Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Autókerskedő és nyitott adásvételi

2009. április 21. - zugügyvéd

Az alábbi levél egy  tipikus példa arról, hogy nem szabad autót eladni. Majd a kommentezők minden bizonnyal elmesélik a hasonló trükkel kapcsolatos rémtörténeteket, mindenesetre a kérdésre a válasz az, hogy ez a módszer nemhogy jogszerűtlen, hanem veszélyes is. 

 

Tisztelt Zugügyvéd!


Meghirdettem az autómat a neten, és hívott egy kereskedő.
Kicsit fura volt az ajánlata (amire így ismeretlenül nemet is mondtam), miszerint ő megvenné az autót, de nyitott adásvételivel. Kérdeztem, hogy mi is az, azt mondta, hogy írunk papírt, hogy ő átvette, nekem készpénzben kifizette a vételárat, de nem írja át a saját nevére, hanem majd annak a nevére, aki tőle megveszi. Merthogy neki ne kelljen ezért plusz pénzt fizetnie.
 

 

Az lenne a kérdésem, hogy ilyen létezik-e, ha igen, akkor szabályos-e, rám nézve van-e bármilyen hátránya?

Köszönettel:

JZ

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr771078423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tibor2 · http://e-karpatalja.blog.hu 2009.04.21. 17:35:35

Szerintem teljes mértékben szabályos. Csak nehogy elszúrja és kétszer adózza le. Mert ahogy én ismerem a magyarországi adórendszert önöknél még a levegőt is megadóztatnák.

765mb 2009.04.21. 18:06:22

A ki nem fizetett parkoló- és autópályadíjak miatt lesz érdekes.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.04.21. 18:28:04

@765mb: Arról nem is beszélve, hogy ha az "adásvétel" után rommá töri a kérdéses kocsit (esetleg másét is), akkor kinek a kontója bánja...

GeorgeousGlory 2009.04.21. 18:31:14

érdekes ..mert az autokereskedők illetékmentesek.(mármint ha hvatalosan csinálják)
úgyhogy nagyon valószínű,hogy nem kereskeő volt az illető hanem csak egy mezei nepper.

Pióca 2009.04.21. 18:41:43

@GeorgeousGlory: Ez bizony igaz lehet. Tényleg illetékmentesek. De ettől még JZ nyugodtan eladhatja a kocsit, 15 napon belül be kell jelentenie az okmányirodában az eladást, a többi az ő dolguk. Majd kötelezik a "kereskedőt" az átírásra, esetleg megcsinálják a kényszerátírást, és kivonják a kocsit a forgalomból.

cuebler 2009.04.21. 18:45:05

könyvelőként megerősítem, amit GeorgeousGlory írt. Ha a kereskedő cég fő tevékenysége használtautó-kereskedelem, kérheti az illetékmentességet.

pistii 2009.04.21. 18:56:04

Az eredetvizsga illetve a cég bejegyzése a forgalmiba akkor is szükséges. kb, 20ezer forint költséget jelent

Lova 2009.04.21. 18:58:06

Családban több autót is így adtunk el, nekem egy pásztói kereskedővel ne volt bajom, a sógorom kb fél évig várt az aláírt szerződésre azután hogy elkelt az autó, bár ez inkább a kereskedő lustasága volt, mint visszaélés.
Nem mondom, hogy teljesen jogszerű de nem átverés volt - legalábbis nekünk.

Boo 2009.04.21. 18:59:16

És így kezdődik az eladó kálváriája különböző büntetőügyekben. Bele ne menj ha van eszed. Ha legális a kereskedő akkor nincs illetéke (ahogy páran írták már), és ideiglenesen ki is vonhatja a kocsit a forgalomból és így semmi nem terheli. Neked is csökken a "súlyadód" ezáltal. Majd az új vevő kifizeti forgalomba helyezéskor a fennmaradó részt.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.21. 19:10:18

tőlem is akartak így autót venni, én is reflexből nemet mondtam rá. aztán eladtam szabályosan, de elfelejtettem bejelenteni az eladást, de nem tudom most hogy van, akkor úgy volt, hogy ez végül is a kisebbik baj, mert a dolog nem érdekes, ha a vevő átiratja, és neki ez amúgy is kötelessége..

csakhogy nem iratta át, és még 5 évvel később is rajtam akartak behajtani mindenféle adót az autóval kapcsolatban.. és még örülhettem, hogy nem csinált parkolós meg autópályás büntetést az én nevemre a kedves vevőm...

Schulteisz, az ikrek 2009.04.21. 19:20:00

Azért nem kell rögtön bekulázni! Tizenévvel ezelőtt nepperkedtem, mi is így csináltuk! 3 pld-os adásvételi, 1 frankón kitöltve, eladónak átadva, kértük, hogy 15 napig ne pattogjon, addig általában eladtuk a vasat! Postán ment a következő példány, 1 maradt a vevőnél is! Ha nepper vette meg, beszívta, mert Neki csak 1 üres , eladó által aláírt papír maradt!
Felesleges a sok átíratgatás, akkor még benne volt a forgalmiban a tulajok száma, kevesebb tulajos autó keresettebb volt!

Schulteisz, az ikrek 2009.04.21. 19:21:15

Ja, és balhé esetén az eladó kezében volt egy adásvételi, a nepper nevére!Teljesen fedezve volt!

Phrascarica 2009.04.21. 19:24:19

Én egyszer adtam el így autót, és fél év múlva a rendőrségen találtam magam KÖZOKIRAT HAMISÍTÁSÉRT! Mivel utólag kerül bele a vevő az adásvételibe és ez az. Hiába nem én írtam bele, és súlyosabb büntetést kaptam (pénzbünti) mint a nepper aki még konkrétan hamisított is egy szerződést, mert a másik "eltünt". Egy igazi lúzerszopás volt NE MENJ BELE!

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2009.04.21. 19:24:34

1. Nem tud bemenni az okmányirodába bejelenteni, hogy eladta, mert ott rögtön az adásvételit kérik, ami természetesen nincs (illetve egy félig kész van, amin nincs vevő).
2. Mivel te az új tulajjal soha nem találkozol, vele megállapodást az adásvételre nem kötsz, így az "adásvételi szerződés", ami úgy keletkezik, hogy te most aláírod a neppernek az egyik felét, ő meg majd kitölteti a majdani vevővel a másikat hamis magánokirat.
3. Objektív felelősség: mivel a gépjárműnyilvántartásban te szerepelsz tulajdonosként mindaddig, amég vki be nem nyújta azt a félkész adásvételit, te felelsz majd a bírságokért....
4. Arról, az egyébként nem túl elképzelhetetlen esetről ne is beszéljünk, ha majd az új tulajnak se lesz kedve átirni, mert hát minek is - csak 1 évig használom, aztán úgyis veszek másikat - és a te biankó adásvételidre majd pár év múlva esetleg rákerül vki, vagy nem...
5. Az különösen tetszett, hogy írtok valami papírt arról, hogy a kocsi a neppernél van, ez milyen papír is?

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2009.04.21. 19:30:54

@phrascarica: Természetesen ha a hamis magánokirat benyújtásra kerül, akkor a készítők részéről ez egy ún. "c. pontos" közok. hamisítás, hiszen közreműködik abban, hogy jog vagy kötelezettség létezésére, megváltozására vagy megszűnésére vonatkozó valótlan adatot, tényt vagy nyilatkozatot foglaljanak közokiratba.

GeorgeousGlory 2009.04.21. 19:34:04

akkor gondolom elég egyértelmű,hogy jól döntöttél kedves JZ.
amúgy milyen kocsit árulsz és mennyiért ha szabad kérdezni?

Káposztakukac 2009.04.21. 19:56:08

@pistii: már nem. ha a jármű a használtautó kereskedő tulajdonába kerül, nem kell eredetiségvizsgát csináltatnia. ha eladja, akkor természetesen kell.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.04.21. 20:00:17

Én is igy adtam el. Majd a postán megkapott adásvételivel bementem az okmányirodába es bejelentettem hogy már nem az enyém. Innen nem az én felelőségem hogy ki mit csinal vele ....

Stern James 2009.04.21. 20:03:27

@cuebler: nem is az átírást akarják megkerülni, hanem az adózást és a szavatosságot.

Ha ők "eladják" és az eladó az, akitől ők vették, akkor nem lesz könyv szerint nyereségük, 100% fekete jövedelem. Elvileg a különbözet után áfát is fizetnének az ÁFA tv. XV. fejezete szerint (különbözet szerinti adózás). Ha az autóról kiderül, hogy egy hulladék, a vevőjük be sem fogja tudni bizonyítani, hogy tőlük vette, mert a szerződésben benne sem lesznek.

És ezt itt ebben az országban lehet, ahelyett hogy őket ellenőriznék, az áfát emelgetik 5%-kal. Egyszerűbb azt fejni, aki önként fizet, mint megkeresni azt, aki nem fizet.

Telepito · http://telepito.dolgok.com 2009.04.21. 20:27:08

Azért is jogszerűtlen, mert ha eladom, 15 napon belül át kell iratni!

Ibag 2009.04.21. 21:04:48

Kényszerátírás még működik ha nem történik meg a kocsi átírása? Ha igen, megtenné valaki, hogy leírja pár szóba ennek mikéntjét?

Pióca 2009.04.21. 21:10:36

"...írunk papírt, hogy ő átvette, nekem készpénzben kifizette a vételárat, de nem írja át a saját nevére, hanem majd annak a nevére, aki tőle megveszi."
Én ezt úgy értelmeztem, hogy adásvételi szerződés, amivel be lehet sétálnia az eladónak az okmányirodába. Ha viszont a vevő nevét nem töltik ki, akkor az csakugyan galibákat okozhat.

BaT2 2009.04.21. 21:12:56

@Pióca: hehe, ez jó vicc, amit ide leírtál.
A valóságban ez úgy működik, hogy bemész az okmányirodába, lejelented, hogy eladtad az autót, azt mondják, hogy OK, láttam.
Majd 1-2 év múlva elkezdenek jönni a parkolási csekkek, hogy TE parkoltál a régi kocsiddal valahol, fizesd ki.
Nyugodtan elfaxolgatod nekik az adásvételit, csöndben maradnak egy ideig, majd újra- és újra elővesznek.
Ugyanis amíg az új tulaj nem megy be átiratni, addig a BM-ben te vagy a tulaj, és minden parkolási (meg egyéb) cég ebből dolgozik, konkrétan nem érdekli őket, hogy te lejelentetted az eladást.
Végül még be is idéznek a helyi önkormányzathoz, hogy tanúsítsd, hogy nem a tied volt az adott időben az autó.
Ja, és ettől a parkolási társaságok még mindig csesztetnek... És végül még bíróságra is eljárhatsz.....
Röviden ennyit az ÉN bejelentem, hogy eladtam az autómat témáról.
(megoldás: vevőt megkeresni, batzpapuccsal + féltéglával átadni a parkolási csekkeket)

ave 2009.04.21. 21:48:18

Km visszatekeros nepper...

Ha egy kis joakarat van az emberben ilyennek nem adja oda a sajat autojat.

guy 2009.04.21. 21:58:00

nem kell átadni az autót és kész.

Pióca 2009.04.21. 22:09:06

@Ibag: Lehet, hogy nem jó szó a "kényszerátírás", de tulajdonképpen a vevő általi átírást akarja kikényszeríteni a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 76/A § (6) bek. a) pont, 88/A § (1)-(2) bek., 89. § (3) bek.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.21. 22:10:30

Namost ami vicces a legtöbb nagy kereskedés is pont így csinálja.
Én éppen ezért sosem merném beadni az autómat még márkakereskedésbe sem, nemhogy egy neppernek.

Kicsit kocsikáznak vele, hopp 3 db 200% túllépés, (40es tábláknál mérnek egésznap, nem ügy 120al beleszállni) darabja 300e ft.
Aztán mehetek amerre a nap süt, objektív felelősség ugyebár.

Ugyanez a buszsáv, mit neki, nem a nevén van, kilóval előre a sor mellett, 10db kamera egyoldalt, rendszámot feljegyzik..?, kitérdekel, nem neki jön majd ki a papír..

Vagy "csak" eldobálnak emellé még párszázezer mikulást, ha egy munkanap 6-8 helyen jár a kocsi a városban, és természeteseb sosem fizetnek, akkor egyetlen laza hét alatt simán összejön.

Szintén a tulajdonos felelőssége, a parkolócégek a két szép szemedre nem fogják elfelejteni.

Aztán ottvan még az autópálya használat és a többi jóság.

Márpedig addig a napig tulajdonos vagy, amíg érvényes, mind2 fél által aláírt adásvételid nincs.

Épp ezért szerintem komplett őrült aki másnak így autót odaad manapság!!

A 90es évek még más volt, amikor sokan nepperkedtek így, de akkoriban hol volt pályadíj, ellenőrzőkamera, parkolómaffia?

2009.04.21. 22:24:20

Zugügyvéd jól mondja, bár a jogszerűtlen helyett a törvénysértő kifejezés lenne helytálló. Veszélyesnek viszont igy még annál is veszélyesebb. Ne menjen bele ilyen trükközgetésbe!

azeredetisegvizsgalat.hu · http://budapesti.azeredetisegvizsgalat.hu 2009.04.21. 23:06:27

Ha valóban jármű-kreskedő, akkor csak adócsalás miatt akarja így intézni az ügyletet. 2009 április 1. óta a jármű-kereskedőnek még eredetiségvisgálatot sem kell csináltatnia a tulajdonjog szerzésének nyilvántartásba vételéhez, csak 1800 Ft eljárási díjat kell fizetnie az okmányirodán. Ekkor a jármű törzskönyvét passzíválják, a forgalmi engedély hátsó oldalára bejegyzik a jármű-kereskedőt, mint új tulajdonost. Ha csak eladni akarja, nem pedig használni, akkor még biztosításra sem kell költenie, ideiglenesen kivonathatja a forgalomból a tulajdonjog bejegyzésekor (ingyen). Tehát a jogkövető kereskedő 1800 Ft-ért birtokolhatja jogszerűen a járművet. Ez szerintem bele kell férjen az árrésbe.
Az úgynevezett biankó adásvételi szerződés sok veszélyt rejteget. Gondoljunk csak az objektiv felelősség bevezetésére. Bármit követnek el a járművel (gyorshajtás, tiltott parkolás, ne adj' isten bűncslekmény), a tulajdonosnak, üzembentartónak kell felelósséget vállalnia, illetve neki kell bizonyítania, hogy már nem ő a tulajdonos. Ennek egyetlen módja az adásvételi szerződés jogszerű elkészítése.
Visszatérve az eredetiségvizsgálat-mentes tulajdonjog szerzés bejegyzésre, még azt sem fogjuk tudni bizonyítani, hogy amikor eladtuk az autónkat egy ilyen "kereskedőnek", az azonosítói gyári állapotban voltak. Tehát ha tehetjük, ne keressünk magunknak bajt.
A biankó adásvételi egyébként is az okirathamisítás tényállását merítheti ki, illetve arra alkalmas lehetőséget teremt.

indapass90210 2009.04.21. 23:12:13

@azeredetisegvizsgalat.hu: mi van akkor, ha a biankó adásvételi mellé van megbízási szerződés is a gépjármű értékesítésére?

Aszi 2009.04.22. 01:04:46

Egyszer próbáltam az autómat eladni egy kereskedőnek. Azt mondta, bizományba veszi csak át, és elém tolt egy ilyen biankó szerződést, hogy majd ebbe ők beírják a vevő adatait, ha meglesz. Maga a kereskedő nem is szerepelt sehol az ügyletben. Elkezdtem pampogni, hogy ez azért szerintem így nem teljesen szabályos, mire összetépte a már félig kitöltött papírokat és kidobott. Asszem nem bántam meg :)

Calden 2009.04.22. 03:59:12

Nos, egy igazi barom vagy, vagy inkább tudatlan. Tegyük fel, hogy a kereskedő csak fél után passzolja el a kocsit. Addig, mivel papíron te vagy a tulaj, te fogod fizetni a következőket: parkolás, autópályadíj, gyorshajtások stb., de ha mákod van, akkor ezeket a bírságokat fedezi majd az a készpénz, amit kaptál érte. Gratulálok, ügyes vagy!

Calden 2009.04.22. 03:59:28

Nos, egy igazi barom vagy, vagy inkább tudatlan. Tegyük fel, hogy a kereskedő csak fél év után passzolja el a kocsit. Addig, mivel papíron te vagy a tulaj, te fogod fizetni a következőket: parkolás, autópályadíj, gyorshajtások stb., de ha mákod van, akkor ezeket a bírságokat fedezi majd az a készpénz, amit kaptál érte. Gratulálok, ügyes vagy!

Calden 2009.04.22. 03:59:45

Nos, egy igazi barom vagy, vagy inkább tudatlan. Tegyük fel, hogy a kereskedő csak fél év után passzolja el a kocsit. Addig, mivel papíron te vagy a tulaj, te fogod fizetni a következőket: parkolás, autópályadíj, gyorshajtások stb., de ha mákod van, akkor ezeket a bírságokat fedezi majd az a készpénz, amit kaptál érte. Gratulálok, ügyes vagy!

Calden 2009.04.22. 04:00:14

Nos, egy igazi barom vagy, vagy inkább tudatlan. Tegyük fel, hogy a kereskedő csak fél év után passzolja el a kocsit. Addig, mivel papíron te vagy a tulaj, te fogod fizetni a következőket: parkolás, autópályadíj, gyorshajtások stb., de ha mákod van, akkor ezeket a bírságokat fedezi majd az a készpénz, amit kaptál érte. Gratulálok, ügyes vagy!

Calden 2009.04.22. 04:01:43

Nos, egy igazi barom vagy, vagy inkább tudatlan. Tegyük fel, hogy a kereskedő csak fél év után passzolja el a kocsit. Addig, mivel papíron te vagy a tulaj, te fogod fizetni a következőket: parkolás, autópályadíj, gyorshajtások stb., de ha mákod van, akkor ezeket a bírságokat fedezi majd az a készpénz, amit kaptál érte. Gratulálok, ügyes vagy!

Vanek főfoglár úr. 2009.04.22. 05:33:04

Te meg szép !
Letudatlan barmozol valakit, oszt ötször küldöd el ugyanazt a dumát.

zezse 2009.04.22. 06:46:51

én a nissan summit-tól vettem így autót, ( Budaörs) egy soha nem látott eladó adta el nekem az ott álló nissant. csak arra utalván ez nem csak a kicsiknél történhet meg. egyébként meg persze van egy csomó buktatója amint az előttem szólók elmondták.

georg 48 2009.04.22. 07:11:55

Isten őrizz!!!! Hasonló képpen jártam én is. Mi van, ha egy évig nem tudja eladni? Te fizeted az adót. De ennél van még rosszabb . Ő használhatja. Mi van, ha összetöri. Én másfél évig rohangáltam hivatalból hivatalba. Horror. Nem igaz, hogy egy autókereskedőnek nincs annyi alaptőkéje, hogy a megvett autókat átirassa. Egyébként létezik a kereskedők részére valami más szabály az átírásokra, ami pont arra szolgál, ha sokáig ott ál a telepükön a kocsi. Ne menj bele!

indapass90210 2009.04.22. 07:45:23

Azért ide is belinkelem, hátha segít valakinek, hogy a Péterhegyi Bt. milyen érdekes egy cég:
www.autolopasok.hu/?po_id=forum&page=0&id=104&action=view

További érdekesség, hogy az említett céggel egy telephelyen működnek olyanok, hogy:
SB Autóügynökség, Global-Car Buda, (sbauto.expressz.hu/), és most legújabban valami Őrmező-Autó.

Coyote36 2009.04.22. 08:04:26

Lehet hogy autókereskedő, a nyílt adásvételivel nem az illetékfizetést akarja elkerülni, hanem az adózást.

szapcsika (törölt) 2009.04.22. 08:23:37

@BaT-programozó időmilliomos: Lehet, hogy régen így volt, most nem így van. Eladtam a kocsimat (teljesen rendes szerződéssel), azonnal bejelentettem az okmányirodában (lehet faxon is, be sem kel menni!). Néhány hét múlva katpam egy levelet értesítésként, hogy valami gubancot csinált a vevő (hogy mit, azt nem mondták meg, látszott, hogy valami ügy lezárásaként kaptam), meg be sem jelentette, de mivel én megettem, ezért egyértelmű volt, hogy nem az enyém a kocsi, és intézkedtek a kényszerátírásról.
Szóval ha eladsz kocsit, két dolog: binakó szerződéssel ne! Jelentsd be az okmányirodánál. Sok macerától fogod magad megóvni.

BGYCS 2009.04.22. 09:00:37

Ennél cifrább ügyem volt mikor pár éve eladtam a kocsit. Jött egy teljesen átlagos, normálisnak tünő vevő. Megnézte, kipróbálta a kocsit és azt mondta OK. Annyit kért, hogy hitelt venne fel rá és majd ahhoz kellene pár adat meg fénymásolat tőlem. Nem gondoltam semmi rosszra addig, mig az adásvételi kitöltésére sor nem került. Elém tolt egy biankó átvételi elismervényt a vételár átadásáról, meg egy adásvételit a vételár nélkül. Mondom: mi ez? Mondja: testvére autókereskedő, neki kell a papir mert többet akar felvenni a kocsira mint amit ő nekem fizet. Igy nekik plusszban marad lóvé. Mondom: mi közöm van nekem ehhez? A pali makogott valamit, ideadta a vételárat és aláirtuk az adásvételit az eredeti összeggel. Aznap délután felhivott a testvére (autókereskedő), és megfenyegetett hogy átvertem őket meg adjam vissza a pénzt mert idejön és baj lesz, hacsak alá nem irom az üres adásvételit meg az átvételi elismervényt. Első gondolatom az volt, hogy ki a fene ez, nem neki adtam ela z autót...meg hogy feljelentem. De ismerve a rendőrség reagálási idejét én már a kórházban lábadoztam volna mire odaérnek. Igy inkább mondtam keki OK öreg, találkozzunk. Nem részletezem, nem egyedül mentem és nem üres kézzel. Végül a pali irt alá egy papirt, miszerint nem tartozunk egymásnak. Kis magyar valóság...

pulykamaki 2009.04.22. 09:00:57

Egyik ismerősöm pont ilyenbe szaladt bele nemrég, beadta biankóval a kocsit egy kereskedésbe, azok szépen átalakították, visszatekerték az órát és szinte újként passzolták el. És még tanú is volt a biankó szelvényen ami már önmagában csalás. Majd jött az új tulajdonos perrel fenyegetőzve hogy átverték stb. Egy szerencséje volt ismerősnek hogy íratott átvételi elismervényt a kereskedővel. Csóri vásárló meg pereskedhet.

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.04.22. 09:04:26

Nekem volt egy ilyen sztorim, sok-sok éve.

Kereskedőnek adtam így át az autót, el is adta, és megküldte nekem az adásvételit. Ezzel nem is lett volna gond.

Kb. 2 évvwel később az Önkormányzattól kaptam egy levelet, miszerint pár hónapja(!!) eladtam az autót, és van kb. két évi súlyadó hátralékom...

Ekkor bementem az Önkormányzathoz az én adásvételimmel (amit ugyebár a kereskedő küldött, kb. két évvel korábban). Ott kérték, hogy ellenjegyeztessem a Rendőrségnél. A helyi kapitányságon kértem, hogy vegyék át hivatalosan az adásvételimet. (Kaptam rá bélyegzőt, aláírást.) Ezzel vissza az Önkormányzathoz, bízva abban, hogy végre lezárult az ügy.

Kb. fél évvel később kaptam egy idézést egy másik kerület kapitányságáról, tanuként. Kihallgatás az ügyben, aláírás minta vétele. Bemutattak egy másik adásvételit, amit én soha nem láttam, de az én nevem szerepelt rajta. Utána bíróság (2x), hosszas procedúra, stb.

Kiderült a végén, hogy akinek a kereskedő eladta a nevemben, az nem iratta át az autót, hanem továbbadta az én nevemben. Majd ez az ember is továbbadta az autót az én nevemben. Végül egy harmadik ember, aki megvette (szintén az én nevemben) az át akarta iratni a saját nevére, és itt dőlt ki a dolog az Önkormányzatnál.

Végül a végső vevőt és a neki eladó embert készpénzben fizetendő büntetésre ítélték.

Nekem viszont rengeteg időm elment utólag az utánajárással, tárgyalással, idézéssel, stb.

szemig jimmy 2009.04.22. 09:05:15

én is úgy vettem autót hogy kereskedőtől
meg hogy még a régi tulaj nevén volt minden
nem bántam, legalább lett egy kis plusz infóm
de eladni nem így fogom
amúgy én megalkudnék a kereskedővel, hogy mennyit adna a kocsiért
aztán rátenni 100.000 Ft-ot és úgy meghirdetni
aztán ha valaki alkudozik, akkor lehet belőle engedni
így mindenki jól jár
kivéve a kereskedőt

redriot77 2009.04.22. 09:07:20

JZ: én nem mennék bele a helyedben. Ez csak a neppernek lenne előnyös. Miért segítenél neki abban, hogy elkerülje az illetékek, adók megfizetését? Sok más mellett az ilyen murvástelepes/faházas suttyók miatt húznak még egyet a derékszíjon Flash Gordonék.

Ráadásul ott fog állni a telepen egy autó, amivel beugorhat a városba elintézni ezt-azt, ott parkol ahol akar, annyival megy amennyivel jól esik neki: miért is ne, hiszen ha gikszer van, te fogot kifizetni. Mer' végülis te vagy a tulaj...

SLacc 2009.04.22. 09:38:20

Hopsz, mi asszem így vettük az autónkat egy kereskedésből. Akkor ott nem gondoltam volna, hogy csalnak. Mondjuk az gyanús volt, hogy csak két biztosítóval lehetett szerződést kötni KGFB-re. Az sem zavart, kocsival akartam járni.
De hülye voltam.

Vad.Korte (törölt) 2009.04.22. 09:46:08

Biankó papírt kitölteni hülyeség. Ehhez nem kell jogi ismeret, meg okos tanácsok, csak józan paraszti ész. Egy autókereskedőre meg egy doboz gyufát se bíznék.

vape 2009.04.22. 10:15:45

@azeredetisegvizsgalat.hu:
"Visszatérve az eredetiségvizsgálat-mentes tulajdonjog szerzés bejegyzésre, még azt sem fogjuk tudni bizonyítani, hogy amikor eladtuk az autónkat egy ilyen "kereskedőnek", az azonosítói gyári állapotban voltak. Tehát ha tehetjük, ne keressünk magunknak bajt."

Ezzel azt akarod mondani, hogy nemcsak a biankó szerződést kell kerülni, hanem a kereskedőnek szabályos adásvételi szerződéssel eladást is? Hiszen ekkor nem lesz eredetvizsga, tehát a kereskedő nyugodtan megbabrálhatja az autó azonosítóit. És később hivatkozhat arra, hogy biztos már tőlünk is így vette meg. Vagy félreértettem a szöveget?

füredi (törölt) 2009.04.22. 11:08:46

Az előttem szólók jelentős részének igaza van: jogegységi határozta van róla, hogy ez közokirat-hamisítás! Természetesen millió esetből egy kerül bíróság elé, és természetesen mindenki így csinálja, de akkor is ez a helyzet. Az elv az, hogy a gépjárműnyilvántartás az közhiteles, és ha valaki, aki bár tulaj, de mégse kerül bele a visszamenőlegesen is nézhető nyilvántartásban, akkor sérül a közhitelesség.

A postoló természetesen ettől függetlenül azt csinál amit akar, a bíróság elé kerülés esélye csekély, de ha mégis történne, akkor jó eséllyel évekig járkálhat, mint LXIV. r. vádlott.

füredi (törölt) 2009.04.22. 11:12:03

És akkor olyanokról még nem is beszéltünk, hogy teszem azt az átírás előtt egy heroin-szállítmány körüli elszámolási vita keretében valahol fel talál robbani az autó. Az Aranykéz utcában is egy így eladott Polskiban volt az anyag...

füredi (törölt) 2009.04.22. 11:29:52

És pláne nem beszéltünk az objektív felelősségről! Hiába van egy fél adásvételid, senkit sem érdekel! Ha furikázik egy picit 220-al, te fizetsz!

vhm 2009.04.22. 12:03:46

@füredi: fél adásvételit bárki bármikor írhat magának a többi meg csak duma...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.04.22. 13:51:34

Rengeteg olyan történet van, ahol egy teljesen megszokottnak gondolt dolog kapcsán kiderülhet: Az bizony bűncselekmény. Azt hiszem van ilyen történetetem. :)

2009.04.22. 14:22:24

Az ilyen át nemírós ügyeket saját tulajdonú rendszámokkal meg lehetne előzni...

Nemtudomatutit 2010.05.06. 11:09:06

Az első autómat sikerült pont egy neppertől megvenni, aki a fent vázolt módon. Egy megbízó nevében árulta az autót (akiről valószínűleg egy hamis adásvételivel adta át a neppernek az autót).
De ez csak az önkormányzatnál derült ki, hogy az akinek a nevén van/volt az autó már rég nem a tulajdonosa, hanem még két tulajdonos volt előttem, de egyikük se íratta át a nevére az autót.
Megcsináltam az eredetvizsgálatot, és azzal nem volt gond. De az önkormányzat csak akkor írja át a nevemre az autót, ha a köztes két tulajdonostól is megszerzem az adásvételi szerződést.
A "megbízó" akitől ugye elméletileg vettem az autót, egyszerűen annyit mondott, hogy ő az interneten vette valakitől az autót, de nem tudja kitől.
A másik két tulajt eddig nem sikerült felkutatnom. Így tőlük nincs adásvételi szerződésem.
A rendőrségen az mondták, hogy ők ilyen üggyel nem foglalkoznak, kezdeményezzek egy kényszerátírást az önkormányzatnál. Az okmányirodán nem tudtak felvilágosítani a kényszerátírásról.

Kérdés: Hogyan tudom szabályosan átírni a nevemre az autót? Illetve a kényszerátírás rendszere mit jelent?
süti beállítások módosítása