Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Hamis a Nokia, fenyeget az ügyvéd

2010. április 09. - zugügyvéd

Ha valaki Kínából az Interneten rendel telefont akkor sok meglepetés érheti. Főként, ha a vámhivatalnál derül ki, hogy hamisított a termék. De az ügyvédi fenyegetésben foglaltak talán egy kicsit túlzásnak tekinthetők.

 


Tisztelt Zugügyvéd!

A tegnapi napon szomszédom adott át nekem egy hozzá bedobott én nevemre szóló levelet.
A levelet a B. Ügyvédi iroda küldte nekem a Nokia képviseletében.

 

Az ügy onnan kezdődött, h ogy rendeltem Kínából 2 db telefont. Egyiket sem másolatként, hanem kínai mobiltelefonként.
A kedves eladó teljes (mostanában népszerű) Nokiás dobozban, márkajelzéssel ellátva küldte el.


A vámhivatal ellenőrzése során lefoglalták és szakértőnek adták át. A szakértő megállípította valószínűleg hogy ezek másolatok, habár erről nem kaptam semmiféle tájékoztatást senkitől. Az ügyvédi iroda által írt levélben felszólítanak hogy nyilatkozzak készhezvételtől számított öt naptári napon belül a vámhivatalnak, hogy a megsemmisítés és a tárolás költségeit a Nokián keresztül vállalom, különben jogi útra terelik az ügyet.

 

Felmerült ezzel kapcsolatban pár kérdésem:
1. A levelet csak bedobták, ráadásul a szomszédomhoz, semmi tértivevény, semmi ajánlott levél.
2. A felmerülő költségekről nincsen becslés sem, majd későbbiekben rámterhelhetnek mindenféle költséget.
3. Mi történik akkor ha nem kapom meg a levelet, mert a postás elkeveri? Majd valamikor kapok egy bírósági idézést?

Válaszát előre is köszönöm.
KITT206
 

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr791906960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.09. 12:55:59

Folyton ezek a Nokiás dobozok basszus :-)
Mindig baj van velük.

Ez így ahogy le van írva, a Nokia ügyvédjének követelése annyira nonszensz - a tárolás és megsemmisítés költségeit a Nokia kéri tőled??? - hogy nem is nagyon kell kommentálni. A gázmű nem hatóság, a Nokia nem hatóság.

Telefont inkább ne rendelj Kínából. Gondolom neten rendelted, és ott nem látszott, hogy Nokiás dobozban lesz (nem tudtad, hogy hamisat kapsz).

Az EU óta a vámosok mindenre ráérnek. A szakértő lehet a Nokia alkalmazottja is.

Ha esetleg kapnál egy fizetési meghagyást - bírósági úton - akkor azt kifogásold meg, azzal, hogy a telefon nem hamis; illetve amikor megrendelted nem tudtad, nem látszott.

Még ha hamis is, mi alapján fizetnél a Nokiának? Verjék le a kínai hamisítón.

Levél kuka. Várd meg a vámosok határozatát, onnan lehet egyáltalán kezdeni valamit. Azt meg lehet fellebbezni stb.

P75 2010.04.09. 13:03:01

Nem lehet, h valaki csak bepróbálkozik, mittudomén, lenyúlta a csomagot (vagy tényleg átvizsgálták), azt mondja, hogy hamis, miközben esetleg nem az, és nem elég, h a telefont megtartja magának, még pénzt is megpróbál kisajtolni belőled?
Ez nagyon homályos így, én biztos nem venném komolyan.

demagofób 2010.04.09. 13:13:28

Tényleg 1 darab telefonon pattognak, mikor pl van józsefvárosi piacunk?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2010.04.09. 13:29:38

Én már nem egy telefont rendeltem az e-bayen keresztül Kínából, köztük nokiát is. 1. Engem még soha nem keresett meg sem a vámhivatal, sem a telefon gyártója. ". Ha meg is keresnének, elhajtanám őket, mint a magzatot, mert nem kereskedelmi tételt rendelek, s az vámmentes.
Eddig egyszer voltam a Józsefvárosi postán egy csomagért, amikor egy járóbotot rendeltem az USÁból, de akkor ia nagyon udvariasak voltak, és az sem került egy fillérembe.

Szóval szerintem ez HOAX

Ugyandehogy (törölt) 2010.04.09. 13:38:38

Igen, ha a posta elkeveri a leveled, és az ajánlott volt, akkor igen, te vagy a hunyó, mert azt kézbesítettnek tekintik.
De akkor is te vagy a hunyó, ha rossz címre küldik, és onnan sosem kapod meg. Igen, saját tapasztalat, hogy a BM 10 évvel ezelőtti címemet adta ki a BÖP-nek. És igen, senkit nem érdekelt, hogy én nem kaptam semmiféle levelet...

korhadt ajtófélfa (törölt) 2010.04.09. 13:52:14

Nokia telefont hamisítanak? Ugyan nem ismerem a mobiltelefonok gyártásának minden csínját-bínját, de ahhoz hogy egy cég mobilt gyártson, egy tisztességes gyártósor kell, amit egy kínai rizsföldön szalmakunyhóban nem lehet berendezni, nameg k. drága.

Vagy nagyon le vagyok maradva, vagy ez valami irtózatos kamu.

grigorijja 2010.04.09. 14:00:38

nem hoax, már előfordult velünk is...
védjegybitorlással meg áru hamis megjelelölésével próbálkoznak, hátha befizeti a madár a pénzt, de egyik sem jöhet szóba...

cogitoergosum1 2010.04.09. 14:00:42

A Bérczes ügyvédi irodának eredményt kell produkálnia a Nokia felé, ezért száll rá minden apró-cseprő ügyre.
A legegyszerűbb azt bizonyítani, hogy nem hamisat rendeltél a vámosok felé. Az irodával csak az eljárás jogerős lezárása után szóba állni.

vagyok59 2010.04.09. 14:01:44

Hogy mennyire elkeseredett ügyvédek vakka, az jól jelzi, hogy küldött a nevemre egy fizetési meghagyást, amire eleve rá volt nyomtatva, hogy minta. Maga a tárgy olyan, hogy nem véletlenül nem megy vele bírósághoz.

Erre gyártottam és elküldtem neki a nevére egy átutalási bizonylatot, amire ráapplikáltam, hogy minta, mert épp humoromnál voltam.

Azóta sem jelentkezett:)

korhadt ajtófélfa (törölt) 2010.04.09. 14:04:08

@Szárnyati Gézа: Öööööhhh... Bakker, ez nem semmi, de ki a fene gyártja? Jó oké az alkatrészeket be lehet szerezni (sőt mivel Kínában hamisítják, csak átmennek a szomszédba, mert már majd minden elektronikai alkatrészgyártó távol-keleti), de akkor is. Ehhez kell egy elég spéci gyártósor, meg azért know-how is... nem hinném hogy a netről le lehet tölteni az N95-ösök gyártási folyamatát...
Na persze ipari kémkedés is van a világon...

Döbb.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.04.09. 14:05:38

@the_lonewolf: Amennyiben az EU-n kívülről rendelsz bármit bármekkora mennyiségben az elvileg vámköteles (vannak kivételek) de bizonyos értékhatárig nem kell vámot fizetni utána. Ha jól emlékszem ha szárazföldön érkezik be akkor 300 míg légi úton akkor 500 euró a vámmentesen behozható érték. Vámkezelni azonban minden esetben kellene, bár szerencsére nem teszik. A jóhiszemű vásárlás pedig biztosan megáll.

korhadt ajtófélfa (törölt) 2010.04.09. 14:12:14

Azt hiszem kevesebbet kéne melóznom (igaz most lógok mert interjúra megyek), és többet nézegetnem a neten ilyen csemegék után. Szárnyati Géza felnyitottad a szemem, köszönöm!!! :-DDDD

Kendan 2010.04.09. 14:20:06

@korhadt ajtófélfa: nem kell nagyon kémkedés. 2 lehetőség is van:
1. ugyanaz a gyártósor, csak az éjszakai "műszak" hamisítványt gyárt (ez nyilván csak akkor működhet ha nem a Nokiáé a gyártósor).
2. Li-t kirúgják a Nokia gyárból Kínában, ő átmegy a sógorához akinek "véletlen" van egy hasonló gyártósora... csak el kell mondja hogy mit hogyan csinál, hova tesz és ha megvan az összes munkafolyamat, mehet a menet. Persze még egyszerűbb ha az említett Li hozzáfér a gyártási leíráshoz, programhoz, stb.

Amúgy nem is feltétlen pontos másolatot kap az ember, sőt: csinálnak egy nagyjából ugyanúgy kinéző telefont, egy feltört telefonból átrakják a szoftvert, megy rá a logó és voilá! Lehet villogni a hamis telefonnal, féláron, bár aki kocka a témában valsz. első ránézésre (vagy egy perc használat után) vágja hogy mi a téma...

Bakkerovics Bakker 2010.04.09. 14:20:58

korhadt ajtófélfa 2010.04.09. 14:04:08
ugyanazona gyártósoron, ugyanazokból a zalkatrészekből.
az ún. n-edik műszakban.
kínában abszolút bevett szokás.
bár ijenkor általába legaláb a márkajelzést vagy átragasztják, vagy nemteszik rá.

szaGértő 2010.04.09. 14:46:04

@the_lonewolf: Ha megkeresne, akkor nem kaptad meg a cuccot, mert lefoglalták. ha megkaptad, akkor nem fognak megkeresni.

Nem hoax, nálam is van kínai iPhone, de még TV is van benne. iPos is van, navigáció is, 2 autónyi.

Labancz 2010.04.09. 15:51:53

Először a rosszhiszeműséget kell bizonyítania a Nokiának. Nem mondom, hogy könnyű dolguk lesz.

egy maréknyi dollár 2010.04.09. 16:15:09

@chipanddale74: Ahogy mondod.Határállomáson dolgozom,így meg is kérdeztem imént egy vámost.Azt mondta,az ilyen küldemények valami postaforgalmi vámhivatalba kerülnek, ahol szúrópróbaszerűen ellenőriznek belőlük.100ezer ft értékhatár alatt nem nézegetik, hogy eredeti-e az áru.
Amúgy nem nagyon értem a posztoló problémáját.Milyen márkájú tekákat rendelt,mekkora értékben?
Nem kapott semmilyen csomagot,csak a B. ügyvédi iroda levelét,amely felszólítja a vámosok által/?/ tárolt,később megsemmisített telefonokkal kapcsolatban felmerült költségek kiegyenlítésére?Mekkora összegről van szó?
Ajánlott levelet nem pottyanthatnak be csak úgy a levélszekrénybe.Ha nincs otthon a címzett,értesítőt hagynak.
Ha simán küldték a levelet, komolytalan.

Káposztakukac 2010.04.09. 16:33:24

@egy maréknyi dollár: ajánlott levelet bepottyanthatnak, ha a kézbesítő úgy véli, hogy a levélszekrény biztonságos.
amire te gondolsz, az a tértivevényes levél.

Unter Bahn (törölt) 2010.04.09. 16:37:56

@korhadt ajtófélfa: Pedig nem kell nagyon pislogni, a kínai koppintó-művészet a globalizáció és a jogvédelem legvulgárisabb kabaré-színháza.

Közép-Kelet-Európából (meg ahonnan lehetett) sorra elvitték a gyártósorokat oda, ahol a legolcsóbban-legnagyobb támogatással tudták azt megtenni. Ezért lett Opel-Audi-Suzuki gyártósorunk, Nokia- és Bosch üzemünk, amelyek egy része már tovább költözött elébb Romániába, majd a végállomásra Kínába.

Nézd végig a legapróbb vackaidtól a komolyabb(nak hitt) használati tárgyaidig: Made in China vagy Made in PRC (angol rövidítése ugyanannak).

Sőt!!! Sajnos nem tudok képet beilleszteni, de itt van előttem két, Magyarországon vásárolt Nokia doboza, decemberben kapta a két gyerek, no hol gyártották??? Igen-igen... ott...

Nekem mondjuk mákom van, mert nekem is kínai a telefon, de nincs neve, csak tipusszáma... a célnak megfelel, 26 kFt-ért járt hozzá (azaz egy dobozba csomagolva a telefonnal) egy tartalék akksi (2000 mAh), egy MSD kártya (2 GB, +1 bővítési lehetőség), érintő képernyő, analóg TV-rádió, MP3 és tsi-lejátszó, dual SIM-kezelés, hálózatfüggetlen, magyar menü... már több mint egy éve, de eddig semmi hiba (azaz ha lemerül az akku, azt órák alatt teszi, egy-másfél hét után). Szabvány USB-s, ámítógép kapásból felismeri meghajtóként a memóriáit, semmi szoftver-kalózkodás meg egyediségre hajazás... mi kell még???

Ja, kb. 10 éve vettem a jelenlegi gépemet, akkor bő 250 volt az ára egy középkategóriás P4-nek, azóta cserélve/javítva volt a táp, alaplap, proci, ventillátorok, memóriák, pár hónapja elhunyt a HP-nyomtató... ami még mindig az: a ház és a Trust USB-s szkenner. 10 éve 12.900 Ft volt, de soha, semmilyen bajom nem volt vele.

Első digit.fotoapparát: Trust... igaz, az LCD-kijelzője már halott.

Asztali hangszórók: Trust.

És még sorolhatnám, miket gyárt ez a tősgyökeres KÍNAI 'manufaktúra' a rizsföldeken:-D

2010.04.09. 16:50:55

Bizony majd pont kinából rendelsz mobiltelefont hogy írhass valamiféle sztorit mi erre elhisszük....

egy maréknyi dollár 2010.04.09. 17:15:17

@Káposztakukac: Ez biztos?Biztos.Igazad van.Legalább én is okosabb lettem.

Unter Bahn (törölt) 2010.04.09. 17:17:23

@kobalt: Hát pedig úgy néz ki, hogy aki komolyan veszi az internetes 'biznicet', az nem áll meg a Vateránál...

Egyik ilyen ismerős - nincs 24 órája - említette meg, amikor MP3-lejátszóra kérdeztem rá - innen tudom hogy egyáltalán létezik már ilyen - hogy 16 GB memóriával, VGA-s kamerával, kép- és hangfelvevő funkcióval is van, kulcstartó méretben...

stellaz1 2010.04.09. 17:53:10

Engem is keresett már meg igazságügyi szakértő egy általunk forgalmazott termék miatt. Kínából jött egy nagyon drága műszer és lefoglalták -gondolom hasonló módon- pontosan ugyanolyan, mint amit mi forgalmazunk. Csak sorozatszám alapján lehetett megmondani, hogy hamisítvány.

Vélhetőleg az is az eredeti gyárban. eredeti alkatrészekkel, csak "műszakon kívül" készült.

Ungabunga · http://hatter24.hu 2010.04.09. 18:06:50

Hát ha ez igaz akkor nagyon hihetetlen. Rendelek egy terméket amiről azt tudom, hogy valódi, (a valódi árat fizettem ki) erre elkobozzák és megakarják semmisíteni (Kis Pistának adják), vagy beperelnek. Én azért is a jogi pályára terelném.

romesz 2010.04.09. 18:38:13

Azert mert valaki Kinabol rendelt valamit nem kell buntetest fizetni. Nem tudhatta, hogy koppintott dobozba fogjak berakni amit vett. Evvel az erovel, ha egy markas cucc dobozaba tesz valaki egy kuldemenyt az is ebbe a kategoriaba kerul?

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.04.09. 21:25:30

@Unter Bahn: Vigyázzunk ezzel a kulcstartóba épített kamerával. Tiltott haditechnikának minősülnek és ha a határon elkapják, eljárást indítanak a vevő ellen. Lásd zugugyved.blog.hu/2009/10/22/tiltott_titkosszolgalati_karora

akira2 2010.04.10. 20:39:05

Én csak azt nem értem, mi a manónak kell Kínából telefont rendelni, amikor itthon is Dunát lehet velük repeszteni...?

De komolyan nem értem, nem mindegy az, hogy milyen az a telefon? Az enyém pl. Nokia, és made in Hungary...

Ja, és itthon is vettem... Kínából telefont rendelni? Még ilyen baromságot... :)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.04.10. 20:43:55

@akira2: Miért, miért? Mert felennyiba kerül, azért. Mondjuk hamis.

szgyula 2010.04.11. 08:20:32

Mondjuk nem feltétlenül hamis. Csak a szakértő azt mondta, ez túlzottan hasonlít egy "igazi" Nokia telefonra. A vevő ugyanis "kínai mobiltelefont" rendelt. Nem Nokiát, nem másolatot.

sasmadar 2 2010.04.11. 11:54:40

Magyarországon jelenleg ami NEM KINAI,AZ HAMISITVÁNY!!!

beste 2010.04.14. 06:32:13

@chipanddale74:
tisztázzuk a fogalmakat. Van jogszabályi vámmentesség, meg van 0%-os vámtétel.

Jogszabályi vámmentesség, ha például nemzetközi egyezményben rögzített ügylet keretében jön be a motyó. Csak egy példa: segélyszállítmányok.

0%-os vámtétel: bi- vagy multilaterális egyezmény keretében megállapított vám mértéke.

Egy marha nagy tévedést azért szeretnék tisztázni: minden kereskedelmi forgalomban beérkező, nem EU származó árut vámkezelnek. Hogy kell-e utána közterhet (nem csak vámot, hanem ÁFA, stb. is van!!!!) fizetni, vagy sem, az a származási ország, az adott vámtarifaszámhoz rendelt vámtétel, illetve az esetleges jogszabályi vámmentesség kérdése. Ez viszont az eljárás lefolytatását nem befolyásolja.

kitt206 2010.05.03. 22:50:35

Közben válaszoltam a Vámhivatalnak faxon.
Az eredeti levelet sajnos kicsit később sikerült feladnom a vámosoknak és az ügyvédnek, mert kórházba kerültem.
A leveleket tértivevénnyel adtam fel, hogy lássák én komolyan veszem ezt.

A hozzászólásokra reagálva:
A telefonokat egy kínai gyártótól rendeltem. Nem szerepelt az oldalon hogy Nokia hamisítvány. Megtetszett a készülék megrendeltem, mert még magyar nyelv is volt benne. Na mindegy, így jártam, várom a fejleményeket.

kitt206 2010.05.10. 12:23:06

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Ma jött egy határozat a vámhivataltól, hogy elrendelték a megsemmisítését a telefonoknak. Hogy mikor? Mennyiért? Hogyan? Ezek nem derültek ki a levélből.

Fecc87 2011.09.08. 16:29:47

Kedves kitt206!

En is kaptam hasonlo levelet apple marka miatt!mi lett a dolog vege?vagy valakinek van valami tapasztalata?

8778 2012.04.27. 21:15:17

Érdekelne, mi lett az ügyből.
Ha valaki tud hasznos infókat írhat!!!!

Fecc87 2012.04.28. 12:01:51

Udv!kidobtam a levelet es azota semmi!de ha fel is jelentenek hajra!nem en hamisitottam a telefonokat en csak vasaroltam!akitol vasaroltam az nem informalt arrol hogy hamis!Pereljek be a gyartot ne a vasarlot!egyenlore ennyi:s
süti beállítások módosítása