Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Üzemben tartott gyanúsított

2008. december 17. - zugügyvéd

Az alábbi történet pontosan illusztrálja, hogy óvatlanul milyen könnyen bele lehet futni egy okirathamisításba.

Tisztelt Zugügyvéd!

Eladtam a 22 éves Wartburgomat 30.000,-Ft-ért (jó üzlet volt). A vevő nem akart mégegyszer ennyit kifizetni illatékre, ezért kérte, hogy üzembentartóit írjunk. Belementem. Később a vevő hívott hogy eladná a kocsit, keres vevőt. Mondtam OK. Akinek továbbadta az is csak üzembentartóival akarta átvenni. Mondtam Ok eljöttek és lepapíroztuk. Nem sokkal később kaptam egy parkolási díj felszólítást, majd még gyorsan kettőt. Persze az utolsó üzembentartó tagadott, sőt azt állította, hogy a kocsi már teljesen használhatatlan oda fogja adni valami ócskásnak hulladékárban.


Ez már nem annyira tetszett, mert kapizsgáltam, hogy továbbra is én mint tulaj fogok szívni, azonban az utolsó ipse elzárkózott minden együttműködéstől.


Végső kétségbeesésemben a Rendőrséghez fordultam segítségért.
Felvették a panaszom, majd kisvártatva ért a hideg zuhany, amikor GYANÚSÍTOTT lett belőlem, mert felelnem kell (felelnem kell?) kétrendbeli közokirat hamisításért, ui. azt regisztrálták, hogy a két emberem üzembentartó, mikor igazából vétel volt (vagy valami ilyesmi)
 

Tudtommal tömegesen megy ez az üzembetartóizás, akkor mindenki aki ezt teszi az bűnöző?
 

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr21828131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruno 2008.12.17. 16:31:27

Tetszett volna nem segédkezet nyújtani egy csalónak

autosave 2008.12.17. 16:32:00

jobban jártál volna, ha ügyvédet kérdezel mielőtt kiteregeted a lapjaidat a rendőröknek.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.17. 16:33:42

Amikor elhangzik a lepapirozzuk kifejezes, akkor kell venni a kabatot.
Kicsit emlekeztet az eset arra, mikor egy lany kihivta a rendoroket, hogy a baratja ellopta az o fuvet.

Host 2008.12.17. 16:36:52

Inkább bontóba mint üzembentartói.

red dragon 2008.12.17. 16:37:27

Igen, ez egy klasszikus ún. c pontos közokirat-hamisítás.

Nem valós adat kerül a közhiteles nyilvántartásba. Hiszen ő ténylegesen vevő volt nem "üzembentartó".

Nem tudom mi ebben a furcsa, nem szabad "lepapírozni" ennyi.

indapasssucks 2008.12.17. 16:51:24

Szomorú vagyok, hogy aláfutottál a dolognak, és elkerülném azt, hogy téged hibáztassalak, mert az 1. és 2. vevő átbaszott :(

vadállat1 2008.12.17. 16:55:49

felénk is így cserélnek gazdát a kisértékü öreg verdák ,ki kell vonatnod a forgalomból mindenképpen ha a mostani tulajt nem találod jelentsd be hogy ellopták.úgyse keresi senki fél év és lezárják az ügyet. az én kocsim 2millát ért azt se kereste senki pedig örültem volna ha megtalálják.

2008.12.17. 16:56:19

Mellékes az ügyben, de szerintem, ha van bejegyzett külön üzembentartó, akkor csak tőle lehet követelni a parkolási pótdíjat, mindegy ki a tulajdonos.

A lényegen az sem változtat, ha így van, levélíró bolondságot csinált. Aki hamisít az ne menjen kitálalni a rendőrségre.

guy 2008.12.17. 16:57:15

Nem verte itt át senki, pontosan tudta, hogy mit tesz. Közokiratot hamisított, utána meg feljelentette magát. Egy jó ügyvéd erősen javasolt ő még talán kimoshatja a szennyest. 30-ért üzembentartóit írni...

nevem 2008.12.17. 17:08:39

Mit tehet az ember, ha nem akarja bontóba vágni az amúgy teljesen jó autót, a vevő pedig bolond lenne a vételárat még egyszer kifizetni illeték formájában?

A parkolótársaságnak kellett volna elküldeni az üzembentartói megállapodást és nem lenne probléma.

nevem 2008.12.17. 17:10:02

Hozzátenném, hogy én is üzembentartóival adtam át egy régi autót, igaz, egy barátomnak. Azóta tényleg bontóba került, de két és fél évig még használták.

ugyvedblog.admin 2008.12.17. 17:20:30

Kicsit drágább ügy lesz, mint az átírás (lett volna)....

Devil 2008.12.17. 17:26:15

Ja es ha gyorshajtanak vele (ami egy Wartburggal sem elkepzelhetetlen! Vuiszi az varosban is a 80-at!) akkor jott volna az objektiv felelosseges csekk hozzad, lehet hogy tobb mint 30.000 Ft-rol... de talan meguszod most egy figyelmeztetessel.

Mille38 2008.12.17. 17:27:55

Az "átírás" (azaz a vagyonátruházási illeték) még így is bejöhet, ha az ügylet az adóhatóság tudomására jut. Ugyanis az adóhatóságnak joga van a valós tartalom, a felek valós szerződéses akarata szerint minősíteni az ügyletet és az adófizetési kötelezettséget ennek megfelelően megállapítani.

nevem 2008.12.17. 17:29:14

Devil: ha az üzembentartó bejelenti ezt a tényt az ocsmányirodán, akkor objektíve ő lesz a felelős.

Nem csak lepapírozni kellett volna, hanem együtt elzarándokolni az irodára.

Zombika 2008.12.17. 17:44:45

Segítségetek kérném, ha már mindenki ilyen okos itt.
Feleségem december 1-gyel kapott egy céges autót, ezért az ő kocsija felesleges lett nekünk. Odaadtuk használatra a szüleimnek. December 3-án bejegyezték őket a forgalmiba üzembentartónak. Feleségem írt a biztosítójának, hogy mostantól nem ő az üzembentartó, szeretné felmondani a biztosítást, az új üzembentartót pedig szeretné megkötni.
Erre a bizt. azt írta vissza, hogy sorry, december 1 előtt lehetett volna csak felmondani, most már fizetheti egész évben.
Nem is az, hogy ez így kb. kétszer annyiba kerül, mintha a szüleim fizetnék (persze az is), inkább az a ciki, hogy ha anyám lekoccol vele valakit jövőre, (ami ismerve vezetési tudását) akkor a feleségem biztosítása megy el malusba, ami nagyon kellemetlen lenne (mondjuk 1-2 év múlva születik egy gyerekünk, céges autó visszaad, újra saját kocsi).
Szerintetek lehet itt tenni valamit, vagy tényleg így jártunk?

Zombika 2008.12.17. 17:48:00

két szó kimaradt: ami ismerve vezetési tudását_korántsem_lehetetlen.
És persze nem az új üzembentartóT szeretné megkötni, hanem az új üzembentartó szeretné megkötni az új biztosítást.

nevem 2008.12.17. 17:49:50

Zombika: a biztosító marhaságot írt.

Az üzembentartói jog megszűnésekor érdekmúlásra hivatkozva fel lehet mondani a KGFB-t; csatolni kell az üzembentartó változását bizonyító dokumentumot.

Zombika 2008.12.17. 18:17:34

pontosan ezt tettük.
erre volt az a válasz, hogy coki.
menjek be verni az asztalt, vagy biztosításfelügyelethez forduljak, vagy mi?

Zombika 2008.12.17. 18:19:41

még az érdekmúlás kifejezést is használtuk.
a biztosító szerint csak tulajdonosváltás vagy forgalomból kivonás esetén lehet évközben felmondani a biztit

autosave 2008.12.17. 18:40:50

Zombika: ha tulajdonos voltál, de üzembentartó nem volt és akkor lettek az új üzembentartó szüleid, akkor igaza van a biztosítónak. Ha volt üzembentartó és az változik, akkor van érdekmúlás.
Ilyen ez, anno a MÁV biztosítótól akartam szabadulni akár üzembentartóival (öcsémnek) és nem sikerült, mivel ilyen a kgfb jogi háttere. Év végéig meg vagy kötve, ha bejegyeztetsz üzembentartót. Ha lecseréled a meglévő üzembentartót, akkor nem.
Ez van... Legalább a bónuszotok annál később évül el.

mbenedek 2008.12.17. 18:53:46

Zombika, egy-két éve változott a jogszabály, ezt a kört én is végigjártam. De ezt pl. minden okmányiroda sem tudta, és csak másodszorra sikerült apósomnak bejegyeztetnie magát októberben üzembentartónak, mert "nem volt biztosítása".

Extra :) novemberben bementem (ismét), elmondtam a problémát (ismét), adtak egy formanyomtatványt és azon felmondtam. Majd amikor decemberben a régi Bónuszomat át akartam vinni az új autómra, azt mondták, hogy nem normál felmondással kellett volna a régit felmondanom, hanem... (de novemberben). Minden esetre, azért jó fejek voltak (kisváros), és a DAS emlegetése nélkül is átírják (papírom még nincs, de remélem) a régi Bónuszt.

Ha nincs saját autód (hiszen céges jött), akkor még a Bónusz-Malus fokozatot sem rakhatod át egyikről a másikra... de "vigasztaljon" az a tudat, hogy ha a végére (2009.12.31-ig) B1-B10 között marad a biztosítás, és nem lesz továbbra sem saját autód, akkor (6 vagy 24 hónap múlva, ezt nem tudom) amúgy is visszakerülsz A0-ba! (De az M1-M4 nem múlik ám el)

NevadaCeg.com · http://nevadaceg.com/ 2008.12.17. 19:34:55

Ez az evente valthato kotelezo, micsoda baromsag, es kitolas az emberekkel! Itt oda es akkor szerzodok at amikor akarok, ha barmikor jobb ajanlatot kapok csak felhivom a biztositom es lemondom a regit es kotom a masikat. Szemet verszivas ami otthon folyik!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.12.17. 20:00:56

De ha mégis igaz, amit autosave mond, jegyeztesd be magad üzembentartónak, majd egy hétre rá mehet a rokon... :)

mbenedek 2008.12.17. 20:54:43

Lobbista: ha tulajdonos vagy, nem jegyeztetheted magad üzembentartónak (is)

nevem 2008.12.17. 21:29:03

190/2004. (VI.8.) Korm. rendelet
a gépjármű üzembentartójának kötelező felelősségbiztosításáról

2. § (1) Minden magyarországi telephelyű gépjármű üzemben tartója köteles az 1. § e) pontja szerinti biztosítóval a gépjármű üzemeltetése során okozott károk fedezetére - a (2) bekezdésben meghatározott összeghatárokig - az e rendeletben és mellékleteiben foglalt feltételek szerinti felelősségbiztosítási szerződést kötni, és azt folyamatos díjfizetéssel hatályban tartani.

1. számú melléklet 11. (3) Ha a biztosítási szerződéskötésre a tulajdonos (üzemben tartó) változása miatt kerül sor, az új tulajdonos (üzemben tartó) köteles a tulajdonjog átszállását követően a biztosítási szerződést haladéktalanul megkötni. A gépjármű tulajdonjogának átszállása és a biztosítási szerződés megkötésének időpontja közötti időszakra az üzemben tartó a szerződést kötő biztosító díjszabása szerinti A00 osztály díjának megfelelő időarányos részét köteles megfizetni, amely összeget a biztosító a Kártalanítási Számla részére köteles befizetni.

nevem 2008.12.17. 21:29:41

Tehát az üzemben tartó változása esetén helye van a szerződés megszüntetésének.

autosave 2008.12.17. 21:31:01

"De ha mégis igaz, amit autosave mond, jegyeztesd be magad üzembentartónak, majd egy hétre rá mehet a rokon... :) "

Ezzel egy baj van: magát nem jegyeztetheti be. Ha mást jegyeztet be, az jó, de továbbra is a nevén marad a biztosítás. Viszont ha lecseréli az üzembentartóját, akkor is el fogják utasítani, mert nem az üzembentartó nevén volt a biztosítás, ugyanott van ahonnan indult. Szívás. Ez így van kitalálva... Bele kell törődni, ez van :(

nevem 2008.12.17. 21:33:15

autosave: szerintem nincs igazad, hogy csak már bejegyzett üzemben tartó megváltoztatása esetén lehetne megszüntetni a szerződést, ugyanis a rendelet definíciója szerint:

1.§ E rendelet alkalmazásában

b) üzemben tartó: a gépjármű tulajdonosa, vagy a telephely szerinti ország hatóságai által kibocsátott okiratba bejegyzett üzemben tartója;

Én először a biztosítóhoz mennék asztalt verni és fenyegetőzni a PSZÁF-fel.

nevem 2008.12.17. 21:37:41

mbenedek: akkor esik vissza A0-ba, ha két teljes évig nincs autója.

autosave 2008.12.18. 00:07:28

nevem: lehet, hogy nincs igazam, de különböző értelmezések stb szerint anno ezt találtam. Szerintem megérné nagyon utánanézni annak aki ilyenben gondolkozik. De ha valaki átnézi a kgfb rendeletet (vagy mi) akkor láthatja, hogy nem éppen a biztosítók ellen van ez kitalálva...

Buzigyuszi 2008.12.18. 07:13:07

Megkötheti a KGFB-t az Üzembentartó a saját nevére (sőt, muszáj neki), de csak annál a biztosítónál, ahol az arra az évre érvényes biztosítást a tulajdonos megkötötte.

arisztid 2008.12.18. 08:35:49

tud valaki _biztos_ választ a következőre?

ha egy gépkocsinak van tulajdonosa és üzembentartója is, és ebben az évben az üzembentartó kötött biztosítást a kocsira, akkor 2009-ben köthet-e a tulajdonos kgbf-t?

eddig a következő válaszokat kaptam különböző biztosítóktól és alkuszoktól:
- igen
- igen, ha visszavonja az üzembentartói jogot
- nem, csak az üzembentartó köthet
- csak a forgalmiba bejegyzett személy (ott csak az üzembentartó szerepel)
- igen, de ha kárt okoznak, akkor felmondjuk és az üzembentartótól fogják követelni a kártérítést.

Deviáns 2008.12.18. 12:09:11

Autót forgalomból ideiglenesen kivonni, papírral biztosítóhoz elmenni, érdekmúlás miatt biztosítást megszüntetni, autót forgalomba vissza + új biztosítás megköt.


Egyébként miért van az, hogy a törvényhozás igyekszik az állampolgárokat "röghöz kötni".
Legjobb példa erre a nyílt végű alapokkal történt törvényi trükközés, hogy az állampolgárok ne vehessék ki a zséjüket, és fektethessék éppen jobban kamatozó betétekbe? (Zugügyvéd, erről nem írsz posztot?)


avagy a hatalmas kommunikációs trükközés a forint gyengülésekor a Svájci Frank alapú hitelekkel? mindenkinek azt kommunikálták, hogy most aztán nem éri meg, holott pont az ellenkezője történt volna. Az állampolgárnak nagyon megérte volna, csak a bankoknak lett volna 20%-al kevesebb a haszna...

Én anno azt tanultam, hogy az egyén érdeke viszi előre a gazdaság érdekét. Ma viszont a törvényhozás egyértelműen a nagy cégek lenyúlását segíti

füredi (törölt) 2008.12.18. 12:16:20

A levélíró kérdésre a válasz:
Igen.

füredi (törölt) 2008.12.18. 12:17:04

Pontosabban nem bűnöző, hanem egy ember, aki bűncselekményt követ el.

elfmage 2008.12.18. 12:32:45

Kellemesen örülni fog a két vevő is a rendőrség megkeresésének...

Rendőrség meg örül a 3 megoldott ügynek, amihez egy szalmaszálat sem kell keresztbetenniük.

mbenedek 2008.12.18. 19:48:37

Buzigyuszi - nem, nem köthető év közben ugyanott. Ez a gyakorlat egy éve megszűnt (2007-ben még nekem is ezt mondta a biztosító, de 2008-ban már ellenállt)

Deviáns: perfect. Nem tudom, működik-e, de logikailag hibátlan!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2008.12.22. 00:02:05

Elnézést az OFF-ért, de az az autó, amit 30 000 Ft-ért jó üzlet eladni, hogy ment át műszaki vizsgán / környezetvédelmi felülvizsgálaton? Hiszen ezen vizsgálatok díja több, mint a vételár...

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.12.22. 07:24:30

Brigi \"B. A.\" főnöke!

Mi köze a vizsgadíjnak az eladási árhoz? Nyilván nem vizsgáztatom le 20e-ért, ha csak 10-ért fogom tudni eladni. De ha már úgyis van rajta vizsga, vagy vizsga nélkül viszik, akkor a két fél közti megállapodás az ár. Akár 10e Ft, vagy ingyért, csak vigye.

elfmage 2008.12.22. 08:24:03

mondjuk 30eFt-ért 3 embernek szívni a rendőrségnél az egy kellemes dolog.

2 rendben a postoló és 1-1 rendbelivel a másik kettő vevő.

Mondjuk valószínű a figyelmeztetés, esetleg kis pénzbírság.
De egy ilyen ügyön elb@szni a büntetlenséget az minimum kínos.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2008.12.22. 15:20:22

Adblock_júzer 2008.12.22. 07:24:30

Érvényes műszaki nélkül nem lehet átiratni az autót (üzemben tartózni nem tudom, h lehet-e), vizsgára pedig csak a forgami engedélyben bejegyzett tulajdonos viheti a kocsit.

Másrészről ugyebár az adásvételi szerződésnek eleme, hogy az eladó kijelenti, hogy az autó minden hibájáról tájékoztatta a vevőt, ennek alátámasztása pedig legegyszerűbben friss műszakival történik.

Álomvilágban élek?
(Eddig csak friss műszakival vettem és adtam el autót.)

2008.12.23. 19:25:10

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
A kocsit műszaki nélkül is átlehet iratni, meghatalmazással a római pápa is viheti vizsgáztatni. Az átadás pedig közös megegyezéssel bármikor lehet, nincs vizsgához kötve. Igen, álomvilágban élsz, ha eladó lessz a kocsid üzenj, a friss vizsga - zöldkártya - eredetvizsga hármast ne feletsd.

Schulteisz, az ikrek 2008.12.23. 20:29:55

Nyerészkedtél, beszoptad, megérdemled!
Én leadtam a bontóban a roncsomat, és nem sírtam a k.b. 40 rugóért, amit buktam, de cigány vette volna meg, annak meg csak a gázszámláját vagyok hajlandó fizetni, ha nem égeti, hanem szívja!

elfmage 2008.12.24. 02:42:07

Hujj de kemény itt valaki :)

Ott fogsz sírni ahol senki se lát ;)
"ártatlanul" is bele lehet ám szaladni szép dolgokba...

ez gáz 2008.12.26. 19:43:03

@parabellum: Mikor az okmányirodán bejegyzik az üzembentartót, érvényes műszakinak, zöldkártyának, biztosításnak meg kell lennie. Ezek nélkül nem is lehet semmit csinálni. Lehet, hogy a forgalmiba még üzembentartónak se jegyezette be, vagy érvényesek voltak a papírjai.
És ezért az aktusért illetéket is kell fizetni 2008 január 1 óta. (kivéve ha házastársak közös tulajdona a kocsi.)Egyébként én sajnálom a levélírót, megértem, ha ilyen kis értékű autót nem akartak átíratni. Vagy a törvényes út, vagy vállalni a kellemetlenségeket.( megkeresni a vevőt és nyomós érvekkel a sara rendezésére bírni)

ez gáz 2008.12.26. 19:50:43

@mbenedek: Ez engem is érdekel, és nem értem, miért nem lehet üzembentartó bejelentéssel megszüntetni bármikor a biztosítást. végigolvastam az idevágó rendeletet de erre kitételt nem találtam, így nem egyértelmű a dolog, és mindenkinek a biztosítók által favorizált értelmezést kell követni. Ki reckírozná meg a parttalan vitát egy biztosítóval?? Egy szó nélkül felmondja a biztosításom és még a bónuszom is törli, ha vitába szállok vele.

nevem 2008.12.27. 18:51:24

2 hete megkérdeztem az okányirodán: nem kell illetéket fizetni meglévő autó új üzembentartójának bejegyzésekor, csak az új forgalmi 6000 Ft-os díját.

2005 végén én simán le tudtam mondani a biztosítást, amikor a barátomat jegyeztettük be üzembentartónak a tulajdonomban lévő autóra.

xenuka 2009.01.10. 03:18:15

Mindenféle kapcsolatok nélkül dec 29-én elmentem az egyik nagy biztosítóhoz és kb 15 perc és 6 féle nyomtatvány aláírása után simán üzembentartója lettem a saját autómnak - két profi ügyintéző segítségével.

Igaz, közben két másik kolléganőjüknek háromszor magyarázták el mit kell csinálni ilyenkor.
süti beállítások módosítása