenkál Egon: Melyik behajtó cég volt az? Vodafone szokta faktor cégnek adni, a többi próbálja jogi úton..

Dexman 2010.05.11. 20:43:11

A levélben írtakhoz. Ez már végrehajtási szakasz. Ezt megelőzte egy fizetési meghagyásos történet,aminek nem mondott ellent. Ha arról sem tud,akkor a bíróságon meg lehet nézni,h az a levél hogy ment vissza. És még ekkor is lehet a kézbesítési vélelem beálltát vitatni. Mindemellett ha bizonyítható h EZEK a bírságok valóban kifizetésre kerültek,akkor meg a végrehajtás megszüntetése iránt lehet pert indítani és akkor a parkolási társaságnak a pénze fogja bánni.

birkapásztor234 2010.05.11. 20:46:36

Megvolt a parkolócetlim, de kaptam fizetési felszólítást a szokott szemét, fenyegető stílusban megalkotva. A következő e-mailt küldtem a Centrum ügyfélszolgálatnak:
=======================
Benedek Bálint ügyvezető részére

Tisztelt Benedek Bálint!

Szíves tájékoztatásukra közlöm, hogy 2009/F/1240431 ikt.sz. levelükben említett 91797506 számú pótdíjazási eseménnyel kapcsolatban rendelkezésemre áll az aznapi befizetést igazoló postai feladóvevény, melyet társaságuk megbízottjának szívesen bemutatok.

Ennek számomra alkalmas idejét és helyszínét ezen az email címen tudom társaságukkal egyeztetni. Sajnos, ügyfélszolgálatukat felkeresni nem áll módomban.

Amennyiben peres eljárást kezdeményeznek, annak minden költségét, beleértve ügyvédi költségeimet és jövedelemkiesésemet természetesen társaságuk fogja viselni.

Hogy a befizetés tényét ellenőrizhessék, és társaságukat ettől a fáradságos és költséges eljárástól mentesítsem, közlöm a postai bélyegzőn szereplő adatokat:

Budapest A 1012 08.12.20. 16:54 8001/0157

Ennek alapján lekérhetik a Postától a befizetés igazolását, melyre mint kedvezményezettnek vélhetően joguk van.

Üdvözlettel

xxx
==================

Több fenyegető levél nem jött, 1 hónappal később visszaigazolták a befizetést.

indapass90210 2010.05.11. 20:56:41

@ÖtletElek: bazmeg nem kikúrni kell, hanem feltenni a netre, a végrehajtó telefonszámával egyetemben, hogy mindenki tudjon neki gratulálni.

fáskerti elvtárs 2010.05.11. 21:03:14

A tőke ugye a parkolási pótdíj. A perköltség nagyrészt az ügyvédi munkadíjból és az illetékből áll. Esetleg felszólító levél, ilyesmi. A vhkérési illeték és költség ugyanaz mint a perköltség, csak ez már a végrehajtási kérelemmel kapcsolatos. Ezek járnak a parkolási cégnek.

A munkadíj és a költségátalány a végrehajtónak jár, a 4000 és a 2000 a törvényi minimum. Az ált. költségátalány a végrehajtói kamarának jár, az 1000 Ft itt is a minimum. A jutalék is a végrehajtóé, a felső öt összegének 10%-a (legalábbis ilyen alacsony ügyértéknél).

Esetleg a készkiadásba lehet belekötni, hogy igazoltan felmerült-e a végrehajtónak 8875 Ft költsége.

E30Peti 2010.05.11. 21:03:20

Arra nem gondolt senki, hogy ha SENKI se fizetné be a parkolásokat, és a büntetéseket se, akkor nem lennének már rég parkoló cégek????
Én lassan 5 éve nem fizetek (előtte nem volt saját autóm), egy fillért se. Nem vitték perre.

Dr Kangörény 2010.05.11. 21:24:33

A végrehajtói állások a lehető legjobban tejelő állások, a pozíciók szinte csak örökléssel tölthetők be. Valami eszméltelen lobbi erejük volt, mert a létszámuk korlátozott és olyan mértékű jutalékra tesznek szert, ami más tevékenységgel lehetetlen. Talán még a közjegyzőnél is jobb állásuk van.

tuner1 2010.05.11. 21:28:52

A kérdés az, hogy miért kellene fizetni a parkolásért maffiózó köcsögöknek, haszonlesőknek, buzernyák önkormányzatnak..?....

tuner1 2010.05.11. 21:41:12

@Kangörény_: és sok közöttük a cigány..

Pista bá' 2010.05.11. 21:41:36

@Kangörény_: Nem talán, hanem biztos. Ráadásul jogi diplomához sincs kötve, elég hozzá egy "igazgatásszervezői" gyorstalpalón szerzett oklevél.

Jó 70-80%-uk nem is jogász, van közöttük huszonéves is. Kevesebb, mint 300-an vannak országosan.

A kinevezés lényegében egyenlő egy lottó 5-össel. Majdnem azt csinálnak, amit akarnak és ronggyá keresik magukat sokszor önhibájukon kívül tönkrement emberek teljes ellehetetlenítésével.
A kapcsolati hálójuk óriási.

mx3 2010.05.11. 21:46:18

Na, mesélek mást.A lakoházamon 2 hitel volt azonos banktol. Sajnos korházba kerültem (infarktus) és az eggyik kisseb hitelhez tartozo folyoszámlámon lefogyott a pénz. Mire kijöttem a korházbol a bank már fel is mondta a hitelt. Telefonálgatás, aznap befizettem az elmaradást és a közjegyzöi költséget,hogy visszaállitják a hitelt. Persze nem, elment végrehajtásra. Ezért a bank izibe felmondta a 6 éve napra pontosan fizetett másik hitelemet is.A csattano: tavaly oktoberben, 1 levelet sajnos nem tudtam átvenni viszont azota minden honapban levonták a havi törlesztöt.Ja hogy ON a posztnál maradjak. 4.5mio-bol hat honap alatt lett 5.4 mio

Rigghead 2010.05.11. 21:51:38

10 ki nem fizetett parkolás vagy lejárt céduláért 350.000 Ft ot fizetek illetve vontak le törvényesen a béremből épp a napokban

Fehérszakál 2010.05.11. 21:53:35

Nemcsak a parkolótársaságok játszák el ezt a régi trükköt, hanem a villanyszolgálltatók, telefonszolgálltatók, kereskedelmi iparkamara stb... Itt van egy pár napja megjelent hasonló, itt az iparkamara hajtott be végrehajtóval 4200 Ft helyett 26.000-et és a végrehajtó nem volt hajlandó lezárni az ügyet miután befizetésre került az összeg. Ugyanis további 7000 Ft-ot követelt, de azt nem volt hajlandó megmondani hogy milyen jogcímen. A Végrehajtói kamaránál be lett panaszolva a végrehajtó lekezelő és rabló hozzállása, válaszra sem méltatták a panaszost. Ezt nevezik jogállamnak. Az összes ügyvédet, jogászt, bírót azonnali hatállyal nyílvánosan mágján égetném el. Egy hatalmas maffia az egész bagázs, ők fogalmazzák meg a törvényeket amiket aztán az országgyűlési képviselők orra alá nyomnak, hogy szavazza meg, persze úgy fogalmazzák meg az egész törvényt, hogy azt még ők sem értik meg. Ezért fordul elő tömkelegével, hogy a másodfokon pont az ellenkezőjét itélik mint elsőfokon, harmadfokon meg ellentmondanak a másodfokú itéletnek. Ki kellene írtani az összes jogot tanult emberkét, mert ők az igazi tolvajok, akik megteremtik maguknak a törvényeket hogy azután törvényes eszközökkel lophassanak.

Rigghead 2010.05.11. 21:57:04

@E30Peti: 2005-ös parkolások ezek, helyedben legalább gondolatban készülődnék, én is a homokba dugom a fejem taktika melett döntöttem, de bejelentett állás mellet azonnal jönnek és levonatják a bíróval..

tiborc2008 2010.05.11. 22:15:51

Szenny MáFia országa.

Hoffy 2010.05.11. 22:18:51

Sziasztok én ismerem a beíróját és a nagy felháborodásában azt nem írta le, hogy a büntit akkor kapta amikor parkolójegyet ment venni. Mire visszaért csomag és parkolóőr fogadta, aki széttárta a kezét, hogy ő már semmit nem tehet.

brlv24 2010.05.11. 22:19:29

@E30Peti: Ez a leghulyebb dolog, amit hallottam. Egyszercsak megjon a soknullas szamla es akkor majd pislogsz...

Hoffy 2010.05.11. 22:22:03

Bocsi kiderült, hogy leírta és a zugügyvédnek a fénymásolatot is elküldte a parkolójegyről, de úgy látszik az nem volt érdekes és csak ez lett kirakva. Pedig az is része a sztorinak.

kispista 2010.05.11. 22:26:29

@lutria:
"nekik törlesztem 5e.Ft-os részletekben,de ettől még maradt az eredeti összeg.
Szivesen ledolgoztam volna közmunkával 8nap alatt de nem engedték,úgy látszik csak a pénzre hajtanak. "
1. Közreműködő voltál, ezért a polg. hiv. hozzájárult a részletfizetéshez.
2. van olyan bünti amit nem lehet közmunkával ledolgozni, a tied is ilyen lehetett

kispista 2010.05.11. 22:29:07

@birkapásztor234:
Kb. ez egy normális válasz.
Ebbe nem tudnak belekötni, és a bíróság előtt is igazolhatod hogy közreműködő voltál.

Más meg kidobja a tértis levelet, szarik a fizetési meghagyásra aztán jön a végrehajtó.

boldii10 2010.05.11. 22:29:36

De szeretnék én is, hejj, végrehajtó lenni
Látni hogy lesz négy rugóból ötvenvalahánymennyi...

kispista 2010.05.11. 22:32:38

@Hoffy:
Ebben az esetben az ügyfélszolgálaton el szokták fogadni. De ő kell utánajárjon, és nem a parkolócég. Főleg hogy elméletileg ilyen esetben nem feltétlenül kötelesek elfogadni, hogy éppen akkor volt az automatánál.
Nálam ilyen esetben elfogadták, pár napon belül személyesen kértem.

iamnobody (törölt) 2010.05.11. 22:35:50

Vigyázzatok, vazze! Én is megcsináltam, volt vagy 5-6 nem fizetett parkolásom. Évekig kuss, aztán amikor volt ez a hype, hogy elkezdték visszamenőleg behajtani, amit lehet, akkor én is beleestem. Ügyvéd odacseszett nekik, és mivel akkor volt ez a tömeges behajtás és nagy nyilvánossága a dolognak, vagy nem ezért de megnyertük. Miközben folyt az ügy jött még ilyen fenyegető levél parkolásról ugyan azon a helyen. A baj, hogy át lett véve. Gondoltuk ezek hülyék, még nem futott át a rendszerükön, hogy bukták a pert, vagy ilyesmi. Nem is tudom mennyi idő telt el azóta(évek) és egy levél se, semmi. Kb. egy hónapja jött meg a papír 50.000e-ről és már rá is terhelték a lakásra! Ki lett fizetve + 6000 HUF hogy "levegyék" a jelzálogot. Az anyjukat is megbaszhatnák, de jó erősen! So, vigyázni kell, én is azt gondoltam, hogy megbaszhatják, de ezt a papírt ezt benéztük..

pink75 2010.05.11. 22:42:24

Mennyi utat épített itt bármelyik parkolási cég, hogy aztán szedje a sápot?
Apáink, vagyis a saját pénzünkből csinálták, erre jön valami akárki, aztán meg behajt.
Pofon nekik.

Rickybobi 2010.05.11. 23:03:16

Én szimplán széttéptem a papírt az ellenőr elött, leordítottam a fejét stb, és egyből elfelejtette a "büntetést". Az hogy nem lehet kitörölni a gépből az mese. Ha nem ő akkor én fogom:D

radiris 2010.05.11. 23:23:22

@Rickybobi: Kemény vagy ecsém. Aztán majd megnézném az arcod, amikor megkapod az ötszámjegyű csekket.

radiris 2010.05.11. 23:25:11

@Rigghead: Gratulálok, te is okos voltál meg kemény, mint Tarzan fasza.

tabaniember 2010.05.11. 23:26:05

@netgenyo: Kit érdekel itt ez a szar? A kis liba apját-anyját péppé pofozni, te meg húzzál a pedofil honlapoddal a rákba.

valaminev 2010.05.11. 23:44:03

@Pista bá':
Elnézést, ha gyors leszek...
1.
Nem talán, hanem biztos. Ráadásul jogi diplomához sincs kötve, elég hozzá egy "igazgatásszervezői" gyorstalpalón szerzett oklevél.

Ez így nem igaz. Most már minimum főiskola kell.

2.
A kinevezés lényegében egyenlő egy lottó 5-össel. Majdnem azt csinálnak, amit akarnak és ronggyá keresik magukat sokszor önhibájukon kívül tönkrement emberek teljes ellehetetlenítésével.
A kapcsolati hálójuk óriási.

VAN ilyen is, aki nem tartja be a törvényt, de tisztázzunk egy két dolgot, mert tisztelet a kivételnek, mert itt sikerül félrebeszélni...

Azt csinálnak amit akarnak...
Hát ez egy hülyeség...
ÉRVÉNYES bírósági végzés szükséges ahhoz, hogy a végrehajtó bármit is tehessen.
Hogy nem lehet részletfizetés ? Azt nem a végrehajtó dönti el, hanem a végrehajtást kérő.

Lehet irigyelni a pénzüket.
Aki irigyli, gondolom szívesen kipróbálná, milyen érzés az, amikor üvöltöznek velük, csapkodják az asztalt, vagy szidják a kurva anyját...

Ja, majd el felejtettem. Ez mindennapos.

Rajtuk kívül én még jó pár embert, szakmát feltudnék sorolni, ahol aztán marhára "megérdemelten" keresik magukat halálra...

A félreértések elkerülése végett nem vagyok végrehajtó, sem végrehajtó pereputtya, csak egy pár alkalommal volt szerencsém látni, mi megy ott.

gulasZuppe 2010.05.11. 23:48:32

Nem kell ezt magyarazázni, ez arról szól, hogy fizess, vagy elvesszük ami nekük jár.
Ha meg nem tetszik, jarj a két lábadon és (B+)

Bankba mentem, utca vegen megalltam, ügyintézés közben 2x jöttem ki megváltani a lehetőségemet a büntetés elkerülésére, végül csak késtem 14 percet. Az utca végén álltam kb 2 perc volt mig odaértem, de már láttam, hogy fotozza a kocsit, az ürge elöl hátul lefotozta az autot, a csomagokt ide oda rakosgatta az auton!!! amire odaértem nem volt rajta a cédula es a "fotos" elment az egyik mellékutcába.
Nem tudtam, hogy ez az átbaszás!
Ugyanis 1 hónapra rá jött a büntetés 12.000 Ft-ról!!!!! 14perc késés miatt úgy hogy elötte 2x is vettem jegyet. El is buktam azonnal a lekötött betétkamatokat.
Szerintem alapból ingyenessé kéne tenni minimum fel ora parkolást. Amugy meg szimplan röhej (es ne magyarazzon nekem semmi varoslakó taplo hogy ez jó), hogy amellett hogy felfestik a parkolókat, és a jardakat atalakitjak ugy hogy ne lehessen feallni, valamint a kialakitott parokolókkal kevesebb autó fér el egy egy utcában, erre még rátesznek egy lapáttal a mostanába divatos "utcát lezárom a teljes forgalom elöl" c. örülettel...mondvan nyertek eu palyazaton tereprendezést...csak se a lakókat se a közlekedőket nem kérdezte senki.
A másik nagy vicc c. fejezet pedig a folyamatosan bővülő zónák. De nem csak a belvarosban, már a budai hegyekbe is fizetni kell - és úgy alakítják ki a parkolókat, hogy ahol addig 2 autó elfért mostmár csak 1...miközben folyamatosan adjak ki az egedelyeket az ujabb tarsashazak epitesere, amiket a többi ház közé zsúfolnak be. Teljesen szétbaxnak itt mindent. És semminek nincs következménye (ja de van, luxuslakóparkok épülnek, de az óvodákat bezartak...pedig 2x annyian laknak mar itt mint 20 éve...)

--

A villanyszámla is olyan vicces amikor részletezik azt a 12 tételt, de majd most összevonjak, es igy lesz belole 3 rész.
Nem mintha barmit is lehetne kezdeni ezekkel a rész adatokkal...de papirra lehet nyomtatni, és ki lehet fizettetni a fogyasztóval. Itt mindig arra megy ki a jáeték, hogy úgy csinálnak mintha szakmailag nagyon meg akarnak idokolni, hogy miert is kell fizetni (ez rablás, de igy legalizaljak).

Pista bá' 2010.05.12. 00:25:09

@valaminev: Én véletlenül egy kicsit többet tudok a dologról, mert a munkatársam fia egy ilyen irodában dolgozik jelenleg is...

1.
Nem talán, hanem biztos. Ráadásul jogi diplomához sincs kötve, elég hozzá egy "igazgatásszervezői" gyorstalpalón szerzett oklevél.

Te: Ez így nem igaz. Most már minimum főiskola kell.

Én: egy levelezőn elvégezhető gagyi főiskola okleveléről van szó, annyi elég. De: anélkül is lehet dolgozni egyébként egy darabig. Én hallottam olyan vh-helyettesről, aki enélkül melózik, mert még nem bírta letenni az ALAPFOKÚ lovári nyelvvizsgát (ez a legkönnyebb, angollal-némettel nem is próbálkozik, esélytelen lenne ui.). Ehhez a melóhoz jogi diploma kellene és akkor még szakvizsgáról nem is beszéltem. Hasonló a helyzet a közjegyzőknél, ahol VISZONT ezek a feltételek (jogi diploma+jogi szakvizsga) szükségesek.

2.
A kinevezés lényegében egyenlő egy lottó 5-össel. Majdnem azt csinálnak, amit akarnak és ronggyá keresik magukat sokszor önhibájukon kívül tönkrement emberek teljes ellehetetlenítésével.
A kapcsolati hálójuk óriási.

Te: VAN ilyen is, aki nem tartja be a törvényt, de tisztázzunk egy két dolgot, mert tisztelet a kivételnek, mert itt sikerül félrebeszélni...
Azt csinálnak amit akarnak...
Hát ez egy hülyeség...
ÉRVÉNYES bírósági végzés szükséges ahhoz, hogy a végrehajtó bármit is tehessen. Hogy nem lehet részletfizetés ? Azt nem a végrehajtó dönti el, hanem a végrehajtást kérő.

Én: Nem végzés, hanem végrehajtási lap vagy végrehajtási záradék alapján járnak el. Ennek - és a törvénynek (1994. évi LIII.) keretei között azt tesznek, amit akarnak. Másoktól azt hallottam, hogy a leggyakoribb visszaélés: kamu készkiadásokat tüntetnek fel néha tízezres nagyságrendben is. Ezenkívül végrehajtás alól mentes jövedelmeket (pl. családi pótlék) inkasszálnak, ha a fizetés bankszámlára érkezik, ott sem nagyon érdekli őket, hogy 33 v. kivételesen 50%-ot tilthatnának le munkabérből, a tartozás teljes összegére inkasszálják a bankszámlát.

3.
Lehet irigyelni a pénzüket.
Aki irigyli, gondolom szívesen kipróbálná, milyen érzés az, amikor üvöltöznek velük, csapkodják az asztalt, vagy szidják a kurva anyját...

Erre én: Én azt hallottam, hogy a kisebb területtel rendelkező vidéki ÖBV-k talán maguk (is) dolgoznak, a nagyobbak viszont sokszor be sem járnak az irodájukba. Felvesznek egy "kijárós" droid ÖBVH-t meg 1 irodai droid ÖBVH-t, meg 4-5 embert a rokonságból, akinek gyakran még szakmunkás bizonyítványa sincs, nemhogy érettségije vagy Uram Bocsá' jogi diplomája. Azt sem tudják, hogy néz ki egy tulajdoni lap vagy hogy az adó-és értékbizonyítványt eszik vagy isszák. Úgyhogy beérik 100-120 ezer nettóval ezért az undorító melóért, mert mégis jobb, mint a minimálbér, amire esetleg "szakmai" kvalitásaik alapján képesek lennének. Na, velük ordítoznak, meg náluk verik az asztalt, nem a végrehajtónál.

Tovább is van, mondjam még?

lutria 2010.05.12. 01:09:53

@kispista: Azért lettem közreműködő mert a polg.hiv.-nál azt mondták hogy ha semmiképpen nem tudom befizetni,bármikor jöhetnek értem a zsaruk(20nap elzárás),és az már belekerül az erkölcsi bizonyítványba is.
Van birósági itélet is amelyben szerepel"...az eljárás alá vont személy hozzájárulása esetén napi 5000,-forintonként 8 napi közérdekű munkára változtatható át."De a Csepeli jegyző nagyobb ász mint a biróság és mindenkinek elutasítja a kérelmét mondván hogy kerületünkben nincs közmunka.A városüzemeltetési igazgatóságnak kb.15fizikai dolgozója van,de érdekes módon mégsincs szükség közmunkásra.

Parasite 2010.05.12. 01:11:07

@Pista bá': azért ez nem pitty-putty! :O

bigthereal 2010.05.12. 01:22:51

végezzetek jogot, gyerekek, anélkül ma már nem nagyon lehet megúszni:)

PappD 2010.05.12. 01:24:30

Ha valóban érdekel valakit, hogy melyik tétel hpnnan jön:
4830,- tőke - Ez az eredeti tartozás.
0,- kamat - Örüljetek, mert kamat az nincs 2008-tól ha igaz.
17175,- perktg. és kam. - Ez a tulajdonos adatainak lakcímnyilvántartóból való lekérése, egy átalány költség a parkolótársaságnak, a fizetési meghagyás illetéke (3.000,- Ft illeték tv. szerinti minimumösszeg) és a fizetési meghagyás ügyvédi díja (12,500,- Ft -IM rendelet szerinti minimum összeg).

A fenti tételeken a jogerős fizetési meghagyás után már nem lehet vitatkozni. Ellent kellett volna mondani 15 napon belül és bemutatni a parkolócetlit.

A többi tétel azért van, mert a jogerős fizetési meghagyásra sem fizettél.
Ezért bírósági végrehajtást indítottak.

A végrehajtást a bíróág rendeli el. Ennek költségei:

9875,- vh kérőt megillető vh kérési illeték és költség - a végrehajtási kérelem illetéke minimum 3000,- Ft a többi ügyvédi díj (IRM rendelet szerinti minimumösszeg)

A többi a végrehajtó eljárásaért jár:
0,- államnak járó illeték
1000,- általános ktg. átalány - Ez a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamarának megy a kamara fenntartására.
0,- jogi képviselői díj
8875,- készkiadás - bírósági végrehajtó eljárásának várható vagy ténylegesen felmerült költségei (attól függ, hogy már kifizetted-e)
4000,- munkadíj - IRM rendelet szerint a végrehajtó minimális munkadíja
2000,- ktg. átalány - végrehajtó minimális költségátalánya az IRM rendelet szerint
3188,- jutalék - A behajtott fmh-s és elrendelési költségek 10%-a a minimum.

Tehát a tételek nagyrésze jogszabály alapján van meghatározva.

Üdv

kispista 2010.05.12. 01:27:15

@lutria:
A közmunkáshoz vezető is szükséges. A közmunkára jelentkezők többsége még ároktisztításra sem alkalmas irányítás nélkül.
Elzárás szvsz nem kerül bele az erkölcsibe, de amúgy sem kellemes 20 nap a sitten.

lutria 2010.05.12. 01:36:12

@kispista: Azért lettem közreműködő mert a polg.hiv.-ban azt mondták hogyha semmiképpen nem tudom befizetni az összeget bármikor jöhetnek értem a zsaruk(20nap elzárás)és az már belekerül az erkölcsi bizonyitványba is.
Van birósági itélet is amelyben szerepel"..az eljárás alá vont személy hozzájárulása esetén napi 5000forintonként 8napi közérdekű munkára változtatható át."De a Csepeli jegyző nagyobb ász mint a biróság és mindenkinek elutasítja a kérelmét,mondván a kerületünkben nincs közmunka.Ugyanakkor a kerületi városüzemeletőnek kb.15fizikai dolgozója van,de mégsincs szükség közmunkásokra.Addig eljutott a dolog hogy kaptam egy iratot amin nyilatkoznom kellett hogy vállalom a közmunkát(persze igen)de választ már nem kaptam csak hogy menjek be a hivatalba ahol csak befenyegettek a zsarukkal.
Egyébként az is érdekes hogy nekem kellett volna meghatározni a munkavégzés helyszinét(ami mintha annak kellett volna lennie mint a rendes munkahelyem, csak a szabadidőmben-talán be kellett volna mennem a bezárt melóhelyemre szombat-vasárnap egy kicsit melózni?

lutria 2010.05.12. 01:43:00

@lutria: Bocs hogy kétszer irtam de elsőre nem jelent meg a válaszom.

sunázósün 2010.05.12. 02:00:32

@Pista bá': a 3. pontoddal cáfolod az elsőt.
Ahogy írod, lehet ilyen droid, olyan droid, kifutófiú és kávéfőző kislány is az iroda alkalmazásában, de attól ők még nem végrehajtók, se nem vh. helyettesek.
Itt vannak a pontos követelmények:

www.irm.gov.hu/birosagi_vegrehajtoi_szakvizsga_es_vegrehajtasi_ugyintezoi_vizsga

@lutria: az ilyen ügyekben azért szüntették be a "ledolgozhatóságot", mert a nem büntiból ott lévő közmunkásokra rossz hatással voltak a fizetést így kiváltók.
Egyrészt ők nem 5 guriga/nap bért kapnak, hanem jóval kevesebbet, másrészt a fizetést megváltók nagyrészt csak lógtak, tényleges munka helyett és így rombolták a munkamorált.

3 éve még én is voltam 2 napot, így váltottam ki 1 tízezres büntetést kétszer másfél óra szemétszedéssel.
Tavaly már fizetnem kellett, akkor mondták, hogy ezért nem lehet melózni.

Pista bá' 2010.05.12. 02:27:38

@sunázósün: Esetleg félreértettél vagy én nem voltam eléggé világos. Ismerem a pontos követelményeket.

A képzettségi feltételek (levelező gyorstalpaló főiskola+ egy kamara által szervezett nevetséges vizsga) csak az önálló bírósági végrehajtók és a helyettesek esetében állnak fenn.
Ők végezhetnek érdemi munkát ugyanis.

Az ÖBVH (önálló bírósági végrehajtó-helyettes) bármit megtehet, amit a végrehajtó (helyszíni kijárás, lefoglalások, autó forgalomból való kivonása, stb.), kivéve MHCS végrehajtása és árverés tartása, ehhez a végrehajtó kell személyesen. Egyébként a a képzettségi feltételek azonosak.

A végrehajtó-jelöltnek (ÖBVJ) nincs saját jogon intézkedési joga, nem írhat alá, de neki elég egy érettségi is. Az adminisztratív munkakörben foglalkoztatott rokonoknak még érettségi sem kell, végül is a végrehajtó iroda egy privilégiumokkal rendelkező gazdasági vállalkozás, ezekre a posztokra azt vesz fel, akit akar.

1) Azért szokott lenni egy "kijáró" droid ÖBVH, mert helyszíni eljárási cselekményeket csak ő foganatosíthat. A végrehajtó maga ugyebár nagyobb úr annál, hogy valami putriból elvigye a 60 kg-os poros TV-t, nem szeret cipekedni.

2) Az irodai droid ÖBVH meg azért kell, mert az ő neve alatt mehetnek ki az okiratok. Neki kell aláírnia.

ÖBVH-k azért nincsenek sokan, mert nekik azért többet kell fizetni a sokszor csak 8 általánossal rendelkező rokonságnál, itt nem elég a 100-120 rugó.

Ami a poén, hogy a 8 általánosos csókos is gyakran érdemi munkát végez, letiltásokat ad ki, végrehajtási jogot jegyeztet be, stb. Gyakran el is cseszi keményen, de az illetékes bíróság (általában haver bírósági titkár, aki ezzel foglalkozik) elsikálja a bakit, ha netán végrehajtási kifogást adna be egy felháborodott adós. Aláírni az irodai droid ÖBVH-nak kell, fájhat is a feje, hogy mikor szedik elő valamelyik zseni rokon hülyesége miatt.

Világosabb voltam?

Persze a fentebb írtak nem jellemzőek, pusztán a fantázia szüleménye minden, amit az imént leírtam...

lutria 2010.05.12. 02:40:35

@sunázósün: Gondolom a biróság is tud ennek törlesztési módnak a megszüntetésről de akkor miért irják bele a határozatba?Elvileg az itélettel verhetném a jegyző asztalát mert nincs benne "hogyha a jegyző is úgy akarja, ledolgozható."
Ha tapasztalatot akarnék gyűjteni önként is bevonulhatnék a börtönbe,vagy fizethetnék,de 3.módot már én nem választhatom.

védőanygyal 2010.05.12. 02:53:40

Ne irjatok, hanem fogjunk össze ezek ellen a mocskok ellen. Az orság összes területe az összes emberé. Nincs egy KFT-nek sem joga, hogy dijat szedjen!!!
Csak pár ilyen cég van akiket ki kellene irtani.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.12. 05:28:56

@SzaGyu: Ha egy társasház attól fizetésképtelen, mert sokan nem fizetik a közös költséget, félő, hogy emiatt pl. nem lesz víz senkinek (ugye az egyéni vízóra után a társasháznak fizetsz) akkor nagyon nem jó, ha a "kisember" megteheti, hogy büntetlenül nem fizet. Az, hogy nem jó megvárni a behajtást mert drága pl. az ilyen helyzetektől véd meg más családokat.

pistii 2010.05.12. 06:39:58

@Dexman: Mennyi idő telt a fizetési meghagyás és a végrehajtás között?

www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.12. 07:03:36

ezt is csak magyarban lehet megcsinálni, külföldön sehol. usában is csak a kamatot rakják rá

szürke_tag 2010.05.12. 07:25:52

@védőanygyal: Tudod a magyar olyan típus, hogy dumál pampog, de semmit nem tesz amíg nem ég a körmére egy ügy. Itt egy link ahol erre vonatkozóan aláírást gyűjtenek. civilmozgalom.hu/index.php?ac=nepsz#top De ismerek olyat akinek bár több parkolási ügye van folyamatba és megkapta már ezt a linket de nem is foglalkozott vele. Teljesen érthetetlen azt hitte, hogy a bírságai ha nem tesz semmit eltűnnek, hát nem. A fenti ügynél is csak felháborodást látok és miért nem még időben lépet az áldozat. Szerintem már a lustasága, közömbössége gyümölcsét fogja enni.

szürke_tag 2010.05.12. 07:41:43

Milyen alapon van joga egy rühes bandának, az én pénzemből épített úton, pénzt szedni a parkolásomért? Ez nonszensz, mert ő semmit nem tett még a télen a havat se lapátolta el a kérdéses területről. A beszedett pénzek pedig ellenőrizhetetlen módon, saját zsebekbe vándorolnak. Az, hogy a kormány nem tesz semmit nem csoda, mert korrupt az egész banda, de hogy mi a nép az áldozatok is csak hallgatunk és tűrünk az már gond. A Fidesz ha eddig csendben is volt és bűnrészes, vagy társtettes, de még változtathat ezen az álláspontján és rendbe teheti. Végül is Rogán már felbontotta velük a szerződést.

GiveltAway 2010.05.12. 08:14:43

Emberek, nem válaszolna valaki érdemben a kérdezőnek? Ld. lejjebb a tételeket.

- Melyik tétel mit jelent?
- Azt még értem, hogy vannak behajtási költségek, de miféle perköltségről van szó, per nem is volt, nem?
- Ha erre a felszólításra fizetek, akkor behajtás sem volt, miért is fizessek behajtási díjat?
- Mi a frász a készkiadás, ktg általány?
- Kinek milyen jutalékáról van szó?

Nekem annak idején 2000 forintból csinált a centrum 30 ezret, amit fizetési meghagyásra fizettem be. Nem akartam elhinni, hogy 2000 forintokat elszámolhatnak postaköltségre, 6000-et ügyvédi költségre, eleve nem értem, miért kell nekem fizetnem az ügyvédjüket??? Végül fizettem, mert nem akartam pereskedni, és állítólag mindez jogszerű. No itt a baj.

4830,- tőke
0,- kamat
17175,- perktg. és kam.
9875,- vh kérőt megillető vh kérési illeték és költség
0,- államnak járó illeték
1000,- általános ktg. átalány
0,- jogi képviselői díj
8875,- készkiadás
4000,- munkadíj
2000,- ktg. átalány
3188,- jutalék

Hans Lopkowitz 2010.05.12. 08:32:21

Kár az egészen vitatkozni. Ebben az országban (a világ más országaival szemben) azt tapasztaltam, hogy mindig a magyar állampolgárok járnak rosszul. Érdekes, hogy más országokban mindig azt tapasztalom, hogy külföldinek lenni hátrány.

Amióta nem Magyarországra van bejelentett munkahelyem és nem is itt kell adót fizetnem, azóta egy csomó gond megszűnt. Utoljára a magyar rendszámú autómat is eladtam.

Sajnos sokan szeretnének nyúlni a húsosfazékból és – valljuk be – ezt az állampolgárok hagyják. Ezért van ez.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 08:43:13

@GiveItAway:
Kell nekik válaszolni valami ilyet:

-Levélfogadási költség: 5000
-Információbefogadási díj: 9700
-Regisztrációs jutalék? 12000
-Adategyeztetési illeték: 10300
-Munkadíj: 8000
-Felszólítási költség: 10000
-Postaköltség: 2000
-Készbevétel: 8000
-Perköltség és kamat: 18000
-Általános költségek: 12000

Nyílvántartásom alapján az Önök cége tartozik Nekem 95000 Ft -al, amelyből az önök követelése levonásra kerül. Kérem a fennmaradó 44.000 Ft -ot 8 munkanapon átutalni szíveskedjenek.

Az alap cégnek, aki felé tartoztál eredetileg pedig felajánlani, hogy peren kívül fizessenek 500.000 Ft-ot, ellenkező esetben büntető feljelentést teszel az adatvédelmi törvények megsértése miatt, mivel kiadta a 3. félnek a személyi és pénzügyi adataid.
(mivel nem volt bírósági tárgyalás, így ezt szerintem törvénytelenül tették)

Zz_ 2010.05.12. 08:56:19

Csak úgy mondom: ugyanebben a cipőben jártam pár hónapja, majd forintra hasonló összegekkel. Nem foglalkoztam, vele, illetve mikor már behajtási szakaszban volt, nem is tudtam már mit tenni. Megjegyzem adott időben nem voltam az adott helyen, viszont máskor rendszeresen parkoltam ott.
A lényeg: inkasszoszták a privát számlám, és ezzel párhuzamosan elkezdték kivonni a tulajdonomban lévő gépjárműveket a forgalomból!!!
Ami még vicces, hogy ők felértékelték ezeket a vagyontárgyakat, persze töredék áron.

Tibike15 2010.05.12. 08:57:28

Örülj neki, hogy nem sztárügyvédet foglalkoztatnak az ügyeddel óránként 100e forintért és így lehetne egy 1500 forintos bírságból könnyen 500e forint is.
Ehelyett megelégszenek egy alacsony bérű ügyvéddel is.

Ez egyébként tényleg egy vicc, valamit csinálni kéne ezekkekl a vadkapitalista parkoló cégekkel.

Elköltöztem már évek óta, ennek ellenére jött a bírság és a vicces az volt, hogy minden alkalommal felszámoltak 176 froint lakcím lekérési díjat.

Ami egyébként korrekt, tényleg ennyibe került a BM-től lekérni a pontos címemet, csak éppen nem csinálták meg, ezért egyszer valamikor régen lekérték és azóta csak pluszban hozzáadják, de nem kérik.

Úgy tudom amúgy, ha nem a lakcímedre jön, akkor nem töri meg az elévülést, hiszen honnan a búbánatból értesülnél az ügyről?

Erre majd kitérek, ha esetleg bíróságig jut az ügy, amit egyébként kétlek, mert a céget azóta kirúgták és amúgy sincs fényképük a csomaggal az autómon, szóval az ő "zárt" rendszerükön kívül más bizonyíték nincs, nem is lehet.

baxtak kirakni csomagot, mert így most 17e forintot követelhetnek sok év után, amúgy meg befizettem volna az 1500ft.

Vajon miért nem lehet ezekkel az oligarchákkal valamit csinálni ?

Shaq 2010.05.12. 09:03:35

A parkoló társaságok ellen már rég megvan a módszer:)

Íme:
- Amikor megjön a mikulás (utána, aznap) venni kell egy jegyet.
- Jön a levél, hogy bünti.
- Frappáns válasz: "Van jegyem" + fénymásolat + Ny@sgem.
- Reply: De az nem akkor volt.
- Vélasz: De.

Sajnos mivel semmilyen hiteles kapcsolat nincs a fényképezo órája és a parkoló autómata órája között ezért nem bizonyítható, hogy az a jegy nem volt érvényes a büntetés pillanatában.

Persze még jön az ejnyebejnye és a húdenagyon ejnyebejnye, de végén csak a csönd marad.... Olyat valószínűleg sose fognak írni, hogy: Hú öreg, megtaláltad a kiskaput:)

Rickybobi 2010.05.12. 09:03:38

@radiris:

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatásul közöljük, hogy a panaszában hivatkozott HEN-XXX forgalmi rendszámú gépkocsin nem tartunk nyilván hátralékot a mai napig .

Kérjük továbbá, hogy szíveskedjen megküldeni a panaszában szereplő gépjármű helyes rendszámát, mert annak hiányában ügyében érdemben intézkedni nem tudunk.

Köszönettel,

Centrum Parkoló Rendszer Kft.

Pinabajusz 2010.05.12. 09:04:23

Latod, ezert jo ciganynak lenni. Velunk nem csinalnak semmit. Batran naponta tobbszor is ki lehet hozni 19900 Ft-ot a boltbol. Persze most hogy a nacik bejutottak a parlamentbe vege lesz a jo vilagnak. Parkolasi dij. Viccelsz?

Netuddki. 2010.05.12. 09:07:43

@szürke_tag: "A Fidesz ha eddig csendben is volt és bűnrészes, vagy társtettes, de még változtathat ezen az álláspontján és rendbe teheti."

Hát csak várd a sültgalambot...

Netuddki. 2010.05.12. 09:10:34

@Clermont: Cigányozz csak b+! Mer' ettől biztos megoldódik minden. A valódi bűnözők a parlamentben ülnek.

Cigányozni és zsidózni már nem menő!

szürke_tag 2010.05.12. 09:17:03

@kovi1970: Én nem bízom bennük, de azért reménykedem. Azért a kommunisták se tettek semmit csak loptak.

Pinabajusz 2010.05.12. 09:58:11

@kovi1970: Cigany vagyok. Mindenki az aminek vallja magat, nem? "A valódi bűnözők a parlamentben ülnek." Ha mar zsidozas, milyen aranyban is voltak/vannak a parlamentben ezek a kb. 1%-ot kitevo kisebbseg kepviseloi? Azzal, hogy bunozoknek nevezed oket, te zsidozol a legjobban. :)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.05.12. 10:58:51

"Sajnos mivel semmilyen hiteles kapcsolat nincs a fényképező órája és a parkoló autómata órája között ezért nem bizonyítható, hogy az a jegy nem volt érvényes a büntetés pillanatában"

Ez éppen nem lenne sajnos. Viszont van kapcsolat, és ez már sajnos. A teljes informatikai rendszer hitelesítését elvégezték, pecsét van róla (bíróságra jó lesz). Pont ugyanaz a helyzet, mint a távközlési szolgáltatóknál.

Más kérdés, amikor az adatokba belenyúlnak, vagy amikor adatok rendszerbe kerülése körül van bibi; ezt azonban nehéz bizonyítani, nem lehetetlen.

Tényleg bicskanyitogató, ami a parkoló társaságok körül megy, azonban ez egy jogi blog; maradjunk a témánál.

4830 forint volt az eredeti tartozás.

1. Ha tudod, hogy tartozol akkor fizesd be! Ne hagyd, hogy fizetési meghagyás legyen, és az ellentmondás nélkül jogerőre emelkedjen!

2. Ha tényleg, őszintén úgy gondolod, hogy nem tartozol akkor hagyd perre menni! Ez praktikusan azt jelenti, hogy a bírósági úton küldött fizetési meghagyásnak mondj ellen. Ha elveszíted, a perköltséggel együtt most már kb. 20 ezerbe lesz neked (ha én őszintén tudnám, hogy nem tartozom, akkor ennyit kockáztatnák az igazamért). Ha tovább viszed másodfokra, akkor kb. mégegyszer ugyanennyi.

3. Ha jogerősen elveszíted a pert fizess azonnal. Ha jól látom az összes többi a végrehajtó költsége, munkadíja, jutaléka, stb. A végrehajtás egy kifejezetten drága és kellemetlen dolog, direkt úgy találták ki. Ne a bíróságot szidd!

valaminev 2010.05.12. 19:09:32

@Pista bá':
1.
Én véletlenül egy kicsit többet tudok a dologról, mert a munkatársam fia egy ilyen irodában dolgozik jelenleg is...

Válasz:
-

2.
Egy levelezőn elvégezhető gagyi főiskola okleveléről van szó, annyi elég. De: anélkül is lehet dolgozni egyébként egy darabig.

Válasz:
Pl: egy komoly cégnél,- jogász felvételekor,- első kérdés: hol végzett ?
Ha Pécs, hiába a Dr., elküldik a francba.
Egyébként vitatkozhatunk a magyar felsőoktatás elkurvult színvonaláról. Melyik iskola szar, s melyik nem.
Ha tudod, hogy az ÖVBH, hogy alakult ki, akkor azzal is tisztában lehetsz, hogy a tanulatlan emberek rövidesen kikopnak.
Nagyon helyesen.

3.
Ehhez a melóhoz jogi diploma kellene és akkor még szakvizsgáról nem is beszéltem.

Válasz:
Elfogadom, nem is vitaalap, de egyik pillanatról a másikra nem lehet átállni, idő kell, lásd fentebb.
Egyébként itt az alap a VHT. Ez szabályozza le a ÖBVH tevékenységét.

4.
Nem végzés, hanem végrehajtási lap vagy végrehajtási záradék alapján járnak el. Ennek - és a törvénynek (1994. évi LIII.) keretei

között azt tesznek, amit akarnak....

Válasz:
Bocsánat, ha nem voltam teljesen pontos,- a válaszomban nem is ez volt a lényeg,- hiszen nem csak bírósági végzés - ítélet -, hanem végrehajtási záradék is elég. Ha nem haragszol meg,- bocs a tegeződésért,- itt a PONTOS részletekbe ne menjünk bele.

Behajtás : a végrehajtó feladata, hogy BEHAJTSON. Nem tudom, tudod-e, hogy hogy legtöbbször a végrehajtónak is egyszerűbb lenne a

részletfizetés, csak éppen a vh. kérő nem engedélyezi, aztán meg mutogat a végrehajtóra, hogy Ő a tetű. Egyébként, ha találkoztál

személyesen adósokkal, 10 eset közül 8-ban mindenki hibás, csak az adós nem. A Végrehajtó a sátán aki elveszi a kis pénzt.

Persze nem a bankok a hibásak példa okáért, akik aztán totálisan etikus üzleti magatartást folytatnak.

Természetesen rengeteg szerencsétlen embert látni, aki saját hibáján kívül jutott ilyen helyzetbe.
Ilyenkor mit kellene csinálni ??????????
A végrehajtó kérdőjelezzen meg egy bírósági döntést ???
Vagy egyszerűen azt modja: ezt én ne hajtom be, mert nem etikus... !

Kiváncsi lennék az arcodra, ha éppen te lennél a vh kérő, aki mondjuk ötödik éve nem jut a pénzéhez.......

5.
Másoktól azt hallottam, hogy a leggyakoribb visszaélés: kamu készkiadásokat tüntetnek fel néha tízezres nagyságrendben is...

Válasz:
Sorry, lehet, hogy van ilyen, erről nem tudok nyilatkozni. Azért, mert te láttál ilyet, azért még nem lehet általánosítani.
Másik, amit nem tudsz: a készkiadások mértéke törvényben van meghatározva.

Egyébként remélem, mindenki tisztában van azzal, mibe kerül egy ajánlott v tért. levél.
Akkor el lehet kezdeni szorozgatni, ha ki kell küldeni a levelet x-helyre, y-esetben.

6.
Ezenkívül végrehajtás alól mentes jövedelmeket (pl. családi pótlék) inkasszálnak, ha a fizetés bankszámlára érkezik, ott sem nagyon érdekli őket, hogy 33 v. kivételesen 50%-ot tilthatnának le munkabérből, a tartozás teljes összegére inkasszálják a bankszámlát.

Én:
Bocs, itt egy "kis" tévedésről van szó. A "számláról leemelés", azaz inkasszó, az nem letiltás. Itt felejtős a 33%, illetve az 50%. Ha megengeded, itt a részletekre nem térnék ki, a törvény egyértelműen szabályoz. Javaslom, nézz utána.

7.
Én azt hallottam, hogy a kisebb területtel rendelkező vidéki ÖBV-k talán maguk (is) dolgoznak, a nagyobbak viszont sokszor be sem járnak az irodájukba.

Te, azt hallottad... Olyanról nyilvánítasz véleményt, amiről van tapasztalatod, akarom mondani halottál.... egy-két, pár esetet, és ebből szűrsz le messzemenő konzekvenciákat.....

Voltál te már olyan helyzetben, hogy egy nap egymás után a tizedik ember verte az asztalt, meg szidta a jó kurva anyádat, mert be merted hajtani a tartozást, és mondjuk még törvényesen is jártál el.... Hidd el, főleg nem a általad droidnak nevezett emberekkel, hanem a végrehajtókkal üvültöznek épp eleget, úgyhogy kap rendesen az idegrendszer.

Még mielőtt azt hinnéd, hogy én aztán szentté akarom az ÖBVHkat avatni, tévedsz. Köztük, mint bárhol máshol, is előfordulnak tisztességtelen emberek, mint mindenhol máshol. Ők választották ezt munkát. Ennyi.
Egyszerűen,- ne haragudj,- nem vagy tisztában a végrehajtás sem törvényi, sem gyakorlati hátterével, de hát honnan is lennél....

Tovább is van, de ha nem haragszol nem mondom....

Virágkötőrita · http://www.viragkotorita.hu 2010.05.12. 21:33:34

Egyszer volt egy autópálya matricás ügyem. Az is ebvolt fizetve, de szerintük nem. Jött is a csekk a végén 60 ezerről. Több napi telefonálás után kiderült, hogy ahol a matricát vettük elkavartak valamit. Rendes volt a benzinkút tulaja, mert kifizette helyettünk, hiszen ő hibázott.

drolt 2010.05.13. 12:28:08

Engem legjobban a következő érdekelne, de még soha nem mertem megkérdezni:
Több parkolási perem is volt a fővárosban (némelyiket megnyertem, másokat nem), de mindig autóval érkeztem és bőven beperkáltam a parkolási díjat a Markó utcában. De a bíró vagy a parkolási céget képviselő hogyan parkol?????? A jogszabályok TILTJÁK, hogy parkolási engedéllyel rendelkezzenek (az csak lakhely szerint jár és nem munkahely alapján). Szóval, ha valaki tudja a választ (pl. a parkolási társaság jogászénak van V. kerületi engedélye a szélvédőjén), az máris megérne egy büntető feljelentést!

dkg11hu 2010.05.18. 07:10:25

Na ezért jó az hivatásrendnek nevezett kamara.

Az ő érdekérvényesítő-képességük igen jó (hiszen kötelezően (!) tömörítik az azonos hivatást végzőket és aki nem tag, de ilyen munkát végez, azt a törvény bünteti. Megideologizálni pedig könnyen lehet: fogyasztóvédelemre, minőségellenőrzésre és egyéb - látszólag - társadalmi érdekekre hivatkozva.

Egészen véletlenül az ügyvéd elvtársaknak, a végrehajtó elvtársaknak, a bíróknak, az (igazságügyi) szakértőknek, a közjegyzőknek van ilyen kamarájuk, ami kifelé úgy védi őket, mint egy vár, mert a "minőségbiztosítást" ők maguk végzik, holló a hollónak nem vájja ki a szemét alapon.

Ezért, hogy hatékonyan védik a saját érdeküket, törvényben biztosított tarifákat tudnak elérni, amit vita nélkül megítél nekik a bíróság, ha netalán valaki kifogásolná.

Én mondjuk (az egyik hozzászólóval szembem) lesz@rom, hogy a végrehajtónak van-e titkárnője, székhelye, autója, hogy az parkol-e valahol, stb, stb. Mindenki más a hatékonyságra van ösztönözve, kényszerítve, azaz hogy gyorsan, jól és hatékonyan dolgozzon.

Ez a banda (értsd pl. végrehajtó, közjegyző) KÖTELEZŐEN igénybe veendő, nem fordulhatsz máshoz, ha vh vagy pl. hagyatéki ügyed van, ők uraskodhatnak a TE pénzeden. Ők nem tartoznak felelősséggel senkinek, pusztán a tövénynek kell megfelelniük (mint mindenkinek ebben az országban), szabott, nem kis árért.

Ha valami panaszod van, arról a kedves tagtársak döntenek, akik tudják, hogy holnap majd őket panaszolják be, ezért még véletlenül sem bántják kollégájukat, akármekkora b@lf@sz.

És persze a legjobb mindebben, hogy MI, azaz az Országgyűlés hoz ilyen törvényeket, ezért ez nem más, mint a népakarat....

Bravó... Csak így tovább!
süti beállítások módosítása