Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Roncsautó és a végrehajtás

2009. április 29. - zugügyvéd

Egyre több hasonló témájú levél érkezik,  valószínű nem véletlenül. És eddig még a lakás végrehajtásos ügyek  alig kerültek elő.


Tisztelt Zugügyvéd Úr!

Szeretném az Ön szakértő segítségét kérni. Édesapámnak folyamatban van egy végrehajtásos ügye. Egy pénzintézet kezdeményezte, mivel az onnan felvett személyikölcsön törlesztőjét nem tudta fizetni.(500.000 Ft)
Édesanyámmal egy éve szétköltöztek, amiről született egy tulajdonközösséget megszüntető okirat is. Jelenleg sem bejelentett lakhelye, sem pedig állása nincs, viszont van egy 20 éves autója, ami nincs fogalomban és műszaki vizsgával sem rendelkezik. Az autót én használtam, tulajdonképpen én kaptam és nagyon hozzám nőtt. Jelenleg nincs bejegyezve rá végrehajtás, megkérdeztem az okmányirodában.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám megmenteni az autót, milyen lehetőségeim vannak. Illetve ha végrehajtás alá kerül, mi lesz a folyamata. Válaszár köszönöm.

Köszönettel és Tisztelettel:
Roland

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr161094061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seherezad (törölt) 2009.04.29. 19:02:00

Azt nem tudom, igazából egy üzemképtelen autó képez e értéket végrehajtás szempontjából, de írasd át a nevedre és a Tied marad.

tibor2 · http://e-karpatalja.blog.hu 2009.04.29. 21:45:05

Igen, ha a nevén lenne megtarthatná, de most, hogy az apjának végrehajtásos ügye van folyamatban vajon átírathatja más nevére a személygépkocsiját, elvégre az is ingóság. A bank elveszi, felbecsülteti és nagyon olcsón eladja. A mostani időben sok ilyen eset van, hogy elveszik a hitelre felvett autókat és némi pénzért túladnak rajtuk, hogy még legalább valamennyi forintot lássanak belőle.

Sics68 2009.04.30. 03:19:30

Üdv!

A nagy kérdés az autó értéke. Ha nem ér 500 ezret... sőt ha esetleg 50 ezer körül ér, akkor ... sok trükk lehetséges.

***

Legális út: megvárod míg a végrehajtó kijön, és lefoglalja az autót/meghirdeti árverésre. Ezután többet ajánlasz érte, mint amit bárki ajánlana az autóért... így a tied lesz, legálisan.

Viszont pénzbe kerül, valamivel a normál piaci ár alatt várható összegbe. ( És aztán az átírás költsége is téged terhel.

***

Félig illegális út: hallottál már visszadátumozott szerződésről?

Adásvételi apáddal, a jogerős végzés előtti időpontra, két tanúval akik szükség esetén kitartanak amellett, hogy tényleg akkor írták.

Hasonló helyzetekben ez a leginkább "bevett" megoldás... nyilván a végrehajtó is látott már ilyent, de ha csak a tanúk nem állítják hogy nem akkor írták alá, akkor nem fogható meg senki. ( Amúgy okos ember nem várja nem a jogerős végrehajtható bírósági határozatot, hanem tényleg idejében megcsinálja az ilyen dolgok lepapírozását...)

***

Nagyon illegális út:

Amikor megjön a végrehajtó, első körben apádnak nem kell emlegetni azt az autót. ( Az eljárást tűrni köteles, segíteni nem...)

Ha a végrehajtó rákérdezne, hogy no és hol az autó, akkor apád előadja neki a sztorit, hogy valaha valóban volt egy autója, ő otthagyta egy parkolóban, aztán volt rajta egy cetli, miszerint melyik kerületi önkormányzat nem örül neki, hogy a területükön parkol és foglalja a közterületet lejárt forgalmival... aztán meg már nem volt ott az autó, ő meg nem fogalalkozott ezzel a dologgal.

Tudni érdemes, hogy az önkormányzatok a területükön parkoló roncsautókat tényleg el szokták szállítatgatni, aztán egy darabig őrizgetik, várva hogy a tulaj érte jöjjön és kifizesse érte az őrzés és elszállítás költségét, majd valamennyi idő (kb. fél év?) elteltével átadják a roncsot egy autóbontónak, a felmerült költségeket pedig esetleg megpróbálják behajtani a tulajon, borítékolható hogy mérsékelt sikerrel.

Szóval ez a fenti sztori hihető, és hogy a végrehajtó utánamenjen egy legfeljebb ócskavasként értékesíthető valaminek (ellenőrizze a sztorit, időt szánjon erre stb.) az eléggé valószínűtlen.

( A végén ugye esélyes hogy talál egy önkormányzatot, akinek szintén van egy követelése a tulajtól, vagyis attól a főszertől akitől ő is épp pénzt szeretne behajtani.)

Ugyanakkor a végrehajtónak hazudni nem szép dolog :-)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.04.30. 08:16:28

Az autó "eltüntetése" nemcsak a végrehajtó szempontjából problémás! Ha csak úgy magára hagyod - esetleg egy roncsautó alvzászámával stb. új papirokkal forgalomba helyezed - az önkormányzat a saját nyilvántartása alapján édesapádra talál, számonkéri rajta, elég hosszadalmas és kínos procedúra, nem éri meg.

Ha az autó nincs végrehajtás alatt, kössetek adásvételit, egyszerűen irasd át a nevedre most. Utána a tied, bizonyítsa a végrehajtó, hogy nem így van. Egy milliós verdáért lehet, hogy meg is tenné, de kérdés, hogy néhányezer forintért megéri-e neki, amikor annyi behajtanivaló van e világban. Sics is írta, nem kell a végrehajtónak arról a kocsiról mindenáron beszámolni.

Ami továbbit sics javasolt, az magánokirathamisítás, hamis tanúzásra való felbújtás. Persze nagyon-nagyon kicsi a kockázata, hogy lebuksz, de kell-e vállalni ilyesmit. Ráadásul a visszadátumozott szerződésre rá fognak kérdezni, vajon miért nem irattad át a kocsit a saját nevedre akkor.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2009.04.30. 09:12:16

Nem látom a problémát. Megveszed az autót apádtól reális áron, az meg átadja a vételárat a végrehajónak. Mindenki boldog.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2009.04.30. 09:15:14

Csalással, okirathamisítással lehet operálni, de minek? De ha már, akkor szakíts nagyot, ne egy húszéves autót!

2009.04.30. 11:07:26

Simán adás-vételivel át kell íratni. Ilyen érték nem fogja a végrehajtót vagy a bankot érdekelni.

Boo 2009.04.30. 21:21:53

"Jelenleg nincs bejegyezve rá végrehajtás, megkérdeztem az okmányirodában."

Apád adja el neked, ha úgysem használható, akkor még forgalmit sem kell váltanod rá, csak kifizeted az illetéket és kész. Okmányirodán ezt pill elintézik.

akira2 2009.04.30. 23:44:05

Kedves postíró!

Már ne haragudj meg érte, de amikor el akarják árverezni apád összes vagyonát 500 ezer forint nem fizetett hitel miatt, akkor neked az a legfőbb gondod, hogy a 20 éves, tragacsot hogyan tarthatnád meg?

Miért nem azon tanakodsz, hogyan fizethetnéd ki apád helyett a tartozását, nehogy földönfutóvá váljon...? Nincs kezed, meg lábad, hogy elvállalj akármilyen munkát is ahhoz, hogy kifizesd az apád tartozását, ha már ő maga erre nem volt képes?

Na, jó, abbahagyom, pedig volna még egy-két keresetlen javaslatom...

gógyimogyi 2009.05.01. 08:26:37

Kedves akira2!

1. Ki vagy Te, hogy ismeretlenül kioktass dolgokról ?
2. Honnan tudod, hogy nem segítettem neki és, hogy nem fogok neki segíteni ? A kérdés nem erre vonatkozott !!!
3. Honnan tudod, hogy eddig mit áldoztam már fel ?
4. Légyszives, ha nem tudod a megoldást, akkor nem pazarold a helyet a többi válaszolótól !
5. Sz..pd ki a f..szomat !!!!!!!!!

2009.05.01. 11:00:35

Megint egy szalonparaszt, csak pontokat használ * helyett.

ugyvedblog.admin 2009.05.01. 15:04:21

@zsir: elolvastam a hozzászólást, majd a felhasználó posztját, érdekes összehasonlitani a hangvételt.

Mindenesetre sztem igaza lehet a posztolónak, csak rossz a stílus. (tényleg nem lehet tudni, mit tett meg és végülis nem azt írta, hogy hajléktalan, hanem hogy nincs bejelentett lakása....)

Thera 2009.05.01. 15:10:57

"Jelenleg sem bejelentett lakhelye, sem pedig állása nincs,"

Tehat adot csal? Nem szep dolog az ilyen...

2009.05.01. 15:18:31

@aranyhalacska: Nem írtam, hogy igaza van -e, vagy nincs, vagy hogy Akira2 hozzászólása mennyire tartozik a tárgyhoz.

A stílus biztosan rossz, meg talán szereptévesztésben is van. Legalább is ha valóban tanácsot kérni jött ide. Erre utaltam.

Ha valaki a saját személyét, cselekedeteit, helyzetét teszi vita tárgyává itt a blogon, akkor általában számíthat valamennyi kéretlen kritikára is. Ez vagy tetszik neki, vagy nem, vagy elfogadja, vagy nem. Attól még nem kell hogy kiugorjon a szájából a kombájnkulcs.

gógyimogyi 2009.05.01. 15:43:06

köszi,mindenkinek a válaszokat. Úgy nézki megoldódik a dolog. A stílusomért pedig bocsi, de ha egyszer kihozzák belőlem.......

2009.05.01. 17:53:00

@roland007: Csak azt lehet kihozni valakiből, ami benne van :)

gógyimogyi 2009.05.01. 19:36:15

@Thera: Te normális vagy ???????

kispista 2009.05.06. 00:03:57

@roland007: Szarjál sünt idióta tapló szardarab! Mit képzelsz magadról, hogy segítséget kérsz és ilyen stílusban válaszolsz? Talán fizessétek vissza a kölcsönt! Vagy az derogál?

j311 2009.05.06. 13:16:26

Gyakorlati tipp: legyél ott amikor a végrehajtók is. Felmérik a kocsi állapotát, megmondják mennyire tartják.
Szerintem már ott a végrehajtónak jelezheted, hogy megvennéd becsértéken. Biztos vagyok benne, hogy a bank rááll az alkura, mert így többet kap érte mintha árverezi vagy eladja fámhulladéknak.

akira2 2009.05.07. 18:18:13

@roland007:

Kedves postoló!

Akkor pontokba szedem:

"Kedves akira2!

1. Ki vagy Te, hogy ismeretlenül kioktass dolgokról ?"

A kérdésedből nekem az jött le, hogy eszed ágában sincs azon gondolkodni, hogyan fizethetnéd ki a hitelt, inkább azon aggódsz, hogyan ne vigye el az adós tulajdonát a bank. Pedig nem olyan összegről van szó, amit ne lehetne előteremteni bármely egészséges fiatalembernek...

"2. Honnan tudod, hogy nem segítettem neki és, hogy nem fogok neki segíteni ? A kérdés nem erre vonatkozott !!!"

A kérdésből egyértelműen az derült ki, hogy nem a hitel visszafizetésén gondolkodsz - ami ugye az egyik legkézenfekvőbb segítség volna, csupán az autóért aggódsz. Persze lehet arra is tanácsot adni, hogy miként lehet egy végrehajtás alatt álló vagyontárgyat a legolcsóbban kimenteni, de én továbbra is azon az állásponton vagyok, hogy nem ezen kellene első sorban gondolkodnod.

"3. Honnan tudod, hogy eddig mit áldoztam már fel ?"

Ez nem igazán tartozik közvetlenül a kérdésedhez, és nincs is jelentősége mindaddig, amíg az áldozatot nem az apád hitelének visszafizetésért teszed. Ez az esetleges törekvésed nem derült ki a kérdésedből, így joggal gondolom azt, hogy nem is ezen jár az eszed.

"4. Légyszives, ha nem tudod a megoldást, akkor nem pazarold a helyet a többi válaszolótól !"

De, tudom a megoldást. Vissza kell fizetned a hitelt, és megmarada az autód, mi több, az apád becsülete is.

"5. Sz..pd ki a f..szomat !!!!!!!!!"

Erre viszont nem tudok igazán jó választ, csak magadról állítottál ki újabb szegénységi bizonyítványt. Az előző a kérdés felvetése volt...

Szűcslaci 2009.05.13. 07:21:38

Bizony, ha az embernek/emberfiának tartozása van, le kell mondani a szívéhez nőtt dolgokról is adott esetben. Még ha egyenesen a bankók nőttek is a szívéhez.

KekPafrany · http://kekpafrany.deviantart.com 2009.05.16. 13:37:31

Én nem értem, miért ugrik itt mindenki a posztíróra. Nektek sose volt olyan rokonotok, aki szórta a pénzt, és bárhogy próbáltátok segíteni, sose jött össze? Egy felnőtt, önálló élettel rendelkező embert pedig nem lehet úgy tartani, mint egy gyereket, csak azért, mert nem ért a pénzhez. A mi jogrendszerünk ezt nem teszi lehetővé (van egyáltalán olyan jogrendszer, ami igen?).

A gyermeke meg gondolom eltartja, próbálja pénzelni, és ami hozzánőtt, azt próbálja megmenteni. A kérdés az volt, hogy mentse meg a kocsit, nem pedig az, hogy csaljon. Nekem úgy tűnt, a legális megoldások érdekelnék, nem a támadás :(

Sics68 2009.05.19. 05:32:39

Üdv!


Van a Bibliában valami olyasmi, hogy ne ítélj hogy ne ítéltess.

Aki a helyzet ismerete nélkül ítél ( Szű
csalaci pld.) az csak saját hülyeségének adja nyilvánosan bizonyságát.

Adott helyzetben a rendelkezésünkre álló információ annyi,hogy nem a posztírónak van adóssága, hanem az apjának.

A posztíró ezt nem köteles kifizetni - ugyan miért tenné ??

Lehet persze rá erkölcsi vagy akár anyagi oka is ... de ezekre a "mellékes" körülményekre nem látunk rá, nincs információnk róluk...

Nem tudás alapján ítáletet mondani pedig szimplán hülyeség.

***

Hogy ki akarja-e fizetni vagy ki tudja-e fizetni (az apja helyett), ez megint csak nem a mi dolgunk - és ezen döntés erkölcsi megítélése sem... hisz nem mindegy, hogy mik a körülmények...

Pl. ki tudja-e fizetni a posztíró vagy az neki (netán: családjának, gyerekének) okozna aránytalanul súlyos problémát.

Az is kérdés lehet, milyen apuci és a posztíró kapcsolata. Meg hogy miképp is jött össze ez az adósság.

***

Még valami felmotoszkált bennem.

Volt régen egy öreg zsigulim - pontosabban jó ideig csak én jártam vele, a nevemre csak később került.

Egyszer (hülye voltam) ráköltöttem pár száz ezer forintot, teljes motor-felújítás, plusz a kaszniról a rozsda levakarása, festés, normális fényezés stb. OK, hülye ötlet volt :)

Eladni a járgányt tuti nem lehetett volna annyiért, mint amibe a felújítás fájt...

És ekkor emlékeim szerint a zsiguci még a szüleim nevén volt - átíratni felesleges pénzkidobásnak tűnt, meg nem is akarták volna.

Szóval ezért is megértem a posztírót... amit megszokott-megszeretett, azt nem akarja elveszíteni, különösen akkor nem, ha a járgány létezése esetleg már jó ideje az ő zsebéből húzza ki a TCO költségeket...

Sics

gógyimogyi 2009.05.20. 09:26:45

@akira2: Mi vagy te pszihologus ? Annyi eszed sinics, hogy saját, kitalált választ írj ? Inkább az én válaszaimat ismétled ? Gratulálok. !! Akkor kinek is van az a bizonyos szegénységi bizonyítványa ? Ha nincs saját szókincsed ne foglald a helyet a többi embertől és azt ajánlom inkább ülj vissza általános 4.-be.
Egyébként a téma megoldódott !! De ezt is leírtam már.

gógyimogyi 2009.05.20. 19:27:46

@kispista:
Figyu. Te engem nem ismersz. Én nem írtam neked még semmit rosszat, nem ismerlek és Te sem ismersz engem. Nem hiszem, hogy megérdemlem ezt a hangnemet, amit megengedsz magadnak velem szemben. Azt sem tudod miről van szó, csak gizdázol itt a béna szövegeddel.
Megkérlek ehhez tartsd magad. Köszi.

gógyimogyi 2009.05.20. 19:29:48

@Sics68: Köszönöm szépen megértésedet. Pontosan úgy van, ahogy gondolod.
süti beállítások módosítása