Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Virtuális illeték

2008. december 10. - zugügyvéd

Az APEH illetékkezeléséről külön fejezetet lehetne nyitni. Íme egy újabb gyöngyszem:

 

Tisztelt Zugügyvéd!

2008 nyarán kötöttünk egy adásvételi szerződést egy lakásra, amelynek a tulajdoni lapja sajnos nem volt tiszta, mert alapító okirat módosítás volt/van folyamatban.


Természetesen a bank nem ad így hitelt, amíg ez a módosítás nem zajlik le. Ez a mai napig nem történt meg.
Így nem is fizettük ki a lakást, és az nincs is a tulajdonunkban.
Az APEH kiküldte a több int félmillió értékű illetéket úgy, hogy nincs is tulajdonom.


Az APEH ügyintézője szerint az illeték fizetés keletkezése a szerződés aláírása, de nem értem mi a tárgya? Nincs is tulajdonomban az a vagyon amelyre ezt kiveti az illetéket.
Ha befizetem az illetéket és meghiúsul az adásvétel akkor visszakapom az illetéket?

Kérem segítségét, hogy mit tegyek.

Köszönettel:
SI

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr69814858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belekotty 2008.12.10. 13:05:53

Bár az APEH sok védelmet nem érdemel, de most igen. Az APEH-nak kellett átvennie azt az Illetékhivatalnak nevezett rettenetes szemétdombot, amit igencsak nagyképűen neveztek annak. Nyugi, nekünk is kiküldtek olyan tulajdonra illetéket, amit egyszer már behajtottak. A Földhivatal meg a másik szemét domb. Ebben az országban a kb 800 ezer közszolgának kb az 50 százaléka a faszát veri, a többi gürizik helyettük is.

tutuka · http://kockagyar.hu 2008.12.10. 13:10:57

helyesen beszélt az apehes. illetékelőleget kell fizetni, ami pontosan annyi, mint az illeték maga. az illetékfizetési kötelezettség a szerződés földhivatali benyújtásával keletkezik.

a látszólag furcsa szabály oka leleményes honfitársainkban keresendő: korábban sokan visszaéltak azzal, hogy házat építettek / épülő házat vettek, majd arra soha nem kértek használatbavételi engedélyt, így a tulajdonjoguk sem került soha bejegyzésre, azaz az illetéket sem lehetett kiróni rájuk. (de ugyanezt el lehet játszani azzal is, hogy valaki a bejegyzési engedélyt nem adja be, csak akkor ha arra szükség van)

a lényeg: egy újabb furcsa szabály az ügyeskedők miatt. sajnos már most fizetned kell.

Barakis (törölt) 2008.12.10. 13:21:34

Posztolónak: Kérj rá kamatmentes részletfizetést (mármint az illetékre). Ha el is utasítják, még akkor is nyersz pár hónapot pár ezer forintért cserébe.

MaCS_70 2008.12.10. 13:27:17

Halihó!

A tényektől függetlenül nem fér össze a jog- és igazságérzetemmel a szerződés aláírása alapján kirótt illeték/előleg. Ha a bejegyzést nem is, de a bejegyzési hozzájárulást az én felfogásom szerint illene kivárni, mivel a szerződés csak ekkor megy teljesedésbe, addig voltaképpen csak egy fél jogügylet után sarcolnak.

Üdv: MaCS

Barakis (törölt) 2008.12.10. 13:33:47

Macs_70

Van bejegyzés, a bank már ráteszi a saját széljegyzetét a tulajdonosi lapra, mivel addig nem ad hitelt. Viszont ez csak úgy kerülhet rá, ha az új tulajdonos is rákerül széljegyzetként. A szerződés teljesítése után lesz nem csak széljegyzet, hanem teljes bejegyzés.

Bocs a nem hivatalos megfogalmazásért, nem vagyok szakmabeli.

Kopasz Mercis 2008.12.10. 13:35:25

Belekotty, dolgoztál valaha is illetékhivatalban?
Mióta az APEH átvette csak szarabb lett. A tisztelt adóhivatal ugyanis ahhoz szokott, hogy az ügyfél kiszámol, bevall, ők meg ellenőriznek. Az illetéket viszont az ügyintéző számolja és szabja ki. Teljesen más metódus.
Elsőkézből tudom, hogy mióta az APEH-hoz tartoznak csökkent a feldolgozási sebesség a bürokrácia miatt. Ezt ellensúlyozandó rendszeres a fizetés nélküli túlóra.

Tulajdonszerzési illeték: ha nem szereztél tulajdont nem kell fizetni. Tehát visszakapod. Vagy fellebbezd meg.

szamarhegy 2008.12.10. 14:02:00

2008 márciusi 10%-os foglalóval elindított adás-vételre (nem építkezés, használatba vétel kizárva) 2008 áprilisban már kirótták az illetéket. 2008. szeptemberig húzodott a teljes vételár kifizetése, vagyis ekkor lettem tulajdonos , de ekkor már javában leveleztek velem, hogy lejárt esedékességű köztartozásom van. Szerintem nagyon rosszízű, 'kell a pénzed, minél gyorsabban' eljárásról van szó, ez a használatba vételi visszaélés csak hivatkozás az eljárás megindoklására.

tutuka · http://kockagyar.hu 2008.12.10. 14:02:21

psmith: nem kapja vissza, mert ami határozatot most kapott, az jogcíme szerint illeték-előleg, amit viszont már most be kell fizetni. jogszerűen járt el a hivatal, ha van megkötött és ingatlan-nyilvánatartásba benyújtott szerződés.

(a részletfizetés sztem is jó időhúzásnak, de csak annak, ráadásul újabban még kamattal is sújtanak, ha végül elutasítják.)

Dr Kangörény 2008.12.10. 14:06:23

Én nem hallottam arról, hogy az illetékhivatal dolgozói kirúgták volna, amikor az apehba olvasztották a szervezetet. Ergo, ha most szarul dolgoznak, akkor ugyanaz az illető dolgozik szarul, aki az illetékhivatal korában "jól" dolgozott.

szamarhegy 2008.12.10. 14:08:50

psmith, Amikor eladsz, akkor rögtön venned is kell, hogy ne kelljen albérletbe menned és ha olyan vevőd van, aki magas arányú (70-80%) hitellel fizet, akkor a maradék 20-30%-ból épp csak elindítani tudod az általad vásárolt ingatlan kifizetését, tehát egy fityinged sincs tartalékban illetékre, nemhogy állambácsinak előlegezz egy még a tulajdonodba sem került ingatlanra.

szamarhegy 2008.12.10. 14:12:06

Nem más ez, az állam már megint hülye gyereknek néz és előre lenyúl egy utólag kivetendő adót, az a pár hónap is számít, amit késedelmi kamatként majd felszámolnak.

tutuka · http://kockagyar.hu 2008.12.10. 14:20:57

szamarhegy, szerintem ha nem lenne az adóelkerülés nemzeti sport, akkor az illetékelőleg sem lenne, csak illeték a tulajdonjog bejegyzése után. (nem, nem értek egyet az előre való kiszabással, viszont az iszonyatosan bosszant, hogy pár, a törvényt kijátszó alak miatt fizet mindenki előre. bár a magyar mentalitást ismerve százezrével állnának a lezáratlan adásvételi szerződések, befejezetlen házak, ha az illetéket csak a tulajdonjog bejegyzése keletkeztetné a fizetési kötelezettséget.)

MaCS_70 2008.12.10. 14:21:19

Halihó!

Barakis!
Én viszont szakmabeli vagyok, és így tartom disznóságnak a jelenlegi szabályozást és gyakorlatot. A tulajdon akkor képződik, amikor a földhivatal bejegyzi. Konstitutív eljárás. A széljegy csak a reményeket jelzi. Ezért (is) vezették be az illetékelőleget, hogy az államnak ne kelljen a saját (földhivatal) töketlenkedésére évekig várnia, a saját lassúságának minden hátrányos következményét a az állampolgárra hárította. Ha nagyon akarom, ez még valahol nagyon távol védhető is, bár kétségtelenül egyoldalúan hátrányos megoldás ránk nézve és kontraszelektív az apparátus oldalán.
Azt viszont, hogy az előleget már egy elvben sem megvalósult ügylet után is kiróják, már határtalan szemétségnek tartom. Semmi jogos alapját nem látom a beszedésének azelőtt, hogy a tulajdonszerzés bejegyzésére irányuló polgári jogi aktus megtörtént volna!

Üdv: MaCS

eklar 2008.12.10. 14:22:59

Nincs akadálya annak, hogy kellő mértékben tájékozódjunk az ingatlan, és annak tulajdoni lapja felől - még mielőtt bármit is aláírnánk, vagy fizetnénk. Ha egyszer nem tiszta a tulajdoni lap, vagy bármi más - továbbálok, és még csak be sem mutatkozom!

santi 2008.12.10. 14:23:45

Tanulság.:
Adásvételi szerződés aláírása előtt le kell ellenőrizni a megvételre szánt ingatlan tulajdoni lapját.
Ha gond van, semmiképpen sem írok alá adásvételi szerződést.

Barakis (törölt) 2008.12.10. 14:27:58

Macs_70

Ez nem az állami töketlenségre vezethető vissza, hanem a banki pofátlanságra. Ha nem fizeti a pénzt, akkor milyen jogon kerül be a széljegyzet? Anélkül nem buzerálna az Apeh... Normális körülmények között a hitel az utolsó fizetés, azaz a banki utalás után az ügyvédnek egyből be kéne jegyeztetnie a tulajdonost a földhivatalba. tény, hogy mikor én vettem lakást, akkor az ügyvéd ezt elfelejtette és nekem is két hónap telt el a két bejegyzés között.

guy 2008.12.10. 14:29:08

Igen, be kell fizetni. Amikor megvetted a lakást pontosan tisztában voltál vele, hogy valamilyen társasházi bejegyzés van folyamatban, magyarán vállaltad a kockázatot, és a tulajdonodat is a benyújtás időpontjára (vagy a szerződés aláírásának időpontjára) fogják bejegyezni. A te tulajdonszerzésed elvileg nincs veszélyben, mivel jelenleg széljegyen van, és akár elutasítják, akár bejegyzik a megelőző társasházi széljegyet, utána mindenképpen a tiédet fogják sorra venni, ami ha megfelel a formai meg egyéb követelményeknek, amiért az ügyvéd a felelős, aki a szerződést készítette, akkor be fogják jegyzeni a tulajdonodat.
Ha meg az eladó azt mondja, hogy nem fizetsz, magyarán, felrúgja a szerződést, akkor vissza kell, hogy adja a foglalót, és az illeték is visszaigényelhető, mivel nem történt tulajdonszerzés, és ezt az APEH felé tulilappal igazolni is tudod, azaz azt, hogy soha nem voltál a lakás tulajdonosa. Egyébként venni csak tiszta tulilapú lakást szabad, pont a fentiek miatt, mi erre mindig felhívjuk a T. ügyfél figyelmét.

Barakis (törölt) 2008.12.10. 14:32:05

guy

Találós kérdés. Mi van akkor, ha nem vagyok tisztába a társasházi bejegyzéssel? Ez nem az ügyvéd felelősége? Nem kéne neki emiatt szólni, hogy ez nagyon nem tiszta ügylet így? Nem ezért fizetjük?

Bit Rot 2008.12.10. 14:34:05

"szamarhegy, szerintem ha nem lenne az adóelkerülés nemzeti sport, akkor az illetékelőleg sem lenne, csak illeték a tulajdonjog bejegyzése után."

Menjen a francba az APEH!

Milyen adóelkerülés? Előbb-utóbb meglesz a használatbavételi engedély, a földhivatali bejegyzés, na AKKOR tessék adót követelni, ne addig!

Másrészt a 4-6% illeték botrányosan magas, nevetséges!

És EMELLETT akarnak ezek még 0.5-1% évi ingatlanadót bevezetni?

És miért? Hát azért, hogy a Strabag demokraták szövetsége és a többi párt ellopja az egészet, közbeszerzéssel vagy anélkül!


Elmennek a francba!

Bit Rot 2008.12.10. 14:36:22

@eklar:
"Nincs akadálya annak, hogy kellő mértékben tájékozódjunk az ingatlan, és annak tulajdoni lapja felől - még mielőtt bármit is aláírnánk, vagy fizetnénk."

Az se akadálya, hogy a Földhivatal több hónapig szarozik a feljegyzésekkel?

Nálam pl. feljegyezték széljegyre, hogy:
Eladó: Kis Béla, Nagy u. 5. (fiktív nevet írok most)
Vevő: Kis Béla, Nagy u. 5.

Ezek a földhivatalnál annyira szarnak bele a munkába, hogy képesek voltak ugyanazt beírni VEVŐNEK és ELADÓNAK!

Értitek, ugyanaz a név, lakcím, stb!!

Naplopók!

guy 2008.12.10. 14:50:25

Barakis: de igen, az ügyvédnek szólnia kellett volna. Valszeg szólt is, mivel ilyenkor az ügyvéd minden esetben kiváltja a friss tulilapot és az ügyfélnek megmutatja. Az ügyfél meg ilyenkor elkezd mismásolni, hogy "á, biztos vége lesz nemsokára annak az előző széljegynek". Ügyvéd meg hiába mondja neki, hogy az lehet egy-két év is szeretett hazánkban, az ügyfél általában csak akkor áll el a szerződéskötéstől, ha ügyvéd erősen rápirít. Ezután ügyvéd elkéri a fél-három százalékot a rokoni foktól függően, és teljes joggal mossa kezeit. Nem véletlenül kell beleírni mindig az adásvételibe az összes terhelést, ideértve a széljegyet is, mivel ebből látszik, hogy ügyfél tudott róla.

2008.12.10. 14:51:37

Nekünk az APEH kapásból dupla illetéket számolt a házra (véletlenül?). Megreklamáltuk (ügyvéddel!), erre az volt a válasz, hogy "van ilyen, majd korrigálják". Meg is tették, csak éppen nem a tulajdoni hányad arányában. Újabb reklamáció, újabb vállrándítás, újabb határozat. Végül jól jöttünk ki belőle, mert gyakorlatilag ingyen kaptunk fél év halasztást.

guy 2008.12.10. 14:54:47

John42 - nem csak a földhivatal szarozik hónapokig, hanem kedves polgártársaink is, akiknek a nevében a kérelmet benyújtják. Mert pl. hiánypótolni kell, mert kedves ügyfél nem adott meg minden pappírt, de a határidő miatt meg be kell nyújtani. Ilyenkor földhivatal persze hiánypótlást ír elő, ez két hónap múlva megérkezik, ekkor határidő-hosszabbítást kér az ügyfél, megkapja - már fél évnél tartunk - és év végére meg születik valamilyen döntés. Ez akkor van, ha valaki spórol, vagy úgy, hogy nem megy ügyvédhez, vagy tesco gazdaságos ügyvédhez megy, aki elintézi ugyan a melót, de lassan. Olcsó húsnak továbbra is híg a leve.

MaCS_70 2008.12.10. 15:25:27

Halihó!

Barakis!
Tényleg nem vagy otthon a témában.
A széljegy azt tanúsítja, hogy az ügylet beindult, a szerződő felek szerződtek. Innen a széljegy jelenti (elvben) a garanciát arra, hogy más ne előzhessen be. A széljegyzéssel nincs semmi gond.
Amikor az illetékelőleget bevezették, még sokéves várakozással járt egy tulajdonjog bejegyzése. Én találkoztam tízéves átfutási idővel is.
A tulajdonjogot fenntartani meg a vételár kifizetéséig lehet, de legtöbbször azt meg sem várják (ami szintén megérne egy posztot). Az, hogy az ügyvéd kotlik az iratokon egy sort, nem a rendszer hibája.

Üdv: MaCS

szamarhegy 2008.12.10. 15:47:00

Tudomásom szerint 6 hónapig lehet függőben (fenntartással?) tartani az adás-vételi szerződést, ha letelik, akkor újra kell kötni, az viszont költség, bonyodalom, amit csak az illeték miatt nem hiszem, hogy vállalna a nagy többség. Tehát elfogadhatónak azt tartanám, ha a félév leteltével és nem történik semmi, mindenképp kiszabják az illeték előleget. Ez érthető lenne, de ez a mostani gyakorlat, 'abban a pillanatban kiszabjuk ahogy sorszámot húzol a Földhivatalban' gyakorlat nem.

danixxl99 2008.12.10. 16:02:21

Én már lassan 3 hónapja beadtam az illetékem egy részének eltörlésére és a fennmaradó rész részletfizetéses megfizetésére a méltányossági kérelmem, de még nem jött semmi azóta. Mennyi idő szokott ez lenni? Magával a kiszabott illeték összegével egyetértek, csak nem szivesen fizetném be:)

Kopasz Mercis 2008.12.10. 16:03:31

tutuka · lego.blog.hu 2008.12.10. 14:02:21
"psmith: nem kapja vissza, mert ami határozatot most kapott, az jogcíme szerint illeték-előleg"

Pontosan. De ha az adásvétel meghiúsul, visszakapja. Jó sokára. És kérni kell.

Kopasz Mercis 2008.12.10. 16:10:33

Kangörény_ 2008.12.10. 14:06:23
"Én nem hallottam arról, hogy az illetékhivatal dolgozói kirúgták volna"

Sokminden történik amiről te nem hallasz. :)

Persze a létszám ma már ugyanannyi, mint 2 éve.

vasagasa 2008.12.10. 16:19:48

psmith! Látszik, hogy te meg az APEH-ben nem dolgoztál, mert túlóra soha nem volt, és ma sincsen. úgyhogy légyszíves cseréld le a súgódat, mert rossz. Az illetékhivatal a régi rendszerben sokkal szarabbul működött, idő kell, hogy felvegyék az APEH-os rendszert. Nem az adóhivatalt akarom fényezni, de a kettőt egy lapon sem lehet említeni....

belekotty 2008.12.10. 16:21:28

psmith!

Az illeték hivatal szar úgy ahogy van. Ugyanazok verik a faszukat, vakarják a picsájukat mint eddig. Nekem már befizetett illetékre ojjan simán kivetették a büntetőkamatot mint a pinty.
Évekig kellett leveleznem mire leszálltak rólam.

danixxl99 2008.12.10. 16:29:23

Szóval kb. mennyi idő szokott lenni a méltányossági kérelem elbirálási ideje? HELPPPPP

Veder1 2008.12.10. 16:31:19

Attól függ, hogy Kovácsné "Tupírhaj" Marika mikor veszi elő az ügyedet két kávészünet között...

Telefonálj rájuk.

danixxl99 2008.12.10. 16:34:10

Na azért ennyire nem sürgős a dolog, ha engedélyezik :-)

Ariadne12 2008.12.10. 16:49:56

Mondjuk az eltörlésben ne nagyon reménykedj... Kamatmentes részletfizetést viszont meg szokták adni, úgy tudom.

TAZmam 2008.12.10. 17:03:42

danixxl99:
hivatalosan 30 nap,és azt meghosszabbíthatják ( asszem max.kétszer) 30-30 nappal.
Múlt héten hallottam apeh-dolgozótól, hogy belefulladnak a kérelmek elbírálásába, úgyhogy lesz az 60 vagy több nap is...

danixxl99 2008.12.10. 17:18:00

Köszi, hivatalosan semmit nem találtam erről, max a Ket.-ben a 30 napos általános eljárási időt. Mondjuk a hosszabbításról sem kaptam még semmit, remélhetőleg a postás bedobja a cetlit ha nem talál itthon.

Kopasz Mercis 2008.12.10. 17:57:39

vasagasa 2008.12.10. 16:19:48
"psmith! Látszik, hogy te meg az APEH-ben nem dolgoztál, mert túlóra soha nem volt, és ma sincsen. úgyhogy légyszíves cseréld le a súgódat, mert rossz."

Van. :)
Hidd el jobban tudom.
Kötelező túlóra.

Abban viszont igazad van, hogy pénzt, azt nem adnak érte, tehát olyan mintha nem is lenne.

Kopasz Mercis 2008.12.10. 18:01:42

belekotty 2008.12.10. 16:21:28
"Az illeték hivatal szar úgy ahogy van. Ugyanazok verik a faszukat, vakarják a picsájukat mint eddig."

Csak egy hónapra mennél el oda dolgozni, nagyon gyorsan megváltozna a véleményed.

Kopasz Mercis 2008.12.10. 18:03:44

TAZmam 2008.12.10. 17:03:42
"Múlt héten hallottam apeh-dolgozótól, hogy belefulladnak a kérelmek elbírálásába, úgyhogy lesz az 60 vagy több nap is... "

Az nem lehet. Mindenki tudja, hogy a hivatalokban csak a faszukat verik, meg a picsájukat vakarják.

eszenagy 2008.12.10. 18:15:18

szemet az egesz rendszer, milyen alapon kernek illeteket azert, amit a rekord ado utan megmaradt kis penzebol a paraszt megvesz? elmennek a bus picsaba, ez az orszag egy genny, vagyonszerzesi illetek, meg orokosedesi illetek meg miegymas. tessek elobb az embereket vagyonhoz juttatni, marmint a tisztesseges tomegeket, aztan lehet sapot szedni

kovácske 2008.12.10. 19:17:50

ha már úgyis elhalt az eredeti téma és csak a sirám/dühöngés megy:
eszenagy-tömegeknek vagyont? -tisztességes tömegek? -aztán lehet sápot szedni?
hol élsz? tömegeknek vagyona: sehol és soha. tisztességes... hehe majd aztán: már látom a demonstráló tömegeket miután vagyonhoz lettek juttatva: "több adót akarunk fizetni!" táblákat lóbálva...

TAZmam 2008.12.10. 21:44:54

psmith:
nem akarom őket védeni, de a "talpasok" ott is szívnak.
Így van kitalálva a rendszer. Ők szívatják a "civil" jónépet, de cégen belül is megy a gyilok. Csak hogy mindenki tudja, hol a helye...

beste 2008.12.11. 04:27:36

danixxl99 2008.12.10. 16:29:23
Nekem tavaly a 29. napon érkezett meg a határozat a kérvényem postai feladásától számítva.
psmith 2008.12.10. 13:35:25
Míg az apeh tavaly az én illetékügyemet 30 nap alatt elintézte (kijöttek, felmértek, hatihozatal, posta), úgy az illetékhivatal a férjem ügyén 4 (igen, négy) éven keresztül csücsült... az, hogy a sztorit nem írom meg a Zugügyvédbe, az legalábbis a lustaságomon múlik, de tanulságos volt.

danixxl99 2008.12.11. 08:16:38

Kijöttek? Felmértek? Mit? Közben megkerestem az ajánlott feladócetlit, már túl vagyunk a 3. hónapon is:)

guy 2008.12.11. 12:06:07

El kell árasztani őket levelekkel, havi három-négy szerintem már megteszi a hatását - floodolni kell őket, erre azért,hogy nehogy behaljon a rendszer inkább elintézik az ügyet. Kis hazánkban már csak így megy, hiába, kevesen vagyunk, de sok a munka :-).

egyszerüen 2008.12.11. 12:49:41

Az első lakásomra nem fizettem illetéket:DDD valahogy elfelejtették, vagy megsajnáltak hogy szegény friss házasoknak csak egy szar panel jutott

A másodiknál kavarás volt igy az is 1 évig huzodott anno. Mindig nagy összeget irtak én meg már a végén már leirtam nekik a sokadik levélbe az egyenletett
Vett ház - eladot ház és annak a 6%= ennyi

A harmadiknál (ebbe lakok most) már a 3. héten megjött az illeték, hogy fizessem be. Nem fizettem, mivel elcsuszott azaz nem kaptam hitelt az év bankjátol) igy uj szerzödés uj bank majd 1 honap ujabb tökölés. Ott is kavarni kellett hogy meguszam normális illetékkel, mindenfajta büntető kamat nélkül:DDD

Most akarok házat venni végre kertest, már előre félek hogy milyen macera lesz:D

Nagyon trükkösek a fiuk a hivataloknál, nagyon kell sassolni hogy ne vágják át az embert.

Az én véleményem szerint ez nagyon nem klappol hogy azonnal fizteni kell. Mi van ha nem kapok hitelt?? Bukom a foglalot, bukom az illetéket ami nem két forint, aztán a maradékbol mehetek csövezni. Szerintem ugy lenne logikus mikor már birtokomba van a lakás azaz tulajdonba van véve akkor fizessem ki az illetéket

Mackósajt66 2008.12.12. 01:00:07

Nem tudom, hogy trükk volt-e vagy figyelmetlenség, de mi 2004. novemberében vettünk új építésű ingatlant, az adás vételi szerződést érkeztették is a földhivatalnál.

A Fletóék pont 2005. január 1-gyel törölték el az új építésű ingatlanvásárlás illetékkedvezményét, de azzal, hogy aki január 1. előtt beadta a földhivatalnak a papírokat, azt még megilleti a kedvezmény.

Na ez az illetékhivatakt baromira nem érdekelte 2005. tavaszán kiszabtak az új szabályok szerint majdnem 1 milla illetéket.

Erre írtunk egy fellebbezést, leírtuk a fentieket, mire jött az elsőfoktól egy
"jééé, tényleg, bocs" jellegű válasz (illetőleg "bocs" nem volt benne:) ), és saját hatáskörben visszavonták az illetékkiszabást.

Én csak azon gondolkodtam el, hogy vajon hányan lehetnek, akikkel ezt akkor eljátszották, és vajon hányan nem fellebbeztek, mert azt hitték, hogy jogos....

Tamaravera 2008.12.12. 10:23:03

Ha széljegyen vagy fizetned kell, ha végül nem szerzel tulajdont visszajár az illeték. Nyújts be fizetési halasztási kérelmet az APEH-hoz, természetesen csak azután, hogy ellenőrizted jól számolták e ki az illetéket.

A baj az, hogy a fizetési kedvezményre irányuló kérelmek elbírálása a tv. szerint 30 + 30 nap, de valóságban majdnem 1 éves az ügyhátralék..... és nem azért mert egésznap kávézunk, hanem azért mert havonta több 10 ezer kérelem érkezik és eleve a 31 napon szignálják rá az ügyintézőre.... Félév minimum amíg választ kapsz. A késedelmi pótlék meg rakodik rá, és senkit nem érdekel hogy kinek a hibájából...

Jalos 2008.12.15. 08:46:26

"Múlt héten hallottam apeh-dolgozótól, hogy belefulladnak a kérelmek elbírálásába, úgyhogy lesz az 60 vagy több nap is... "

Nem csodálom. Telket vettünk, építettünk. Jött papír (mindig, minden papír Nekem és a Páromnak is - tudom hogy igy kell, és így van jól, csak a végén valaki összeszámolja hogy hány levél, postárajárás stb. akkor rájön hogy miért fulldanak bele az Apeh és társai a kérelmekbe) - szóval a papír jött hogy 4 (vagy 5) év múlva illetéket kell fizetni ha nem lesz használatbavételi - semmi gond, papír nálam iktatva, határidő feljegyezve.

1 év múlva jött újabb papír hogy a még nem kifizetendő illeték (az összeg ott volt, hogy ennyit kellene majd fizetni 4 év múlva, de most még 0 a tartozás) kamatát ugyan fizessem már ki. Elborult az agyam, de az egyszerűbb utat választva beküldtük a használatbavételit (ami ugyebár valamely Hatóságnak megvan, mert valamely Hatóság adja ki!), amit elfogadtak, és törölték az illetéket, és közölték, hogy a törölt illeték kamatáról külön eljárásban döntenek, és majd jön külön levél.

Ezek után csodálkozunk hogy itt tartunk?

pfred (törölt) 2008.12.23. 01:24:38

belekotty, vasagasa
2 év után még mindíg lehet azt hazudni, hogy az APEH jobban működik, mint az illetékhivatal???????
Illetékhivatali szemétdomb????? A mai napig nem értitek az egész illeték lényegét, nagyképűen pofáztok arról amiről már az APEH-nál is egy bizonyos szint fölött mindenki tudja, hogy nem igaz. A tény: 2008 végén Pesten kb. 60 %-kal többen foglalkoznak illetékügyekkel mint korábban (hatékonyság???)az átlagos ügyintézési határidő cca. 300 nap!!! Totál alkalmatlan az APEH informatikai rendszere az illetékek kezelésére! Minden összehasonlító adat alapján szarabb az APEH!!!

fabriket 2009.01.21. 09:27:00

2007 őszén vásároltunk egy házat. A vételárat a néhány hónappal korábban eladott ház árából fizettük ki.
Az APEH januárban jött felmérni az illeték miatt. Azóta több mint egy év eltelt, se kép, se hang. Nincs valami határidő amin belül el kellene intézni az illeték megállapítását?
süti beállítások módosítása