Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

A sales champion és a rasszista mentőstiszt

2008. június 09. - zugügyvéd
Elég érdekes munkaügyi jogvitát tartalmaz az alábbi levél. Egy rasszista megjegyzés elleni tiltakozás miatt mondvacsinált okkal kirúgni valakit bátor munkáltatói húzás. Persze csak az egyik oldal történetét ismerhetjük meg, de ha tényleg táppénz alatt történt a felmondás, az elég komoly jogi hibának tűnik.



Kedves Zugügyvéd,


bár már blogban is leírtam (kétségbeesésemben ) leírom Önnek is az esetet.

2002 óta dolgozom a ………. Zrt-nél mint orvoslátogató. Remélhetőleg gyógyult daganatos beteg vagyok ( a betegségemet a munkába állásom előtt kezelték zömmel külföldön)

A gyógyszergyár mind a betegségemmel mind zsidó mivoltommal az első perctől tisztában volt.

Eredményeim alapján tavaly un "sales champion " lettem,de minden évben az első három legeredményesebb látogató között voltam.A fényképem kint áll az aula falán "akire büszkék vagyunk " felirattal...stb...

Tavaly ősszel új kolléga érkezett hozzánk egy látogatóként is kezdő mentőtiszt.

Miután mind az orvosoknak mind másnak rasszista megjegyzéseket tett rám ezt szóvá tettem először szóban majd írásban is a vállalati levelezési rendszeren.

Érdemben semmi nem történt....csak januárban. Ekkor ugyanis negyed óra alatt kirúgtak.
December végén betegállományba mentem (dec.19)abban az évben először!.

Január másodikán egy sms-el felrendeltek engem és két területi kollégámat Pestre és bár én is és a másik kolléganőm is táppénzen volt ezzel nem törődtek (sajnos fordult elő már ilyen nem egyszer!)

Harmadikán délután háromkor bevezetés nélkül felolvasták a rendes felmondásomat melyben egymondatos indoklás van..."munkaköre megszünt".

A másik két kolleganőm munkaköre maradt bár ez morbid hiszen mindhármunk munkaköre immár egy éve ugyanaz!!!Természetesen azóta felvettek valakit a helyemre.

Miután magamhoz tértem a Helsinki Bizottsághoz fordultam.Ők azonnal vállalták hogy segítenek (számos írásos bizonyítékom van...sajnos).

Táppénzt nem kaptam és kijelentettek a biztosítótól is.A TB-hez is benyújtottam egy kérelmet melyre hosszas várakozás után érkezett éerdemi válasz.Eszerint csak a Bíróság dönthet ebben az ügyben ők nem kötelezhetik a vállalatot arra hogy táppénzt fizessen ( a Sanofi kifizetőhely is)

Arról az apró tényről hogy ki sem rúghattak volna a táppénz alatt...de ki törődik manapság a törvénnyel.Szankció az nincs....hiszen az nem tart vissza senkit hogy a Bíróság majd valamikor tíz éáv múlva hoz valamilyen itéletet.

Február15-én élettársam autóbalesetben meghalt....

A Bíróság immár az ötödik hónapja nem reagál a keresetlevélre érdemben bár a Helsinkitől többször jártak bent érdeklődni.Kértek ideiglenes intézkedést is ...semmi válasz.Mintha a holdba küldtük volna a beadványokat....

A helyzet jelenleg a következő:

sem állásom sem lehetőségem az elhelyezkedésre nincs.Tartalékaim elfogytak és nem fizetem már a számlákat sem....kb két hétig még megélek valahogy majd befejezem mert ez annyira méltatlan és reménytelen hogy fölösleges tovább küzdenem.

Mindössze a megalázottságomat szeretném enyhíteni azzal hogy megpróbálok nyilvánosságot szerezni ennek a történetnek.

Amennyiben érdekli a történet minden iratot el tudok küldeni ...és akkor a nevemet is vállalom.

Üdvözlettel Dr.W.L.

230 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr77510931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.06.10. 23:20:13

dr.justice 2008.06.10. 23:04:49

Ezt is irhatta volna, a per szempontjából nincs jelentősége, de szerintem igy érthetőbb a tényállás.

A faj, felekezet, vallás szerinti megkülönböztetést, ezzel kapcsolatos sértő magatartást a törvények, nemzetközi szerződések nem véletlenül nevesitik, hanem mert ezek jellemző, gyakori helyzetek, amiket egyértelműen minősiteni akarnak. jelen esetben is ez volt a célja. Ettől még más sértő magatartás is elitélendő.

namneman 2008.06.10. 23:22:47

bár kedves cs1 szerintem a kollégám nem tekinti ezt lejáratásnak szerintem egyenesen büszke arra amit tett...legalábbis így hallottam

2008.06.10. 23:27:50

cs1 2008.06.10. 23:11:07
"...és ha a kolléga perelne?..."

Esélye sem lenne. Mivel? Hogy név nélkül szerepelt mint a cég alkalmazottja? Azután meg bizonyitaná, hogy valótlanok az állitások?

dr.justice 2008.06.10. 23:31:46

Zsír

Ezt namneman írta, így rövidre zárhatjuk a témát, hogy miről szól a levél.

"A legszörnyűbb az hogy a rasszista motívum írásban is rögzített és levelekben is benne van...így jobban bizonyítható mint bármi!"

cs1 (törölt) 2008.06.10. 23:37:31

Az egy dolog, hogy valaki esetleg szűk környezetében nevet az egészen az meg egy másik ha ugyanezt valahol a neten látja viszont. (Az egyik megintcsak nem bizonyítható az viszont igen, hogy ezt te itt leírtad és terjesztetted)

Megjegyzem ha én pereltem volna a munkaügyi bíróságon hamarabb hivatkoztam volna arra, hogy rákbeteg voltam amiről tudtak és most, hogy 2 hete betegszabin vagyok lehet, hogy bepánikoltak, hogy visszatért a rák... ez se bizonyítható és csak egy hülye elmélet de látom, ez meg se fordult a fejedben...

namneman 2008.06.10. 23:40:10

dr.justice 2008.06.10. 23:31:46

Az őszi levelezésre céloztam ezzel.Akkor beimerte a főnökség hogy a doldog megtörtént...és a következő mozdulattal a szőnyeg alá is söpörte mint ...
Minden levelet sikerült eltennem és azóta már a Bíróságon van ( pedig hidd el szó szerint mindent elkövettek hogy ne jussak hozzá a levelezésemhez...nos ebben valóban szerencsém volt)

cs1 (törölt) 2008.06.10. 23:40:38

zsir: simán beazonosítható azoknak akik ismerik... (hogy én hány embert ismertem már fel itt a neten... fuhhhh... alig néhány elejtett megjegyzés alapján... és ki tudja hányan ismertek engem eddig fel néhány jelentéktelen információ alapján ... néhányba már én is belefutottam:)

2008.06.10. 23:42:50

dr.justice 2008.06.10. 23:31:46

A rasszista motivum a sértegetésben a kolléga részéről.

Nem pedig az elbocsájtásban a Sanofi részéről.

Mindez nem jelenti, hogy a Sanofi nem felelős azért, ha egyik alkalmazottja ilyesmit megengedhet magának a munkahelyen egy másik alkalmazottal szemben és nem tesz semmit ellene, de ez nem ennek a pernek a tárgya és nem jelenti azt sem, hogy a cég vezetése rasszista lenne.

cs1 (törölt) 2008.06.10. 23:42:50

(olvasd végig a topikot... kor, családi állapot, előző foglalkozás, jelenlegi munkahely stb.)

namneman 2008.06.10. 23:43:21

cs1

Igen naív vagyok és nem trükköztem.Csak az igazat írtam és valóban meg sem fordult a fejemben olyasmire hivatkozni ami nem igaz.

namneman 2008.06.10. 23:48:11

cs1

azért ennyire nem kicsi az ország,mármit hogy beazonosítható...természetesen magára ismerhet de pl ha én olvasnám ezt a topikot ismeretlenül akkor bajban lennék ki is lehet...
Ha bárki olvassa a Sanofinálakkor ők ezt természetesen tudják de neki ezzel nem mondtam újat.

2008.06.11. 00:08:07

cs1 2008.06.10. 23:40:38

A bizonyitási teher a felperesen lenne. Neki kellene bizonyitania, hogy valótlanok az állitások.

cs1 (törölt) 2008.06.11. 00:17:30

Szerintem neki meglennének a bizonyítékai arra, hogy róla ilyeneket terjesztettek -ld. ez a topik, céges levelezés. (a cég nem tudom mit ismerhetett el de hacsak nem vett fel jegyzőkönyvet az orvosoknál valszeg csak azt, hogy igen, tud róla, hogy két kolléga egymásnak ugrott ilyen-olyan indokkal stb. stb.)

Persze ez csak kekeckedés (ld. nem vagyok jogász), egyszerűen jó tudni, hogy ésszel kéne netezni és ennyi adatot olyan emberről akiről ilyeneket ír az ember nem kéne megadni... bőven elég lett volna, hogy "egy kolléga". (ld. megintcsak sok a sallang és hót felesleges volt az az infó is, hogy a volt kolléga hány éves és vannak-e gyerekei)

Lacibetyár 2008.06.11. 00:32:25

Igazán nem kötözködni akarok, de valami miatt meg van győződve, hogy téged nem is lehetett volna elküldeni, mert másik munkakörbe kellett volna helyezni. Kétlem, hogy egy KSZ-ben ez így szerepelne, ez inkább az Ön olvasata.
Úgy látszik, hogy egyfajta küldetés tudata van a gaz multi ellene, aki nem méltányolta az Ön erőfeszítéseit, melyeket az új fiúnak a cég elleni viselkedésével szemben tett.
Ez pedog elhomályosíthatja tisztánlátását, és szerintem erre próbáltunk többen is utalni.
Számomra az egész úgy tűnik, (ha valóban komoly, írott rasszista bizonyítékokkal rendelkezik), ágyúval lő verébre. Célszerűbbnek tünt volna kisebb körben a cégvezetés elé tárni a "megdönthetetlen" bizonyítékokat. Hogy az esetleges levelekre így reagáltak, azt erősíti, hogy a bizonyítékok csak az Ön számára egyértelműek. Erős nyitás után a cég is felveszi a kesztyűt és innen már nincsen visszaút, lesz sárdobálás a rszükről is. Egy ilyen per után a cég esetleg fizet Önnek valamennyit, mert megnyeri a pert. Azonban Ön széles körben erkölcsi győztes soha nem lesz, mert a cég mindig is megmagyarázza, hogy részéről teljesen jogos lépés volt a kirúgás, csak formai hibákat vétett. Érzésem szerint ettől Ön jobban tart, hiszen az alattomosan terjed, nem tud mindenkinek magyarázkodni, mert senkit nem érdekel a szűk családi körön kívül.
Szóval a küldetéstudatos szomorkodás helyett próbáljon újra életre kelni, könnyebben fogja elviselni a hosszantartó per gonoszságait. Célszerű lenne egy újabb ügyvéddel átnézetni a papírojait, a HB szerű jogi képződmémyek sem mentesek a küldetéstudattól. Nekik csak egy elvesztett per, Önnek pedig egy megkeserített élet.
Maradjon a realítások talaján.
A perhez sok sikert, és kitartást.

2008.06.11. 00:45:13

cs1 2008.06.11. 00:17:30
"...Szerintem neki meglennének a bizonyítékai arra, hogy róla ilyeneket terjesztettek..."

Igen, de abban nincs semmi sérelmes a jő hirnevére nézve, ami ne lenne igaz.

Lacibetyár 2008.06.11. 00:32:25

Milyen sárdobálás? Ezt az ügyet tárgyaláson félóra alatt elvesziti a Sanofi.

cs1 (törölt) 2008.06.11. 00:51:56

"Igen, de abban nincs semmi sérelmes a jő hirnevére nézve, ami ne lenne igaz."

Láttad a cáfolhatatlan bizonyítékokat???? (ha igen és tényleg cáfolhatatlan és egyértelmű az persze más!)

Lacibetyár 2008.06.11. 00:54:05

zsir 2008.06.11. 00:45:13
Valószínű az Ön részérte a levélíró által elküldött iratok, leírás alapján mondja ezt. Ha mégis ilyen egyszerű az eset, még inkább érthetetlen ez a fajta panaszkodás. A levélíró esetleg megnyeri a munkaügyi pert, kap végkielégítést, meg egy újabb pert a blogban írottak miatt.
Na mindegy, a világgá kürtölt igazságtalanság miatt a föld forog tovább, a cég pedig nem fog egy csepp könnyet sem ejteni a levélíró miatt. Erre céloztam a hsz.-m második részében.
Mégegyszer sok sikert!

2008.06.11. 02:20:03

Nem láttam semmilyen iratokat, de nyilván itt a blogon erre nincs is szükség. A véleményemet a leirtakra alapoztam.

Attól, hogy az ügy egyszerűnek látszik, még igen sok gondot és álmatlan éjszakát okozhat addig, amig megoldódik.

namneman 2008.06.11. 07:43:35

először is ahogy igértem a Sanofit más országokban is perelik faji és vallási megkülönböztetés miatt.
Íme www.cwnews.com/news/viewstory.cfm?recnum=28685a honlap (ez speciel egy katolikus újság miután itt egy katolikust rúgtak ki a vallása miatt)

de ha beütitek hogy Sanofi discrimination valamelyik google keresőbe több ezer oldal jelenik meg!

namneman 2008.06.11. 08:02:33

Lacibetyár 2008.06.11. 00:54:05

Miután kézhez kaptam és életemben először elolvastam a Kollektív Szerződést magam is meglepődtem.Feketén fehéren az áll benne hogy még továbbképzés árán is helyet kell biztosítani nekem a vállalatnál.Nem kellett értelmeznem...

Újból hangsúlyozom NEM védtem meg a céget!Csak nagyon megbántott engem és általam sok éve ismert embereket (orvosokat) ezért tettem szóvá...
A Sanofi természetesen megkérdezte az orvosokat is (nem nyilvánosan hanem elküldve valaki hozzájuk...bár ezt jóval a történtek után hallottam csak)és miután rájöttek hogy igaz elkenték a történetet engem fenyegetve meg kirúgással(ÍRÁSBAN!)

Hidd el nincs küldetéstudatom! Biztosan nem akarok visszatérni a gyógyszeriparba nem mintha eddig lehetőségem lett volna rá...
Ott ahol ennyire nem az eredmény számít nem is lennék megfelelő...sokkal korábban kellett volna elmennem,úgy ahogy sok régi kollégám tette.
Amit leírtam nem sárdobálás hanem puszta tény.
És ahogyan céloztam rá mások felé is ha ez csak pusztán megtörténik egy orvossal (rasszista felhang nélkül mondjuk azért mert nagy a szeme...)akkor mindenki kígyót-békát mondana a gaz multira...
Így természetesen én vagyok az abnormális sárdobáló stb....

Kedves Lacibetyár,csak egy pillanatra gondolj bele abba hogy a történet igaz (tudom számodra elképzelhetetlen)és engem valóban így és ezért tettek lapátra...

Nem várom azt a Bíróságtól sem mástól hogy megoldja az életemet.A Bíróságtól jelenleg mindössze azt szeretném ha inyitná végre a keresetlevelet és kitűzne egy tárgyalást.

namneman 2008.06.11. 08:05:55

ja Lacibetyár és nem én nyitottam erősen,bevallom becsületesen nem foglalkoztam tovább a dologgal azok után hogy láttam senki nem érdekel...

Január harmadikán a cég nyitott nagyon erősen mikor negyed óra alatt nemlétező indokkal az utcára tett

namneman 2008.06.11. 09:39:43

www.lawyersandsettlements.com/

rossz volt a fenti lin,ez a helyes...bocs

Hasat 2008.06.11. 10:02:38

Namneman!

Szeretnék valamit ismét tisztázni. A fenti hozzászólásban azt írod, hogy miután jelezted a cégnek a problémát, a cég azt kivizsgálta, majd (kvázi megoldásként) megfenyegetett téged a kirúgással.
Ellenben a nyitó posztban azt írtad, hogy a probléma jelzése után érdemben semmi nem történt, hanem januárban, teljesen váratlanul kirúgtak.

Próbálom tárgyilagosan kezelni az ügyet, és nekem eddig valahogy röviden így áll össze:
- felveszik az új srácot
- jelzed a problémát
- a cég utánajár a dolognak, és feltételezhető, hogy találnak is valamit, mert
- a srácnak megtiltják bizonyos szimbólumok használatát a céges autón
- téged pedig megfenyegetnek azzal, hogy kirúgnak, majd pedig
- valóban, ki is rúgnak.

Nos, amit már én spekulálok hozzá: a cég látja a problémát, de azt is látják, hogy igen csak kényes ügy. Senki nem szeret címlapra kerülni diszkrimináció miatt. Ha a srácot rúgják ki, akkor ő csinál problémát, ha téged, akkor pedig te. Ezért inkább megpróbálják elcsitítani, elhallgattatni mindkét felet. A sráccal leülnek elbeszélgetni, és gondolom nem csak a matricát szedetik le az autóról, hanem nyomatékosan felhívják a figyelmét arra, hogy a jövőben nem kellene anitszemita megjegyzéseket tenni.
Téged pedig megfenyegetnek a kirúgással, gondolván, hogy fontosabb számodra a megélhetésed, mint hogy botrányt csinálj. (Talán sejtették a korábbi reakcióidból, hogy neked az a minimum, hogy a srác repüljön.)
De a végén még is kirúgnak, mert talán azt tapasztalják, hogy te nem hagyod (nem fogod hagyni) ezt annyiban, és hát akkor már taktikailag jobb, ha a cég úgy tudja tálalni az ügyet, hogy ez csak egy a kirúgása miatt elkeseredett ember bűnbakkeresése.

Nagyon távol vagyok a valóságtól?

perfect2 2008.06.11. 10:34:45

Egy tapasztalatomat had osszam meg veletek, és hangsúlyozom, hogy nem erre az esetre vonatkoztatom, csak most jutott eszembe, és a gyakorlat és a munkaügyi törvények közti ellentmondást szemlélteti.

A munkavállaló, ha érzi, vagy tudja, hogy kifogás van a munkavégzésével szemben, forr a talpa alatt a talaj, akkor elmegy betegállományba. A legegyszerűbb lélek, aki iskolázatlan és betanított munkát végez, azt is kiírják az orvosok például idegkimerültséggel, mert túl stresszes a munkája. Ezek a betegállományok tipikusan és pontosan 15 munkanapig, vagyis három hétig tartanak. Ugyanis erre az időre nem az eü pénztár, hanem a cég fizeti a táppénzt. Az orvos legfeljebb a munkáltatóval kerülne vitába, ettől meg nem félnek.

Hogy ez a szocializmusból itt maradt szokás vagy nem, azt nem tudom. Mindenesetre ilyenkor a dolgozó nem a munkaadójával, hanem a kollegáival tisztességtelen (háziorvosi segítséggel), ugyanis a dolgozó kollegái által megtermelt haszonból fizetik neki a táppénzét.

Eddig minden ilyen esetben a betegállomány utáni első munkanapon közös megegyezéssel munkaszerződést bontunk. Egyszerűen azt mondom a vélt betegnek, hogy ha nem írja alá a közös megegyezést, akkor felülvizsgálatát kérem a betegségének. Aláírják.

cs1 (törölt) 2008.06.11. 12:07:07

Namneman: szerintem nem szégyen beismerni, hogy bakot lőttél. Már nem is tudom ki írta de nagyon egyetértek vele: hagyd a fenébe a rasszizmust és nyerd meg simán csont nélkül(!!!!) a munkaügyi pert... VAGY... hagyd a sima munkaügyi pert és koncentrálj a rasszizmusra, csinálj belőle oltári felhajtást aztán majd kialakul belőle valami... a kettő együtt viszont oltári nagy bukta lesz... (főleg ha olyan bírót fogsz ki aki rühelli a xarkeverést... aztán mehet a fellebbezés az összes szinten, mehetsz Brüsszelbe stb. stb. aztán majd a családod örököl utánad mindent a per végére)

Megjegyzem biztos vagyok benne, hogy a cég elő fog kotorni olyan bizonyítékokat ami alapján a rasszizmust tutira dobni fogják mint indokot és te leszel a bűnbak (ld. ő mindent megtett ezen felül nem felelős a két alkalmazott közti vitáért, nektek kellett volna elintéznetek egymás között stb.) Max. az lesz, hogy simán bebukják a jogellenes felmondás miatti részt (mert annak ugye minden pontja egyértelműen és kérdés nélkül bizonyítható). (azt remélem elhiszed, hogy valszeg SOKKAL profibb ügyvédeket tudnak majd megbízni mint te)

Egyébként ne menj vissza pszichiáternek... rossz belegondolni...

(plusz szerintem ha egy normális ügyvédhez fordultál volna a Helsinkiék helyett lehet, hogy most nyugodtan aludnál abban a biztos tudatban, hogy nincs veszítenivalód, sima munkaügyi per lesz meghurcolás nélkül ahol kapsz egy láda pénzt amivel kihúzod addig amíg új munkahelyet nem találsz)

tarquin - védőháló nélkül 2008.06.11. 12:21:27

Ha Sanofi lennék, vajon milyen esetben kockáztatnám a pert egy olyan munkavállalómmal, akivel szemben elég jó esélyem van elveszíteni a pert? (És akiről esetleg úgy sejtem, hogy nagyobb az esély arra, hogy beperel, mint arra hogy nem) Kétlem, hogy nem mérlegeltek (hisz még a jogellenes döntést is bevállalták), a végén - tegyük fel -elmarasztalják a céget, kifizetik a bírságot, és még ez sem drága ahhoz, hogy így szabaduljanak meg egy munkavállalótól, és jöhet az örök harag. Hogy megakadályozná a per a jogellenes gyakorlat folytatását? Nem tudom. Ilyen ügyekben nem létezik mediálás (vagyhogyishívják) amúgy? A megegyezés messzebbre vezet, és sajnos - ebből a szempontból - a levélíróé a gyengébb pozíció, de javítható.

"namneman 2008.06.10. 22:47:59
Kedves Zsír,
nem gondoltam hogy mindenki normális hiszen ma Magyarországon tízmillió pszichiáterre lenne szükség" Megértem a kiábrándultságot, de ez túlzás.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2008.06.11. 12:42:11

perfect2!

A betegállománnyal való próbálkozásról már hallottam, de a pontosan 15 napot nem értem. Ha ki akarnak rúgni, akkor mire jó ez? Akkora siker még 3 heti bért kapni?

2008.06.11. 12:49:37

cs1 2008.06.11. 12:07:07

Áruld már el légyszíves, hogy minek menne levélíró Brüsszelbe.

cs1 (törölt) 2008.06.11. 12:53:14

ó, fog ő... még a Pápához is elmegy... amíg bele nem rokkan ebbe az egészbe...

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2008.06.11. 12:56:58

Személy szerint én Zsir javaslatát tartom a legcélravezetőbbnek - miszerint minél nagyobb nyilvánosságot kellene kapnia az ügynek. Valóban jobban félnek a cégek a nagy port felvert ügyektől, még ha ők jönnek jól ki belőle, akkor is. Bár azt mondják, hogy a rossz reklám is reklám, de ezért nem kockáztatnák a hírnevüket, pláne egy óriási konszern esetében.

Az ügyben szereplő kártérítés összege annyira jelentéktelen a cég volumenéhez képest, hogy nincs miért belekeveredniük egy nagy nyilvánosságot szerzett peres ügybe. Ráadásul ez Magyarország. Itt csak a pitiáner felfogású vezetők pozíció, „ki, ha én nem” hozzáállásáról van szó. „Majd én megmutatom, kivel kekeckedj”.

Az ilyenek előbb utóbb belátják, hogy a saját állásukat kockáztatják, ha belebonyolódnak olyan nagy nyilvánosságot kapott ügybe, amelyekben a saját és a cég nevét is meghurcolhatják. Jobb esetben sűrű elnézést kérnek az okozott kellemetlenségekért és fizetnek, mint a köles. Rosszabb esetben csak fizetnek, mint a köles, de repülnek az állásukból ezek a hatalmi mániától szenvedő vezetők, hiszen ők is csak beosztottak, hiába nem akarják tudomásul venni.

Franciaországban pedig már elég régen dúl a kapitalizmus. Ott a magántőke nem ismeretségek alapján működik, ott teljesítmény és profit kell. Vagy jön a haszon, vagy valaki rongálja a cég hírnevét és ezért a haszon csökken, akkor a felelősnek sipirc. A felelős pedig az lesz, akinek a neve széles nyilvánosságot kapott, nem tudott felülemelkedni a problémán.
Ezért megkapja az útilaput.

Egyszóval széleskörű nyilvánosságot neki. Gyorsabb, mint a bíróságok.

2008.06.11. 13:01:14

tarquin 2008.06.11. 12:21:27

"...Ha Sanofi lennék, vajon milyen esetben kockáztatnám a pert egy olyan munkavállalómmal, akivel szemben elég jó esélyem van elveszíteni a pert?..."

Bármilyen esetben. A nyilvánosság az amitől félnek nem a per elvesztése.

2008.06.11. 13:05:54

cs1 2008.06.11. 12:53:14

Azt áruld el, miért írtad, hogy Brüsszelbe menne?

A Pápa nem ott van, meg nem is zsidó.

cs1 (törölt) 2008.06.11. 13:10:07

zsir: na de a cég pont azzal bukik a legnagyobbat ha nem egyezkedik SOS... és én speciel ezt nem értem... többe kerülnek nekik az ügyvédek mint a feltételezett kárpótlás... (hacsak nem irrálisan magas a kért összeg)

Szóval én a cég helyében azonnal fizettem volna és aláírattam volna egy titoktartásit plusz, hogy nem perel az illető... (ha...)

cs1 (törölt) 2008.06.11. 13:15:19

zsir: köszi, megvilágosodtam... (franc... akkor a Vatikánban nem franciául/héberül beszélnek????)

2008.06.11. 13:29:13

cs1 2008.06.11. 13:10:07

Ebben egyetértek, bár nem az ügyvédi költség vagy a kártérítés miatt mert az egy ekkora cégnek nem tétel.

Az, ha lejáratja magát emiatt sokkal többe lehet. Nem azért költenek pénzt reklámra, emberre, autóra, hogy a látogatójuk úgy üljön majd az orvosok gyógyszerészek előtt, mint majom a köszörűkövön.

Lehet, persze, hogy egyezkednek majd közvetlenül a tárgyalás előtt, vagy egyszerűen csak felfújt ostoba hólyagok, ahogyan Gromek megpendítete.

2008.06.11. 13:31:12

cs1 2008.06.11. 13:15:19
"...zsir: köszi, megvilágosodtam..."

Jó, csak szólj azoknak is akiket eddig Brüsszelbe küldözgettél. lehet azóta sem értik.

namneman 2008.06.11. 15:02:23

Hasat 2008.06.11. 10:02:38


ok talán a sok szócséplésben elveszett a lényeg

-a srácot nyár közepén vették fel
-még nem töltötte le a próbaidőt sem mikor megtörtént ami megtörtént
-jeleztem a problémát (szóban majd írásban)
-született egy levél a főnökségtől azaz választ kaptam ,amiben megfenyegettek azzal amivel...
-szóban a közvetlen főnököm is megmondta hogy az állásommal játszom
Ekkor november közepe volt és én láttam hogy nem történik semmi így magam is hagytam az egészet...Rengeteg volt a munka és volt egyéb bajom is.
Természetesen nem kívántam hogy rúgják ki csak azt hogy legyen vége ennek a dolognak.

Azt hogy ezt kivizsgálták csak az idén hallottam az orvosoktól,nekem nem jelezte senki.A fiú által használt kocsiról pedig MOST áprilisban vetették le a jelvényeket...

Engem ezzel szemben január harmadikán kirúgtak.

Mint hallottam más cégek látogatóitól a srác egyenesen dicsekszik ezzel a győzelemmel...

ennyi

Hasat 2008.06.11. 15:10:12

Namneman!

Világos. Nem spekulálok többet.
Viszont már aggódtam, hogy reggel óta nem jelentkezel. Hirtelen két dologra tudtam csak gondolni. A második az volt, hogy a Sanofi még is leült veled egyezkedni.
:)

namneman 2008.06.11. 15:15:28

Gromek 2008.06.11. 12:56:58

Gromek ha tudsz segíteni ebben a széles nyilvánosságban akkor tedd meg kérlek.Pontosan úgy gondolom én is ahogyan Te.Bár több helyre elküldtem a történetet ....

Pontosan fogalmaztál sajnosén nem tudtam ennyire frappánsan leírni.

Valóban nem a Sanofi maga a rasszista hanem pár helyi kiskirály.Igaz ők nagyon.Állítólag a kirúgásom utáni első összejövetelen ki is fejtették hogy a legfontosabb az egy látogatónál hogy nagyon jóban legyen a főnökével...
Az hogy milyen eredménnyel dolgozik nem számít.
Láttam már magam is helyi kiskirályok tündöklését és bukását.Szerintem még az itt dolgozó francia főnöknek sincs gőze sem mi folyik pl az alatta lévő emeleten.

namneman 2008.06.11. 15:21:16

hasat

Nagyon aranyos Tőled! Nem senki nem egyezkedik erre rájöttem.

Nagyon el tud kábítani egy még normális embert is az hogy úgy érzi mindent megtehet hiszen hatalom áll mögötte.

A legjobb szó amit halottam a HB jogászától amikor kijött tőlük a dölyf.Valóban ez illik ide.

namneman 2008.06.11. 15:24:14

zsir 2008.06.11. 13:31:12

külön jogi osztály van ahol főállásban dolgoznak a jogászok...ígyis úgyis kapnak fizetést.
Nem kell hát ügyvédi költséget fizetni

namneman 2008.06.11. 15:30:40

perfect2 2008.06.11. 10:34:45

Egészen két héttel ezelőttig betegállományban voltam így nem két hét volt.

Egészen addig a bizonyos délutánig hal
vány sejtésem sem volt arról hogy ki fognak rúgni.Ha sejtem nem mentem volna fel Pestre.Úgy tudom tavaly is én lettem volna a Sales champion de ezt már nem akarták postumus átadni,de a serleg nálam maradt...
Számomra nem volt semmi jele annak hogy veszélyben van az állásom de lehet hogy vak vagyok.

2008.06.11. 16:07:39

namneman 2008.06.11. 15:15:28

Ajánld fel esetleg Zugügyvédnek (az e-mail címén), hogy küldesz neki egy részletesebb anyagot dokumentumokkal, amit átnézhet és ha érdekes kitehetik a címoldalra (az Indexére). Ha nem, akkor ö ismer más újságírókat is akiket esetleg érdekelhet. Nem ajánlgathatok más nevében, de hátha tud valamit tanácsolni.

A helyi kisvárosi, megyei stb. lapokat feletsd el amit ott csinálnak az nem újságírás.

namneman 2008.06.11. 16:21:43

zsir 2008.06.11. 16:07:39

ok Zsír,ezt fogom tenni.Eszembe sem jutottak a helyi újságok.Magam is csak átlapozom az újságosnál a hírdetéseket.

2008.06.11. 16:22:02

zsir 2008.06.11. 16:07:39
namneman 2008.06.11. 15:15:28

Ja és még egy. Egyelőre csak név/arc nélkül szerepelj a médiában, ha ilyenre kerül sor. Ez nem von le az értékéből, de sok kellemetlenségtől megvédhet.

2008.06.11. 16:24:30

zsir 2008.06.11. 16:22:02
zsir 2008.06.11. 16:07:39
namneman 2008.06.11. 15:15:28


Meg még egy. A Helsinkivel beszélj róla, mielőtt bárkinek nyilatkozol.

tarquin - védőháló nélkül 2008.06.11. 16:49:43

zsir 2008.06.11. 13:01:14

"Bármilyen esetben. A nyilvánosság az amitől félnek nem a per elvesztése."
Gondolom, ezt is figyelembe vették, hogy a jog- és törvényellenes kirúgás nagy port kavarhat. Ha bele lehet keverni a rasszizmust vádját, pláne. Épp ezért nem értem, hogy miért akarnak valakit szinte bármi áron kirúgni az állásából, mint akinek semmi sem drága. (Ma Magyarországon sok minden nyilvánosságra kerül, mégis sok esetben következmény nélkül.)

2008.06.11. 17:06:43

tarquin 2008.06.11. 16:49:43

A legtöbb eset nem kavar port és bíróságra sem kerül.

Azok az emberek, akiknek jó az érdekérvényesítő képessége relatíve könnyen találnak másik munkát és nem éri meg, hogy pusztán az igazság kedvéért pereskedjenek. Ráadásul a "whistle-blowing" nem feltétlenül kifizetődő, ha valakit a specializáció egy szűkebb alkalmazói körhöz köt. Erre levélíró is utalt.

A másik kör akiket ilyesmi érint a képzetlen, kiszolgáltatott, nincstelen emberek, akik meg vagy azt sem tudják kihez fordulhatnak vagy pénzük nincs ügyvédre, pereskedésre. Rosszabb esetben ezek szoktak éhségsztrájkolni, meg a parlament előtt ordítozni tehetetlenségükben.

namneman 2008.06.11. 19:23:19

zsir 2008.06.11. 17:06:43

Pont azért nem fél egy ekkora multi semmitől.A per elvesztése nem gond.Először is mikor??? ez a management már rég nem lesz a helyén mikor véget ér (ha véget ér)

Másodszor amit mondtál - ez egy szűk kör.

Természetesen még januárban voltam pár interjún és az első kérdés az volt miért jöttem el a Sanofitól???Megmondtam az igazat...

Érdekes Zsír de volt olyan aki elhitte (ugyanis valóban mindennek híre megy!!és a mi részlegünk vezetője ezek szerint ismert ezen a szinten is...)

dr.justice 2008.06.11. 19:33:45

namneman

Szerinted miért rúgtak ki ? Ezt még konkrétan nem fogalmaztad meg, vagy elkerülte a figyelmemet. Ez esetben bocs.

namneman 2008.06.11. 21:07:11

Természetesen ami a valódi ok lehet az csak feltételezés a részemről.
Két éve új közvetlen főnököm van.Nem telt el úgy ünnep hogy valami miatt ne zavarta volna meg (zsidó ünnepről beszélek amikor szabin voltam!)és bár udvariasan de oda"rendelt" valahová.Bár ritkán voltam betegállományban (talán tavaly öt napot )de akkor szintén odahívott valahová.
Szinte minden alkalommal volt antiszemita megjegyzése...majd elnézést kért.
Tudta hogy az eredményeim miatt (no meg azért mert valóban szinte a legrutinosabb öreg róka vagyok)nem nyúlhat hozzám.Bár a főnök volt de nyilvánvalóan sajnos a többiek is rám hallgattak.
Tisztában volt vele hogy NEM veszélyeztetem a pozicióját mert soha nem akartam feljebb lépni a ranglétrán.

Csúnya dolog fog következni: bármennyire is megpróbáltam oldani a kisebbségi érzését nem sikerült.(erősen dadogott gyerekkora óta és folyt a víz a tenyeréből...)
Olyan típusú ember aki a főnöke megkéri hogy kergesse végig az anyját az országon és ötméterenként rúgjon beleszó nélkül megteszi...bár mikor ezt egy valóban nagy főnök mondta róla azt is hozzátette hogy lehet ezen pár percet azért habozna.

Nos miután tavaly ősszel megtörtént ami megtörtént kihasználta az alkalmat.Biztosan tudom hogy sem a Sales m.sem a személyzeti vezető NEM tudta hogy rólam van szó.Ezenkívül megtörtént a rendszeres évi átszervezés is (diviziókat vontak össze stb..) és ebben a káoszban úgy gondolhatták ketten hogy nem tűnik fel..majdmire feltűnik már megtörténik...és így is lett.

Nézd Dr.Justice ő is és a div.vezető is szinte tüntetően olvassa a szélsőjobbos lapokat ( és valóban a szélsőjobbra gondolok) Nyilvánosan mesélnek bántó és rasszista vicceket stb...Tele szájjal szidják a kormányt,a cigányokat stb...természetes a zsidók mind gazdag bankárok akiknek a bőrük alatt is pénz van....


Nos azon a bizonyos január harmadikai délután még nevettek is rajtam.Hidd el felkavarodott a gyomrom...

A cég vezetése ezután "összezárt".Bár az is lehet hogy az élettársamnak lesz igaza aki azt mondta hogy az én ügyemmel akarják eltávolítani a div.vezetőt.

Nem tudom...de ez így nagyon aljas és kegyetlen.

Érthető voltam??? ..bocs ha kicsit szétszórva mondtam el
Tavaly ő hozta ide a már sokat említett kollégát...

namneman 2008.06.11. 21:13:31

cs1 2008.06.11. 12:07:07

Csak egy utolsó megjegyzés miután annyiszor elhangzott a részedről.

A Helsinkis ügyvédben egy valóban nagyon kiváló és felkészült jogászt ismertem meg.Biztosan nem találtam volna még hasonlót sem nemhogy jobbat.

Fiatal elhivatott okos és felkészült....ebben valóban szerencsém volt.

Sztárügyvéd esetén sem aludnék jobban hidd el..sőt.

cs1 (törölt) 2008.06.11. 21:56:31

"bármennyire is megpróbáltam oldani a kisebbségi érzését nem sikerült"
... na ez durva volt...

(plusz én soha nem indokoltam meg eddig, hogy miért vagyok szabin, ha elmehettem elmentem, nem kötelező egy főnöknek sem tudnia hacsak az ember nem dörgöli direkt az orra alá... ha viszont direkt utánanézett a zsidó ünnepeknek -merő rosszindulatból- akkor azt nem értem, hogy miért adta ki egyáltalán a szabidat... )

Ügyvéd: nem a sztárügyvédre gondolok hanem egy olyanra aki nem akarná a világot megváltani a gonosz multival szemben csak szépen, gyorsan és fájdalommentesen megnyerni a munkaügyi pert és leszállíttatni neked a pénzt.

namneman 2008.06.11. 23:46:53

cs1 2008.06.11. 21:56:31

Valóban durva volt!Jeleztem is.Bár véleményem szerint az is érdekes hogy egy ilyen embert alkalmaznak egy olyan munkakörben ahol a lényeg a fellépés és a beszélőkészség.Emlékszem olyan esetre mikor nem tudta kimondani a nevét...

Több cégnél volt már és bárhogyan is igyekezett szolgaian végrahajtani az utasításokat valahogy sehol nem ragadt meg....de ez már valóban nem ide tartozik.Mindenesetre eltávolításom az ő ötlete volt.Persze az nem volt durva mert az velem történt...

Miután nálunk KÖTELEZŐ nyáron kivenni a szabadságot augusztusban mert akkor áll le a cég,ezért még a felvételnél jeleztem ezt az igényemet.Akkor kiváló főnököm még egészen más cégnél dolgozott.

A zsidó ünnepek ősszel vannak és soha nem dolgoztam ilyenkor.Éppúgy ahogy általában Karácsony napján sem dolgoznak ebben az iparban...
Nos ne hidd hogy egyedül voltam ezzel hiszen 70% a a dolgozóknak máskor is vett ki szabadságot ahogyan én is.
Mint említettem soha nem szállt szembe velem nyíltan,nem...de az a típusú a mai világban "túlélő" okos ember akinek soha nem szabad hátat fordítani.

Szerinted egy másik általad normálisnak itélt (a Te kifejezésed!)ügyvéd rá tudta volna venni a Bíróságot a tárgyalás kitűzésére????
Nincs semmi világmegváltás.Van egy időben benyújtott rendkívül precíz és alapos keresetlevél a Munkaügyi Bíróságon.Megmutattam általam ismert munkaügyi bírónak és azt mondta le a kalappal ...tuti nyerő...ha !!!kitűzik a tárgyalást...majd a következőt stb...

Milyen világmegváltásról beszélünk???

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2008.06.12. 09:28:06


Azt kellene mindenekelőtt eldöntened, hogy tulajdonképpen mit vársz, mit szeretnél elérni?
Személyes bosszú, a téged ért igazságtalanság miatt, vagy reménykedsz benne, hogy valami jövőkép van még a dologban?

Én mindkettőről lebeszélnélek. A bosszú megmérgezi az életedet, soha nem fogsz tudni kikeveredni akkor a rossz élmények hatása alól. Mindenek előtt a jövődre koncentrálj, s közben ha jut rá időd, mivel a dolgot amúgy is elindítottad már, az, ha lassan is, de haladni fog a maga útján.

A volt cégeddel kapcsolatos jövőképről is lebeszélnélek. Ezt a dolgot, a velük kapcsolatos élményekkel együtt, le kell zárni. Fontosabb dolgaid vannak most. Ezerrel keress most magadnak bármilyen állást, hogy az ideiglenes pénzügyi nehézségedből kikecmereghess.
Közben ezen idő alatt, ha már valamennyire talpra álltál, már ez önmagában önbizalmat fog adni, rájössz, hogy mennyire felül tudsz emelkedni ezeken a dolgokon az idő távlatában.
Nem én találtam ki ezt a mondást: „Az idő mindent megold”.

Ha amellett döntesz, hogy a nagy nyilvánosságot választod, mindenképpen a televíziót ajánlanám. Nagy nézettségű műsorokban. Fókusz, Napló stb. Az is javallott, hogy ne ezzel legyen tele az országos média, mert elveszti hitelét. Nem kell mindenhová szaladgálnod, egy, de népszerű hely legyen az, ahol előadhatod a problémádat, elmondhatod a sérelmeidet.
Gondolj viszont arra, hogy az a műsor meg fogja kérdezni a másik felet is, hogy ne egyoldalú legyen a tájékoztatás. Felkészültél-e rá, hogy mit mondhat a másik fél az állításaid igazságtartalmáról? Megcáfolhatnak-e, van-e más dolog is a tarsolyukban, ami ellened szólhat? Félő, hogy a nyilvánosság előtt fenyítenek meg egy esetleges rágalmazási, hitelrontási perrel, ha nem tudod az állításaidat igazolni.

Ez mind, mind közrejátszik.

namneman 2008.06.12. 09:59:42

Gromek 2008.06.12. 09:28:06

Tökéletesen igazad van Gromek.Valóban állást kell keresnem,a baj csak az hogy nincs.Nem túlzok élettársam haláláig legalább 15 interjún voltam.Most már mióta elhatároztam nyilvánosságra hozom a történetet nem is keresek...egyébként is vissza akarok térni a szakmába.

Nem érzek magamban erőt ahhoz hogy ha lenne is valamilyen orvoslátogati állás előlről kezdjek mindent azzal a biztos tudattal hogy teljesen mindegy hogyan teljesítek.A munka egyre megalázóbb és kimerítőbb ezen a területen hidd el.Régen csinálom tudom mit beszélek.

Amiben a nyilvánosság segíthet a korrekt lezárása a történetnek.Ezért teszem nem magamutogatásból.Ja és nincs bennem bosszúvágy ...nem is haragszom senkire.Egyszerűen sürget az idő és biztosan nem tudom kivárni azt az időt ameddig a Bíróság dönt. A többi a Sanofi ellen indított munkaügyi per hosszú évek óta az elsőfokon vergődik.

Nem azért írtam és kerestem meg minden tv-t hogy szenzáció legyen hanem azért hogy legalább egy legyen olyan bátor és merje közölni.Természetes hogy megkérdezik a másik felet is.Nem gondolom hogyha a valóságot mondják lenne ellenem bármi,de mindenki azt mond amit akar.Amit én akár itt akár máshol elmondtam a színtiszta igazság és amit nem tudok bizonyítani azt nem is mondtam.Ha az igazság közlése rágalom akkor legyen.

A Sanofi részéről többször fenyegettek már meg pl. az első januári egyeztetésen büntetőperrel is amennyiben szóba hozom a rasszizmust.Nem kétlem hogy egy ekkora gyógyszergyárnak korlátlan eszközkészlete van az érdekérvényesítésre...ésfog is élni vele.

Ettől függetlenül nem félek...az ilyesmitől soha nem ijedek meg.

namneman 2008.06.12. 10:01:46

Ja és Gromek!Az idő azért nem old meg mindent (tapasztalatból beszélek)

Valóban érzem és tudom hogy a jószándék vezérel! Köszönöm!

cs1 (törölt) 2008.06.12. 10:04:37

"Valóban durva volt!Jeleztem is."

Ezt normális helyeken úgy hívják, hogy itt egy xarkeverő aki bizony sunyi módon elkezdte fúrni a főnökét... (még akkor is ha nem alkalmas a munkájára... mert ezt ugye nem neked kell megítélned mert ezzel annak a munkáját is minősíted aki a főnököd felvette - HACSAK a cégnél nincs olyan értékelési rendszer amiben nem csak fentről lefelé hanem lentről felfelé is lehet/kell értékelni... mert ha van az más, akkor visszavonom a fúrás dolgot)

(nekem is volt olyan főnököm aki alkalmatlan volt a feladatára... kivártuk, kirúgták... az, aki felvette...)

cs1 (törölt) 2008.06.12. 10:11:28

(nekem ezzel a posttal kapcsolatban végig az az érzésem, hogy valami vicc... és nem a témája miatt mert az igazából érdekes... hanem a stílus miatt amit namneman képvisel... valahogy amikor az ember olvassa egy síró ovis ugrik be aki az ovónéninek panaszkodik amiért valaki meghúzta a haját aztán a végén még őt állították a sarokba mert mindenkinek elege lett az állandó panaszkodásából... valószínűleg tényleg meghúzták a haját és tényleg rá kellett szólni a másik gyerekre is és tényleg disznóság volt őt állítani a sarokba mialatt a másik egy ejnye-bejnyével megúszta de a panaszkodás stílusa miatt az ember a végén inkább a panaszkodót csapja le mert annyira idegesítő... Vannak áldozat típusú emberek akikre rá van írva, hogy rúgj belém...)

namneman 2008.06.12. 10:11:33

cs1 2008.06.12. 10:04:37

Akárhogy is én mindenképp szarkeverő maradok a szemedben.Mióta fúrás az ha egy igazságtalanul kirúgott alkalmazott egy internetes site-on névtelenül elmond bizonyos tényeket ....azt is névtelenül???

Merthogy soha nem mondtam ilyesmit hivatalosan ameddig ott dolgoztam.SŐT és ezt tudja mindenki számtalan támadás volt mind a mostani mind a régebbi főnököm ellen és bizony volt hogy engem hivatalosan is megkérdeztek.Megvédtem mindkettőt!Bármilyen hihetetlen...ebből is látszik hogy egy született lúzer vagyok.

namneman 2008.06.12. 10:15:18

Ja és akkor bele is kell rúgni a mai erkölcsök alapján.Alaposan és nagyot!

Látom bármit írok marad az eredeti és kétségkívül jól hangzó elméleted a panaszkodó síró ovodásról...a szarkeverőről stb...

Éerdemes egyáltalán foglalkozi a tényekkel?

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2008.06.12. 10:41:43


Alapvetően optimista ember vagyok.

Bármilyen rossz, kilátástalan helyzetben voltam valaha is, valahogy az utolsó pillanatban, megmagyarázhatatlan módon valahogyan mégis megoldódtak a dolgok. Először kis léptékben. Nem mindjárt azonnal minden. Csak a legégetőbbek, a legszükségesebbek. Csak, hogy talpon tudjak maradni. Erre lehet építkezni.

Az, az érzésem, hogy görcsösen csak a szakmádra koncentrálsz, közben megélhetési gondjaid vannak. Lassan éhezésről beszélsz. Kétségbe vagy emiatt esve.

Erre kellene – áthidaló megoldásként – egy átmeneti, bármilyen, ideiglenes állás, csupán a létfenntartásért.

Ha ezt nem látod be, akkor alámerülsz. Elsüllyedsz a saját sajnálatodban, de a gondjaid nem fognak megoldódni.

Muszáj valahol kompromisszumokat kötni...

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2008.06.12. 10:43:48


cs1-nek mondom:

Nem mindenki tudja szabatosan, jól megfogalmazva előadni a problémáját.
Azt feltételezed, hogy ez egy kamu beírás, semmi alapja nincsen.

Ühüm, még ez is meglehet. Akkor mi van? Szereztünk egy embernek szép pillanatokat, esetleg egy jó napot, amikor érezhette, hogy rá figyelnek, segíteni próbálnak neki. Már ez is elősegíthette a problémájának lerendezésében. Mert esetleg mi volt a problémája? Az, hogy nem figyeltek rá.

csutkababa 2008.06.12. 12:37:45

namneman
Átmeneti megoldás lehet, ha bármelyik önkormányzatnál, ahol központi ügyelet van, vállalkozó intézésében, adatokat kérsz, ki csinálja az ügyeletet,és elmész ügyeletes orvosnak.
Számlaképesnek kellene lenned hozá, ÁNTSZ engedély, végzettségi doksik, eü. alkalmasság, és kész.
Óradíj nagyon változó. 1000-2500 HUF körül van, és talán a legszükségesebbekre elég.
Megértem a problémádat.Mindet.
A volt férjem révén ismerem ezt a dzsungelt, a régióvezetőtől a sales managerig és country managerig.

namneman 2008.06.12. 14:06:54

csutkababa 2008.06.12. 12:37:45

kösz csutkababa.Egyébként ez valóban egy járható ötlet.
Az a baj hogy nem akarok egy bizonyos szint alá menni mert ennyi "jókedv" márnincs bennem.

Akkor Te tudod hogy nem kitaláció az egész miután gondolom ráismertél....
Csók

namneman 2008.06.12. 14:11:41

Gromek 2008.06.12. 10:41:43

Igazad van kedves Gromek.Alapvetően a szakmámra koncentrálok.Máshoz ugyanis nem értek.

Nem sajnálom magam csak elfáradtam és nem azért írtam meg mert nem hallgat meg senki...azért írtam meg mert szerintem a történet nem egyedi és ma velem holnap mással történik meg(adott esetben rasszista beütés nélkül akár)és a végén teljesen természetessé válik hogy a munkáltató azt tesz a munkavállalókkal amit csak akar...ez jó valakinek?

tarquin - védőháló nélkül 2008.06.12. 14:57:05

"és a végén teljesen természetessé válik hogy a munkáltató azt tesz a munkavállalókkal amit csak akar...ez jó valakinek?"
Következő lépésben valószínűleg az ex-főnit rúgják ki, mert nem kell a botrány. Ő sem fog állást találni, mondjuk,és benne lesz nyakig. A cég megszabadult az egymással megegyezni nem tudó munkavállalóitól, és megy minden tovább, és ezt a gyakorlatot addig folytatja, amíg nyer vele. (nem a pernyerésre gondoltam) Akkor ez az egész műsor mégis kinek jó? Mondom ezt úgy, hogy namneman minden egyes szavát elhiszem, és már zsigerből utálom a sanofit. De annyira nem bírok naív lenni, hogy azt gondoljam, hogy majd ettől a munkaügyi pertől megváltozik bármi is. Pláne, hogy jó irányba. Ha a Sanofinak a jövőben (anyagi, erkölcsi stb.) kára származik abból, hogy az alkalmazottai nem tudnak együttműködni, vajon mit fog csinálni?
Dr._Grétsy_Adblock_júzer: Kérlek, mondd már meg, a naív az milyen i?:-)Mindig akadnak ezzel gondjaim, ugyebár, mint azt már megszoktam, míg mások előtt ott magasodik a hozzászokás nemes feladata.:-)

namneman 2008.06.12. 16:07:44

Mindenkinek köszönöm a hozzászólását.

Nagyon tanulságos volt annak ellenére hogy eredeti szándékom csak a nyilvánosság figyelmének felkeltése volt.

Lehet hogy nem fogalmaztam szabatosan és szubjektív is voltam de ezt nézzétek el nekem.

Gondolom a hozzászólók tükrözik a társadalom véleményét is ha százalékosan nem is pontosan.

Szintén köszönöm a sok jószándékú és okos tanácsot.

Üdvözlettel Dr.W.L.

DrSzöszi 2008.06.12. 16:08:18

Az érzelmi részére a dolgoknak nem szívesen reagálnék, én is úgy érzem, hogy a levélíró kissé túl nagy hangsúlyt fektetett a magánjellegű - vélt vagy valós - sérelmeire, itt pedig sokan épp arra voltak vevők. Ezzel kapcsolatban azonban az igazság "odaát" van - agyis fogalmunk sincs a valós motívációkról etéren. Érzésem szerint a posztíró "túlreagál", és nem hiszem, hogy a valós ok a rasszizmus lenne, de nem tudhatom, ez csak egy érzés.

Ami viszont - ha a leírás tényszerű oldala stimmel - biztos: adva van egy jogellenes rendes felmondás.

Két okból jogellenes:
1. Betegállomány alatt történt
2. Az indoklás nem volt valós - a munkakör megszűntetésére (vagyis átszervezésre) hivatkoztak, majd felvettek valakit ugyanazon munkakörbe. (Csak jelzem: az, hogy mások ugyanazon munkakörben tovább lettek foglalkoztatva, semmit nem számít, ettől nem jogellenes - ha van 10 azonos pozícióm, és ebből egyet akarok megszüntetni - az tök OK, azt rúgok ki, akit akarok, egészen addig míg nincs bizonyíthatóan diszkriminatív oka.)

Ehhez képest a Helsinki Bizottságnál van az ügy, ahol nem foglalkoznak szimpla jogellenes rendes felmondásokkal.

Vagyis az ügy valószínűleg a diszkriminációra való hivatkozással indult, a munkavállaló megkülönböztetésére alapozva... És nem is a felmondást, mint aktust támadja, hanem a megkülönböztetés miatti kártérítést kéri.

Miért történt ez egy ennyire egyszerű (ld fent) jogellenes rendes felmondás esetében?

Én azt gondolom, hogy feltehetően azért, mert a munkavállaló elmulasztotta a 30 napos keresetindítási határidőt. (Ha a rendes felmondást akarom támadni, akkor az intézkedés megtételétől számított 30 napon belül van erre lehetőségem) Ezért pedig most más indoklást kell találni.

Namneman, mi a kereseti kérelem jelenleg, illetve 30 napon belül történt-e a keresetbeadás?

Ha a fenti logikám hibás - akkor nem értem, hogy egy ilyen egyszerűen bizonyíthatóan jogellenes felmondás ügyében mit szeretnél a HB-tól. Ez egy szimpla ügy lenne, 2 tárgyalást sem élne meg.

(Az, hogy arról, hogy felvettek helyette valakit, csak később szerzett tudomást, a 30 napos határidőt nem befolyásolja. - Ez egyébként szerintem logikátlan és helytelen - hiszen amíg erről nem tud, a munkavállaló hiheti, hogy valóban leépítés volt... - de jelenleg ez a törvény és a következetes bírói gyakorlat is.)

namneman 2008.06.12. 16:37:16

Időben indult a keresetbeadás.A harmincnapos határidőn belül.Ennek ötödik hónapja.
Beadtunk egy ideiglenes végzés iránti kérelmet is kb egy hónapja.

A HB a jogi képviseletemet látja el.Ezeket természetesen leírtam már többször is de valóban elveszett a lényeg hiszen rengeteg a hozzászólás is.

Talán túlreagáltam.Valóban érdekes helyzet a legjobb dolgozóként betegállomány alatt negyedórán belül az utcára kerülni úgy hogy még gúnyosan mosolyognak is rajtad.Mindez azért mert szóvá merted tenni a rasszista megjegyzéseket.
Valóban nevethettem volna velük együtt...hiszen jelenleg CSAK a megélhetésemet veszítettem el és nem az életemet a származásom és vallásom miatt.

DrSzöszi 2008.06.12. 16:54:58

Namneman,

ne haragudj, nem bántásból mondom, de megint túlreagálsz.
Nem arra gondoltam, hogy nevethettél volna velük.

Hanem arra, hogy

"hiszen jelenleg CSAK a megélhetésemet veszítettem el és nem az életemet a származásom és vallásom miatt."

Fix tényként kezelsz valamit, ami LEHET.
Tökéletesen biztos vagy benne.

Megmondom őszintén, hogy elég sokat dolgozom nagy multi-jellegű cégekkel, de soha nem találkoztam olyannal, hogy rasszista okok miatt kirúgjanak valakit.

Láttam olyat, hogy a munkatársak közt ment a duma, adott esetben gázos is stb.
De nem láttam olyat, hogy EZOKBÓL bárkit kirúgtak volna.

Mondom, ne tudhatom, lehet, hogy Te vagy az első ilyen eset.

De szerintem arra is van esély, hogy egészen más okok legyenek.

Köszönöm egyébként,de végigolvastam a hozzászólásokat, sőt, hozzászólások nélkül is érthető volt számomra, hogy a HB a jogi képviseletedet biztosítja. (Nem ő látja el amúgy, hanem ő biztosítja azt, aki ellátja, de ne menjünk bele ilyen apró nüanszokba.)

Azt azonban nem írtad sehol, hogy valójában mi a kereseti kérelem.

De akkor ezek szerint a rendes felmondás jogellenességére hivatkoztok. És mit kértek?

Egyébként ebben az esetben tök mindegy, hogy rasszista, vagy milyen oka volt a felmondásnak - ha jogellenes volt, tök mindegy, hogy mi volt a motiváció.

Ideiglenes kérelemként ilyen esetben csak a munkába történő visszahelyezésed tudom elképzelni.

DrSzöszi 2008.06.12. 17:05:05

(Ne haragudj, tényleg lehet, hogy ezért rúgtak ki... Csak pár munkahelyen már körbenéztem szakmámból eredően, és tudom, hogy a munkavállalók néha mekkora baromságokat tudnak hinni. Utoljára egy lány elsírta nekem, hogy szerinte azért rúgta ki a főnöke, mert ő túl szép, a főnöknő meg féltékeny rá... Közben személyesen voltam jelen, amikor felháborodott kollegái szabályosan követelték a főnöktől a kirúgását a stílusa, állandó hibáii stb miatt - a főnök meg próbált ellenállni, aztán beadta a derekát.

Ezzel nem azt akartam mondani, hogy bizonyára elviselhetetlen vagy, vagy rosszul dolgoztál, vagy bármi ilyesmi.

Csak azt, hogy - szigorúan beleértve jómagam is - az ember nem mindig képes kívülről látni akár saját magát, akár a saját helyzetét. És ilyenkor nem biztos, hogy látja a valós okokat.)

namneman 2008.06.12. 17:19:49

ok megpróbálom bemásolni ide a sanofi egyiptomi esetét.
Ott egy keresztényt rúgtak ki azért mert keresztény...az hihetőbb???

Sokszor kérdeztük meg hogy miért?? de a válasz mindíg az a cinikusan ismételgetett mantra volt hogy "munkaköre megszünt"

Ha elviselhetetlen lettem volna akkor úgy szabadulnak meg tőlem ahogy más SZÁMUKRA elviselhetetlen embertől.Azaz megkérik menjen el és adnakpár hónapot az álláskeresésre.Amennyiben kifogás van a MUNKÁJA miatt általában fegyelmivelvagy indokkal szüntetik meg a munkaviszonyát(több ilyen eset volt)

Nem látok rémeket és hidd el csak azért mert nem került nyilvánosságramég nem biztoshogy más esetben megtörtént vagy sem.
Sok éve magam voltam egy olyan interjún ahol a cégvezető feketén-fehéren rákérdezett a származásomra majd közölte hogy zsidókat nem vesz fel...de ez szóban zajlott és megvontam a vállam...
Az is gyógyszergyár volt.

Jelen esetben ki akartak tolni velem és magamat is hibáztatom mert nem érzékeltem a felém áradó gyűlöletet.Pontosan tudták hogy milyen nehéz helyzetbe hoznak....láttam hogy a nagyfőnök úgymososlygott mint egy jóllakott macska.

Remélem átmegy az újságcikk az egyiptomi esetről


Home Page >> News Articles >> Employee Discrimination against a High A..
Employee Discrimination against a High Achiever
February 9, 2008. By Julia Browne RSS Del.icio.us Seed Newsvine Facebook

Brooklyn, NY: Gehan was one of only three Christians employed by a leading American pharmaceutical company in the Middle East. His superior made it clear, however, that he wanted no Christians on his team and over three years Gehan was subjected to systematic employee discrimination, ending in the loss of his job.

"Originally I was a physician but I'd suffered a disability which limited the use of my left hand," says Gehan. "I was hired by this large company as a senior sales representative in 1996, starting in Egypt for seven years, and then transferred to Dubai.

"In their Anti-Harassment and Anti-Discrimination Policy handbook, they claimed they'd treat all employees the same but my case proved the contrary."

Discrimination against Gehan fell into three categories-unequal pay, unfair treatment and failure to promote. "When I transferred from Cairo to Dubai it didn't take long for me to realize I was getting paid the same salary as a newly-hired junior medical rep," Gehan says. "When I asked my direct supervisor about this, he replied, 'you accepted', but I didn't know mine was the salary of a junior. Wages in Dubai are seven times higher than in Cairo, so they refused to give me a raise.

"Then I was nominated for a promotion in 2006 by the company's general manager but my direct supervisor denied me. Because I'm Christian, he said, and because of my behavior I don't deserve it."

Despite the religious bias against him, Gehan was recognized as the top achiever in the
Gulf region. "My sales target was one million and I exceeded it by more than $700,000," he says. "At the same time, a colleague failed by 35 percent but there were no negative claims against him. He's Muslim.

"Since they couldn't find a business reason to fire me they chose behavior. They said I didn't respect one of the chief pharmacists in one of the hospitals. I spoke to that pharmacist but he was far from angry. He said to me, 'You're one of the best' and he was ready to witness against the lie of my direct boss. I have a letter signed by this pharmacist with me now."

Other letters citing behavioral issues were brought forth against Gehan. He appealed to the president of the company's European office asking for help but received only a curt directive to manage the issue with his direct boss in Dubai and Egypt. Even less assistance came from the regional sales manager and human resources department. Instead, he was told to sign an admittance of negative behavior, which he refused to do, then wait ten days for the decision.

The stakes were shocking to Gehan and his family. "If I did not sign the paper I would have to leave Dubai right away," he says. "My visa was directly linked to my job and my wife would also lose her job and country, and my two daughters would have to leave school immediately and not wait until the school year was out. At this point I was already very shocked. I told them I would think about it and every day they called me to come and sign this false statement.

"In the end, not only did they fire me, but my visa was revoked immediately and they didn't allow me the right or time to look for work in another country. The termination letter cited two causes--failure to comply with the behavior code outlined in the company handbook, and it claimed I didn't accept the warning letter, meaning I was willing to sign but not admit any wrongdoing.

"I had to leave Dubai right away. My wife was pregnant at the time and she miscarried from shock of my being fired.

"But they didn't expect me to go to America and complain. I called the discrimination hotline at the corporate office. They said it was very serious and promised to investigate. In the end the European head was fired to rectify the situation. And now they've hired two Christians in top positions to correct the statistical imbalance. I know, however, that if I was an American, this wouldn't happen to me."
Discrimination Legal Help
If you feel you have been discriminated against, please contact a lawyer involved in a possible [Discrimination Lawsuit] to review your case at no cost or obligation.
[MORE NEWS ARTICLES]


Search 10,000 recent
cases and settlements
Home
Lawyers wanting to advertise for Discrimination: Race, Gender, Religion, Age, Disability etc. cases sign up here.

Lawsuits:
In the News

Services:
Free Newsletters
Email this Page to a Friend


FAQ | TOS | Privacy | Disclaimer | About OLM | Contact OLM | Press | Advertise | Link to OLM | Site Map

© 2001-2008 Online Legal Marketing Ltd. All rights reserved.

namneman 2008.06.12. 17:21:09

átment az eredeti cikkben fotó is van stb...ha érdekel mailcímre elküldöm de ide nem tudom feltenni

DrSzöszi 2008.06.12. 17:30:17

"nem került nyilvánosságramég nem biztoshogy más esetben megtörtént vagy sem."

igaz, de nem a nyilvánosságra gondoltam, hanem a személyes tapasztalataimra.

"Sok éve magam voltam egy olyan interjún ahol a cégvezető feketén-fehéren rákérdezett a származásomra majd közölte hogy zsidókat nem vesz fel..."

tudom, hogy ez nem vigasztal, de velem viszont megtörtént fordítva, kedvesen, de közölte, hogy hm, hát másra számított, és ő olyat szeretne. ez persze más, pozitív diszkrim,és részben érthetőbb is, de azért nem esett jól, na. (a nevem alapján sokan, főleg a külföldiek, azt gondolják, hogy zsidó vagyok, viszont a fizimiskámból - világos haj, kék szem stb- eléggé úgy, hogy nem. hát rákérdezett, én meg mondtam, hogy nem. erre ő is mondta, hogy akkor nem...:)

Szóval az tény, hogy pro- és kontra sokaknak számít a származás, ezt elhiszem, csak tudod, fura, hogy évekig semmi, aztán bummmmm. Olyat én is láttam már, hogy nem vesz fel, az más.

És most elolvasom a cikket.

namneman 2008.06.12. 17:35:15

Elhiszem hogy nem tapasztaltál.Ha nem velem történik magam sem hinném el ...

namneman 2008.06.12. 17:39:03

Ja és valóban évekig semmi nem történt,bár két éve már elkezdődött a piszkálás (az új főnököm kinevezésével)..de most ősszel mikor kellemesen szélsőséges nézetű új kollégámmal megtörtént az "összecsapás" kiborult a bili...
Olyan levelet írt a div.vezetője hogy kikerekedett a szemem.Azt gondoltam már akkor is hogy hülye ez a.....hogy ezt le is írja...
És ez volt a megtorlás.

DrSzöszi 2008.06.12. 17:40:12

"Ott egy keresztényt rúgtak ki azért mert keresztény...az hihetőbb???"

Nem tudom, hihetőbb-e, ott nincsenek tapasztalataim. Mondjuk megjegyezném, hogy jelenleg azért a kereszténység ITT nem államvallás, és szerte a világon kevésbé agresszív... Szóval igen, picit hihetőbbnek tűnik, mert állami jellegű támogatás van mögötte. Én azt gondolom, ott a bíróságtól nem várható objektív ítélet ilyen ügyben. Itt talán - remélem - hogy igen.


Elolvastam egyébként.

namneman 2008.06.12. 17:46:58

Én itt sem hiszek az objektivitásban.Hacsak az itteni reakciókat nézem már az is elgondolkoztató volt.

Abba bele sem mentem hogy magam is átestem azokon a diszkriminatív helyzeteken amilyenen ez az egyiptomi orvos.De hát mint tudjuk a diszkrimináció egyforma attól függetlenül hogy ki ellen irányul.Szóval nekem is többet kellett teljesíteni,szabadságot kellett kivenni...ezzel szemben más minden további nélkül lógott stb...
Kösz hogy elolvastad és időt szántál rá!

DrSzöszi 2008.06.12. 17:57:53

Nézd, sajnos teljesen objektív ítélet soha nincs. Az ítéletet egy (vagy 3) ember hozza - ember pedig nem lehet objektív.
Én csak arra utaltam, hogy itt nem mindenki, értelemszerűen nem minden bíró egyirányba nem objektív - míg ott várhatóan igen, plusz itt a bíró "nem objektivitása" nincs államilag megtámogatva.

Én nem hiszem azt, hogy a magyar bíróság (ha mint testületet nézem) rasszista lenne, és ezért ne ítélné el azt, aki rasszista döntést hoz. Nyilván van rasszista bíró - is. Ezen nem lehet segíteni.

Azt azért vedd figyelembe, hogy az itteni reakciók nem mérvadóak.

A feléd negatívak nagyrésze nem abból indult ki, hogy tök OK rasszistának lenni, hanem abból, hogy nem biztos, hogy a rasszizmus az ok.

De ők nem látták a bizonyítékokat, amiről beszélsz.

Tehát feltehetően bizonyítékokkal meggyőzhetőek lennének.

(Nem mindeggyre célzok. Ő nem. De a többiek szerintem nagyrészt igen. Mindeggy meg szvsz nem bíró. :)))

DrSzöszi 2008.06.12. 18:00:24

És ismétlem, elsősorban nem az az ügyed lényege, hogy volt-e rasszizmus, ez volt-e az indok.

Hanem hogy jogellenes volt-e a felmondás. Az pedig rasszizmus nélkül is megáll.

(Egyébként ha máskor is volt megkülönböztetés, és tudod bizonyítani, akkor viszont nyomj be a felmondás megtámadása mellé egy kártérítési keresetet is... Komolyan mondom.)

namneman 2008.06.12. 19:46:38

Dr.Szöszi

Most valóban adtál egy ötletet.Sajnos az összes energiám ráment arra hogy túléljem ezt a pár hónapot(és nem elsősorban az állásom elvesztése miatt)..csakhát teljesen felrobbant az életem.
Azt hiszem bizonyítani tudom de ezt természetesen megbeszélem a HB-jogászaival is.Ők is akkor képedtek el teljesen mikor meglátták az összes bizonyítékot illetve amikor ők is beszéltek a cégvezetéssel.

Természetesen én sem gondolom azt hogy a Bíróság mint szervezet rasszista.Nehéz dolog egy szervezetet megitélni hiszen a visszásságok egy része nyilvánosságra kerül ha ezzel szemben jól működik az nem ...de persze miért is kerülne hiszen annak természetesenek kell lennie.Ugyanígy van szinte minden szakmával(rendőrség,orvosok stb...)

Tudom hogy az itteni vélemények nem mérvadóak de tükrözhetik az általános megitélést.Mindeggy-et pedig megvédem mert szerintem ott valami nem stimmel.Egyébként is olyan durva hogy nem tudod komolyan venni....én rossz viccnek éreztem.

Kedves Dr.Szöszi igazán köszönöm ezt a pár levelet ....nagyon biztató volt számomra.Ja a filmet imádtam!

mindegggy 2008.06.12. 22:21:07

Béby!
Ezt kerestem már egy jó ideje!
Elfelejtettem, hogy hol olvastam, de csak Neked...


Magyarországi orvosokkal is lehetne pótolni a szakorvoshiányt Erdélyben. A Hargita megyei Egészségügyi Igazgatóság már több magyarországi orvossal is tárgyalásokat folytat az erdélyi munkavállalásról. Tarr Gyöngyi, az intézmény vezetője a Független Hírügynökségnek úgy nyilatkozott: van magyar érdeklődés a székelyföldi szakorvosi munkahelyek iránt.

„Egy szakorvossal már előrehaladott állapotban vannak az egyeztetések, amennyiben a versenyvizsgája jól ment, júliusban szerződést is köthetünk vele a megyében jelenleg betöltetlenül álló 450 szakorvosi állás egyikére” - nyilatkozta Tarr Gyöngyi, aki azt állítja, hogy már több magyar orvossal is tárgyalásokat folytatnak a székelyföldi munkavállalásról. Ezek többnyire olyan személyek, akik Erdélyből érkeztek Magyarországra, ahol állampolgárságot szereztek, de van olyan érdeklődő is, aki magyar állampolgár, nem beszél románul, viszont felvállalná annak elsajátítását.

Az intézményvezető fogalmazása szerint az érdeklődés „a Magyarországon megfeneklett egészségügyi reformnak tulajdonítható”, sokan ugyanis állásukat, karrierjüket érzik veszélyben. Emellett Székelyföldön egy befogadó magyar közösségre találnak, így sokkal könnyebb a váltás, mintha külföldre költözne, egy idegen közegbe. Annak ellenére, hogy gond nélkül el lehet boldogulni mindössze a magyar nyelvtudással, a román szaknyelvet el kell sajátítania.

„A munkahelyet illetően a két ország között nem olyan nagy a különbség, természetesen akiknek már családja van, nehezebben dönt az erdélyi munkavállalás javára, míg sokkal könnyebb a helyzete annak, aki még nem alapított családot” - mondta az egészségügyi igazgatóság vezetője.

Erdélyben egy civil szervezet nemrég felkérte az egészségügyi minisztériumot, hogy a magyar nyelvet ismerő orvosokat biztosítson azon települések betegellátó intézményeiben, ahol magyarok is élnek. Az Erdélyi Magyar Ifjak szerint diszkriminációnak minősül, hogy a magyar lakosság nem használhatja anyanyelvét a betegellátásban. A kérdésben a szaktárca az Országos Diszkriminációellenes Tanácsot kérte fel véleményezésre.

Asztalos Csaba, a testület elnöke a Független Hírügynökségnek azt nyilatkozta: az eddigi megbeszélések szerint a jövő héten várhatóan azt javasolják a minisztériumnak, hogy az orvosokat bérkiegészítéssel ösztönözzék a magyar nyelv elsajátítására, ugyanakkor felmerült a nyelvtanfolyamok szervezése is, ahhoz, hogy a románul rosszul vagy egyáltalán nem beszélő beteg ne kerüljön megalázó helyzetbe a romániai kórházban. Az ajánlásokat tartalmazó véleményezésről még egyeztetnek, végső döntés már egy héten belül várható.

namneman 2008.06.13. 07:26:02

Nagyon köszönöm! Valóban! Álomszép az a vidék és valóban nagyon kedvesek az emberek is.Ha elérik hogy nem kell megtanulni románul az ellátásához akkor valóban meg is fontolom.
Tündér vagy hogy időt szakítottál a cikk megkeresésére.

Lóbelt Letfold 2008.06.14. 15:35:18

Nincs olyan, hogy mentőstiszt. Mentőtiszt.

namneman 2008.06.15. 23:49:14

Biztosan elgépelte a zugügyvéd...

jerem 2008.06.17. 22:52:46

namneman: mindeggy idézete a kuruc.info-ból van. Te meg magadra vess, hogyha "szakmai védelmedbe" veszed mindeggy-et. Ő a Gauss selejtgörbe javíthatatlan végéhez tartozik. Ki kell dobni! Ne igyál bele a legjobb minőségű italba se, ha egy cseppet belerondítanak! Magad is büdöset fogsz érezni... Márpedig itt mindeggy egy csepp kuruc.info.
A munkaügyi problémádban nyerő lennél, ha nem a rasszizmust látnád, hanem a felmondás formai hibáit. Azzal kell a bírót meggyőzni. Népcsoportod - magad is - túlérzékeny a sértésekre. Próbáld meg "üzleti alapon": Pereld a céget és követelj annyi pénzt, amennyit lehet. "permitte divis cetera". Sok zsidó tűri a gyalázkodást. Te válaszd külön a történelmet a munkajogtól.
Ha rám hallgatsz...

namneman 2008.06.18. 10:44:03

Kedves jerem,köszönöm a tanácsaidat.A felmondás ezer sebtől vérzik így a munkaügyi keresetlevél mindegyikre külön kitér.(táppénz alatt rúgtak ki hogy csaka legevidensebb pontot említsem)

A kereset február elejétől van a Bíróságon...tárgyalás kitűzve nem volt.

Sajnos ami velem történt nem történelem hanem a jelen.Tudom itt Magyarországon annyira meggyőzhetők az emberek a politika vélt igazságairól hogy azt sem hiszik el ami az orruk előtt van.Így a legtöbb ember szent meggyőződése hogy nincs antiszemitizmus ( és hidd el ennek kifejezése ugyan különbözik mindeggyétől de a lényeg ugyanaz)

Tegnap végre sikerült beszélnem azzal a"zöld" nemzetközi vonallal amit a Sanofi alapított a diszkriminációk kiszűrésére.Jellemző hogy a vonal létezéséről csak véletlenül szereztem tudomást és a magyar részleg ezt nem hozta a tudomásunkra.
Ők hatóságként működnek a Sanofin belül.

Hidd el a Bíróságtól nem várok semmit hiszen amennyiben ilyen gyorsasággal mennek a dolgok tíz év múlva lesz jogerős itélet.

Úgy látom előbb jelenik meg az Államokban illetve nemzetközi szinten az eset a nyilvánosság előtt (tegnap éártesültem erről...)mint itthon...ahol provokációnak,hazugságnak vagy elferdítésnek tekintik még akkor is ha az írásos bizonyítékokat látják.
Persze akkor majd újra engem hibáztatnak

jerem 2008.06.18. 12:52:00

namneman: Te magad voltál a Bíróság kezelői irodáján, hogy megnézd az iratokat? Egyáltalán: Ki van szignálva az ügyed bíróra? Ne hagyatkozz csak az ügyvédre! Ha nagyon sokáig nem történik semmi, nézz bele az iratokba. Lehet, hogy valaki "fékez". Van a Richternél orvoslátogató állás? (Richter Gedeon zsidó volt)
Ne hagyd magad!

zoorka 2008.06.18. 14:59:48

Nos, nagyjából végigolvastam.
Szakmámból kifolyólag naponta találkozom a sértett,bosszúszomjas, kígyót-békát kiabáló munkavállalói típussal, aki minden baromságra hivatkozik mint valós felmondási okra, holott egyszerűen csak xarul dolgozott, elviselhetetlen volt, nem teljesített megfelelően, stb. (tetszés szerint behelyettesítendő).
Sajnos a poszt írójának stílusa, ez a dühöngő önsajnálat, állandó hivatkozás a zsidó származására, a vidéki/kisvárosi létére (ennek ugyan milyen jelentősége lenne??), korára, egyéb panaszaira - nos, ez nekem több mint gyanús. Folyton visszatér a cáfolhatatlan írásbeli bizonyítékaira, de nem írja le, hogy mik azok?
Nem tudjuk azt sem, hogy _valójában_ hogy zajlott a munkaviszony megszüntetése - és szándékosan nem felmondást írok. Tapasztalatból tudom (sajnos), hogy egy munkavállalónak, főleg ha elő kell adnia a hattyú halálát, akkor a közös megegyezés is "kirúgás".. Másrészt, az itt kommentezők közül senki nem volt ott, csak a poszt írójának történetét/véleményét ismerjük.
Harmadrészt: konkrét kérdésekre nem válaszol, pl. mi a kereset jogalapja? stb.
Kedves posztíró! A ma hatályos jogszabályok szerint, ha egy munkavállaló a munkaviszony megszüntetése kapcsán (akár burkolt) diszkriminációra hivatkozik, akkor azt a másik fél - értsd: a munkáltató - köteles bizonyítani. Na ez az, amitől úgy félnek, mint ördög a tömjénfüsttől, mert ki a fenében nem lehetne találni olyan körülményt, ami diszkriminációra okot adhatna?? Főleg, ha ilyen melldöngetve hirdeti, hogy ő bizony zsidó származású! Azon kívül, a nemleges történések bizonyítása igencsak nehézkes.

Félreérts ne essék: semmi bajom a zsidókkal (sem), a baráti körömben nem egy zsidó származású emberke van, érdekel a zsidó kultúra is, de azt nem bírom, amikor valaki erre hivatkozással (vagy: kisgyerekes/meleg/külföldimagyar/stb létére hivatkozással) akar előnyhöz jutni - ez ugyanis tisztességtelen.
Az, hogy betegállomány alatt került sor a felmondásra, nem vitásan jogellenes. De csak akkor, HA valóban keresőképtelen beteg voltál, és azt orvosi igazolással támasztottad alá a munkáltató felé (de ugye erről megint sincs információnk). (A sok teljesen lényegtelen, kizárólag érzelemkeltésre irányuló információ, úgy mint életkor, élettárs balesete, kisváros stb. között épp a lényegesek vesztek el. Furcsa egy pszichiátertől, hogy ennyire nem lényegretörően ír.)
Másrészt: egy cég két esetben nem fog egyezkedni munkaügyi perben: 1.) mert biztos abban, hogy jogilag megalapozott volt az intézkedése; 2.) mert elvi kérdés, hogy X vagy Y munkavállalóval semmilyen módon nem hajlandók egyezségre, még pénzügyi veszteség árán sem.
Egyébként az egyiptomi meg nemtommilyen Sanofi-ügyeknek mi a jófranc köze van a TE konkrét esetedhez..? Semmi.

A Sanofi helyében egy ilyen blogot olvasva komolyan elgondolkodnék a hitelrontás miatti kártérítési peren.

Ismét a félreértések elkerülése végett szeretném tisztázni, hogy semmi közöm a Sanofihoz, viszont hosszú évek óta van szerencsém munkaügyi bíróságon tölteni a napjaimat.

2008.06.18. 17:24:14

zoorka 2008.06.18. 14:59:48

Szerintem elég világos és egyértelmű, ha abból indulsz ki ami le van írva és nem abból amit hozzáképzelsz meg feltételezel.

namneman 2008.06.18. 17:42:24


Kereseti kérelmemet a Munka
Kedves Zoorka,
nem olvastad el mert leírtam a körülményeket is nem is egyszer.
1.Természetesen táppénzen voltam és ezt a tényt igazolni tudom..
2.A körülmények :sms-ben felrendeltek és a három főnök leültetett egy hokedlire majd felolvasták a rendes felmondásom melyben mindössze annyi áll hogy munkaköre megszünt.Elolvasni nem engedték így nem is írtam alá de ez nem lényeges...nevettek rajtam.Indok nem volt.
3,Amint azt már leírtam többször azért mentem fel táppénz alatt is mert féltettem az állásomat és ez (mármint a betegállomány alatti munka) egyáltalán nem volt ritkaság.
4, "szarul dolgozott" nos tavaly én voltam a Sales champion és az idén is...csak a díjat nmár nem kaptam meg miután kirúgtak.
5. önállóan dolgozunk így a többi körülmény sem áll fenn és nem is igaz

6.felvettek a helyemre valakit

7.feleződött a forgalom februártól ami nagyjából 15milliós bevételkiesés havonta

Kimásolom ide a keresetlevél rövid hivatkozásait.Részletesen ki van fejtve később természetesen.

Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény (Mt.) 5., 87., 89., 100., 177., 199. és 202. §-aira, az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. tv. 7., 8., 10., 19. és 22. §-aira, és a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 75., 76., 84. és 339. §-aira alapítom.


más...a bizonyítékok: az említett incidens kapcsán három levél született melyben a főnökség feketén fehéren felszólított arra hogy ne idézem "ne antiszemitázzak" mert ez azonnali elbocsátással jár.Szintén a levélben elismerik hogy rasszista felhangok vannak...stb....már akkor is csodálkoztam hogy ezt leírják.
Miután az orvosok akik előtt ezek adolgok estek tanúsították a dolgot sürgősen eltekintettek a kivizsgálástól.
Nehéz lesz megmagyarázni hogy ugyanazon a területen miért engem rúgtak ki aki messze legrégebben dolgozik ott és toronymagasan a legeredményesebben.A másik két ember fiatal és kezdő.Mielőtt rákérdeznél közlöm hogy nem a fizetés miután nagyjából ugyanannyi mindenkinek ...ez a cég politikája...

Nos...
Úgy tudom az index nem Bíróság így nem is úgy írtam.Elmondtam egy történetet amihez hozzátartozik minden körülmény (többek között azért is mert egy gyógyszergyárról van szó aki pr szinten csak a mi egészségünkkel törődik stb....így egy olyan munkavállalót elküldeni akinek valóban jól ismerik az életkörülményeit és tudják milyen helyzetbe hozzák stb....kicsit furcsa)
Azt hogy zsidó vagyok azért kellett a tudomásukra hoznom mert máskor vannak az ünnepeink és olyankor szabira mentem (ezt is leírtam...ált nyáron kötelezően szabadságra kellett menni...de rengeteg volt a kivétel)
Nem sírtam-rítam...egyszerűen így fogalmaztam.
Véleményem szerint sérthetetlennek érzik magukat azért nem egyezkedtek velem.Addig ismmételték maguknak milyen tökéletesek ők hogy elhitték.Ezenkívül
bíztak (joggal) abban hogy mire a Bíróság itél én már nem élek.

Az egyiptomi esetnek amennyiben elolvastad láthatod mennyi köze van az enyémhez.Ugyanez a történet (egy orvoslátogató ffit a vallása miatt kiközösítenek és áűllandóan piszkálnak majd indokolatlanul és váratlanul elküldik)A cég is ugyanaz a SANOFI.
A különbség csak annyi hogy ott egy keresztényről van szó....de valóban nem akarom ismételni magam

nos miután történetet írtam le az összes körülménnyel nem tartom körítésnek az egyéb tényeket.
Hidd el más a munkapiaci helyzete egy kisvárosi középkorú nőnek mint egy huszonéves fővárosi ffinek.Amennyiben hirtelen egyedül maradva ilyen körülmények között (betegen,bevétel és pénz nélkül)valaki jókedvűen nevet és objektív marad...nos számomra az a furcsa.
A dolgok természetéből következik hogy itt én szólaltam meg és nem a cég...de volt olyan hozzászólás melyből kitünt hogy valaki ismeri az összes körülményt...és ő minden szavamat elhitte...érdekes módon.

Állok elébe minden hitelrontási pernek,amennyiben hitelrontásnak minősül az igazság.

Mindettől függetlenül kicsit optimistább vagyok amióta azzal a bizonyos"zöld" vonallal beszéltem.Ők ugyanis valóban komolyan véve mindent azonnal vizsgálatot indítanak...és megvan mindenhez a jogkörük.Tavaly az egyiptomi esetben a teljes vezérkart két hét alatt kirúgták...

Az a tapasztalatom hogy a legdölyfösebb emberek is akkor veszítenek mikor kisemberbe rúgnak bele akiaz életéért küzd.

namneman 2008.06.18. 17:52:08

Kedves jerem,

igen hónapok óta ki van szignálva bíróra az ügy.Ideiglenes intézkedés iránti kérelem is be lett adva kb hat hete...az is ott van.

Miután kisvárosban élek (megyeszékhely) így behatárolt az hogy mely területen dolgozhatok.(pl nem láthatom Győr-Sopront Nyíregyházáról...egyikhez sincs közöm csak példa volt)

Nem tudom Richter Gedeon mi volt de pl a Sanofi főrészvényesei ortodox newyorki zsidók és mint láthatod ez semmit nem jelent ( és NEM IS SZABAD HOGY JELENTSEN!!!)nem figyel egy tulajdonos arra ki milyen származású csak a teljesítmény érdekli...és azt hiszem ezért van "nyert" ügyem ha eljut a történet a vállalat vezetéséshez.

namneman 2008.06.19. 12:03:14

Kitűzték a tárgyalás napját.Október 8.(február 7-én lett beadva a keresetlevél)

mindegggy 2008.06.19. 19:58:20

Jerem!
A fejed szakadt volna a kampós orroddal együtt anyádba!

Ha segíteni akarok, az is baj? Ha valaki dolgozni akar, tud is!
Ezek szerint te is olvasod a kurucinfót, miért játszod meg itt magad?

mindegggy 2008.06.19. 20:07:03

Jerem!
Seggem a szádra verem!

namneman 2008.06.20. 07:45:13

Kedves Mindeggy és a többiek! Kérlek ne beszéljetek ennyire csúnyán.Annyira szép és változatos az anyanyelvünk...oly sokféleképp ki lehet fejezni a nemtetszésünket...

mindegggy 2008.06.20. 21:32:50

Bébi!

tegnap hallottam a rádióban, hogy az egészségügy szakemberhiánnyal küzd orvosok, és kiszolgálók terén!

Szerintem a kisvároson kívül is nézz körül, nem lehet minden eü intézményben létszámstop!

namneman 2008.06.21. 08:20:22

Kedves Mindeggy,

ez így is van.Sehol nincs elég orvos így az itteni kórházban is nagyon kevesen vannak.A gond nem azért van mert nem lenne hely hanem azért mert nincs bérkeret.Jelenleg pl a helyi kórház havi költségvetésének 90%-a a bér.Nem a kórház gazdálkodik rosszul (bár természetesen jól sem!)hanem nem elég a finanszírozás az OEP-től.Ezenkívül ha mondjuk ingyen dolgoznál sem lehet mert a legdrágább az ha még beteget is ellátsz! Azt ugyanis szintén finanszírozni kellene és arra különösen nincs pénz!Tudod szivem az egész életemet az egészségügyben töltöttem (ahogyan a családom)és sohasem gondoltam hogy ilyen mélyre zuhan.Szerintem még nem vagyunk a gödör mélyén...

Nem is értem miért azt mondogatja mindenki hogy szakemberhiány van ha foglalkoztatni nem tudják őket.Itt helyben is folyamatosan keresnek szakorvost és mikor jelentkezel őszintén megmondja a megbízott igazgató (gyerekkori ismerős) hogy nem vehet fel senkit és a hirdetést januárban rendelték folyamatos megjelenésre!
Most majd fogok helyettesíteni a nyáron és ősztől ugyanúgy magánrendelek (talán és remélem sikerül) mint a többi pszichiáter a városban.( az elküldött Országos Pszichiátriai Intézet...tudod a Hárshegyi...volt orvosai is részben ezt csinálják)Tudom hogy iszonyú a kiszolgáltatottsága a betegeknek és hónapokba kerül ameddig egy szakoprvos elé kerülhetnek...de az az OEP és más hibája ....és hidd el ez aktív eutanázia.

Igazán édes Tőled hogy körülnéztél!Köszönöm!
süti beállítások módosítása