Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Elszabotált helyszínelők

2009. február 16. - zugügyvéd

A Zugügyvédnek egyszer egy IFA vitte le a visszapillantó tükrét a Bécsi úton. A sofőr taktikusan leállt az út közepén a csúcsforgalomban, és nem volt hajlandó elismerni.  Amikor nyilvánvalóvá vált, hogy nem jönnek ki helyszínelni egy tükör miatt, egyszerűen odébbállt. Végül a Zugügyvéd hagyta az egészet, bontóból vett egy tükröt.


Tisztelt Zugügyvéd!

Szóval, 2008. december 23-án volt egy közlekedési balesetem.
A helyszínre érkező rendőrök egyike azt mondta, hogy csak akkor hívhat helyszínelőt, ha hívja a mentőket. Hiába mondtam neki, hogy én ezt feleslegesnek érzem (annak ellenére, hogy bevertem a fejem), mert később úgyis bementem volna a kórházba egy röntgen erejéig (ez egyértelmű, hiszen a saját érdekem). Ő csak azt állította, hogy addig nem hívhat helyszínelőket, amíg a mentőket nem hívja. Ez igaz lehet?


Hol tudnék utánanézni ennek? Erről rendelkezik valamilyen jogszabály?
Most bírósági ügy lesz az egész balesetből és addigra szeretném tudni.
Előre is köszönöm válaszát.

tisztelettel:
N . V .

38 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr36946409

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad? 2009.02.16. 15:32:52

A biztosító meg szopjon le... Az előzmények ismertetése...Az én felirat az én autómat jelzi. Mivel balra szerettem volna kanyarodni, hátranéztem, majd miután észleltem, hogy senki nem akar előzni, indexeltem, lassítottam, felező vonalhoz hútódtam.&nb…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hawkeye 2009.02.16. 14:01:38

Ez 1 fakabát típusú rendőr lehetett...

Aki reflexből hazudik, h ne kelljen dolgozni...

Tintás Barnes 2009.02.16. 14:29:13

legalább boldog karácsonyod volt utána?

Baruch 2009.02.16. 14:45:59

Sziasztok! Én ugyanígy jártam egy éve. Nálam sem volt hajlandó kijönni a helyszinelő, csak ha mentőt hív. Kiváncsi vagyok kommentekre, mert engem is érint.

trewq 2009.02.16. 14:50:00

És mé' baj, ha hívja a mentőket? Nem visznek be a kórházba ha nem akarod!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.02.16. 14:54:28

ha felesleges, akkor minek pazarolni a közpénzből alulfizetett és agyondolgoztatott mentősök idejét?

ford? 2009.02.16. 14:54:47

@trewq: mer nem ingyé van, ha feleslegesen rángatsz ki mentőt

VacakBlogHu 2009.02.16. 14:56:51

Azt nem értem, miért lett volna probléma ha mentőt is hívnak? És az fej, hogy lett beverve ha csak a tükröt vitte el az IFA!? Klasz az ilyen hiányos írás, amit lehet kommentelni, csak a fene sem tudja valójában mihez is szól hozzá...

zsandark 2009.02.16. 14:58:06

Valami belső utasítás vana rendőrségen, hogy a helyszínelők csak személyi sérüléssel járó balesetnél jönnek ki. Ha ilyen nincs, a "sima" rendőr felveszi az adatokat és a felek nyilatkozatát, a járművek sérüléseit, neadj' isten fényképeket készít, féknyomot mér stb, majd feljelentést készít. A legtöbb esetben ez is elegendő tud lenni a felelősség tisztázásához. Ja ige, helyszínrajzot is készít minden esetben.

trewq 2009.02.16. 15:07:24

@ford?: "annak ellenére, hogy bevertem a fejem), mert később úgyis bementem volna a kórházba egy röntgen erejéig "
A mentőket a rendőr hívná. Mivel nem kizárt a sérülés lehetősége, nem lenne indokolatlan.

@VacakBlogHu: Az ifa a zugügyvéd visszapillantóját vitte le, nem a levélíróét.

VacakBlogHu 2009.02.16. 15:18:16

@trewq: Tényleg! /me a homlokára csap! Van itt tüdő!

2Bálint 2009.02.16. 15:32:17

@zsandark: Nagyon tévadsz!
A sima rendőr nem csinál semmit, csak kitölt egy papírt és küldi a szabálysértési előadónak.
Aki rajzolgat, meg fényképez, meg féknyomot mér, az a helyszínelő.
szombat este történt velem is egy ilyen baleset.
Rendőr jön. Kérdem, hogy mikor jönnek a helyszínelők. Aszongya nem jönnek, mert nem folyik vér...
Elkezdett rajzolni egy fecnire, de egészen mást, mint ahogy az autók az aszfalton álltak. Na mondom király. Elő a telefont és csináltam pár képet.

Egyébként elképesztő. Belémjöttek hátulról, és engem akarnak kihozni hibásnak, mert szerintük bevágtam elé. De akkor az oldalam lenne összetörve, nem a hátuljam...

kese__23 · http://jogiq.com 2009.02.16. 15:38:02

budapesten úgy működik ez a helyszíenlősdis dolog, hogy a baleseti helyszínelő, csak akkor megy ki közlekedési balesethez, ha személyi sérülés történt (mind könnyű, mind súlyos. könnyű 8 napon belüli, súlyos 8 napon túli). Ha "csak" anyagi kár keletkezett, akkor a kerületi járőrnek kell a balesetet "leszemléznie" a szabálysértési törvény szerint, de csak akkor, ha a felek nem tudnak megegyezni. a kerületi járőr pedig valszeg nem azonnal fog kiérni egy anyagi káros balesethez, mivel van olyan kerület, ahol csak egy járőrpáros dolgozik. és ugyebár vannak halasztást nem tűrő cselekmények is, és prioritás szerint természetesen a súlyosabb cselekmények kerülnek az első helyre, pl.: rablás, stb.

2Bálint 2009.02.16. 15:39:43

@brooklyn_3: Na jó, de akkor mi van, ha nem a valóságot rajzolja papírra a fakabát??

zsandark 2009.02.16. 15:40:34

2Bálint:
Az a fecni, amire a rendőr rajzolgat, az a helyszínrajz, csak a kapitányságon szépen lerajzolják négyzethálós papíron és az lesz a feljelentés melléklete. Sajnos sokszor tényleg nem túl jó, de általában igen. Ha van féknyom, azt általában lemérik (legtöbbször lépéssel, mert más eszközük nincs). Sokszor fényképezőgépük sincs, de ha van akkor csinálnak képeket.
Egyébként az sose árt, ha magad csinálsz képeket.
Elég sok ilyen anyagot látok, mert ezzel dolgozom. De az a tapasztalatom, hogy az esetek többsége profi helyszínelés nélkül is megoldható.

Cactus71 2009.02.16. 15:43:06

Belső utasítás van arra nézve, hogy a közlekedési helyszínelőket csak személyi sérüléses balesethez lehet kihívni. Nem minősül személyi sérüléses balesetnek az, ha egy sofőr pl. felcsavarodik a villanyoszlopra, és egyedül ő sérül meg 8 napon belüli sérülésekkel.

Egyébként pedig az intézkedő rendőr un. 08-as (szabálysértési feljelentés közlekedési balesetről /vmi a franc a neve/) jelentést készít. Itt szép színes ábrákkal lerajzolja, hogy mi történt a felek elmondása szerint, rögzíti az adatokat, az elmondottakat. Ezután az illetékes kapitányság lefolytatja benne a szabálysértési eljárást.

Cactus71 2009.02.16. 15:44:52

Hozzátenném, hogy ha az emberek is kellőképpen ismernék a kreszt, valamint rugalmasak lennének, akkor feleennyi közlekedési "helyszínelés" lenne....

kese__23 · http://jogiq.com 2009.02.16. 15:48:42

@2Bálint: miért rajzola teljesen mást? azt fogja (kellene) lerajzolnia, amit a helyszínen tapasztal, lát, és ahogy az adott járművek elhelyezkednek.

2Bálint 2009.02.16. 15:50:20

@Cactus71: aha persze. De amikor azzal kezdődik, hogy tilos hirtelen fékezni, pláne a belső sávban, akkor mit tudsz mondani? Meg kéred, hogy akkor töltsünk ki egy baleseti bejelentőt, de a válasz erre csak annyi: nincs semmi papír...

SzigMa 2009.02.16. 15:54:41

Azt hittem, hogy Magyarországon mindenki ismeri a varázsszót:
"Rendőr bácsi, belém jöttek hátulról, beütöttem a buksimat, most fáj a fejem, jöjjön az a helyszínelő!"

Mire valók az UL-ek, ha a becsületes emberek nem hajlandóak megfogadni?! :)

Droopy79 2009.02.16. 15:55:20

Én is jártam már igy. A rendőr azt mondta, hogy csak akkor jön ki, ha van személyi sérülés és/vagy a másik fél nem ismeri el, hogy hibás.

Egyszer viszont mákom volt, fékeztem egy gyalogosnak, Suzuki hátulrol belémjött, aztán reflexből el akart hajtani (mint később kiderült, nem volt kötelezője). Szinte hihetetlen volt, de épp jött egy rendőr, utánament és megfogta :-)

2Bálint 2009.02.16. 16:00:56

@brooklyn_3: Na ezt én is szeretném tudni.Lehet így egyszerűbb neki, mert a hátsó valami külföldi volt, arab vagy mi a fene... Nem túl bizalomgerjesztő...

Mérgező Hulladék 2009.02.16. 16:02:59

A rendőrautóban nincs hely a helyszínelőnek, így aztán a mentősökhöz kell beülnie. Biztos ezért :)

ex-leprás 2009.02.16. 16:17:31

csak félig off:
amikor felnyitották az autómat és kiloptak belőle 200.000 Ft értékű cuccot, a rendőr azt mondta, hogy nem vesz ujjlenyomtatot mert nem érdemes.
mondom, ott az illető ujjnyoma az ajtó szélén, az mondták, nem használható mert esett az eső.
mondom erre, hogy a kilincs belső felén nem vizes, ott nyitotta ki, biztosan ott a lenyomat.
erre ők: áh, nem használható már ilyenkor a nyom.
éjjel törték fel a kocsit, a rendőrök reggel jöttek.
nem helyszíneltek lófaszt sem. leszarták.
lezárták.

2Bálint 2009.02.16. 16:25:44

@ex-leprás: mondjuk azzal tisztában kell lenni, hogy a való életben élünk, és nem egy filmsorozatot látunk, ahol minden szarról le tudnak venni ujlenyomatot...

Cactus71 2009.02.16. 16:37:20

@2Bálint:

Hol van leírva, hogy tilos hirtelen fékezni a belső sávban?

Cactus71 2009.02.16. 16:40:27

Mellesleg ezért is írtam, hogy fejleszteni kellene a közlekedési kultúrát. Ha valakinek nincs kötelezője, akkor minimum lefoglalnám a kocsiját, és kitolnék neki vagy 2 milleres büntit. Ha nem tudja befizetni, akkor irány a kőbánya....

ex-leprás 2009.02.16. 17:37:02

@2Bálint:
nade egy próbát azért megért volna, ha már szemmel is látható volt a nyom.
ehhez nem kell CSI-t importálni amerikából.
tulajdonképpen azt érzem veszélyesnek, hogy ilyenek miatt veszti el az ember a hitét a rendben. apróság ugyan, de mégis. sok ilyen kis apróság (jutott belőle az utóbbi időszakban), és máris elbizonytalanodik a polgár.

lanyi 2009.02.16. 17:47:48

@ex-leprás:

Te miért tartasz a kocsidban ennyi cuccot?
Gondolom, még jól láthatóan is:)

Gondolom úgy gondolod, hogy a kommunizmusban elhal a bűnözés:)

mrsinisterminister 2009.02.16. 17:59:06

Kedves Zugügyvéd!

Ez nem a reklám helye, de ha rendőr nem jön akkor érdemes magán helyszinelőt hívni mert már ilyen is van.

Cégeknek, magánszemélyeknek egyaránt.
Általány díjért vagy egyszeri díjért.

Nekem ismerősöm adott egyszer egy telefonszámot amikor vitás helyzetbe kerültem egy baleset kapcsán.

A biztosító szinte fellélgezett amikor a cég által kiállított jegyzőkönyvet és fényképeket prezentáltam.

A hatóságok eljárási automatizmusa miatt engem akartak felelősségre vonni de a helyszínen eredetiben rögzített nyomok és körülmények a javamra befolyásolták az ügy hivatalos és biztosítós végkimenetelét.

Megéri azt mondhatom. Kevesebb idegeskedés, jogbiztonság, gördülékenyebb ügyintézés.

Simán megért 25 ezer HUF-t.

Zsolt

cezi 2009.02.16. 18:34:53

cactus koltozz irorszagba, itt ha nincs biztositasod, elveszik a kocsit ;)

Cactus71 2009.02.16. 18:39:09

@cezi:

Sajna protestáns vagyok, és katolikus rendőröket keresnek... ;)

guy 2009.02.16. 22:47:46

Ez kevés adat. De sztem nem lehet belőle nagy baj.

Én vagyok 2009.02.17. 09:08:08

De őszintén: Mi mást vártok ettől az amatőr, naplopó rendőrségtől?

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2009.02.17. 14:51:28

Jó a topik!

(Valamikor ez egy jó fórum volt. Nem került ki a Zindex címlapra, válogatott társaság jött össze. Tartalmas, humoros, tanulságos hozzászólások voltak. Érdemes volt idejárni. Kár érte.)

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.02.17. 17:53:01

Egyszer angliában totálra zúztam egy angol szgkt magyar kamionnal. Autópályán. Hibámat elismertem. Rendőr telefonból megkérdezte van-e személyi sérülés. Nincs? Akkor gudbáj. És lazán megadtam a biztosítási kötvény számát ami ott sem volt.
Saját magunknak helyszíneltünk, képeket készítettem, amiket emilben küldtem el a károsultnak.
Az ügyet 1-2 hónapon belül elintézték.

Axum 2009.02.17. 19:40:40

mrsinisterminister!
Sajnos magán-helyszinelőt csak szerződéses partner hivhat.

mrsinisterminister 2009.02.18. 11:03:55

@Axum: Hello, nem tudom milyen infókkal rendelkezel és nem tudom melyik cégről nyilatkozol.Én sem szerződéses partenrként vettem igénybe a szolgáltatást, így megjegyzéseddel szembe kell helyezkednem mert van élő példa arra, hogy magánember is elérheti az ilyen jellegű segítséget!

zsolt
süti beállítások módosítása