Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Kavarodott ügyvédnő

2008. szeptember 04. - zugügyvéd

Az alábbi történetben legalább írásban vállalja az ügyvéd az anyagi konzekvenciákat a súlyos hibáiért. Ha hivatalos levélben ismerte el a tartozást, akkor a bíróság is megítéli, meg erre lenne elvileg az ügyvédi felelősségbiztosítás.

 


Tisztelt Zugügyvéd!

Esetem lehet, hogy általános és csak engem érint fájdalmasan, de úgy érzem tanulsággal szolgálhat mindenkinek, hogyan tehet teljesen tönkre egy felelőtlen ügyvédnő valakit. Válóperes üggyel bíztam meg  a szegedi bíróságon zajló válásommal egy budapesti ügyvédnőt, tekintve, hogy miközben veszélyeztetett terhes voltam, középiskolai tanár férjem beleszeretett egy 16 éves tanítványába és két gyerekkel elhagyott.

 

Mikor ez tudomásomra jutott, felhozott Pestre és itt felejtett a szüleimnél. Azért választottam pesti ügyvédet, mert ez elérhetőbbnek tűnt egy öt hetes gyerekkel. Nos, minden úgy zajlott, ahogy kell, azonban az ügyvédnő a NEGYEDIK év végén(!!!!!) valami okból kifolyólag egyre hanyagabbul látta el feladatait, volt olyan tárgyalás, amin Ő nem jelent meg csak én, majd ....ez követően az alábbi levelet kaptam tőle:

 

"Zsuzsika!


Mint már írtam korábban, mélységesen sajnálom és minden anyagi konzekvenciáját vállalom annak, hogy
tíz év alatt másodszor is előfordult velem, hogy elkevertem egy anyagot.

 

A postámat hazahoztam azzal, hogy itthonról megírom a fellebbezési ellenkérelmet, amit meg is tettem rögtön és el is faxoltam,
ekkor már késő éjszaka volt mire készen lettem, már nem bírtam beszkennelni magának a fellebbezést.

 

Összefogtam egy másik anyaggal és mielőtt beszkenneltem volna, beraktam véletlenül egy másik aktába, és mint amit teljesen kimostak
az agyamból teljesen elfelejtkeztem róla. Mentségemre szolgáljon, hogy a betegségem miatt nagyon el voltam maradva,
és igen gyakran voltam rosszul.
Tudom, hogy ez nem mentesít a felelősség alól, ezért írtam rögtön, hogy ha én vagyok a ludas, az anyagi konzekvenciákat
vállalom.
 

 

Még egyszer az elnézését kérem, amint megérkezik az ítélet természetesen azonnal küldöm, ha előbb nem, utána személyesen beszélünk,
most még nem ismerem a tartalmát. Önmagában az a tény, hogy nem voltunk jelen, nem befolyásol semmit, mert nem kötelező a másod-
fokú eljárásban személyesen megjelenni.
Rettenetesen sajnálom ami történt, kérem, hogy ne nehezteljen rám, úgy gondolom, az elmúlt, közel 3,5 év együttműködése felhőtlen volt,
mégegyszer elnézését kérem.
E-mailben megtalál.
Üdvözlettel: Sz.... Judith"

 

Kiderült, hogy nemcsak a fellebbezést határidejét késte le, de elfelejtett értesíteni a tárgyalásról, valamint nem jelent meg azon. Az aktámban, amit sikerült kierőszakolnom tőle, találtam egy faxot, melyben értesíti a  bíróságot, hogy a MÁV sztrájk miatt nem tudtunk jelen lenni(?)........az anyagi károm 3,5M forint, és mivel elvesztettem a pert, nekem kellett megtérítenem volt férjemnek a 20 000ft fellebbezési díjat.

 

Bevallom, kicsit elvesztettem a  fejem, megkerestem az ügyvédnőt, aki hetekig nem volt hajlandó felvenni velem a  kapcsolatot, de jött a  fordulat:

 

"Zsuzsika!

Miután már többször írásban igéretet tettem, hogy természetesen kártalanítom, - most ment el a számítógép szerelő - 2 napig nem volt sem e-mailom, sem internetem,
rögzítem, hogy az általunk kért 1.980.000.-Ft összeg figyelembe vételével 90 napon belül megfizetek Önnek 2.000.000.-Ft-ot.

 

Kérem, hogy jelezzen vissza, hogy ezt az összeget elfogadja-e, vagy további igénye van.

 

Üdvözlettel: Dr. Sz..... Judith"

 

"Köszönöm, 2008. augusztus 28-ig a vállalt összeget megtérítem Önnek. Üdvözlettel: dr. Sz.... Judith"

A pénz a mai napig nem érkezett meg, és az ügyvédnő elérhetetlen....

Kérem, mit tehetek?

NZS
 

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr21648099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcslaci 2008.09.04. 13:49:16

Semmit,illetve megtépheted, vagy elverheted ridiküllel, esernyővel.

Jim Raynor 2008.09.04. 14:01:45

azonnal a Bp-i ügyvédi kamara fegyelmi bizottságához fordulni......ha majd fennáll a veszélye, hogy a t. ügyvédnőt törlik a kamarai névjegyzékből, akkor elő fog kerülni....

füredi (törölt) 2008.09.04. 14:01:45

Tisztelt Levélíró, Kedves Zsuzsika (bocs)!

A helyzeted egyáltalán nem reménytelen, minden ügyvéd rendelkezik felelősségbiztosítással, azt hiszem a minimum összeg az köbö annyi, mint ami itt szerepel. menj rá a budapesti ügyvédi kamara honlapjára

www.bpugyvedikamara.hu/valasszon_ugyvedet/a_felelossegbiztositasrol/

ott megtalálod a fontos elérhetőségeket, ezután le kell írni mindent, pontosan úgy, mintha a cascot, vagy a kötelező alapján járó kártérítést igényelnéd. A leírtak alapján kapsz pénzt - persze nem biztos, hogy pusztán azért vesztettél, mert az ügyvéd ilyen volt, ennek eldöntésére kevés az adat.

Ha nem elég, amit kaptál, beperelheted. Ha idefajul a dolog, majd írj ide megint, segítünk.

(Most 41 "egyéb" hozzászólás fog következni ügyvédekről, bírókról, és valószínűleg Gyurcsány Ferencről.)

Megvagy hadnagy 2008.09.04. 14:02:40

Valoszinuleg csak huzza az idot, nem hiszem, hogy 2 millio miatt veszelyeztetne a kamarai tagsagat. Irj neki egy felszolito levelet, es ha nincs valasz, akkor johet a feljelentes az ugyvedi kamaranal

füredi (törölt) 2008.09.04. 14:05:07

Nem fegyelmit kell kérni - az sem rossz, csak a levélíró szempontjából nincs értelme - biztosítóhoz menni!

füredi (törölt) 2008.09.04. 14:05:43

Jobb a biztosító, fizetni fog. Utána még mindig jöhet a bíróság.

Dezsőjóska 2008.09.04. 14:07:10

Ja, és ne kezdj pedagógussal!!

füredi (törölt) 2008.09.04. 14:08:48

ja, még annyit, hogy Budapesten mindössze egy Judith nevű ügyvéd van a kamara internetes lapja szerint, úgyhogy sok értelme volt kihagyni a vezetéknevet...

red dragon 2008.09.04. 14:16:00

füredi leírta mi a teendő, a felelősség biztosítás talán segíthet.

Azonban csak talán. A történet elég zavaros, ha a kedves levélíró már elbukta az elsőfokot (mert ítélet már van ugye) miből veszi olyan biztosra, hogy a másodfok megítélte volna azt a bizonyos összeget?

füredi (törölt) 2008.09.04. 14:18:50

Így van, abban nem kell reménykedni, hogy a perben követelt összeget kapja meg a levélíró!! De valami jár!
(Nem lehet tudni, hogy nem mulasztás miatt történt-e az ítélet, tehát bizonyíték nem csatolása felhívásra satöbbi. De azt sem lehet tudni, hogy nyert volna)

red dragon 2008.09.04. 14:24:21

Elolvastam mégegyszer a levelet... Lehet, hogy mégis volt másodfok, csak nem mentek el..? Érti ezt valaki?

füredi (törölt) 2008.09.04. 14:25:50

Én már nagyon régen nem olvasom el még egyszer a leveleket, elsőre beírok valamit, aztán hajrá, minek hagynám magam zavartatni a tényektől :-))

füredi (törölt) 2008.09.04. 14:30:47

Borcsika?
Az egy köztestület.
Vagy nem ez volt a kérdés?

red dragon 2008.09.04. 14:32:02

füredi

jó hozzáállás :))

Itt valóban lehet a kamarához fordulni, de a levélíró szempontjából semmi értelme. A kolleganőt elmeszelik, ha tényleg minden így volt, de attól még nem lesz pénz.

füredi (törölt) 2008.09.04. 14:35:47

azért kell a biztosítóhoz menni, és nem a kamarához.

Pjotr Fjodorovics 2008.09.04. 14:43:20

Red dragon: annyira azért nem tűnik bonyolultnak a történet:-): a férj fellebbezett az elsőfokú ítélet ellen, az ügyvédnő meg elfelejtette beadni a fellebbezési ellenkérelmet (vagyis a fellebbezés indokaira előadott érveit), és aztán a tárgyalásra sem ment el. Felháborító, de ettől egyáltalán nem biztos (sőt), hogy a levélíró nyert volna végül - ilyen esetben ugyanis a másodfok az addigi iratok alapján dönt, és a 4 év alatt nyilván már eddig is szinte mindent leírogattak. Vagyis tényleges hátrány/kár akkor lett volna, ha a férj valami vadiúj dolgot állít a fellebbezésben, és erre nem reagáltak. Őszintén szólva ez egy 4 éve folyó perben elég valószínűtlennek tűnik... Mindazonáltal valóban sajnálom a levélírót. Tanulság: csak akkor higgy ügyvédnek, ha ló legel a sírján!:-)))

Anonymouse 2008.09.04. 14:43:31

az ügyvédnő kötelezettséget vállalt a fizetésre, ha nem teljesíti, a kamara fegyelmit indít
nem?

Anonymouse 2008.09.04. 14:43:32

az ügyvédnő kötelezettséget vállalt a fizetésre, ha nem teljesíti, a kamara fegyelmit indít
nem?

hawkeye 2008.09.04. 14:44:13

"...minek hagynám magam zavartatni a tényektől :-))"

Nyugtass meg, azért a bírói pulpituson azért legalább néha....

Egyszer - egyszer...

Ha nagyon unatkozol... :)))

red dragon 2008.09.04. 14:49:49

fjodorovics

igen, valószínű, hogy így történhetett.

pheete 2008.09.04. 15:14:27

Ő mindent megtett, nem tehet róla, hogy ilyen jó nyomzó vagy :D

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.04. 15:22:44

(OFF)

JuditH??? Tudtommal a magyar keresztneveket kiejtés szerint kötelező írni...

Reisz Manfréd 2008.09.04. 15:43:22

Hoppácska 2008.09.04. 15:22:44
Nekem is volt 3 hónapig Judith nevezetű vezérizgazgatónőm, úgyhogy nem egyedi az eset.

Ujjuj, az ő vezeték neve is Sz-szel kezdődött......
Viszont nem volt Dr.

Szóval, az Sz. Juditok th-val írják a nevüket.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.09.04. 15:46:19

"Nekem is volt 3 hónapig Judith nevezetű vezérizgazgatónőm, úgyhogy nem egyedi az eset."

Bizony nem, sok h*e libát ismerek... de hogy egy ügyvédnő is más nevet használjon mint ami a személyijében van...

SzabadSzellem 2008.09.04. 15:47:18

Hoppácska 2008.09.04. 15:22:44

Pontosan így van, ezért a hölgyet a következőképpen kell szólítani:
Kedves Judithá!

Borcsika 2008.09.04. 15:53:33

Nekem Katalin volt a pátfogó ügyvédem róla hosszasan tudnék mesélni. Ő is rendesen bennehagyott a szarban, mert majd" 8 milliós vagyoni, és nem vagyoni kárra megítélt az általam nem igen tisztelt bíróság 346000 Ft-ot. Még az volt a szerencse, hogy a másodfokú tárgylás előtt 2 nappal felhívtam, és kértem, hogy nyújtson be kamatok iránti kérelmet is, különben 346000 lett volna a vége a cehnek. Így kaphattunk 780000-et. Szóval kóklerekkel tele van ez a felhigult szakma.

Mackósajt66 2008.09.04. 19:30:25

Szűcs Judith

Ja, ő meg nem ügyvéd:)))

(És korábban egyszerű Judit volt...)

Tényleg, mitőllesz egy Juditból Judithö?

Mackósajt66 2008.09.04. 19:34:51

"(Most 41 "egyéb" hozzászólás fog következni ügyvédekről, bírókról, és valószínűleg Gyurcsány Ferencről.)"

Ebből -eddig- 9 a tiéd volt...

De egyébként meg hiába a poén, a JuditHÁ-ért is a Gyurcsányi a hibás!!!!

Keshet 2008.09.05. 08:28:21

Jah, én is úgy látom, hogy a kár és a károkozó ("ügyvégyi") magatartás között azért az okozati összefüggés nem mondhatni hogy bizonyított...Az is igaz, hogy ha 4 év alatt maradt olyan "perdöntő" tény amit csak a másodfoknak akartak elárulni, akkor az is eléggé bajos.De ennyi szakmai hibára minden ügyvédnek joga van, vagy nem?

füredi (törölt) 2008.09.05. 08:38:59

Tényleg csak egy judith nevű ügyvéd van pesten. Üssétek be azt, hogy Judith, a kamarai ügyvédkeresőbe.

Mackó!
Az a szomorú tapasztalatom, hogy kedvenc blogomat az utóbbi időben szétoffolják, csupa témához szorosan nem kapcsolódó fröccsenéssel. Megpróbáltam agresszíven magam megakadályozni.

füredi (törölt) 2008.09.05. 08:40:24

Igen, már én is írtam, azzal nem kell számolni, hogy a perben követelt összeg a levélíróé lenne a biztosító által. (Elkezdtem a mondatot, aztán mást gondoltam, aztán megint mást, de nem akartam törlni, ezért lett ilyen hülye mondatszerkezet. Persze amíg ezt leírtam, törlhettem volna. Most meg már pláne. Hát még most.)

red dragon 2008.09.05. 09:35:36

füredi

tényleg bocs, de nyugtass meg az ítéleteket nem így szoktad szerkeszteni, ugye? :))

Rendszeresen látom, hogy némelyik bíró nagyon bólogat a védőbeszéd alatt, mégis más döntést hoz...:(

mumli 2008.09.05. 10:45:31

Amikor a lakást vettük, a családunk egyik ügyvéd ismerőséhez fordultunk (akit mellesleg mindig is utáltam), merthogy ő ismerős, stbstb...
Aha,miután azt mondta, hogy az előleg és a foglaló között nincs különbség, és hogy a lakáson már meglevő szocpolt az eladók nem írathatják át (más ingatlanra) - mindezt hisztizve és, akkor és mentünk át az utca másik felén lakó ügyvédcsajszihoz, és attól kezdve lettünk sikeresek (ez volt február végén, és április végén már bennt laktunk, szocpol leíratva, minden elintézve).Ja, és a egy másik ügyhöz kapcsolódó iratok(amire most szükségünk lenne) is eltűntek a néninél, miután összekapott a szüleimmel. Azt mondta, elvesztette. De ne izguljatok, készülök feléje egy-két féltéglával, megvárom, hogy a fogamzásgátló által generált instabil lelkiállapotom beköszöntsön úgy vasárnap-hétfő magasságában, akkor aztán senki se állhat az 56 kg-om útjába :D
Judith-tól valahogy visszaszerezni a lét ( ahogy előttem már írták, a bizt-ón keresztül)+ utána a kamaránál is panaszt tenni.
Ha meg nem bírja tenni a dolgát, mert migrénje van (és kinek nincs?), akkor zárja be az irodáját és tenyésszen sünöket.

mumli 2008.09.05. 10:46:30

Hupsz, kicsit sok lett az és :D
Párdon.

mumli 2008.09.05. 10:49:50

Meg írtam egy-két oda nem illő "a"-t.
MENTSÉGEMRE SZOLGÁLJON ,itt a melegfront :D

Blueray 2008.09.05. 11:29:55

Valóban célszerű először az ügyvédbiztosítónál kopogtatni. Azzal azonban számolni kell, hogy a biztosító - mint minden más esetben is - megkívánja az ún. "biztosítási esemény" (tehát a tényleges kár bekövetkezte tényének és összegének) megfelelő igazolását. Önmagában tehát - bár van jelentősége - a biztosított elismerő nyilatkozata nem elegendő.
Ha a biztosító nem, vagy csak részben térít, marad a bírósági út (a károsult azonban közvetlenül is fordulhat bírósághoz, ennek nem feltétele, hogy először az ügyvédbiztosítónál próbálkozzon). A bíróság ugyanakkor minden esetben vizsgálja, hogy a károsult más forrásból kapott vagy kaphat-e kielégítést.

Per esetén a tartozás írásban történt elismerése - ha nem is garantálja de - nagyban megkönnyíti az igényérvényesítő helyzetét.

Mackósajt66 2008.09.05. 20:21:02

"azt mondta, hogy az előleg és a foglaló között nincs különbség"

Ezért egy joghallgatót simán kirúghatnak polgári jog vizsgáról.....

De ha utálod, hisztis, felkészületlen, hanyag (kb. ezeket írtad kicsit hosszabban), mi a túrórudiért fordulsz hozzá? (Pláne, ha ismerős, akkor még annyira se..)

Willie 2008.09.05. 20:29:09

Pjotr Fjodorovics!

Egy kicsit osszezavartal. Azt mondod, hogy lehetseges az, hogy ugyanazokat az iratokat es erveket elso es masodfokon teljesen egymassal ellentetesen itelje meg a birosag?

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.09.06. 19:44:07

"lehetseges az, hogy ugyanazokat az iratokat es erveket elso es masodfokon teljesen egymassal ellentetesen itelje meg a birosag?"

Igen. És a Mikulás sem létezik.
süti beállítások módosítása