Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • WildBear: @hbe: "95-ben középiskolásként fel kellett jönnöm Pestre egy pályázat ügyében, és mivel nem voltam... (2020.07.23. 15:11) Vigyázat, csalok
  • Horvath Julianna: @emm88: szia es kiis engedik?? Mar csak azert kerdem ebben nm vgyok jartas .parom kethetet kapott ... (2020.07.05. 15:17) Útikalauz börtönbe vonulóknak
  • Horvath Julianna: @becari: szia tudnal nek segite ?? Parom most penteken ment be..ittas vezetesert ket hetet kapott ... (2020.07.05. 15:11) Útikalauz börtönbe vonulóknak
  • Horvath Julianna: Sziasztok ..parom penteken vonult be baracskara ...hála csak kéthet.. ez esetben mit tehetek ..mer... (2020.07.05. 14:57) Útikalauz börtönbe vonulóknak
  • Horvath Julianna: Tehat kapcsolat tartoira nincs ido ...mire mgkapna a csomagot akar a penzt ..afigra letelik meki .... (2020.07.05. 14:50) Útikalauz börtönbe vonulóknak
  • Utolsó 20

Linkblog

Friss topikok

  • WildBear: @hbe: "95-ben középiskolásként fel kellett jönnöm Pestre egy pályázat ügyében, és mivel nem voltam... (2020.07.23. 15:11) Vigyázat, csalok
  • Horvath Julianna: @emm88: szia es kiis engedik?? Mar csak azert kerdem ebben nm vgyok jartas .parom kethetet kapott ... (2020.07.05. 15:17) Útikalauz börtönbe vonulóknak
  • WildBear: Ha Berlinben élsz, mi a f.szért akarsz beleszólni abba, hogy Magyarországon mi történik? Majd ha h... (2019.12.29. 16:25) Kizártak a választásból
  • WildBear: Mi lett a vége? (2019.09.15. 21:08) Sikkasztás és házipénztár
  • Josef Lewis: Jó napot, Josef Lewis vagyok. Egy elismert, törvényes és akkreditált hitelező. Nagyon gyorsan és e... (2018.06.14. 01:54) Mennyit kaphatok internetes csalásért?

Utazási ajánlatok

Felszámolt garancia

2008. szeptember 24. - zugügyvéd

Elég szerencsétlen helyzet, ha a garanciát nyújtó gazdasági társaság felszámolás alá kerül. Az alábbi levél egy ilyen esetről szól.

Kedves Zugügyvéd,


2008. márciusában vettem egy LCD tévét egy nagy forgalmú Kft-től. Az üzletnek látványos üzlethelysége is van a belvárosban, ugyanakkor rendelésem interneten keresztül adtam fel. A készüléket még aznap kiszállították, ami június elején sajnos elromlott. Elvitték, megjavították, és június 30-án, 28 nap múlva (!) kiszállították.

 

Mikor átvettük nem volt baja, viszont az ezt követő első bekapcsoláskor - még aznap - mindenféle pixelhiba (zöld pontok, bordó csíkok) voltak a képernyőn, ami minden bekapcsoláskor nőtt. Másnap szóltam az eladó cégnek, és július 8-án ismét elvitték. Pontosabban megint mindenféle csomagolás nélkül cipelte ki a furgonba és szállította el egy ember. Itt jön a galiba:

A cég augusztus 26-án ( 49 nap telt el!!) beszerzett egy szakvéleményt, ami azt mondja, hogy ez a hiba a "készülék leborulásának, kijelzőre esésének következtében jön létre". Erre hivatkozva az eladó cég megtagadja a garanciát, és csak pénzért volna hajlandó megjavítani a készüléket. Azonban én már a július 8-i elszállításkor jeleztem, majd ezt írásban is -tértivevénnyel- háromszor is megismételtem, hogy nem kérem a készülék javítását, hanem a szerződéstől elállva a vételárat kérem vissza. Nálunk - tanúkkal igazolhatóan - nem szenvedett mechanikai hibát a készülék, a szakvéleményből pedig a "következtében" szó számomra nem jelenti azt, hogy azonnal be kell következnie a hibának, mint amire az eladó cég hivatkozva megtagadja a garanciát. Az fel sem merül a cégben, hogy a szakszerűtlen szállítás okozhatta a hibát, mely a beüzemelést követően pár órára már jelentkezett.

 

Az a helyzet, ha perre vinnénk a dolgot, véleményünk szerint megnyernénk kb. 1-2 év után, hiszen a bizonyítási kényszer az eladó cégen van. Azonban időközben az derült ki a kft-ről, hogy éppen felszámolják, egy apeh végrehajtás miatt, mely már a cégbíróságon is be van jegyezve. Telefonon is felhívtam a céget, az ügyvezető azt mondta, ez van, nem tehetek semmit. De visszadja a pénzt, ha viszek egy szakvéleményt arról, hogy a készülék nem mechanikai hibás. De mi nem ezt vitatjuk, hanem azt az állítást, hogy ez nálunk következett be.

 

Írtam a fogyasztóvédelmi hivatalnak is, mert semmiféle jegyzőkönyvet, vagy átvételi elismervényt nem adtak az elszállításkor, csak az én kérésemre írta rá a szállító ember a számlámra, hogy elviszi a tévét.

Ami még furcsaság: a cég székhelyén másik két cég is be van jelentve, amelyből az egyik 2008. áprilisában alakult. A weboldalukon lévő üzletszabályzatban is már csak ez a két cég szerepel eladóként, az eladó kft. már nem. Viszont jótállást vállalóként már ebből a kettőből is csak az egyik Kft. Az itt szereplő jótállási feltételek furcsaságaira itt most nem térnék ki, majd csodálkozik nagyokat a Fogyasztóvédelem.

 

Sajnos az az érzésem, hogy aki az üzletbe bemegy vagy a neten rendel, fogalma se lehet róla, hogy ki fogja a készüléket eladni neki, melyik cégre állítják majd ki a számlát. Az eladó céget hamarosan felszámolják ( persze még most működik!!), de hát ugye az "üzletnek mennie kell". S lám mi történt? 2008. áprilisában ugyanerre a címre bejegyezve, a korábbi honlapra feltéve megjelent az új cég, egy újabb Kft. Minden megy tovább, ahogy eddig... (?)A korábbi vevők, meg csak csodálkozhatnak, ha elromlik a készülékük.

 

És vajon miért tart ilyen sokáig a szerviz? Mert ami sehonnan sem derül ki, a készülékeket nem magyarországról szerzik be, mellyel elveszti a hazai garanciáját, ezért viszik ki a készüléket Ausztriába javítani.
De most én mit tegyek? Megvettem a televíziót, melyre a család majdnem egy évet gyűjtögetett, s most vagy elhozom az üzletből hibásan, s költhetem rá a készülék vételárának 80%-át javításként, vagy futhatok a pénzem után? Nincs felelőssége itt senkinek?


Lehet olyat, hogy valaki felhalmozza az adósságot a cégben, majd más tulajdonosokkal alakít egy másikat, s minden megy tovább, mint eddig?

Azt sem értem, hogy ha apeh végrehajtás van a cég ellen, akkor ki szállította el a készülékemet, hiszen a kft-nek már szállítóeszköze sem lehet, nem?
S mivel sehol nincs feltüntetve a készülékem gyári száma, ki igazolja, hogy az elvitt készülékről készített szakvélemény az én készülékem? A gyári szám se a számlán, se máshol nem szerepel. Ha elhozok egy készüléket az üzletből, honnan tudom, hogy az én készülékemet hozom el?

A készülék július 08-án lévő elszállításkor azt írták rá a számlára: " a készüléket javításra átvettük: ........hu", nem a cég neve szerepel rajta, hanem a weboldal. De akkor ki vette át??? Az eladó cég ezen a weboldalon már nem szerepel, csak a fenti két cég. S ha ezen az oldalon az szerepel, hogy a jótállást a másik Kft. végzi, akkor kinek kell jótállást vállalnia?
Kérem szíves tanácsukat, hogy Önök mit tennének a helyemben.


Köszönöm: mkata
 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr98679286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

garage 2008.09.24. 14:58:47

szerintem nyugodtan írjál cégneveket is, legalább mások okulhatnak a történetből

hawkeye 2008.09.24. 15:54:30

Aki LCD tévét vásárol, nem sikeres ember!
Hogy miért átverés, kérdezd meg szakembertől!

Ma Mo-n vagy hivatalos márkakereskedőnél, vagy, bármilyen furcsán hangzik, multinál, hipermarketben érdemes pl. tévét vásárolni.

Az elsőnek fontos a jóhíre, a második meg fél a GVH-tól...

2008.09.24. 15:58:37

A felszámolónak írásban jelentse be az igényét. Sosem lehet tudni alapon persze, mert pénz már valószínűleg nem lesz, de hátha mégis.

Ha ott nem ért célt, próbálja megtudni, hogy honnan "importálta" a kereskedő a tévét. Talán a gyártó, vagy az osztrák disztribútor kicseréli önnek.

A leírtak alapján a magyar cégtől szerintem már a büdös életben nem lát pénzt.

totya4 2008.09.24. 16:49:29

Egy szervíz sok esetben tényleg csak ront a terméken azon kívül hogy kilopkodja belőle ami kell neki. Nekem is jött vissza úgy nyomtatóm hogy az állatok nem vették ki szállítás előtt a tonert, így aztán az úgy összekente a nyomtató belsejét hogy mehetett megint a szervizbe tisztításra... ez egy ördögi kör ha belegondoltok :-)
Tehát nem csodálkozom hogy a tv-t rosszul szállították, de gondolj bele mit csináltak mikor nem láttad...

zsir előbbi hozzászólása kivételesen értelmes, valóban visszafele kell menni a kereskedelmi láncon hiszen végülis a garanciát maga a gyártó adja.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.09.24. 16:55:11

Ha jól tudom, akkor a cégvezető nem alapíthat egy darabig újabb céget.

OkoskaTo:rp 2008.09.24. 17:04:48

cégalapító: Erre az a megoldás, hogy már az elején alapítanak jó sok céget, hasonló névvel (hogy a márkanév és a cégér megmaradhasson), és ezek között megy a továbbszökkenés. Pontosan így csinálta a Mistral és a Bluefish is, hogy számítástechnikai példákat mondjak. De ugyanez a technika az építőiparban is, ahol így játszható ki a közbeszerzésekből való kitiltás.

non olet (törölt) 2008.09.24. 18:25:56

Haat ugye
eloszor is nem veszunk cuccot tisztazatlan hatteru cegektol,
csak mert olyan occsó....

masodszor
kikoveteljuk a garancia levelet (jotallasi jegyet) vasarlaskor es
az eloirasszeru jegyzokonyvet az elszallitaskor....

harmadszor
felszamolaskor, atlakulaskor, megszuneskor MINDIG van olyan jogutod aki a garancialis ugyeket lezarja...

Jelen esetben velhetoen a felszamolo maga felel ezekert egyelore...ha meg mukodteti ceget, ha mar nem az kinosabb, de akkor is lennie kell garancia viselo valakinek...importor, gyarto.

2008.09.24. 18:39:58

totya4 2008.09.24. 16:49:29

Sajnos az a baj, hogy bár Mo-on a gyártó v. importőr felel, nem feltétlenül van ez így mindenütt. Talán Ausztriában méltányosságból foglalkoznak vele, különösen, ha tényleg valami gyári hiba.

Bakter 2008.09.24. 19:30:20

Ha egy lcd pofára esik, legfeljebb eltörik, vagy foltos lesz, én még pixelhibát ilyen okból kifolyólag nem láttam. Pedig jó sok lcd megfordult már a kezemben. Tehát látatlanban eleve sántának érzem a "szakvéleményt". Abban viszont bizony van fantázia, hogy közvetlenül a gyártótól, ha van webárúháza, vagy nagy cégektől vegyen az ember nagyértékű készüléket, és abból is márkásat. Persze ez általában drágább, de mint a fenti példa is bizonyítja: végül ez az olcsóbb megoldás.

"Egy szervíz sok esetben tényleg csak ront a terméken azon kívül hogy kilopkodja belőle ami kell neki."
Ez egy marhaság, urbánus legenda a cuci időkből, főleg a második megállapítás. Mert ugyebár egy gyártókapcsolattal rendelkező márkaszerviznek mi oka lenne használt dolgokat "kilopkodnia" egy rossz készülékből. Arról nem is beszélve, ha valamit "kilopnak" egy készülékből, az nem is fog megfelelően működni, úgy meg elég nehéz visszaadni. Ha meg eleve javíthatatlan, akkor meg mi a szart lopna ki belőle? A rossz alkatrészt?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.09.24. 19:58:52

Ja, mint a drága MAC, ugyebár. Aztán milyen a szerviz? Az a jótanács, hogy vegyél drágát már nem állja meg a helyét napjainkban. Szerintem.

mkata 2008.09.24. 20:31:47

Köszönöm a válaszokat.
A tévét a www.electrostore.hu oldalon rendeltem, normál piaci áron - nem olcsóbban-, hatalmas üzletük van az Izabella úton, zászlókkal meg mindennel. Vállalom a kiírását, mert minden igaz, amit leírtam.
Nem kis bolt. A honlap szerint 10 éve üzemelnek, de 2 cég 2005-ben, 1 cég pedig most alakult.(?)
AZ, hogy hasonlóak, igaz: S-Store Kft., Stop-store Kft., Twin Shop Kft., stb. De volt már Sony-store Kft, és Elektro-store Kft. is szerintem. Mind ugyanazon a címen, ugyanaz a telefonszám, csak a tulajdonosok mások, persze egymás ismerősei az iwiw-en.
A tévét nem fogja a külföldi sem megjavítani, mert mechanikai hibás, így nem él a garancia. De nem mi általunk sérült meg, hanem valószínűleg a szállítás során. Ha most kiderülne, hogy nem az S-Store Kft. szállította el, hanem mondjuk a Twin Shop Kft. autójával valamelyik cég embere, akkor nem tudnám attól kérni a készülékem árát? Hiszen meg van rongálva, ha mechanikai hibás, nem? Akkor kitől kérhetem? Rajtam van a bizonyítás kényszere? Tehetek feljelentést rongálásért? Vagy másért? Hiszen rábíztam valakire a tulajdonomat aki hibásan hozta vissza.
Bocs, de nem vagyok jogász, csak egy balek, aki ott vett tévét, ahol nem kellett volna. Viszont tuti nem vagyok egyedül, mert jól megy a cégeknek.
TV Ügyvédje mennyire hatékony?
Írtam a Fogyasztóvédelemnek is. Ők nem vizsgálnák meg milyen "játékok" mennek itt a cégek között?
Köszönöm Önöknek a válaszokat előre is, és a Zugügyvédnek, hogy feltette a levelem.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.09.24. 20:36:19

Nem sok reményt látok a pozitív végkifejletre. Én megpróbálnám elérni a szállítót valahogy, ha sikerült egy jegyzőkönyvet kéne felvenni, hogy a szállítás során egy forgalmi vészhelyzet következtében a tv felborult. (Ez a forgalmi rizsa azért kell, hogy a szállító parasztot ne rúgják seggbe, vagy azt higgye, hogy nem fogják emiatt... Talán így aláírja.) Ha megvan ez, lehet lobogtatni. Elég esélytelennek tűnik. Én így kaparnék. Ilyenkor már csak hátulról érdemes...

Dr Kangörény 2008.09.24. 22:32:07

Sajnos az esélyed a nullával egyenlő. Ha a céget felszámolják az üzletet valaki viszi tovább, de a tartozásokat nem viszik magukkal, hiszen papíron semmi közük a cégeknek egymáshoz.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.09.25. 11:25:05

non olet 2008.09.24. 18:25:56 :

elvben igazad van hogy mindig van jogutód, de konkrétan a Mistral esetében eddig még senki nem tudja nekem megmondani, hogy ez kicsoda. Ugyanis van egy garis vinyóm, ami bekrepált, nem tudom hova visszavinni.

Sanyi 2008.09.25. 11:30:49

Mi az, hogy mechanikai hibas? Nem mukodik rajta egy gomb vagy belul le van torve valami? Van rajta kulso serulesre utalo nyom?

mkata 2008.09.25. 13:33:51

Nincs rajta külsérelmi nyom. Állítólag a kijelzője sérült meg, aminek következtében zöld pontok és bordós csíkok jelentek meg a képernyőn, melynek száma minden bekapcsoláskor nőtt.

jog-ász 2008.09.25. 20:05:02

nem kell félni kiirni a neveket, ezek ugyis és akkor is nyilvánosságra kell hogy kerüljenek, ha a fogyasztóvédők vagy a biroság foglalkozik e cégekkel és megállapitja a fogyasztóvédelmi jogsértést.

amugy elsősorban kijavitást, kicserélést lehet kérni azonnal elállni nem hiszem.

a történet meg klasszikus, tömegével szüntetik meg cégeiket vállalkozók, majd alapitanak ujat, miután becsődöltették a régit...sajnos..a fogyasztó meg áldozat..és ezek nem multik!!ez a kis vagy nagy magyar vállalkozási valóság

totya4 2008.09.26. 14:08:55

mkata 2008.09.25. 13:33:51

"Nincs rajta külsérelmi nyom. Állítólag a kijelzője sérült meg, aminek következtében zöld pontok és bordós csíkok jelentek meg a képernyőn, melynek száma minden bekapcsoláskor nőtt."

"A tévét nem fogja a külföldi sem megjavítani, mert mechanikai hibás, így nem él a garancia"

Elég zavaros :) A mechanikai hiba az azt jelenti hogy valami mechanikusan működő alkatrész meghibásodott. Ez azonban garanciális. Ha külsérelmi nyom nincs a készüléken, akkor téged ne érdekeljen mit mondanak, te fizettél, és ezért egy működőképes terméket akarsz.

szgyula 2008.09.26. 18:52:27

Valakinek van konkret javaslata, hogy megis hogyan erje el a javittatast? Naivan azt gondolom, ehhez (nemzetkozi) per, szakerto, fellebezes, stb. kell. Es utana is csak valamit talan lat a vetelarbol, vszg. csak papiron. Mukodo javaslata kinek van? Erkolcsi tamogatas tok jo, csak keves.

totya4 2008.09.26. 19:11:28

szgyula 2008.09.26. 18:52:27

Fentebb konkrétan le lettek írva a javaslatok, láthatóan neked se jut más eszedbe, de akkor meg mire fel vered a nyálad? :)

szabidoki 2008.09.27. 12:58:50

Bástya elvtárs:
Szegeden a Mistral alkalmazottait az Extreme Digital vette át. Lehet, hogy az egyéb ügyeket is.

szgyula 2008.09.28. 10:42:32

En sok apro otletet latok, de garantaltan mukodot nem:

1. Ki kell deriteni, hogy mi is van a ceggel. APEH felszamolas, ha minden igaz, de ki tudja mi az igaz. Hova menjen a vevo, hogy ezt megtudja?

2. Ha 1. megvan, akkor meg kellene tudnia, hogy mi is a szitu a garanciaval. Felszamolas soran ezzel mi lesz?

3. Ha tenyleg szurke import, akkor hogyan talalja meg a garanciat ado szervezetet? Ez nem feltetlenul azonos a gyartoval, pl. OEM ugyletek eseten. Nekem volt olyan SONY monitorom (cegnel), amit a Sunnak gyartottak es nemhogy nem volt ra SONY garancia, de meg penzert SEM javithattak meg, mert ugy szolt az OEM szerzodes (kulon kijott a japan fonok elnezest kerni es elmagyarazni).

4. Ha veletlenul sikerult is az illetekest felkutatni, akkor hogyan lehet igazolni, hogy a (mar szakvelemenyben leirt) belso mechanika serules nem a vevonel tortent?

5. Ha meg ez is sikerul, akkor is mondhatja a garanciat ado, hogy marpedig ez nem rendeltetesszeru hasznalat, igy nem javit. Hogy ki a felelos, az ot nem erdekli.

6. Ezek utan hogyan lehet a szallitot egyaltalan beazonositani, aztan meg karteritest is bevasalni rajta?

7. Ha a garanciaert felelos azt mondja, hogy nem es kesz, akkor mi a teendo?

Mindezt egy 100e Ft koruli termekkel, ami erosen behatarolja, hogy mennyi ugyvedi segitseget vehet igenybe a vevo.

Addig rendben, hogy lehet szivhezszolo levelet irni a felszamolonak meg a gyarto kozpontnak, hogy ez igazabol a mozgasserult gyerekek iskolajanak a TV-je, stb. Ez vagy mukodik, vagy nem. Aztan lehet illegalis modokon probalkozni, stb. De ezek probalkozasok, nem hiszem, hogy garantalt megoldas van...

totya4 2008.09.28. 14:54:17

Úgy teszel mintha csodálkoznál azon hogy a vevő jogai a béka segge alatt vannak. :)

Na ha még az ominózus cég teljesen nem szűnt meg, akkor a fogyasztóvédelemtől is lehet bevizsgálást kérni mi okozhatta a tv hibáját. Ekkor magának a cégnek a saját költségén kell a készüléket felküldeni fogyasztói panasz esetén (vásárlók könyve). Nekem már volt velük ilyen bevizsgálás jellegű ügyem és korrektek voltak. Persze ha tényleg külső sérülés okozta a belső sérülést, akkor érdekes a helyzet hogy ezt otthon egy buli során követték el, vagy tényleg a rakodómunkások bántak úgy a tv-vel mint egy liszteszsákkal. Ez esetben polgári per, csak az hosszú, és a cég is megszűnőben :)