Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Használat és lakcímkártya

2008. május 26. - zugügyvéd
A Zugügyvéd az alábbi levelet azért teszi közzé, hogy eloszlassa azt a téveszmét, attól, hogy valaki nem jelentkezett ki az eladott lakásából, csak a lakcímkártya alapján semmilyen jogot nem formálhat az ingatlanra.

Tisztelt "Zugügyvéd"!

Érdeklődni szeretnék, hogy mi a teendőm az alábbi esetben:

A volt férjemtól megvásároltam az ő 1/2 tulajdont, az egész ingatlannak én vagyok egyetlen tulajdonosa.
Több, mint egy éve ő nem lakik a házban, de nem szüntette meg magát a nyilvántartásból,


törvény szerint nekem nincs jogom törölni nyilvántartásból (igazságtalan törvény), ha más helyen nem szerepelt nyilvántartásban.
Tehát van-e joga a volt férjenek bemenni a volt feleségének tulajdonban levő ingatlanban.


Mert egy este beállított és erőszakkal szeretett bemenni és be is ment a házba, mert kellett neki valami, ami valamikor ott hagyott.
Ezt a két óra szörnyű volt, körbe jár szobákat, kutatott mindenhol, kiborította fiókokat, utána elment és nem tehetem semmit.


Előbb kihívtam a rendőrséget, a rendőrök azt mondtak, hogy jóga van hozza bemenni, ha betöri az ajtó is és csinálni ott, ami akar, és távozták - ennyi, mert lakcímkártyán ezt a címe. A rendőrök jöttek, láttak, elmentek és ott hajtak egy végtelen nő egy erőszákos férfivel egyedül, ha baj lesz, majd jelentsem föl ( ha életben maradok).


Ezek szerint, bárki, akinek állandó lakcíme van mások ingatlanban, bemehet és tulajdonnásával csinál, ami kedve tartja és nem teheti semmi,
még a rendőrségre se számíthat.


Lehetetlen!

Válaszukat előre is köszönöm.

egy végtelen nő, aki életben marad


47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr49488860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

C4rt3r 2008.05.26. 17:06:46

Első! "egy végtelen nő, aki életben marad" lol! Az utolsó bekezdést valamikor később írhatta, ott már nagyon beütött a szesz.

Káposztakukac 2008.05.26. 17:26:51

jóga van hozzá? leterít egy szőnyeget a nappali közepén és nekiáll meditálni?

WYW 2008.05.26. 17:33:17

Be kell menni szépen az okmányirodába és kijelenteni.

Ennyi.

Ezt követően lehet jógázni.

Taszi Tottki 2008.05.26. 17:33:25

Próbáljuk így:
Ha valakinek bárhová bejelentett lakcíme van, akkor oda a tulajdonos beleegyezése nélkül is bemehet bármikor?
Mit tehet a tulajdonos, ha azt szeretné, hogy megszűnjön ez az állapot?

Ezek azért nem rossz jogi kérdések!

Talán akad egy éppen végtelen jógszívű jógász, aki azért segít annak is, aki erősen hadilábon áll a helye sírással, netán éppen a Cúgügyvétből csinál vitzet.

Rwindx 2008.05.26. 17:34:54

2x is szerepel a "végtelen nő", és máshol is van bibi a helyesírásban.
Mindettől függetlenül ha így van (a lakcímkártya tulajdonossá tesz) akkor az nagyon nem jó.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.05.26. 17:37:23

Val.szeg külföldi..
Nekem sikerült a lakásomból kijelenteni az előző tulaj lányát, aki rendkívül jellemesen hozzám küldözgette a BKV büntetéseit a lakcímkártya alapján. Adásvételi alapján kijelentettem, nyilatkoztam, hogy senki rajtam kívül nem lakik a lakásban, a lánynak meg megüzentem, hogy egy héten belül feljelentem, amennyiben nem rendezi a dolgait. Érdekes, ez hatott.

Bummer 2008.05.26. 17:39:34

"hogy eloszlassa azt a téveszmét, attól, hogy valaki nem jelentkezett ki az eladott lakásából, csak a lakcímkártya alapján semmilyen jogot nem formálhat az ingatlanra."
Ez nem van magyarul.

Taszi Tottki 2008.05.26. 17:40:19

(És ha a károsult kínai?)

Szóval én nem gondolom, hogy a lakcímkártya tulajdonossá tenne, mert azt csak a földhivatali bejegyzés teszi. De azt, hogyan lehet egy nemkívánt személyt kijelenteni a címről, ha ő ezt nem akarja, az nagyon jó kérdés!

Már csak azért is, mert MEGTÖRTÉNIK gyakran, hogy hamis papírokkal vagy hamisítással valakik bejelentkeznek egy adott lakcímre attól függetlenül, hogy azután oda bejárjanak vagy sem.

Nagyon-nagyon régen a szállásadó (meg házmester) aláírása nélkül nem lehetett bejelentkezni sehová, MINTHA most az lenne, hogy enélkül is megy a dolog (meghát házmester nincs is).

r0mantik 2008.05.26. 17:50:23

volt már ilyen esetben részem.
be kell menni 2 szomszéd írásos nyilatkozatával az okmányirodába, hogy tartósan hosszú ideje nem tartózkodik a lakcímen az oda bejelentett x. y., ezért kéred kényszerkijelentkeztetését.
ezt a szomszédok igazolják.
papír bead, lakcímről leveszik.
that's all.

tapasztalat. velem is így csinálta anno kedves idösapám...

WYW 2008.05.26. 17:50:28

A lakcím bejelentése és nyilvántartása

26. § (1) A Magyar Köztársaság területén élő, e törvény hatálya alá tartozó polgár [4. § (1) bekezdés] köteles beköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyének, illetve tartózkodási helyének címét a települési önkormányzat jegyzőjének nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni (a továbbiakban együtt: lakcímbejelentés).
(3) A lakcímbejelentéshez a lakás tulajdonosának vagy a lakás használatára egyéb jogcímen jogosultnak a hozzájárulása szükséges.
(4) A lakcímbejelentés ténye önmagában a lakás használatához fűződő, valamint egyéb vagyoni jogot nem keletkeztet, és nem szüntet meg. Érvénytelen a bejelentett lakcímadat, ha a polgárnak a lakás használatára vonatkozó joga jogerős bírósági vagy hatósági határozat alapján megszűnt és a határozatot végrehajtották, továbbá, ha az illetékes települési önkormányzat jegyzője megállapította, hogy a polgár bejelentett lakcímadata nem valós.

Vagyis simán kijelenthetné, ha akarná!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.26. 18:09:51

Ha a nő végtelen, akkor tömítse el az ajtót magával.

dhrbikes 2008.05.26. 18:15:09

És mi van akkor, ha kijelentettük az embert a leírt módon (2 nyilatkozat, stb), de mivel neki van lakcímkártyája, mindenféle fizetési felszólításokat kapunk azóta is (persze iktatjuk a szemetesbe, de attól még bosszantó).

Pista Bácsi 2008.05.26. 18:34:58

WYW !

Namost akkor ezt hogyan?

Ki akarok lőnni valakit, aki az én lakásomba van állandóra bejelentve. Bemegyek a tanács.. akarom mondani az önkormányzathoz, bejelentem, hogy megszűnt a jogossága a bejelentkezésre, mert apuci és anyuci eladta a lakást, tehát már nem lakik ott a gyerek se.

Önkormányzat (jobbik esetben) csinál valamit, kihúzzák az illetőt a nagykönyvből.

Namostakkor innentől hogyan továb?!?! A lakcímkártya az illető kezében van, hogyan szedik el tőle? Pl. küldenek egy felszólítást neki az utolsó ismert címére (vagyis hozzám!)? Dehát ott már nem lakik ...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.05.26. 19:27:43

Pista Bácsi felvetése jutott nekem is eszembe! Rendőrbácsi betelekurjongat a központba, hogy a lakcímkártyán szereplő adatok helytállóak-e, vagy mivel ez egy hatósági igazolás arról, hogy ott lakik a valaki, elfogadja?

2008.05.26. 19:35:35

Ez magánlaksértés vétségének igen nyilvánvaló tényállása. Btk.176. § (1) Aki másnak a lakásába, egyéb helyiségébe vagy ezekhez tartozó bekerített helyre erőszakkal, fenyegetéssel, hivatalos eljárás színlelésével bemegy, vagy ott bent marad, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő. Mivel magánvádas, levéliró tegyen feljelentést a rendőrségen.

szaGértő 2008.05.26. 20:33:40

Én már olyanról is hallottam, hogy valaki eladja a lakását, és elmegy albérletbe, de a tulajdonos nem írja alá a bejelentkezéshez szükséges papírt, így se állandót, se tartózkodási helyet nem tud bejelenteni.
És a tulajdonost nem lehet kötelezni, hogy aláírja. Vagy igen?

Seherezad (törölt) 2008.05.26. 23:41:13

Zsír kedves, a magánlaksértés tényét, a rendőrök adott esetben kicsit hevenyészve értelmezik. Önmagában nem ismerik fel, csak ha tetlegesség, vagy garázdaság társul hozzá.
A rongálás se állja meg a helyét, ha az kimerül bútor borogatásban, kutakodásban, ha az okozott kár nem éri el a szabálysértési összeget.
Ezé szoktam én tépni a szám, hogy a magán tulajdon védelmére nincs igazán trv.
Ha teszem azt kipécézem a kéródat, felfúrom a záradat, bemegyek, nem viszek el semmit, nem nyúlok semmihez, csak ott vagyok, és nem akarok elmenni, és nincs egy nyamvadt bejelentett címem ahova a rendőrök haza vigyenek ha kihívod őket, akkor nem visznek ki. Leülök a szőnyegedre és jógázok...:) A zárcsere nem meríti ki a szabálysértési összeghatárt, nem vittem el semmit, nem rongáltam semmit, csak vagyok, az nem bűn.
Nem viccelek amúgy, nem túl rég zongoráztam végig hajléktalanokkal kapcsolatban a yardon ezt a kérdést.
És sajnos, de túl a leveleken, ha valahol félrészegen öszeszednek valakit a rendőrök, arra a címre szállítják haza, ahova be van jelentve, és az ott lakónak kötelessége bebocsátani lábadozásra...
Ha ki akarja valaki jelenteni a nála illetéktelen bejelentett lakót, az pénzébe kerül, de lehet.

2008.05.27. 00:44:57

Seherezad 2008.05.26. 23:41:13

"...a magánlaksértés tényét, a rendőrök adott esetben kicsit hevenyészve értelmezik..."

A leirt eset magánlaksértés. Hogy a rendőrök mit hogy értelmeznek, nem tudom. (Ha van itt rendőr levelező majd megirja.) Én feljelentést tennék. Jó lett volna, lehetőség szerint még akkor tanúkat hivni, szomszéd, ismerős, esetleges sérülésekről látleletet vetetni stb. Ha a pénztárca engedi, ügyvédet meg lehet bizni, hogy sértetti képviselőként eljárjon az ügyben.

ultima lazio 2008.05.27. 01:22:42

Véleményem szerint a lakcímkártya semmiylen jogot nem keletkeztet a lakást illetően, mindössze rögzíti az illető címét, deklaratív módon. Vagyis nem a lakcímkártya keletkezteti a jogosultságot a lakás használatára/tulajdonára/bérletére/albérletére stb...erre az ingatlannyilvántartási bejegyzés szolgál. Azt mondanám a hölgynek, hogy zsír tanácsát megfogadva a legközelebbi alkalommal nyújtson be magánindítványt a rendőrséghez. Erre 30 nap áll rnedelkezésre az elkövető személyéről való tudomásszerzéstól számítva (vagyis gyakorlatilag az eseményt követően). Az persze a rendőröket minősíti, hogy ilyen szakszerűen sikerült közbeavatkozniuk.

Még egyszer: A lakcímkártya nem jogosít semmire, csak tanusít, de mint látható, nem minden esetben helyesen! Arra nem tudom így hirtelen a választ, hogy hogyan lehetne elkobozni az illetőtől, a korábbi hozzászóló által idézett paragrafus környékén kezdeném a kutakodást.

ultima lazio 2008.05.27. 01:40:23

Idézek a a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI.tv-ből:
"A lakcímbejelentés ténye önmagában a lakás használatához fűződő, valamint egyéb vagyoni jogot nem keletkeztet, és nem szüntet meg. Érvénytelen a bejelentett lakcímadat, ha a polgárnak a lakás használatára vonatkozó joga jogerős bírósági vagy hatósági határozat alapján megszűnt és a határozatot végrehajtották, továbbá, ha az illetékes települési önkormányzat jegyzője megállapította, hogy a polgár bejelentett lakcímadata nem valós.....

Az igazolvány érvényét veszti, ha

...
-hamis adatokat tartalmaz, az abba bejegyzett lakcím a nyilvántartásban érvénytelen vagy fiktív jelzéssel szerepel, illetőleg azt nem a kiállítására jogosult szerv állította ki... "

Vagyis célszerű lehet a jegyzőtől kérelmezni egy igazolást (határozatot) arra vonatkozóan, hogy a volt-férj lakcímkártyája érvényét vesztette. Adatszolgáltatásra jogosult a törvény szerint aki jogos érdekét valószínűsíti-vagyis ebben az esetben nem fogják megtagadni a segítséget.

Így már egy rendőr is képes lehet megérteni, hogy nem randalírozhat valaki a már eladott lakásában.

2008.05.27. 10:34:50

Megállhat még véleményem szerint a magánokirat hamisitás tényállása is, függetlenül attól, hogy maga a felhasznált okirat egyébként azt a célt szolgálja -e amire felhasználták.

Btk. 276. § Aki jog vagy kötelezettség létezésének, megváltozásának vagy megszűnésének bizonyítására hamis, hamisított vagy valótlan tartalmú magánokiratot használ, vétséget követ el és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

Deviáns 2008.05.27. 10:44:40

Tisztelt joghoz értő urak. Azzal én is tisztában vagyok, hogy a jog erősebben védi adott esetben az elkövetőt, mint a károsultat. Ha bejön a lakásomba három nagydarab ember, és csúnyán néznek rám, miközben kettő kipakolja a lakást, semmit nem tehetek a magyar jog szerint, max csúnyán nézhetek rájuk, illetve kihívhatom a rendőröket, de mire azok kiérnek...

Szóval, a hölgy esetére a jelek szerint fennáll a magánlaksértés és az okirathamisítás esete, esetleg a pszichológiai erőszak (megfélemlítés) nem állna meg? Egyébként a hölgynek kiváló tanúi vannak a két rendőr személyében, akiknek még esetleg jelentést is kellett írniuk az ügyről. Tehát a szitu tökéletesen dokumentált. Jó lett volna, ha utána elmegy pszichiáterhez, aki megállapítja, hogy idegösszeroppanást kapott...
Újabb kérdés: létezik már nálunk a távoltartási végzés?

Bocs, ha nev voltam teljesen korrekt, nem jogász vagyok.

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2008.05.27. 12:03:46

Ez a "végtelen", se vége-hossza nő annyit tehet, hogy eltipeg az Önkormányzathoz egy beadvánnyal és kényszer-kijelenti, az illető garázdálkodót. Csatolja az adás-vételi szerződés és a tulajdonlap egy példányát. Röviden vázolja az elmúlt esetek ben átélt traumát.

Erre az Önkormányzattól egy határozatot fog kapni, melyben értesítik, hogy intézkedtek az illető volt garázda férj kényszer-kijelentéséről.

Ezt a papírt lehet lobogtatni a következő esetekben a kihívott rendőrök szeme előtt.

Biztosan begyűjtik ennek hatására a garázdálkodó ex-et. Aztán majd jól meggondolja, hogy a nyarat hűvös helyen szeretné-e eltölteni, vagy némi napfényt is enged az életébe, ha leszokik a volt nej látogatásáról.

WYW 2008.05.27. 12:22:59

Pista Bácsi!

Ezt mondja a jog:

26. § (1) A Magyar Köztársaság területén élő, e törvény hatálya alá tartozó polgár [4. § (1) bekezdés] köteles beköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyének, illetve tartózkodási helyének címét a települési önkormányzat jegyzőjének nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni (a továbbiakban együtt: lakcímbejelentés).

Tehát férjnek eleve kötelessége a lakásból kijelentkezne három napon belül. A lakcímnek ugyanis meg kell felelnie a tényleges állapotnak. Mivel ő semmiféle jogcímen nem lakhat a lakásban, mitöbb ki is költözött - ki kell jelentkeznie.
A volt feleség ezt pótolhatja, ha törölteti a lakcímét. Erről a volt férj nem kap értesítést, mert nincs lakcíme (ill. levelezési címe se). Az asszonyka viszont kap egy közigazgatási határozatot.
A volt férj meg rendelkezik egy érvénytelen lakcím kártyával, viselve ennek minden következményét.

füredi (törölt) 2008.05.27. 15:32:43

Zugügyvéd!
Az egy teljesen lehetetlen felvetés, hogy javítsd ki a helyesírási hibákat, meg az elütéseket a beküldött anyagokban? Szerintem ez lenne a dolgod, mint újságíró-szerkesztőnek...

Az ügyhöz: Igen, ki kell jelenteni az embört, ha nem lakik ott, erről kapsz papírt, azt lobogtathatod legközelebb.
A rendőr nem nagyon tehet semmit, ha ez nincs, mert ő honnan kell, hogy tudja, hogy nem lakom-e ott már évek óta, csak ma összekaptunk az asszonnyal. Tehát menj be az Ök-hoz, ott kell ezt bejelenteni, nem is nagyon kell két tanú.

Magánlaksértést lehet feljelentést tenni, de higgye el mindenki: soha egyetlen magánéleti vita sem lett még jobb attól, hogy feljelentették az egyik felet, sőt...

füredi (törölt) 2008.05.27. 15:36:14

Egyébként az erről szóló törvény, vagyis az 1992. évi LXVI. törvény egy gyöngyszem, a törvényalkotással próbálkozó Antall kormány ugyanis kitalálta, hogy milyen szép lenne, ha a népet polgároknak hívnák, és ebben a jogszabályban következetesen a polgár szó szerepel, nem állampolgár, jogalany, adózó, stb. Aztán felhagytak ezzel, majd pár év múlva egy szűk zakós vidéki hozza divatba ismét a szót, használja két évig, aztán ő is abbahagyja.

Pedig szerintem szép szó.

füredi (törölt) 2008.05.27. 15:36:45

"szűk zakós vidéki srác"-ot akartam írni, nem a vidékire kiélezve.

Tordesillas 2008.05.27. 15:39:04

Én úgy tudom, kiejelneteni nem lehet senkit sem, csak bejelenteni valahová.
Ebben az esetben el kell menni illetékes polgármesteri hivatal okmányirodájába válási papírral, tulajdoni lappal és fiktívvé kell nyilváníttatni az "uriember" lakcímét. Erről lesz határozat, aztán fel lehet jelenteni lakcímbejelntési kötelezettség elmulasztása miatt, ami szabálysértés.
Ettől fügetlenül birtokháborítás is megállná a helyét véleményem szerint, ami miatt megintcsak az illetékes helyi jegyzőtől lehet kérni birtokvédelmi eljárás lefolyatatását.
Egyébként zárcsere, ha van kulcsa a volt férjnek a laksához, jó erős, ajtó, aztán csak ordítson, meg rugdalozzon, mindjért lesz ronglásá, meg garazádaság is belőle.

füredi (törölt) 2008.05.27. 15:41:21

Deviáns
Teljesen korrekt voltál, bár valóban nem jogász.

Felvetéseidre: Okirat-hamisítás nincs, mert az az állapont, hogy mindenki ott lakik, ahol a lakcímkártyája mutatja. Megfélelmlítést nem ismer a magyar jog, ha ez ismételt, akkor van már zaklatás.

Van távoltartás, de ahhoz bűncselekményt kell elkövetni, és egy sima egyszeri magánlaksértésre - ami bcs. - azért nem fogják elrendelni.

Gondolom azért szeretnéd mindezt tudni, mert te magad vagy deviáns :-)))

füredi (törölt) 2008.05.27. 15:42:22

torda!
Be lehet jelenteni, hogy a cím nem valós, ekkor az ÖK. töröl.

füredi (törölt) 2008.05.27. 15:44:20

Tudjátok, mi a lakcímkártya hivatalos neve?
"a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány."

És ez tudjátok, melyik jogszabályban van benne:
"a személy­azonosító jel helyébe lépő azonosítási módokról és az azonosító kódok használatáról szóló 1996. évi XX. törvény"

Gyönyörű, nem?

2008.05.27. 16:44:13

füredi 2008.05.27. 15:41:21

"...Okirat-hamisítás nincs, mert az az állapont, hogy mindenki ott lakik, ahol a lakcímkártyája mutatja..."

Az okirat hamisítást én dobtam be.

Ha csak nem jelentkezett ki valaki azt értem, akkor ezek szerint nincs hamisítás.

Mi a helyzet akkor, ha valakinek érvénytelen a lakcímkártyája mert pl. hatósági határozattal ki lett jelentve (ahogyan pl levélírónak is javasoltad) és mégis ezzel próbálja az ingatlanban az ottartózkodásának a jogosságát igazolni a rendőröknek?

kim.bauer 2008.05.27. 17:10:13

zsir 2008.05.27. 16:44:13
ilyenkor kell lobogtatni a határozatot, ami érvényteleníti a lakcímkártyát; amit az intézkedő rendőrök remélem be is vonnak, a további visszaélések lehetősége miatt. vagy nem tehetik?

füredi 2008.05.27. 15:44:20
:D született szakmabeli vagy, remélem tudod. gyönyörű, igen tleg.

2008.05.27. 17:32:47

kim.bauer 2008.05.27. 17:10:13

Kösz! Praktikus megoldásokkal én magam elég jól el vagyok látva, ha valaki mondjuk ezt velem próbálná meg előadni. Inkább teoretikus szinten érdekelt volna a válasz. Általában, hogy milyen megítélés alá esik, ha valaki érvénytelen igazolvánnyal búvészkedik.

Nem hiszem, hogy a rendőrök a helyszínen belefolynának abba, hogy igazságot tegyenek. Ha nincs valamilyen veszélyhelyzet akkor nemsok-mindent tehetnek.

Boo 2008.05.28. 11:22:06

Tisztelettel kérdezem. Ha a lejárt jogsimat mutatom be a rendőrnek közúti ellenőrzés során, akkor is elkövettem az okirat-hamisítást? Főleg, hogy mindkettő közokirat és btk 274 nem egészen erről szól.

Én vagyok 2008.05.28. 12:23:19

Amikor olvastam a cikket, eleinte azt hittem, hogy csak helyesírásból elégtelen. Aztán rájöttem, hogy szerintem külföldi, nem magyar anyanyelvű az illető. Mutatja ezt az is, hogy azt hitte, hogy a rendőrök majd megvédik.

Én vagyok 2008.05.28. 12:36:54

Füredi: Akartam is kérdezni, hogy mi újság van akkor, ha én nem érzem magam polgárnak. Vagy ha a holland haveromról van szó, aki szintén nem polgár, hanem Beatrix királynő alattvalója.

szubjektiv 2008.05.28. 22:41:09

A rendőröknek igazuk volt, oda van bejelentve, miért is ne mehetne be. 1. Kijelenteni, 2. nem beengedni 3. tulajdoni lap mindig kéznél. Ha nem tudja igazolni, hogy milyen jogcímen tartózkodik a lakásban akkor a rendőrnek kutya kötelessége kirakni onnan.Ez nem olyan, mint amikor valaki egy lakásban lakik és a rendőrnek nincs joga arra, hogy megállapítsa lakhat-e ott.
Boo: miért lenne okirathamisitás? Az egy valódi okirat érvényességi idővel ellátva. Legfeljebb éberségi próba a rend őre felé:)

Boo 2008.05.29. 20:02:46

Kérdésem irónikus felhanggal firtatta a lakcímkártya - okirat-hamisítás összefüggést, amit a post elején (közepén) fejtegettek.Hm ..köszi a választ

Mille38 2008.06.01. 22:22:23

Zsir,

emlékeim szerint a lakcímkártya nem magánokirat, hanem hatósági igazolvány, s mint ilyen, a tartalmát - ellenkező bizonyításig - valósnak kell elfogadni. Eemiatt, ha valótlan tényt próbálnak vele igazolni, akkor az inkább közokirat-hamisítás, de én nem vagyok jogász, csak jogalkalmazó. Meg még ott van a hatóság megtévesztése, szóval összességében nem bocsánatos bűn.

kicsi_moni 2008.06.10. 09:03:13

Szép jo napot mindenkinek

Végig olvastam az irásokat,de tanácsot szeretnék kérni.

Van nekem egy bátyám aki majd 18 évet az utcán élt,majd annyira lerobban hogy korházba került.Majd jött az értesités,hogy hol találjuk őt.Kiderült nincs semmilyen igazolványa,mindent elhagyott.
Még a személyit megtudjuk csináltatni vele,de lakcime nincs,mivel utcán élt.Bevennék őt egy intézetbe,de szükséges egy lakcimkártya.
Nekem van egy saját ingatlanom,de nem merem őt bejelenteni,mert félek hogy bármi történik,nehogy az én házam vigyék,vagy pakoljanak ki a végrehajtok.Van két gyermekem és nekem ők a legfontosabbak.
Nemtudom sajnos hogy mi a helyes vagy helytelen,már probáltam másoktol is tanácsot kérni,de nem voltak meggyözőek.
Köszönettel mindenkinek
Móni

szaGértő 2008.06.10. 18:58:55

kicsi_moni

"de nem merem őt bejelenteni,mert félek hogy bármi történik,nehogy az én házam vigyék"

Nem a tulajdonjogot akarod átíratni, igaz?

Attól, hogy oda van bejelentve, a házad nem hinném, hogy veszélyben lenne.

Bár én sem vagyok jogász.

B@ZS 2008.08.18. 22:47:40

Sziasztok!
Van egy kérdésem.
Mit lehet tenni az exemmel ha Fiktivként van nyilvántartva 2002 óta és köti a banki szerződéseket a címemre?
Tudok a dolgairól mert elolvastam a behajtói leveleket,de felhasználni nem tudom elene mert levéltitkot sértettem.

kisnyanya 2008.08.19. 23:01:04

Taszi Tottki: most is így van. A lakás tulajdonosa írja alá a rózsaszín bejelentőlapot. Tulajdonosi mivoltát pedig adás-vételi szerződéssel ÉS földhivatali bejegyzéssel (tulajdoni lap) igazolja. És bárkit kijelenthet akármikor, csak igazolnia kell, hogy az illető minimum egy éve nem lakik tartósan az ingatlanban.
Egy ismerősöm is kijelentette az asszonyt, mikor lelépett valaki mással. Letelt az egy év, már ment is az Önkormányzatra, aztán anyuci csak nézett, mikor fél évre rá mégis vissza akart jönni.

dhrbikes: WYW idevágó jogi passzust idézett, ajánlom figyelmedbe a 4.) pontot.

B@ZS: nem értem. A te nevedre és címedre köti? mert akkor a te leveled és nincs semmiféle levéltitok. Ha a saját nevében a te címedre, akkor meg szólj a banknak (mutasd be a leveleket nyugodtan, hisz ők írták, szintén nincs semmi titok), és jelentsék fel ők a fickót valótlan adatok megadása miatt. És kényszerjelentsd ki, ne fiktívezz, mert az nem elég.

Tordesillas: előtted már leírták, hogy miként lehet kijelenteni, tehát lehet.

kicsi_moni: nem ismerem a részleteket, de hol volt a család 18 évig? Előtte hol lakott a bátyád? nyilván otthon veletek, nem? Kijelentette valaki őt onnan? Mert ha nem, akkor ott lakik most is, ha van erről papírja, ha nincs.

szubjektív: nézd csak meg figyelmesebben. A lakcímkártyának nincs érvényességi ideje. A kártyás rendszer lehetővé teszi, hogy csak személyit újíts, így a lakcímkártyát akármeddig megtarthatod, függetlenül az adatok valóságától.

Saját tapasztalat, ha nem velem történik, el sem hiszem: bemegyek a bankba valamit intézni, veszem elő a kártyaszemélyit, lakcímkártyát, odaadom az ügyintézőnek, mindent leellenőriz, rendben talál, visszadja a papírokat. Tenném el a tárcámba, mikor észreveszem, hogy nem a saját lakcímkártyám van nálam, hanem a kisfiamé (biztos a babakötvény nyitásakor kevertem össze). A nőci meg ránézett, cím stimmelt (nyilván, mivel együtt lakom a gyerekkel), meg sem nézte, hogy milyen név van rajta.

btw a témához: önkormányzathoz betipeg tulajdoni lappal, válási papírokkal, adásvételi szerződéssel és minden további nélkül kitörlik. Aztán ráküldeni egy rutinellenőrzést az exre és elvetetni a papírjait, osztá' pótolja, ahogy tudja.
Éppen azért mert külföldi qrva gyorsan bele kéne mélyedni a szabályokba, mielőtt komoly bajba kerül.

Brigus007 2008.10.16. 10:23:55

kicsi_moni: Van egy ismerősöm, aki vidéki, de Pesten él. A vidéken élő anyjához volt bejelentkezve, oda, ahol felnőtt. Összeveszett az anyjával, olyannyira, hogy az kérte a fiát, jelentkezzen ki az ingatlanról. A srác ezt meg is tette, de mivel Pesten albérletben lakott és a főbérlő nem volt hajlandó az ingatlanába bejelenteni még ideiglenesen ottlakóként sem, ezért elment az ÖK-hoz és ott elmondott mindent. Ott azt tudták csinálni, hogy törölték a régi lakcíméről, de mivel nem volt új címe, ezért úgy állították ki a hatósági igazolványt, hogy azon nem szerepel lakcím!!!! Ez azért lehetséges, mivel a hatósági igazolvány a lakcímen kívül tartalmazza a személyi számot, így annak kiállítása lakcím megléte nélkül is kötelező!!! Így lesz valakiből hivatalosan homless!

Brigus007 2008.10.16. 10:33:15

kicsi_moni: Az előző történettel azt akartam mondani, hogy az intézet, aki bevenné a bátyádat, hatósági igazolványt kér. Azt nem, hogy szerepeljen rajta lakcím. Ismerőstől tudom, hogy a kórházak egy része is ilyen módon tud segíteni a hajléktalanoknak abban, hogy havonta legalább párezer forint segélyhez juttassa őket. Megcsináltatják nekik így a lakcímkártyát és ha ez megvan, akkor elindítják a leszázalékoláshoz az ügymenetet. Így a végtaghiányos vagy nagyon lerobbant hajléktalanoknak esélyük van normális orvosi ellátásra nem csak akkor mikor a mínuszok miatt beviszik őket a kórházba. Őket is el tudnák helyezni intézetben, de aki 4-5 éve utcán van, annyira átáll erre az életre, hogy iszonyú nehéz újra szocializálni. Remélem, sikerül segítened a bátyádnak.
süti beállítások módosítása