Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Megoldható adásvétel

2008. augusztus 14. - zugügyvéd

Az alábbi levélben szinte minden körülmény megtalálható, ami miatt nem szabad megvásárolni egy ingatlant. A Zugügyvédnek legjobban a magabiztos kolléga tetszik, aki szerint nincs megoldhatatlan adásvétel.

 

Tisztelt Zugügyvéd!

Hosszas keresgélés után úgy tűnt, hogy megtaláltam álmaim lakását.
Sikerült is az árat lealkudni. Az eladók egy napi gondolkodás után (bár kb. 1 mill volt a különbség) közölték, hogy odaadják annyiért, amennyit tudok fizetni, de van rajta jelzálog. Nem is egy.


Nem gond. Csak hát a szerződés lehetőleg két napon belül legyen meg. Ez már gond.

 

Kerestem ügyvédet, aki közölte, hogy azt a lakást, aminél ennyire sürgős a szerződés, lehet, hogy hagyni kéne.
De azért, ha tudnak várni, kérjék ki a tartozás elismerőket a banktól.
Mire a papírokat kiadták, eltelt kb. 1 hét. Az ügyvéd közölte, hogy akkor ő most elutazik nyaralni.

 

Kerestem egy másik ügyvédet , akihez elvittem a papírokat és közölte, hogy nincs megoldhatatlan adásvétel. Határozott volt és fiatal.

 

Megbeszéltük, hogy mikor megyünk a szerződést aláírni, mert kb. 4 embert kellett összehangolni. Ergo, az ügyvéd nem ér rá akármikor, az eladók meg nem tudják kivenni magukat a munkából. Igazából az eladók idejéhez kellett alkalmazkodni. Ez kicsit meglepett.

 

Eljött az aláírás napja. Több telefonbeszélgetést követően próbáltuk a szerződés tervezetet a tulajdonossal úgy átbeszélni, hogy az neki is megfeleljen. Ő ugyanis nagyon szerette volna minél előbb az adásvételit, de minél tovább szeretett volna a lakásba maradni. Az első fura volt a második nem tetszett.

 

Mire lerendeztünk telefonon mindent, az ügyvéd lemondta a találkozót. Az eladó örjöngött, mert másnapra neki valahol be kellett volna az adásvételit mutatni és közölte, hogy még aznap délután azonnal szerezzek másik ügyvédet, mert másnap kedves férje nem ér rá, jövőhéten pedig ő elutazik vidékre pihenni.

 

?

Egy héttel elhalasztottuk a szerződés aláírását.

Közben haláleset történt a családomban. Ennek ellenére próbáltam intézni a lakásvásárlást.

 

Eljött a szerződés aláírásának napja. Elkezdték javítgatni a szerződés tervezetet. Az eladónak még mindig nem tetszett, hogy neki ki kell költöznie, amikor az utolsó része is a lakás árának kifizetésre kerül. Nem gond.
Aztán kedves párjával elkezdtek csendben vitatkozni, kinek a folyószámlájára kerüljön az önrész egy része (az ő számlájukra v. máséra), ami nem a jelzálog kiegyenlítésére lesz fordítva. Megbeszéltük, hogy kell a nullás papír a közművektől. Minek következtében kiderült, hogy van olyan ami még a legelső tulajdonos nevén van. Nem gond, megoldható.


Az ügyvéd kiszaladt, hogy módosítsa a szerződést. Eközben nagy csend és az eladó megszólalt, hogy végülis ez a cím, amin a lakás van egy bt. székhelye is. Már kb. másfél éve próbálják megszüntetni, de nem sikerült, mivel végülis nem az övék. Ezért idén elindították a végelszámolást.


Kimentem az ügyvédhez és szóltam neki, hogy talán meg kéne nézni, mi van a bt - vel. Megnézte, tényleg végelszámolás.


Nem gond, beleírjuk a szerződésbe, hogy érkeztetni kell a székhelyváltozást, addig nem fizetem ki a jelzálogot.
Kérdés: meg lehet oldani, hogy modósitsák is. Mindent meg lehet oldani.

Kissé kóválygósan mert még friss volt a családi tragédia olvasgatni próbáltam az adásvételit, hogy minden jól van-e benne. Közöltem, hogy a régi lakásom címe el van benne írva. Nem gond. Egyik példányon kézzel odaírta az ügyvéd, hogy jav. .... . Másik háromra nem.

 

Majd szorgalmazta, hogy mivel ő siet , ne olvassam át a szerződést, nem sok minden változott benne. ?
Azt hittem az ügyvédet én hoztam. Tényleg fő a bizalom, de ha én el szeretném olvasni.

 

NO mindegy. Gondoltam, ha az eladók ennél az ügyvédnél fogják intézni a székhelyváltozást, akkor akár meg is várhatnánk az aláírással, amíg kiderül mi lesz.


Nagy gondolkodás és dacos aláírás az eladók részéről. Ők mindent aláírtak én miért nem , mindent meg lehet oldani.

 

Végül én gondolkodási időt kértem. Nem írtam alá. Másnap kiderült, hogy "temetés" van aznap. Hogy miért nem volt biztos az időpontja az most mindegy. Rámcsörgött az ügyvéd, hogy mondjak valamit én meg kértem legyen most türelemmel. Hívott az eladó, neki is elmondtam, hogy mi van.

 

Erre kaptam egy sms-t az eladótól, hogy ha végeztem azonnal mondjam meg neki, hogy mi lesz. Mondhatni neki állt feljebb, miközben érzéseim szerint rohamfuttában intézni egy olyan lakásvásárlási szerződést, ahol minden nap kiderül valami , hát nem tudom. Még csak időt se hagytak , hogy körbejárjam a dolgot és arról hogy gyász nem is hallottak.

 

Érdemes vajon ilyen lakást ilyen tulajdonosoktól megvenni?
Vajon mi lehet még, amit nem közöltek a lakásról?
 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr88615952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vape 2008.08.14. 16:38:46

Első kérdésedre egyértelmű a válasz: nem érdemes. Van elég eladó lakás szerte az országban mostanság (azon a környéken is, ahol keresel), lehet válogatni.

Hörcsög 2008.08.14. 16:59:38

Egyetértek. Szerintem ne írd alá. Ki tudja mi van még amiről nem tudsz.

Sanyi 2008.08.14. 17:18:10

Nem érdemes. Ahol egy csontváz volt a szekrényben ott lesz másik is.

Laceeka82 2008.08.14. 17:37:35

Van rengeteg ingatlan eladó. Az ilyenekkel foglalkozni sem kell...

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.08.14. 18:06:14

Az ingatlan mindennemű tehermentességét ki kell kötni a szerződésben, ugyanúgy, ahogy mindenfajta közüzemi és egyéb (pl. államkincstári) tartozást. A jó ügyvédet meg kell fizetni, de lakásvásárlásnál feltétlenül megéri, mert a rossz vagy hiányos lakásszerződés hónapokig vagy még tovább okozhat fejfájást.

Pióca 2008.08.14. 21:20:32

A fiatal ügyvédnek igaza van: minden ingatlan-adásvétel megoldható. Legfeljebb nem egy óra alatt. És nem őáltala.
Amire nagyon oda kell figyelni, az a jelzálogjog. A bt. székhelye lehet húzós, nincs-e valamilyen bérleti stb. joga a lakásra? Ha nincs, írni kell nekik és a cégbíróságnak, hogy kamu a székhely. Azt viszont nem értem, hogy ha az eladóknak semmi közük a bt.-hez, hogyan tudták megindítani a végelszámolást.

Mackósajt66 2008.08.14. 23:18:29

Ügyvédekből jelenleg iszonyatos túlkínálat van, természetesen megvan az elit ügyvédi kör is, de nagyon sok "talpas" ügyvéd "hugyé-szaré" bevállal mindent. (A bevállaláskor mindegyik baromi határozott, aztán, ha gond van, megy a vállvonogatás.)

Az a baj, hogy sokan csak a munkadíjat nézik, és ezért inkább a "fapados" ügyvédi szolgáltatást veszik igénybe.

Pont most volt egy ügyem, ahol ügyvéd úr kifelejtette (?) a szerződésből, hogy a teljes vételár kifizetésekor talán a vevő birtokába kellene adni a lakást.

A vevő kifizetett mindent az eladó meg közölte, hogy még nem tud költözni, a vevő várjon. A vevő nyargalt az ügyvédhez, aki közölte, hogy neki ehhez semmi köze, ők állapodtak meg így, perelje be az eladót....

kim.bauer 2008.08.15. 10:56:29

szerintem örülj, hogy nem írtad alá, és keress másikat.

kumming 2008.08.17. 09:58:54

Persze, nyugodtan alá lehet irni a szerződést. Márha van néhány fölös, kidobni való milliód.

230e 2008.08.17. 20:14:40

Ne bánkódj, és legközelebb keress egy igazi ügyvédet.

Tehát, akad egy jelzálogos, nem működő Bt. székhelyeként regnáló, nem teljesen tiszta közműves, ingatlan, melynek eladói még a teljes vételár kifizetése után sem
költöznének ki, az utolsó változatainak példányai pedig eltérnek egymástól. Csodálom, hogy a jelenlegi túlkínálatban még egy ilyen ingatlant is megvettetek volna, hát........, várjatok még egy fél évet, aztán még olcsóbb lesz, és esetleg még akár más csontváz is kiesik a szekrényből.

Az eladók egy része még sajnos elég magas lovon ül, majd amikor bebukik pár ezer 100 % hitelre vásárolt lakás, és egy kicsit lejjebb mennek az árak, majd talán megtanulnak viselkedni, és örülni annak, hogy elmegy a kégli.

Most láttam egy ügyet, ahol 12 év után sem került bejegyzésre az új tulajdonos, és ezt csak azért vette észre, mert a korábbi tulaj tartozása miatt végrehajtási jog került az ingatlanra.

isti77 2008.08.18. 17:28:44

Ne kapkodd el, járd körül alaposabban a témát. Én már otthagytam volna, nem értem, miért ragaszkodsz annyira pont ehhez a lakáshoz, mindenesetre nem kell sietni. Nehogy azt hidd, hogy sorban állnak a lakásért.

kisnyanya 2008.08.19. 23:14:50

Ha gondolod, megadok ügyvédet, nekünk is ő intézte az adásvételit. Minden rendben ment, minden apró részletre figyelt, addig nem engedett el senkit, amíg mindenki át nem rágta az egészet. Huszonötször ellenőrzött minden okiratot, kérdezett, hogy minden oké-e, megfelel, ahogy van, stimmelnek-e az adatok. Mindezt este hét után a lakásán.

Azt mondom, hogy keress más lakást, mert van miből válogatni. Nem tudom, hogy álmaid lakása milyen, de biztos, hogy találsz megfelelőt másikat is.

Fel a fejjel, és ints be ezeknek az eladóknak :)

viharboszorka 2008.08.20. 06:58:00

szerintem ne írd alá.
Elég sok gyanús körülmény van itt az eladó oldaláról. És az a mód, ahogy ezt apránként be akarják adagolni, az is gyanús.Biztos, hogy tulajok és nem más lakását árulják ennyire sürgősen? ;)

Breki77 (törölt) 2008.09.11. 14:37:39

Még jó, hogy csak most, majd 1 hónappal később olvastam el ezt a post-ot. Hogy lehet valaki ekkora marha, hogy ennyi szopatás után még gondolkozik azon, hogy megvegye vagy ne. Egy éven belül adtam el két lakásomat is és vettem egy házat, de sokkal jobban körültekintő voltam mint a levél írója.
süti beállítások módosítása