Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Viktor és az egyezség

2008. június 14. - zugügyvéd
OV elmúlt héten leadott TV2 interjújából a Zugügyvédet igazából az a kijelentés ragadta meg, hogy az „igazságszolgáltatás képviselőivel egyezséget kell kötni”. Az egyezségkötést természetesen a következő kormánynak kell megkötnie, többek között a korrupciós ügyek minél gyorsabb felderítése jogerős lezárása érdekében. A Zugügyvéd nagyon kíváncsi, miben állhatna egy ilyen egyezségkötés, ugyanis túl sok lehetőség nincs, de véletlenül sem az igazságszolgáltatás befolyására, mi több gyorsabban és megfelelően ítélsz – nagyobb lesz a költségvetésed relációra tippel. Az elhangzott kijelentések az interjú végén hallhatók.

116 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr4520304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gravy_t 2008.06.14. 21:23:05

ja, ma esett itt nálunk az eső, az is a zorbán miatt van.

FPéter 2008.06.14. 21:26:53

tök vicces hogy eddig a kommentig senki nem szólt hozzá a bejegyzésben feltett kérdéshez :)

Perillustris 2008.06.14. 21:29:18

Fessék át naponta azt a sz@rt, ha cserébe elindul egy valódi adóreform, ami a tisztességesen bejelentett munkavállalók érdekeit helyezi előtérbe.

Oké, tudom, utópia, hiszen kisebbségben vagyunk. :(

Perillustris 2008.06.14. 21:30:05

"tök vicces hogy eddig a kommentig senki nem szólt hozzá a bejegyzésben feltett kérdéshez"

Ja, tényleg: MONNYON LE! Ki is? Miről? Nem baj! MONNYON LE!

2008.06.14. 21:35:24

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.06.14. 21:29:18
"...Fessék át naponta azt a sz@rt, ha cserébe elindul egy valódi adóreform...Oké, tudom, utópia..."

Az autófestéstől beindul az adóreform? Ezért kellett akkor a kanizsai polgármesternek Audi A6 tévével...:)

Valjan 2008.06.14. 21:37:58

Pedig kell csinalni egy tenyleges elszamoltatast.
De ez induljon 1980-tol es visszamenolegesen,erintsen minden politikai,part vagy gazdasagi vezetot,jogalkotot es jogalkalmazot.
A torveny teljes szigoraval.
Lehet,hogy kiurulne a Parlament? :))))

2008.06.14. 22:33:51

Valjan 2008.06.14. 21:37:58
"...Pedig kell csinalni egy tenyleges elszamoltatast.
De ez induljon 1980-tol..."

1980-tól?

ultima lazio 2008.06.15. 02:23:07

Nézzen mindenki most inkább focit, az leköti az indulatokat. Ezt a sok hülyeséget meg inkább másik blogba írkáljátok...

doberman 2008.06.15. 19:14:00

Hát... Pintér Sanyi bá' biztos jó igazságügyminiszter lesz...

kartárskám 2008.06.15. 20:47:31

Ultima, tök igazad van, megyek is. Ezt tényleg nem volt érdemes átolvasni, de ilyen témára, ez jön be.

Hasat 2008.06.16. 07:28:13

Zugügyvéd!
Ez most tényleg idevaló?!

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 10:49:08

Hasat

Természetesen idevaló. Az MSZP megkezdte kampányt és a Zugügyvéd is ott volt az Öszödön kilátásba helyezett eligazításokon.

A következő post egy "nyugdíjas" lesz. "A nyugdíjak befagyasztása jogász szemmel" támavázlat szerint. :)

Hasat 2008.06.16. 11:25:46

Aha.
Gondolom Torgyán doktor zugügyvédbeli megjelenése is ennek a része volt.

2008.06.16. 11:57:54

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 10:49:08

"...a Zugügyvéd is ott volt..."

Nem tán összefutottatok?

Én vagyok 2008.06.16. 11:59:22

Magyarország az adócsalók, ügyeskedők, ingyenélők földje. Bebizonyosodott, hogy a többség már régen megbánta, hogy véget ért a szocializmus, a biztos munkahely, ingyenes orvosi ellátás, olcsó Wartburg minden családnak. Az uram-bátyám, kenőpénzek, potyalesés azonban túlélték a rendszert.

Attól Orbán nem lesz népszerűbb, ha ezeknek az utolsó mentsváraknak a felszámolását ígérgeti. Az más kérdés, hogy pontosan tudja mindenki, hogy esze ágában sincs megcsinálni.

Én vagyok 2008.06.16. 12:00:43

Amúgy a többi ígérete is ilyen. 60 feletti IQ-val belátható, hogy képtelenségeket ígér. A buta parasztok viszont beveszik, mint kis borjú a tehén csecsét.

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 13:19:21

zsír

"Nem tán összefutottatok?"

Még kérded? Hát nem Te mutattál be bennünket egymásnak, mint házigazda? :)

ultima lazio 2008.06.16. 13:20:23

Hajrá Törökország, remélem a Horvátokat is lenyomják a negyeddöntőben! Ma meg az osztrákok végre elkenik a németeket!

(ez a bejegyzés annyira való erre a blogra, mint az Orbán Viktoros)

ultima lazio 2008.06.16. 13:21:19

Én meg a pincér, a diktafonnal a zsebemben...

2008.06.16. 13:33:29

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 13:19:21

Nem én voltam, pedig szívesen bemutattam volna. Főleg a házigazdának! :)

Hasat 2008.06.16. 14:01:32

OFF

Ha már ennyire pocsék ez a poszt, akkor hadd használjam ki egy (mások számára) teljesen érdektelen kérdéssel.
Van nekem egy kocsim, amit kihoztam magammal külföldre (nem EU-s ország), és mivel X napnál tovább van az országban, kaptam helyi rendszámtáblát, forgalmit, és fizetem itt a biztosítást. A magyar rendszámtáblát pedig egyszerűen visszaadták nekem.
De fizetem a magyar biztosítást is, meg az adót (nem luxusverda, ezért nem nagy összeg), tehát van magyar forgalmim is továbbra is.
Ha jó kedvemben úgy döntenék, hogy hazakocsikázom, ahhoz kéne ugye a nemzetközi biztosítás. Az itteni biztosító ezt csak további nem kevés pénzért adja, az otthoni magyar pedig mindenféle további díj nélkül.
Ezért én azt bátorkodtam kitalálni, hogy szépen kilépek az országból az itteni rendszámtáblával, majd még mielőtt a szomszédos ország ellenőrzési pontjához érnék, egyszerűen visszarakom a kocsira a magyar rendszámtáblát, és az ahhoz tartozó forgalmival, zöld kártyával szépen belépek az országba.
Lehet ezt?

tarquin - védőháló nélkül 2008.06.16. 14:49:43

Hasat: Majdnem jó az elgondolás, amennyiben a határon kilépéskor nem kérik az ottani rendszámra szóló nemzetközi biztosítást. Márpedig ott csak megkérdezik, hogy "melyik másik országba is megy, fiatalember, ilyen nagy jókedvében?":-) Ellenben, ha magyar rendszámmal ki tudsz lépni, azt lehet, de nem biztos, hogy szabad.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.06.16. 14:49:49

"Hajrá Törökország, remélem a Horvátokat is lenyomják a negyeddöntőben! Ma meg az osztrákok végre elkenik a németeket!"

Nem hiszem, a törökök nem olyan jók kosárlabdában. Már megy az olimpia?
__

Hasat!

Nyugodtan kérdezz, úgy sincs itt mit beszélni. Válaszolni sajnos nem tudok. De józan paraszti ésszel: igen.

2008.06.16. 15:35:16

Hasat 2008.06.16. 14:01:

Lehet, hogy belépésnél kérik a biztosítás igazolását, még mielőtt rtáblát tudnál cserélni. Ettől függetlenül, nem tudom milyen nem EU országban vagy, de érdemes lenne utánanézni nincs -e valami jobb megoldás, esetleg megérdeklődni helyben. Ez így nekem elég furcsának tűnik.


OFF: Volt valaki a Nagy Imre per meghallgatásán? Sajnos nekem nem volt lehetőségem.

Virág et. 2008.06.16. 15:43:10

derelye

Érdekes, de nem emlékszem sem rád, sem zsirra. :)

cseszneki

A páncélautót nem GyF kapta, hanem a miniszterelnök. A mindenkori. 2010-től Viktor mereszti majd benne a hátsófelét, majd nála is számolni fogod az átfestéseket meg az olajcserét is?

Persze, a Viktorék S-osztályosai ingyen voltak. Alkalmasint azért vesd össze az Audi és a Mercedes árkatalógusát. Csak a játék kedvéért.

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 15:57:01

Szia Virág!

Azért mert én szigorú fedésben voltam, üregbőrbe varrva.

Kocsi ügyben meg ne csúsztass. Nem az a gond hogy vettek ilyen kocsit, meg úgyis az orbáné lesz (ő fogja használni) hanem az hogy 4.5 millióért fényezték át. 4.5 millióért autófényezés!! Szerinted fényeznek kocsit 4.5 millióért?? Ha az ővé a kocsi, ha nem kifizettünk 4.5 milliót egy kocsifestésre. Ez a gond, nem az, hogy éppen ki használja a verdát!

Ja meg a 200 milkós web portál daróczinak, ahol ma reggel (kiváncsiságból megnéztem) június 10.-ei (!) volt legfrissebb hír. Erre tényleg nem tudok mit mondani, de hátha te tudsz...(a szabadrabláson kívül)

Virág et. 2008.06.16. 16:01:34

A 200 millió az rendben van, nem hallottam az ügyről, de az már visszaélés-gyanúsabb.

De a 4 milliós átfényezésnél vitatkoznom kell veled. Sajnos egy páncélozott A8-as minőségi (nem garázs) átfényezése, pláne közbeszerzési eljárás kapcsán többmillió forint.
Persze, a szomszéd autófényező nyilván megcsinálja olcsóbbért, főleg számla nélkül.

A lényeg: 4 millió forint még autófényező szinten is aprópénz, ennyiért nem korrumpálódik senki.

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 16:10:32

A páncélautót ugyaanúgy fényezik, mint a simát. Közbeszerzés nem volt.

Akkor pályát tévesztettem. Hol lehet átképeztetni magam autófényezőnek, ahol 4.5 milló "aprópénz".

Most hülyének tetteted magad, vagy engem nézel annak?

2008.06.16. 16:23:44

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 16:10:32

Ehhez speciális kakaóbiztos páncélautófesték kell.

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 16:40:25

....amit vizsont csak Gyurcsányi little helper-ei forgalmaznak. Rögtön gondoltam.

Virág et. 2008.06.16. 16:50:23

Nem volt közbesz, biztos ez?

Autófényezés mindig is jó üzlet volt, derelye. És egy páncélautót nem annyiért fényeznek, mint egy rendeset. Gondolj csak bele, hogy mekkora munka egy 15 kilós ajtó leszerelése - és egy 45+ kilósé? Az autót előbb szétszedik, nem egybe fényezik az elemeket.
A fényezés ára több dologtól függ:

1. az elemek számától. Egy hosszított A8-as értelemszerűen több elemből áll, mint egy Clio. Meg nagyobbakból.

2. A festék minőségétől és munka mennyiségtől. A páncélautó igenis munkásabb feladat.

3. Ha gyári színre akarjuk, úgy hogy az esetleges garancia se ugorjon, akkor meg végképp nem vihetjük a garázsműhelybe.

4. Nyilván speciális biztonsági intézkedéseket, titoktartási nyilatkozat aláírását igényelte a vállalkozó részéről, hiszen az egyes biztonsági intézkedések államtitkot képeznek. Ez az árat is befolyásolja.

Én számla nélkül fényeztettem nemrég az egyik - jóval kisebb - autómat. 700 ezer volt a vége mindennel együtt. Karosszériás munka nem volt.

Egy jóval nagyobb, speciális anyagú, pláne felsőkategóriás autó, gyártó által jóváhagyott gyári színre történő fényezése milliós tétel, ez egészen biztos.

És négymillió nem sok pénz. Persze, minden relatív, de ilyen körökben ma ennyi pénz egyszerűen nem éri meg a rizikót. Én itt felesleges paranioát sejtek.

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 17:15:51



"Én számla nélkül fényeztettem nemrég az egyik - jóval kisebb - autómat. 700 ezer volt a vége mindennel együtt"

1/ Ezt egyszerűen el sem akarom hinni rólad, így a fair play időszakában.

2./ a 700.000 is soknak tűnik, de talán reális ár. Viszont igen messze van a 4.5 millóról. CCa az egy hatoda. Persze titoktartási nyilatkozattal egészen más a helyzet, ha az is benne volt akkor oké..

3./ Ha már te ezt felesleges paranoiának látod, rákérdeznék: hány lélegeztetőgép jönne ki ebből? Hány méter vizkőmentes cső a salgótajáni kórházban? Hány éhes gyerek reggeli kakaójára (mert nem mindenki a klaviatúrára borogatja) futná belőle? Kérdezem kicsit sírós hangon, fekem picit balra biccentve, mint silly, vagy az emberiség és Mo jövőjéért aggodó markáns arckifejezéssel, harciasan mint Keller (tudom, tudom, csak néha jó egy percre posztkommunista-szocialistának lenni)

2008.06.16. 17:46:20

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 16:40:25
"....amit vizsont csak Gyurcsányi little helper-ei forgalmaznak..."

Igen, de a nevük nem azért van benne a kiírásban, hogy tőlük kell venni, csak hogy olyanféle festékre van szükség:)

2008.06.16. 17:48:19

Virág et. 2008.06.16. 16:50:23

"...az egyik - jóval kisebb - autómat. 700 ezer volt a vége mindennel együtt..."

Mi volt az 7 kilóért? Páncélozott trabant?

2008.06.16. 17:54:29

Jut eszembe, volt itt egy topic régebben nehéz sorsú jogászokról. Tényleg nem lehet könnyű megélni, ha csak az egyik kocsi fényezése 700e Ft.

derelyegrádi szellem 2008.06.16. 18:04:07

Zsír

"Igen, de a nevük nem azért van benne a kiírásban, hogy tőlük kell venni, csak hogy olyanféle festékre van szükség:)"

:))

"Mi volt az 7 kilóért? Páncélozott trabant?"

Szerintem Pobjeda, és feketére kellett festeni :)

"volt itt egy topic régebben nehéz sorsú jogászokról. Tényleg nem lehet könnyű megélni, ha csak az egyik kocsi fényezése 700e Ft"

Látod, szegény embert még az ág is húzza. :) Olcsóbb lett volna ha csak lemosatja.

Zelefánt 2008.06.17. 07:39:40

1988-ban épp katonáskodtam Adyligeten.
Egy nap átmásztam a hátsó kerítésen, hogy keressek valamiféle közértet, ahol szeszt lehet venni.
Persze eltévedtem. Eltévedtem egy olyan villanegyedben, amelyhez hasonlót addig talán csak a Derrick-filmekben láttam.
Fél Parlament nagyságú villák, hat(!) kapus garázs, stb.
Már akkor létezett egy olyan legfelsőbb (pszeudo-kommunista) réteg, amelynek tagjai sohasem szerepeltek a nyilvánosság előtt, és akik később szépen levezényelték a "rendszerváltást", amely olyan lett, amilyen.
És amelynek most nézhetjük az eredményét.

Tudom, ez OFF, de mégis.

Virág et. 2008.06.17. 07:44:17

Jó reggelt!

derelye

A fényezés nem kis munka. Leszedik az elemeket, lecsiszolják róla a festéket egészen a fémig, aztán újra alapozó, új szín, majd metál (gyöngyház, akármi) fény és polír. Egy olyan autónál, amit direkte arra készítettek, hogy nehéz legyen szétszedni (robbanószerrel, gépfegyverrel, akármivel), ez nyilván nagyobb munka, mint egy eldobhatós japán autónál. Több elemből áll, az egyes elemek egyenként nehezebbek, mint az egész kis keleti autócska fele.

Az én 700 000-em garázsos műhelyben, külső-belső fényezés volt és nem prémium autón. Ritka kocsin, de nem prémiumon. Típust nem mondok. :)

Akinek volt már prémium autója, az tudja, hogy nevetséges munkákért iszonyú pénzeket elkérnek. Ezért szokták mondani, hogy nem a vételár a legmegterhelőbb, hanem a fenntartás.

zsir

"Jut eszembe, volt itt egy topic régebben nehéz sorsú jogászokról. Tényleg nem lehet könnyű megélni, ha csak az egyik kocsi fényezése 700e Ft."

Szerintem ne belőlem általánosíts. Nem emlékszem, hogy valahol is azért panaszkodtam volna, hogy nehéz körülmények között élnék. A többség azért nem ebben a helyzetben van.

2008.06.17. 10:21:52

Virág et. 2008.06.17. 07:44:17

Az eldobhatós japán autót kikérem magamnak!!!!!!!!!!

2008.06.17. 10:26:03

A 200 milliós kormányszóvivői oldal egy szánalmas elavult stílusú tucatportál.

Kb 200e Ft-ból készíthető el, de 200 forintot sem adnék érte.

Virág et. 2008.06.17. 10:27:45

zsir

Ezer bocsánat. :)

derelyegrádi szellem 2008.06.17. 10:41:53

ez eldobhatós japánt én is!

A szóvivői oldal meg megérte a 200 milkót:

1./ Szükség van rá, és különben is kormányváltás után mások is használhatják, az nem darócié, hanem a kormányé, illetve ennyivel is növelték magyar nép vagyonát.

2./A portált jelentősen megdrágította a titoktartási nyilatkozat, hisz azon nem híreket, hanem államtitkokat forgalmaznak. Így költségvetés reális és érthető.

3./ Az ár-érték arányban ez a legjobb, és kész.

4./ Kormányszóvivői szinten 200 millió aprópénz, úgyhogy csak nem gondolod?

5./ Meg különben is a zorbán szőlőbányász farkasvigyorúminidúcse tehet róla, miatta mentek fel az árak (értsd: még a leggerinctelenebbek is csak nagyon sok pénzért hajladók már mellénk állni).

Hasat 2008.06.17. 10:47:11

Mit sírtok azon, hogy drága a weboldal?!
Csak kicsit több mint 44 autó fényezése.

Virág et. 2008.06.17. 10:50:39

Itt mindenkinek japán autója van? :)

A portál más tészta. 200 millió forint sok pénz, amennyire én értek hozzá, egy protálhoz túl sok is.

De mintha fentebb is valami ilyesmit írtam volna, nemde?

Virág et. 2008.06.17. 10:55:31

Itt volt közbeszerzés, tehát a vizsgálat előtt a lehetőség nyitott.

Tessék írni Viktornak, hogy kezdeményezze, ha legközelebb a Kossuth téren annál a furcsa háznál jár.

Hasat 2008.06.17. 10:59:06

Virág et.!

Korábban ezt írtad: "...pláne közbeszerzési eljárás kapcsán többmillió forint."
Ezt most úgy kell érteni, hogy a közbeszerzési eljárás eleve árfelhajtó hatású?
Ha igen, miért? Esetleg már bele kell építeni az árba a kenőpénzt?

Virág et. 2008.06.17. 11:04:38

Hasat

Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy közbeszerzésben minden drágább. Ennek oka részben az, hogy csak bizonyos jogszabályi feltételeknek megfelelő cégek pályázhatnak, tehát nem "teljes" a verseny és minél inkább torzul a verseny, az árak annál vadabbak.

Nyilván a visszaélés és a korrupció is "bekalkulált" dolog. Ez olyan kelet-európai sajátosság.

2008.06.17. 11:17:48

Azért kellett a 200 milliós portál, hogy oda írhassanak akik sokallják a 4,5 milliós autófestést.

Lehet kéne egy hotline is, hogy a portállal kapcsolatban lehessen telefonálni.

Virág et. 2008.06.17. 11:27:37

"Lehet kéne egy hotline is, hogy a portállal kapcsolatban lehessen telefonálni."

Óvatosan a javaslatokkal! Még a végén valakinek ötletet adsz és a léptéket elnézve, az már nem állna meg 2 milliárd alatt...

2008.06.17. 11:31:50

Hasat 2008.06.17. 10:47:11
"...Mit sírtok azon, hogy drága a weboldal?!
Csak kicsit több mint 44 autó fényezése..."

Olcsóbb lett volna, ha negyvenháromszor átfestik Gyurcsány kocsiját.

Sajnos az ilyen ésszerű takarékos ötletet az ostoba nép úgysem értené, ezért kellett venni inkább egy weboldalt.

Ráadásul egy drágát kellett találni, mert ha 15 weboldalt vesznek akkor megintcsak lett volna aki a kákán is csomót keres:)

Hasat 2008.06.17. 11:40:27

Virág et.!

"..."bizonyos jogszabályi feltételeknek megfelelő cégek pályázhatnak..."
Igazából nem vártam választ, de sejtettem, hogy valami ilyen jön. De ez a magyarázat csak arra jó, hogy a közpénzek elköltése felett bábáskodók takarózzanak vele. Meg olyanokat is lehet mondani, hogy sajnos az adott terméknek / szolgáltatásnak igen speciális elvárásoknak kell megfelelni. Pl.: az autó logója csak négy, egymásba fonódó karika lehet.

Virág et. 2008.06.17. 11:54:28

Hasat

Egészen pontosan olyanokat szoktak elvárni, hogy nem lehet köztartozása a cégnek, nem marasztalhatta őt munkaügyi hatóság az elmúlt 2 évben stb.

De nézd meg a vonatkozó jogszabályt én nem vagyok a kérdés szakértője.

2008.06.17. 12:13:19

Virág et. 2008.06.17. 11:54:28

Az pl. nincs kizárva, hogy egy háromfős nevenincs bt milliárdos megbízást kapjon, ha megfelelő erőforrással bíró cég igazolja, hogy az erőforrásait a bt rendelkezésére bocsájtja. Ez az erőforrás-cég már lehet bármilyen korábban kizárt, notórius tartozó is őt ilyen szempontból nem vizsgálják, csak a bt-t aki pályázik.

Virág et. 2008.06.17. 12:31:27

"Erőforrást" nem vizsgálnak. De a bt-ket ne becsüld alá. Ellentétben a kft-vel, ezekben a beltag teljes vagyonával felel. Meglepődnél, hogy hány nagy beruházás mögött állnak sziklaszilárd bt-k. Az egyes cégformák között nincs hierarchia, az alapítóknak az alapításkor mérlegelniük kell, hogy milyen célra szeretnének gazdasági társaságot létrehozni és eszerint meghozni a döntésüket a cégformát illetően.

Hasat 2008.06.17. 12:47:34

Virág et.!

Én meg azon lepődnék meg, ha azon sziklaszilárd bt beltagjai valamilyen módon nem "korlátozták" már a felelősségüket. Talán papíron nincs is számottevő vagyonuk. Talán a szerződéseiben a bt anyagi felelősségét erőssen korlátozzák.

Teljesen ésszerű, és elfogadott, hogy egy befektető / vállalkozó korlátozza az anyagi felelősségét. Ez nem csibészség.

Virág et. 2008.06.17. 12:49:54

Hasat

Nem az. De bizonyos körökben, ahol az emberek névről ismerik egymást a személyes felelősség a bizalom jele.

Hasat 2008.06.17. 13:06:44

Ja, személyes felelősség.
A fodrászomban, a fogorvosomban, az urulógusomban és az autószerelőmben bízok, mert személyesen ismerem őket, és tudom, hogy amit ők vállalnak, azt meg is teszik. Mert ők teszik meg azt, személyesen.

De egy nagy beruházás esetén, ahol 130 alvállalkozást vonnak be, ahol sok és bonyolult függőségi rendszer van, ott azért ez így önmagában nem áll meg.
Ha én vagyok a megrendelő, valahogy jobban érdekel az, hogy a szerződés alapján velem szemben a fővállalkozó mindenért felelős legyen, és kellő tapasztalattal és forrással legyen felruházva. Kár bekövetkeztének esetére is (pl.: különféle biztosítással).

Hasat 2008.06.17. 13:09:30

Gazsikám, nyugodj meg, meg lesz az a 400 lakásos társasház szeptember végére.
Hát ismersz engem, nem? Volt már olyan, hogy én mondtam valamit, és nem úgy volt? Naugye.

derelyegrádi szellem 2008.06.17. 13:41:17

Virág et.

Nem azt szajkózták itt 2002.-ig szociék, hogy azért kell közbeszerzés, hogy olcsóbb legyen midnen, de főleg az állami megrendelések? Én valami ilyesmire emlékszem...

Meg aztán védek egy-két ügyben ahol a téma közbeszerzés. Hát érdekes dolgokat hallani ott...."bukópályázatokról", meg hasonlókról. Tanulságos nagyon.

Azt meg végképp gondoltam és írtam is hogy a zorbán felelős (nem az aki zsebreb..szott legnagyzolóbb számítások szerint is 190.000.000,-Ft.-ot, meg az aki ezt megengedte, megszervezte és fedezi), hozzá kell fordulni. Ezt már megszoktuk, nincs új a nap alatt.

De a közbeszerzés, mint árfelhajtó ez új. Eddig az volt a duma (különösen ellezékből), hogy azért kell, hogy letörje az árakat, olcsóbb legyen az állami beszerzés. Megjegyzem ez a verzió legalább formailag helyes, hisz ha felveri akkor egyáltalán mi szükság rá? Hogy drágább legyen?

Gyialektika elvtársak, gyialektika.

derelyegrádi szellem 2008.06.17. 13:47:11

Zsír

"Azért kellett a 200 milliós portál, hogy oda írhassanak akik sokallják a 4,5 milliós autófestést.

Lehet kéne egy hotline is, hogy a portállal kapcsolatban lehessen telefonálni."

:))))))

/Ezen sírtam a röhögéstől/

derelyegrádi szellem 2008.06.17. 13:57:32

Hasat

Igen, vannak a pályázatoknál speciális szempontok. De vannak általánosak is, pl. meghívásos pályázatra akkor hívnak meg, ha a pályázati pénzből visszaosztasz, ez alól egy kivétel van, ha te magad vagy az, akit zseben kívánnak lőni valamiért egy nagyobb összeggel.

Ez a valami általában az szokott lenni, hogy gyurcsányi haverja, régi harcos-, vagy üzlettársa vagy (lagjobb ha mind együtt), esetleg szüksége van a szavazatodra valamiért. Vagy a helyedre, mint Kun András esetében a Győr-Moson-Sopron megyei Mszp elnöki széke kapcsán. Meg ezer más esetben. Így éldegélünk itt medellini-alsón.

2008.06.17. 15:03:10

Virág et. 2008.06.17. 12:31:27

Személyes felelősség. Ja az más. Akkor biztos nem lop el 4-5 milliárdot mert elárverezhetik a végén a háromszobás békéscsabai panelját, ami a nevén van.

2008.06.17. 15:05:45

Vagy elpereli az Apeh Ibrahim vízipipáját, vagy Joszip Tot Ladáját.

Virág et. 2008.06.17. 15:18:02

Gyerekek, én a személyes tapasztalataimról beszélek. Számos milliárdos projektet tudok, aminek semmi köze egy fillér közpénzhez sem (aki Blikkből okosodik, annak biztos fura hallani, hogy ilyen is van), a felek ismerik egymást személyesen, a résztvevő gazdasági társaságok cégformái pedig olyanok, amelyek nem korlátozzák a tag személyes felelősségét. Ismerek olyan szolgáltatási területet, ahol ez a minimum, hogy szóba álljanak veled.

Persze, messziről jött ember azt mond, amit akar. Pláne az interneten. Én meg végképp nem kívánok senkit meggyőzni semmiről.

derelye

A közbeszerzés mögötti elv az volt, hogy olcsóbb és áttekitnhetőbb legyen. A gyakorlat csak az utóbbit hozta.

De azt áruld már el, mennyivel jobb az a Vitkor-féle megoldás, hogy se közbesz, se olcsóság? Mert az a Fidesz és nem az MSZP kincstárát gazdagítja? Ennyi érv már elég is?

derelyegrádi szellem 2008.06.17. 15:48:12

Virág et.

"De azt áruld már el, mennyivel jobb az a Vitkor-féle megoldás, hogy se közbesz, se olcsóság? Mert az a Fidesz és nem az MSZP kincstárát gazdagítja? Ennyi érv már elég is?"

Hát, ez hozzád mérten gyenge volt. Az orbán kormány alatt tized ennyi "ügy" sem volt, pedig az akkor túlnyomóan baloldali sajtó éjt nappalá téve keresett, és már a végén olyanokkal kellett előjönni, hogy kénsavasodik az autópálya, meg bemutattak a népszabiban egy fémhordót, amiben a faszi állítása szerint elégette a Simicskától kapott faxokat.

Azt nem mondom, hogy egyáltalán nem volt, mert az nem lenne igaz. Meg tudod akkor az általad állított ugyanilyen lopások ellenére éllovasok voltunk midnen erre rendelt mutatóban, most tökutolsók a csatlakozó országok rangsorában, és yolan országok köröznek el bennünket mint Szlovákia. Hihetetlen.

Én túltenném magam azon, hogy gyurcsányi meg a haverjai hazahordják az országot a vitrinbe bronzlenin mellé, meg azon is, hogy a pénzügyminiszter egy adócsaló fém és rongyhulladék kereskedő a fair play jegyében, ha SIKERES lenne ez az ország irányításuk alatt. De nem az, hanem pont ellenkezőleg. Csak a szabad rablás folyik, semmi más.

Ennek ellenére fényezik magukat millárdokért (hány lélegeztetgép...) meg a kocsit 4.5 millióért.

Örömmel jelentem, megkaptam legújabb szóróanyagukat a postástól (szégyenkezve adta ide), olvasd el. Behánysz. Én nevettem, mert nem várok mást tőlük.

vernarancs 2008.06.17. 16:12:57

A torveny le van irva. Feketen feheren. Mit akar ez a Piktor egyezkedni. Mar most mutyizik pedig meg nincs is kormanyon. Korrupt szarhazi ez is.

2008.06.17. 17:09:38

A néppel van a baj. Azt a kormánycserélgetés nem fogja megoldani.

derelyegrádi szellem 2008.06.17. 19:33:12

zsír

"A néppel van a baj. Azt a kormánycserélgetés nem fogja megoldani"

Lehet, de talán majd ez:

Lendvai: A szocialista frakció még nyáron sem pihen

Látod vannak akik még nyáron is nyomják, a kérdés csak az, hogy mennyibe fog ez nekünk kerülni. Mert a nyári előszezon alatt lefényeztek egy kocsit 4.5 milkóért, vettek egy portált daróczinak 200 millióért (a többiről egyelőre em tudunk). És még csak június van, és ezek egész nyáron "dolgozni" akarnak.

2008.06.17. 21:36:48

derelyegrádi szellem 2008.06.17. 19:33:12

Nyáron sem? Miért tavasszal dolgoztak?

Virág et. 2008.06.18. 07:55:05

derelye

Nem a két kormány teljesítményét mértük össze, hanem a közbeszerzése, mint intézmény hasznosságát vizsgáltuk. Ugye Viktor nem gyakorolta, Medgyessy meg Gyurcsány igen. Ennek ellenére a közbeszerzés semmivel sem olcsóbb a "baráti" mutyis beszerzéseknél. A dolog logikája nem az, hogy akkor az egész intézmény felesleges is, hanem az, hogy talán JÓL kellene alkalmazni az amúgy jó és más országokban bevált módszert. És nem kiskapukat keresni mindenhol, meg kijátszani a jogszabályt.

Az összehasonlítósdiról már 1000+1 alkalommal beszéltünk, az álláspontunk nem közeledett azóta sem. Tudod, ennél pontnál szoktam előjönni Bokros csomaggal, meg nemzetközi konjunktúrával, meg ilyesmikkel. Most nem fogok.

A szórólapukat még nem olvastam. Mondjuk reflexből mindet a kukába szoktam dobni, de most a kedvedért kivételt teszek. :)

zsir

"A néppel van a baj."

Nagyon igaz. Amilyen a nép, olyan a politikai elit is. Ez oldalfüggetlen. A magyar mindig is mutyizott, kiskaput keresett, tolakodott. Nálunk az adócsaló nemzeti hős, a KRESZ-szabály sértő igazi macsó, a bankrabló médiasztár. Ez egy ilyen ország.

derelyegrádi szellem 2008.06.18. 12:45:13


"a bankrabló médiasztár."

Ja, az ügyvédje meg szintén, miközben mennyit is kapott a védence? A maximális büntetés felett (17-et), mert még rongálásért is elítélték. Ezt ügyvédi szempontból sikernek nem tartanám, kudarcnak inkább. De függetlenül ettől "sztár" lett.

"Ez egy ilyen ország."

Hát igen, de máshol is ilyen az alapanyag. A nép és polikai vezetői összefüggést én fordítva látom. A nép hasonul.

Szingapúrt hoznám fel példaként. Ott lakosság többsége kínai. Akik sokmindenről híresek, de például rendszeretetükről, tisztaságukról legkevésbé. (aki járt már kínai negyedben, vagy étterem konyháján tudja miről beszélek). A politikai vezetés rászorított őket, hogy ne szemeteljenek, környezetüket pedáns rendben tartsák. Aztán közben rájöttek, hogy tiszataságban és rendben sokkal jobb élni, így már maguktól (felsőbb kényszer nélkül) is fenntartják a tisztaságot, meg a rendet. Ez vonatkozik a közéletükre is. (A korrupció ismeretlen, ami nem volt igaz 40 éve)). És azt is lehet látni, hol tartanak most. Egy nagyon egyszerű döntéssel. (Kedvedért: és Bokrosról sem halottak, sem csomagjáról, így sikerük válószínüleg nem ebben rejlik)

Én nem az "alapanyagban" látom a hibát, illetve annk forrását. Az emberek oylanok amilyennek nevelik őket. (Ilyenkor az adácsalás elleni harcot hírdető adócsaló pénzügyminiszterrel szoktam példálózni, de most nem teszem)

Virág et. 2008.06.18. 14:00:59

Az, aki a politikusokban keres mintaként követendő példát, az már eleve menthetetlen az én szememben.

A politikusok korruptak. Mindenhol, még a tőlünk nyugatabbra fekvő jóléti országokban is. Néhányat közülük elkapnak, a többség megússza. Ez nem fog változni egyhamar, ebben biztos vagyok.

Olyan szempontból azonban igazat adok neked, hogy a Kádár-rsz meg az azelőtt világháború közötti, sőt még a monarchiás idők is a mutyizás kultúráját mélyítették Mo-n. Nehéz az évszázados példát elfeledni.

ultima lazio 2008.06.18. 14:48:27

Nem a honlap került 200 milkába, valószínüleg ez egy fiktív összeg, ami arra jó, hogy le legyen számlázva valami lopás. Ugyanez az autófényezésre is igaz, nem az autófényező tette ezt zsebre érzésem szerint...
Ez egy ilyen ország, akinek nem tetszik elmehet...:) Meg lett mondva, ehhez tartsuk magunkat...
Derelye: Amúgy nem hiszem, hogy a szocik többet lopnának mint a polgári oldal jeles képviselői, csak lehet hogy ők ügyesebben csinálják, vagy jobb a komunikációjuk. Ugyanaz mindkettő ami a lopást illeti.
A pártújságot én is megkaptam, hááááát... A postásnak ezt kellett volna ellopnia, nem a nyugdíjakat...

Virág et. 2008.06.18. 15:47:56

Honlap ügyben nem tudok nyilatkozni, én is sokkalom, még eszközzel együtt is.
A 4.5 milliós fényezés viszont nálam nem ütötte ki a biztosítékot, egyáltalán nem érzem túlzottnak.

De legalább van mára jó hír is: idejön a Mercedes. Ez 2500 munkahely, ami mindig jó dolog. Nem is beszélve a fogyasztási adókról, mint járulékos bevételről. Kellett valami ilyesmi már nagyon.

2008.06.18. 17:11:28

Ez csakugyan jó hír. Az nem teljesen világos, hogy miért pont Kecskemétre. Valahol Miskolc környékén több rációt látnék, de valami ok biztos volt. Talán a pálinka.

2008.06.18. 17:36:53

derelyegrádi szellem 2008.06.18. 12:45:13

"...Szingapúrt hoznám fel példaként..."

Elég kézenfekvő, de éppígy Ugandához, San Marinohoz vagy Kuvaithoz is hasonlíthatnánk Magyarországot.

derelyegrádi szellem 2008.06.19. 13:54:11

hát zsír ezt nem értetted meg.

Olvasd már el mégegyszer, és kíséreld meg értelmezni. Nem Mo-t hasonlítottam Szingapúrhoz (azt a Feri tette utoljára), nem ORSZÁGOK egymáshoz hasonlításáról szól az írás.

derelyegrádi szellem 2008.06.19. 13:57:49

"De legalább van mára jó hír is: idejön a Mercedes. Ez 2500 munkahely, ami mindig jó dolog. Nem is beszélve a fogyasztási adókról, mint járulékos bevételről. Kellett valami ilyesmi már nagyon."

Ennek tényleg szívből örülök, nem is akarok ünneprontó lenni, de azt csak remélni merem, hogy nem "hancock szindrómás" ez eset. (tehát, hogy majd húszmillóba kerül nekük egy munkahely létrehozása. Van remény, mert vélhetőleg ezt már nem a kokain jani meg a csaja intézte.)

ultima lazio 2008.06.19. 13:58:23

De azt ne felejtsük el, hogy a Mercedes azért jön ide, mert olyan engedményeket kapott, hogy majdnem már az állam fizet nekik, hogy ugyan már telepítsenek egy gyárat. 2500 munkahely persze nagy szó, de valahogy mégis benne van az emberben, hogy míg a nagyberuházóknak a segge fényesre van nyalva, addig a kis- középvállakozásokat kizsákmányolják az adóterhekkel és az adminisztrációs kötelezettségekkel(ld. másik cikk). Valahogy meg kellene találni végre az egyensúlyt.

Virág et. 2008.06.19. 14:17:48

2500 munkahely, az 2500-al kevesebb munkanélküli (ha máshonna megy is át, a korábbi pozícióját is fel kell tölteni). Ennyivel kevesebb segély, ennyivel több plusz bevétel részben SZJA, részben ÁFA terén.

Nem beszélve a beszállítókról, akik szintén zsíros megrendelésekhez fognak jutni.

Ehhez képest az adókedvezmények nem nagy ár szerintem.

Én Hancock-szindrómától azért nem tartok, mert azért a német morál kicsit másabb a koreainál. Ráadásul ilyen tapasztalataink vannak már, hiszen nem egy német nagy cég dolgoztat Mo-n.

ultima lazio

A kkv-kel az a baj, hogy nem foglalkoztatnak sok embert és hogy nehéz közülük kiszűrni a mezei adócsalókat, bűnözőket, ügyeskedőket. Ha engedményt teszünk, az a tisztességes vállalkozót is érinti, meg a hurkás nyakú, kopasz X5-ös sz.rházit is, aki az én adómon élősködik meg jár szoliba.

Virág et. 2008.06.19. 14:18:52

Mármint egyenként nem foglalkoztatnak sokat. Összességében a kkv szektor sok embert foglalkoztat, csak ez sok kis cégre el van aprózva.

derelyegrádi szellem 2008.06.19. 14:32:50

"Nem beszélve a beszállítókról, akik szintén zsíros megrendelésekhez fognak jutni."

Ja, ha a fényezést kiszervezik akkor mindeki milliomos lesz a környéken. :)

Bár az autófényezők számára 4.5 milla az piti pénz, úgyhogy nagy tolongás lehet mégse lesz, jó ha találnak valakit, aki hajlandó...:)

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.06.19. 14:33:52

ultima lazio 2008.06.19. 13:58:23
... majdnem már az állam fizet nekik...

Miről beszélsz? Az állam fizet nekik. Készpénzt kapnak.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.06.19. 14:36:14

zsir 2008.06.18. 17:11:28
...Az nem teljesen világos, hogy miért pont Kecskemétre...

Mert ott a kukoricaföld jó lapos. Nem kell lépcsőt mászni.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.06.19. 14:41:25

"zsir 2008.06.16. 16:23:44
...
Ehhez speciális kakaóbiztos páncélautófesték kell."

Tojásbiztos.

Virág et. 2008.06.19. 14:42:36

Mi a baj Kecskeméttel? Gyöngyös vagy Dunaújváros mennyivel jobb? Infrastruktúra van (M5), dugó nincs (ellentétben Bp-vel), szabad helyi munkaerő szintén van és ez a lényeg.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.06.19. 14:50:47

"Virág et. 2008.06.16. 16:50:23
...
A fényezés ára több dologtól függ:

1. az elemek számától. Egy hosszított A8-as értelemszerűen több elemből áll, mint egy Clio. Meg nagyobbakból."

Minden elem 10e, egy kocsi megvan 90e-ből. Nagyobb kocsi, legyen háromszor annyi. De nem 50-szer annyi!

Virág et. 2008.06.19. 15:14:31

Adblock

Egy fenét. Nem tudom, te hol fényeztetsz, hogy elemenként 10e. :) 90e egy egész autóért... :)))) Szép is lenne!

Remélem viccnek szántad, ajánlom, hogy írd be a google-ba hogy autófényezés és nézd meg a garázsboltok árait. Aztán menjél oda egy A8-cal és ámulj, hogy a 25e / elemből hogyan lett 120e / elem.

És ezek garázsműhelyek, nem hivatalos Audi szervíz.

Virág et. 2008.06.19. 15:21:38

De én vagyok a hülye és biztos nektek van igazatok. A 4.5 milliós fényezés a kormányzati korrupció legékesebb példája. Nem az autópályabiznisz, ahol km-enként milliárdok folynak el ki tudja hova.
Nyilván ezért is akar Csányi, Leisztinger meg Demján kiszállni az építőiparból és befektetni a fényezésbe.

Ezek a szemetek azt hitték, hogy megúszhatják, de hála a zugügyvéd élesszemű kommentereinek, nincs menekvés! Egy egész ország a lekötelezettetek. :)

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.06.19. 15:22:46

"Virág et. 2008.06.19. 15:14:31
... Aztán menjél oda..."

Nem megyek. Oda megyek, ahol a jó munkát megfizethető áron mérik.

Virág et. 2008.06.19. 15:23:37

"Oda megyek, ahol a jó munkát megfizethető áron mérik."

Akkor kerüld a fényezőket. Meg az autószerelő-műhelyek 90%-át. A prémium autósokat lehúzzák mindenhol. Nagyon.

2008.06.19. 15:40:34

Virág et. 2008.06.19. 14:42:36
"...Mi a baj Kecskeméttel?..."

Az égvilágon semmi bajom vele, csak Kecskemét boldogul Mercedes gyár nélkül is, Borsodban meg nagyon nincs semmi.

Talán indokoltabb lett volna, hogy az állam az ottani mhelyteremtést futtassa egy kicsit, ha már támogatást ad.

derelyegrádi szellem 2008.06.19. 15:47:47

"Oda megyek, ahol a jó munkát megfizethető áron mérik."

Akkor Miniszterelnöki Hivatalt kerüld.

Virág et.

A fényezés nem egyetlen "bizonyítéka" a kormányzati korrupciónak, hanem csak egy kicsi, mondhatni bolhányi de nagyon jellemző állomása. Az autópályépítkezések, tanácsadók díjai, Bábolna, állam földek értékesítése, 12 millárdos el sem kezdett kormányazti negyed (tudod amit "megállítottak", de tervezőt még ki se fizették, pedig ő az egyetlen aki tényleg végezett kézzelfogható, értékelhető munkát, az más kérdés, hogy az is feleslegessé vált)stb. pont ugyanígy zajlanak.

De lejobban az tetszett amikor miniszternök cége lobbizott (ez saját előadásuk!) a Miniszterlenöki Hivatalnál azért, hogy olcsóbban kapja az áramot. És láss csodát sikerrel jártak. Ha magamnál lobbizok mondjuk én is azzal szoktam, ez tény.:)

Hasat 2008.06.19. 16:24:12

Virág et.!

"A 4.5 milliós fényezés a kormányzati korrupció legékesebb példája."

Nem, de azt is észre kell venni, hogy az egyszerű polgár számára - beleértve a zugügyvéd élesszemű kommentereit is - ez az egyik legmegfoghatóbb ügy, hiszen autófényezéssel elég sokan kerültek már kapcsolatba.
Autópálya-építéssel, metróalagút-fúrással és hasonlókkal kapcsolatban sok, ésszerűnek és szakmainak tűnő indoklással minden beatható a népesség nagy részének.
De hát ez neked is (majdnem) sikerült, az azért-árfelhajtó-hatású-a-közbeszerzési-eljárás-mert-számos-jogszabálynak-kell-megfelelni panellel. :)

Hasat 2008.06.19. 16:35:05

Virág et.!

"A kkv-kel az a baj, hogy...nehéz közülük kiszűrni a mezei adócsalókat, bűnözőket, ügyeskedőket."

Az a sok szemét, csaló kkv. Így hirtelen egy nagy vállalat sem jut eszembe, ahol a korrupció, sikkasztás, vagy bármilyen más, gazdasági bűncselekmény leghalványabb jele is megjelent volna. Siemens, Microsoft, Enron, Mannesmann, K&H, és még sorolhatnám, mind-mind makulátlan nagyvállalat.

ultima lazio 2008.06.19. 17:39:45

Virág et: A KKv-kal kapcsolatban te is azt a szánalmas álláspontot képviseled, hogy abból kell kiindúlni, hogy mint csaló-svindler kereskedő. Mi az hogy kevesebb embert foglalkozttatnak? Ez így nem igaz, a KKv szektor több embert foglalkoztat mint a nagyvállalatok. Úgyanúgy járna adóteherkönnyítés a KKV-nak, és ezt azon az alapon nem lehet kétségbe vonni, hogy ott milyen sok a bűnöző. Már nincs több bőr, amit róluk le lehetne húzni. Arról nem is beszélve, amikor tavaly az ÁFA- visszatérítésekkel csúszott indokolatlanul hónapokat az APEH. Ne érts félre, semmi bajom azzal, ha a mulitknak nyaljuk a seggét, lehet, csak közben akkor a KKv-okat nem kellene ellehetetleníteni. Ma ha az APEH vagy a VPOP rászáll valakire, nincs az a cég ahol ne találhatnának valamit. Bármit. Nem lehet 100%ig betartani minden törvényt, mert akkor be kellene zárni. És innetől kezdve a hatóság kezében van az ember, csak remélheti hogy nem szállnak rá.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.06.19. 19:04:48

"Hasat 2008.06.19. 16:24:12
...
Autópálya-építéssel, metróalagút-fúrással és hasonlókkal kapcsolatban sok, ésszerűnek és szakmainak tűnő indoklással minden beatható a népesség nagy részének."

Azért ha belegondolok... Egy kilométer autópálya az kétmilliárd forint. Akkor egy tíz méteres sáv az egyik irányban tíz millió. Mondjuk két sáv egy leállósávval tíz méter keresztirányban, azaz egy négyzetméterre százezer forint jön ki. Szerintem egy talicskával és lapáttal több mint napi egy négyzetmétert megcsinálnék.

A metróalagutat nem vállalnám kézzel, de Portugáliában több mint egy nagyságrenddel olcsóbban építik.

Kanadában, ahol ez nagy probléma, egy kátyú betömése két emberrel, célgéppel egy percig tart. És annyira tartós, mint maga az út. Sokkal olcsóbban, gyorsabban és tartósabban csinálják. Nálunk egy brigád napi pár tucatot töm be, és következõ évben megint felfagynak. A kátyúk száma Budapesten állandóan százezres nagyaságrendben van. Azt sosem értettem, Bécsben miért nem látok egyet sem.

Van bármi is, amit nem szarabbul és drágábban csinálnának nálunk, mint máshol?

Hasat 2008.06.20. 07:45:14

Virág et.!

Az alábbi cikk csak most, csak neked:
hvg.hu/itthon/20080618_mentoszolgalat_kozbeszerzes_siemens.aspx

Ismét egy csaló kisvállalat, aki szemét módon belerondít a tiszta közbeszerzési eljárásba.
süti beállítások módosítása