Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Ellentmondásos kártérítési felelősség

2010. január 29. - zugügyvéd

 Régen volt már biztosítós történet a Zugügyvéden, íme egy újabb szösszenet a  trükközésükről. A következő indoklás különösen megkapó: Mivel többféle nyilatkozat is van, ami ellentmondó, nekik így nincs kártérítési kötelezettségük.

 

Kedves Zugügyvéd!
 
Légy szíves tedd ki a történetem, mert szeretném ha az ügyet nem kellene bíróságig vinnem, és jól jönne néhány tanács mit tegyek.

A történet.
"Szeptember elején elgázolt egy autó. Egy kereszteződésben várakoztam a sorban elsőként, mikor a lámpa zöld váltott kicsit késlekedve elindultam. Kisívben kanyarodtam jobbra. Aztán nekem balról, ahol már másodpercek óta pirosnak kellett lennie a lámpának, érkezett egy autó. Körülbelül 45fokos szögben mentem neki a motorral az autó oldalának, majd jobb oldalra dőltem. Felálltam és jeleztem a sofőrnek, hogy ugyan szálljon már ki legalább. Azzal kezdte, hogy ő bizony zöldön jött át. Mondom neki, ilyet nem játszunk, leintettem a lámpánál mögöttem álló autót, hogy tanúsítsák nekünk volt zöld a lámpa. Ekkor a másik sofőr mondta, hogy rendben elismeri, kifizeti a káromat. Húszezer forintot akart adni, a motoron nem látszottak olyan súlyosnak a sérülések de csak a letört lábtartó és az index is ennek a többszörösébe kerül. Mondtam neki, hogy vegyen inkább elő egy betétlapot. Leellenőriztem telefonon, volt érvényes biztosítása a KÖBE-nél. Kitöltöttük a betétlapot, bejelöltük rajta hogy nekem zöld volt a lámpa, neki meg piros, aláírta hogy minden felelősség az övé. A motor meg ment szervizbe.

Gondoltam ezzel többé nekem nem is kell foglalkoznom, majd a biztosító rendezi a szervizzel. Közben kiderül hogy a kormány vagy a villa is sérült. Két hét múlva hív a kárbecslő, hogy egy hét múlva tudnánk-e találkozni a szervizben. Találkoztunk, mivel a motor nem az én nevemen van vittem meghatalmazást is, addig szóba se állt velem a kárbecslő míg azt nem adtam oda, törzskönyv és forgalmi másolatot, és a betétlapot. Ő felvette a károkat, kikérte a szervizkönyvét a motornak mely szerint egy hónapja még sérülésmentes volt, és nekem azt mondta, hogy látszik is hogy a károk frissek.

Eltelt megint három hét, hív a biztosító nyomozója. Találkozzunk, és meséljem el a történetet. Elmesélek neki mindent, szerinte is minden rendben, a másik sofőrrel és egy tanúval is beszélt már, ugyanezt mondták, majd a biztosító küldi a levelet hogy döntött.
December második hetében küldenek egy levelet a motor tulajdonosának nevére, annak ellenére hogy külön kértem őket, hogy velem kommunikáljanak. A levél nem ajánlott, összefoglalva az áll benne, hogy az ügyet lezártnak tekintik, mert a másik sofőr utólag a nyomozójuknak visszavonta a betétlapon tett felelősség vállalását, mert mégis úgy emlékszik, hogy sárgán ment át, akkor viszont én még piroson indultam el. Így nagyon sajnálják, de nekik nincs kártérítési kötelezettségük. Felhívtam a másik sofőrt, hogy ez mégis mi a franc, ő állította nekem, hogy a nyomozónak is elismerte, hogy piroson ment át. Ekkor felhívtam a biztosítót, hogy szeretnék kérni egy példányt a másik sofőr vallomásából, mert valaki hazudik. Az ügyintéző közölte, hogy nem adnak ki ilyet senkinek, és én amúgy sem intézhetek semmit sem az üggyel kapcsolatban, mert nincs meghatalmazásom. Igaz, hogy eddig is én intéztem a biztosítóval mindent, és már adtam is le nekik meghatalmazást. Mindegy, szereztem másikat, bevittem nekik. A másik sofőrrel írattam egy nyilatkozatot, melyben elismeri, hogy piroson hajtott át, ahogy a helyszínen és a nyomozónak is nyilatkozta, és ezt tartja is. Ezt a nyilatkozatot is leadtam a biztosítónak.

Összesen négy és fél hónap telt el. A héten sikerült elérnem végre a biztosító jogászát, mert az ügyintézők semmit nem tudtak mondani már hetek óta az ügyről, csak hogy jogásznál van. Persze válasz levél december ót nem érkezett, ajánlott pedig egyáltalán semmilyen még. A biztosító jogásza azt mondta, hogy a levélnek meg kell jönnie pár napon belül. Az fog benne állni, hogy továbbra is tartják az álláspontjuk. Mivel többféle nyilatkozat is van, ami ellentmondóak, nekik így nincs kártérítési kötelezettségük.

Amit én nem értek, még ha tett is a másik sofőr egyszer olyan nyilatkozatot, hogy ő sárgán hajtott át, akkor is az ő szava áll szemben a tanukéval és az enyémmel. Ennyivel többet ér az ő szava, aki egyszer ezt mondja egyszer meg azt? Ha egyáltalán tényleg volt hogy mást mondott, mert ezt a nyilatkozatát ugye a biztosító nem adja ki. Egyáltalán azt sem értem, hogy egy kereszteződésben, ahol az egyik jármű indul, a másiknak meg már sárga a lámpája, ki tudja azt elképzelni, hogy az induló jármű nem várja ki a zöldet, és még piroson át akar haladni. Még egyszer mondom, álló helyzetből indultam, ő pedig a legártatlanabb történet szerint is sárgán ment át. Tényleg az az egyetlen megoldás, ha ügyvédet fogadok, és megyünk pereskedni?"


Köszönettel B. G.
 

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr101712989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sics68 2010.01.29. 17:41:46

Üdv!

B.G., tényleg az az egyetlen megoldás, hogy perre viszed az ügyet.

A biztosító a következőre játszik:

- neki van jogásza(aki állandó bért kap, akár csinál valamit, akár nem, akár ül az irodájában, akár tárgyalásra jár), a biztosítótársaság számára tehát a pereskedés nem jelent nagy plusz terhet, idegeskedést meg végképp nem.

- ezzel szemben egy átlagos magánembernek nincs saját jogásza, számára a pereskedés egy szokatlan, idegesítő állapot, és bizonyos költségek megelőlegezését is igényli.

Ezek után a biztosítók azt csinálják, hogy perre viszik az amúgy tuti bukó ügyeiket is - számos biztosítótársaság csinálja ezt...

Az ok egyszerü: ha 10 károsult közül (akiknek egyébként fizetniük kéne)csak egy olyan akad, aki nem vállalja a pereskedés akkor ezen már többet takarítanak meg, mint amennyi plusz költségbe a 10 peres ügy összesen kerül. ( És 10 emberből nem egy, hanem 4-6 olyan lesz, aki nem vállalja a pereskedést...)

Szóval nem számít hogy Te mit akarsz és hogy szeretnéd elkerülni a peres utat - a biztosító csak ezen az úton kényszeríthető fizetésre...úgy hogy perelned kell.

Mivel ordító igazságod van, így nem kell félned - keress egy normális ügyvédet, és tedd!

Sics

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.01.29. 18:27:44

Édesapám biztosítós, ő mondja, hogy valóban a pereskedés az egyetlen megoldás.

Bali01 2010.01.29. 18:31:16

Mindenképp polgári per,de cifrázd meg azzal is,hogy a kiesett idő miatt -ami ugye a baleset miatt következett be-jelentős anyagi kár is ért.Remélem pizzás vagy és a motor a munkaeszközöd.:)
Azt még azért dióhélyban elmondanám,hogy a bíroságok 95%ban polgár-centrikusak,és ez alapján is szoktak dönteni.
Ne félj a törvényhozástól,ezért fizeted az adódat.

Sok sikert!

sasmadar 2 2010.01.29. 18:34:11

@Sics68: Teljesen egyet értek.
A biztositók legtöbb része-még a nagyok is(lásd zugi: cessna lopás,Allianz)nemhogy a kicsik,meg az egyesületek-szóval perre viszik a biróságok elött is teljesen egyértelmű káreseteket!
Statisztikai alapon működnek,gazdasági társulások,és bizony középvezetői szinttől felfelé részesülnek(nem direkt úton,más formában)a kinemfizetett kártéritésekből!Ezt ők tagadják,de igy van!
A magánnyomozók-akiket a biztositók fizetnek-Hatósági szinben lépnek fel,azt a látszatot keltik,hogy ő nekik különleges jogositványaik vannak!!
Kevesen tudják,de kötelező esetén semmilyen együttműködési kötelezetsége nincs a károsultnak,hiszen nem ő van szerződési viszonyban a biztositóval!Csak casco esetén kell együttműködni!

Azonnal perre kell vinni,a PKKB,illetve a Fővárosi Biróságon telivan a tökük a biróknak a biztositókkal,szinte sokszór boritékolni lehet az itéletet mikor meghallják a társaságok nevét.

Viszont fontos,hogy olyan ügyvéd képviseljen,aki nem kér előre százezreket,hanem un sikerdijért dolgozzon.

Káposztakukac 2010.01.29. 18:36:04

jajj istenem. mekkora a kár? gondolom néhány százezer ft. kezdeném egy fizetési meghagyással(nem kell hozzá ügyvéd). kárérték plusz járulékos költségek, amik az üggyel kapcsolatosan keletkeztek. ha a biztosítónak van egy kis esze, akkor fizet, mint a katonatiszt. ha nem, akkor perré alakul a meghagyás. ott szépen előadod ugyanezt, mint itt is, minden bizonyítékoddal, perköltségként pedig pluszban lehúzol róluk zsét. ehhez sem kell ügyvéd.

egy maréknyi dollár 2010.01.29. 19:10:35

Érdekesek ezek a szolgáltatói próbálkozások;nem csak a biztositókra jellemzőek.
Sok jó tanácsot kaptál.
Nekem, laikusnak most az jutott eszembe, hogy hivd fel a rendőrséget is.Nekik is van nyilván saját jogászuk.Kérdezd meg, a betétlapon a helyszinen elismert felelősséget csak úgy vissza lehet-e vonni a későbbiekben?Akkor mi szükség van egyáltalán betétlapra?És:hogyhogy nem mutatja meg neked a biztositó azt a papirt/az autós megmásitott nyilatkozata/, amire hivatkozva tagadják meg a kártéritést?

Iustizmord 2010.01.29. 19:25:09

nos, nekem pár éve az egyik nagy (egyik piacvezető) biztisító gépjárművs jogásza mondta:

- az ún "jogalapi" perek (kell-e fizetni vagy sem c. perek) 70%-át nyerik
- az összegszerűségi perek 80%-át bukják
- összességében 100 peresített forintból 60 % felett kötelezi őket a bíróság.

tehát igen, a biztosító arra játszik, hogy x Ft alatt nem éri meg pereskedni.

tehát KELL pereskedni, mert 100e Ft-ra ha jön 200e Ft perköltség (illeték, szakértő, ügyvéd) akor már nevelő hatása van.

sooakn becsapják a biztosyítót ergo a iztsító sem csinűl morűlis kérdést abból h a roncsértéket felértékelje, kárértéket alábecsülje, stb.

SUE THE BASTARD, ahogy egy tanult angol ügyvéd mondotta.

alien 2010.01.29. 20:12:45

nem kell ügyvéd, fizetési meghagyást kérsz kibocsátani ráírod mi történt. ellentmond per, te bizonyítod a károd biztosítónak kell kimentenie magát ha így van ahogy mondod tuti bukó neki

nonolet (törölt) 2010.01.29. 21:25:14

@alien:

Mivel a károkozó MÖGÖTTES felelőssége FENNÁLL a biztosítása ellenére is...

ŐT IS meg kell támadni direktben.
Ez jogodban áll...fizetési meghagyás ellene, mondván a biztosítója nem kíván helytállni.

Aztán majd lefocizza a biztosítójával.
Mint a villám...vagy fizet ő maga.
Neked meg mindegy...ki tejel...

nonolet (törölt) 2010.01.29. 21:27:35

Ja meghagyásban a felmerült ÖSSZES igényt sorold fel.

Magának a meghagyásnak az ILLETÉKÉT is pl. meg a közlekedési, levelezési, kieső munkaidő stb, stb. értékét is...

Nemcsak a motor közvetlen kára illet meg...hanem sok más is...

isti77 2010.01.30. 11:25:48

Az a baj, hogy ha nem történt a helyszínen rendőri intézkedés, akkor a károkozó visszavonhatja az elismerő nyilatkozatát pl. arra hivatkozva, hogy fenyegetés hatására tette azt. Ugyebár rendőr jelenlétében tett nyilatkozat esetében erre nehéz lenne hivatkozni.
A tanú sem sokat ér ez esetben, nem bizonyítható a "pártatlansága", ezért az "amit többen állítanak, az az igazság" elv sem érvényesül.
Helyszíni rendőri intézkedés nélkül semmire nincs bizonyíték. Mindenesetre, én neked drukkolok, egy jó ügyvéd mindenképpen kell.

Hans Lopkowitz 2010.01.30. 14:14:12

Magyarországon – amely nem tartozika világ normális és legitim országai közé – az a legegyszerűbb, ha kitalálsz egy bizonyítható, de általuk nem nagyon védhető ügyet. Rájuk bizonyítod (hamis tanúkkal) azt, amit nem követtek el és így esetleg meg tudod zsarolni őket.

Normális országokban persze nem így működik, de ez nem az.

tetro 2010.01.30. 16:43:04

köszönöm a tanácsokat. hétfőn küldetek az ügyvéddel egy fizetési meghagyást, aztán ha nem reagálnak, akkor bíróság hurrá.
de akkor ezek szerint minden balesethez rendőrt kellene hívni, mert a betétlapon tett nyilatkozat lényegében szart sem ér? ugyanígy a tanúk sem?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.01.30. 18:16:01

@tetro: a rendőr az alap, de volt már, hogy a biztosító a rendőri jegyzőkönyvet se fogadta el, mondván, hogy őket "az nem köti". persze abszurd, de van ilyen.

repgépszerelő 2010.01.30. 19:56:16

@Iustizmord: Összejárunk a feleségem egyik barátnőjével,akinek a férje az Allianznál vezető jogász.Nemrégiben kicsit felöntött a garatra,és csak beszélt folyamatosan.Én meg persze kérdeztem,amig az asszonyok a főzésről,divatról diskuráltak.
Országos viszonylatban a gk kárügyek birósági statisztikája az Allianznál:
-jogalap kérdésében 91% bukik az Allianz,tehát a felperesek 91%a sikeresen perlik az Allianzot.
Az összegszerűségben ennél is nagyobb az arány,95% ban igazuk van az ügyfeleknek,a biróság és az eljáró műszaki szakértőknek is.
Ezt erősiti nyilatkozataiban is Dr Melegh Gábor,egyetemi diocens,tanszékvezető,itt:
www.auto.bme.hu/~melegh/
Természetesen,ezek az adatok KIZÁRÓLAG belső használatra vannak nyilvántartva,ezzel nem dicsekednek!

9mmPara 2010.01.30. 22:09:30

@egy maréknyi dollár: Nem létfontosságú, csak a pontosság kedvéért: a rendőrségnek nem feltétlenül van saját jogásza -- abban az értelemben, hogy "egyenruhás" vagy "civil alkalmazottként" a bíróságon ügyvédkedik a rendőrség képviseletében, mint akármelyik vállalati jogász. Én legalábbis találkoztam már szembe mezei ügyvéddel, aki pl. közig. perben a rendőrséget képviselte.

Iustizmord 2010.01.31. 10:33:34

@repgépszerelő: lehet h pontatlanul emlékszem, lehet hogy a jogalapi részben a nem-gépjárműves stat is benne volt.

arra határozottan emlékszem viszont h a jogalapi perek nagyobb részét nyerték- az elmondás szerint.

nem allianzos jogász volt az illető.

Iustizmord 2010.01.31. 10:39:23

és egy velem megesett történet:

Bp, XIII.ker, bakanyarodok egy utcába, miközben elhaladok egy kis furgon FELhajtott hátsó rakodóajtaja alatt/mellett, de a furgon sofőrje , nem várva meg, hogy továbbhaladja, lecsukta az ajtót - ráb@szva azt az én oldalsó szévédőmre, ami betört, meg kicsit megsértette a c oszlopot is.

felelősségét helyben elismerte, adott betétlapot, volt kötelezője, miknden OK-nak tűnt.

a kárigémnyemet ab iztosító 2 nap alatt elutasította, kondván, hogy a furgon parkolt, tehát nem vett részt a forgalomban, teát a kgfb hatálya nem vonatkozik rá.

fejvakarás. tanácskérés.

végül megírtuk a biztosítónak, hogy ja, a motor járt, éppen ki akart állni a furgon. tehát a bírói gyakorlat szerint részt vett a forgalomban.

2 nappal később fizettek.

a nüanszok, ugye...

j311 2010.02.01. 14:24:30

Így van, ha a biztosító nem fizet az első szóra, akkor fizetési meghagyás, ha az sem elég akkor per.
-- vagy --
Pereld a károkozót, hiszen te vele vagy "jogviszonyban". A per tárgya a felelősség és a kárérték megállapítása. Ha ez megvan és jogerőre is emelkedik, akkor szépen benyújtod a biztosítónak, ami ugye vállalta, hogy anyagilag helytáll a károkozó helyett.

SzZ 2010.02.01. 15:47:10

@nonolet:

Szerintem hiba lenne a károkozót is bevonni a mögöttes felelősségre hivatkozva. Ő ugyanis most közreműködik, egy perben tanúként a posztíró igazát erősíti meg. Ha viszont azt érzi, hogy súlyos összegeket veszíthet, rögtön elkezd másképp emlékezni a megtörténtekre.

Jogilag persze igazad van (mint ahogy abban is, hogy minden költséget tételes kérni kell), de taktikailag nem.

roulette22 2010.02.01. 23:10:00

Tanulság:Szeélyi sérülés nélkül is minden estben rendőrt kell hívni,kivéve ha a karokozó a helyszínen nem ad olyan nagy összeget amiért "hallgatunk".
Hasonló helyzetben voltam.Kihívtam a rendőröket és még ott is tagadott a balesetet okozó,de ügye a helyszínelés során megállapították a felelősségét.Utána bementem a biztosítóhoz,hogy érvényesítsem a kárigényemet és merem állítani,hogyha nem lett volna rendőrségi jegyzőkönyv az egész balesetről ugyanígy jártam volna,mint te.Így is kaptam az ottani ügyintézőtől.Hogy lassabban kellett volna mennem meg,hogy számíthattam volna a karambolra meg ilyen kis piti dolgok.
Szóval érdekes ez.Nekem az a véleményem,hogy harcolj a pénzedért és a kölcsön motorért,mert ez jár neked.
Talán még ügyvéd sem kell ehhez.

Weiß Api 2010.02.02. 11:08:47

@Iustizmord: "a furgon parkolt, tehát nem vett részt a forgalomban, teát a kgfb hatálya nem vonatkozik rá."

Érdekes, azon önkormányzati rendeleteket, amik szerint lejárt műszaki vizsgáhú autóval tilos közterületen parkolni (ha az autó közterhei rendezettek, akkor is!), pont azon az érvelésen alapulnak, miszerint a parkoló autó is részt vesz a forgalomban (ha jól tudom, ezeket az önk. rendeleteket az AB is rendben találta, bár ennek utána kéne néznem).

Egyébként véleményem szerint a parkoló autó nem vesz részt a forgalomban, és a fent említett önk. rendeletek véleményem szerint diktatórikusak és ésszerűtlenek, azonban ha meghatározott célra rendelt, célgéppel ellátott haszongépjármű, akkor a haszongépjárműre szerelt célgép működésére ki kell, hogy terjedjen a felelősségbiztosításának a hatálya.

heliox 2010.02.02. 18:56:17

Ha motorral történik baleset, akkor mindenképpen történt személyi sérülés. Lehet, hogy nyolc napon belül gyógyuló, majd a mentő megmondja, hogy nem is látszik a zúzódás, de személyi sérülés akkor is keletkezett.

Ez default, különben nem jön ki a rendőrség.

mcchip 2010.02.02. 22:11:39

@Iustizmord: ez nem csak ide szól:

Az hogy valaki mit ismer el a helyszinen hogy az ő felelőssége, a biztosítót, és a biróságot nem köti. A felelősség egy bonyolultabb fogalmat takar annál -bonyolultabb tartalommal- minthogy minden esetben azt fedje amit hétköznapi nyelvi értelemben annak gondolhatnánk.

Elvárható-e egy autóvezetőtől, hogy rögtön az eset után eldöntse azt a döntő kérdést a felelősségről, ami a bíróságokon akár több kört is futhat?!

ami ide szól: a rakodóajtóktól, buszoktól érdemes kellő távolságot tartani

mcchip 2010.02.02. 23:53:17

@tetro: A betétlap nyilatkozatára a fentebbi kommentben reagáltam.

"isti77" és "hans lopkowitz" nem tudom mennyire a saját gyakorlatukból beszélnek..?!
A tanúvallomás a bizonyítékoknak csak egy része, amelyeket a többi bizonyítékkal öszeségükben értékelnek. Önmagában egy tanúvallomáson nem áll meg a vád, a kereset.

Viszont a tanú szavának súlya van. A tanú felelős a szavaiért, -egyfajta garanciaként- a hamis tanúzást (hans lopkowitz kedvéért: még ebben az országban is) büntetik. Így ha biztos tanúid vannak nyugodtan számits rájuk egy perben.

gov 2010.02.07. 20:54:48

szerintem probalj meg nem vagyoni karigenyt benyujtani.regebben legalabbis nem volt publikus a dolog,de meselhetsz rola,hogy ez a procedura lelkiekben mennyire megviselt,almatlan ejszakaid vannak,fel a forgalomban kozlekedni azota stb.stb. egy probat meger.
süti beállítások módosítása