Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Ügyvéd és marketing

2008. március 12. - zugügyvéd

A Zugügyvéd közzétesz az Ügyvédvilág c. magazinban megjelent – a Zugügyvéd által készített - interjút, amely igencsak érdekes kérdéseket feszeget. Miért nem lehet ügyvédreklám, ha vállalkozásként üzemelünk?

 

 Szervezeti tudás, informatika és marketing: a XXI. századi

                            ügyvédi vállalkozás alapja



Beszélgetés dr. Szalma Miklós ügyvéddel.


Ön már több nyilatkozatában is kifejtette, hogy eltérően ítéli meg az ügyvédi tevékenység lényegét a hivatalos kamarai állásponttól.


A kamara és az én álláspontom sokban különbözik egymástól, én abból a tényszerűségből indulok ki – mint ahogy az ezzel kapcsolatban közzétett LB jogegységi döntések és egyéb határozatok – hogy az ügyvédi tevékenység üzletszerű, haszonszerzésre irányuló gazdasági tevékenység és ez élesen szemben áll a hivatáselvűséggel és az igazságszolgáltatáshoz kötődésre épülő felfogással. Ennek azért van jelentősége, mert az elavult értékek nem keverhetők össze az érdekkel. Az ügyvédi irodánk felfogása az üzleti etikára helyezi a hangsúlyt és ez jobban megfelel a kutatásokkal igazolt azon tényeknek, hogyan kell a XXI. században kinézni egy vállalkozásnak.
A hivatás az egyenlő a szolgálattal, és ez a gondolkodásmód szembe megy az üzleti érdekkel.
Tradicionális értékekkel nem lehet az érdekeket helyettesíteni. A tudásról sem központilag kell gondoskodni – gondolok itt arra az felvetésre, hogy a kamarának az ügyvédek számára kötelező továbbképzéseket kellene tartania – a tudást a vállalkozásoknak kell megszerezni, hiszen ez a vállalkozások legnagyobb értéke.

Akkor Ön szerint milyennek kell lennie egy XXI. századi ügyvédi irodának?


A mi felfogásunkban egy korszerű ügyvédi vállalkozás alapja a minőségbiztosítással, ami nem egyenlő a fegyelmivel - a kamara szerint a minőségbiztosítást a fegyelmi szankciókkal lehet elérni -állandó tanulással, specializációval, szervezeti tudással, informatikai alkalmazásokkal és piaci kommunikációval jellemezhető.

Mit ért Ön szervezeti tudás alatt?

A szervezeti tudás együttműködésre, egymás iránt bizalomra, állandó önképzésre és a tudás megosztására épül, aminek nagyon fontos eleme a specializáció. Ehhez hozzátartozik az informatika, mert az együttműködés csak akkor biztosítható, ha ezt segítő informatikai megoldások kerülnek bevezetésre. A szervezeti rutin csak úgy adható át, ha az együttműködés biztosított. A szervezeti tudásnak továbbá nagyon fontos eleme, hogy a XXI. századi ügyvédi vállalkozás tudása nem csak a szakmai tudásra, hanem az üzleti tudásra is kiterjed. Etika téren meg a társadalmi felelősségvállalásra is hangsúlyt helyez. Kiterjed arra is, hogy milyen információkat közvetít önmagáról a piac felé, milyen információk alapján választ ügyvédet az ügyfél. Információ hiányában az ügyfél vakon tapogatózik, vagy betér az első ügyvédi irodába, vagy ahhoz az ügyvédhez fordul, akit sokat lát tévében nyilatkozni, vagy akit mondjuk az unokatestvére ajánl neki.

Most egy igen kényes és fontos kérdéshez értünk, az ügyvédi reklám tilalmához, úgy vettem ki az eddigi beszélgetésünkből, hogy Ön szerint ez egy elavult szabály.

Igen egy céhrendszeren belül, mint nálunk az ügyvédi kamara, a céhhez tartozók mind egyformák, az egész rendszer erre a hipotézisre épül, a kamara adja meg a szabályokat, logikailag kizárt a verseny, hiszen nem fér össze a céhelvűséggel. A marketing pedig nem zárható ki az ügyvédi tevékenységből, a reklám tisztességes folytatásához megvannak a szükséges szabályok, ezért nem lenne akadálya annak, hogy a tisztességes marketing megítélése azoknak szerveknek a hatáskörébe tartozzon, akik erre jogosultak – és ez nem a kamara.

A kamarának álláspontom szerint az ügyvédek versenyre való felkészítése lenne a feladata. Mi 5-6 éve foglalkozunk informatikai fejlesztésekkel, így irodánkat nem érte felkészületlenül a elektronikus cégeljárás bevezetése, aminek használata rövidesen kötelező is lesz, de rengeteg kollégáról tudok, akik sem mentálisan, sem eszközileg nem voltak felkészülve ezekre a változásokra.

Ezeknek az új szabályoknak a bevezetése sokrétű folyamatot indított el, egyrészt az ügyvédi társadalmat a fejlődés irányába tolja, másrészt szabályozza a piacot., és megérteti az ügyvédek többségével hogy a jövő nem a magányos farkasok világa, hanem a társas vállalkozások világa felé mutat. Ezt akadályozza az ügyvédi státusznak, mint vállalkozásnak az el nem ismerése, ami például rengeteg fejlesztési pénztől is elzárja az ügyvédséget, gondoljunk például az EU-s fejlesztési támogatásokról.

Tőlünk nyugatabbra hogyan kezeli a jog az ügyvédek státuszát?

A legtöbb uniós országban az ügyvédek Kft.-ket alakíthatnak, sok helyen nem teszik kötelezővé a kamarai tagságot. Itt is gyökeres változásokra lenne szükség, például szolgáltató kamarára, ahol a vállalkozás logikájára tanítják meg az ügyvédeket.

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr83378101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Never 2008.03.12. 18:46:11

A kolléga által előadottak szerintem sajátosan ötvözik az üdvözlendő friss szellemet a gusztustalan nyereséghajhászással.

Nem tudom megérteni azt a felfogást, amit az alábbiakban összegez: "az ügyvédi tevékenység üzletszerű, haszonszerzésre irányuló gazdasági tevékenység és ez élesen szemben áll a hivatáselvűséggel és az igazságszolgáltatáshoz kötődésre épülő felfogással"

Számomra az ügyvédi tevékenység - hasonlóan ahhoz, amilyennek mondjuk az orvosi tevékenységnek lennie kellene - hivatás. Ebben benne van a törvények tisztelete, a kollégák tisztelete, a bíróság tisztelete.

A kollégáról az idézett cikk alapján (könnyen lehet, hogy hamisan) gyorsan nagyon negatív képem alakult ki. Az általa említett minőségbiztosítás, informatikai fejlesztés vagy a társaság keretében való hivatásgyakorlás hasznos felvetések, amelyeket érdemes megszívlelni.

Az ügyfél fenekének szakadatlan puszilgatása és az ezért kapott pénz számlálgatása azonban nagyon messze van ennek a hivatásnak a lényegétől. Az igaz, hogy sok ma már a favágó a szakmában, akik úgy gondolkodnak, mint a kolléga, csak éppen - álszentségből - nem mondják ki. A kollégának legalább van vér a pucájában, és ez elismerésre méltó - az általa diktált irány viszont az amerikanizálódás rémét vetíti előre. (Az amerikanizálódás, mint szitokszó talán nem is igazán fejezi ki ezt a folyamatot. )

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2008.03.12. 19:12:08

"Számomra az ügyvédi tevékenység - hasonlóan ahhoz, amilyennek mondjuk az orvosi tevékenységnek lennie kellene - hivatás. Ebben benne van a törvények tisztelete, a kollégák tisztelete, a bíróság tisztelete."

Ez szép, de amint utóbb írtad,

"sok ma már a favágó a szakmában"

úgyhogy a kolléga csak a valósághoz igazodna, és igazítana, nekem úgy tűnik.

Én a közigben vagyok, és egyes kollégák olyan reménytelen, értelmetlen dolgokat vállalnak el x hivatallal szemben, hogy még, aztán jönnek a szerencsétlen ügyfelek eleve halálra ítélt fellebbezésekkel meg keresetekkel, ügyvédi képviselettel, pedig az ügyüknek az ügyvédnél mint első szűrőnél meg kellett volna buknia egy "költse ezt a pénzt másra, uram/hölgyem, ezt nem nyerheti meg, mert a piszok hivatalnak van igaza".


Nem lehet, hogy a favágók már az uralkodó fajt képezik? persze tudom, nem lehet egy ilyen telített piacon válogatni, de akkor hol van már az a bizonyos étosz?

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2008.03.12. 19:13:19

na megint, miszerint:

pedig az ügyüknek az ügyvédnél mint első szűrőnél meg kellett volna buknia egy "költse ezt a pénzt másra, uram/hölgyem, ezt nem nyerheti meg, mert a piszok hivatalnak van igaza" mondat kíséretében.

johnplayer 2008.03.12. 20:33:04

Mi a külömbség egy elgázolt őz és egy elgázolt ügyvéd között?
- Az őznél volt féknyom...

Szvsz rendesen felhígult a szakma, nem is favágók, hanem egy egyetemet 6-8 vagy több évig végzett 2-3 szintű kádergyerekek klikkje, maximum pár törvényt ismernek, esetleg rosszul, az informatikai tudásukat ne bolygassuk, ms, word, oszt' passz.
Szaktudásuk továbbképzése pedig soxor kimerül a közös alkoholfogyasztásban és rongyrázásban. Az ügyfél az utolsó a sorban, nem érdekel senkit. Nemhiába nálunk a legtöbb a per és rengeteg az ügyvéd, fényesen meg lehet élni olyan tudásból, amely szintjén egy szakmunkást nem engednének pl. esztergályozni. Egyik ügyvéd se monja amit Borzash kiemel: ""költse ezt a pénzt másra, uram/hölgyem, ezt nem nyerheti meg, mert a piszok hivatalnak van igaza". Vagy a másiknak eleve igaza van.
Halottam olyat is, hogy hangosan kimondta az ügyvéd, hogy csak az azt az oldalt olvassa el a szerződésben, ahol az ár szerepel, gondolom a jutaléka miatt, és képes aláíratni ügyfelével úgy, hogy nem is tudja, tudatja, mi az a szerződés. Lehetne folytatni.

230e 2008.03.12. 20:50:39

Az hogy miért megy be olyan fellebbezés, ami eleve esélytelen?
-Ügyfél láthatja, hogy valamit tettek az ügyében, és nem fordít hátat.
-A jogi képviselő pedig reménykedik hogy valami csak lesz.

Itt egyébként szerintem nem a reklámtilalom a gond, hanem az, hogy az embereknek nincsen pénze. Egy bírósági perben való képviselet nem két fillér, főleg ha közben ugyanannyi idő ráfordításával okiratszerkesztéssel sokkal többet lehet keresni.

A reklámozás tilalma kissé elavultnak tűnik, főleg ha az ember megnézi, hogy lassan minden honlapon ott van a jogi képviseletet ellátó ügyvéd vagy iroda neve, és lassan mindenkinek megvan az ügyvéd ismerőse.

Ha elindul a reklámozás akkor az ügyfél mi alapján döntsön?

Az emberek nagy része úgyis a munkadíj alapján fog, ugyanúgy ahogy a mindennapokban is teszi. Aki pedig megteheti hogy nem az alapján dönt, az pedig szépen versenyezteti majd az ügyvédeket, és akkor jön majd a nyelv még
mélyebbre helyezése az ügyfél ülepében, és minden olyan óhajának teljesítése mely
esetén esetlegesen majd mindketten ott állnak a vádlottak padján.

Az ügyvédi hivatás maradék tekintélye pedig szépen lassan elindul a WC-n lefelé.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.12. 21:06:06

"Az emberek nagy része úgyis a munkadíj alapján fog, ugyanúgy ahogy a mindennapokban is teszi. "

Pontosítsunk: az emberek egy része a munkadíj alapján fog dönteni. Van azonban egy csomó olyan, egymástól független szegmens, amelyik más szempontok alapján fog dönteni, és az nem az ár lesz.

Amúgy szerintem is baromság, hogy az ügyvédek nem marketingelhetik magukat. Teszemazt, a gyógyszergyárak mekkora nagy büdzséket költenek el reklámra - ha ők megtehetik, akkor egy ügyvéd miért nem marketingelheti magát?

A marketing tilalom pontosan azoknak a zugügyvédeknek kedvez, akik egyébként éhelhalhatnának nyugodtan, amennyiben a valóban jó szakemberek reklámozhatnák magukat.

bluemoon · http://mondomamagamet.blogspot.com 2008.03.12. 21:43:18

Ugyan, ugyan....az az ügyfél, aki a reklám szerint választ magának ügyvédet, az meg is érdemli. Gondoljátok, hogy a reklám igaz lesz? "A fogorvosok ajánlásával?" Lesz egy csomó megtévesztett leendő ügyfél, aki elhiszi, hogy az ügyvéd, akihez megy, minden pert megnyer, a legjobb, a legszebb a legsikeresebb, aztán a végén kiderül, hogy mégsem. Na ez az ügyfél nagyon csalódott lesz.
A legjobb reklám a tisztességes munka, az ügy ismerete, az ügyekre való lelkiismeretes felkészülés, a tárgyalásokon való részvétel(!) és nem az ügyfél által támasztott elvárások elvtelen kiszolgálása. Az az ügyfél, aki nem hajlandó elfogadni, hogy eleve vesztett ügy esetén megmondom neki, hogy ezt nem kéne, vagy nem így kéne, az jobb ha elmegy, mert ha nem, ő lesz az akivel rengeteget dolgozom, mégis elégedetlen lesz, sőt ő fog feljelenteni, hogy elszúrtam az ügyét. Aztán még magyarázkodhatsz is ráadásul.
Az az ügyfél, aki bizalommal fordul hozzád, elhiszi, hogy az ügyét lelkiismeretesen, a legjobb tudásod szerint látod el, és mindazt eléred, amit csak el lehet érni, az az ügyfél lesz a legjobb reklám. Szerintem.

Caracalla 2008.03.12. 22:55:37

Én alapvetően egy különbséget látok az ügyvédi és egyéb munkák között: az ügyvéd nem vállalhat garanciát az eredményre. Nem állíthatja, hogy ő biztosan megnyer egy pert.

Szép az ügyvédi hivatás erkölcsi magasságairól elmélkedni, de igazából bármilyen más mesterember is büszke lehet a munkájára, a színvonalra, amit vállal és nyújt.

Az meg egy abszolút álszent álláspont, hogy egyfelől a nyereséghajhászásról negatív értelemben beszélünk, közben pedig az ügyvédek jelentős részét mozgatja a bevétel. Nincs abban semmi szégyellni való, hogy valaki pénzért dolgozik.

A reklám tilalma meg egészen abszurd, mint ahogy az ügyvédi honlapra vonatkozó 2001-es kamarai megkötések is.

És természetesen azzal sem értek egyet, hogy a személyes ismeretségek megbízhatóbb információforrásai lennének egy ügyvéd kompetenciájának a megítélésekor, mint a reklám, bár természetesen mindenképpen szükséges volna az esetlegesen engedélyezett reklámoknak is valamiféle szabályozása.

VIC20 2008.03.13. 08:41:28

No, önálló cikk született reklámügyben?

VIC20 2008.03.13. 08:52:50

Akkor felteszem itt is a kérdést: milyen lenne ez a reklám? Mit tartalmazhatna (az áron kívül)? Mármint olyasmit, amiből az ügyfelek tájékozódhatnának, nem pedig szécséplést porhintést. Összes ügy/megnyert ügy aránya? Ügyintézés ideje? Ki ellenőrizné ezek igazságtartalmát? A kamarának biztosan nincs ilyesmire külön kapacitása.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.13. 10:07:43

Nekem semmi bajom nem lenne az ügyvédek reklámjával. Aki reklám alapján szerez ügyvédet, megérdemli.

Az ügyvédek oldaláról nem értem. Kinek lenne jó, ha az ügyfelek ahhoz mennének aki sokat költ reklámra? Szóval szeretnének az ügyvédek sokat költeni a reklámra?

Vagy ez a kalgon hatás? Olyanok is pereskednének, akiknek reklám nélkül eszükbe sem jutott?

Vagy arra számítanak, hogy olyanok is ügyvéddel iratják a szerződést, akik egyébként maguk írnák? Ezt az egy "pozitívumot" lehetne talán csak felhozni.

füredi (törölt) 2008.03.13. 10:28:26

Szerintem az emberek jórészt ismerettség alapján választanak ügyvédet - azokról az emberekről beszélek, akik életükben egyszer-kétszer látnak ügyvédet. Ez szerintem fontosabb ennél a rétegnél, mint az ár. Rajtuk a reklám mennyiben segít? És tényleg írja már le valaki: mi lenne a reklámban?

A másik topicban, ahol ez a beszélgetés elkezdődött, valaki azt írta, hogy az orvos választás is bizalmi dolog, mégis van reklám.
Nos, én úgy látom, hogy minimális a reklám, és én speciel még sohasem kajtattam reklámújságok után, ha fogorvosra volt szükségem. Mindig ismerős ajánlására mentem, és ha nem voltam megelégedve, akkor váltottam. Ha reklámokat böngészek, akkor miben más a helyzet?

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 11:08:16

A J

"Aki reklám alapján szerez ügyvédet, megérdemli."

Egyetértek.

"Vagy ez a kalgon hatás? Olyanok is pereskednének, akiknek reklám nélkül eszükbe sem jutott?"

:))


füredi

egyetértek.

A reklámokban pedig lehetnének ilyenek:

" Tíz perc perbeszéd, jogszabályi hivatkozásokkal 20.000,-ért, jogszabályi hivatkozás nélkül 10.000,"

"Keresetlevél elszázharmicazva 10.000,-, hívjon most"

"Két év börtön 200.000,-, kedvezménnyekkel 300.000,-" (Bár ezen a téren néhány BV parancsnok már "úttőrő" tevékenységet végzett, tehát elkéstem)

"Igényper igényeseknek!!"

/copyright by D.SZ./

Én vagyok 2008.03.13. 11:09:05

Mi szerepelne egy reklámban? Hát mondjuk az, hogy ingatlan adás-vételnél teljes körű ügyintézést vállalnak, előre közlik a megbízási díjat (azaz nem csak akkor, ha már egy csinos összeget ki kellett fizetni a konzultációért is), stb.

Az ismeretségi körben terjedő reklám mitől jobb? A szomszéd mi alapján ítéli meg, hogy jó-e egy ügyvéd vagy sem? Ő mitől objektívebb, mint a reklám? Kinek jó az, hogy az emberek egymás között szájról szájra adják a félinformációkat ahelyett, hogy közvetlenül az ügyvédi irodáktól kapnék információt? Lesz, aki tamponreklám szerűen hirdeti majd magát, és lesz, aki komolyabban. Nálam utóbbi lesz a nyerő.

Én vagyok 2008.03.13. 11:09:50

Azt egyébként nem értem, hogy az ügyvédeknél miért van alapból az, hogy nem kötelesek felelősséget vállalni a munkájuk eredményéért. Addig világos, hogy nem garantálhatják egy büntető ügyben, hogy a tetten ért gyilkos három és hat hónap közötti felfüggesztett börtönt fog kapni. De azt már nem értem, hogy például egy ingatlan adás-vételi szerződés megszerkesztése estén miért ne kellene felelősséget vállalni azért, hogy az alakilag és az adatokat tekintve helyes? Egy ügyvédtől nem lehet elvárni, hogy az ügyfele anyja nevét helyesen írja le?

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 11:26:52

Én vagyok

Akinek ilyen karakán véleménye van mint neked, attól viszont elvárható lenne, hogy legalább alapszinten ismerje azt, amiről kinyilvánítja.

Adásvételis szerződésnél (ingatlan) az ügyvéd FELEL azért, hogy vevő tulajdonjoga bejegyzésre kerüljön (az idejéért alaphelyzetben nem, mert az a földhivatalon múlik). Ez egyébnként az alakiakért való felelősséget önmagában feltételezi, de az egész szerződésért is fele, ráadásul mind a vevő(általában ő megbízó) mind az eladó felé. Kártérítési és fegyelmi felelőssége van. A közgazdászoknak, paickutatóknak, kommunikátoroknak, reklámosoknak stb. van ilyen? Ugye hogy nincs, az ügyvédeknek meg van! Az ingatlanadásvétel kapcsán meg különösen.

Te miről beszélsz?

füredi (törölt) 2008.03.13. 11:42:42

Felelnek az ügyvédek minden olyanért, ami rajtuk múlott. tehát pervesztességért nyilván nem, de határidőből kicsúszásért pl. már igen. Kötelező felelősségbiztosítást is kötniük.

Virág et. 2008.03.13. 11:43:21

Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy az egyes szerződésekben a piackutató, marketing kommunikációs tevékenységet folytató cégek felelősségét ki szokás kötni. Más kérdés, hogy mire tudnak ők felelősséget vállalni, mert ezek a tevékenységek eléggé megfoghatatlanok.

Az alkalmazásban állók esetén meg adott a fegyelemi felelősség és persze a folyamatos munkáltatói kontroll.

Én vagyok 2008.03.13. 11:47:15

Akkor rossz volt a példám, ja. Attól még igaz az, hogy szó nélkül maradt a fentebb olvasott "semmiért se felel" megjegyzés.

Az általad említett embereknek is megvan a felelősségük. Nyilván rajtuk se a jövőbelátás pontosságát kell számon kérni, hanem például az elemzések és értékelések kiindulási pontjaként szolgáló tényeket, illetve az egyszerű megoldó képlettel levezetendő megállapításaikat.

És kár, hogy annyira nulla lett ez az ország, hogy ezek a dolgok nem működnek. Például véres szájjal szajkózzák a mindenféle "szakértők", hogy de hát 2004-ben határozottan cáfolták, hogy nem lesz fizetős az egészségügy. Most pedig fizetni kell, tehát az hazugság volt. Senki nem világít rá, hogy akkor ezt a fogalmat a 300.000 Ft-os mandulaműtétre használták, most pedig a 300 Ft-os napi ápolási díjra.

Buta ország, buta szakértők, buta közönség. És mindenki olyan boldog, hogy az ügyvédek se -reklámozhassák- magukat, hiszen a reklám az fuj, csúf dolog, gondolkodni kell rajta.

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 11:48:49

Virág et.

"Az alkalmazásban állók esetén meg adott a fegyelemi felelősség és persze a folyamatos munkáltatói kontroll."

En igaz csak az ügyvéd munkviszonyban nam állhat(az alkalmazott ügyvéd esetét leszámítva), tehtá nems zerencsés felelősségi helyzetét ilyenhez mérni.

Füredi

De úgy ám, igaz azzal, ha a pert szakmai hiba (tehát nem határidőt mulasztottam) miatt veszíti el, akkor is felel.

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 11:57:52

Én vagyok.

"Attól még igaz az, hogy szó nélkül maradt a fentebb olvasott "semmiért se felel" megjegyzés"

Olvasd már el amit nem én, mások mondjuk füredi (aki nem ügyvéd) írt.

"hiszen a reklám az fuj, csúf dolog,"

Iylet senki nem állított (erről saját szemeddel is meggyőződhetsz, ha kivételesen veszed a fáradtságot a tájékozódáshoz), csak annyit hogy megvan a helye annak is, de az ügyvédi szakmában sem nem hasznos se nem helyes.

Én nem tudom, hogy ez buta ország-e, de hogy te tájékozatlan vagy az egész biztos.

A napi ápolási díj (kórházi napidíj) nem 300 (az a vizitdíj, és a járóbetegellátásban van/volt), hanem 1000 Ft.

füredi (törölt) 2008.03.13. 11:59:54

Én vagyok!
Te szoktál gondolkodni a reklámokon?

Nagyon fasza, amit a vizitdíjról elmondtál, úgy látom az a típusú ember vagy, aki ha vitában megszorul akkor eltér a témától. Ilyenekre általában nem is reagálok, most csak azért teszem, mert - ismételten - nagyon rossz a példád.
Az ügyvédi reklámtilalomnak szerintem pont az az értelme, hogy ne lehessen "csak nálunk, csak itt" típusú reklámokat nyomni. Tehát pont némi gondolkodásra, utána nézésre próbálna késztetni.

A buta országról meg csak annyit: itt folyik egy többé kevésbé értelmes vita, jössz te, dunsztod nincs semmiről, aztán ha megszorulsz, akkor lehülyézed az országot. Ki a buta?

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 12:20:44

füredi

"Ki a buta?"

A nicknév lenne a helyes válasz?

Virág et. 2008.03.13. 12:37:32

derelye

"En igaz csak az ügyvéd munkviszonyban nam állhat(az alkalmazott ügyvéd esetét leszámítva), tehtá nems zerencsés felelősségi helyzetét ilyenhez mérni."

Ezt tudom én is, ezért nem vagyok én ügyvéd. Nem is az ügyvédekre céloztam, hanem a te "közgazdász, piackutató ..." felsorolásodra.

Caracalla 2008.03.13. 13:11:06

A reklámban szerepelhetne például rendelkezésre állás (24-7 :D), előzetes díjak, szakterület, tapasztalat, az iraoda helye, stb.

Persze jelenleg is van "ügyvédi reklám", csak a Kékfényen (stb.) belül.

Virág et. 2008.03.13. 13:14:11

"Persze jelenleg is van "ügyvédi reklám", csak a Kékfényen (stb.) belül."

Aki onnan választ ügyvédet, az meg is érdemli. Pláne, hogy van azért büntetőjogon kívül még egyéb jogterület is, ahol nem árt az ügyvéd.

Szakterület, tapasztalat meg messze nem olyan fontos, mint az odafigyelés és alapos és lelkiismeretes munka. Lehet valaki nagyon jó szakember, ha a felkészületlen és félvállról veszi, ill. jelöltekkel intézteti az egész ügyet.

A reklám semmit nem ér, csak lókupec-irányba vinné el az egész szakmát.

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 13:28:53

Caracalla

1./ Megfelelő összegért minden ügyvéd - ha módjában áll - rendelkezésre áll.

2./ Szakterület, iroda helye az ügyvédi kamara honlapján közzétett bárki számára elérhető információ. (még az is rendelkezik-e az illetők elektronikus aláírással, sőt ha akarsz fényképet is helyzehetsz el magadról). Reklám nélkül. Ezeket az ifokat egyébként jelenleg is hírdetheted, kiírhatod: név szakterület, iroda nyitvatartása, címe, félfogadási idő. E vonatkozásában nyitott kapukat döngetsz.

Velem összesen két esetben történt meg hogy valaki látta a táblát és felcsengetett, hogy ügyvéd kéne neki (az egyik válni akart, őt elküldtem, mert családjoggal nem foglalkozom). Az ügyfeleim számához arányítva ez elhanyagolható szám.

2008.03.13. 13:42:00

füredi, Derelye (Tisztelt Bíróság!)

A kérdés, ha jól értelmezem, nem az volt, hogy lehessen -e ezek után a fogyasztókat megtéveszteni, vagy engedélyezze -e a kamara az ügyfelek félrevezetését.

A leírtak úgy állítják be a reklámot, mintha az kizárólag csak káros, megtévesztő lehetne. Ezért nem is a megtévesztést kellene tiltani, hanem magát az egész tevékenységet.

Reklám igen sokféle van, árlistán kívül sőt, árlista nélkül is .

Jogvégzett levelező kollégák szem elől tévesztették, hogy az nem nekik szólna, hanem olyan embereknek, akiknek fogalmuk sincsen, hogy mit várhatnak egy ügyvédtől és mit nem.

Ért -e az ügyvéd idegen nyelven, tud -e siketnémával kommunikálni, van -e fogalma az internetes biztonságról, tolókocsival be lehet -e jutni az irodájába, fel lehet -e hívni éjfélkor, stb?

Lehet konkrét esettanulmányokkal felhívni a figyelmet olyan helyzetekre, amikor valakinek feltétlen érdemes ügyvédhez fordulni. Pl. bizonyos szolgáltatók által bizonyos módon megkárosított fogyasztók stb.

Be lehet mutatni az ügyvédeket, fénykép, melyik egyetemet végezte, mikor, van -e más területen szakértelme, mióta dolgozik adott területen, esetleg referenciákat, hogy kiket képvisel(t) stb. Be lehet mutatni az irodát is, meg a környezetet. van aki erre esküszik:)

Nem árt érzékeltetni, hogy milyen nagyságrendről van szó. Az ügyfél nem feltétlenül szeretné magát egy nemzetközi pénzügyekkel foglalkozó mammutügyvéd márvány előszobájában találni a kifizetetlen villanyszámla miatti perével. Ugyanígy kínos elmagyarázni a Dodge Viperből mackónadrágban és westerncsizmában kiszálló ügyvédnek, hogy már nem igazán aktuális.

Lehet brandet is építeni, hogy a jó ügyvédet, színvonalas munkát könnyen meg lehessen különböztetni a trógeroktól, a neve alapján.

Végül abban sem látok problémát, hogy árverseny alakuljon ki. Ha valaki olcsón akar ügyvédet és mindegy neki, hogy milyen, lelke rajta. Ez még nem jelenti, hogy az olcsó ügyvéd nem lehet jó vagy a drága nem lehet rossz.

Az, hogy a reklám csak pluszköltség abszurdum. A reklám azért burjánzik, mert sokszorosan több bevételt hoz mint amennyibe kerül. Másképp nem kellene tiltani, mert ki volna bolond csinálni?

A sok stb-t azért írtam, mert kommentnek már így is hosszú lesz, de a téma bőséges és érdemesebb továbbgondolni mint meredeken elzárkózni tőle.

zsg? 2008.03.13. 13:47:29

A munkám miatt többször kell egy-egy szakterületen járatos jogi tanácsadót találnom. Szoftver szerzői jog, bankjog, stb. Jelenleg igen nehézkes a témát egyáltalán ismerő ügyvédet/jogászt megtalálni, és akkor még nem beszéltem a magukat szakértőnek bemutató károkozók hadától (akikről sajnos leginkább menet közben derül ki az amatőrségük).

Nem állítom, hogy a reklán önmagában bármit megold, de a szakma - való világhoz igazított - általánosan üzletiesebb felfogású üzemeltetése mindenképpen.

2008.03.13. 13:47:44

Virág et. 2008.03.13. 13:14:11

"...A reklám semmit nem ér, csak lókupec-irányba vinné el az egész szakmát..."

Mi baj a lókupeccel? Hogy nem ponyvával letakart lovat ad el előreláthatatlan összegért?

füredi (törölt) 2008.03.13. 13:52:25

Hm. Ez egy szép hozzászólás volt, nehéz vele vitatkozni.

Tudod, most is van egy réteg, aki úgy jön hozzám - mint ismerőshöz - hogy "Mondj egy ügyvédet, aki BIZTOS megnyeri ezt az ügyet." Ilyet mondani lehetetlenség, ezt mindenki tudja.

Ha viszont reklám lenne, akkor kialakulna egyes irodákról egy ilyen kép: poszgraduális diplomák mutogatása, "Mi voltunk azok, akik Zsivány Bélát kihoztuk a rács mögül", és így tovább. Aztán bukja az iroda a 60 000 forintos közüzemi számla ügyet, egészen egyszerűen azért, mert az ügyfélnek nincsen igaza.

Egyébként pl. a Budapesti Ügyvédi Kamara honlapján az ügyvédek egyéni oldalán rajta van az esetleges szakterület, talán nyelvtudás is, sőt fényképet is lehet felrakni. Ennél több, én úgy gondolom nem kell.

Dreman 2008.03.13. 13:59:22

Szomorú, hogy pont a jogászok vitatják azt, be kell-e tartani a törvényt. A GVH ugyanis versenyjog ellenesnek találta a kamara magatartását. Nem véletlenül. Ezek után a miért jobb nekünk reklám nélkül típusú érvelés bullshit. Mintha azt hallgatnánk a betörőtől, miért is kell neki lopnia, ahelyett, hogy dolgozna.

Never 2008.03.13. 14:04:00

Azt hiszem, hogy a téma nagyon félrement a diskurzus során. Az interjúnak - minden felkonferálás ellenére - nem a reklám a témája, hanem az etika és a hivatás.

Az ügyvédi reklám nagyon sok helyen megengedett, ugyanúgy, mint hogy ügyvédek társasági keretben folytassák a szakmájukat / hivatásukat. A reklám nem ördögtől való dolog, csak éppen korlátok közé kell szorítani.

Ami ebben a cikkben a rémisztő, az az első bekezdés "en bloc". Ami a rémisztő, az nem az, hogy ezt valaki kimondja - a kolléga "tökös" ebből a szempontból, ezt nem vitatom el tőle - hanem az, hogy ez így van. És ez azt mutatja, hogy a szakma jelentős része hulladék. Dögkeselyű. Putri-celli, aki az édesanyjáról az ajtót eladná három forintért. És ezen a kamara nem tud változtatni (arról nem akarnék véleményt formálni, hogy ez a lehetőségek vagy az akarat hiánya).

Olvassátok el justis hozzászólását, az lenne az ügyvédi szakma. Aki nem így csinálja, az ne nevezze magát ügyvédnek. Találjunk ki rá valamilyen más szakmát, de ne azt, hogy "jogi prosti", mert az a kifejezés is nagyrészt foglalt már.

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 14:05:18

a példa sokat segít.

Bíróságon per. Téma szavatosság. Műszaki szakértő kell. A bíróság megnézi a listát kirendel egyet mert az aranyokleveles, hiper szuper, meg minden.

Kimegyünk helyszínre, meg kívánja tekinteni a gépjármű összetört motorjáról készült fényképeket amit - akkor még - egy flopy-n vittünk magunkkal.

A "műszaki szakértő" a flopy-t a fény felé tartva megkísérelte megtekinteni a fotókat!!!

Ennyit a "reklámról" a "jogiparban".

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 14:10:38

dreman

"miért jobb nekünk reklám nélkül típusú érvelés bullshit"

Nem bullshitezni kéne, érvelni. De nem így mint most, mert ez csúsztatás. A NEKÜNK miatt, ugyanis hárman érveltünk fősodorban ellene, név szerint:

1./ Virág et., ő nem ügyvéd hanem jogtanácsos

2./ füredi, aki bíró

3./ Meg én, aki tényleg ügyvéd vagyok.

Következésképpen nem csak ügyvédek nem tartják jónak ezt, hanem más jogi szakmunkások sem.

Dreman 2008.03.13. 14:19:37

Szellem, akkor amellett is kellene egy kicsit érvelni, hogy a kamara magatartása jogkövető-e? Erről ugyanis nagyívben elfeledkezett az összes jogász végzettségű hozzászóló.

Érdekes, hogy aki nem jogász, az mind reklámpárti, pedig pont a mi agyunkat vernék át.

Virág et. 2008.03.13. 14:31:07

Dreman

Óriási mellényúlás azt gondolni, hogy azért mert a GVH valamit valahogy ÉRTELMEZ, azért nála az igazság és minden érintettnek vigyázz meg kuss, mert onnan jő a fény.

Engedtessék már meg nekünk, hogy a hatósági jogértelmezés helyességét vitassuk!

Dreman 2008.03.13. 14:39:21

Csak az a baj Virág et., hogy te nem a hatósági jogértelmezés helyességét vitattad. Hanem azt, hogy a lókupec reklám mennyire gázolna bele az ügyvédek imázsába. A rossz törvényt nem kell betartani?

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 14:41:38

A kamara magatartása nem jogkövető. De én nem vagyok a kamara, beleszólásom sincs, tehát nem tudok felelősséget vállani érte.

A jogászok nem csak ügyvédekből állnak, de egyébként is végigkérdezted a kőfaragókat valamint a balettáncosokat, onnan tudod? :)

Afelől nincs kétségem ,hogy reklámosok reklámpártiak, legyen az tengerimalac, mosópor, műmell, péniszpumpa, garázsajtó, vagy ügyvédi szolgáltatás. Ez világos, a többieket nem tudom.

De úgy látom, hogy az itt végzett kismintás kutatás alapján a jogászok (tekintet nélkül arra hogy ügyvédek vagy sem) nem akarnak reklámot az ügyvédeknek. :)

Bár az is lehet, hogy egy jobban sikerült hozzászóláshoz beírom a nevemet, telefonszámomat és az áraimat. :)

Virág et. 2008.03.13. 15:05:23

Nemcsak az ügyvédek imázsába gázolna bele, hanem az egész jogászi szakma imázsába.

Az ügyvédi piacon lévő nagy verseny miatt sokan a "hatásosabb" reklámok révén próbálnának piacot szerezni magukkal. Én a magam részéről köszönöm, nem szeretném, ha huszonéves ifjú titánok félperces viccesnek gondolt, de szánalmasra sikeredett reklámblokkjai alapján ítélnék meg a választott szakmámat. A fogyasztók meg semmit nem nyernének vele. Akinek van pénze, az megint előnybe kerülne (nem feltétlen a siker jele a pénz, hiszen gazdag apuci-anyuci is befizetheti a pici fiút az RTL klub reklámblokkjába), a szerényebb anyagi helyzetben lévő, de alkalmasabb kollégákkal szemben.

Ez kinek jó? A reklámügynökségeken kívül. Tájékoztatás? Reklámban? Nevetséges.

"A rossz törvényt nem kell betartani?"

Te miről beszélsz?

Dreman 2008.03.13. 15:42:19

"A rossz törvényt nem kell betartani?"

„Te miről beszélsz?”

Arról, hogy a kamara nem tartja be a versenytörvényben foglaltakat.

Szellemnek már idéztem egy reklámot az Apronetről: ÉJJEL-nappal hívható büntetőjogi ügyvédek!!! 06-20-29……… Szerinted ezzel a hirdetéssel mi a baj? Egy olyan szolgáltatást nyújt, amire adott esetben szükségem lehet (pl. éjjel a rendőr bevisz vérvételre és fogalmam nincs, hogy ott milyen jogaim vannak). De ha nem lenne ilyen hirdetés, akkor honnan tudnám meg, hogy létezik ilyen szolgáltatást nyújtó ügyvéd?

Virág et. 2008.03.13. 16:01:07

A GVH értelmezését a Tpvt. tekintetében nem osztom. A probléma egyébként nem az, hogy a MÜK nem tartja be a Tpvt-ben foglaltakat, hanem hogy úgy korlátoz egy olyan piaci magatartást (reklámozás), amelyre amúgy nem lenne joga.

A megoldás az ügyvédi törvény és a versenytörvény módosítása. Nem pedig az emberek elárasztás a tampon és mosópor reklám mellett az ügyvédreklámokkal is.

"Szerinted ezzel a hirdetéssel mi a baj? Egy olyan szolgáltatást nyújt, amire adott esetben szükségem lehet (pl. éjjel a rendőr bevisz vérvételre és fogalmam nincs, hogy ott milyen jogaim vannak). De ha nem lenne ilyen hirdetés, akkor honnan tudnám meg, hogy létezik ilyen szolgáltatást nyújtó ügyvéd?"

Ezzel semmi bajom. De mi garantálja, hogy nem lesz tévés ripacskodás is? Ugye, hogy semmi? Ráadásul ennyi erővel az apronet helyett a MÜK oldalát is bepötyöghetted volna a keresőbe, ahol kedved szerint válogathatsz az ügyvédek között. A legtöbb büntetős ügyvéd este is bekapcsolva hagyja a telefonját és bizony hajnalban is kimegy, ha megfizetik. Ez nem egyedi szolgáltatás.

2008.03.13. 16:34:53

Virág et. 2008.03.13. 15:05:23
"...Nemcsak az ügyvédek imázsába gázolna bele..."

"...huszonéves ifjú titánok félperces viccesnek gondolt, de szánalmasra sikeredett reklámblokkjai alapján ítélnék meg a választott szakmámat..."

Ilyen alapon minden reklámot be kellene tiltani, bár, monjuk én például nem rettegek, hogy a mérnöki munkámat, meg a képességeimet a Vodafone bugyuta reklámjai alapján ítélik meg. Többek között azért sem mert nem ott dolgozom, de az ottani mérnököket sem aszerint minősítik. Az UPC-nek volt egy-két remek Szőke-Badár reklámja, de azért mindenki tudja, hogy szar a szolgáltatás. Ettől még az aki a hálózatukat tervezte kiváló szakember is lehet.

"...Akinek van pénze, az megint előnybe kerülne...gazdag apuci-anyuci is befizetheti a pici fiút az RTL klub reklámblokkjába), a szerényebb anyagi helyzetben lévő, de alkalmasabb kollégákkal szemben..."

Sok ügyvédet ma is a szülei fizetnek be a pályára. De van ez így más szakmában is. A pénz előny. Hadd ne tippeljek, hogy hány zsíros pozícióban ülnek féleszű idióták, mert apuka befizette őket, vagy mert apukáé a cég vagy, a legjobb mikor apu az adófizetők pénzén intéz. Nem kell ehez tévéreklám. Nem beszéltünk még a PR-ról amit senki nem tilt, hogy kivel hogyan smúzolnak, milyen médiumban hol adnak bölcs tanácsokat, melyik pártban nyüzsögnek.

Virág et. 2008.03.13. 16:37:20

zsir

Igaz, amit írsz. De tényleg az a megoldás, hogy tetézzük a már meglévőket újabb problémákkal?

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 16:46:25

"A legtöbb büntetős ügyvéd este is bekapcsolva hagyja a telefonját és bizony hajnalban is kimegy, ha megfizetik. Ez nem egyedi szolgáltatás."

Bizony nem, én is megyek persze nem akárkinek és meg is kell fizetni (bár én főleg már nem büntetőből élek, de mivel szeretem, csinálom). De soha nem hírdetném magamról, hogy lehet hívni éjjel, pláne nem telszámmal, mert akkor minden félnótás hívna. (Akinek tudni kell azok tudják számot is, meg azt is hogy megyek, meg azt is persze, hogy fizetni kell)

A "tökéletesen informált piaci szereplő", aki hírdetésből tudná meg, az a többi hírdetőt is "megversenyeztetné" a "há" te mennyié' jössz tesókám/dokikám" dumával, csak felébresztene. A fél éjszakát árajánlat adással, meg vásári alkudozással tölteném. ÁÁÁÁ, ezt kihagynám, ha más csinálja engem nem zavar. De helyesnek vagy követendőnek nem tartom.

2008.03.13. 17:27:53

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 16:46:25

"...Akinek tudni kell azok tudják számot..."

Büntetőügyben egyszerűbb, mert a kliensek is többnyire egyfajta szakemberek akiknél az ügyvéd telefonszáma olyan mint a postásnak a bicikli.

Mondjuk én pl. nem tudom kit hívnék fel, ha éjszaka előállítanának Budapesten mer olyan a sapkám mint valakinek, vagy mert arról jöttem amerre valaki futott stb. Két büntetősnek van meg a száma, az egyik miskolci a másik meg afféle sztárügyvéd, egyiket sem volna se pénzem, se pofám ilyesmivel felcsörgetni.

Az egyébként valószínű, hogy ha beindulna az eféle biznisz, akkor több ügyvéd, vagy iroda valamilyen diszpécserszolgálatot szervezne, nem az ügyvédek kapkodnák a telefont egész éjjel, éppúgy, ahogy a kórházban sem a műtőorvosnál csörög, meg a taxist sem hívják, ha nincs bejelentkezve.

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 17:33:44

"Két büntetősnek van meg a száma, az egyik miskolci a másik meg afféle sztárügyvéd, egyiket sem volna se pénzem, se pofám ilyesmivel felcsörgetni."

Akkor engem se hívj baszki..:)

2008.03.13. 17:52:41

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 17:33:44

A jó Isten őrizzen meg, nem akarok életfogytiglant néhány rossz viccért:)

Majd megkérdezem, hogy van -e a zárkában internet, mert bejelentkeznék egy-két helyre tanácsot kérni meg szexképeket nézegetni amíg nincs jobb.

derelyegrádi szellem 2008.03.13. 18:24:42

"A jó Isten őrizzen meg, nem akarok életfogytiglant néhány rossz viccért:)"

Például ezért? :)

2008.03.13. 18:38:11

Meg a helyesírási hibákért. Szerencsére Medgyessy nem bíró, sőt már nem is miniszterelnök:)

9mmPara 2008.03.13. 23:41:21

Bocs, de ha jól tudom, a GVH nem tenné kötelezővé a jogi szakmunkásoknak a reklámozást, csak azt kifogásolja, hogy jelenleg tiltva vagyon. Amelyik ügyvéd kalgon szintű reklámmal akarja magát égetni, hadd tegye.

Virág et. 2008.03.14. 07:20:07

Ebben igazad van, 9mmPara, de ha egynek engedik, akkor megindul a lavina és a többiek sem tehetnek mást, ha ügyfelet akarnak, be kell szállniuk a játékba. A nagy irodák meg el fogják nyomni a kicsiket, mert tőkeerősebbek, ezért jobban és több platformon tudnak reklámozni. Eddig is nehéz volt a fiatal, kezdő ügyvédeknek piacot szerezni, ezzel csak még nehezebbé tesszük.

Ezért sem támogatom.

füredi (törölt) 2008.03.14. 09:26:22

Nézzétek meg ezt - az ügyvédek ismerik - ez a kamara ügyvédkeresője:

www.bpugyvedikamara.hu/valasszon_ugyvedet/ugyvedkereso/

Szerintem ennél több nem kell.

Az elhangzottakról: nem tűnik teljesen életszerűnek, hogy valaki éjjel az őrizetbe vétele után a "Bocsánat rendelkezésemre bocsátanák a hivatali internetet, mert az apróneten ügyvédet akarok keresni." szöveggel fordulna a rendőrökhöz.

A tapasztalatom azt mutatja, hogy az éjjel letartóztatottaknak vagy van ügyvédjük eleve, vagy sosem lesz, akkor kapnak kirendeltet - ez pedig szintén saját tapasztalat szerint nem olyan szörnyű, mint egyesek gondolják.

9mmPara 2008.03.14. 10:48:34

Virág et!
Én sem hiszek abban, hogy a reklám az ideális piac tökéletesen informált vevőjének megteremtője. Sokkal inkább hiszem azt, hogy a vevők manipulálásának legálisan milliárdos üzlete. De sejtésem szerint jelenleg még az is tiltott, hogy a dr. Piszkos és dr. Ügyek ügyvéd urak által működtetett irodáról egy olyan hirdetés megjelenhessen, hogy név, cím, és hogy tájékozodjon a füredi által feldobott weblapon.
Érted a problémámat? Elvileg megvan a nyilvános infó, csak azt nem tudom, hogy hol találhatom, mert még azt se szabad hirdetnie a szerencsétlennek.

bluemoon · http://mondomamagamet.blogspot.com 2008.03.14. 15:49:42

Az állampolgárok jogi ismereteinek hiányát nem az ügyvédi reklámmal kellene pótolni. Nagyon szomorú, hogy a 18 éves életkorig kötelező oktatás keretében nem telik néhány óra arra, hogy az iskolákba meghívjanak órát tartani néhány ügyvédet, aki elmondhatná azokat az alapvető, általános jogi tanácsokat, hogy mi a teendő, ha az embert igazoltatják, netán előállítják, mihez van joga, mit köteles közölni ( személyi adatait)mit kérhet, ( hogy közöljék, (gyanúsítottként, vagy tanúként akarják meghallgatni) és mire nézve tagadhatja meg a vallomás tételt, ha tanúként hallgatják meg, kire nem köteles terhelő tanúvallomást tenni ( saját magára, közeli hozzátartozójára), hogy akár gyanúsítottként, akár tanúként hallgatják meg joga van ügyvédet kérni, és gyanúsítottként nem köteles vallomást tenni. (ugyanis ez az általában jó megoldás, legalábbis addig, ameddig ügyvédjével nem tud beszélni. Persze aztán is, mert csak így van lehetősége arra, hogy a vádemelés után lemondhasson a tárgyalás tartásáról,és akkor tegyen teljes beismerő vallomást, az ügyész előtt, amivel jó esélye van a jelentően enyhébb büntetésre.)
Szóval ezeket azért illene végre tanítani a felnövekvő nemzedéknek.
Én annak idején amikor középsikolás volt a lányom, felajánlottam az osztályfőnöknek, hogy adjon lehetőséget egy - két osztályfőnöki órán, hogy ezeket ingyen és bérmentve elmondhassam a gyerekeknek,- megköszönte, örült neki, de aztán nem élt vele.
Borzasztó dolog, hogy egy érettségizett nagyfiú - nagylány képtelen egyedül megírni egy kérelmet, beadványt, ne adj istent fellebebzést. Vagy kikeresni a jogszabályban, hogy mire hivatkozik egy határozat. Szóval siralmas az állampolgárok praktikus ismerete a mindennapi élet dolgairól. Én azt szoktam mondani az ügyfeleimnek, hogy akkor jöjjön amikor csak nem ért valamit, vagy nem tudja, hogy mit is kellene csinálni azzal az irattal amit neki küldtek - mert bár a segítség pénzbe kerülhet, adott esetben egy jogi tanács is, de sokkal kevesebbe, mint egy perbeli képviselet, vagy egy büntető védelem. bocs nem igazán a reklámhoz tartozna, csak úgy eszembe jutott...

csutkababa 2008.03.14. 18:09:04

Justis
Szívemből szóltál.Nem vagyok jogász, orvosként én is hiányolom a valódi, praktikus és adott esetben életmentő tevékenységek iskolai oktatását.
Az Andok övezetes növénytermesztésének irgumburgummegbuxhanemtudod erőltetése kinek jobb?? Általános isi negyedikben kínozzák ezzel a gyerekeket.
A reklámról: csak arra tudok gondolni, mennyire ellenállt az orvosi szakma akár csak annak is, hogy civil kezdeményezés formájában nőgyógyászokól kerüljenek ki adatok. Emlékeztek?
Déja vum van.Itt is nagy az ellenállás.
Ez természetesen nem értékítélet, csak megállapítás.

dr.justice 2008.03.14. 18:59:03

Régen volt egy állampolgári ismeretek nevű tananyag - talán a történelem részeként -, az nem erről szólt kicsit általánosabb formában ?

Szalma Miklós 2008.03.15. 07:13:10

A cikk nem a reklámról szól, az egész jogi szolgáltatói piacról, annak valós alapjairól, a vállalkozási kultúráról és ismeretekről, de nem elsősorban a reklám oldaláról. Célja annak a szükséges kommunikációnak a bemutatásáról, amelyet a piaci szereplőknek egymással folytatniuk kell ahhoz, hogy minél több információval rendelkezzenek egymásról és egymás igényeiről annak érdekében, hogy a vállalkozások megfelelhessenek azoknak az elvárásoknak, amelyeket a szolgáltatással szemben támasztanak az ügyfelek.
A hozzászólásokban felsorolt, elsődlegesen büntetőjogi példák szükségletekről és érdekekről szólnak. A bűnelkövetőnek szüksége van-e arra, hogy éjszaka is találjon magának ügyvédet. Aki erre azt válaszolja, hogy természetesen, ha megfizetik. Ő nem szolgáltat? Nem pénzről beszél? Nem azt mondja, hogy nyújtom az elvárt szolgáltatást, annak ellenértékét pedig fizessék meg?! Nem álszent dolog ezt az éjszakai szolgáltatást hivatásként beállítani, amely a valóságban csak akkor lenne az, ha az ügyvéd szolgálatból, önfeláldozásból látná el tevékenységét? Mert a hivatás valódi tartalma ez. És az is, hogy a hivatástudattal rendelkező ügyvéd a saját érdekei elé helyezi az ügyfél érdekeit, tehát akkor is megy, ha azért nem fizetnek. A hivatás esetében ugyanis a dolgok természetes rendje szerint az ügyfél szabja meg „hálája mértékét”, ha ad ad, ha nem nem. A nyújtott szolgáltatás ellenértéke az ügyfél hálája. És ebből fenntartható egy ügyvédi vállalkozás? Ilyen az ügyvédi tevékenység? Ráadásul versenyjogi szempontból támadható az az ügyvédi vállalkozás, amelyik önköltségi ár alatt nyújtja a szolgáltatásait. Ezt vajon hányan tudják az ügyvédi szektorban? És hogyan hozható összhangba azzal, hogy a szolgáltatást egy vállalkozás nyújtja, amelynek adójogi szempontból elvárt bevétellel kell rendelkeznie? És a „hálából” hogyan fejleszti vállalkozását?
A cikk tehát nem a reklámról, hanem arról a paradigmáról szól, amely a 21. századot jellemzi. Adatok, információk és a tudás összefüggéséről, a tudás megszerzésének és fejlesztésének lehetséges módjairól, a tudásról való szervezeten belüli gondoskodásról. Az olyan iparágakban, mint amilyen a jogi szolgáltatás, a verseny a tudáson keresztül zajlik. Az a legfontosabb versenyeszközünk. A kérdés az, hogy arról a kamarának kell tudnia gondoskodni, vagy mint a vállalkozás versenyeszközéről az ügyvédi vállalkozásnak saját érdekében. Ha a nem létező hivatást szajkózzuk, akkor a kamara mindenhatóságát erősítjük, ahol a tudás és a képességek nem feltétlenül vannak meg a 21. századhoz. Ismerethiányból vagy egyéni illetve csoportérdekből, mindegy.

Ariadne12 2008.03.16. 15:58:17

Hát, részemről nem szeretnék óriásplakátokon ügyvédi reklámokat látni, meg ámerikai módra kórházban névjegykártyát osztogató emberekkel találkozni... Az ügyvédi hivatás azért nem hozható a Nagy Mindenható Verseny jelszavával egy szintre a hentesekkel mondjuk, legalábbis az nem lenne egy jó világ.
A riport utolsó bekezdése meg egy nagy tévedés, ugyanis véletlenül tudom, hogy az európai országok túlnyomó többségében igenis kötelező a kamarai tagság, gyakorlatilag alig van egy-két állam, ahol nem.
A "máshol az ügyvédek kft-ket alapíthatnak" állítás is téves, nyilván részinformációkon alapul, mivel bár létezik sokféle megoldás arra, hogy hol milyen formában működnek az ügyvédek, de ez messze nem ugyanolyan "kft-ket" jelent, mint amit egy szobafestő alapít, hanem speciális szabályai vannak ezeknek, például többnyire kizárólag ügyvédek lehetnek a tagjai. Szóval azért ez messze nem fekete-fehér dolog, sokkal árnyaltabb a kép ennél.

2008.03.16. 18:11:28

Engem valamennyire meglep, ahogy maguk az ügyvédek először különleges hivatásként felmagasztalják a szakmát, majd még ugyanazon kommentben kollektive leminősitik annak képviselőit, mint pitiáner, házaló pénzhajhászokat, akiket csak a kamarai tilalom tart vissza attól, hogy söralátéten, meg szórólapon hirdessék magukat.

2008.03.17. 12:35:05

Szalma Miklós 2008.03.15. 07:13:10

"...A cikk nem a reklámról szól,.."

Miklós, félek tőle, hogy a kamarai tiltás sem a reklámról szól, hanem éppen egy liberalizált versenykörnyezet kialakulását hivatott akadályozni.

Verseny ma is van, csak ennek a szabályait nem az ügyfelek alakítják, hanem az ügyvédek és nem a szolgáltatásokon, hanem a befolyásukon keresztül.

Ilyen értelemben valóban értelmetlen a reklámon vitatkozni, mert ha a piaci liberalizációhoz papagályos nyakkendő kellene, akkor azt tiltanák.

A hivatás és az üzlet nem mond egymásnak ellent, sőt ugyanazon dolognak két aspektusa, amelyek összetartoznak. Olyan, mintha azt akarnánk eldönteni, hogy egy autó vagyontárgy -e, vagy közlekedési eszköz.

derelyegrádi szellem 2008.03.17. 14:52:54

zsír

a "papagályt" írd már helyesen papagájnak. Köszi.

Ha jól emlékszem letahóztad Orbán apját, mert állításod szerint valami fotóst inzultált.

Akkor kérlek nézd meg a HírTv felvételét, ahogy az übertahó téjeszcsékönyvelő fellöki a hírtv riporterét. Pedig ő közszereplő, és tűrni köteles a "nyilvánosságot".

Ps. Amit ezek a felkapaszkodott faluvégi "agrárproletárok" megengednek maguknak az hihetetlen.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.17. 15:55:03

"letahóztad Orbán apját"

Ne tahózzuk le.

"Engedte", hogy tőle vegyék a követ a baromi messze lévő útépítéshez. A forgalma nagységrenddel nőtt, a bevétele még sokkal jobban. Mondjuk hogy "nem vall jóizlésre"?

A másik oldalon meg a beszédképtelen meggyesi lány, aki pont akkor forgatott filmet, mikor a nevelőapja miniszterelnök volt.

És lehetne folytatni...

2008.03.17. 16:26:50

derelyegrádi szellem 2008.03.17. 14:52:54
"...Amit ezek a felkapaszkodott faluvégi "agrárproletárok" megengednek maguknak az hihetetlen..."

Ezzel egyetértek, meg a papagájjal is.

dr.justice 2008.03.17. 17:05:40

derelye

A mondanivalóddal nagyrészt egyetértek. De.

Nekem nagyszüleim, dédszüleim parasztok voltak sőt falusiak. Mégsem érzem magam felkapaszkodottnak azokhoz képest akik valamiért mindig fenn voltak.

derelyegrádi szellem 2008.03.17. 17:11:06

dr. justice

Nem véletlenül nem a "paraszt" szó került oda. Őket én nagyon tisztelem.

Hanem a "faluvégi agrárproletár". A falunak is volt és van lumpen rétege. Ezen elmekre utaltam.

derelyegrádi szellem 2008.03.17. 17:25:14

ja és a "felkapaszkodott"

Aki saját szorgalmából és tehetségéből lett bármi az nem "felkapaszkodott".

Aki viszont mindnezt (vagy ezek teljes hiányát) párttagkönyvvel vagy kiszfunkcisággal turbózta (vagy pótolta), és így visel magas hivatalt az bizony "fekapaszkodott".

A példa segít, nézzük mondjuk névrokonát Veres Pétert, aki egy cselédlány törvénytelen gyerekeként született, aminél akkoriban "lejjebb" nem lehett születni a társadalmi ranglétrán. Őt mégsem tartom "felkapaszkodottnak, a fentiek miatt.

2008.03.17. 18:03:46

Meggyalázták az agráriumot!!!!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.03.25. 01:59:29

csak egy kérdés jutott eszembe hirtelen:

mivel a fiatal ügyvédeknek valószínűleg _tényleg_ nehéz lehet a pályakezdés, mi
a véleményetek egy Ügyvédi Forródrótról?

nem, nem vagyok ügyvéd... csak mezeien egy ilyen szervezet talán segítene a jelenlegi
problémák kezelésén.

mondjuk valami olyat képzelek el - főleg fiatalabb ügyvédekkel - hogy emberünk betelefonál, megkérdezik tőle milyen típusú ügyhöz, hova várja az ügyvédet,
válaszként meg kapja, hogy akkor 1 óra múlva ott az ügyvéd, és ennyibe fog kerülni...

talán még a kezdeti hírnév megszerzésében is segíthetne, nomeg a reklám tiltását is ellensúlyozhatná.

szpal 2008.04.24. 12:38:29

Ügyvédi reklám: egyrészt arra lesz jó, hogy erre a piacra is, még gátlástalanabbul, betódulhassanak a multik.
Másrészt ha eltörölnék az árösszehasonlítás tilalmát, esetleg lenne mód hazai újaknak is belépni a piacra.

www.tescolegalstore.com/

2008.04.24. 12:57:35

szpal 2008.04.24. 12:38:29

Mi lesz,ha a multik gátlástalanul betódulnak? Nem lehet majd százezreket kérni tucatmunkáért? Lehet majd valahol reklamálni a hibák miatt?

2008.04.24. 14:14:54

zsir 2008.04.24. 12:57:35

Ja, a linket most néztem csak meg.

Mi lesz, ha a Tescoban is lehet majd jogi könyveket kapni? Világvége?
süti beállítások módosítása